Ce efecte are consumul excesiv de grăsimi în timpul sarcinii?


    Potrivit unui nou studiu, există o legătură directă între consumul de grăsimi și calorii al unei femei însărcinate și sănătatea bebelușului ei. Lasă chips-urile deoparte și crează-ți un meniu diferit pentru cele 9 luni de sarcină.

47959687_m.jpg

Deși uneori nu ai cum să nu cedezi în fața poftelor alimentare din timpul sarcinii ar fi bine să încerci să mănânci cât mai multe salate pentru a evita impactul negativ asupra stării de sănătate a bebelușului. În cadrul unui studiu realizat de oamenii de știință de la Clinica din Cleveland s-a constatat că femeile care preferă meniuri dense din punct de vedere caloric și cu foarte multe grăsimi pot transmite numeroase riscuri bebelușilor. 

Cercetarea a fost efectuată în colaborare cu o echipă de la Universitatea din Virginia pentru a se putea evalua consecințele dietei viitoarelor mame asupra riscului de astm, prelucrare deficitară a lipidelor și metabolizarea ineficientă a glucozei de către organismul bebelușilor. 

„Dacă se dorește reducerea cazurilor de astm, diabet și obezitate este esențial să se intervină chiar din timpul sarcinii și din primele luni de viață ale copilului”, a spus dr. Giovanni Piedimonte, de la Centrul de Pediatrie Pulmonară al Clinicii din Cleveland. „Orice dietă care nu are un conținut echilibrat de carbohidrați, proteine și lipide poate avea consecințe negative pe termen lung pentru făt. Este foarte important să se conștientizeze că vitaminele sunt esențiale”, a continuat acesta.

Sarcina și sănătatea bebelușului

Pentru a putea formula concluziile cercetătorii au observat șoarecii, a căror dietă au modificat-o în timpul sarcinii. „Modificarea conținutului de grăsimi și lipide al meniului din timpul sarcinii a fost suficientă pentru a schimba dramatic structura plămânilor fătului. Căile respiratorii au devenit extrem de sensibile la orice substanță iritantă în contextul unui meniu cu un exces de grăsimi și calorii de-a lungul sarcinii, iar caloriile și lipidele au fost transmise fătului prin intermediul placentei. S-a observat în mod clar modificarea profilului metabolic al organismului fătului”, a explicat dr. Piedimonte.

Studiul a identificat și o legătură între dieta mamelor și greutatea bebelușilor la naștere. „Copiii care se nasc după o sarcină care a implicat un meniu cu foarte multe calorii vor fi de obicei mai mici. Greutatea lor este mai redusă, dar concentrația de grăsimi este mult mai ridicată. Pe termen lung vor deveni supraponderali și vor avea un risc ridicat de diabet.Este clar că profilul metabolic al fiecărui bebluș este legat direct de meniul care s-a consumat în timpul sarcinii”, a spus dr. Piedimonte.

Starea bebelușului tău reflectă ce ai consumat în cele 9 luni

Potrivit autorilor studiului, viitoarele mame trebuie să fie atente atât la cantitatea de alimente, cât și la tipul de preparate consumate. „În prezent aproape 40% dintre copii sunt obezi sau supraponderali, iar motivul poate fi consumul de produse care conțin sirop de porumb cu fructoză în timpul sarcinii. Este foarte util ca viitoarele mame să se consulte cu un nutriționist pentru că este foarte ușor să consume prea mulți carbohidrați sau lipide, afectând metabolismul fătului”, spune dr. Piedimonte.

O dietă utilă pentru bebelușul tău

Având în vedere faptul că majoritatea femeilor însărcinate nu vor avea timpul sau resursele necesare pentru a beneficia de sfaturile unui nutriționist dr. Dawn Lerman a indicat câteva reguli utile care previn efectele negative.

În primul rând trebuie să faci o distincție între grăsimile nocive și cele sănătoase. „Nucile, semințele de chia și cele de in, avocado și fisticul conțin grăsimi benefice și trebuie să reprezinte aproximativ 25% din totalul de calorii la nivel de zi. În acest mod vei asigura dezvoltarea optimă a creierului fătului”, explică dr. Lerman.

Cu toate acestea, chiar și grăsimile sănătoase trebuie consumate cu moderație. O porție înseamnă o jumătate de avocado sau 30g de nuci ori semințe. „Contează foarte mult să creezi un meniu echilibrat consumând cantități egale de proteine, carbohidrați și legume. Evită orice aliment procesat pentru că nu va reprezenta decât calorii inutile, un exces de zahăr și grăsimi. O femeie însărcinată trebuie să consume 6 mese mici pe zi și fiecare dintre ele trebuie să conțină o sursă de proteine. În niciun caz nu trebuie să mergi zilnic la fast food, dar poți mânca înghețată o dată pe spătămână. Pentru a fi mereu motivată imaginează-ți că ai bebelușul lângă tine și i-ai da ce mănânci. Dacă te-ai uita la el i-ai da o bucată uriașă de brânză, cartofi prăjiți sau chips-uri? Nu ai prefera să aibă un meniu variat și gustos care să-l facă mai puternic?” spune dr. Lerman.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Femeia susține că a trecut prin orori greu de imaginat atât în timpul nașterii, atunci când o moașă s-ar fi așezat de două ori pe burta ei cu toată greutatea sa, dar și după naștere, când au urmat complicații grave, transmite Știri.md cu referire la jurnal.md.
      La o săptămână după naștere, i-a fost depistat un hematom de aproximativ un kilogram la ficat, fiind internată la terapia intensivă.
      Pe 22 aprilie 2019 a fost inițiată o cauză penală pe acest caz, există rezultatele primelor examene criminalistice, însă ancheta bate pasul pe loc.
      Natalia Ciobanu își amintește cu durere fiecare secundă a ultimelor zile din ianuarie 2019, când pe lume trebuia să vină cea mai mare bucuria a sa - copilul său.
      Până la naștere, în toată perioada de sarcină, femeia spune că a fost perfect sănătoasă, și-a făcut analizele necesare la timp și nimic nu prevestea tragedia prin care avea să treacă mai târziu.
      „Eu am fost o persoană sănătoasă, până la sarcină îmi făceam mereu analizele. În timpul sarcinii la fel, totul a decurs normal, eram cei mai fericiți.
      Pe 30 ianuarie, când începuse travaliu, am fost dusă la spital, la Institutul Mamei și Copilului.Deoarece nașterea nu începea, mi-au rupt apele și medicii mi-au stimulat nașterea. În timpul procesului, ei ziceau că eu nu sunt în stare să mă forțez și mi-au făcut vacuum, iar această procedură mi-a traumat organele interne.
      Despre asta eu am aflat mai târziu, atunci când am început să învăț a merge din nou. În timpul nașterii, o femeie s-a apăsat de două ori pe burta mea și s-a așezat pe mine cu toată greutatea sa. Pe 31 ianuarie, la 2:55, s-a născut băiatul meu, sănătos, și pentru el mă bucur foarte mult”, povestește Natalia.
      La câteva zile după ce a adus pe lume copilul, femeia afirmă nici nu putea să meargă din cauza durerilor, iar medicii nu s-au grăbit să-i facă ultrasonografie.
      „Până pe 7 februarie am stat în spital, deoarece placenta nu ieșea și medicii au hotărât să-mi facă vacuum din nou. Nu au dorit să-mi facă ultrasonografie, ziceau că eu inventez că mă dor organele interne. Pe 9 februarie, la USG, s-a depistat un hematom de aproape 1 kg la ficat. Mi-au spus să nu mă mișc, că orice mișcare îmi putea produce ruperea ficatului. De pe data de 9 și până pe 14 februarie am stat în terapia intensivă, m-au operat, starea era critică, iar durerile erau insuportabile.
      Nu puteam mânca nimic, eram pe analgezice 24 din 24, din burtă ieșeau vreo 7 drenaje. Intervenția principală a fost 14 februarie, când mi-au salvat viața”, ne spune fotografa.
      Pe cazul Nataliei a fost inițiată o cauză penală, dar cazul bate pasul pe loc
      De mai bine de un an, Natalia Ciobanu încearcă să-și facă dreptate. Pe 22 aprilie 2019 a fost inițiată o cauză penală, iar acuzați sunt doi medici - un obstetrician ginecolog și o moașă.
      În baza rezultatelor examenelor criminalistice din 5 septembrie 2019, s-a adeverit că Natalia a suferit răni corporale grave în timpul nașterii, lucru care i-a amenințat viața.
      Rezultatul a arătat un hematom masiv al ficatului, care ocupa 2/3 din organele vitale, lichid liber în plămâni și cavitate abdominală (cu alte cuvinte - sânge, 700-900 de ml) și altele.
      În luna mai 2020, a mai fost dispusă o examinare criminalistică, însă rezultatele nu sunt cunoscute nici până acum.
      „Cumva, prin minune, a fost desemnată o a doua examinare criminalistică în luna mai 2020 ale cărei rezultate sunt încă necunoscute. Între timp, am dureri mari. Doare de fiecare dată când trebuie să-mi amintesc ce s-a întâmplat și să scriu această grămadă de hârtii oficiale.
      Doare să-mi privesc corpul de fiecare dată când număr 12 cicatrici, inclusiv la plămâni, și a 13-a cicatrice, care e cea mai mare și se întinde de la piept până jos. Apoi îmi amintesc cum am învățat să trăiesc din nou. Nu aveam loc liber de injecții și catetere pe corpul meu. Îmi amintesc că viața e imposibilă fără analgezice puternice.
      Puiul meu a crescut fără mama lui mai bine de o lună, apoi am fost o legumă lângă el. Familia mea a trecut prin iad. Recunosc, aștept de un an întreg un telefon de la doctor sau de la moașă, cu simplele cuvinte: „Iartă-mă”. Dar nu le pasă. Mai mult, cazul este evident amânat, iar speranța mea pentru un final corect se prăbușește în fața ochilor mei. Din păcate, trăim în realități în care „a trebuit să murim pentru o șansă de a câștiga într-un astfel de caz penal”.
      Săptămâna trecută am fost la judecătorul de instrucție în ședință, dar nimeni dintre procurori nu s-a prezentat, iar legal nu se ia o decizie fără ei. Așa e situația la moment”, ne mai spune Natalia Ciobanu.
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Smântâna
      Așa cum se păstrează înghețata cremoasă la congelator, așa poți ține la congelator și smântâna. Trebuie doar să o amesteci bine cu o furculiță înainte, pentru a distribui în mod egal cantitatea de apă și apoi trebuie să învelești cutia în folie de aluminiu.
      Când o decongelezi, scurge apa și adaugă puțină pudră de amidon pentru a deveni cremoasă ca atunci când ai cumpărat-o!
      Crema de brânză
      Nu pare să fie pe lista brânzeturilor care pot fi congelate, dar crema de brânză se poate ține la congelator. Trebuie doar să o pui într-o pungă pentru alimente, să elimini aerul cât de bine poți netezind-o cu palma și apoi să învelești pachetul în folie de aluminiu. Această folie previne formarea de ace de gheață în primele ore de la congelare.
      Când o decongelezi, lasă crema de brânză să se dezghețe treptat la frigider, scurge zerul și folosește-o pentru o plăcintă sau pentru tartine cu pâine prăjită.
      Ceapa și usturoiul
      Mai au gust după ce au fost congelate și dezghețate? Sigur că da! Trebuie doar să le cureți, să le speli și să le toci mărunt. Apoi, se pun cantități potrivite de ceapă și usturoi tocat în punguțe foarte mici, se presează pentru a elimina aerul și se pun la congelator. Rezistă câteva luni și, atunci când vrei să pregătești rapid un sos sau o salată, le dezgheți în câteva minute.
      Când le decongelezi, nu este nevoie să aștepți! Ceapa sau usturoiul congelate se pun direct în tigaie cu unt sau ulei și câteva linguri de apă și se rumenesc la foc potrivit.
      Avocado se poate ține la congelator
      În cazul în care îți place mult acest fruct, cumpără câteva bine coapte și păstrează-le la congelator. Se curăță de coajă, se taie cubulețe, se stropesc apoi cu lămâie și se congelează în pungi alimentare, eventual vidate.
      Când decongelezi avocado, lasă-l să se dezghețe treptat, la frigider.
      Bacon
      Feliile subțiri de bacon rumenite pe grătar sunt savuroase. Dacă ai răbdare să pregătești mai multe odată, o parte dintre ele pot fi congelate în pungi, învelite apoi în folie de aluminiu.
      Când le decongelezi, nu este nevoie să aștepți. Feliile subțiri se pot tăia cu un cuțit și se pot adăuga la salate sau diverse preparate pentru a le da savoare.
      libertateapentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      „Canicula este definită drept o creștere a temperaturii zilnice cu peste 10 grade Celsius faţă de temperatura medie a unei zone şi este o cauză importantă de morbiditate şi mortalitate, în special în regiunile cu umiditate crescută. Fiind o consecință a încălzirii globale, acest fenomen reprezintă, totodată, și un stres major pentru organism”, potrivit ANSP, transmite Știri.md.
      „Fiziologic vorbind, corpul uman este alcătuit în proporție de 60% din apă, rezervele principale fiind în sânge, rinichi, mușchi și țesutul de grăsime. În timpul temperaturilor caniculare organismul mobilizează apa din rezerve spre suprafața pielii, eliminând surplusul de căldură din corp prin evaporare. Pentru că este un proces epuizant, care solicită și un aport suficient de apă, este foarte important în această perioadă să ne alimentăm și să ne hidratăm corespunzător”, mai spun specialiștii.
      În acest sens, experții ANSP vin cu un șir de sfaturi pentru cetățeni în această perioadă:
      – Evitați mesele copioase, cu mai multe tipuri de alimente, bogate în grăsimi, amidon și zahăr. Acestea se digeră mai dificil și solicită mai mult efort din partea organismului.
      – În schimb, susțineți organismul în procesul de răcorire consumând mese simple, bogate în fructe și legume proaspete, care sunt bogate în apă. Consumați nu mai puțin de două porții de fructe și trei porții de legume proaspete în zi.
      – Evitați să consumați alcool – acesta deshidratează, mărește tensiunea arterială și împiedică organismul să lupte eficient cu canicula.
      – Limitați consumul băuturilor bogate în cofeină (ceaiul și cafeaua), întrucât acestea deshidratează, și consumați minim 2-2,5 litri de apă pe zi.
      – Fiți atenți la temperatura băuturilor – nu este indicat să consumați băuturi foarte reci. Acestea au un efect de răcorire de scurtă durată, întrucât organismul trebuie să le încălzească până la temperatura sa internă, drept rezultat se generează căldură, iar senzația de răcoare dispare. În plus, aceste băuturi pot cauza apariția unor simptome de răceală.
      – Alegeți cu precauție alimentele de la raft, în special pe cele perisabile, precum ouăle, carnea, peștele, laptele și produsele lactate, maioneza, prăjiturile. Nu le cumpărați din locurile neautorizate sau din stradă. Dacă nu sunt verificate și păstrate corespunzător acestea pot fi sursa unor intoxicații alimentare severe.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Carnea de pasăre se poate păstra la congelator jumătate de an fără să își modifice calitățile și gustul. Carnea de vită sau cea de porc poate rezista mai mult. Alături de carne, merită să punem la congelator și legume cu textura mai tare precum ardeiul gras, morcovul și țelina date pe răzătoare, sau legume preparate precum vinetele și roșiile coapte pe grătar. Toate acestea pot fi puse în pungi speciale pentru congelator, din care este bine să elimini aerul pentru a ocupa cât mai puțin spațiu. Toate vor fi înghețate la fel, dar când vine vorba de dezghețare, trebuie să cunoști câteva trucuri simple să decongelezi alimentele corect.
      Cum se decongelează corect carnea
      Indicat ar fi să scoți pachetul de carne congelată cu o zi înainte de folosire și să îl lași să se dezghețe în frigider. Astfel, textura cărnii nu va fi alterată de trecerea de la o temperatură foarte scăzută la una mult mai ridicată.
      Dacă ne grăbim să o dezghețăm și folosim cuptorul cu microunde, am observat deja că la pe margini se înmoaie imediat și începe să se coacă, iar în centru este încă un bulgăre de gheață. Cuptorul cu microunde nu este o soluție, dacă vrei o carne gustoasă, care își păstrează aromele și sucul propriu.
      În schimb, ai putea decongela carnea mai repede punând pachetul respectiv între două oale de metal, pe cea de sus umplând-o cu apă clocotită. Căldura se transferă treptat și în mod egal către bucata de carne care se dezgheață uniform.
      Legumele se decongelează sau nu?
      Mai degrabă nu. Dacă ai cumpărat sau ți-ai pus singură la congelator legume pentru ciorbe și mâncăruri, pune-le în oala încălzită direct înghețate. Astfel, nu vei pierde sucurile proprii ale legumelor când se decongelează și își vor păstra textura lor naturală. Dacă le decongelezi înainte de a le pune în tigaie sau în oala de ciorbă nu vei obține decât o formă gelatinoasă, cu un gust incert.
      Și verdețurile pot sta luni de zile congelate
      Dacă vrei mărar aromat în plină iarnă, cel mai bine este să îl pui la congelator vara, după ce ai spălat crenguțele și le-ai lăsat să se usuce câteva ore la umbră. La fel poți proceda cu orice verdeață, cu pătrunjelul, cu leușteanul sau oregano.
      În congelator își păstrează toată aroma, spre deosebire de condimentele uscate. Înainte de a le folosi, nu trebuie să le dezgheți. Poți tăia doar atât cât vrei să folosești la o mâncare și poți păstra restul la rece pentru mai târziu. 
      libertateapentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Alimentele pe care le-am ales sunt cele care nu trebuie să îți lipsească din alimentație în vara asta, dar și în restul anului, deoarece au o mulțime de beneficii, de la menținerea pielii sănătoase, până la îmbunătățirea digestiei sau a sistemului imunitar.
      1. Afine
      Afinele conțin o mulțime de antioxidanți care te ajută în ceea ce privește îmbunătățirea sănătății și prevenirea procesului dăunător al celulelor. Potrivit studiilor, afinele sunt bune și pentru stimularea memoriei și capacității creierului. În plus, le poți folosi în smoothie-uri, iaurt sau alături de semințe și alte fructe. 
      2. Roșii
      Roșiile sunt extrem de delicioase și excelente pentru aceste luni în care avem parte de temperaturi ridicate. Conțin licopen, un antioxidant care ajută la menținerea sănătății pielii și reduce riscul bolilor de inimă. Sunt extrem de ușor de inclus în alimentație, cum ar fi în salate sau sosuri.
      3. Semințe de in
      Semințele de in sunt cu adevărat uimitoare când vine vorba despre beneficiile asupra sănătății noastre. Sunt bogate în acizi grași omega-3, ajută sistemul digestiv și mențin nivelul normal al colesterolului. Pot fi adăugate în cereale, salate, smoothie-uri și deserturi.
      4. Mentă
      Menta este un remediu excelent când vine vorba de diferite probleme cu stomacul, fie că vorbim de greață, indigestie sau sindromul colonului iritabil. Menta conține uleiuri care sunt cunoscute pentru lupta împotriva cancerului. O poți adăuga în diferite băuturi, ceaiuri sau salate.
      5. Pepene roșu
      Pepenele roșu are o mulțime de beneficii datorită conținutul ridicat de apă. Acesta este bogat în antioxidanți, te ajută în prevenirea bolilor sistemului cardiovascular și menține nivelul de hidratare din organism. 
      6. Avocado
      Avocado este un aliment extrem de sănătos, fiind bogat în grăsimi monosaturate, aminoacizi, acid folic și vitamine. Te poate ajuta să elimini toxinele din organism, să îți îmbunătățești digestia, dar are efecte și anti-îmbătrânire. Este delicios în salate și poate fi consumat și ca o gustare între mese.
      7. Ardei gras
      Ardeiul gras conține carotenoizi, fibre, vitamina C și are efecte antioxidante. Pe lângă acestea, nici nu are foarte multe calorii, mai exact are 31. Îl poți mânca proaspăt în salate sau pe grătar, pentru o aromă mai crocantă.
      8. Cireșe
      Cireșele au un conținut ridicat de vitamine, nutrienți și antocianină, un antioxidant puternic care te ajută să elimini toxinele din organism, reduce inflamatațiile și calmează durerile articulare. Fie că le mănânci proaspete, în sucuri sau plăcinte, important e să te bucuri de beneficiile lor.
      9. Piersici
      Piersicile au vitamina C, B6 și potasiu, care e esențial în reglarea tensiunii arteriale. Datorită faptului că are vitamina C, oferă pielii tale strălucirea de care are nevoie, mai ales vara. Sunt delicioase, mai ales proaspete, dar și în diferite combinații cu alte fructe sau chiar în plăcinte.
      elle.ro
  •