10 lucruri din viața de zi cu zi, care te îmbătrânesc


    O să fii surprinsă să afli că, pe măsură ce înaintezi în vârstă, organismul tău produce un număr mai scăzut de hormoni de creștere, iar acest lucru poate avea un impact negativ asupra pielii tale.

blue-2705642_1920.jpg

1. Mâncăruri care provoacă inflamații

Dacă meniul tău zilnic include feluri de mâncare care provoacă inflamații cronice, cum ar fi uleiurile vegetale, margarina, carnea roșie, pâinea albă sau produsele zaharoase și procesate, află că nu îi faci niciun favor pielii tale. Aceste alimente pot provoca inflamații în corpul tău, ce pot accelera procesul de formare a ridurilor.

2. Un număr cât mai scăzut de hormoni de creștere

Organismul tău produce acești hormoni în glanda pituitară. Una dintre funcțiile hormonilor de creștere este să mențină compoziția pielii și a mușchilor cu ajutorul colagenului. Pe măsură ce îmbătrânești producția de colagen din corpul tău o să încetinească, ceea ce duce la o piele mai subțire.

3. Consumul de alcool

Alcoolul este o sursă naturală diuretică, așa că atunci când bei mult alcool devii deshidratată. Dacă consumi alcool în mod excesiv, acesta nu doar că absoarbe hidratarea naturală din pielea ta, dar în același timp, poate provoca roșeață pe piele, acnee, riduri, iar toate aceste lucruri îți pot da un aspect îmbătrânit.

4. Stresul

Nimic nu îți poate afecta corpul mai mult decât grijile, anxietatea și stresul. Stresul poate cauza îmbătrânirea creierului, creșterea tensiunii arteriale, lipsa somnului, iar toate aceste lucruri puse la un loc pot grăbi procesul de îmbătrânire naturală.

5. Lipsa somnului

Atunci când nu dormi suficient noaptea, sănătatea ta este foarte afectată. Ești mai predispusă la luarea în greutate, la un sistem imunitar slab, nu te poți concentra, iar memoria ta este afectată. Dacă este posibil, încearcă să obții între 7 și 9 ore dormite pe noapte.

6. Bronzatul

Deși iubești senzația pe care o ai atunci când stai la soare și simți briza mării, bronzatul sau statul în soare este unul dintre cele mai nesănătoase lucruri pe care le poți face pielii tale. Lăsând la o parte riscul de cancer, expunerea la razele UV îți pot slăbi celulele pielii și vasele de sânge. Știi foarte bine cum te poți proteja. Folosește cremă de protecție în fiecare zi, indiferent de anotimp.

7. Fumatul

Probabil deja știi că fumatul poate provoca infertilitate, cancer, o tensiune arterială foarte mare și desigur cancer la plămâni, dar suntem siguri că niciunul din aceste efecte pe care fumatul le are nu o să te convingă să te lași de acest obicei mult iubit. Poate gândul că fumatul îți poate afecta frumusețea o să te facă să îți schimbi părerea. Acesta poate provoca psoriazis iar pielea ta nu va dispune de celulele de oxigen necesare, iar acest lucru poate duce la o piele palidă și decolorată. De asemenea, fumatul poate afecta colagenul din organismul tău, iar rezultatul o să fie o piele lăsată pe față, dar și pe sâni și brațe.

8. Neglijarea pielii din jurul ochilor

Pielea din jurul ochilor este foarte subțire și sensibilă, așa că ar trebui să îți faci un obicei din a avea grijă de ea de la o vârstă fragedă. Încearcă să folosești o cremă de ochi ce conține peptide, în fiecare zi, pentru a stimula producerea de colagen.

9. Nu faci sport

Un program cu exerciții fizice moderat este benefic nu doar pentru sănătatea și greutatea ta, dar va avea un efect de întinerire asupra pielii tale.

10. Folosești produse de make-up nepotrivite

Desigur că machiajul poate ajuta la ascunderea imperfecțiunilor și a ridurilor, dar dacă folosești produse de make-up nepotrivite poți căpăta un aspect bătrânicios. De exemplu un fond de ten foarte abundent poate intra in linia ridurilor din jurul ochilor, accentuându-le. Încearcă să folosești un fond de ten mai lejer pentru un aspect mai luminos.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Ca urmare a infecțiilor cauzate de bacteriile rezistente la diferite medicamente, la nivel mondial se înregistrează circa 700.000 de decese anual, iar aproximativ 33.000 de persoane decedează în Uniunea Europeană în fiecare an, din această cauză, transmite Știri.md.
      Ministerul Sănătății mai menționează că Republica Moldova se găseşte într-o situație alarmantă la compartimentul reținerii rezistenței antimicrobiene, fapt ce impune necesitatea unor măsuri de intervenţie de maximă urgenţă la toate nivelurile. 
      Sondajele „Eurobarometru” privind rezistența antimicrobiană, efectuate din 2010 și până în prezent, arată că nivelul de conștientizare, atât al specialiștilor din domeniu, cât a populației față de legătura dintre utilizarea antimicrobienelor, dezvoltarea și răspândirea rezistenței antimicrobiene continuă să fie scăzut. Aceasta duce în continuare la utilizarea irațională a antimicrobienelor la om și animale.
      La etapa actuală, oriunde în lume, antibioticele sunt utilizate pe scară largă în producția animalieră, aceleași clase de antimicrobiene fiind utilizate atât la om, cât și la animalele de la ferme, iar lanțul alimentar reprezintă o cale importantă pentru răspândirea microorganismelor rezistente la antimicrobiene. Multe dintre aceste microorganisme afectează atât animalele, cât și oamenii prin mediul pe care îl împart. Aceasta face ca sănătatea umană, animală și a mediului să fie inseparabilă atunci când vine vorba de combaterea rezistenței antimicrobiene, iar abordarea „O singură sănătate pentru toți” este singurul mod viabil de a face progrese reale în regiune și în lume.
      În acest an, întreaga omenire va marca cea de-a patra Săptămână mondială de conștientizare a rezistenței la antibiotice în perioada 12-18 noiembrie 2018, angajându-se să aplice principiul „O singură sănătate pentru toți”.
      „Rezistența la antibiotice reprezintă o problemă majoră de sănătate publică, sporind de la an la an, numărul deceselor din cauza eșecului terapeutic. Pentru combaterea eficientă a acestui fenomen este necesară implicarea tuturor autorităților din sectorul sănătății umane dar și animale, siguranței alimentelor și furajelor, protecției mediului, industriei de producere și cercetare a medicamentelor, înregistrării produselor biologic active, administrațiilor publice centrale și locale, instituțiilor și departamentelor, organizațiilor necomerciale și societății civile per ansamblu. Comunicarea trebuie să ducă la creșterea gradului de conștientizare publică și profesională a rezistenței antimicrobiene, la prescrierea corectă și utilizarea rațională a antimicrobienelor”, a declarat secretarul de stat, Aliona Serbulenco.
      „Agenția pentru Siguranța Alimentelor, medicii veterinari asigurăm și supraveghem respectarea cadrului legislativ și normativ privind utilizarea antibioticelor în produsele de origine animalieră. Efectuăm ample programe de testare a laptelui, cărnii, peștelui, privind conținutul de reziduuri de antimicrobiene pentru a împiedica pătrunderea acestora pe piața de consum și de a evita impactul lor negativ asupra sănătățiii umane”, a menționat Gheorghe Gaberi, directorul Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor. 
      „Succesul în combaterea rezistenței la antibiotice rezidă în implicarea fiecărei persoane, medic clinician și veterinar, comunității și a societății în general”, a accentuat coordinatorul Programe urgențe în sănătate publică, Biroul OMS în Republica Moldova, Stela Gheorghiță.
      În același timp, rezultatele naționale privind sensibilitatea la antimicrobiene a microorganismelor patogene izolate de la persoane atestă o rezistență îngrijorătoare faţă de preparatele incluse în protocoalele naționale pentru terapia de primă intenție:
      • Fiecare a treia tulpină de Staphylococcus aureus este rezistentă la tetraciclină (30,4%), clindamicină (35,2%) și eritromicină (38,4%).
      • Aproximativ două din trei tulpini de Streptococcus pneumonia sunt rezistente la co-trimoxazol (59,6%), cefaclor (61,3%), oxacilină (64,9%).
      • Reprezentanții familiei Enterobacteriacea, precum E.coli, au prezentat rezistenţă îngrijorătoare la amoxicilin-clavulanic (56,5%), ampicilină (58,2%), aztreonam (62,0%), ticarcilin (72,6%).
      • Tuberculoza multidrogrezistență primară și secundară înregistrează rate înalte, respectiv comparativ cu media din Regiunea Europeană a OMS, constituind 26% și 64% comparativ cu 12% și 50% respectiv.
      • Circa 60% din tulpinile de microorganisme izolate de la pacienţi cu infecţii de plagă chirurgicală sunt rezistente la antimicrobiene.
      • Tratamentul medicamentos în boli obişnuite, precum faringite, bronşite sau toxiinfecţii alimentare cauzate de bacterii suferă eşec datorită administrării iraționale și, deseori, în exces a antimicrobienelor.
      Actualmente, la nivel național există cadrul legal privind modul de prescriere și eliberare a antibioticelor. Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale întreprinde acțiuni pentru implementarea prevederilor privind eliberarea antimicrobienelor doar în baza prescrierii, ceea ce permite scăderea consumului de antibiotice, monitorizarea eliberării preparatelor și sancționarea abaterilor.
      În contextul Săptămânii Mondiale de Conștientizare a Rezistenței la Antibiotice în mai multe instituții medicale și instituții de învățământ din țară vor fi organizate diverse activități de informare și sensibilizare privind rezistența la antibiotice.
      Câteva reguli privind administrarea corectă a antibioticelor:
      • Utilizați antibioticele numai la prescrierea medicului.
      • Nu cereți antibiotice în cazul în care medicul spune că nu aveți nevoie de ele.
      • Întotdeauna urmați sfatul medicului atunci când utilizați antibioticele.
      • Nu folosiți antibioticele rămase în urma unui alt tratament.
      • Preveniți infecțiile prin spălarea frecventă pe mâini, folosirea alimentelor sigure, evitarea contactului cu persoanele bolnave și vaccinarea la timp.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Dacă piciul Dvs. deja este un adevărat campion, sau deocamdată un începător în ale sportului, dacă acesta a reușit să participe la curse de alergare, adoră să înoate sau, pur și simplu, plimbările pe bicicletă sunt pasiunea lui, e timpul să îl puneți la o nouă încercare care-i va demonstra că e mai puternic decât crede.
      Pe 17 noiembrie se va desfășura Kids Indoor Triathlon - eveniment care reprezintă un bun prilej pentru copilul Dvs. de a dedica o zi întreagă sportului, de a se distra și de a-și depăși limitele. Evenimentul va avea loc într-un club sportiv din capitală și va include trei probe diferite: înotul în piscină, ciclismul pe o bicicletă staționară și alergarea pe o bandă de alergat. Tânărul sportiv va trebui să parcurgă toate aceste probe consecutiv, fără oprire.

      Participând la triatlon, un copil nu se dezvoltă doar din punct de vedere fizic. Studiile demonstrează că exercițiile fizice au un efect pozitiv asupra memoriei și a concentrației. În timpul competițiilor de triatlon, copiii acumulează o mulțime de cunoștințe de la antrenori și își dezvoltă capacitatea de gândire matematică. Copiii învață cum să calculeze distanța, viteza, frecvența cardiacă etc.
      Participarea la astfel de competiție aduce nu numai distracție și relaxare, dar este și o cale spre a dezvolta abilitățile sociale. Sportul îi învăță pe copii să fie competitivi, dar, în același timp, corecți și onești, îi antrenează să îmbine competitivitatea cu integritatea, să-și creeze relații interumane de calitate, să socializeze și să se bucure de viață.
      Este important de reținut faptul că o astfel de competiție îi va oferi copilului mai multă încredere în propriile forțe. Acesta își va cunoaște punctele forte, dar și slăbiciunile și va învăța să comunice constructiv cu colegii/adversarii săi.
      Înregistrează-ți copilul la Kids Indoor Triathlon, inspiră-l spre un stil de viață activ și disciplinat! Evenimentul va avea loc pe 17 noiembrie în clubul Aquaterra Fitness Ciocana, începând cu ora 10:00. Pentru mai multe informații și pentru înregistrare accesați: ftrm.md
      ftrm.md
    • maria981s
      De maria981s
      Cursuri pentru începători de la Asociaţia nutriţioniştilor din Republica Moldova
      Organizator: Şcoala alimentaţiei corecte cu susţinerea Asociaţiei nutriţioniştilor din Republica Moldova
      Document: certificat de audiere a cursului.
      Limbă de studii: română, rusă.
      Durata studiilor: ~3 luni.
      Programul cursului: importanța apei şi proteinelor pentru organism, micul dejun corect, mecanismul de acumulare a grăsimilor, metabolismul, carbohidraţi simpli și complecşi, valoarea nutritivă, detoxifierea organismului, oase și articulații sănătoase, alimentaţia pentru amatorii de sport, antioxidanţi.
      Cursurile se desfăşoară nu doar la Chişinău, dar şi în alte oraşe ale Moldovei: Nisporeni, Bălți, Edineț, Ceadâr-lunga, Comrat, Peresecina, Anenii-Noi, Ungheni și Tiraspol.
      Cerinţe minimale pentru admiterea la studii: dorinţa de a studia
      Următorul curs: săptămâna curentă sau în februarie 2019 Un grup suplimentar va începe, dacă se va forma un grup din cel puţin 10 persoane.
      Date de contact: +373 69 156 810 (Tatiana).
      Asociaţia nutriţioniştilor din Republica Moldova desfăşoară 2 cursuri. Unul destinat pentru cei, care doresc să afle mai multe despre alimentaţia sănătoasă – recomandat fiecăruia.
      Cursuri pentru specialişti de la Asociaţia Nutriţiologilor a Republicii Moldova

      Al doilea curs al asociaţiei este destinat pentru specialiştii în domeniul sănătăţii şi frumuseţii, care vor îmbunătăţi eficienţa activităţii: maseuri, cosmetologi, medici.+
      Organizator: Şcoala nutriţiologiei estetice cu susţinerea Asociaţia nutriţioniştilor din Republica Moldova şi RUDN.
      Document: certificat de audiere a cursului.
      Limbă de studii: rusă.
      Durata studiilor: ~3,5 luni.
      În urma cursurilor vei obţine cunoştinţe aplicate, pe care le vei putea utiliza în practică. Obiectivul este de a oferi informaţii detaliate la maxim în domeniul nutriţiologiei, sanogenezei (mecanismelor, care restabilesc autoreglarea organismului) şi fitoterapiei.+
      Programul cursului: apa și echilibrul acido-bazic, proteinele, fermitatea pielii, carbohidrații și sindromul metabolic, tractul gastro-intestinal și curățirea organismului, drenajul limfatic, funcţionarea ficatului și influenţa lui asupra pielii și metabolismului, analize de profil, alcătuirea dietei pentru diferite grupuri de oameni, alimentarea înainte și după antrenament, vitamine şi antioxidanţi, minerale, sistemul de enzimoterapie (aplicarea enzimelor în tratamente).
      Bonusuri: temă exclusivă „Sistemul nervos şi legăturile lui cu organele-ţintă”, pe care o vor dezvălui experţi din Polonia, Rusia şi Belarus în cadrul a trei webinarii. Toți participanții vor primi materiale tipărite, literatură, reduceri la alte evenimente cu caracter de instruire, precum și posibilitatea de a coopera cu Asociația.
      Lectori:
      Ecaterina Didâc – nutriţionist cu 10 ani de experienţă, psiholog, preşedinte al Asociaţiei nutriţiologilor;
      Cristina Filip – nutriţionist, antrenor de fitness cu 8 ani de experienţă;
      Olga Oistric – nutriţionist, fondatorul proiectelor regionale;
      Tatiana Serbulenco – tehnolog alimentar cu 15 ani de experienţă, nutriţionist;
      Alexandra Gusicova – doctor în biologie, imunolog, nutriţionist cu 29 de ani de experienţă.
      Experţi invitaţi: ginecolog-endocrinolog, dermato-cosmetolog din Ucraina, maeştri în sport şi experţi în fitness.
      Cerinţe minimale pentru admiterea la studii: diplomă de bacalaureat sau certificat de absolvire a 12 clase.
      Următorul curs: săptămâna curentă sau în februarie 2019
      Date de contact: +373 69 156 810 (Tatiana).
      Dacă doreşti nu un certificat, ci o diplomă, atunci va trebui să urmezi cursuri de nutriţiologie de la RUDN la Moscova, Kiev, Minsk sau să frecventezi cursurile la Chişinău predat doar de cadrele didactice de la RUDN. Acestea au loc o dată la 2 ani.+
      Cursuri de acreditare în Europa

      Organizator: ABC Fitness School Moldova
      Document: diplomă cu acreditare internaţională, valabil în toată Europa şi în ţările, care au semnat Convenţia de la Haga (peste 80 de ţări). Pentru obţinerea ei va trebui să susţii un examen la Bucureşti.
      Limbă de studii: română.
      Durata studiilor: 80 ore ≈ 5 luni.
      Cursul este alcătuit din baza teoretică şi practică. După absolvirea cursului vei fi competent în alcătuirea planului de alimentaţie pentru diferite grupe de oameni: gravide, copii, oameni în etate, sportivi, persoane cu unele maladii.+
      Programul cursului: anatomia și fiziologia, macro- și micro-nutrienţi, metabolismul, tipuri de diete, diete pentru diferite grupe de vârstă, alimentaţia în timpul sarcinii și alăptării, alimentaţia în cazul maladiilor, alergiile și intoleranța alimentară, tulburări de alimentație, dependenţe alimentare, tehnici de preparare și păstrare a alimentelor.
      Lectori:
      Anastasia Valac – medic-fitness, dietolog;
      Cezara Dilevschi – psihoterapeut, expert în hipnoză Erickson şi programare neuro-lingvistică.
      Elena Bivol – medic-endocrinolog;
      Andrei Petrov – medic-fitness, antrenor personal, dietolog.
      Cerinţe minimale pentru admiterea la studii: diplomă de bacalaureat sau certificat de absolvire a 12 clase.
      Următorul curs: 23 februarie 2019.
      Date de contact: + 373 60 921 321 şi www.abcfitness.md
      Cursuri la baza universităţii de stat
      Organizator: Universitatea de Stat de Medicină şi Farmaceutică „Nicolae Testimiţanu”.
      Document: diplomă de studii superioare de medic-rezident în domeniul nutriţiologiei şi dietologiei.
      Limbă de studii: română.
      Durata studiilor: 3 ani.
      Cerinţe minimale pentru admiterea la studii: diplomă de absolvire a facultăţii curative de medicină preventivă a Universităţii de Medicină.
      Pentru a deveni medic-nutriţionist și dietolog va trebui să studiezi 6 ani de medicină preventivă la Universitatea de Stat de Medicină, iar apoi încă 3 ani vei studia dietetica.
      În schimb după 9 ani vei deveni rezident și vei purta halat de medic.
      Date de contact: cei curajoşi pot afla detalii la numerele de telefon +373 22 242 391 şi +373 22 205 153. Vă recomand să vă înarmaţi cu binevoinţă şi răbdare
      omactiv.md
    • maria981s
      De maria981s
      Contrar parerii generale, nu este interzis sub orice chip femeii insarcinate sa schimbe litiera.
      Ingrijorarea principala in aceasta privinta sta in contractarea bacteriei Toxoplasma gondii, un microorganism extrem de frecvent intalnit si care se poate lua atat din contactul cu fecalele animalelor de companie, cat si din consumul unor fructe sau legume nespalate.
      Care sunt riscurile curatarii litierei in timpul sarcinii
      Daca ai avut o infectie cu toxoplasma in trecut, analizele vor arata ca ai anticorpii prezenti in sange din trecut, lucru care previne o reinfectare cu toxoplasma si te face imuna.
      Daca insa intri in contact cu toxoplasma in timpul sarcinii, provocand astfel o infectie, exista riscuri serioase pentru sanatatea bebelusului tau, precum malformatii cerebrale sau oculare.
      Toate aceste informatii sunt infricosatoare, insa poti preveni cu usurinta infectarea cu toxoplasma gondii.
      In primul rand, daca ai animale de companie, este indicata testarea inainte de a ramane insarcinata, dar si dupa, daca nu ai apucat sa faci analizele inainte.
      Ce analize depisteaza infectarea cu toxoplasma gondii

      - anticorpi lgM – Sunt cei care semnalizeaza ca orgnimul tau a fost in urma cu putin timp infectat cu toxoplasma gondii.
      Totodata, acestia sunt cei produsi de fat, deci daca esti insarcinata si obtii un rezultat pozivit pentru acest marker, este un semn ca bebelusul are o infectie congenitala.
      - anticorpi lgG – Sunt cei care apar la un interval de cateva saptamani de infestare si te pot proteja de o eventuala reinfectare.
      Cum cureti litiera pisicii in siguranta, chiar si in timpul sarcinii

      Totodata, nu este atat de periculos pe cat crezi sa cureti litiera pisicii. Sunt doar cateva reguli extrem de importante pe care trebuie a le respecti atunci cand o faci si sigur nu vei avea probleme:
      - Spala mainile temeinic cu un sapun dezinfectant de fiecare data cand umbli la litiera pisicii. Pentru si mai multa siguranta, foloseste manusi sterile.
      - Cand cureti litiera, foloseste o masca chirurgicala pentru a evita atat mirosurile neplacute, cat si pentru a scadea riscul de a face toxoplasmoza.
      - Curata litiera pisicii zilnic. Microorganismul are nevoie de mai mult de 24 de ore pentru a se dezvolta, deci daca ii mentii litiera pisicii curata nu vei avea probleme.
      - Tine cont ca pisica tinuta in casa prezinta un risc semnificativ mai mic de a intra in contact cu toxoplasma gondii, deci e cu atat mai putin probabil ca animalul sa fie infestat cu cat a stat mai mult in casa.
      Poti testa pisica la veterinar, cu un simplu test de sange, pentru a afla daca este sau nu purtatoare a microorganimului.
      Daca totusi ai cum sa delegi aceasta sarcina pentru urmatoarele luni unui alt membru al familiei, nu ar strica sa fii putin menajata in aceasta perioada.
      Insa simpla curatare a litierei cand esti insarcinata poate fi extrem de sigura pentru tine si bebelus, atat timp cat este facuta in conditii de igiena maxima.
      baby.unica.ro
  •