Multe persoane își doresc să slăbească și încearcă să găsească cea mai ușoară și eficientă metodă. Însă există și metode periculoase, așa că este important să știi ce modalitate să alegi dacă vrei să slăbești.

mituri-despre-slabit.jpg

De asemenea, există și multe sfaturi, însă nu toate dintre acestea sunt și bune. Iată câteva mituri despre slăbit, pe care nu ar trebui să le iei în considerare dacă vrei să urmezi o dietă echilibrată și un regim sănătos, ale căror efecte să se vadă pe termen lung!

Ce mituri despre slăbit te pot induce în eroare?

1. Ignoră-ți foamea

Oamenii cred că, pentru a slăbi, trebuie să se înfometeze. Însă specialiștii sunt de părere că aceasta este o soluție greșită. De multe ori, persoanele care țin dietă evită să mănânce atunci când le este foame, deoarece încearcă să limiteze numărul de calorii pe care le consumă. Însă atunci când ignori foamea, intervii în echilibrul normal al hormonilor. Iar când întrerupi echilibrul hormonal normal, creezi un cerc vicios, în care are de suferit metabolismul. Este important să-ți asculți organismul și să mănânci atunci când ți-e foame. 

2. Numără-ți caloriile

Cu toate că se crede că pierderea în greutate este un proces destul de simplu, acest lucru nu este întotdeauna adevărat. Fiecare persoană absoarbe și procesează caloriile și substanțele nutritive specifice în mod diferit. Unele persoane rețin mai multe calorii dintr-un anumit aliment decât alți oameni.
De aceea, este important să îți aduci aminte de funcțiile unice ale organismului tău, mai departe de numărarea caloriilor. În momentul în care încerci să-ți controlezi poftele și caloriile, s-ar putea să câștigi în greutate, nu să slăbești. Atunci când ne impunem limite și restricții alimentare în mod frecvent, greutatea corpului crește. 

3. Grăsimile reprezintă inamicul numărul 1

S-ar putea să ți se pară intuitiv - atunci când mănânci mai puține grăsimi și arzi mai multe grăsimi, poți să pierzi în greutate. Însă lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Consumul de grăsimi poate fi un instrument eficient pentru pierderea în greutate. Atunci când ai o dietă bogată în grăsimi sănătoase (avocado, ulei de măsline, nuci și somon), metabolismul organismului este mai eficient și folosește această grăsime pe post de combustibil. Grăsimile stimulează, de asemenea, lipoliza (descompunerea grăsimilor pentru energie). Cu alte cuvinte, dacă vrei să arzi grăsimile, trebuie să mănânci grăsimi. Însă ai grijă să nu exagerezi. Cu toate că avem nevoie de grăsimi, preferabil animale, consumăm prea multe, în general. 

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      Metabolismul este responsabil atat pentru pierderea, cat si pentru acumularea kilogramelor in plus, el fiind responsabil pentru transformarea alimentelor consumate in energie. Vestea proasta este ca, pe masura ce inaintam in varsta, metabolismul incetineste si nu putem face nimic pentru a-l accelera. Putem insa sa il ajutam, facand alegeri intelepte si sanatoase atunci cand vine vorba despre dieta.
      Cum afecteaza varsta metabolismul
      Metabolismul la 20–30 de ani
      Corpul nu inceteaza sa se dezvolte dupa implinirea varstei de 18 ani, ci dezvoltarea continua si dupa 20 de ani, mai ales la nivelul sistemului osos si la nivelul musculaturii. Cresterea stimuleaza metabolismul, ceea ce inseamna ca se ard calorii chiar si atunci cand te odihnesti.
      In concluzie, la 20 de ani este mult mai usor sa iti mentii silueta intrucat metabolismul este aliatul tau de pret si arde caloriile din inertie.
      Metabolismul la 30-40 de ani
      Inaintarea in varsta incetineste metabolismul. Totodata, muschii care sustin oasele isi pierd din volum, ceea ce inseamna ca nivelul de grasime pe care organismul o depoziteaza creste. Slabiciunea musculara debuteaza odata cu implinirea varstei de 30 de ani.
      Studiile sugereaza ca schimbarile de la nivel muscular sunt responsabile pentru schimbarile metabolice. Daca metabolismul incetineste, ai nevoie de mai putina energie, deci ar trebui sa mananci mai putin. Rareori se intampla insa ca, dupa 30 de ani, sa reduci cantitatea de alimente consumata la 20 de ani. Asadar, apare grasimea, care de cele mai multe ori se depoziteaza pe abdomen si in jurul taliei.
      In jurul varstei de 40 de ani, nivelul de estrogen si progesteron scade considerabil, ceea ce inseamna ca si metabolismul devine mai lent. Pentru a-ti mentine greutatea, este absolut necesar sa reduci aportul caloric dupa implinirea varstei de 40 de ani. Daca ai un stil de viata activ si practici sport, e suficient sa renunti la 150 de calorii, insa daca ai un stil sedentar, trebuie sa renunti la mai multe calorii.
      Metabolismul la 50-60 de ani
      In jurul acestei perioade, menopauza se instaleaza, ceea ce inseamna ca metabolismul sufera din nou modificari. Studiile au dovedit ca, dupa instalarea menopauzei, este mai dificil pentru organism sa metabolizeze grasimea asa ca o depoziteaza.
      Cum poti sustine metabolismul pe masura ce inaintezi in varsta
      Un stil de viata activ, precum si o dieta sanatoasa te vor ajuta sa iti mentii silueta in ciuda trecerii anilor.
      Mananca alimente bogate in vitamine si minerale, de preferat din natura: cereale integrale, fructe, legume, miere de albine. Evita alimentele procesate. Practica sport in mod regulat si fa miscare zilnic. Poti merge la sala o data la cateva zile si, in restul timpului, poti merge mai des pe jos ori poti renunta la lift in favoarea scarilor. Cu cat faci mai multa miscare, cu atat mai mult iti vei ajuta metabolismul. doc.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Sarcina este o experienta minunata, ce poate fi privita drept magica. Pentru unele gravide devine mai magica decat pentru altele deoarece multe mituri, povesti de-ale moselor in varsta si tot felul de legende planeaza in jurul modului in care viitoarea mamica isi poarta sarcina, astfel incat devine dificil de separat adevarul de mit. Chiar si strainii ajung de multe ori sa opreasca femeile gravide pentru a-si da cu parerea in ceea ce priveste sexul bebelusului, in baza unor semne edificatoare precum forma burticii.
      Iata cateva dintre cele mai cunoscute mituri despre burtica de gravida:
      1. Marimea burticii: Burtica mare, copil mare. Burtica mica, copil mic
      2. Burtica baiat sau fata. Legenda spune ca daca iti porti bebelusul jos, vei naste un baiat, iar daca burtica este mai semeata, inseamna ca te asteapta o fetita.
      3. Metoda pendulului. Mentine un pendul peste burtica, iar directia pe care o va avea prezice sexul bebelusului (pendula poate fi creat cu ajutorul unei verighete si a unei sfori).
      4. Burtica tare. Daca bebelusul confera un aspect dur burticii, inseamna ca viitoarea mamica va da nastere unui baiat
      5. Forma burticii. Daca burtica are forma unui pepene (greutatea este distribuita catre mijloc/lateralul corpului), inseamna ca inauntru se afla o fetita, iar daca greutatea pare mai degraba distribuita frontal (asemenea unei mingi de baschet), inseamna ca este un baiat.
      6. Pozitia de dormit. Fii atenta la modul in care te intinzi in pat cand te culci. Daca preferi sa te asezi pe partea stanga a corpului vei avea un baiat. Preferi pe dreapta? Esti insarcinata cu o fetita.
      7. Deranjamente stomacale. Greata severa in sarcina te anunta ca vei da nastere unei fete.
      8. Maini moi sau uscate. Daca ai mainile uscate in sarcina vei fi mama de baiat; daca pielea mainilor este moale, asteapta-te la o fata.
      9. Pofte alimentare. Daca poftesti citrice sau dulciuri, vei naste o fata. Daca poftesti alimente sarate vei da nastere unui baiat.
      10. Acnee adulta. In cazul in care modificarile hormonale au un impact asupra pielii tale, asteapta-te la o fata.
      11. Sarcina gratioasa sau impiedicata. Daca te simti ca si cum ai patina pe gheata in fiecare zi, vei fi mama de fata. Daca te impiedici, ai in burtica un baiat.
      12. Ingrasarea fetei. Daca ti se implineste fata in timpul sarcinii, inseamna ca vei naste o fetita.
      13. Schimbari de dispozitie. Daca te confrunti cu tot felul de schimbari de dispozitie, asteapta-te cat de curand sa aduci pe lume o fata.
      14. Modul in care tii palmele. Daca atunci cand cineva iti spune sa ii arati mainile ai tendinta sa tii palmele in sus ai o fata, iar in jos un baiat.
      15. Sfatul unui copil. Cere sfatul unui copil de varsta mica din familie, baiat. Daca acesta pare interesat de burtica ta, vei avea o fetita, iar daca te ignora vei avea un baiat.
      16. Mananca usturoi. Daca mirosul dupa ce mananci pare sa iasa prin toti porii inseamna ca este un baiat. Daca pare ca nu ai fi mancat nimic, inseamna ca este o fetita.
      17. Cheia sarcinii. Daca apuci o cheie de partea rotunda inseamna ca vei naste un baiat. Daca o apuci de partea lunga vei naste o fata.
      18. Numere egale si ciudate. Daca varsta si anul conceptiei sunt egale sau ciudate ai o fata. Daca unul este egal si unul este ciudat inseamna ca este un baiat.
      19. Bataile inimii. Daca inima bebelusului bate de mai mult de 150 de ori pe minut, esti insarcinata cu o fetita, iar sub 150 inseamna ca este baiat.
      20. Testul de stres. Un copil are tendinta sa fie de acelasi sex ca parintele care era cel mai putin stresat la momentul conceptiei.
      21. Semnificatia viselor. Daca visezi ca vei naste o fetita in sarcina, vei fi mamica de baiat si invers.
      22. Marimea sanilor. Daca sanul drept este mai mare decat stangul in sarcina, vei naste o fetita, iar daca stangul este mai mare, vei avea un baietel.
      Informatii importante despre forma burtii din sarcina

      Multe dintre aceste mituri au fost transmise de la o generatie la alta, dar cu ajutorul ecografiilor si al specialistilor care sunt capabili sa le interpreteze, necesitatea de a prezice si nesiguranta au fost semnificativ diminuate.
      Sunt sanse mari ca marimea burticii sa fie legata de inaltimea si tonusul muscular al mamei – o femeie inalta, bine dezvoltata, va avea cel mai probabil o burtica ridicata, mai putin observabila. O femeie scunda va avea probabil o sarcina mai vizibila.
      Sexul bebelusului este determinat la momentul conceptiei, prin urmare alimentatia pe care o urmezi in sarcina sau orice alte modificari nu vor schimba sexul bebelusului. Desigur, se poate dovedi o activitate extrem de amuzanta sa ghicesti, insa trebuie sa dai dovada de un mare curaj daca te poti increde in leganarea unui pendul ca garantie ca vei naste un baiat sau o fata.
      Doua variabile sunt capabile in mod real sa determine natura unei burtici de gravide. Prima are legatura cu marimea bebelusului. Este adevarat ca in medie bebelusii de sex masculin cantaresc mai mult la nastere decat bebelusii de sex feminin, prin urmare acest aspect poate conduce la o marime putin mai mare a burticii in cazul unui baiat. Insa aceasta mica diferenta cu privire la greutate nu este capabila sa influenteze forma burtii. A doua variabila care trebuie luata in considerare este pozitia fatului in uter. Daca are spatele asezat de-a lungul abdomenului mamei burtica va fi proeminenta. Daca spatele bebelusului este paralel cu spatele mamei, rezultatul este ca abdomenul pare plat. Iar deoarece pozitia pe care o adopta bebelusul in dezvolta nu depinde de sex, este pur si simplu un mit faptul ca forma indica daca in burtica se afla un baiat sau o fata.
      Asadar, daca nu poti prezince sexul bebelusului in functie de forma burtii, cum ramane cu celelalte povesti din folclor? Metoda pendulului nu va releva nici ea raspunsul deoarece fatul nu poate avea niciun fel de impact asupra modului in care se misca ceva din exterior. Si nu exista nicio dovada ca tipurile de alimente poftite de viitoarea mama sunt legate de sexul fatului. De asemenea, este un mit si cel legat de greturi pentru ca majoritatea greturilor matinale apar in primele 12 saptamani cand embrionul este extrem de mic si nivelul de hormoni legati de sex este redus. Singurele modalitati de incredere sunt cele de tip screening medical – ecografie, amniocenteza sau prelevare de vilozitati coriale.
       
      nastenatural.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Mit somn bebe: Cand bebelusul tau doarme, in toata casa trebuie sa fie liniste totala
      Desi este adevarat ca somnul bebelusilor este mai fragil in timpul zilei decat in timpul noptii, nu este necesar sa mergi pe varfuri atunci cand micutul tau doarme la amiaza. In pantec, bebelusii aud tot felul de sunete, asa ca multe dintre zgomotele de fundal pe care tu le consideri deranjante pot fi, de fapt, linistitoare pentru puiul tau. Poti lasa, pe fundal, o inregistrare cu zgomot alb – ai grija insa ca micutul tau sa nu devina dependent de acesta.
      „Cu cat micutul tau se obisnuieste cu sunetele din casa, cu atat ii va fi mai usor sa doarma chiar si atunci cand nu sunteti intr-un mediu linistit”, a declarat Laura E. Tomaselli, medic si profesor de pediatrie si neurologie la Universitatea Rochester, din New York.
      Mit somn bebe: Daca bebelusul mananca cereale inainte de culcare, va dormi mai bine peste noapte
      Multi parinti cred ca daca isi hranesc copilul cu cereale inainte de culcare, micutii se vor trezi mai rar in timpul noptii pentru a fi hraniti. Academia Americana de Pediatrie nu recomanda introducerea alimentelor solide decat dupa varsta de 6 luni. Inainte de acest prag, copilul tau trebuie sa fie hranit doar cu lapte matern sau formula.
      Daca ii suplimentezi alimentatia cu cereale mai devreme de 6 luni, creste riscul de obezitate infantila, avertizeaza doctor Tomaselli. „Un copil sanatos, cu o dieta regulata, ar trebui sa poata dormi fara sa se trezeasca de foarte multe ori pe parcursul noptii pana ajunge la varsta de 6 luni”, a mai spus experta.
      Mit somn bebe: Daca iti culci copilul mai tarziu, se va trezi mai tarziu
      Din pacate, nu poti reseta ceasul intern al copilului tau – bebelusul tau poate fi extrem de matinal. In timp ce rutina de somn a unui nou-nascut este inca flexibila, un copil ceva mai mare va fi deprins deja un program de somn, asa ca daca il vei adormi mai tarziu, nu inseamna ca se va trezi mai tarziu, la o ora acceptabila pentru tine. De fapt, aceasta tactica ar putea avea un efect negativ – micutul tau se poate simti apoi mult mai obosit.
      Mit somn bebe: Sforaitul la bebelusi este total inofensiv
      Desi ti se poate dragut, chiar amuzant, sa-ti vezi puiul sforaind (studiile au aratat ca aproximativ 15-25% din copii sforaie), respiratia zgomotoasa ar putea fi semnul unei afectiuni medicale. „Este posibil ca micutul sa sufere de apnee in somn”, a declarat doctor Tomaselli, explicand ca zgomotele confundate cu sforaitul ar putea fi cauzate de pauzele de respratie.
      Desi frecvent intalnita, apeea in somn este o problema ingrijoratoare, care poate afecta dezvoltarea copilului.
      Un studiu realizat in cadrul Colegiului de Medicina Albert Einstein din New York a scos la iveala faptul ca bebelusii in cazul carora afectiunile precum apneea in somn in jurul varstei de 6 luni sunt predispusi la hiperactivitate, depresie, agresiune si ADHD pana la varsta de 7 ani.
      Cu toate acestea, respiratia zgomotoasa poate fi perfect normala. Daca se intampla insa prea des ori daca zgomotele ti se par mult prea intense, filmeaza-ti micutul dormind si arata-i filmarea medicului pediatru, care te poate sfatui mai departe.
       
      superbebe.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Kim Larson, dietetician și speaker motivațional înregistrat la Academy of Nutrition & Dietetics, declară că: „Sunt atât de multe schimbări fizice odată cu schimbarea prefixului, dar mulți oameni sunt încă de părere că cel mai important moment este menopauza, însă lucrurile sunt mult mai complexe decât atât.” 

      Cele mai importante trei schimbări în organism sunt următoarele: 

      1. Diminuarea masei musculare

      Începând cu vârsta de 30 de ani, se pierd între 3-5 procente de masă musculară într-un deceniu. Mușchii întreținuți ard mai multe calorii, deci cu cât mai puțini ai cu atât mai puține calorii consumi.

      2. Încetinește metabolismul

      Pentru că pierzi masă musculară, metabolismul tău încetinește, adică pe măsură ce înaintezi în vârstă ai nevoie de mai puține calorii, iar excesul de calorii acumulate se vede în grăsimea depusă. În plus, dacă ai ținut diete cu efect de yo-yo și ai fost predispusă la îngrășare, ți-ai încetinit singură metabolismul de-a lungul anilor.

      3. Schimbări hormonale

      În cazul femeilor, schimbările hormonale de la menopauză contribuie la îngrășare, deoarece pe măsură de organismul pierde estrogen, se acumulează mai multă grăsime, în special abdominală. În mod clar, compoziția celulară este diferită la femei față de bărbați, dar la bărbați, testosteronul descrește odată cu trecerea anilor, ceea ce face mai evidentă creșterea în greutate.

      Procesul de îmbătrânire și creștere în greutate este unul foarte complex, așa că ai grijă de tine la orice vârstă, ca să nu existe complicații.

      De ce slăbești mai greu la 30 de ani

      Această perioadă este minunată, este aceea în care îți dorești să fii în formă mereu și să te concentrezi pe un stil de viață sănătos. Dar dacă la 20 de ani puteai să mănânci câtă pizza voiai și să bei vin până te săturai, acum îți este mai greu să faci aceste lucruri dacă vrei să-ți menții silueta. Slăbirea devine mai dificilă pentru că metabolismul este mai lent și te adaptezi cu întârziere. De asemenea, pui preț pe carieră și nu mai dormi cum și cât trebuie, dar trebuie să te preocupi și de familie și de tine însăți, așa că dacă ai deja un copil nu mai aștepta să-ți recapeți ca prin minune silueta dinainte de sarcină și dacă vrei să rămâi însărcinată nu mânca pentru doi.

      Ce se întâmplă la 40 de ani

      La 40 de ani începi să-ți pui semne de întrebare, deoarece este momentul să intri într-un stil de viață sănătos și să rămâi acolo. Dacă ți-au crescut deja copiii îți este și mai ușor să devii sedentară, din cauza faptului că te ajunge oboseala și cedezi mai des tentației de a rămâne în casă sau de a lenevi în pat. Dar înainte să faci orice, gândește-te clar dacă vrei să intri supraponderală la menopauză, deoarece apoi nu vei știi ce să mai faci. Mănâncă sănătos și menține-ți o viață de familie activă. 

      Viața la 50 de ani

      Vârsta de 50 de ani este șocantă pentru mulți oameni. Cei care nu au avut niciodată probleme de greutate întâmpină acum probleme în menținerea kilogramelor pe care le au. Chiar dacă ai atins un echilibru în viața de carieră și cea personală, organismul tău se află pe alt traseu și devine super eficient în depozitarea grăsimii. Acest lucru nu înseamnă totuși că trebuie să te dai bătută ci trebuie doar să îți ajustezi gândirea și dieta. Recomandările sunt să crești un pic activitatea fizică și să reduci numărul de calorii ingerate.

      Ce poți face

      Nu există nici o pastilă minune care să te slăbească peste noapte sau să împiedice acumularea de grăsime, dar trebuie să înveți și să aplici principiile de bază, adică să mănânci sănătos și să faci sport, la orice vârstă. Pentru a menține metabolismul la un nivel de activitate ridicat, poți face câteva lucruri care să te ajute și anume:

      1. Antrenamente de tonifiere

      Este cel mai bun mod prin care îți poți menține masa musculară și echilibrul corporal. Nu numai femeile ar trebui s-o facă ci toată lumea, deci găsește acel tip de program sportiv care să-ți placă și să te facă să te simți din ce în ce mai bine.

      2. Proteine

      Odată cu trecerea anilor, proteinele devin și mai importante, pentru că ele fac posibilă creșterea masei musculare și te ajută să nu-ți mai fie foame. Este recomandat să consumi 1-1.5 g de proteine per kilogram de corp, pe toată durata zilei, ca să ajungi să consumi la micul dejun până în 20-25 de grame.

      3. Calorii

      Trebuie neapărat să scazi numărul de calorii și chiar dacă, în general, ești o persoană activă sau mănânci deja sănătos, e bine să te gândești la câte calorii ai de fapt nevoie.
      feminis.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Iata miturile alimentare demontate de nutritionistii Ropharma:
      Mit 1: Degresat sau fara zahar inseamna fara calorii - Adevarul este ca in cele mai multe cazuri etichetele care afiseaza “ Degresat“ sau “Fara zahar“ sunt doar capcane, deoarece din dorinta de a crea un produs care sa fie in primul rand gustos, producatorii compenseaza lipsa grasimii cu mai mult zahar sau potentiatori de arome si sare, iar zaharul este inlocuit la randul lui cu exces de sodiu, faina sau chiar grasime. Toate aceste alimente care creeaza imaginea unui produs gustos si bun pentru silueta, doar adauga calorii prin diferite arome artificiale. Cel mai sigur este testul etichetei, care poate determina daca produsul este intr-adevar sanatos prin verificarea ingredientelor.
      Mit 2 – O alimentatie scazuta in sodiu este indicata tuturor - sodiul este un mineral important pentru organism ce ajuta la buna functionare a sistemului muscular si nervos, astfel ca este recomandat ca acesta sa fie mentinut la un nivel echilibrat. 
      Mult timp s-a discutat despre efectul negativ al sodiului asupra presiunii arteriale si despre riscul crescut de aparitie a bolilor de inima. Desi este adevarat ca sodiul creste intr-o masura mica tensiunea arteriala, diminuarea cantitatii zilnice de sodiu nu aduce beneficii ci poate creste nivelul trigliceridelor si al colesterolului. Tocmai de aceea, pentru persoanele care nu sufera de tensiune ridicata, nu este indicat sa evite consumul de sare.
      Mit 3: Ouale sunt bogate in colesterol si pot provoca boli de inima - Desi au capatat o reputatie proasta din cauza colesterolului care se gaseste in galbenus ( aproximativ 211 mg/ou), asta nu inseamna ca ouale trebuie evitate pentru a proteja sanatatea inimii. Este important sa stim ca nivelul ridicat de colesterol este in primul rand consecinta unei diete bogate in acizi grasi saturati si nu a consumului unui singur aliment. Mai mult, consumul zilnic de oua nu creste semnificativ nivelul de colesterol iar beneficiile acestuia depasesc cu mult asa-zisele pericole. Din contra, studiile au demonstrat ca mancatul oualelor creste nivelul de colesterol bun HDL.
      Mit 4: Consumul de carbohidrati afecteaza sanatatea - Carbohidratii sunt o sursa importanta de energie si se impart in doua categorii importante: cei complecsi care aduc beneficii multiple sanatatii (cerealele integrale de secara sau ovaz, nuci, seminte, linte, alune, mazare) si cei simpli, care au fost procesati industrial si si-au pierdut astfel o mare parte din fibre si nutrienti (dulciurile cu zahar si faina alba, junk food). Carbohidratii simpli nu fac altceva decat sa polueze organismul cu toxine, zahar si alte chimicale ce apar in urma procesarii acestora. Asadar, consumul de carbohidrati este benefic pentru sanatate atata timp cat este vorba de cei complecsi.
      Mit 5: Un pahar de vin rosu pe zi este sanatos - Nu doar vinul rosu este cel care aduce beneficii organismului si in special inimii: berea si alte bauturi alcoolice au acelasi efect, atata timp cat sunt consumate echilibrat. In general, alcoolul stimuleaza nivelul colesterolului bun HDL, deoarece moleculele acestuia actioneaza asupra trigliceridelor, diminuand astfel riscul de a dezvolta mai tarziu cheaguri de sange ce pot provoca atacuri cerebrale. Cu toate acestea, nu trebuie sa uitam ca nu este indicat consumul zilnic de alcool si nici depasirea cantitatii de 100 ml la o servire. In caz contrar, efectele negative vor depasi beneficiile acestora.
       
      perfecte.ro
  •