Ia-ți propriul covoraș și participă la cea de a doua ediție Yoga for Everyone


    Îți place modul sănătos de viață și vrei să încerci să practici yoga? Absolvenții programului de schimb academic FLEX te invită la cea de-a doua ediție Yoga for Everyone cu Tatiana Minceva, instructoare de yoga.

yoga4-1-920x613.jpg

Evenimentul va avea loc duminica, 30 iunie, ora 9:30, în parcul Dendrariu (strada Ion Creanga 1) în Chișinău. Cei care vor să practice yoga trebuie să vină cu propria pătură sau covoraș. Accesul este gratuit.

Participanții vor fi serviți de către organizatori cu apă și fructe din acest motiv cei care vor participa sun îndemnați să completeze formularul AICI.

Pentru întrebări, contactați organizatorii la adresa: flexalumni.moldova@gmail.com sau pe pagina de Facebook.

diez.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Cea mai recentă carte a lui Gunter, The Vagina Bible, este un bestseller în mai multe țări. În carte sunt o mulțime de sfaturi practice, concepute pentru a ajuta femeile să aibă grijă de sănătatea lor.
      Mai jos găsiți cinci lucruri pe care ar trebui să le știe fiecare persoană cu vagin.
      Este important să-ți cunoști vaginul, începând de la vulvă 
      Vaginul este în interiorul corpului, este canalul muscular care conectează uterul la lumea exterioară. Ceea ce puteți vedea din exterior, partea care vă atinge hainele, este vulva.
      Gunter spune că este crucial să cunoști terminologia corectă și să nu folosești eufemisme. „Dacă nu poți spune cuvântul vagin sau vulvă, există o implicație simplă, tu îți percepi zonele genitale ca pe ceva murdar și rușinos”, spune Gunter.
      Ea subliniază că termenul medical „pudenda” care descrie exteriorul vulvei, provine din latinescul „pudet”, care înseamnă „rușine”.
      Gunter consideră că utilizarea unor astfel de etichete este dăunătoare pentru femei nu numai la nivel emoțional, dar poate avea un impact asupra acestora și din punct de vedere medical, deoarece este posibil ca pacientele să nu poată descrie exact ce se întâmplă și să primească tratamentul greșit, scrie bbc.com.
      Vaginul se curăță de sine stătător 
      Gunter a observat o schimbare a atitudinilor femeilor în ultimii 10 ani. Multe femei cred că trebuie să folosească produse pentru a modifica mirosul vaginului. În America de Nord, până la 57 % dintre femei au făcut curățări vaginale în ultimul an. Acestea zic să sunt încurajate să o facă de către partenerii lor sexuali.
      Gunter spune că nu este nevoie ca femeile să folosească ceva pentru a-și curăța vaginul. „Este un cuptor cu autocurățare”, spune ea.
      Ea avertizează în special împotriva folosirii dușurilor parfumate. „Este un vagin, nu o pina colada”, spune ea. „Douchettele sunt ca niște țigări pentru vaginul tău.”
      Chiar și apa poate perturba ecosistemul delicat, crescând riscul de a contracta infecții cu transmitere sexuală. Aburirea, o altă tendință, nu numai că este inutilă, dar poate duce la arsuri. Exteriorul, zona vulvală, poate fi curățat atunci când este necesar, cu apă sau un săpun blând.
      Celulele vaginale sunt înlocuite la fiecare 96 de ore – mult mai rapid decât alte părți ale pielii – astfel se poate vindeca rapid.
      Vaginul tău este ca o grădină
      Vaginul conține o mulțime de bacterii „bune” care ajută la menținerea sănătății. „Microbiomul vaginal este ca o grădină. Aici găsești toate tipurile de bacterii care lucrează împreună pentru a menține sănătos ecosistemul vaginal”, spune Gunter.
      Bacteriile „bune” produc substanțe care creează un mediu ușor acid, ceea ce oprește stabilirea unor bacterii „rele”. Un rol important îl are și mucusul, care menține totul lubrifiat.
      Acesta este motivul pentru care ștergerea cu un șervețel antibacterian nu este bună – este important să păstrezi echilibrul bacteriilor.

      Părul pubian are și el un rol
      Gunter a observat o tendință în creștere la femei de a-și îndepărta tot părul pubian. Acest lucru ajută să facă păduchii pubici fără adăpost, dar există și riscuri pentru depilarea genitală.
      „Când te epilezi cu ceară, zahăr sau te razi, provoci traume microscopice la nivelul pielii”, spune Gunter. „Vom vedea și tăieturi, abraziuni, infecții de la epilarea pubiană.”
      Ea sfătuiește să te asiguri că meșterul care te epilează nu înmoaie de două ori bețișoarele de lemn în ceară sau pasta de zahăr, deoarece asta ar putea răspândi bacteriile între clienți.
      În cazul în care alegi să te razi, folosește un aparat curat și pregătește pielea în mod corespunzător. Rade-te în direcția de creștere a părului, asta te-ar ajuta să eviți creșterea părului sub piele și infectarea acestuia.
      „Părul pubian are o funcție, este o barieră mecanică și o protecție pentru piele”, spune ea. „Poate avea, de asemenea, un rol în plăcerea sexuală, deoarece fiecare păr pubian este atașat de un capăt nervos – de aceea doare când îl înlături, și poți primi mai multă plăcere în timpul contactelor sexuale dacă nu o faci”.
      Îmbătrânirea poate afecta vaginul
      După mai mulți ani, ovarele încetează să mai producă ovule și menstruația se oprește. Cantitatea de hormoni din organism, care menține femeile fertile, scade dramatic și nivelul scăzut de estrogen, afectează vaginul și vulva.
      Aceste țesuturi, care au fost odată ținute umede cu mucus, se pot atrofia, iar uscăciunea rezultată poate provoca dureri în timpul sexului din cauza lipsei de lubrifiere.
      Acest lucru poate părea deprimant, dar Gunter spune că majoritatea femeilor pot apela la medicul lor și primi mai multe sfaturi utile, în special când pe rafturi găsim mai multe tipuri de lubrifianți. „Cred că este foarte important ca femeile să știe despre asta”, spune ea. „Acestea nu trebuie să sufere.”
      Există un mit precum că relațiile sexuale vor ajuta la menținerea mucusului, dar microtraumele țesuturilor vaginale le pot lăsa vulnerabile la infecție.
      diez.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ni se spune în mod constant faptul că trebuie să ne hidratăm și să bem cel puțin 2 litri de apă pe zi. 
      Însă, atunci când nu bem suficientă apă, în organismul nostru pot apărea diferite probleme de sănătate. Hidratarea are o mulțime de beneficii, de la faptul că nu te mai dor articulațiile, până la faptul că vei avea o piele mult mai sănătoasă și strălucitoare.
      Iată ce se întâmplă în organismul tău atunci când îți este în mod frecvent sete:
      Diabet
      Nevoia de a bea apă destul de des poate fi un simptom al diabetului, pe care nu ar trebui să îl ignori, spune Erica Hall, medic specializat în diabet la Johns Hopkins University School of Medicine. Atunci când nivelul insulinei este scăzut, insulină care ajută ca glucoza să intre în sânge, aceasta determină glucoza să nu mai poată fi metabolizată și se acumulează în fluxul sanguin. Printre simptomele cele mai cunoscute ale diabetului se numără urinarea frecventă, setea excesivă, o vizibilă pierdere în greutate, oboseala, dar și pielea uscată. 
      Deshidratare
      Deshidratarea se poate manifesta prin uscăciunea gurii, migrene, oboseală, lipsă de energie, stări de iritabilitate, amețeli și palpitații. The National Academies of Sciences, Engineering and Medicine a stabilit faptul că oamenii au nevoie între 11,5-15,5 căni de lichide pe zi și de un consum crescut de alimente cu un conținut ridicat de apă pentru a rămâne hidratați, iar aici ar fi vorba despre pepene, castraveți, țelină, ridichi, spanac, mure și grapefruit.
      Gură uscată
      Uscăciunea gurii ar putea fi o altă problemă a faptului că îți este mereu sete. Faptul că ai gura uscată poate fi și un semn al diabetului sau al consumului anumitor medicamente, precum antihistaminicele sau analgezicele. Iar dacă alegi băuturile acidulate și dulci în locul apei, atunci problema se poate agrava. Însă, specialiștii ne recomandă să ne hidratăm corespunzător în timpul zilei și să diminuăm consumul de cafea și dulciuri.
      Anemie
      Setea excesivă ar putea fi un simptom al anemiei. Această afecțiune apare în urma lipsei globulelor roșii din organism, fiind un rezultat al deficienței de fier sau de vitamina B12.  Anemia poate fi corelată și cu oboseala cronică, deshidratarea, dureri de cap, bătăi puternice ale inimii sau insomnii.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Deci, ce ar trebui să eviți în tot acest timp? Vezi o listă cu 5 greșeli comune pe care multe dintre femei le fac.
      1. Nu sunt atente la culoarea sângelui
      Culoarea sângelui se schimbă pe parcursul zilelor, poate fi roșu aprins într-o zi și maro sau roz în următoarea zi. De obicei, petele brune se transformă într-o nuanță strălucitoare de roșu, în zilele următoare. Spre sfârșitul ciclului, ar putea fi maro închis până aproape negru. Când este necesar să te adresezi la medic: atunci când menstruația este abundentă, iar sângele este de culoare roșu-aprins.
      2. Nu monitorizează ciclul menstrual
      Urmărirea ciclului nu este doar pentru a-ți putea planifica bine sarcina. Mai multe condiții pot face perioadele neregulate. Cu toate acestea, vei observa acest lucru numai dacă știi ce este normal pentru tine.
      3. Nu schimbi absorbantele sau tampoanele atât de des cât ar trebui
      Schimbarea regulată a tampoanelor este imperativă pentru menținerea igienei corespunzătoare. Când vine vorba de absorbante, le poți schimba la fiecare șase ore, sau odată ce s-au înmuiat. Acest lucru va fi mai frecvent la începutul perioadei. În ceea ce privește tampoanele, cinci ore ar trebui să fie mai mult decât suficiente. Tampoanele pot provoca o afecțiune fatală cunoscută sub numele de Toxic Shock Syndrome (TSS). Se poate dezvolta dacă lași tamponul timp îndelungat. Este foarte recomandat să utilizezi tipurile cu absorbție scăzută și să le schimbi des.
      4. Consumul de alcool
      Datorită poftelor nerezonabile, un pahar de vin roșu ar putea să-și croiască locul pe lista dorințelor tale, când te afli la menstruație. Dar, acesta îți poate face mai mult rău decât bine. Se știe că alcoolul sporește simptomele menstruale precum durerile și modificările de dispoziție.
      5. Relații intime neprotejate
      În timp ce nu există niciun rău în a face sex la menstruație, riscul de a contacta o infecție bacteriană sau o micoză cu transmitere sexuală crește. În cazul în care nu cunoști starea medicală a partenerului tău, cel mai bine este să nu practici sex neprotejat.
      unica.md
    • julia122997
      De julia122997
      Este foarte important să ai o relaţie sinceră cu ginecologul şi să-i prezinţi toate detaliile unei suferinţe. Dacă simţi că te repezeşte şi că nu-ţi oferă suficiente informaţii, tot ce ai de făcut este să cauţi alt medic, care se pliază pe nevoile tale.
      „De ce am dureri când facem dragoste”
      Nu toate femeile se confruntă cu această senzaţie foarte neplăcută, aproximativ 15% dintre femeile active sexual suferă de dureri indiferent de vârstă. Acestea nu trec de la sine şi anunţă o afecţiune, de aceea este foarte important să-i spui medicului, fără jenă, despre dureri. Nu trebuie să stai să înduri. Printr-un simplu control se poate depista cauza şi cu tratament se poate înlătura. Nu există un diagsnotic anume, pentru că sunt mai mulţi factori care pot interacţiona.
      „De ce am mâncărimi”
      Te lupţi cu senzaţia insuportabilă de mâncărime? Medical, se numeşte prurit vulvar şi trebuie amintită gincologului, care nu are de unde să ştie acest aspect. De ruşine, cele mai multe femei ced că este vorba despe vreo infecţie şi iau tratamente din farmacii care nu au niciun efect. Mai ales că farmacistul îţi recomandă un produs în funcţie de ce ce îi spui tu. Astfel se cheltuie sume mari de bani degeaba, fără să ştii exact ce ai. Pruritul poate avea mai multe cauze, de exemplu, poate să fie o infecţie, o iritaţie a vulvei, sensibilitate la produsele de curăţare şi, mai rar, semn de leziuni canceroase. Nu e de glumă.
      „E normal ca durerile lunare să fie atât de intense?”
      În fiecare lună, ciclul menstrual se poate desfăşura sau nu cu simptome de tipul unui disconfort abdominal dureros. Însă durerile nu trebuie să fie insuportabile. Dacă simţi că nu te poţi da jos din pat sau nu poţi merge din cauza durerilor, mergi la medic. Prietenele sau chiar mama ori altă persoană de sex feminin din familie îţi pot spune că şi ele se confruntă cu această problemă şi este normal, dar nu este. Durerea indică o afecţiune locală şi trebuie considerată ca atare. Disconfortul lunar ar trebui să se manifeste prin semne discrete, de exemplu, prin dureri uşoare, difuze, de regulă care au loc în prima zi a menstruaţiei. Dacă senzaţia se intensifică, spune-i medicului. În multe cazuri, endometrioaza a fost de vină pentru durerile groaznice.
      Poate fi endometrioză
      Dacă durerile menstruale sunt o constantă neprietenoasă şi supărătoare în viaţa ta, trebuie să ştii că acest lucru nu este normal. Durerea este semnul unor afecţiuni. Nu este normală, decât dacă este uşoara, difuză şi dacă durează câteva ore, în prima zi a menstruaţiei. Dincolo de acestea, este vorba despre o afecţiune. Numele ei: endometrioza“, afirmă Tamar Sekin, chirurg şi cofondator al Fundatiei pentru Endometrioză din SUA. Seckin susţine că, descoperită şi tratată devreme, boala poate fi ţinută sub control. „Trebuie să existe comunicare cu medicul, iar femeile să înţeleagă că durerea menstruală nu este normală, pentru că aceasta poate duce la mari neplăceri toata viaţa şi, mai grav, la infertilitate. Descoperită la vreme poate fi ameliorată“, spune Tamer Seckin.
      clicksanatate.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "Viaţa mea a fost ca un vis, dar apoi m-am trezit."
      În tinereţe, Phyllis Sues a fost balerină, apoi dansatoare pe Broadway. La 50 de ani a devenit femeie de afaceri. Totul s-a schimbat când Phyllis a împlinit 75 de ani. Anume atunci i-a venit ideea să practice gimnastica aeriană. Pur şi simplu şi-a spus că poate să o facă şi a făcut-o. Chiar dacă a fost balerină, până la vârsta de 75 de ani nu încercase nimic asemănător. Cu toate acestea, a început să se descurce de minune şi să realizeze acrobaţii complicate.
      Lui Phyllis i-a plăcut să înoate împotriva curentului. La 75 de ani a decis să-şi schimbe total stilul de viaţă.
      "Viaţa mea înainte de 75 de ani a fost mai mult ca un vis, după care m-am trezit. Am dorit să fiu activă, să învăţ ceva nou. Am decis că fiecare zi este o viaţă nouă şi că fiecare zi ar trebui să fie luminoasă.”
       
      Îndrăgostită de dans, fitness şi yoga
      Femeia a recunoscut că nu s-a gândit vreodată să practice yoga, să sară coarda sau să danseze tango argentinian, ci toate aceste hobby-uri au găsit-o la un moment dat.
      „Mi-a luat o viaţă întreagă ca să-mi placă de mine aşa cum sunt acum. Yoga, tango-ul şi săriturile cu coarda m-au găsit din întâmplare când viaţa mea se ducea spre apusul soarelui. Dar nu, s-a dovedit a fi răsăritul! Acum fac doar ceea ce-mi cere trupul şi sufletul ”, a explicat femeia pe contul ei de Instagram.
      Nu există restricţii importante în dieta femeii. Phyllis mănâncă des, dar porţii mici. Şi niciodată greutatea sa nu a depăşit 50 kg, iar în ultimele două decenii a fost de 45 kg.
      O carte cu sfaturi
      La începutul anului 2020, Phyllis şi-a lansat propria carte pe care a început-o acum cinci ani. Iniţial a fost întitulată ,,Douăzeci de sfaturi cum să-ţi schimbi viaţa”, după care numărul de sfaturi a ajuns la 22, iar titlul s-a schimbat în ,, My Trip to a Healthy, Active 96”(Călătoria mea către Sănănate, Activ 96)
      Iată câteva sfaturi/recomandări din partea lui Phyllis pentru o viaţă activă:
      1. Să nu spui niciodată că nu ai suficient timp sau nu ai puterea necesară să fii activ, este o scuză.
      2. În al doilea rând: nu este niciodată prea târziu să-ţi schimbi viaţa.
      3. În viaţă trebuie să ai un anumit program, o disciplină.
      4. Nu staţi pe loc: mişcaţi-vă, ascultaţi, studiaţi, faceţi ceva util, dar nu staţi.
      5. Amintiţi-vă că organismul nostru are abilităţi unice, iar dacă aveţi grijă de el, vă va permite să trăiţi o viaţă lungă şi luminoasă.
      clickpentrufemei.ro
  •