7 motive pentru care ești mereu obosită


    Starea generală de slăbiciune nu are neapărat legătură cu lipsa somnului. În spatele oboselii pot sta cauze diverse, care indică o problemă de sănătate de luat în seamă. Iată câteva din posibilele explicații pentru lipsa de energie pe care o resimți în ultima vreme!

1401815085_1.jpg

1. Disfuncții tiroidiene
Glanda în formă de fluture de la baza gâtului produce hormonii care reglează și, în același tip, influențează metabolismul, nivelul de energie și starea de spirit.

Oboseala se poate instala atât în hipertiroidie (tiroida produce hormoni în exces și organismul epuizează repede rezervele energetice), cât și în hopotiroidie (nu produce suficienți hormoni și organismul epuizează energia într-un ritm mai lent). Tulburările tiroidiene sunt mai frecvente la femei, fiind asociate cu datele genetice și modificările hormonale. Pe lângă lipsa de energie, poți resimți iritabilitate, probleme de somn sau modificări ale greutății. Lăsate netratate, problemele tiroidiene pot duce la depresie.

Ce-i de făcut. O simplă analiză de sânge specifică dezvăluie dacă oboseala ta are legătură cu tiroida.

2. Diabet
Majoritatea celor care suferă de diabet de tip II se plâng de oboseală accentuată. Motivul slăbiciunii accentuate este un nivel prea crescut ori prea scăzut de zahăr în sânge. În ambele cazuri, oboseala este rezultatul dezechilibrului glicemic și al faptului că insulina nu e utilizată de organism în mod eficient (primim energie când insulina transportă glucoza din sânge către celule, care o folosesc drept carburant). Alte simptome asociate, deloc de neglijat, sunt setea extremă, mersul frecvent la toaletă și pierderea în greutate. 

Ce-i de făcut. Trebuie efectuat un test glicemic. Dacă nivelul depășește valorile normale, optează pentru carbohidrații cu eliberare lentă și adaptează tratamentul la alimentația efectivă, numai la recomandarea specialistului.

Screen-Shot-2017-03-21-at-11.23.50.jpg3. Anemie
Deficitul nutritiv este cea mai frecventă cauză a oboselii, afectând una din 20 de femei aflate la postmenopauză, arată statisticile. Nici cele care nu sunt încă la premenopauză nu sunt ocolite de problemă: femeile cu menstre dificile sau cu carențe vitaminoce și minerale, dar și cele însărcinate sunt predispuse des la anemie. Mai degrabă un simptom decât o boală în sine, anemia apare ca urmare a lipsei de fier, acid folic și vitamina B12, care determină modificări în structura globulelor roșii (hemoglobină). Oxigenul este transportat de la plămâni la țesuturi prin organism cu ajutorul acestor globule, dar, când cantitatea este redusă, se instalează anemia, care duce la lipsa oxigenului în organe, deci oboseală extremă.

Ce-i de făcut. Consultă medicul pentru a afla dacă ai deficit de fier sau altă problemă ce afectează hemoglobina. Deseori, tratamentul constă în administrarea de suplimente pe bază de fier și vitamina B.

4. Apnee de somn
Cei care suferă de apnee de somn se opresc din respirat în mod frecvent în timpul somnului între câteva secunde şi un minut sau chiar mai mult. Consecințele: sforăitul intermitent și scăderea nivelului de oxigen. Practic, de fiecare dată când respirația se întrerupe, creierul îți dă un impuls să o reiei. Fiindcă te trezești des în timpul nopții, nu ajungi să ai parte de un somn odihnitor, iar organismul nu are vreme să recupereze. Astfel, deși ai crede că dormi suficient, te trezești stoarsă de energie și nu dai randament pe parcusul zilei. În categoria de risc se află persoanele supraponderale și hipertensive.

Ce-i de făcut. Apneea de somn poate fi diagnosticată cu un aparat special pe care medicul ți-l recomandă să-l porți pe timpul nopții. Ca tratament, cel mai obişnuit este un aparat CPAP (din engleză, „presiune pozitivă continuă în căile aeriene“), o mască din silicon moale, de purtat pe timpul nopții pentru a menţine căile respiratorii deschise și a asigura o respiraţie normală.

5. Anxietate
Ai dormit multe ore în plus? Stările de anxietate provoacă oboseală de intensitate mai mică sau mai mare, care îți afectează ritmul cotidian. Anxietatea presupune un nivel ridicat de alertă în organism: corpul se pregătește de un atac iminent, ceea ce te secătuiește de adrenalină într-un timp relativ scurt și îți induce oboseală extremă. Totodată, stările anxioase mențin mușchii tensionați în permenență, extenuând întreg corpul. La fel cum procedează cu musculatura procedează cu creierul: anxietatea dă naștere unor gânduri stresante, care țin creierul în alertă. Consecința o reprezintă epuizarea și nevoia de a dormi continuu.

Ce-i de făcut. Ai crede că o cafea te ajută, dar s-ar putea ca simptomele să se înrăutățească. E indicat să mergi la un psihoterapeut care să te învețe să controlezi comportamentul anxios. Tot specialistul te ajută să previi oboseala cronică, ce se instalează pe măsură ce anxietatea avansează.

Уставшая женщина.jpg6. Boală celiacă
Oboseala se află printre simptomele acuzate de persoanele cu intoleranță la gluten. Un studiu arată că peste 80% din cei diagnosticați cu boală celiacă se plâng de stări de slăbiciune generală. Alături de oboseală, te poți confrunta cu tulburări de somn, chiar și insomnie, lipsă de concentrare, diaree, anemie, scădere în greutate.

Problema este că oboseala devine în multe cazuri mai invalidantă ca simptomele gastrointestinale cu care este asociată afecțiunea. Nu există remedii minune, dar unele obiceiuri bune pot atenua stările de oboseală. Pentru refacerea forțelor, încearcă să-ți organizezi bine timpul și evită să te epuizezi, trage un pui de somn când simți nevoia, fă mișcare fizică ușoară, mergi la culcare devreme.

Ce-i de făcut. O cercetare recentă arată că suplimentele cu L-carnitină, un aminoacid produs de organism, se dovedesc eficiente: ajută celulele să producă mai multă energie pentru metabolizarea grăsimilor și îmbunătățesc funcția cerebrală, contribuind la reducerea oboselii în cazul pacienților cu boală celiacă. Ia aceste suplimente doar la recomandarea medicului!

7. Lipsa vitaminei D
Intoleranța la lapte, incapacitatea sistemului digestiv de a asimila vitamina D, regimul vegetarian, tulburările renale ce fac dificilă convertirea vitaminei în forma ei activă, excesul ponderal, iată doar câteva dintre cauzele deficitului de vitamina D, o problemă tot mai frecventă în ultimii ani. Oboseala, lipsa de energie, durerile musculare, imunitatea scăzută, oscilațiile de comportament și tulburările de somn se află pe lista simptomelor acestei carențe. Oricare ar fi cauza, lipsa vitaminei D poate duce la sindromul oboselii cronice dacă nu este tratată la timp, cu atât mai mult cu cât deficitul antrenează absorbția ineficientă a calciului și a altor minerale esențiale, factor de risc pentru instalarea unor boli grave.

Ce-i de făcut. Dacă crezi că ai deficit de vitamina D, te poți edifica printr-o analiză de sânge specifică. Valorile optime sunt 50-70 ng/ml. În funcție de rezultat, medicul îți va prescrie doza optimă. Conform ultimelor date, adulților le sunt recomandate 600 UI zilnic, iar vârstnicilor, 800 UI.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      Estrogenul
      Estrogenul este un hormon produs de ovare, dar este prezent într-o cantitate foarte mică și la bărbați. Este implicat în producția de colagen și menținerea stării de hidratare a pielii. Odată cu înaintarea în vârstă – după 40 de ani – nivelul de estrogen scade, ceea ce face ca pielea să se subțieze și să își piardă elasticitatea.
      Un nivel prea ridicat al estrogenilor afectează, de asemenea, aspectul pielii. Una dintre afecțiunile des întâlnite este melasma (hiperpigmentarea pielii, de obicei la nivelul feței) care apare mai ales în timpul sarcinii.
      Testosteronul
      Testosteronul stimulează activitatea glandelor sebacee, care au rolul de a proteja pielea împotriva factorilor nocivi din mediul extern, prin producerea unei substanțe grase (sebum). În cazul femeilor, prea mult testosteron duce la sindromul ovarelor polichistice, acnee, căderea părului și hirsutism.
      Persoanelor care se confruntă cu un exces de sebum le este recomandat, printre altele, să limiteze consumul de produse lactate, care conțin hormoni ce pot stimula producția de sebum și să consume alimente care conțin Omega-3 (macrou, somon, spanac, broccoli, nuci) și zinc (semințe de dovleac, linte).
      Cortizolul
      Numit și hormonul stresului, cortizolul este produs de glanda suprarenală și este eliberat ca răspuns la stres. Ritmul în care trăim face ca nivelul cortizolului să fie mai mereu crescut și noi să fim expuși riscului de a suferi de hipertensiune arterială sau depresie.
      La nivelul pielii, stresul cronic poate duce la agravarea acneei și a eczemelor. Excesul de cortizol este și una dintre cauzele apariției vergeturilor – despre celelalte cauze și cele mai bune metode de tratament poți citi mai multe aici.
      Hormonii tiroidieni
      Hormonii tiroidieni sunt produși de glanda tiroidă. Secreția insuficientă de hormoni tiroidieni este ceea ce numim hipotiroidie, în timp ce secreția excesivă determină hipertiroidia.
      În primul caz, când tiroida nu produce suficienți hormoni tiroidieni, apar problemele de concentarare, oboseala, intoleranța la frig, iar pielea este foarte uscată. Când, dimpotrivă, tiroida produce hormoni în exces, acest lucru se manifestă prin stări de anxietate, iritabilitate, insomnie, scăderea în greutate, iar la nivelul pielii, apare traspirația excesivă. Doar medicul poate recomanda un tratament adecvat, după realizarea unor analize specifice.
      psychologies.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Despre femei: La 30 de ani trebuie să ai…
      … o piesă de mobilă care să nu fie moştenire de familie.
      … ţinuta perfectă dacă şeful sau bărbatul visurilor tale îţi spun să fii gata într-o oră.
      … o poşetă, un geamantan şi o umbrelă de care să nu-ţi fie ruşine că le porţi.
      … un trecut suficient de suculent pentru a ţi-l aminti cu plăcere la bătrâneţe.
      … o adresă de e-mail, o căsuţă vocală şi un cont bancar la care nimeni în afară de tine să nu aibă acces.
      … un prieten care te face să râzi şi altul care te lasă să plângi.
      … un set de şurubelniţe, o bormaşină portabilă şi un sutien negru de dantelă.
      … ceva ridicol de scump pe care ţi l-ai cumpărat doar pentru că meriţi.
      … un program de exerciţii fizice, un set de produse cosmetice şi un plan de bătaie pentru problemele de frumuseţe care vor urma după 30 de ani.
      … un start solid într-o carieră care îţi place, o relaţie satisfăcătoare şi o imagine de ansamblu a lucrurilor pe care vrei să le îmbunătăţeşti în viaţa ta.
      … cum e să te îndrăgosteşti fără să-ţi pierzi capul.
      … cum te simţi la gândul că vei avea copii.
      … cum să părăseşti un bărbat , cum să-ţi demisia de la job şi cum să ai o dispută cu un prieten fără să rupi relaţia.
      … când să te străduieşti mai mult şi când să renunţi pur şi simplu.
      … unde să te duci când sufletul tău are nevoie de alinare.
      … că nu poţi modifica lungimea picioarelor, lăţimea şoldurilor şi temperamentul părinţilor tăi.
      … că ai avut, poate, o copilărie perfectă, dar s-a terminat de mult.
      … ce ai face şi ce n-ai face pentru dragoste şi bani.
      … în cine să ai încredere, în cine să nu ai încredere şi de la cine să nu iei lucrurile personal.
      … să nu-ţi ceri iertare pentru ceva ce n-ai făcut.
      sfatulparintilor.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Pe picioare
      Piciorul este un simbol al umilinței și al integrității. Persoanele care se spală prima oară pe picioare sunt altruiste, capabile să trăiască și care se bucură de orice clipă a vieții.
      Pe mâini

      Mâinile au fost întotdeauna un simbol al forței, unității și solidarității. Oamenii care își spală mâinile mai întâi în duș nu cedează de teamă. Sunt extrem de idealiști și vor tinde întotdeauna spre ce este mai bun.
      Pe față
      Fața este zona care ne permite să vedem, să auzim, să mirosim și să mâncăm. Pentru tine, cel mai important lucru este starea materială și ai face orice pentru a avea multe lucruri materiale. Oamenilor din jurul tău le este greu să te înțeleagă, însă pe tine nu te interesează părerea lor. Ești o fire egoistă și de aceea, în dormitor nu te remarci ca fiind o amantă pricepută. Te gândești prea mult la tine.
      Pe umeri și gât
       
      Oamenii care își spală umerii sau gâtul prima oară sunt foarte muncitor și extrem de competitivi. Nu acceptă să fie refuzați și vor face orice pentru a-și atinge scopurile.
      Șase iluzii optice care dezvăluie părțile ascunse ale personalității tale
      Pe piept
      Pieptul este o zonă sensibilă pentru toate mamiferele, care se vor strădui să o protejeze cu orice preț. Dacă vă spălați mai întâi pieptul la duș, sunteți tipul de de persoană care se simte confortabil în propria piele. Încrederea voastră este un lucru pe care mulți o admiră pentru că întotdeauna vă arată calea cea dreaptă în viață. Despre astfel de oameni se crede că sunt corecți și că nu le place să fie distrași atunci când se concentrează să rezolve ceva. Ei sunt destul de nerăbdători cu oamenii care nu văd lucrurile așa cum le văd și ei.
      La subraț
      Aceste persoane sunt muncitoare și indispensabile. În general, sunt persoane populare și cu picioarele pe pământ. Aceste persoane sunt foarte săritoare când cineva se află la nevoie. Nu au cine știe ce abilități în dormitor și nu reușești să-ți satisfaci mereu partenerul.
      Zona intimă
      Oamenii care la duș își spală prima dată zona intimă sunt foarte timizi. Ei nu au încredere în forțele proprii,nu au mulți prieteni și sunt văzuți de cei din jur ca plictisitori și neinteresați. Perseverența este slăbiciunea lor și au tendința de a renunța cu ușurință.
      Pe păr

      Dacă te speli prima dată pe păr atunci când intri în duș, înseamnă că ești o fire artistică, iar visatul cu ochii deschiși este hobby-ul tău preferat. De aceea, poți realiza ceea ce alte persoane nu pot. Atunci când te afli într-o relație, știi foarte bine cum să îți satisfaci partenerul.
      Pe brațe
      Despre persoanele care-și spală mai întâi brațele se crede că sunt dependenți de serviciu și că muncesc din greu. Sunt foarte populare și sunt mereu dispuse să-i ajute pe alții. Ce nu reușesc ele să înțeleagă este dacă cei din jur sunt sinceri cu ele sau nu. De asemenea, se mai spune că sunt nesiguri și foarte nemulțumiți de rezultate.
      Pe spate
      Oamenii care își spală mai întâi spatele sunt precauți și rezervați. Sunt introvertiți și singuratici. E foarte greu să le câștigi încrederea, dar și când o faci, vei câștiga un prieten de nădjede.
      www.tabu.ro

    • Calandrella
      De Calandrella
      Caderea parului este o problema cu care se confrunta femeile, barbatii, dar si copiii. Tratamentele pentru caderea parului presupun inlocuirea parului sau restaurarea lui.
      Recent s-a constat ca frunzele de guava sunt un miracol pentru caderea parului. Aceste frunze contin ingrediente care favorizeaza cresterea rapida parului. O multime de oameni au incercat multe sampoane, uleiuri sau tratamente care au functionat, insa nu pe termen lung. Alti oameni merg la medic pentru a le prescrie o reteta ,chiar daca este mai scumpa.
      Daca esti adepta remediilor naturiste, acest articol este perfect pentru tine. Nu numai ca este ieftin, ci este si foarte usor de procurat. Cel mai bun remediu pentru caderea parului se gasestein guave.

      Iata cum trebuie sa prepari remediul:
      Pune un litru de apa intr-un vas si adauga o mana de frunze de guava.
      Pune vasul la fiert si lasa-l sa fierba la foc mic timp de 20 de minute.
      Ia-l de pe foc si lasa-l sa se raceasca.
      Maseaza-ti scalpul cu amestecul si lasa-l sa actioneze, apoi spala-te.
      Frunzele de guava au atras atentia specialistilor, pentru ca au nenumarate beneficii pentru sanatate. Sunt bogatein vitamina A si C, potasiu, fibra sanatoasa si licopen.
      perfecte.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Caracteristicile grupei AB
      Grupa AB este una extrem de rara, mai putin de 5% din populatia lumii se inscriu in aceasta grupa sangvina. Grupa AB este cea mai noua din randul tuturor grupelor sangvine si se crede ca a parut in urma cu 10-12 secole in urma, prin combinarea grupelor A si B. Acest lucru se traduce prin faptul ca posesorii grupei sangvine AB sunt “cameleonici”. In functie de circumstante, ei pot avea caracteristici apropiate grupei, sau grupei B, sau chiar amandurora in acelasi timp.
       
      Te mai poate interesa
      Dieta pe grupe de sange – Grupa 0
      Dieta pe grupe de sange – Grupa A
      Dieta pe grupe de sange – Grupa B
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Alimente permise si interzise
      Potrivit doctorului D’Adamo, persoanele din grupa AB au “mostenit” aciditatea stomacala mica de la grupa A, dar si adaptarea la carne de la grupa B. Deci, pe fondul unui nivel scazut al acidului gastric la care se dauga consumul de carne care nu se metabolizeaza suficient, persoanele din grupa AB au tendinta de supraponderabilitate. Caracteristicile grupei B vor iesi la iveala cand se consuma fasole verde, porumb, grau negru sau seminte de susan. Se inhiba productia de insulina ceea ce va duce la scaderea glicemiei si de aici la un metabolism mai putin eficace. Dr. D’Adamo recomanda persoanelor din grupa AB sa evite cafeina si alcoolul, in special in conditii de stres.
      De asemenea, ei ar trebui sa consume tofu, produse lactate (iaurt si kefir) si legume verzi si fructe de mare, peste (somon, sardine, ton). Ar mai trebui evitate produsele afumate intrucat, din cauza nivelului scazut de acid gastric care sa le proceseze, pot duce la cancer la stomac.
      Cei care se inscriu in grupa sangvina AB ar trebui sa manance putin si des pentru a contracara problemele digestive legate de nivelul scazut al secretiilor gastrice. Potrivit lui D’Adamo, este de asemenea foarte importanta si combinatia de alimente. Mai exact posesorii grupei sangvine AB n-ar trebui sa combine proteinele cu alimente care contin amidon la aceeasi masa.
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Cum sa faci fata stresului
      Potrivit lui D’Adamo, posesorii grupei AB au tendinta de a-si interioriza emotiile, in special furia, ceea ce este extrem de rau pentru sanatate. Mult mai rau decat daca iti extereriorizezi sentimentle. Tocmai de aceea, pentru persoanele din grupa AB este recomandat sa faca o combinatie de exercitii fizice de calmare (asemanatoare celor din grupa A), dar si exercitii fizice intense (ca la grupa B). De exemplu, trei zile pe saptamana exercitii aerobice (alergare, mers cu bicicleta) si doua zile de exercitii de calmare (yoga sau tai chi).
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Sfaturi pentru persoanele din grupa AB
      Iata cateva recomandari oferite de D’Adamo:
      – evita situatile de maxima solicitare
      – evita ideile fixe, mai ales daca nu ai o influenta asupra lor
      – fa-ti un plan clar pentru a-ti atinge obiectivele anuale, lunare, saptamale, zilnice pentru a evita sa intri in panica
      – fa schimbarile in stilul de viata gradat, pas cu pas, nu dintr-odata
      – fa miscare 45-60 de minute de exercitii aerobice de cel putin doua ori pe saptamana, combinate cu exercitii de stretching, meditatie si yoga.
      – fa-ti un grup de prieteni, vecini sau colegi cu care sa interactionezi cat mai des
      – practica zilnic tehnici de vizualizare
      – petrece si timp singur intr-o activitate, hobby care iti face placere, independent de altii
      – daca ai o slujba sedentara, fa cateva pauze in care sa faci putina miscare.
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Exemplu de meniu pentru grupa B
      Mic dejun: apa cu lamaie, un pahar de suc diluat de grapefruit, doua felii de paine Ezekiel, iaurt, tofu, cafea.
      Pranz: 100 g piept de curcan, 2 felii de paine de secara, salata Caesar, 2 prune, ceai de plante.
      Gustare: prajitura cu branza tofu, ceai de plante (este potrivit si ice tea).
      Cina: omleta cu tofu si garnitura de legume, salata de fructe (un pahar de vin rosu este permis).
      sfatulparintilor.ro
       
  •