10 lucruri din viața de zi cu zi, care te îmbătrânesc


    O să fii surprinsă să afli că, pe măsură ce înaintezi în vârstă, organismul tău produce un număr mai scăzut de hormoni de creștere, iar acest lucru poate avea un impact negativ asupra pielii tale.

blue-2705642_1920.jpg

1. Mâncăruri care provoacă inflamații

Dacă meniul tău zilnic include feluri de mâncare care provoacă inflamații cronice, cum ar fi uleiurile vegetale, margarina, carnea roșie, pâinea albă sau produsele zaharoase și procesate, află că nu îi faci niciun favor pielii tale. Aceste alimente pot provoca inflamații în corpul tău, ce pot accelera procesul de formare a ridurilor.

2. Un număr cât mai scăzut de hormoni de creștere

Organismul tău produce acești hormoni în glanda pituitară. Una dintre funcțiile hormonilor de creștere este să mențină compoziția pielii și a mușchilor cu ajutorul colagenului. Pe măsură ce îmbătrânești producția de colagen din corpul tău o să încetinească, ceea ce duce la o piele mai subțire.

3. Consumul de alcool

Alcoolul este o sursă naturală diuretică, așa că atunci când bei mult alcool devii deshidratată. Dacă consumi alcool în mod excesiv, acesta nu doar că absoarbe hidratarea naturală din pielea ta, dar în același timp, poate provoca roșeață pe piele, acnee, riduri, iar toate aceste lucruri îți pot da un aspect îmbătrânit.

4. Stresul

Nimic nu îți poate afecta corpul mai mult decât grijile, anxietatea și stresul. Stresul poate cauza îmbătrânirea creierului, creșterea tensiunii arteriale, lipsa somnului, iar toate aceste lucruri puse la un loc pot grăbi procesul de îmbătrânire naturală.

5. Lipsa somnului

Atunci când nu dormi suficient noaptea, sănătatea ta este foarte afectată. Ești mai predispusă la luarea în greutate, la un sistem imunitar slab, nu te poți concentra, iar memoria ta este afectată. Dacă este posibil, încearcă să obții între 7 și 9 ore dormite pe noapte.

6. Bronzatul

Deși iubești senzația pe care o ai atunci când stai la soare și simți briza mării, bronzatul sau statul în soare este unul dintre cele mai nesănătoase lucruri pe care le poți face pielii tale. Lăsând la o parte riscul de cancer, expunerea la razele UV îți pot slăbi celulele pielii și vasele de sânge. Știi foarte bine cum te poți proteja. Folosește cremă de protecție în fiecare zi, indiferent de anotimp.

7. Fumatul

Probabil deja știi că fumatul poate provoca infertilitate, cancer, o tensiune arterială foarte mare și desigur cancer la plămâni, dar suntem siguri că niciunul din aceste efecte pe care fumatul le are nu o să te convingă să te lași de acest obicei mult iubit. Poate gândul că fumatul îți poate afecta frumusețea o să te facă să îți schimbi părerea. Acesta poate provoca psoriazis iar pielea ta nu va dispune de celulele de oxigen necesare, iar acest lucru poate duce la o piele palidă și decolorată. De asemenea, fumatul poate afecta colagenul din organismul tău, iar rezultatul o să fie o piele lăsată pe față, dar și pe sâni și brațe.

8. Neglijarea pielii din jurul ochilor

Pielea din jurul ochilor este foarte subțire și sensibilă, așa că ar trebui să îți faci un obicei din a avea grijă de ea de la o vârstă fragedă. Încearcă să folosești o cremă de ochi ce conține peptide, în fiecare zi, pentru a stimula producerea de colagen.

9. Nu faci sport

Un program cu exerciții fizice moderat este benefic nu doar pentru sănătatea și greutatea ta, dar va avea un efect de întinerire asupra pielii tale.

10. Folosești produse de make-up nepotrivite

Desigur că machiajul poate ajuta la ascunderea imperfecțiunilor și a ridurilor, dar dacă folosești produse de make-up nepotrivite poți căpăta un aspect bătrânicios. De exemplu un fond de ten foarte abundent poate intra in linia ridurilor din jurul ochilor, accentuându-le. Încearcă să folosești un fond de ten mai lejer pentru un aspect mai luminos.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Stresul, oboseala, grasimile, lipsa de hidratare, alcoolul si alimentele procesate pot fi niste factori nocivi  pentru sistemul gastrointestinal si pot duce aparitia unor probleme precum: gastrita, constipatia, diareea si ulcerul.
      De aceea, iti venim in ajutor cu cinci recomandari pentru fortificarea sistemului digestiv, pe care le poti pune in aplicare oricand!
      Consuma alimentele potrivite!
      Pentru a avea un sistem digestiv cat mai sanatos, trebuie sa fii foarte atent la ceea ce mananci. Alimentatia joaca un rol foarte important, asa meniul tau ar trebui sa fie cat mai echilibrat.
      Incearca sa consumi alimente naturale mai tari, spre exemplu morcovi cruzi, mere si castraveti, pentru care trebuie sa mesteci mai mult. Procesul de mestecare trimite anumite impulsuri catre creier, care se duc apoi catre vezica biliara si tubul digestiv. In schimb, alimentele pastoase, cum ar fi mezelurile sau hrana procesata din supermarketuri, sunt nocive pentru sucurile biliare.
      Poti include in meniul tau mai mult peste, pentru ca este bogat in omega 3, extrem  de eficient impotriva problemelor digestive. De asemenea, poti gasi omega 3 si in alte alimente, cum ar fi nucile, soia, salata verde si spirulina.

      Nutritionistii recomanda dietele cu cereale integrale, legume si fructe, pentru ca sunt bogate in fibre. Astfel de alimente previn constipatia, aparitia hemoroizilor si sindromul de intestin iritabil. Painea integrala cu seminte de in este de asemenea o alegere foarte buna, iar uleiul din seminte de in poate fi folosit in tratarea inflamatiilor tractului digestiv.  In plus, o dieta echilibrata te poate ajuta sa-ti mentii o greutate sanatoasa.
      Curele cu tarate de greu pot fi de asemenea benefice pentru sistemul digestiv, pentru ca sunt bogate in substante active, care ajuta  la imbunatatirea digestiei. Taratele de grau au efect laxativ, antiinflamator si antimicrobian, asa ca o cura de cateva saptamani poate da rezultate excelente. In plus, taratele pot fi un remediu excelent impotriva unor probleme precum anemia, epuizarea fizica, constipatia si colita. Daca doresti sa urmezi o cura, poti incerca taratele PSYLLIUM BIO, pe care le poti folosi atat la prepararea deserturilor cat si pentru detoxifierea colonului.
      Anumite studii au dovedit ca si berea poate avea un efect benefic asupra sistemului digestiv. Mai exact, berea contine fibre solubile, care pot stimula secretia de gastrina, enzime si acid gastric, iar astfel poti beneficia de un tranzit intestinal sanatos.
      Nu uita de odihna!
      In cazul in care ai avut o perioada stresanta si nu te-ai alimentat corespunzator, poti adopta un regim alimentar mai usor, care sa-i permita sistemului digestiv sa-si revina. Pe langa ceaiuri si supe, foarte importanta este si odihna. Daca organismul tau se simte obosit, ar trebui sa iti asculti corpul si sa te odihnesti, pentru ca sistemul digestiv are nevoie de o sursa de energie, pentru a functiona corespunzator.
      Fa cat mai mult sport!

      Senzatia de balonare poate fi inlaturata prin exercitii fizice, pentru ca acestea ajuta la buna functionare a sistemului digestiv si la eliminarea fecalelor. Sportul te poate ajuta sa iti mentii o greutate normala si in acelasi timp reduce stresul, care este de asemenea o cauza a problemelor digestive. Poti sa faci zilnic cateva exercitii fizice, sau sa mergi pe jos macar un kilometru, pentru a elimina toxinele.
      Hidrateaza-te!

      Pentru a evita aparitia problemelor la stomac, este recomandat sa te hidratezi cat mai des in timpul zilei. In plus, consumul de lichide poate ameliora constipatia si usureaza eliminarea scaunelor. In mod normal, o persoana ar trebui sa bea 8 pahare cu apa pe zi, pentru ca organismul depinde de rezervele de apa, pentru a supravietui. Corpul are nevoie de apa pentru a-si mentine temperatura, pentru lubrifierea articulatiilor, insa are apa are un rol important si pentru sanatatea sistemului tau digestiv, pentru ca dizolva grasimile.
      cosmopolitan.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Crutoane dulci
       
      Număr de porţii: 4 Greutatea porţiei:140 g Calorii per porţie: 500 kcal Ingrediente:
      pâine integrală 4 felii (160 g) lapte 250 ml unt de arahide 120 g ouă 2 buc. kaki 250 g ulei pentru prăjit
      1. Ouăle se bat cu lapte până se obţine o consistenţă omogenă.
      2. Feliile de pâine se înmoaie în amestec şi se lasă pentru 1-2 minute. Se întorc pe cealaltă parte pentru încă 1-2 minute ca să absoarbă amestecul.
      3. Tigaia se încinge şi se unge cu unt pentru prăjit. Dacă foloseşti o tigaie antiaderentă, ai putea încerca să nu foloseşti ulei.
      4. Crutoanele se rumenesc la foc minim până se obţine o crustă aurie – aproximativ 4-5 minute de fiecare parte. Se lasă la răcit.
      5. Kaki se taie semirondele subţiri.
      6. Crutoanele se ung cu unt de arahide peste care se aranjează frumuşel feliile de kaki.
      Cel mai mare aport de calorii în această reţetă îl asigură untul de arahide. De aceea, ar trebui folosit cu măsură pentru a reduce valoarea energetică a micului dejun.

      Crutoane săţioase
      Număr de porţii: 4 Greutatea porţiei: 200 g Calorii per porţie: 350 kcal Ingrediente:
      pâine integrală 4 felii (160 g) lapte 250 ml ouă 2 buc. roşii 1 buc. (180 g) caşcaval 4 felii (135 g) frunze de salată 4 buc. (35 g) ulei pentru prăjit
      1. Ouăle se bat cu lapte până se obţine o consistenţă omogenă.
      2. Feliile de pâine se înmoaie în amestec şi se lasă pentru 1-2 minute. Se întorc pe cealaltă parte pentru încă 1-2 minute ca să absoarbă amestecul.
      3. Roşiile se taie semirondele subţiri.
      4. Caşcavalul se taie repetând forma feliei de pâine, în caz că este necesar.
      5. Tigaia se încinge şi se unge cu unt pentru prăjit. Dacă foloseşti o tigaie antiaderentă, ai putea încerca să nu foloseşti ulei.
      6. Crutoanele se rumenesc la foc minim până se obţine o crustă aurie, câte aproximativ 4-5 minute pe fiecare parte.
      7. Pe crutoanele întoarse se pun pe rând o frunză de salată, roşiile şi caşcavalul. Se rumenesc încă 4-5 minute.

      Budincă din crutoane
      Număr de porţii: 8 Greutatea porţiei: 200 g Calorii per porţie: 230 kcal Ingrediente:
      pâine integrală 10 felii (400 g) lapte 750 ml ouă 6 buc. scorţişoară 2 linguriţe fructe de pădure 260 g unt pentru uns tava
      1. Ouăle se bat cu lapte şi scorţişoară până se obţine o consistenţă omogenă.
      2. Tava se unge cu unt.
      3. Fiecare felie de pâine se înmoaie în amestec pentru câteva secunde de fiecare parte, după care se aranjează într-o tavă dreptunghiulară pentru copt – în două straturi, câte 5 felii în fiecare.
      4. Restul amestecului se toarnă peste ele. Se pune la frigider pentru cel puţin o oră sau pe noapte.
      5. Se încălzeşte cuptorul până la 180 de grade.
      6. Budinca scoasă din frigider se presară cu fructe de pădure – ele trebuie să pătrundă şi între feliile de pâine, astfel se vor repartiza uniform. Dacă foloseşti pomuşoare congelate, mai întâi pune-le la dezgheţat.
      7. Budinca se coace aproximativ 45 de minute. Dacă începe a se arde, acoperă tava cu foaie de staniol.

      omactiv.md
    • maria981s
      De maria981s
      Un număr mare de femei suportă rutina zilnică de aplicare a machiajului. Mai întâi cremă, apoi baza de machiaj, urmează fondul de ten, rimelul, rujul și pudra. Asta dacă folosesc un machiaj cât mai simplu și natural. Femeile care poartă machiaj petrec o medie de nouă zile întregi în fiecare an din viața lor, aplicând-o.
      În cartea Drop-Dead Gorgeous, explorând efectele nocive ale produselor cosmetice, Kim Erickson e atentă la cercetarea științifică privind efectele nocive ale produselor chimice din produsele cosmetice de zi cu zi. Ea subliniază că femeile se expun la mai mult de 200 de substanțe chimice sintetice în timpul sesiunii lor de “înfrumusețare”. Daunele sunt bine documentate, dar în mare parte ignorate. Femeile care folosesc în mod regulat ruj și își reaplică pe tot parcursul zilei vor înghiți patru kilograme și jumătate de ruj în timpul vieții.
      În Brazilia, se crede că sunt mai multe reprezentante Avon decât membrii forțelor armate. Costă o grămadă de bani pentru a ține pasul cu cele mai recente produse cosmetice, iar o femeie obișnuită cheltuie aproximativ 8 mii sau 9 mii de dolari pe produse de machiaj, pe parcursul vieții. Dar, pe de altă parte, pe scurt, care este rădăcina acestei presiuni asupra femeilor pentru a ne îmbunătăți aspectul natural, în timp ce bărbații nu sunt supuși unei astfel de presiuni.

      Presiunea vine tot de la noi, lipsa de încredere a femeilor în aspectul lor natural, 15 la sută dintre femeile heterosexuale care au fost întrebate despre așa-numitele rutine de frumusețe au dezvăluit că aplică machiajul înainte ca partenerul să se trezească, cu un procent de 41 la suta spunând că se simt aiurea dacă nu se machiază.
      Presiunea din industria frumuseții este neîncetată. De la naștere până la moarte, femeile sunt bombardate cu mesaje care le spun că nu sunt suficient de frumoase așa, în mod natural. Ni s-a spus să arătăm mai tinere, mai sexy, mai înalte, mai subțiri, mai bronzate, mai ușoare, mai netede și mai bine.
      tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Colagenul joacă un rol de bază pentru a avea un ten radiant, păr strălucitor și unghii care nu se rup ușor. Înainte de a cumpăra creme scumpe care promit să reactiveze producția de colagen, este util să-ți modifici și meniul pentru că există alimente care îți vor face pielea mai fermă, restructurează aspectul părului și mențin manichiura impecabilă. Alimentația inteligentă poate stimula întinerirea și vei ocoli efectele secundare asociate cu utilizarea diferitelor produse cosmetice.
      Iată ce alimente stimulează producția de colagen în mod natural:
      1. Proteinele din carnea slabă

      Colagenul este proteina cu proporția cea mai ridicată în organismul uman, care menține pielea, părul și unghiile rezistente și frumoase. Pentru a avea mereu la dispoziție o cantitate suficientă, corpul poate utiliza proteinele din alimentație ca bază pentru a crea cantități suplimentare. „Proteinele pe care le consumăm sunt transformate în aminoacizi în timpul digestiei, iar apoi sunt asamblate sub formă de colagen. Consumă cât mai des carne slabă de pui, curcan sau porc”, recomandă dr. Libby Mills, nutriționist.
      2. Mazărea
      Legumele nu oferă de obicei cantități însemnate de proteine, cu excepția unei porții de mazăre. Fiecare 100g de mazăre conțin 8g de proteine. Dacă nu îți place să o consumi simplă o poți adăuga la salate, supe, sosuri sau chiar smoothie-uri.
      3. Quinoa
      O porție de 100g de quinoa conține 8g de proteine, esențiale pentru a susține producția constantă de colagen, precum și zinc, un mineral care facilitează conversia aminoacizilor în colagen. „Zincul și cuprul accelerează rata de conversie a aminoacizilor în colagen și sunt două minerale esențiale pentru frumusețe”, explică dr. Mills.
      4. Ardeii grași
      Proprietățile antioxidante ale vitaminei C o transformă într-un component esențial din cadrul producției de colagen. Ardeii grași, mai ales cei roșii, sunt o sursă foarte bună de vitamina C.Consumă necesarul zilnic pentru a menține hidratarea și elasticitatea pielii, luptând în mod eficient împotriva semnelor trecerii timpului, a efectelor nocive ale expunerii la soare și a stresului.
      5. Morcovii

      „Contează foarte mult ca asamblarea colagenului să aibă loc în mod complet, iar vitamina A joacă un rol de bază pentru a obține colagen de calitate superioară. Morcovii sunt o sursă foarte bună de vitamina A. Îi poți consuma simpli sau îi poți adăuga la salate, supe ori îi poți mixa cu năut pentru un plus de proteine și un humus aromat”, recomandă dr. Mills.
      6. Carnea de vită
      „Cumpără carne de vită care nu este atât de fragedă pentru că vei obține un plus de colagen, iar acest tip de fibre vor accelera procesul de conversie”, spune dr. Mills.
      7. Stridiile

      Indiferent dacă sunt proaspete sau de la conservă, stridiile conțin o cantitate ridicată de cupru, cel de-al doilea mineral esențial în cadrul procesului de creare a colagenului. „Odată cu trecerea timpului organismul nu va mai produce la fel de mult colagen sau calitatea acestuia ar putea fi diminuată ori se va degrada mai rapid. Cuprul susține în mod eficient crearea colagenului și reduce degradarea acestuia”, spune dr. Mills.
      8. Spanacul

      Conține vitamina C, vitamina A și zinc, fiind util pentru prevenirea ridurilor și a deteriorării părului. Poți pregăti spanacul după rețeta clasică sau îl poți consuma crud, la salate. Și smoothie-urile pe bază de spanac și lapte de migdale te pot revigora, sprijinind crearea de noi rezerve de colagen.
      9. Semințele de chia
      Micuțele semințe de chia conțin foarte multe proteine, fiind ideale drept topping la iaurturi sau clătite. De asemenea, poți prepara un desert sănătos alegând budinca pe bază de semințe de chia. Prăjiturile cu banane, cremele de ciocolată sau plăcinta cu mere pot fi îmbunătățite rapid din punct de vedere nutițional folosind 1-2 linguri de semințe de chia.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Ce se întâmplă dacă nu mănânci 7 zile
      1. Corpul tău va descompune glicogenul
      Nu este rău pentru că asta face corpul tău pentru a-l transforma în energie. Deci, atunci când începeți postul, în special în primele șase ore, va face ceea ce face în mod normal, astfel încât să puteți funcționa cu suficientă energie până la următoarea masă.
      Dar, atunci când următoarea masă nu va veni după aproximativ șase ore, stocurile dvs. de glicogen vor începe să se epuizeze, iar tu vei simți foamea și cel mai probabil vei avea o dispoziție proastă. Inutil să spun că, cu lipsa de glicogen, veți fi foarte flămând.
      2. Cetoza va începe
      Când corpul își pierde capacitatea de a descompune noul glicogen care intră în corp, începe să moară de foame și să căute alte lucruri pentru a le transforma în energie. Acesta va începe să distrugă grăsimea în acizi grași, folosindu-i pentru energie în loc de carbohidrați.
      Acest lucru nu este rău, mai ales dacă utilizați postul ca metodă de a pierde în greutate dacă sunteți obez. Problema aici este următoarea: creierul nu poate folosi această grăsime defalcată pentru combustibil. Din această cauză, creierul caută energie în corpurile cetone. Aceasta funcționează pentru o perioadă scurtă de timp, deoarece corpurile cetone nu pot înlocui glucoza.
      După aproximativ patru zile, aceste corpuri cetone pot începe să se acumuleze, formând acetonă care este o substanță volatilă și reactivă. Când se întâmplă acest lucru, poate scădea pH-ul sângelui, dezvoltându-se într-o stare numită acidoză, care poate duce la comă sau moarte dacă nu este inversată.
      3. Veți avea insuficiență funcțională cognitivă
      În timpul procesului de cetoză și acidoză, creierul începe să spargă proteina corpului dumneavoastră. Acest lucru se întâmplă deoarece proteinele eliberează aminoacizi care pot fi transformați în glucoză. Din acest motiv, veți pierde multe din funcțiile simple ale creierului care vă ajută să vă amintiți lucrurile și chiar să îndepliniți sarcini simple.
      4. Corpul tău începe să se cannibalizeze

      Dacă nu mâncați, atunci corpul dumneavoastră începe să se mănânce. Aceasta este pur și simplu pentru că e în căutare de surse de energie din orice. Când depozitele de grăsimi dispar, începe să distrugă masele musculare și nu se va opri acolo, mergând pe oasele voastre dacă nu mâncați.
      5. Veți fi mai susceptibili la infecții
      După o săptămână, nu veți avea suficiente magazine corporale pentru a lupta împotriva infecțiilor, deoarece până acum sistemul imunitar este prea slab. Nu ați mâncat vitamine și minerale esențiale pentru a vă ajuta corpul să se apere. Potrivit cercetărilor care au studiat impactul nutriției asupra șoarecilor infectați cu virusuri sau bacterii comune, imunobiologul Ruslan Medzhitov a observat următoarele care au fost publicate în News Tale:
      "În timpul unei infecții virale, mâncarea oferă glucoză, care poate fi necesară pentru supraviețuire", a spus Medzhitov.
      Dimpotrivă, postul duce la producerea de cetone - un alt tip de combustibil - care poate ajuta animalele să tolereze o infecție bacteriană.
      De ce postul nu e rău

      Mulți vor face o variantă de post, în cazul în care nu își epuizează complet corpul. Luați apă sau postul intermitent ca exemplu. În postul de repaus alimentar, nu consumați alimente sau băuturi, cu excepția apei, iar în timpul postului intermitent, faceți un ciclu între o perioadă de repaus și lipsă de repaus într-o anumită perioadă de timp. Ambele dintre aceste variații de post au beneficii care includ:
      Cresterea duratei de viata O rezistență la stres mai bună Îmbunătățește funcția creierului Posibila prevenire a cancerului Imbunatatirea sistemului imunitar Îmbunătățește sensibilitatea la insulină Pierdere în greutate Piele mai curată Un studiu recent publicat de Institutul Național pentru Îmbătrânire a constatat că timpul zilnic de repaus îmbunătățește sănătatea și longevitatea la șoareci.
      În cadrul studiului, 292 șoareci masculi au fost divizați aleatoriu în două grupe de dietă. Un grup a fost hrănit cu o dietă naturală cu conținut scăzut de zaharuri și grăsimi purificate și mai mare în proteine și fibre decât celălalt grup. Șoarecii au fost apoi împărțiți în trei subgrupe bazate pe cât de des erau disponibile alimentele. Primul grup de soareci a avut acces permanent la alimente. Un al doilea grup a fost alimentat cu 30% mai puțin calorii pe zi decât primul grup. Cel de-al treilea grup a primit o singură masă pe zi, constând în cantitatea exactă de calorii ca grup cu acces permanent.
      Dupa studiul care a cuprins durata de viata a soarecilor, cercetatorii au raportat ca soarecii care au mancat o masa pe zi (cea mai lunga perioada de post) pare sa aiba o durata de viata mai lunga si rezultate mai bune pentru boala obisnuita legate de varsta si tulburari metabolice.
      Un alt studiu efectuat la șobolani a constatat că postul de repaus alternant protejează împotriva inflamației induse de vârstă și a fibrozei.
      În timp ce majoritatea studiilor privind eficacitatea postului au fost făcute pe șobolani, e o promisiune și pentru oameni. Acestea fiind spuse, luați cercetarea cu prudență și consultați întotdeauna medicul dumneavoastră înainte de a începe în orice regim de repaus pentru a vedea dacă corpul dumneavoastră poate face față efectelor.
      clickpentrufemei.ro
  •