10 alimente, băuturi şi plante care trebuie sa eviti când iei antibiotice şi alte tipuri de medicamente


    Că nu trebui să amestecăm medicamentele ştim deja, dar oare sunt alimente şi băuturi care nu ar trebui consumate atunci când urmăm un anumit tratament? Cel mai bine este să îţi întrebi medicul despre interacţiunea pe care o pot avea alimentele cu medicamentele pe care le iei. Acestea sunt alimentele, băuturile şi plantele care trebuie evitate atunci când iei antibiotice sau urmezi alt tip de tratament!

medicamente-reactii-adverse-alimentatie.jpg

Alimente, băuturi şi plante care „nu fac casă bună” cu medicamentele

Grepfrut – este contraindicat dacă iei medicamente antialergice sau care sunt destinate reducerii colesterolului.

Lapte – de evitat dacă iei antibiotice, deoarece calciul şi magneziul pot reduce eficacicatea acestor medicamente.

Lemn dulce – este un remediu des utilizat pentru stimularea digestiei, dar trebui evitat dacă urmaţi un tratament cu ciclosporine, recomandat de regulă după efectuarea unui transplant, astfel încât organismul să nu respingă noul organ.

Ciocolata – diminuează efectele somniferelor, antidepresivelor şi calmantelor. În plus, poate creşte foarte mult tensiunea arterială dacă este consumată în paralel cu un tratament cu MAO-inhibitori, utilizaţi în ameliorarea depresiei.

910519l-640x0-w-30d5c4e6.jpg

Alcool – duce la anularea efectelor benefice ale majorităţii medicamentelor, inclusiv cele destinate sănătăţii inimii. Pe de altă parte, alcoolul poate exacerba efectul anumitor medicamente, crescând riscul de reacţii adverse severe.

Cafeaua – poate reduce acţiunea antipsihoticelor şi să accentueze efectele altor medicamente, cum ar fi aspirina, epinefrina sau albuterolul (ingredient care se găseşte în inhalatoarele destinate ameliorării problemelor rspiratorii). De asemenea, cafeaua îngreunează asimilarea fieruluid e către organism.

Broccoli – este contraindicat persoanelor care urmează un tratament cu warfarină, substanţă utilizată pentru tratarea şi prevenirea cheagurilor de sânge. Varza de Bruxelles, varza kale, pătrunjelul şi spanacul sunt, de asemenea, vizate, deoarece conţin vitamina K şi interacţionează cu anticoagulantele, cărora le diminuează efectul.

Ginseng – trebuie evitat dacă urmaţi tratament cu anticoagulante, medicamente antiinflamatorii şi antidepresive. Poate cauza hemoragie internă dacă este consumat în timp ce luaţi heparină, aspirină sau ibuprofen. Durerile de cap, tulburările de somn, agitaţia şi nervozitatea sunt simptome ale interacţiunii ginsengului cu MAO-inhibitorii, folosiţi în tratamentul depresiei.

Sunătoare – este o plantă folosită frecvent de oameni pentru ameliorarea stărilor depressive, dar încă nu există studii care să certifice acest efect benefic. Mai mult decât atât, ceaiul sau extractul de sunătoare poate duce la afectarea ficatului, mai ales dacă urmaţi în paralel un tratament pentru reducerea colesterolului. De asemenea, sunătoarea este contraindicate dacă luaţi medicamente pentru inimă sau pentru tratarea disfuncţiilor erectile.

Ginkgo Biloba – deşi a căpătat un renume de panaceu, naturopaţii susţinând că vindecă hipertensiunea, demenţa, tinitusul şi alte afecţiuni, nu s-au descoperit astfel de efecte benefice în cadrul studiilor ştiinţifice. Din contra, se pare că ginkgo biloba ar putea duce la reacţii adverse severe în cazul persoanelor care urmează un tratament împotriva crizelor de epilepsie.

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Dacă nu îți reglezi reacțiile la stres ai putea exacerba efectele nedorite și orice provocare sau moment tensionat vor deveni mai greu de depășit. Nu agrava dificultățile din jurul tău pentru că te pot afecta la nivel fizic și psihologic.
      Iată ce reacții trebuie să eviți în clipele stresante:
      1. Consumi prea multă cafeină
      Multe persoane consumă cafeină zilnic, după cum poți observa când te uiți la rândurile de la Starbucks sau dacă numeri câte persoane comandă băuturi tip cola. Deși o ceașcă de cafea consumată ocazional nu îți va face rău, trebuie să știi că această substanță poate provoca dependență. 
      Dependența de cafeină se evidențiază prin obiceiul de a consuma băuturi cu această substanță pentru a te putea trezi dimineața, consumul susținut toată ziua pentru a evita epuizarea, plus insomnia apărută seara care te face să te scoli obosit, să ai nevoie din nou de cafeină și să fii prins într-un cerc vicios. Pe măsură ce acest ciclu se repetă tot mai des cafeina va ajunge să afecteze și nivelul de stres. Dacă ți se pare un scenariu foarte familiar, este momentul să iei măsuri pentru a reduce cantitatea consumată sau chiar a elimina cafeina din meniul tău.

      2. Fumezi o țigară
      Pentru fumători o țigară poate părea modalitatea perfectă de a neutraliza stresul. Când ești stresat vei avea impresia că ai mare nevoie de o țigară pentru a te calma, iar renunțarea la fumat poate părea imposibilă în situațiile dificile. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că din cauza obiceiului format precum și a dependenței și mixului de factori sociali și psihologici, renunțatul la fumat este la fel de greu precum procesul de eliminarea heroinei din organism. Din păcate știm cu toții că țigările te pot costa foarte mult, atât din punct de vedere financiar, cât și al sănătății și, având în vedere faptul că fumatul alimentează stresul în loc să-l reducă, ar fi cazul să-ți creezi o strategie pentru a reduce numărul de țigări.

      3. Bei mult alcool
      De multe ori un pahar cu vin te poate ajuta să te relaxezi la finalul unei zile aglomerate și majoritatea medicilor confirmă beneficiile vinului roșu pentru protecția inimii. Cu toate acestea, numărul excesiv de pahare poate cauza o varietate de probleme de sănătate, exacerbând în cele din urmă stresul pe termen lung. Dacă ai probleme când trebuie să reduci numărul de pahare sau dacă ți se pare că aceasta este singura soluție pentru a gestiona stresul, trebuie neapărat să găsești și alte modalități de a te relaxa și a reduce tensiunea acumulată.
      4. Cheltuiești fără măsură
      Printre modalitățile de reducerea a tensiunii create de stres se numără și cumpărăturile, în încercarea de a umple un gol la nivel emoțional. Deși este foarte bine să-ți iei câte un lucru special din când în când, nu este deloc în regulă să cheltuiești mult pe lucruri de care nu ai nevoie cu adevărat. Pe termen lung ai putea adăuga stresul financiar celorlalte probleme, precum și sentimentul de vinovăție plus dezordinea din casă.

      5. Mănânci pentru a te calma sau a te consola
      Consumată ocazional înghețata este o modalitate delicioasă de a contra stresul, dar dacă devine un gest automat de fiecare dată când ai probleme ai putea adăuga kilograme în plus, care vor contribui la o imagine negativă de sine, accentuând efectele negative la nivel psihologic. 
      Un meniu nepotrivit te poate face să reacționezi ineficient în fața stresului pentru că vei avea parte de fluctuațiile glicemiei și tot ce se întâmplă ți se va părea copleșitor. Învață să gătești folosind ingrediente utile și nu ține alimente hipercalorice la îndemână, mai ales dacă știi că atunci când ești stresat nu vei fi atent la numărul de calorii.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Chiar dacă este foarte plăcut să petreci timp alături de copiii tăi seara, înainte să vă odihniți, trebuie să ții cont și ce consumă pentru a evita să adoarmă greu sau să se trezească des în timpul nopții. Opțiunile sănătoase, în locul surselor majore de zahăr și calorii, vor favoriza somnul liniștit și dezvoltarea armonioasă a celor mici.
      „În timp ce dorm sistemul lor osos se dezvoltă, iar creierul procesează toate informațiie primite în acea zi. Alimentele cu mulți nutrienți sunt ideale pentru un somn odihnitor”, potrivit dr. Nancy Farrell, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică. Sfatul bunicilor referitor la un pahar cu lapte cald încă funcționează pentru că produsele lactate conțin triptofan, aminoacidul care crește producția de serotonină și creează starea de somnolență. Potrivit noilor indicații, efectul va fi și mai intens dacă vei combina laptele cu biscuiți graham, un sandviș cu unt de arahide sau o porție de cereale. Poți alege și o felie de brânză cu iaurt și fructe de pădure, dar ține minte că nu este un desert. Dacă vrei să le dai copiilor ceva dulce, oferă-le desertul la finalul cinei.
      Contează și ora la care servești această gustare pentru copii. Este ideal să le dai ceva consistent cu maximum o oră înainte de ora de culcare. În acest mod va putea avea loc digestia și nici nu se va amâna ora de culcare pentru că cel mic folosește foamea drept pretext. În cazul mai este foarte puțin până la culcare spune-i că este deja foarte târziu și că mâine va putea să-și aleagă ce mănâncă seara.
      Iată ce tehnici sunt recomandate pentru a crea gustări sănătoase înainte de culcare pentru copii: 
      1. Nu trebuie să reprezinte o metodă de a evita cina
      Este un lucru foarte important mai ales când copiii sunt mai mici, iar ora de culcare poate fi la 1-2 ore după cină. Unii copii s-ar putea folosi de această gustare înainte de culcare pentru a evita cina care conține alimente care nu îi atrag. În cazul în care masa de seară conține un preparat nou sau ingrediente care nu sunt tocmai pe placul lor se gândesc că vor primi iaurt și biscuiți după o oră, așa că nu mai fac niciun efort de a gusta ce ai pregătit.Vor părea foarte mofturoși, iar părinții se vor stresa.
      Soluția: Asigură-te că la cină există pe masă și alimente care îi plac copilului, astfel încât să poată alege mereu o garnitură dacă nu îi place felul principal. De asemenea, ai grijă ca toate gustările să conțină alimente care pot forma mesele principale cum sunt fructele, legumele sau cerealele integrale, în loc de batoanele cu mult zahăr, prăjiturile sau jeleurile cu arome diferite. O variantă puțin mai drastică este să păstrezi cina pe care nu a atins-o și să i-o oferi mai târziu când se așteaptă să primească gustarea înainte de culcare. La început ar putea refuza, dar treptat i se va face foame și va accepta bucuros cina pe care o refuzase cu 30 de minute înainte.
      2. Nu trebuie să conțină prea mult zahăr
      Meniul copiilor conține deja un plus de zahăr, așa că nu este cazul că mai adaugi ceva la ultima gustare înainte de culcare. Ar putea fi un stimulent pentru copil ca să mănânce mai puțin la cină dacă știe că va primi ceva dulce mai târziu.
      Soluția: Analizează meniul copilului și gândește-te ce lipsește. Dacă nu a mâncat fructe după-amiaza oferă-i o banană înainte să se culce. Dacă nu i-au plăcut legumele de la cină oferă-i felii de morcov crud cu chips-uri rumenite la cuptor. În cazul în care nu a consumat cereale este util să-i dai o felie de pâine integrală cu unt de arahide. 
      3. Nu trebuie să fie o metodă de a obține mai mult timp cu tine
      În unele cazuri copiilor nu le este foame cu adevărat înainte să se culce, dar își doresc foarte mult să petreacă 20 de minute în plus cu părinții.
      Soluția: Petrece cât mai mult timp posibil cu cei mici pentru a nu-i determina să recurgă la acest truc doar pentru a simți că au parte de atenția ta. 
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Denumirea cerealelor cu nuanță de perlă provine de la asemănarea cu perlele de rău. Este curios faptul că anterior, terciul din orz era considerat o delicatesă, pe care și-l permiteau doar persoanele sus-puse. Fiert după o rețetă specială pe lapte, terciul de orz era una dintre bucatele preferate ale lui Petru I.
      Beneficiile crupei de orz
      În zadar multe gospodine au înlăturat crupele de orz pe planul doi. Ele conțin multe substanțe hrănitoare, necesare organismului pentru o bună funcționare.
      Orzul fiert este numit terciul frumuseții, pentru că acesta conține multă lizină – aminoacizii, care participă activ la sintetizarea colagenului. Este cunoscut că anume acesta contribuie la menținerea elasticității tenului, prevenind formarea ridurilor. Un alt motiv de a include urgent în meniu terciul din orz - cantitatea mare de vitamine din grupul B, A, PP și E.
      Consumul regulat al terciului din crupe de orz ajută nu doar la menținerea frumuseții tenului, dar și la reducerea greutății! Produsul sățios are puține calorii și conține fibre , necesare pentru activitatea normală a intestinului, precum și proteine.
      Rețeta terciului pe lapte
      Ingrediente:
      1 pahar de crupe de orz decorticat 1 l de apă 1 l de lapte Modul de preparare
      Înmuiați crupele în apă și lăsați-le pe noapte.
      Spălați crupele și turnați lapte călduț. Încălziți pînă la fierbere, apoi acoperiți cratița cu capacul și fierbeți la baia cu abur timp de 3 ore.
      În această perioadă de timp, terciul capătă o culoare bej și gust de lapte. Să nu vă sperie durata pregătirii: participarea voastră va fi necesară doar la prima etapă, mai departe terciul fierbe singur. 
      noi.md
    • maria981s
      De maria981s
      Însă o dietă sănătoasă și bogată în nutrienți și antioxidanți poate îmbunătăți în mod semnificativ starea de spirit, motivația și bunăstarea. Deși problemele grave de sănătate mentală, cum ar fi anxietatea, depresia și alte tulburări psihiatrice, necesită părerea unui medic, impactul pozitiv pe care îl poate avea dieta nu trebuie neglijat. De fapt, dacă te asiguri că ai parte de toate vitaminele și mineralele, îți poți îmbunătăți și sănătatea mentală. Iată câteva modificări ale dietei pe care ar trebui să le iei în considerare!
      Ce schimbări ale dietei pot îmbunătăți sănătatea mentală?
      1. Consumul crescut de fructe și legume
      Colorate, vibrante și bogate în nutrienți, este clar că fructele și legumele sunt perfecte pentru starea noastră de spirit. Iar știința confirmă acest lucru. Datorită conținutului lor ridicat de vitamine și minerale, fructele și legumele pot influența direct chimia din creierul nostru. Mineralele precum cromul, iodul, fierul, seleniul, magneziul și zincul joacă un rol important în producția de neurotransmițători implicați în reglarea dispoziției în creierul nostru. Alți nutrienți regăsiți în fructe, cum ar fi vitaminele B, vitamina C și vitamina E, reprezintă cheia pentru optimizarea funcțiilor neurochimice. 
      Vrei să te asiguri că vei obține toate mineralele și vitaminele enumerate mai sus? Atunci include mai multe legume cu frunze verzi, broccoli, legume rădăcinoase, legume marine, avocado, fructe de pădure în dieta ta.

      2. Alege carbohidrați sănătoși
      Cartofii dulci conțin în mod natural L-triptofan, un aminoacid utilizat de corpul nostru pentru a produce neurotransmițătorii care reglează starea de spirit. Alte surse de carbohidrați sănătoși, cum ar fi orezul brun, ovăzul, fasolea, lintea, quinoa, contribuie la sinteza triptofanului, pentru a produce serotonina. Carbohidrații complecși au un conținut bogat de vitamina B, care este esențială pentru susținerea funcțiilor neurologice și pentru echilibrul adecvat al neurochimicalelor din creierul nostru.O deficiență a acestor vitamine este de fapt asociată cu o incidență crescută a simptomelor depresive. Pe de altă parte, consumul mai mare decât cantitatea zilnică recomandată este corelat cu îmbunătățirea stării de spirit.
      3. Crește consumul de grăsimi sănătoase
      Includerea surselor sănătoase de omega-3 în dieta noastră este importantă, deoarece acizii grași joacă un rol crucial în chimia creierului nostru. S-a constatat că acidul docosahexaenoic contribuie la reducerea simptomelor depresiei, probabil datorită efectului său asupra conversiei substanțelor chimice de care are nevoie creierul. Nu ești sigur care sunt cele mai bune grăsimi sănătoase într-o dietă bazată de plante? Poți apela la avocado, semințe de cânepă, semințe de chia, tahini, nuci și alge. 

      4. Concentrează-te pe legumele verzi
      Cu un conținut mare de vitamine și minerale, legumele verzi sunt excelente pentru creierul nostru, deoarece folații, vitamina K, fierul, zincul, potasiul, magneziul, manganul, cuprul și calciul joacă un rol important în modularea funcțiilor neurotransmițătorilor din creierul nostru. Atunci când nu ai un nivel recomandat de acid folic și magneziu, există mai multe simptome ale depresiei, anxietății și altor tulburări psihiatrice. Asigură-te că incluzi legume verzi în dieta ta zilnică pentru a preveni agravarea simptomelor. 
      5. Include probiotice
      Sănătatea intestinală nu este esențială doar pentru o digestie bună, ci și pentru funcțiile creierului. Starea microbiomului, care este echilibrul dintre bacteriile bune și bacteriile rele din tractul intestinal, afectează funcționarea corectă a circuitelor neurotransmițătoare multiple din creierul nostru, inclusiv cele implicate în reglarea dispoziției. Dacă aduci un aport de probiotice în fiecare zi, îți ajuți corpul și creierul să atingă un echilibru sănătos, care îți va îmbunătăți capacitatea de a trata stresorii vieții tale.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Aceste toxine ne îmbolnăvesc și ne fac susceptibili la durere, inflamație și diferite boli. De aceea este esențial să îți detoxifiezi corpul din exterior, ajutând organele interne să se curețe, să funcționeze optim și să elimine toxinele mai eficient. 
      Care sunt alimentele care îți ajută ficatul să elimine toxinele?
      Ficatul este organul principal când vine vorba de eliminarea toxinelor din corpul nostru și, prin urmare, este cel mai frecvent atacat de substanțele nocive. Deși ficatul nostru are un sistem propriu de detoxifiere și filtrare, toxinele în exces îl pot supraîncărca, rezultatele fiind reprezentate de diferite afecțiuni. Printre rolurile pe care le îndeplinește ficatul se numără și:
      - curățarea sângelui;
      - producția de bilă necesară digestiei grăsimilor;
      - stocarea vitaminelor și fierului;
      - convertirea zaharurilor în substanțe utilizabile;
      - distrugerea celulelor roșii vechi din sânge;
      - descompunerea hemoglobinei, insulinei și hormonilor.
      Acum, dacă te întrebi ce alimente ar trebui să consumi pentru a ajuta ficatul să elimine toxinele repede, ar trebui să știi că ai mai multe opțiuni disponibile. Iată câteva dintre acestea!

      Varză
      Este cunoscut faptul că glucozinolații din varză stimulează producția de substanțe care ajută enzimele să elimine toxinele din ficat.
      Legume cu frunze verzi
      Clorofila din aceste legume este capabilă să absoarbă toxinele din organism și să le elimine.
      Curcumă
      Aceasta este o plantă perfectă pentru combatarea inflamației și pentru detoxifierea ficatului când vine vorba de substanțele periculoase.
      Spanac
      Această legumă are un conținut bogat de glutation, care este o substanță cunoscută pentru faptul că îmbunătățește funcția enzimelor de curățare din ficat.
      Usturoi
      Sulful din usturoi va spori funcționarea enzimelor hepatice, iar în acest fel va ajuta la eliminarea tuturor deșeurilor.
      Ceai verde
      Catechinele sunt antioxidanți puternici din ceaiul verde, care vor îmbunătăți funcționarea ficatului.
      Sparanghel
      Această legumă delicioasă este, de asemenea, un diuretic puternic, care este recomandat pentru ficat, dar și pentru rinichi.
      Ulei de măsline
      Uleiurile organice presate la rece, nu doar uleiul de măsline, ci și uleiul de cânepă și uleiul de semințe de in, sunt o metodă excelentă pentru a reduce supraaglomerarea ficatului.
      Nuci
      Nucile au un conținut bogat de glutation, acizi grași omega-3 și aminoacidul arginină, toate aceste substanțe fiind extrem de benefice pentru bunăstarea ficatului.
      eva.ro
  •