10 cele mai bune sfaturi pentru pierdere în greutate, direct de la nutriționiști


    Pierderea în greutate rămâne un obiectiv greu de atins, din cauză că nu sunt respectate câteva lucruri esențiale, recomandate de nutriționiști.

image.png

Pierderea în greutate presupune un întreg proces în care trebuie să înveți să iei cele mai potrivite decizii în ceea ce privește alimentația și efortul fizic. Transformând aceste practici în obiceiuri, vei observa schimbări semnificative atât asupra aspectului exterior, cât și a modului în care te simți. Fiecare decizie, oricât de mică ar părea, contribuie la schimbările pe care ți le dorești.

Iată ce sfaturi au nutriționiștii pentru acelea dintre noi care vor să piardă câteva kilograme:

  • Evită consumul de zahăr și carbohidrați simpli

image.png

Proteinele, carbohidrații complecși precum fasole, quinoa, orez, dar și grăsimi sănătoase precum ulei de cocos, avocado, nuci și semințe, ajută la echilibrarea nivelului de zahăr din corp, eliminând pofta de dulciuri. Adaugă în alimentația ta aceste produse și fii atentă la schimbările care se produc.

  • Dormi mai mult

Cercetările arată că fiecare oră de somn înainte de 00:00 echivalează cu două ore de odihnă după acest interval. Mergi mai devreme la culcare și te vei trezi mai odihnită. Hormonii precum testosteronul se aprovizionează în timpul somnului, ceea ce înseamnă că duc la accelerarea metabolismului atât pentru femei, cât și pentru bărbați.

  • Mănâncă legume

image.png

Consumă cât mai multe legume în stare proaspătă, de exemplu castraveți. Aceștia conțin multă apă, ce este foarte ușor absorbită de organism, hidratându-l în profunzime. De asemenea, ajută la accelerarea metabolismului.

  • Comandă-ți cumpărăturile

Dacă ai posibilitatea, fă o listă de cumpărături și roagă pe cineva să ți le aducă direct acasă. În acest fel, nu vei mai fi tentată să cumperi alimente în cantități mari, de care nu ai nevoie și pe care vei ajunge să le arunci.

  • Antrenează-te cel puțin 20 de minute în fiecare zi

image.png

Împarte-ți timpul în așa fel încât să poți face și exerciții. Un antrenament de 20-30 de minute pe zi este suficient pentru a-ți obișnui organismul să fie activ.

  • Redu consumul de alcool

După cum probabil că știi, alcoolul conține calorii. Nutriționiștii recomandă moderație în privința alcoolului, așa că ai acest lucru în vedere când te gândești câte pahare cu vin vei consuma la cină.

  • Renunță la dressing-ul pentru salată

Dressing-urile de salată pot conține calorii pe care nu vrei să le adaugi la cantitatea zilnică recomandată, așa că, pentru o variantă mai sănătoasă, alege să storci puțină lămâie proaspătă sau lime.

  • Mănâncă în cantități mici

image.png

Nu trebuie să renunți complet la alimentele care îți plac, ci să înveți cum să le consumi în cantități mici. 

  • Nu sări peste mese

Când sari peste mese dereglezi echilibrul nivelului de zahăr din sânge. Astfel, ajungem să-i facem rău corpului, apelând la metode nesănătoase de slăbire. Cele trei mese pe zi sunt esențiale pentru un organism puternic.

  • Setează-ți obiective pe care le poți atinge

Nu încerca să slăbești cinci kilograme pentru evenimentul special de peste două săptămâni. Fă schimbări mici, acestea vor avea un impact rezistent în timp. Pierderea rapidă în greutate nu este sănătoasă și va avea un efect foarte scurt.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Cristina a scris o nouă postare pe blogul său unde a povestit despre regimul alimentar cu care a reușit să slăbească 3 kilograme.

      „După aproape 3 luni de la naștere, cântarul meu arăta în fiecare zi același lucru. Indiferent cum mâncam, indiferent că deja mergeam la sala de o lună, una și bună – 54,9 kg. Asta nu ar fi fost o problemă pentru mine, dar chiar nu mă simțeam bine în pielea mea. Mai ales că eu de când mă știu am avut 50-51kg. Toată lumea îmi zicea că eu arăt bine, dar eu știam că poate fi și altfel”, a dezvăluit bloggerița.

      Cristina a decis să apeleze la un nutriționist. Tany Vander împreună cu un medic i-au elaborat un program alimentar bine pus la punct.

      Iată cum arată regimul proaspetei mămici acum
      Am început să mănânc din 3 în 3 ore, deci infometate nu veți rămâne. Mâncăm exact ce era indicat, iar dacă nu aveam produsul respectiv în casă, îl înlocuiam cu altul. Veți primi o lista de acest gen. Îmi era un pic frică că nu voi reuși să gătesc, pentru că trebuia să am grijă de Adela, dar mâncarea se prepară atât de simplu, în mare parte la cuptor. Așa că, mai mult de 5 minute acest proces nu o să va ia. Multe m-ați întrebat de dulce. Da, regimul presupune excluderea ciocolatei, dar veți avea ceva în schimbul ciocolatei mult mai gustos. Vorbesc de batonașele proteice, de care eu m-am îndrăgostit. Prima săptămână e un pic mai grea, pentru că nu înțelegi încă ce și cum. În cea de-a două, eram ca peștele în apă. Am învățat o grămadă de lucruri despre alimentație. Eu care credeam că mă pricep un pic. Efectiv, habar nu aveam. După 2 săptămâni de regim, mi-au dispărut poftele. Mergeam prin supermarket liniștită și nu voiam mai nimic. Regimul ține 4 săptămâni Am reușit să slăbesc 3 kilograme, dar vizual arăt de parcă am dat jos vreo 5 sau poate chiar mai mult. Cristina a mai dezvăluit că în timpul regimului nu a mers la sport și cu toate astea a reușit să slăbească 3 kilograme.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ce trebuie să faci înainte de a merge la plajă
      Pregătește-ți pielea pentru plajă! Un pas important este exfolierea. Elimină celulele moarte de la suprafața pielii, folosind un scrub (exfoliant) pentru corp. Îl poți cumpăra sau ai și opțiunea să-l prepari acasă din ingrediente naturale. Exfoliază pielea o dată sau maximum de două ori pe săptămână în timpul verii. Nu uita nici de crema hidratantă, care trebuie aplicată zilnic.
      Folosește creme cu factor de protecție solară!
      „Dacă folosești creme cu SPF, nu te mai bronzezi.' Acesta este doar un mit. Din contră, dacă nu folosești produse cu factor de protecție solară, pielea se va înroși, pot apărea iritații, arsuri, ba chiar te poți confrunta cu alte probleme de sănătate foarte grave. Ce etse SPF-ul? Ce sunt razele UVA și UVB? Când trebuie aplicată crema cu protecție solară? 
      Stai la soare cu măsură!
      Pentru ca bronzul să dureze, ai nevoie de timp. Dacă mergi doar un weekend la mare, nu te gândi că vei arăta precum cei care stau o săptămână. Nu ai cum. Iar dacă stai de dimineața până seara la soare, nu faci decât să-ți arzi pielea. Alege mai bine variantele sănătoase, de a-ți expune pielea soarelui doar dimineața și după-amiaza. Evită perioada dintre orele 12:00 – 16:00.
      Dacă vrei un bronz uniform
      Ai grijă să nu adormi pe șezlong sau pe prosop. Stai 15-20 de minute pe câte o parte și apoi întoarce-te. Astfel, vei reuși să te bronzezi uniform. Nu uita de ochelarii de soare sau de alte accesorii! Nu ți s-a întâmplat niciodată să te bronzezi cu urme de la ele?
      Ce faci după expunerea la soare?
      La sfârșitul fiecărei zile de plajă, ai nevoie de un produs after sun care să hidrateze pielea imediat. Alege unul cu aloe vera, care hidratează în profunzime și oferă pielii o senzație de prospețime. Când ajungi acasă, după baie, folosește creme de corp puternic hidratante sau uleiuri naturale care să mențină pielea sănătoasă, iar bronzul să dureze mai mult.
      libertateapentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Comunici cu cei din jur mai ales prin intermediul feței: prin vorbe, priviri, mimică. De aceea, este imposibil să te ascunzi atunci când ai probleme cu dinții. În acest caz, problemele de sănătate se transpun și în probleme estetice. Pentru a nu fi pusă în situația de a te feri să zâmbești, este bine să iei în calcul câteva recomandări pentru a-ți menține dantura sănătoasă și frumoasă. 
      1.Vizitează periodic medicul stomatolog
      Nu trebuie să ajungi la medic doar când durerea de dinți devine insuportabilă sau după ce dantura ta și-a pierdut în totalitate culoarea naturală, pentru că s-ar putea ca atunci să fie prea târziu. O vizită periodică la medicul stomatolog, de exemplu, o dată la șase luni, te poate scuti de complicații ulterioare, deoarece le vei putea preveni. De asemenea, în urma controlului stomatologic, vei afla dacă ai vreo infecție încă nedepistată, vreun început de carie sau orice altă problemă și o vei putea trata la timp, înainte ca situația să se agraveze. Poți profita de această vizită pentru a cere sfaturi și recomandări medicului, întrucât este persoana cea mai în măsură să îți ofere informații sigure pentru sănătatea ta și a danturii tale. Astfel, te vei putea bucura de niște dinți sănătoși, care să te facă să fii mereu cu zâmbetul pe buze. 
      2. Evită anumite alimente și consumă produse la temperatură moderată
      Alimentele care afectează cel mai mult dinții sunt cele acide: dulciuri, citrice, băuturi carbogazoase etc. Acestea, prin descompunere, produc acizi care distrug calciul din smalț și favorizează formarea cariilor. Nici vinul și cafeaua nu trebuie consumate în exces deoarece afectează culoarea dinților. Și deasemenea, nicotina din țigări este una din substanțele cunoscute pentru că duce la îngălbenirea lor, pentru că se depune pe dinți; în plus, poate provoca apariția cariilor, motiv pentru care dantura este afectată și de fumat. Trebuie să ai grijă și la temperatura alimentelor pe care le consumi. De preferat este să nu consumi produse foarte reci sau fierbinți, ci la o temperatură moderată. În caz contrar, extremele afectează smalțul dinților, iar efectul imediat resimțit este durerea. Mai ales persoanele care suferă de sensibilitate dentară simt acest efect, deoarece stratul de smalț care le acoperă dinții nu este suficient de gros pentru a-i proteja. Consumarea alimentelor la o temperatură moderată te va scuti de dureri de dinți și de scăderea rezistenței acestora pe viitor. 
      3. Spală-te pe dinți după fiecare masă și schimbă-ți periodic periuța
      Este destul de greu să te poți spăla pe dinți de fiecare dată după ce mănânci pentru că uneori iei masa în oraș, alteori la serviciu. O idee bună este să ai mereu la tine o periuță de dinți și un tub mic de pastă, dar dacă ți se pare foarte complicat, măcar dimineața și seara este obligatoriu să faci asta, pentru a îndepărta resturile de mâncare care îți vor afecta, în timp, dinții. 
      Asociația Dentară recomandă, în general, înlocuirea periuței de dinți la aproximativ trei-patru luni, atunci când aceasta prezintă semne de uzură. Dar sunt și cazuri când este bine ca periuța să fie schimbată mai repede: dacă, de exemplu, ai fost răcită, pentru că germenii care ți-au provocat îmbolnăvirea vor rămâne pe ea. Înlocuind-o, eviți să continui să te expui acestora și să te îmbolnăvești din nou. De asemenea, periuțele de dinți ale copiilor este bine să fie schimbate mai des decât cele ale adulților, pentru că ei au dinții mai sensibili și mai predispuși la probleme dentare. 
      unica.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Pe timp de caniculă, nou-născuții riscă să se supraîncălzească
      „La copiii mici nu sunt dezvoltate glandele sudoripare și ei nu prea transpiră. Asta înseamnă că ei au un risc foarte mare de a se supraîncălzi. De aceea, părinții trebuie să fie foarte atenți cum copilul este îmbrăcat. El trebuie îmbrăcat obligatoriu în haine naturale, de culoare deschisă, ușoare, plăcute la atingere. Acestea sunt desigur hainele din bumbac. Trebuie să fie acoperit cu o căciuliță vagă, să poarte poate pentru o perioadă scurtă de timp niște șosete. În rest, pentru copiii ceilalți ar fi bine să fie îmbrăcați într-un body cu mâneca scurtă”, a spus Dorina Rotaru.
      Bebelușii au nevoie de mai multe lichide
      „Principalul este că mamele trebuie să atragă atenția la semnele de deshidratare. Deseori, dacă temperaturile sunt înalte, copiii cer o cantitate de lichide mai mare. Dacă vorbim de copiii de până la șase luni, desigur că sunt la alimentația naturală sau sunt la formulă. Pentru acești copii sunt destule lichidele pe care le primesc prin alimentație. Pentru copiii care mănâncă formulă, da, s-ar putea de făcut formula mai diluată sau de propus să bea apă, pentru că laptele matern, în proporție de 90%, este format din apă”, a declarat medicul.
      Atenție la semnele de deshidratare!
      „Sunt semne de deshidratare atunci când noi observăm un copil agitat, care are mucoasele uscate, buzele sunt uscate, roșu aprinse, este un copil care cere mai multă atenție, e foarte greu să-l consolezi. Dacă este o insolație, la copil poate să apară și o vomă. Un copil mai mare poate să acuze că îl doare capul. De aceea trebuie să fim foarte atenți la semnele de deshidratare. În situația dată, dacă este un copil mai mare de șase luni, întotdeauna trebuie să fie apa, copiii trebuie să aibă ceșcuța asta din care beau de sine stătător. Dar pentru copiii alăptați la sân, ei trebuie să fie mai des alipiți de sân decât în condițiile în care nu ar fi caniculă”, a mai explicat specialista.
      Orele de plimbare trebuie respectate
      „Obligatoriu trebuie de plimbat și de folosit momentul timpului frumos, dar sunt orele. De dimineață sunt până la 10:00-11:00. Seara – după ora 16:00-17:00, puteți să ieșiți afară fără grijă. Fix așa sunt condițiile dacă este cineva plecat la mare”, a menționat medicul.

      Aer condiționat sau aerisirea clasică?
      „Trebuie de aerisit camera, dar în așa condiții cred că e cam greu, fiindcă aerisirea se face cu un aer cald. Putem să folosim aparatul de aer condiționat cu o condiție, că filtrele sunt schimbate, iar în momentul în care răcim camera, copilul să nu se afle în cameră”, a subliniat Dorina Rotaru.
      Mergem cu bebelușii în vacanță?
      „Nu este nicio contraindicație ca să nu plece părinții în vacanță. Momentul este că, într-adevăr, trebuie să fie bine pregătiți. Pentru plajă trebuie să aibă o căciuliță cu bordurile largi, îmbrăcăminte din bumbac cu mâinile lungi, obligatoriu să folosească cosmeticele specifice, care conțin filtrele împotriva razelor ultraviolete, de la 50 în sus. Pentru copiii de până la un an, e de dorit ca aceste filtre să fie pe bază de minerale naturale. Nici într-un caz, nu trebuie de pus copiii la acțiunea directă a razelor solare. Pielea este foarte subțire. Startul de melanocite nu este încă așa bine dezvoltat. De aceea pentru copii e destul de periculoasă expunerea directă la acțiunea razelor solare, din cauza arsurilor care pot să apară în scurt timp”, a explicat experta.
      Lucrurile nelipsite din trusa medicală
      „Pentru nou-născuți sigur că trebuie să fim pregătiți chiar și pentru o insolație. Dacă este o insolație și copilul este febril, obligatoriu trebuie să fie preparatele antipiretice. Pentru accidente trebuie să aibă apă oxigenată și soluție dezinfectantă, cum este betadina, plasture. Dacă ne ducem unde este mare, este un risc foarte mare pentru infecțiile cauzate de perioada de vară, cum sunt virușii de vară, așa-numita gripă de vară. Obligatoriu să aibă soluții pentru rehidratare, niște microfloră pentru copii, în caz că au vomă sau diaree. În rest, tot ce trebuie pentru curățirea unui nas, un aspirator pentru nas, ca, în caz de ceva, părinții să nu-și strice odihna”, a conchis medicul.
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Câte greșeli poți face când îți încarci telefonul? Te-ai putea gândi că atâta timp cât nu forțezi portul de încărcare ca să smucești agresiv cablul, nu prea ai ce să greșești. Nu este tocmai adevărat.
      Publicația americană SheFinds a prezentat câteva sfaturi pentru posesorii de iPhone și cum își pot proteja aceștia bateria telefonului pentru o perioadă mai lungă de timp.
      Primul sfat este timpul de încărcare. Mai exact, telefonul nu trebuie lăsat să se încarce până la 100%, ci trebuie să rămână în permanență într-o marjă de 40-80%.
      Practic, după ce bateria ajunge la cel mult 80%, ar trebui să scoți telefonul din priză. În acest fel, bateria Li-ion va putea fi protejată mai eficient.
      Alte soluții la care poți apela este să pui pe automat schimbarea luminozității ecranului, iar în același timp să activezi opțiunea Low Power Mode atunci când bateria telefonului scade sub 20%. 
      yoda.ro
  •