10 alimente sănătoase pe care femeile ar trebui să le consume mai des


    Știm destul de bine ce alimente ar trebui să evităm. Este cunoscut faptul că dulciurile, pastele făinoase, mezelurile și în general alimentele procesate ne afectează sănătatea.

image.png

Dar situația nu este la fel de clară în ceea ce privește alimentele pe care femeile ar trebui să le consume mai des. Dacă te-ai aștepta să fie vorba despre acele superalimente care sunt de obicei în trend, te înșeli. Este vorba despre produse aparent banale, pe care adesea le ignorăm.

Acestea fac minuni pentru sănătate și ajută la prevenirea și tratarea unor probleme cu care femeile se confruntă frecvent, precum scăderea masei osoase, tulburările hormonale, colesterol ridicat etc.

Iată ce alimente sănătoase ar trebui să consumi cât mai des:

Ceapă

image.png

Ceapa este incredibil de sănătoasă. Este bogată în substanțe antiinflamatoare, antibacteriene, în vitaminele B și C și multe altele. Dar sunt benefice în mod deosebit pentru femei pentru că ajută la prevenirea pierderii de masă osoasă, problemă care duce la apariția osteoporozei.

Fulgi de ardei iute

image.png

În afara faptului că este o sursă bună de vitmina A, ardeiul iute este și un termogenic natural, ceea ce înseamnă că produce căldură în interiorul corpului și stimulează metabolismul. De asemenea, poate scădea apetitul alimentar și împiedică stocarea grăsimilor.

Sfeclă de frunze

image.png

Cunsocută și ca sfecla elvețiană sau spanac de vară, această plantă cu frunze verzi este excelentă pentru sănătatea femeilor. Este o alternativă mai ieftină la deja celebra kale și conține fitoestrogeni, steroizi din plante care ajută la menținerea echilibrului hormonal. 

De asemenea, este o sursă bună de fier, calciu, acid folic, vitaminele B, C, E și K.

Varză de Bruxelles

image.png

Același compus care face ca varza de Bruxelles să aibă un miros specific, numit izotiocianat de alil, face ca celulele precanceroase să se autodistrugă, potrivit unor studii citate de purewow.com. Încearcă să nu fierbi varza de Bruxelles pentru că își pierde proprietățile anticancerigene prin fierbere. Călește-o în tigaie sau prepar-o la cuptor.

Nuci

image.png

Bogate în proteine, fibre și omega-3, nucile te pot ajuta să scazi nivelul colesterolului "rău" din sânge.În același timp, protejează sănătatea creierului și te ajută să dormi mai bine. Unele studii au arătat că nucile au scăzut riscul de cancer la sân în cazul șoarecilor.

Stafide

image.png

În afară de fibre, fier și vitamina C, stafidele conțin carbohidrați care îți oferă mai multă energie și în special fitonutrienți care ajută la combaterea bacteriilor ce cauzează apariția cariilor dentare. Sunt o opțiune ideală în locul dulciurilor atunci când îți este poftă de ceva dulce.

Semințe de dovleac

image.png

La fel ca ciocolata, semințele de dovleac sunt o sursă excelentă de triptofan, un aminoacid care îmbunătățește în mod natural starea de spirit. Consumă semințe de dovleac crude, nesărate, pentru a te bucura de toate beneficiile lor pentru sănătate.

Vișine

image.png

Vișinele sunt bogate în antioxidanți și previn probleme precum pierderea memoriei, afecțiuni cardiace, colesterol crescut sau diabet. De asemenea, dacă bei suc de vișine înainte de culcare ai putea să dormi mai bine. Consumă vișine în stare proaspătă, sub formă de compot cu un conținut scăzut de zahăr și evită sucurile de vișine din comerț care sunt, de fapt, sucuri cu aromă sintetică de vișine și un conținut de fruct sub 5%.

Afine

image.png

Afinele sunt recunoscute pentru proprietățile lor antiîmbătrânire, datorate conținutului ridicat de antioxidanți. În același timp scad tensiunea arterială, previn degradarea cognitivă și îmbunătățesc starea de spirit. Poți consuma afine tot anul dacă le alegi pe cele congelate. Păstrează aceleași proprietăți ca și fructele proaspete, dar sunt mai ieftine.

Ceai verde

image.png

Nu este tocmai un aliment, dar ar trebui să bei mai mult ceai verde în fiecare zi. Este un adevărat ceai miraculos care conține foarte mulți antioxidanți, compuși care îmbunătățesc funcționarea creierului, stimulează rata metabolică și arderea grăsimilor.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Renunţă la zahăr
      Chiar dacă în reţeta pentru desertul preferat este trecută o anumită cantitate de zahăr, poţi folosi mai puţin şi astfel vei reduce valoarea energetică a preparatului final. Sau poţi miza pe îndulcitori, care au indicele glicemic foarte mic şi puterea de îndulcire mare. 
      Îngheţata şi sorbeturile, ideale vara
      Deşi e făcută din ingrediente calorice (zahăr, smântână, ciocolată etc), îngheţata are marele avantaj că primeşte foarte mult aer în timpul procesului de preparare, astfel că are un volum mare şi un gramaj relativ mic. Astfel, o îngheţată de 60-70 de grame are în jur de 200 de calorii, adică exact cât trebuie să aibă o gustare, dacă eşti la dietă. Sorbeturile de fructe sunt încă şi mai puţin calorice, dar la fel de gustoase. Asta pentru că ele conţin în mare parte doar fructe şi suc de fructe, cu foarte puţin zahăr adăugat. 
      Iaurt în loc de smântână
      Poţi prepara deserturi delicioase înlocuind smântâna grasă cu iaurtul, mai ales dacă foloseşti unul cremos, de tip grecesc. Aportul caloric din iaurt e de trei ori mai mic decât cel din smântână grasă. Îl poţi folosi la creme, îngheţate, salate de fructe.
      Mai multe fructe
      Zahărul din fructe, fructoza, se eliberează treptat în sânge şi astfel nivelul de insulină nu creşte brusc, aşa cum se întâmplă în cazul deserturilor preparate cu zahăr rafinat. Dacă alegi fructe dulci, cum sunt bananele bine coapte, strugurii sau perele, atunci poţi renunţa la o bună parte din zahărul indicat în reţete. 
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      O echipă de cercetători din Canda şi Statele Unite ale Americii a derulat un studiu în urma căruia au arătat că deschiderea ferestrelor, una dintre modalităţile pe care le folosim în mod obişnuit pentru a schimba calitatea aerului din camerele noastre, nu ajută la eliminarea substanţelor din aerul pe care îl respirăm, notează Phys.
      Oamenii de ştiinţă au construit o casă model pe care au monitorizat-o pentru a vedea cum are loc mişcarea substanţelor emise de către materialele din care sunt realizate obiectele pe care le folosim în viaţa noastră de zi cu zi. 
      Aceste substanţe sunt produse de către ingredientele pe care le folosim la gătit, odorizantele de cameră, covoarele, penele şi multe alte obiecte. 
      Este imposibil de spus dacă acestea au un efect negativ asupra sănătăţii noastre, dar oamenii de ştiinţă depun eforturi pentru a determina şi acest aspect. 
      Experiementele desfăşurate de către cercetătorii care au colaborat în cadrul proiectului ”Observaţii la domiciliu asupra chimiei microbiene şi de mediu” au arătat că concentraţiile anumitor substanţe au scăzut simţitor după deschierea ferestrelor, dar au reuşit să revină la nivelurile iniţiale la doar câteva minute după ce ferestrele au fost închise. 
      Una dintre ipotezele omenilor de ştiinţă arată că efectul limitat al deschiderii ferestrelor este determinat de modul în care substanţele se „lipesc” de ziduri şi celelalte obiecte din case. 
      În mod suprinzător, folosirea oţetului şi a amoniacului, într-un efort de a schimba pH-ul suprafeţelor, pare a fi înrăutăţit situaţia pe termen scurt, analizele arătând o creştere a cantităţii de emisii din aer.
      descopera.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Dacă ar fi să facem un rezumat la tot ceea ce se întâmplă, observăm că tot mai multe persoane se tem de acest virus, ba chiar unii şi-au făcut provizii substanţiale, nu numai de făină şi conserve, ci şi de măşti chirurgicale şi geluri antibacteriene, două elemente care nu prea se mai găsesc pe piaţă. Dar cât sunt de eficiente gelurile antibacteriene în aceste situaţii, de fapt?
      Gelurile antibacteriene promit să ucidă 99,9% dintre bacterii, dar FDA (Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor) avertizează în privinţa unui brand de geluri antibacteriene să nu mai pretindă că ţin la distanţă Ebola sau gripa. Mai mult, Centrul de Prevenţie şi Control al Bolilor recomandă folosirea dezinfectantului de mâini pe bază de alcool ca metodă de prevenţie a gripei. 
      Dezinfectantul de mâini: cum funcţionează?
      Antisepticele pe bază de alcool funcţionează prin descompunerea microorganismelor aflate pe mâini, făcându-le să nu mai reprezinte un pericol. Alcoolul din dezinfectantul pentru mâini descompune, de fapt, grăsimea care este un component din membrana organismului. Mai exact, acea membrană protejează virusul şi se asigură că va rămâne acolo pentru mult timp până ajungi să te îmbolnăveşti. Atunci când foloseşti dezinfectantul de mâini, acea barieră protectoare dispare şi astfel ucizi germenii.
      Cât este de eficient dezinfectantul de mâini?
      Soluţiile pe bază de alcool care conţin între 60 şi 95 de procente alcool sunt cele mai eficiente, mai ales că multe dintre ele au în compoziţie apă, care ajută la îndepărtarea germenilor sau bacteriilor de pe mâini. Însă, efectul durează cel mult două minute, ceea ce înseamnă că odată ce acesta se usucă pe mâini, trebuie să-l reaplici. Mai mult, dezinfectantul de mâini nu este eficient împotriva tuturor bacteriilor şi virusurilor. De exemplu, bacteria care produce diaree şi colită nu poate fi combătută, la fel şi în cazul norovirusului, un virus contagios de stomac. 
      Centrul de Prevenţie şi Control al Bolilor recomandă să ne spălăm pe mâini înainte şi după ce intrăm în contact cu un virsu, la fel şi să dezinfectăm suprafeţele care au fost expuse norovirusului. Mai mult, dezinfectantul de mâini nu funcţionează dacă mâinile sunt vizibil murdare, dacă ai atins alimente contaminate sau dacă ai pe mâini chimicali dăunători precum pesticidele.
      Cum să foloseşti dezinfectantul de mâini?
      Din nou, singurul moment în care ar trebui să foloseşti dezinfectantul de mâini este atunci când nu ai în apropiere apă şi săpun. Trebuie să te speli pe mâini înainte, în timpul şi chiar şi după ce prepari mâncare, mănânci sau ai grijă de o persoană bolnavă, după ce foloseşti toaleta, după ce sufli nasul, tuşeşti sau strănuţi şi chiar şi după ce te joci cu un animal sau atingi sacul de gunoi. Dacă dacă este nevoie să foloseşti dezinfectantul de mâini, este foarte important să-l foloseşti corespunzător, ceea ce înseamnă să aplici produsul în palme şi apoi să masezi întreaga suprafaţă a mâinii şi chiar şi între degete, până când se usucă.
      csid.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cea mai recentă carte a lui Gunter, The Vagina Bible, este un bestseller în mai multe țări. În carte sunt o mulțime de sfaturi practice, concepute pentru a ajuta femeile să aibă grijă de sănătatea lor.
      Mai jos găsiți cinci lucruri pe care ar trebui să le știe fiecare persoană cu vagin.
      Este important să-ți cunoști vaginul, începând de la vulvă 
      Vaginul este în interiorul corpului, este canalul muscular care conectează uterul la lumea exterioară. Ceea ce puteți vedea din exterior, partea care vă atinge hainele, este vulva.
      Gunter spune că este crucial să cunoști terminologia corectă și să nu folosești eufemisme. „Dacă nu poți spune cuvântul vagin sau vulvă, există o implicație simplă, tu îți percepi zonele genitale ca pe ceva murdar și rușinos”, spune Gunter.
      Ea subliniază că termenul medical „pudenda” care descrie exteriorul vulvei, provine din latinescul „pudet”, care înseamnă „rușine”.
      Gunter consideră că utilizarea unor astfel de etichete este dăunătoare pentru femei nu numai la nivel emoțional, dar poate avea un impact asupra acestora și din punct de vedere medical, deoarece este posibil ca pacientele să nu poată descrie exact ce se întâmplă și să primească tratamentul greșit, scrie bbc.com.
      Vaginul se curăță de sine stătător 
      Gunter a observat o schimbare a atitudinilor femeilor în ultimii 10 ani. Multe femei cred că trebuie să folosească produse pentru a modifica mirosul vaginului. În America de Nord, până la 57 % dintre femei au făcut curățări vaginale în ultimul an. Acestea zic să sunt încurajate să o facă de către partenerii lor sexuali.
      Gunter spune că nu este nevoie ca femeile să folosească ceva pentru a-și curăța vaginul. „Este un cuptor cu autocurățare”, spune ea.
      Ea avertizează în special împotriva folosirii dușurilor parfumate. „Este un vagin, nu o pina colada”, spune ea. „Douchettele sunt ca niște țigări pentru vaginul tău.”
      Chiar și apa poate perturba ecosistemul delicat, crescând riscul de a contracta infecții cu transmitere sexuală. Aburirea, o altă tendință, nu numai că este inutilă, dar poate duce la arsuri. Exteriorul, zona vulvală, poate fi curățat atunci când este necesar, cu apă sau un săpun blând.
      Celulele vaginale sunt înlocuite la fiecare 96 de ore – mult mai rapid decât alte părți ale pielii – astfel se poate vindeca rapid.
      Vaginul tău este ca o grădină
      Vaginul conține o mulțime de bacterii „bune” care ajută la menținerea sănătății. „Microbiomul vaginal este ca o grădină. Aici găsești toate tipurile de bacterii care lucrează împreună pentru a menține sănătos ecosistemul vaginal”, spune Gunter.
      Bacteriile „bune” produc substanțe care creează un mediu ușor acid, ceea ce oprește stabilirea unor bacterii „rele”. Un rol important îl are și mucusul, care menține totul lubrifiat.
      Acesta este motivul pentru care ștergerea cu un șervețel antibacterian nu este bună – este important să păstrezi echilibrul bacteriilor.

      Părul pubian are și el un rol
      Gunter a observat o tendință în creștere la femei de a-și îndepărta tot părul pubian. Acest lucru ajută să facă păduchii pubici fără adăpost, dar există și riscuri pentru depilarea genitală.
      „Când te epilezi cu ceară, zahăr sau te razi, provoci traume microscopice la nivelul pielii”, spune Gunter. „Vom vedea și tăieturi, abraziuni, infecții de la epilarea pubiană.”
      Ea sfătuiește să te asiguri că meșterul care te epilează nu înmoaie de două ori bețișoarele de lemn în ceară sau pasta de zahăr, deoarece asta ar putea răspândi bacteriile între clienți.
      În cazul în care alegi să te razi, folosește un aparat curat și pregătește pielea în mod corespunzător. Rade-te în direcția de creștere a părului, asta te-ar ajuta să eviți creșterea părului sub piele și infectarea acestuia.
      „Părul pubian are o funcție, este o barieră mecanică și o protecție pentru piele”, spune ea. „Poate avea, de asemenea, un rol în plăcerea sexuală, deoarece fiecare păr pubian este atașat de un capăt nervos – de aceea doare când îl înlături, și poți primi mai multă plăcere în timpul contactelor sexuale dacă nu o faci”.
      Îmbătrânirea poate afecta vaginul
      După mai mulți ani, ovarele încetează să mai producă ovule și menstruația se oprește. Cantitatea de hormoni din organism, care menține femeile fertile, scade dramatic și nivelul scăzut de estrogen, afectează vaginul și vulva.
      Aceste țesuturi, care au fost odată ținute umede cu mucus, se pot atrofia, iar uscăciunea rezultată poate provoca dureri în timpul sexului din cauza lipsei de lubrifiere.
      Acest lucru poate părea deprimant, dar Gunter spune că majoritatea femeilor pot apela la medicul lor și primi mai multe sfaturi utile, în special când pe rafturi găsim mai multe tipuri de lubrifianți. „Cred că este foarte important ca femeile să știe despre asta”, spune ea. „Acestea nu trebuie să sufere.”
      Există un mit precum că relațiile sexuale vor ajuta la menținerea mucusului, dar microtraumele țesuturilor vaginale le pot lăsa vulnerabile la infecție.
      diez.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ni se spune în mod constant faptul că trebuie să ne hidratăm și să bem cel puțin 2 litri de apă pe zi. 
      Însă, atunci când nu bem suficientă apă, în organismul nostru pot apărea diferite probleme de sănătate. Hidratarea are o mulțime de beneficii, de la faptul că nu te mai dor articulațiile, până la faptul că vei avea o piele mult mai sănătoasă și strălucitoare.
      Iată ce se întâmplă în organismul tău atunci când îți este în mod frecvent sete:
      Diabet
      Nevoia de a bea apă destul de des poate fi un simptom al diabetului, pe care nu ar trebui să îl ignori, spune Erica Hall, medic specializat în diabet la Johns Hopkins University School of Medicine. Atunci când nivelul insulinei este scăzut, insulină care ajută ca glucoza să intre în sânge, aceasta determină glucoza să nu mai poată fi metabolizată și se acumulează în fluxul sanguin. Printre simptomele cele mai cunoscute ale diabetului se numără urinarea frecventă, setea excesivă, o vizibilă pierdere în greutate, oboseala, dar și pielea uscată. 
      Deshidratare
      Deshidratarea se poate manifesta prin uscăciunea gurii, migrene, oboseală, lipsă de energie, stări de iritabilitate, amețeli și palpitații. The National Academies of Sciences, Engineering and Medicine a stabilit faptul că oamenii au nevoie între 11,5-15,5 căni de lichide pe zi și de un consum crescut de alimente cu un conținut ridicat de apă pentru a rămâne hidratați, iar aici ar fi vorba despre pepene, castraveți, țelină, ridichi, spanac, mure și grapefruit.
      Gură uscată
      Uscăciunea gurii ar putea fi o altă problemă a faptului că îți este mereu sete. Faptul că ai gura uscată poate fi și un semn al diabetului sau al consumului anumitor medicamente, precum antihistaminicele sau analgezicele. Iar dacă alegi băuturile acidulate și dulci în locul apei, atunci problema se poate agrava. Însă, specialiștii ne recomandă să ne hidratăm corespunzător în timpul zilei și să diminuăm consumul de cafea și dulciuri.
      Anemie
      Setea excesivă ar putea fi un simptom al anemiei. Această afecțiune apare în urma lipsei globulelor roșii din organism, fiind un rezultat al deficienței de fier sau de vitamina B12.  Anemia poate fi corelată și cu oboseala cronică, deshidratarea, dureri de cap, bătăi puternice ale inimii sau insomnii.
      elle.ro
  •