Zeci de jocuri distractive GRATUITE pentru copii la starturile vesele „Familia mea”


    În perioada 22 și 23 iunie, Complexul Etno-Cultural VATRA, organizează cele mai distractive starturi vesele pentru copii și părinți în cadrul Festivalului Familiei și Tradițiilor Populare.  

Event_Cover__FB_1920x1005_parteneri_2__1_.jpg

Tradițiile și obiceiurile se transmit din familie în familie, iar activitățile comune sunt mereu o bucurie pentru toți.  

Pentru acest festival am pregătit o serie de activități unde copiii alături de părinții lor, se vor bucura de o atmosferă degajată și cu zeci de activități.  

Special pentru cei mici am organizat o zonă cu face pating, topogane, activități de logică, sportive și multe altele.  

Intrarea în cadrul festivalului este gratuită pentru copii până la 12 ani.

Dacă vrei să primești o doză de adrenalină și dispoziție, atunci alătură-te nouă și vino să ne distrăm.  

Partener General Online - mama.md

Pentru bilete, accesați:  

Afisha.md - https://afisha.md/ro/?eventId=5622

Pentru alte detalii apelați  079 55 11 33





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Camera unui copil este spațiul perfect pentru decorațiuni creative și originale, dar nu trebuie să uiți că și organizarea contează. Precis nu vrei să te întâmpine grămezi de jucării și haine, așa că este cazul să aplici sfaturile specialiștilor pentru a realiza un spațiu curat, aerisit, dar compatibil cu energia și bucuria copiilor. Camera creată de tine va fi spațiul multor momente speciale de care copilul tău își va aminti la vârsta adultă și merită să investești timp și efort pentru a obține o variantă care îl face fericit.
      Iată cum alegi ce decorațiuni se potrivesc în camera unui copil:
      1. Coordonează culorile dulapului
      „Pentru dulapurile copiilor mei aleg de obicei o combinație de alb și verde deschis sau bej cu lila pal, iar umerașele vor fi bej. Dacă totul arată frumos și ordonat de la început cei mici sunt mult mai motivați să își așeze cu grijă hăinuțele”, spune Emily Henderson, designer de interior.
      2. Investește într-un pat care arată cu totul special
      „Mi s-a părut cel mai potrivit să aleg un pat ca o căsuță în copac pentru ca fiul meu să aibă impresia că este într-o poveste când merge la culcare. Există foarte multe culori și dimensiuni disponibile și merită să cheltuiești un pic mai  mult pentru un pat care îl va încânta pe cel mic”, spune Elsie Larson, blogger specializat în designul de interior.
      3. Include un perete-tablă de scris pentru a da frâu liber imaginației copilului
      Un perete–tablă și creta de diferite culori sunt ideale pentru a-ți încuraja copilul să scrie la ce se gândește sau să deseneze lucrurile care îi plac. În acest mod își poate „redecora” camera zilnic, în funcție de sursa de inspirație.
      4. Creează un tablou personalizat
      Alege o poză reușită cu cel mic, mergi la un centru special pentru a o transforma în pictură, dar nu într-una întreagă, ci împarte tabloul în secțiuni verticale sau orizontale pe care le vei înrăma separat și le vei plasa pe perete la o distanță de 3-4cm.

      5. Zugrăvește camera într-o nuanță care favorizează calmul și optimismul
      Este foarte important să încadrezi mobilierul și restul decorațiunilor pe fundalul potrivit. Alege fie culoarea lavandei, care inspiră liniște și relaxare, fie un albastru pastelat, care va calma copilul după o zi agitată și plină de noutăți.
      6. Realizează un „spațiu de birou” pentru copil
      Este vorba despre o zonă discretă din cameră, unde își poate face temele sau va scrie în jurnal. Alege un birou în formă de ciupercă, floare sau minge de fotbal pentru a încuraja copilul să nu considere temele ca o povară.
      7. Nu uita de „colțișorul de citit”
      În acest caz trebuie să creezi o mică bibliotecă eventual cu niște cărți închise într-un cufăr creativ, cu un scaun plușat confortabil și o pătură cu poza animalului preferat al copilului.
      8. Include tema preferată a copilului în timp ce creezi spațiu suplimentar de depozitare
      Majoritatea copiilor vor fi pasionați de o anumită temă. Poate fi vorba despre spațiu, insecte, fotbal, Hello Kitty etc. Este util să incluzi câteva jucării de pluș cu tema favorită, decorațiuni pentru pereți sau poți alege cutii pentru depozitarea jucăriilor cu stickere interesante. Fii pregătit să modifici tema pe măsură ce copilul tău va crește.
      9. Realizează o expoziție cu lucrările copilului
      Dacă cel mic desenează sau pictează este foarte util să expui diferite lucrări în rame din acril, schimbând desenele sau picturile de îndată ce a realizat altele noi. În acest mod îți vei încuraja copilul și îi vei arăta că tot ceea ce face are o valoarea specială pentru familia voastră.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Loviturile la cap ale copilului - informații importante de la specialist
      Medicul pediatru și purtător de cuvânt pentru Academia Americană a Pediatrilor, Elizabeth Powell, susține că majoritatea loviturilor la cap arată mai grav decât sunt, subliniind că „leziunile traumatice cerebrale, precum contuziile, apar rar în rândul copiilor. Craniul este extrem de protector și chiar dacă este fracturat, cu excepția unei sângerări în straturile inferioare, ajunge să se repare singur. Biomecanica loviturilor la cap diferă în funcție de vârstă. Astfel, înainte ca cei mici să meargă, o lovitură la cap se datorează unei căderi cum ar fi de pe o masă de schimb. Un copil preșcolar sau unul de vârstă mai mare cu o lovitură la cap are șanse mari să o fi obținut de la o tumbă, de la o alergare sau de la o lovitură cu un obiect greu. Indiferent de cauza loviturii, modul în care evaluezi situația, respectiv dacă copilul trebuie să meargă la medic sau la urgență, este același.
      Primul lucru pe care trebuie să îl faci dacă s-a lovit la cap copilul
      Doctor Elizabeth Powell este de părere că "nu trebuie să te panichezi dacă vezi mult sânge. Există o mulțime de vase de sânge în scalp, prin urmare chiar și o mică zgârietură sau tăietură poate conduce la o hemoragie profundă. Acesta este un lucru bun deoarece înseamnă că leziunile externe se repară singure cu ușurință." În situația în care copilul pare să sângereze abundent după lovitură, este bine să îi ștergi sângele cu o cârpă curată. Sunt șanse mari ca rana să fie minoră, însă marginile pielii să fie depărtate, iar medicul va decide dacă sunt necesare suturi. 
      Indiferent dacă o lovitură la cap cauzează sau nu sângerare, cel mai important lucru pe care trebuie să îl faci ulterior este să urmărești schimbările pe termen lung în comportament. Doctor Elizabeth Powell este de părere că "după ce se lovește la cap, orice copil ajunge să pară amețit cel puțin 15-30 minute. La unii copii starea persistă până la o oră. Dar dacă observi că durează mai mult de o oră, este indicat să fie consultat de un medic."
      Cum poți să afli dacă este vorba de o contuzie?
      Orice pierdere a stării de conștiență sau diformitate a craniului după ce copilul se lovește la cap necesită atenție medicală imediată, este de părere neurochirurgul pediatric Ash Singhal din cadrul Spitalului de Copii din Vancouver. "Dacă copilul este treaz, conștient și se comportă normal, nu există motiv de îngrijorare." Specialistul recomandă părinților să fie vigilenți timp de 1-2 zile. "Dacă observi că se comportă diferit, vomită, este amețit, irascibil, mănâncă mai puțin sau are probleme cu utilizarea unei părți din corp, mergi la camera de gardă."
      În același timp, medicul pediatru de urgență Bruce Minnes, din cadrul Spitalului pentru Copii din Toronto, atrage atenția asupra faptului că se întâmplă deseori ca un copil să reacționeze la stres sau la lovituri printr-o stare ușoară de somnolență. "O somnolență persistentă poate fi un semn al unei probleme mai grave, dar este important să îi permiți copilului să doarmă pentru că îl poate ajuta să se simtă mai bine. Dacă se trezește cu ușurință și răspunde la stimuli, lasă-l să adoarmă. Dacă nu poate fi trezit, este important să fie evaluat la camera de gardă - observația de aici va dura câteva ore. Dacă medicii sunt preocupați de inflamația sau sângerarea din creier, pot apela la o radiografie sau alt test imagistic pentru a stabili cum trebuie să procedeze în continuare."
      Neurochirurgul pediatru Ash Singhal reasigură părinții că leziunile cerebrale minore au tendința de a se vindeca bine singure, fără implicații viitoare și recomandă părinților "să nu se învinovățească și să acorde mai multă atenție în viitor."
      Ce trebuie să faci și să urmărești după o lovitură la cap
      După o lovitură la cap există câteva schimbări în comportamentul copilului care îți pot atrage atenția. Astfel, bebelușul poate fi mai agitat decât de obicei sau mai somnolent. Este posibil să nu vrea să mănânce. Dacă este vorba de un copil de vârstă mai mare, ar putea părea confuz, ar putea spune că îl doare capul, că vrea să doarmă sau va vomita.
      Cu excepția urmăririi simptomelor menționate, este important să tratezi inflamația (de cele mai multe ori va rămâne o vânătaie la locul respectiv) și durerea cu puțină gheață, să folosești doza potrivită de paracetamol/ibuprofen și multă odihnă. În cazul în care apare un cucui pe capul copilului (o umflătură de formă ovală), nu trebuie să te îngrijorezi. Este vorba doar de o umflătură a scalpului cauzată de trauma la nivelul pielii și vase de sânge sparte. Poate dura puțin să dispară, dar nu reprezintă un motiv de îngrijorare.
      În final, doctor Elizabeth Powell subliniază că "cel mai important lucru pe care părinții ar trebui să îl facă când un copil se lovește la cap este să aibă încredere în instinctele sale. Părinții pot să știe instinctual dacă un copil are doar o bubă sau ceva mai grav. Dar nu este nicio problemă dacă preferi să fii precaut și pentru orice motiv de îngrijorare să apelezi la medic."
      Iată și lista de semne care trebuie să te trimită urgent la medic dacă copilul tău se lovește la cap: are vârsta mai mică de șase luni, și-a pierdut starea de conștiență chiar și un timp scurt, plânge mai mult de 10 minute sau manifestă o irascibilitate prelungită, vomită în mod repetat, sângerează sau observi scurgeri de lichide din urechi, gură sau nas, apare o inflamație rapidă exact deasupra urechii, observi vânătăi în jurul urechii sau ochiului, este incapabil să meargă sau să vorbească normal, acționează ciudat sau este amețit, are pupile de mărime inegale, are o durere de cap gravă sau care se agravează, are o durere sau rigiditate la nivelul gâtului, are convulsii, observi o indentație la nivelul craniului sau o mare umflătură, este vorba de o lovitură care a avut un impact major (accident auto, cădere de la înălțime, lovitură cu un corp dur etc.), simptomele se agravează sau se ameliorează pentru ca apoi să se agraveze.
      qbebe.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Experții au calculat ce greutate este ideală pentru un ghiozdan și au ajuns la concluzii precise. Răspunsul depinde de greutatea copilului. Potrivit studiilor realizate, școlarii trebuie să ducă maximum 10% din greutatea corporală în ghiozdan. Recomandările au fost formulate în urma unui studiu realizat asupra copiilor din Spania. În cazul în care copilul tău are greutăți suplimentare din cauza temelor, a instrumentelor muzicale, a proiectelor artistice sau a diferitelor echipamente este recomandat să iei în calcul un troler.
      Trolerele în loc de ghiozdane devin din ce în ce mai populare, estimându-se că până la 40% din școlari le folosesc. Nici trolerul nu poate conține o greutate excesivă, maximul admis fiind 20% din greutatea corporală a copilului.
      „De exemplu, pentru un copil care are 55kg greutatea maximă a ghiozdanului va fi de 5,5kg, iar pentru un troler de 11kg”, a spus dr. Eva Gonzalez, cercetătoare de la Universitatea din Granada și co-autoare a studiului realizat.
      Ce probleme cauzează ghiozdanele prea grele?
      Foarte mulți dintre noi ne amintim de anii de școală în care duceam ghiozdane foarte grele. „Ghiozdanele cu o greutate excesivă cauzează disconfort la nivelul umerilor, dureri de spate și de gât și oboseală accentuată”, explică dr. Gonzalez.
      Potrivit dr. Bradley Weinberger, pediatru de la Clinica din Cleveland, dacă ghiozdanul depșește greutatea admisă se vor manifesta următoarele simptome:
      - dureri de gât datorită tipului de mișcări repetitive necesare și a posturii incorecte;
      - dureri musculare din cauza bretelelor;
      - probleme de echilibru care cauzează un risc crescut de căzături sau accidentări.
      Și dr. Dina Kulik, medic pediatru, este de acord cu aceste concluzii, menționând durerile musculare, alinierea incorectă a umerilor și degradarea posturii printre efectele nocive ale unui ghiozdan prea greu.

      Cum respecți regulile de greutate pentru ghiozdan?
      Dr. Weinberger le recomandă părinților să aleagă un ghiozdan „de calitate, cu o greutate redusă și bretele căptușite.De asemenea, trebuie să contribuie în mod activ la diminuarea greutății lucrurilor din ghiozdan”. 
      Este ideal să selectezi un ghiozdan care nu cântărește mult. Dacă este deja greu chiar și când este gol trebuie neapărat să optezi pentru o variantă diferită.
      Dr. Gonzalez sugerează următoarele strategii:
      - asigură-te că ghiozdanul conține numai lucrurile necesare;
      - încearcă să obții varianta electronică a unor cărți sau manuale pentru a evita transportul lor în ghiozdan;
      - include cât mai puține manuale și caiete în ghiozdan;
      - discută cu profesorii sau învățătorii pentru a minimiza greutatea necesară pentru fiecare materie;
      - încurajează copilul să păstreze lucrurile de care nu are nevoie tot timpul în vestiarul de la școală sau acasă;
      - învață copilul să poarte ghiozdanul pe ambii umeri;
      - optează pentru un troler de fiecare dată când este posibil.

      „Copiii trebuie învățați să păstreze lucrurile de care au nevoie între ore în bancă sau în vestiarul școlii. Este foarte nociv să se ducă ghiozdanul numai pe un umăr. Purtarea pe ambii umeri va reduce riscul de dureri de gât. În plus, este important ca părinții să ajute copilul să curețe ghiozdanul în fiecare weekend pentru a preveni acumularea obiectelor inutile care adaugă greutate”, spune dr. Weinberger.
      „Trolerele sunt foarte avantajoase pentru că elimină greutatea de la nivelul coloanei vertebrale și a umerilor”, spune dr. Kulik. Din păcate mulți părinți nu sunt convinși încă de utilitatea acestei alternative față de ghiozdanele tradiționale. „Nu cred că ar fi bine să le iau trolere copiilor pentru că am văzut că acest lucru agravează bullying-ul. Nu vreau să contribui la o situație în care copiii mei se vor simți prost”, spune Taylor Hanberry, mama a 2 fetițe din Charleston, Carolina de Sud.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Copilul necesită zilnic proteine, lipide, glucide, vitamine, săruri minerale și apă în anumite cantități. Atât deficitul, cât și surplusul acestor elemente influențează negativ starea de sănătate a copiilor și contribuie la apariţia bolilor netransmisibile.
      Agenţia Naţională de Sănătate Publică a publicat o analiză a produselor, consumate de copii în şcolile şi grădiniţele din ţară.
      Astfel, specialiștii au constatat că în perioada anilor 2016-2018 în instituțiile de educație timpurie pâinea, crupele, pastele făinoase, produsele de patiserie depășesc cu mult normele fiziologice de consum pe zi pentru un copil.
      Totodată ANSP menționează că copiii consumă mai puține legume și lactate.
      "Analiza comparativă a datelor privind asigurarea cu produse alimentare conform necesităților fiziologice în perioada anilor 2016-2018 în instituțiile de educație timpurie denotă că pâinea, crupele, pastele făinoase, produsele de patiserie depășesc cu mult normele fiziologice de consum pe zi pentru un copil. În perioada de referință, s-a constatat o scădere evidentă a deficitului de produse alimentare. 
      Astfel, ponderea deficitului de consum a legumelor proaspete a variat în perioada 2016-2018 de la 21% până la 6,8%. Cel mai mare deficit al consumului de legume a fost determinat la copiii din raioanele: Cahul – 19,7%, Florești – 19,2%, Ștefan-Vodă – 17,4%, Cimișlia – 15,8%, Strășeni – 14,8%, Ciadîr – Lunga – 12,5%.
      O îmbunătățire considerabilă s-a determinat la consumul fructelor proaspete, la care ponderea deficitului a variat între 19,2% în anul 2016 și 2,7% în anul 2018. Cel mai mare deficit al consumului de fructe a fost constatat la elevii din raioanele: Ocnița – 33,3%, Florești – 23,3%, Soroca – 22,7%, Rezina, Cimișlia – 20,0%, Ștefan-Vodă – 16,0%.
      Deficitul consumului de lapte pe parcursul anului 2018, comparativ cu anul 2016 s-a diminuat și a constituit 32%, în anul 2016 și 25,0%, în anul 2018. Cel mai mare deficit al consumului de lapte a fost constatat în raioanele: Ștefan-Vodă – 47,8%, Cahul  – 46,1%, Soroca – 41,0%, Strășeni – 34,8%, Râșcani – 32,8%.
      Un deficit se constată la consumul de unt, care a variat de la 18,1% în anul 2016 până la 12,7% în anul 2018. În perioada de referință, s-a constatat o diminuare a deficitului de consum al brânzei la copiii din instituțiile de educație timpurie, care a constituit 33% în anul 2016 și 15,5% în anul 2018. În anul 2016, ponderea consumului de smântână a constituit 8%, iar în anul 2018 copiii din instituțiile de educație timpurie au fost asigurați cu smântână conform normelor fiziologice de consum.
      Deficitul consumului de carne a variat de la 23,0% în anul 2016 până la 2,7% în anul 2018 (constatat în raioanele: Fălești-18,0%, Criuleni – 13,8%, Cimișlia – 12,5%, Ialoveni-12,3%, Nisporeni – 11,9%).
      S-a stabilit o îmbunătățire a consumului de pește în perioada anilor 2016-2018, la care deficitul a constituit 33,8% și 2,6%. Cel mai mare deficit al consumului de pește a fost constatat în raioanele: Ialoveni – 37,2%, Cahul – 36,0%, Criuleni – 27%, Ștefan-Vodă, Comrat – 23,1%, Basarabeasca – 22,2%, Drochia – 18,5%, Dubăsari – 16,0%.
      În meniul copiilor din instituțiile de educație timpurie s-a constatat un deficit al consumului de ouă de la 26,2% în anul 2016 și 22,3% în anul 2018", menționează ANSP.
      Totodată, experții au constatat că la elevii din instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal comparativ cu copiii din instituțiile de educație timpurie deficitul produselor alimentare în perioada anilor 2016-2018 este mai evident. 
      "Ponderea deficienței consumului de carne la elevi în perioada de referință a constituit 23,0% în anul 2016 și 23,3% în anul 2018. Cel mai mare deficit al consumului de carne a fost constatat în instituțiile din raioanele: Cahul – 31,9%, Căușeni – 33,8%, Florești – 33,0%, Leova, Nisporeni, Ocnița – 30,8%, municipiul Bălți – 29,9%.
      Nesemnificativ, s-a diminuat ponderea deficitului de consum al laptelui la elevi, care a constituit 37,6% în perioada anului 2016 și 22,0% în perioada anului 2018. Deficitul consumului de produse lactate în perioada de referință a variat de la 33% până la 25,7% (constatat în raioanele: Căușeni – 39,1%, Anenii Noi – 37,9%, Basarabeasca – 36,6%, Rezina – 35,6%, Hâncești, Leova – 31,8%, Ialoveni, Nisporeni – 31,0%, municipiul Bălți – 37,4%).
      Consumul de legume pe parcursul anului 2016, a constituit un deficit de 41,5%, iar în anul 2018 -25,0%. Cel mai mare deficit al consumului de legume a fost constatat în raioanele: Cahul – 37,3%, Florești – 36,8%, Călărași – 35,8%, Basarabeasca, Leova, Vulcănești – 30,8%.
      Un deficit în meniul elevilor au constituit fructele proaspete, care a fost 20,0% în anul 2016 și 15,6% în anul 2018 (raioanele: Glodeni – 20,0%, Strășeni, Ștefan-Vodă, Telenești, Ungheni – 19,7%, Hâncești, Ialoveni, Ocnița, Strășeni – câte 19,3%)", precizează specialiștii ANSP.
      În acest context ANSP recomandă:
      - Respectarea regimului alimentar al copiilor instituționalizați;
      - Respectarea normelor fiziologice de consum pentru un copil conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătății nr. 638 din 12.08.2016 „Cu privire la implementarea Recomandărilor pentru un regim alimentar sănătos și activitate fizică adecvată în instituțiile de învățământ din Republica Moldova” (MO, 2016, nr. 293-305, art. 1435);
      - Respectarea regimului hidric;
      - Promovarea în familie a consumului produselor alimentare cu conținut redus de sare, zahăr și grăsimi;
      - Formarea deprinderilor sănătoase în rândurile copiilor instituționalizați și în familii;
      - Promovarea unor obiceiuri alimentare sănătoase și a unui stil de viață mai activ în rândul copiilor.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      În astfel de condiții sunt educați picii care frecventează grădinița nr 17 din sectorul Botanica. Camera de baie nu a mai fost renovată de ani buni din cauza că în instituție au fost probleme și mai grave, afirmă directoarea. De exemplu, cea mai mare parte din bugetul alocat în acest an s-a dus pe reparația acoperișului, care era plin de găuri. Iar pentru renovarea blocurilor sanitare nu au mai rămas bani.
      Valentina Manolache, directoarea grădiniței NR. 17: „Toate sunt ruginite, toate sunt cu fisuri, cu mici crăpături, pe care le-am reparat pe alocuri din bugetul care a rămas, bucăți de țevi. Sigur că nu putem să le facem pe toate. Trebuie să le facem pe rând”.
      Încă 60 de mii de lei au fost cheltuite pentru a schimba paturile de fier, rămase din perioada sovietică, pe care dormeau copiii.
      Valentina Manolache, directoarea grădiniței NR. 17: „Copilașii nu se simțeau normal. Scoteau piciorușele prin gratii. Nu erau confortabile absolut. Am cumpărat pentru trei grupe pătucuri”.
      Și unele terenuri de joacă ar trebui renovate. De exemplu, administrația grădiniței cu predare în limba rusă, nr. 124, a reușit în acest an să schimbe câteva elemente de pe teren, moștenit și el de la sovietici.
      Diana Popa, reporteră: „Terenul de joacă de aici seamănă mai mult cu o junglă. Pe teritoriu sunt depozitate crengi și frunze uscate, iar toboganele stau demult ruginite”.
      „Este un teren de joacă pentru copii. În trecut, desigur, aici se jucau copiii. Sunt desene pe pereți. Acum este doar o gunoiște”, spune un locuitor ar orașului.
      Pentru a-i feri de traume, educatorii le permit copiilor să se joace doar pe câțiva metri pătrați.
      Angela Furculiță, directoarea școlii-grădiniță NR. 124: „Dacă chiar și se deplasează, oricum ei sunt în vizorul educatorului. 01:25-01:32 Ne vom extinde cu numărul de grupe, de clase, atunci și finanțarea va fi mai bună”.
      În contrast, acum două zile, la Ciocana a fost inaugurată probabil cea mai modernă grădiniță de stat din Chișinău. După ce a stat închisă aproape 20 de ani, instituția a fost renovată, ca să poată fi frecventată de 320 de copii.
      Iată ce au spus părinții:
      „Absolut tot este nou. Mobilierul, totul, blocul sanitar, ceea ce este un lux”.
      „În viața mea nu am văzut. Am patru copii și sunt din sat și nu am văzut așa grădinițe”.
      Diana Popa, reporteră: „Imposibil de crezut, însă în camera de baie nu am găsit nici rugină și nici măcar mucegai. Totul este curat, nou, iar toaleta fetelor e separată de cea a băieților”.
      Totuși, grădinița și-a deschis ușile cu întârziere, pentru că urma să fie inaugurată în luna august. În interior însă mai sunt câte ceva de făcut. De exemplu, de procurat jucării, cel mai probabil, cu ajutorul părinților.
      Diana Popa, reporteră: „Grupa de aici este prevăzută pentru 26 de copii, iar înăuntru deja au fost aduse scaune și mese colorate. Deocamdată, însă, jucării sunt puține, iar dulapurile sunt mai mult pustii”.
      „Vedeți că aici e doar strictul necesar și nici chiar strictul necesar… Foarte puțin. 01:22-01:31 Va trebui de mai dotat, dar în condițiile în care statul nu dă nimic, nu știu, o să vedem”, „Cărți, jucării… O să vedem cum o să facem. Poate și împreună cu părinții. Cumva o să organizăm ca să nu se lipsească nimic copiilor”, spun educatoarele.
      Natalia Maznic, directoare interimară grădinița NR. 155: „Direcția din sectorul Ciocana ne aprovizionează cu material didactic. Vom vedea ce, dar deocamdată este suficient pentru a ne deschide și a începe procesul educațional. Avem nevoie de personal încă. La moment instituția este aprovizionată cu 85% din personal, didactic și non-didactic”.
      Următoarea grădiniță nouă urmează a fi inaugurată la Buiucani. Clădirea a stat în paragină mai bine de 13 ani. Directoarea speră ca deschiderea să aibă loc până la sfârșitul acestui an, pentru că 100 de copii deja sunt înregistrați, iar mobilierul a fost livrat. În fiecare grupă va fi câte un calculator, televizor și o mașină de spălat.
      Cristina Gorodenco, directoare interimară grădinița NR. 166: „Sunt 13 grupe și 13 mașini de spălat vesela. Dacă sunt mulți copii, evident că este necesar. Ar fi bine ca toată Republica Moldova să fie dotată așa”.
      Pe lângă cele două grădinițe noi, în capitală, urmau să fie deschise altele cinci, care să fie frecventate de 1500 de copii. Conform asigurărilor date de fostul primar general interimar, Ruslan Codreanu, instituțiile urmau să fie inaugurate în luna august, iar pentru aceasta au fost alocate peste 43 de milioane de lei. Am cerut detalii de la șefa Direcției generale educație, dar și de la adjuncții ei, însă, deocamdată, nu am primit vreun răspuns.  În capitală sunt în jur de 160 de grădinițe, frecventate de 38 de mii de copii.
      tv8.md
  •