5 lucruri pe care nu ar trebui să le faci după ce mănânci


    Mulţi dintre noi trăim într-o permanentă alergătură, iar acest lucru nu face altceva decât să ne afecteze rutina de zi cu zi.

5-lucruri-pe-care-nu-ar-trebui-sa-le-faci-dupa-ce-mananci.jpg

Chiar dacă unele obiceiuri par inofensive, ele te afectează mai mult decât ai crede. Conform brightside, iată ce ar trebui să eviţi după ce iei masa şi de ce:

Să faci duş

Când faci duș sau o baie, temperatura corpului tău creşte uşor. Pentru a face față acestui lucru, organismul trimite un pic mai mult sânge la nivelul pielii decât de obicei, iar asta poate perturba procesul digestiv și poate încetini metabolismul. Cel mai bun moment pentru a te spăla este după 30 de minute de când ai mâncat.

Să bei ceai

Pentru unii dintre noi, o ceașcă de ceai fierbinte după masă este o parte integrantă a unei mese. Dar studiile arată că această băutura inofensivă interferează cu asimilarea de fier, un mineral care joacă un rol semnificativ în corpul uman. Prin urmare, copiii, femeile însărcinate și persoanele care suferă de o lipsă de fier ar trebui să evite consumul de ceai cel puţin o oră de la masă. Adulții pot bea cafea, dar nu pe stomacul gol, sau se pot limita la un pahar de apă.

Să dormi

Dormitul cu stomacul plin cauzează inconveniente, cum ar fi arsurile la stomac, eructaţii și aciditate ridicată.
În plus, s-a demonstrat că somnul regulat, imediat după masa de prânz sau cină, crește riscul unui accident vascular cerebral. Experții sunt de acord că este mai bine să mergi la culcare la nu mai puțin de 2 ore după masă.

Să faci sport

Indiferent cât de tentant este să îţi răsfeţi corpul cu o masă bună şi apoi să începi antrenamentul, experţii nu îl recomandă. Exerciţiile fizile făcute cu stomacul plin poate duce la disconfort, cum ar fi sughiț și greață, precum și consecințe mai grave: risc crescut de traume și convulsii. Este mai bine să te limitezi la o plimbare liniștită și să începi exerciţiile 2 ore mai târziu.

Să fumezi

Aproape toate sistemele din corpul nostru sunt implicate în timpul procesului digestiv activ. În acest moment, nicotina va fi absorbită cu o forță dublă, sporind astfel în mare măsură toate efectele sale nocive. În plus, este dovedit că tutunul poate bloca absorbţia de vitamine şi minerale, inclusiv calciu și vitaminele C și D, anulând chiar şi efectul unei mese sănătoase. Desigur, este mai bine să renunți complet la fumat, dar, dacă fumezi constant și încă nu poţi refuza o țigară după ce mănânci, aşteaptă măcar 20 de minute până să o faci.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Caracteristicile grupei AB
      Grupa AB este una extrem de rara, mai putin de 5% din populatia lumii se inscriu in aceasta grupa sangvina. Grupa AB este cea mai noua din randul tuturor grupelor sangvine si se crede ca a parut in urma cu 10-12 secole in urma, prin combinarea grupelor A si B. Acest lucru se traduce prin faptul ca posesorii grupei sangvine AB sunt “cameleonici”. In functie de circumstante, ei pot avea caracteristici apropiate grupei, sau grupei B, sau chiar amandurora in acelasi timp.
       
      Te mai poate interesa
      Dieta pe grupe de sange – Grupa 0
      Dieta pe grupe de sange – Grupa A
      Dieta pe grupe de sange – Grupa B
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Alimente permise si interzise
      Potrivit doctorului D’Adamo, persoanele din grupa AB au “mostenit” aciditatea stomacala mica de la grupa A, dar si adaptarea la carne de la grupa B. Deci, pe fondul unui nivel scazut al acidului gastric la care se dauga consumul de carne care nu se metabolizeaza suficient, persoanele din grupa AB au tendinta de supraponderabilitate. Caracteristicile grupei B vor iesi la iveala cand se consuma fasole verde, porumb, grau negru sau seminte de susan. Se inhiba productia de insulina ceea ce va duce la scaderea glicemiei si de aici la un metabolism mai putin eficace. Dr. D’Adamo recomanda persoanelor din grupa AB sa evite cafeina si alcoolul, in special in conditii de stres.
      De asemenea, ei ar trebui sa consume tofu, produse lactate (iaurt si kefir) si legume verzi si fructe de mare, peste (somon, sardine, ton). Ar mai trebui evitate produsele afumate intrucat, din cauza nivelului scazut de acid gastric care sa le proceseze, pot duce la cancer la stomac.
      Cei care se inscriu in grupa sangvina AB ar trebui sa manance putin si des pentru a contracara problemele digestive legate de nivelul scazut al secretiilor gastrice. Potrivit lui D’Adamo, este de asemenea foarte importanta si combinatia de alimente. Mai exact posesorii grupei sangvine AB n-ar trebui sa combine proteinele cu alimente care contin amidon la aceeasi masa.
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Cum sa faci fata stresului
      Potrivit lui D’Adamo, posesorii grupei AB au tendinta de a-si interioriza emotiile, in special furia, ceea ce este extrem de rau pentru sanatate. Mult mai rau decat daca iti extereriorizezi sentimentle. Tocmai de aceea, pentru persoanele din grupa AB este recomandat sa faca o combinatie de exercitii fizice de calmare (asemanatoare celor din grupa A), dar si exercitii fizice intense (ca la grupa B). De exemplu, trei zile pe saptamana exercitii aerobice (alergare, mers cu bicicleta) si doua zile de exercitii de calmare (yoga sau tai chi).
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Sfaturi pentru persoanele din grupa AB
      Iata cateva recomandari oferite de D’Adamo:
      – evita situatile de maxima solicitare
      – evita ideile fixe, mai ales daca nu ai o influenta asupra lor
      – fa-ti un plan clar pentru a-ti atinge obiectivele anuale, lunare, saptamale, zilnice pentru a evita sa intri in panica
      – fa schimbarile in stilul de viata gradat, pas cu pas, nu dintr-odata
      – fa miscare 45-60 de minute de exercitii aerobice de cel putin doua ori pe saptamana, combinate cu exercitii de stretching, meditatie si yoga.
      – fa-ti un grup de prieteni, vecini sau colegi cu care sa interactionezi cat mai des
      – practica zilnic tehnici de vizualizare
      – petrece si timp singur intr-o activitate, hobby care iti face placere, independent de altii
      – daca ai o slujba sedentara, fa cateva pauze in care sa faci putina miscare.
      Dieta pentru Grupa de sange AB: Exemplu de meniu pentru grupa B
      Mic dejun: apa cu lamaie, un pahar de suc diluat de grapefruit, doua felii de paine Ezekiel, iaurt, tofu, cafea.
      Pranz: 100 g piept de curcan, 2 felii de paine de secara, salata Caesar, 2 prune, ceai de plante.
      Gustare: prajitura cu branza tofu, ceai de plante (este potrivit si ice tea).
      Cina: omleta cu tofu si garnitura de legume, salata de fructe (un pahar de vin rosu este permis).
      sfatulparintilor.ro
       
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Accesoriile în anul 2018 includ mai multe propuneri diferite și nu este vorba doar despre bijuterii, ne referim și la curele, mănuși, eșarfe, ceasuri, anumite gadget-uri interesante. Designerii au creat lucruri pentru a satisface orice gust și stil și de a oferi femeilor posibilitatea de a experimenta și de a-și îmbunătăți ținuta.
      Centura supradimensională, discretă sau ultra-feminină

      Centura nu este altceva decât un accesoriu de frumusețe. Cât de elegant se poartă o curea sau o centură în talie, în acest an? Cureaua este realizată din piele sau din materiale care înlocuiesc pielea, este rezistentă, are găuri de fixare și o cataramă. Centura este din piele moale sau din materiale de alt tip, poate fi chiar dintr-o eșarfă, poate avea elemente decorative  diverse.
      În acest an designerii au propus variante interesante de centuri care amintesc de centura obi (de la Aikido, Ju-Jutsu, Karate, etc). Astfel de centuri în stil japonez sunt în culori contrastante cu ținuta de bază și din materiale cu texturi diferite față de îmbrăcăminte. Ele apar în colecțiile Carolina Herrera, Jonathan Simkhai, Ralph&Russo.
      Centurile late din materiale textile cu broderii și franjuri sunt în tendințele modei din acest an. Au broderii și aplicații cu pietre semiprețioase, iar unele prezintă accesorii cu motive speciale. Pe centurile late se fixează genți mici de mână care au forme și culori perfect asortate cu accesoriul din talie.
      Nimic nu poate fi mai tineresc decât o curea fină în jurul taliei. În acest an sunt apreciate centurile înguste în culori clasice și nuanțe nebunești. Sunt la modă benzile lungi care se pot înfășura de 2-3 ori în jurul taliei, într-un mod lejer, interesant. Curelele fine sunt și ele apreciate, mai ales de femeile încredibil de îndrăznețe, care vor să fie mereu în centrul atenției.
      Manșetele cu bijuterii

      Din minunatele modele de bijuterii care sunt în tendințele modei 2018, se remarcă brățările pentru piesele de îmbrăcăminte feminină, care pot completa într-un mod grațios ținuta la orice oră din zi sau noapte. Tendințele sunt nenumărate, brățările sunt mereu la modă și pot personaliza stilul personal.
      Manșetele cu bijuterii au fost apreciate cu multe secolele în urmă, în timpul regilor Franței. În vremurile de demult, butonii la manșete au fost folosiți doar de regi și prinți. Butonii erau realizați din metale prețioase, din aur și argint, dar și din pietre prețioase și semiprețioase.
      În acest an există un accesoriu pentru femei care acoperă într-un mod elegant încheietura mâinii – manșeta cu bijuterii. Aceasta este în ansamblu o bijuterie elegantă având în vedere materialele deosebite din care este realizată. Manșetele sunt din materiale fine și au aplicații din cristale sau pietre semiprețioase.
      Pălăriile la modă în anul 2018

      În acest an designerii au creat modele de pălării care pot schimba complet imaginea unei femei. Tendințele sunt elegante, se încadrează în stilurile clasic, modern, casual. Pălăriile sunt realizate din materiale prețioase, de înaltă calitate, pentru că astfel de accesorii reprezintă o investiție importată în schimbarea imaginii. De-a lungul timpului au impresionat pălăriile clasice, și iată că și în acest an au revenit în modă pălăriile în acest stil care amintesc de anii 70-80. Modelele sunt fascinante, avantajul lor fiind versatilitatea uimitoare. Se potrivesc femeilor seducătoare care evită îmbrăcămintea clasică și care poartă haine ce le scot din anonimat. Culorile sunt provocatoare – de violet, turcoaz și portocaliu – sau nuanțele de lux, deosebit de elegante – de maro, bej, gri sau caramel.
      O nouă orientare a acestui an este reprezentată de pălăriile în stil bărbătesc. Sunt modele clasice dar și modele care arată faptul că designerii au mizat pe diversitate. S-a pus accentul pe noutate, pe piese fashion din aria casual. În majoritatea cazurilor, s-a urmărit în primul rând rafinamentul, liniile simple și ideea de lux. Femeile care aleg să poarte pălării în stil bărbătesc vor avea o notă de siguranță și de sexualitate în imagine. Indicat este să nu aibă și restul ținutei în stil specific bărbătesc, este suficient acest accesoriu care probabil reprezintă și cea mai apreciată tendință a acestui an la accesorii.
      Ceasurile inteligente de lux, gadget-uri sofisticate

      Pentru femeile care caută o imagine de lux, rafinată și sofisticată, producătorii de ceasuri inteligente oferă noi modele smartwatch pentru damă care vin într-o gamă variată de culori și finisaje. Astfel de ceasuri sunt ideale și pentru femeile moderne, pasionate de sport și călătorii. Au cureaua din silicon, rezistentă și confortabilă la purtat și un design elegant.
      Unele modele prezintă caracteristici speciale pentru diferite sporturi, sunt mai robuste și au aplicații prin care se poate urmări cu ușurință activitatea și starea de sănătate, sportivă sau de fitness (măsurarea distanței parcurse, a pașilor, a somnului, cronometru, monitorizare puls). Ceasurile au numeroase funcții: sincronizare cu telefonul inteligent prin Bluetooth, agendă telefonică, alarmă, primirea notificărilor mesajelor de pe Facebook, Twiter, e-mail, WhatsApp, tehnologie GPS și altele.
      femeia.ro

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      “Pentru a elimina riscul deshidratării, recomand consumul de alimente bogate în apă, în special fructe şi legume. Organismul are nevoie de 1 litru şi jumătate-2 litri de apă pentru reabsorbţia volumului de lichide şi de săruri minerale pierdute prin transpiraţie”, spune nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru Ce se întâmplă, doctore?!
      Iată care sunt, în opinia specialistului, alimentele şi lichidele la care nu trebuie să renunţăm în această perioadă!
      Castraveţii nu sunt doar o gustare răcoritoare şi crocantă, ci şi legume de vară sănătoase şi gustoase, cu beneficii uimitoare asupra sănătăţii. Castraveţii sunt compuşi în proporţie de 95% din apă, ceea ce înseamnă că într-o zi călduroasă de vară ne pot ajuta să ne menţinem hidrataţi.
      Există multe moduri de a ne bucura de beneficiile castraveţilor, aceştia putând fi consumaţi atât cruzi în salate, cât şi muraţi. Însă castraveţii pot fi folosiţi şi ca o bază excelentă pentru sucul de legume, ar asta pentru că au o aromă răcoroasă şi conţin apă. La această bază se poate adăuga spanac, salată verde, pătrunjel, ţelină. Sucurile pot fi o modalitate ideală de a consuma castraveţii.
      Bogate în apă, frunzele de salată sunt o sursă extraordinară de vitamine, A, B1, B2, B9, C, K, potasiu, magneziu, iod, fosfor, cupru sau zinc.
      Salata verde este saracă în calorii, saţioasă, accelerează procesul de eliminare şi chiar reglează apetitul, ajutându-ne astfel să scăpăm de kilogramele în plus într-un mod natural şi sănătos.
      Dovlecelul. Este bogat în antioxidanţi, vitamine, dar totodată şi în minerale esenţiale pentru funcţionarea organismului, cum ar fi sodiu, potasiu, calciu, magneziu.
      Fructele cele mai bune de consumat sunt pepenele rosu, pepenele galben, piersica, căpşunile. Pepenele este fructul ideal pe timpul verii, are un conţinut ridicat de apă, este bogat în vitamine şi ne ajută să ne păstrăm energia în perioadele caniculare.

      Căpşunile contribuie la revitalizarea organismului, fiind bogate în minerale şi vitamine, reduc stresul şi grăbesc procesul de vindecare. Căpşunile se numără printre cele mai iubite şi sănătoase fructe ale sezonului şi pot fi incluse în topul fructelor cu o puternică capacitate antioxidantă. Se consideră că proprietăţile antioxidante au legătură cu culoarea roşu-strălucitoare pe care o au.
      Rodiile ajută la reducerea temperaturii corporale şi, în plus, sunt bogate în vitamine şi minerale care asigură buna funcţionare a organismului. Rodiile reprezintă o sursă importantă de vitamine, A, B5, C, E, K, acid folic, dar şi minerale: calciu, potasiu, magneziu, fier.
      Ceaiul de mentă sau menta dintr-o limonadă uşor îndulcită cu miere ajută la reducerea temperaturii corpului. Recomand consumul de ceai de mentă după o masă copioasă, dar şi în cazul indigestiilor sau meteorismului (balonării).
      Pentru echilibrarea pierderilor de calciu din organism pe timpul verii este benefic consumul de iaurt. Acesta poate fi consumat la orice masă. Este o sursă sanogenă de proteine şi este recomandat şi persoanelor care doresc să scadă în greutate.
      Pline de vitamine, sucurile naturale şi smoothie-urile ne ajută să luptăm contra oboselii din timpul caniculei. Trebuie să acordăm atenţie zahărului din aceste băuturi şi să încercăm să diluăm cu puţină apă.
      Supa. În acest mod ne şi hidratăm, dar prin aportul de fibre combatem şi tulburările de tranzit.
      csid.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      1. Ceas. Nu este vorba doar despre a fi șic în această perioadă, cu toate că nu ar fi rău să fii preocupată în continuare de aspectul tău exterior, ci despre a monitoriza mișcările bebelușului din burtică. Conform studiilor, într-un interval de 60 de minute un bebe se poate mișca de 4 sau de 100 de ori. Un număr optim, cât să dizolve toate grijile, fiind de 10 mișcări pe oră. Astfel, ceasul devine un obiect destul de prețios în săptămânile de sarcină, mai ales spre finalul perioadei, în trimestrul trei, când bebe tinde să se miște tot mai puțin din cauza spațiului tot mai mic.
      2. Pantalonii de gravidă sunt și ei vitali în aceasta perioadă. Poate că în primul trimestru vei putea purta haine obișnuite, însă din momentul în care burtica va începe să crească orice obiect vestimentar care îți va presa această parte a corpului va fi un obiect de tortură.
      3. Un pliculeț de bicarbonat de sodiu. Pentru că bebe crește, ceea ce este bine, spațiul din burtică devine tot mai mic, și odată cu această etapă și tubul digestiv este presat favorizând apariția refluxului gastrointestinal sau a arsurilor. Totodată, apariția acestor arsuri se datorează și secreției ridicate a hormonului numit progesteron. Progesteronul are rolul de a relaxa mușchii, inclusiv sfincterul, al cărui rol este să închidă stomacul. Relaxat, acesta permite alimentelor să se întoarcă către esofag, creând o senzație de disconfort. După cum se știe, sunt destul de puține medicamente la care poți recurge în sarcină pentru a ameliora stările de disconfort. Așadar, o modalitate prin care poți scăpa de arsuri este prin diluarea unei lingurițe de bicarbonat într-un pahar de apă.
      4. Perna de gravidă. Unul dintre cele 4 obiecte vitale este și perna de gravidă. Oricât de frumoasă ar fi perioada celor 9 luni, când se va lăsa seara, mai ales când burtica va lua proporții, frumusețea gravidiei se va diminua. În astfel de momente vei avea nevoie de perna de gravidă, asta dacă nu vei vrea să te înconjori de toate pernele din casă.
      mamadeprofesie.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Atunci când găteşti, prepară câteva porţii în plus! Probabil că atunci când găteşti, obişnuieşti să prepari atât cât ai poftă să mănânci în momentul respectiv, astfel încât să nu se strice mâncarea rămasă. Avem o sugestie pentru tine: prepară câteva porţii în plus şi pune-le la congelator! Ştim, probabil te gândeşti că poţi cumpăra astfel de preparate direct de la magazin, şi atunci ce sens ar mai avea să le prepari chiar tu? Este simplu! Tu poţi controla ce anume se află în preparatele respective şi le poţi face să fie cu adevărat sănătoase şi benefice. Tot ceea ce ai de făcut este să le îngheţi, să le încălzeşti şi să te bucuri de o masă copioasă! Chiar dacă sunt voci care susţin că e mai sănătos să mănânci mâncare care nu a fost în prealabil congelată, e totuşi mult mai bine să congelezi un produs preparat de tine, decât să dai fuga în prima patiserie sau în primul fast-food care îţi iese în cale.
      Înlocuieşte ciocolata sau chips-urile cu ceva mai sănătos! Ai poftă de ceva dulce? Probabil că primul lucru care îţi vine în minte este ciocolata. Ei bine, avem veşti bune pentru tine: îţi poţi satisface pofta de dulciuri şi cu alte alimente sănătoase, nu strict cu ciocolată. Încearcă pepenele galben (care este un şi antioxidant natural ideal) sau alte fructe preferate. Dacă într-adevăr nu poţi controla pofta de ciocolată, înlocuieşte-o cu ciocolată îndulcită cu stevia. Procedează la fel şi pentru poftele de alimente sărate – nu ronţăi chips-uri direct, sau dacă într-adevăr ai poftă, recomandăm să le faci de unul singur, la cuptor! Ideale! Prepară în avans ceea ce poţi prepara acasă şi ia după tine oriunde ai merge, astfel încât să nu fii tentat să mergi direct la tonomatul de snacks-uri.
      Pregăteşte meniul săptămânii în avans! Ia-ţi o zi din weekend pe care să o dedici pregătirii meselor săptămânii următoare! Gândeşte-te la ce anume ai poftă şi prepară câte 5 porţii din fiecare preparat! Alege mâncăruri sănătoase precum orezul brun, pastele integrale, peştele, legumele şi puiul la grătar. Prepară 2 feluri a câte 5 porţii (10 porţii în total)! Alege ceva pentru prânz şi ceva pentru cină şi totul este rezolvat! Dimineaţa poţi opta pentru iaurt cu ovăz şi fructe sau un smoothie.

      Nu uita de câteva gustări sănătoase! Alege câteva gustări precum alunele, caju, seminţele de dovleac, fructele confiate sau batoanele de ovăz cu miere şi ţine-le în caserole micuţe, pe care să le poţi lua cu tine în fiecare zi, astfel încât atunci când simţi nevoia de o gustare, să poţi avea la ce anume să apelezi rapid. Din nou, vei reuşi, astfel, să învingi pofta de ceva „bun” plin cu calorii şi fără substanţe nutritive.
      Ai grijă ca toate alimentele pe care le ai la îndemână să fie sănătoase! Chiar dacă ai poftă de ciocolată de cele mai multe ori, cel mai probabil nu ai timp să mergi să cumperi dacă eşti prins cu munca la birou. Atâta timp cât în jurul tău există alimente sănătoase, le vei consuma, la fel şi în cazul alimentelor dăunătoare. Dacă ciocolata este fix pe masa ta de muncă, sigur vei întinde mâna şi o vei mânca. Ţine alimente sănătoase în jur! Saaaau, dacă mori de pofta unui cubuleţ, măcar să ai una de calitate şi să mănânci cu măsură!
      Organizează un „schimb de mese” împreună cu prietenii tăi! Probabil că sună ciudat, însă dacă şi ei doresc să mănânce sănătos şi nu au timp, asemenea ţie, puteţi găti pe rând mai multe porţii, pentru a face schimb. Este o modalitate ideală de a încerca reţete noi şi totodată de a scuti timp! În plus, ce altceva poate fi mai distractiv decât activităţile cu prietenii?
      Rămâi la reţetele pe care ştii sigur că le adori! A încerca noi reţete este palpitant şi distractiv, de cele mai multe ori. Atunci când îţi este foarte foame şi vrei să prepari ceva cât mai rapid, care să îţi satisfacă şi dorinţele, dar descoperi că nu e deloc pe gustul tău, este posibil să nu mai fie deloc distractiv şi să sfârşeşti prin a comanda mâncare fast-food. Rămâi la reţetele pe care deja le cunoşti şi ştii că îţi plac!
      csid.ro
  •