10 cele mai bune sfaturi pentru pierdere în greutate, direct de la nutriționiști


    Pierderea în greutate rămâne un obiectiv greu de atins, din cauză că nu sunt respectate câteva lucruri esențiale, recomandate de nutriționiști.

image.png

Pierderea în greutate presupune un întreg proces în care trebuie să înveți să iei cele mai potrivite decizii în ceea ce privește alimentația și efortul fizic. Transformând aceste practici în obiceiuri, vei observa schimbări semnificative atât asupra aspectului exterior, cât și a modului în care te simți. Fiecare decizie, oricât de mică ar părea, contribuie la schimbările pe care ți le dorești.

Iată ce sfaturi au nutriționiștii pentru acelea dintre noi care vor să piardă câteva kilograme:

  • Evită consumul de zahăr și carbohidrați simpli

image.png

Proteinele, carbohidrații complecși precum fasole, quinoa, orez, dar și grăsimi sănătoase precum ulei de cocos, avocado, nuci și semințe, ajută la echilibrarea nivelului de zahăr din corp, eliminând pofta de dulciuri. Adaugă în alimentația ta aceste produse și fii atentă la schimbările care se produc.

  • Dormi mai mult

Cercetările arată că fiecare oră de somn înainte de 00:00 echivalează cu două ore de odihnă după acest interval. Mergi mai devreme la culcare și te vei trezi mai odihnită. Hormonii precum testosteronul se aprovizionează în timpul somnului, ceea ce înseamnă că duc la accelerarea metabolismului atât pentru femei, cât și pentru bărbați.

  • Mănâncă legume

image.png

Consumă cât mai multe legume în stare proaspătă, de exemplu castraveți. Aceștia conțin multă apă, ce este foarte ușor absorbită de organism, hidratându-l în profunzime. De asemenea, ajută la accelerarea metabolismului.

  • Comandă-ți cumpărăturile

Dacă ai posibilitatea, fă o listă de cumpărături și roagă pe cineva să ți le aducă direct acasă. În acest fel, nu vei mai fi tentată să cumperi alimente în cantități mari, de care nu ai nevoie și pe care vei ajunge să le arunci.

  • Antrenează-te cel puțin 20 de minute în fiecare zi

image.png

Împarte-ți timpul în așa fel încât să poți face și exerciții. Un antrenament de 20-30 de minute pe zi este suficient pentru a-ți obișnui organismul să fie activ.

  • Redu consumul de alcool

După cum probabil că știi, alcoolul conține calorii. Nutriționiștii recomandă moderație în privința alcoolului, așa că ai acest lucru în vedere când te gândești câte pahare cu vin vei consuma la cină.

  • Renunță la dressing-ul pentru salată

Dressing-urile de salată pot conține calorii pe care nu vrei să le adaugi la cantitatea zilnică recomandată, așa că, pentru o variantă mai sănătoasă, alege să storci puțină lămâie proaspătă sau lime.

  • Mănâncă în cantități mici

image.png

Nu trebuie să renunți complet la alimentele care îți plac, ci să înveți cum să le consumi în cantități mici. 

  • Nu sări peste mese

Când sari peste mese dereglezi echilibrul nivelului de zahăr din sânge. Astfel, ajungem să-i facem rău corpului, apelând la metode nesănătoase de slăbire. Cele trei mese pe zi sunt esențiale pentru un organism puternic.

  • Setează-ți obiective pe care le poți atinge

Nu încerca să slăbești cinci kilograme pentru evenimentul special de peste două săptămâni. Fă schimbări mici, acestea vor avea un impact rezistent în timp. Pierderea rapidă în greutate nu este sănătoasă și va avea un efect foarte scurt.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Anii adolescentei sunt o adevarata provocare atat pentru parinti, cat si pentru copii. In timp ce ei se descopera, incep sa-si exerseze independenta, parintii se simt coplesiti de impingerea limitelor.
      Copiii incep sa ia propriile decizii care nu sunt intotdeauna pe placul parintilor. Mai ales ca ei nu stiu inca sa isi controleze emotiile, iar cele mai multe dintre aceste decizii sunt pe baza de impuls.
      De aceea este foarte important ca un parinte sa-i castige increderea adolescentului sau, astfel incat sa fie cat mai aproape de el. Nu este cea mai simpla misiune, insa, cu putin efort, poti ajunge acolo.
      Iata cum sa comunici cu adolescentul. Gasesti mai jos 14 sfaturi utile pentru parinti.
      1.   Asculta
      Chiar daca esti curios sa afli ce se intampla in viata copilului tau, intrebarile directe nu reprezinta cea mai buna solutie. Pur si simplu, fa un pas in spate si asculta. Copiii sunt foarte deschisi cu parintii cand acestia nu pun presiune pe ei pentru a le impartasi anumite lucruri din viata lor. Chiar si un comentariu despre ce s-a intamplat ieri iti poate oferi informatii excelente despre ce se petrece cu el.
      2.   Valideaza-i sentimentele
      Tendinta parintilor este sa-i rezolve copilului problemele. Fraze precum “Oricum nu era potrivit(a) pentru tine” atunci cand adolescentul are o dezamagire in dragoste nu sunt deloc potrivite. In schimb, arata-i compasiunea fata de suferinta lui. “Inteleg, trebuie sa fie destul de dificil pentru tine sa accepti asta!” poate fi o varianta mult mai buna ca sa-i arati sustinerea.
      3.   Arata-i increderea
      Adolescentii vor sa fie luati in serios. Arata ca ai incredere in el. Cere-i favoruri, astfel incat sa vada ca te poti baza pe el. Arata-i copilului tau ca se poate bucura de increderea ta totala si ca aceasta creste din ce in ce mai mult.
      4.   Nu fi dictator
      Desi trebuie sa existe reguli, intelege si ca adolescentul simte nevoia sa le incalce. Pentru a-ti convinge copilul sa le respecte, explica-i foarte clar, fara sa fii dictator, insa, de ce trebuie sa le respecte. De asemenea, unele reguli pot fi negociate, astfel incat sa aveti amandoi de castigat.

      5.   Lauda-l
      Lauda-ti copilul adolescent. Are nevoie de incurajare pentru dezvoltarea increderii de sine. Arata-i copilului tau sustinerea, mai ales atunci cand se simte doborat. Va intari foarte mult relatia dintre voi.
      6.   Controleaza-ti emotiile
      Este foarte simplu sa-ti iesi din pepeni, mai ales atunci cand adolescentul nu se comporta politicos. Dar nu-i raspunde la fel. Adu-ti aminte ca tu esti adultul si trebuie sa-i arati cum se gestioneaza emotiile. Numara pana la 10 sau respira adanc de cateva ori, inainte de a-i raspunde.
      7.   Fa lucruri impreuna cu el
      Comunicarea nu se face numai prin vorbe. Petrece mai mult timp cu copilul tau si fa lucruri impreuna cu el. Fie ca este vorba de catarat pe munte, fie ca este vorba de gatit, de mers la film sau orice altceva ii place lui, este foarte important sa fii in preajma lui si sa  aveti experiente pozitive impreuna.
      8.   Mancati impreuna
      Mesele in familie sunt foarte importante. Ele ajuta ca familia sa ramana unita. Copiii se simt foarte confortabil sa vorbeasca cu parintii despre ce s-a intamplat peste zi daca toata lumea face acest lucru. O singura regula trebuie respectata: fara telefoane la masa.
      9.   Observa
      Este normal ca adolescentul tau sa treaca prin niste transformari. Dar fii atent la schimbarile de stare, de comportament, de energie sau pofta de mancare. Fii atent daca isi pierde interesul sa faca lucruri care ii placeau alta data sau observa daca se izoleaza de ceilalti. Daca vezi o modificare intreaba-l si arata-ti sustinerea (fara sa-l judeci). Poate ca are nevoie de ajutor si chiar de un psiholog.
      10. Deschide-ti urechile!
      Indiferent cat de greu ti-ar fi, incepe prin a-ti intelege copilul. Sa zicem ca nu vrea sa-si faca temele pentru ca trebuie sa vorbeasca cu prietenul cu care tocmai s-a certat. Prin “fereastra” ta se vad temele nefacute, notele mici si examenele picate. Prin ochii copilului tau se vede ca exista posibilitatea sa-si fi pierdut un prieten, un sprijin, o persoana cu care poate sta de vorba la scoala.
      Iata, din nou, doua perspective diferite ale aceleiasi situatii. Ce poti face? Incepe prin a-i spune: “Inteleg cat iti este de greu dupa ce te-ai certat cu unul din prietenii tai. Si stiu ca ai maine test si ar trebui sa inveti. Scoala este responsabilitatea ta. Hai sa gandim ce am putea face”. Evita formularea “Inteleg…, dar…”. Pune-te in pielea copilului tau si deschide-ti urechile. Lasa-l sa-ti spuna ce are pe suflet, astfel incat sa nu intre in defensiva si sa ajungeti din nou la un conflict.

      11. Nu te lasa purtat de emotii
      Emotiile pot fi cel mai mare dusman in relatia cu un adolescent. Aminteste-ti ca ceea ce spune sau face nu este o reflectie a ta. Se poate sa nu-ti placa modul in care se comporta sau gandeste, insa nu lasa emotiile sa te influenteze. Nu e deloc usor, dar incearca sa privesti fiecare situatie degajat si sa-ti spui: “Este ca o tranzactie in afaceri. Nu e nimic personal!”. Nu trebuie sa te superi pe copilul tau ca este el insusi. S-ar putea sa nu ia cele mai bune decizii, insa cu siguranta va invata din ele si va face mai bine data viitoare.
      12. Pune intrebari
      Intreaba-ti copilul despre ideile sale, despre idealuri, lasa-l sa vada ca ai incredere in el, in abilitatile lui. Nu pune intrebari care sa-l faca sa intre in defensiva, ca de exemplu: “De ce nu te poti trezi si tu la timp?”. Fa-ti copilul sa inteleaga care sunt responsabilitatile lui si lasa-l sa-si rezolve singur problemele. Iar daca nu o face, lasa-l sa suporte consecintele. Copilul trebuie sa invete sa gandeasca pentru el insusi, sa simta ca are controlul si responsabilitatea asupra deciziilor pe care le ia.
      13. Nu cere!
      Nu ai “nevoie” de cooperarea copilului tau adolescent. Nu ai “nevoie” sa se comporte civilizat. Daca ai “nevoie” de copilul tau ca sa te simti fericit, atunci esti vulnerabil in fata comportamentului lui si te poate manipula. Nu ai nevoie de nimeni ca sa te faca fericit. Tu insuti te poti valida si tu insuti in rezolvi problemele. Cum se comporta copilul tau este fix problema lui. Iar acest lucru trebuie sa i-l transmiti si lui. Nu ar trebui sa isi caute validarea si fericirea in altii, ci in el insusi.
      14. Nu faceti nimic daca nu sunteti calmi
      O alta regula este sa nu luati nicio hotarare importanta daca nu sunteti si tu, si copilul tau calmi. La nervi se pot spune foarte multe lucruri rele, pe care sa le regreti mai tarziu. Daca copilul este nervos si intrece masura, pastreaza-ti calmul si spune-i ca astepti sa fie mai linisit pentru a discuta civilizat.
      sfatulparintilor.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Vitamina D este una dintre substanțele nutritive esențiale pentru buna funcționare a organismului nostru.  Aceasta ajută la fixarea calciului în oase și la menținerea sănătății lor.De asemenea, are un rol important în întărirea sistemului imunitar și în menținerea funcției musculare.
      În ultimul timp, un număr tot mai mare de persoane se confruntă cu un deficit de vitamina D, aproximativ 13% din populația lumii. Acesta apare ca urmare a expunerii insuficiente la soare,  a tulburărilor de absorbție intestinală sau a unui aport alimentar redus. În absența acestei vitamine, metabolismul normal al oaselor are de suferit, așa că persoanele se pot confunta cu boli ca osteomalacia, osteopenia sau osteoporoză.
      Cercetările arată că un nivel optim de vitamina D poate preveni afecțiuni că depresia, diabetul sau bolilele cardiovasculare. Cantitatea de vitamina D necesară pe zi ( exprimată în unități internaționale) este următoarea: copiii până într-un an 1000 UI, persoanele cu vârsta între 1 și 70 de ani 600 UI, iar persoanele de peste 71 de ani, 800 UI.
      Iată care sunt cele șase metode prin care poți crește nivelul vitaminei D:
      1.Expunerea la soare
      Vitamina D este produsă în mod natural de corpul nostru atunci când pielea este expusă la soare. Conform cercetătorilor de la Harvard, sunt suficiente între 10 și 15 minute de stat la soare, de câteva ori pe săptămână fără a utiliza o cremă cu protecție solară pentru a asimila cantitatea necesară de vitamina D. Persoanele cu o culoare a pielii mai închisă trebuie să petreacă mai mult timp în razele soarelui decât cei cu o piele mai albă, din cauza că aceștia au un nivel mai ridicat de melanină, o componentă care inhibă producția acestei vitamine.  Pe lângă culoarea pielii, mai mulți factori influențează cantitatea de vitamină asimilata: anotimpul, momentul zilei, nivelul de poluare al aerului sau poziționarea geografică. Cu toate acestea, în afară de cele 15 minute recomandate de către specialiști, nu uita să folosești o cremă cu protecție solară, indiferent de anotimp.
       2. Consumă pește și fructe de mare
      Carnea de pește este una dintre cele mai bogate alimente în vitamina D. Doar 100g de somon îți asigura 386 IU de vitamina D, aproape jumătate din doza necesară recomandată. Tonul, creveții, scoicile, sardinele sunt doar alte câteva exemple de alimente extrem de bogate în această vitamină, pe care specialiștii ni le recomandă.
      3. Crește cantitatea de ciuperci consumate
      Ciupercile reprezintă o altă  sursă excelentă. Doar  200 de grame asigură 20% din necesarul zilnic. Cercetatorii recomandă ca după ce au fost culese, ciupercile să fie expuse la soare timp de jumătate de oră și abia apoi consumate. La fel ca și pielea noastră, ciupercile pot transforma ultravioletele în vitamine.
      4. Include gălbenușul de ou în dieta ta
      O sursă foarte bună de vitamina D este gălbenușul de ou. Două ouă întregi asigură 40% din necesarul zilnic de vitamina D. În plus, gălbenușul are mai mult calciu, fier, magneziu, fosfor și zinc decât albușul. Poți prepara ouălele fierte, poșat, sub formă de omletă sau ochiuri. Adaugă-le la micul dejun și nu numai, pentru că îți vor echilibra nivelul de vitamina D, dar îți și vor da senzația de sațietate pentru timp îndelungat.
      5. Folosește suplimente
      Pentru multe persoane, suplimentele reprezintă cea mai bună metodă prin care ajung să aibă un nivel optim de vitamina D. Aceasta există sub două forme, D2 și D3. În mod normal, D2 provine de la plante, iar cea din urmă de la animale. Specialiștii au ajuns la concluzia că vitamina D3 este mai eficientă decât D2, așa că dacă vrei să optezi pentru suplimente, alege-l pe acesta. Majoritatea suplimentelor pot fi luate fără prescripție medicală, însă este recomandat să consulți un medic înainte. O cantitate prea mare de vitamina D poate fi la fel de nocivă ca deficitul de vitamina D.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dacă-ți faci…
      … selfie

      Pregătește-te!
      Poziționează-ți bărbia ușor în unghi față de lumină pentru a evita umbrele și pentru a căpăta un efect radios. Această postură ajută și la sculptarea pomeților, bărbiei și maxilarului.
      Beauty bonus: Gândește-te la ceva pozitiv. Un surâs real e mult mai sexy decît unul forțat.
      Evită asta… Fă-ți poza ție, nu încăperii (chiar dacă e dificil cu camera din spate, cu flash)!
      … poză de cuplu
      Pregătește-te!
      Aplecați-vă discret astfel încît fețele voastre să se atingă sau pune-ți capul pe pieptul / umărul iubitului tău. Lipsa de spațiu crează un centru de atracție plăcut privirii, trădînd o legătură strînsă între voi.
      Beauty bonus: Lasă-ți părul să cadă pe umărul liber pentru a-l face mai voluminos și sexy.
      Evită asta… Apleacă-te spre partener, nu te depărta de el!
      … poză de grup

      Pregătește-te!
      Răsucește-te într-o parte cu un picior în fața celuilalt. Astfel vei părea și ma suplă și-n plus te asiguri că nimeni nu va fi tăiat din poză odată cu postarea.
      Beauty bonus: Poartă pe bune un ruj aprins pentru a te asigura că ieși în evidență între frumusețile din formație.
      Evită asta… Fetelor, fără strâmbături în poze! Pe bune.
      Alege INSTA-filtrul perfect
      Pentru a părea mai suplă, încearcă SUTRO. Umbra exagerată alungește trupul. Pentru o strălucire ca de brong, apasă HEFE. Intensifică umbrele, deci vei arăta ca și cum te-ai bronzat. Pentru ten perfect, alege RISE. Netezește ridurile și ascunde petele.
      cosmopolitan.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ai ajuns să arunci foarte des mâncarea sau te plictisești consumând același lucru pentru că ai calculat greșit cantitatea de care aveai nevoie la cină sau la o masă de prânz în familie? De acum înainte poți pregăti fără griji rețetele tale preferate pentru că există foarte multe soluții pentru a utiliza tot ce îți rămâne. În acest mod vei face și economii pentru că vei putea valorifica tot ce ai cumpărat, iar ceea ce rămâne se va transforma într-o bază pentru alte preparate. 
      Iată cum să folosești mâncarea pentru a evita irosirea ei:
      1. Orezul
      Nu te resemna să ai o garnitură de orez alb simplu pentru tot ce mănânci în următoarele zile doar pentru că ai pregătit mai mult decât aveai nevoie aseară. Îl poți transforma rapid într-un preparat apreciat de întreaga familie. 
      Poți obține chiftele din orez și parmezan foarte ușor. Amestecă orezul cu parmezan ras, brânză cu mucegai și pătrunjel, apoi modelează chiftelele într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Lasă la cuptor 15 minute, la foc mic. Dacă preferi o variantă dulce poți amesteca orezul cu pudră de cacao, scorțișoară și gem și vei obține un desert care nu poate fi refuzat nici de cei mai pretențioși copii.
       2. Chiflele de la hamburgeri sau hot dogi
      Dacă ai cumpărat prea multe nu te grăbi să le arunci. Taie-le pătrățele mici și rumenește-le cu ulei de măsline, busuioc și puțin măghiran pentru a obține variantă sănătoasă de crutoane. Sunt ideale pentru supe și salate apetisante. Poți încerca și o variantă dulce de crutoane, utilizând ulei de cocos, nucșoară, ghimbir și zahăr brun sau sirop de arțar. Se potrivesc foarte bine la salatele de fructe ori la un piure de cartofi dulci.
       3. Piureul de mere
      Ai pregătit umplutura pentru o plăcintă de mere dar ți-a rămas piure și crezi că trebuie să-l mănânci simplu? În niciun caz. Este perfect pentru a umple clătitele sau pentru a da o savoare nouă aluatului de negrese sau torturi. O altă variantă este să-l amesteci cu o porție de fulgi de ovăz sau secară la micul dejun, evitând complet utilizarea zahărului.
      4. Frișca
      Dacă ți-a rămas frișcă de când ai pregătitit-o pentru înghețată sau tort o poți mixa foarte ușor cu frișcă proaspătă, iar apoi o poți adăuga la deserturile preferate sau la fructe proaspete. Poți încerca și combinații neobișnuite folosind frișca rămasă la supă, omletă sau sosul pentru paste. 
      5. Supa de legume
      Supa de legume care nu s-a consumat nu este deloc un efort irosit pentru că poate fi utilizată în multe feluri. O poți adăuga la sosuri, în tocănițe sau la piureuri. De asemenea, vei obține un gust mut mai bun dacă gătești orezul sau alte cereale integrale în supă, în loc de apă. În plus, când pregătești aluaturi poți pune 3-4 linguri de supă pentru a intensifica savoarea biscuiților, a covrigeilor sau a unei felii de pizza preparate acasă. 
       6. Pasta de tomate aproape de expirare
      Ai cumpărat borcanul de pastă de tomate pentru sosul de la paste, iar acum nu știi cum să o folosești înainte să expire? Nu o congela pentru că nu faci decât să muți problema din frigider în congelator. Folosește-o rapid adăugând-o la supe, ciorbe, tocănițe, pizza și chilli. Vei obține un gust intens, foarte apreciat de toți cei care vor fi la masă. Dacă vrei să testezi o nouă variantă de clătite poți pune pastă de tomate în aluat . Nu vei regreta schimbarea.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      „Este esential ce si cum mancam.”, spune tanara. Dupa mine, noi mancam cu ochii. „Suntem o civilizatie si trebuie sa avem si la acest capitol o cultura.”

      Dupa ea, un etalon in modul de servire a bucatelor este bucataria frantuzeasca. „Aceasta ramane preferata mea. E cea mai rafinata si complexa, nu este deloc una rustica. Aici putem vedea evolutia acestei culturi de care spuneam initial.”

       


      Recent, Ana-Maria a organizat si un workshop, acolo ea a abordat acest subiect. „Am povestit invitatilor mei de unde a provenit decorul mesei si care e diferenta dintre modurile de servire a platourilor.”
      Mai multe detalii, tanara a oferit in cadrul unui interviu:
      1555941620-INVITATA COSTISANU 1745.mp4
      perfecte.md
       
  •