Ce efecte are consumul excesiv de grăsimi în timpul sarcinii?


    Potrivit unui nou studiu, există o legătură directă între consumul de grăsimi și calorii al unei femei însărcinate și sănătatea bebelușului ei. Lasă chips-urile deoparte și crează-ți un meniu diferit pentru cele 9 luni de sarcină.

47959687_m.jpg

Deși uneori nu ai cum să nu cedezi în fața poftelor alimentare din timpul sarcinii ar fi bine să încerci să mănânci cât mai multe salate pentru a evita impactul negativ asupra stării de sănătate a bebelușului. În cadrul unui studiu realizat de oamenii de știință de la Clinica din Cleveland s-a constatat că femeile care preferă meniuri dense din punct de vedere caloric și cu foarte multe grăsimi pot transmite numeroase riscuri bebelușilor. 

Cercetarea a fost efectuată în colaborare cu o echipă de la Universitatea din Virginia pentru a se putea evalua consecințele dietei viitoarelor mame asupra riscului de astm, prelucrare deficitară a lipidelor și metabolizarea ineficientă a glucozei de către organismul bebelușilor. 

„Dacă se dorește reducerea cazurilor de astm, diabet și obezitate este esențial să se intervină chiar din timpul sarcinii și din primele luni de viață ale copilului”, a spus dr. Giovanni Piedimonte, de la Centrul de Pediatrie Pulmonară al Clinicii din Cleveland. „Orice dietă care nu are un conținut echilibrat de carbohidrați, proteine și lipide poate avea consecințe negative pe termen lung pentru făt. Este foarte important să se conștientizeze că vitaminele sunt esențiale”, a continuat acesta.

Sarcina și sănătatea bebelușului

Pentru a putea formula concluziile cercetătorii au observat șoarecii, a căror dietă au modificat-o în timpul sarcinii. „Modificarea conținutului de grăsimi și lipide al meniului din timpul sarcinii a fost suficientă pentru a schimba dramatic structura plămânilor fătului. Căile respiratorii au devenit extrem de sensibile la orice substanță iritantă în contextul unui meniu cu un exces de grăsimi și calorii de-a lungul sarcinii, iar caloriile și lipidele au fost transmise fătului prin intermediul placentei. S-a observat în mod clar modificarea profilului metabolic al organismului fătului”, a explicat dr. Piedimonte.

Studiul a identificat și o legătură între dieta mamelor și greutatea bebelușilor la naștere. „Copiii care se nasc după o sarcină care a implicat un meniu cu foarte multe calorii vor fi de obicei mai mici. Greutatea lor este mai redusă, dar concentrația de grăsimi este mult mai ridicată. Pe termen lung vor deveni supraponderali și vor avea un risc ridicat de diabet.Este clar că profilul metabolic al fiecărui bebluș este legat direct de meniul care s-a consumat în timpul sarcinii”, a spus dr. Piedimonte.

Starea bebelușului tău reflectă ce ai consumat în cele 9 luni

Potrivit autorilor studiului, viitoarele mame trebuie să fie atente atât la cantitatea de alimente, cât și la tipul de preparate consumate. „În prezent aproape 40% dintre copii sunt obezi sau supraponderali, iar motivul poate fi consumul de produse care conțin sirop de porumb cu fructoză în timpul sarcinii. Este foarte util ca viitoarele mame să se consulte cu un nutriționist pentru că este foarte ușor să consume prea mulți carbohidrați sau lipide, afectând metabolismul fătului”, spune dr. Piedimonte.

O dietă utilă pentru bebelușul tău

Având în vedere faptul că majoritatea femeilor însărcinate nu vor avea timpul sau resursele necesare pentru a beneficia de sfaturile unui nutriționist dr. Dawn Lerman a indicat câteva reguli utile care previn efectele negative.

În primul rând trebuie să faci o distincție între grăsimile nocive și cele sănătoase. „Nucile, semințele de chia și cele de in, avocado și fisticul conțin grăsimi benefice și trebuie să reprezinte aproximativ 25% din totalul de calorii la nivel de zi. În acest mod vei asigura dezvoltarea optimă a creierului fătului”, explică dr. Lerman.

Cu toate acestea, chiar și grăsimile sănătoase trebuie consumate cu moderație. O porție înseamnă o jumătate de avocado sau 30g de nuci ori semințe. „Contează foarte mult să creezi un meniu echilibrat consumând cantități egale de proteine, carbohidrați și legume. Evită orice aliment procesat pentru că nu va reprezenta decât calorii inutile, un exces de zahăr și grăsimi. O femeie însărcinată trebuie să consume 6 mese mici pe zi și fiecare dintre ele trebuie să conțină o sursă de proteine. În niciun caz nu trebuie să mergi zilnic la fast food, dar poți mânca înghețată o dată pe spătămână. Pentru a fi mereu motivată imaginează-ți că ai bebelușul lângă tine și i-ai da ce mănânci. Dacă te-ai uita la el i-ai da o bucată uriașă de brânză, cartofi prăjiți sau chips-uri? Nu ai prefera să aibă un meniu variat și gustos care să-l facă mai puternic?” spune dr. Lerman.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Este vorba de art. 2, al. (1) al Convenției colective de nivel național, nr. 2 din 2 iulie 2004, în care scrie că angajatorul este obligat să acorde femeilor însărcinate timp liber pentru trecerea examenelor medicale prenatale, din contul orelor de muncă.
      De asemenea, Codul muncii prevede că, la solicitarea femeii însărcinate, angajatorul este obligat să stabilească ziua sau săptămâna de muncă parțială, la prezentarea certificatului medical care confirmă că aveți nevoie de aceasta. Totuși, retribuirea muncii în astfel de cazuri se va efectua proporțional timpului lucrat sau în funcție de volumul sarcinilor îndeplinite.
      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      După o zi obositoare la serviciu sau în care nu te-ai simțit foarte bine precis vrei doar să te relaxezi luând o cină delicioasă într-o atmosferă plăcută. Restaurantele sunt opțiuni pozitive pentru a evita gătitul dacă nu ai foarte multă energie și nu trebuie să crezi că orice masă luată în oraș trebuie să fie un compromis pentru sănătate. În perioada în care ești însărcinată este necesar un grad mai ridicat de prudență, dar poți consuma în continuare preparate apetisante, care îți furnizează nutrienții esențiali pentru tine și bebelușul tău.
       Iată ce poți comanda la cină data viitoare când ieși în oraș:
       1. Aperitive
      - evită ceviche cu fructe de mare
      „Poate că știi deja că trebuie să eviți preparatele tip sushi, dar ai realizat că un ceviche conține tot pește crud?”, avertizează dr. Frances Largeman-Roth, nutriționist.  De asemenea cuvintele „carpaccio” și „crudo” din orice meniu trebuie să te avertizeze că acel preparat nu a fost pregătit la cuptor sau la grătar, reprezentând un risc de infecție în timpul sarcinii. Și „sashimi” sau „tartar” indică tot ingrediente crude.
      - evită feliile de prosciutto cu legume sau fructe
      Sigur că sună mai bine decât să spui șuncă și felii de pepene, dar prosciutto este în continuare o variantă de carne crudă. Nu poate face parte din meniul tău.
      - comandă uneori mozarella proaspătă cu felii de roșie și busuioc 
      Majoritatea variantelor de mozarella proaspătă provin din lapte pasteurizat, dar nu poți fi complet sigură ce variantă utilizează restaurantul. „Dacă nu ți se poate arăta un pachet sau chelnerul nu este sigur ce să-ți răspundă mai bine evită această brânză”, spune dr. Largeman-Roth.
      - comandă mai des cocteil de creveți
      Creveții din acest preparat sunt bine gătiți, dar asigură-te că au temperatura potrivită când ajung pe farfuria ta.
       2. Feluri principale
      - comandă mai rar pește spadă cu salsa de mango
      „Peștele spadă are un conținut ridicat de mercur, așa că ar fi bine să-l eviți complet în timpul sarcinii”, spune dr.Elizabeth Ward, nutriționist. Alege păstrăvul de apă dulce sau somonul sălbatic în locul lui pentru a obține doza necesară de acizi grași de tip Omega-3.
      - comandă mai rar penne cu sos de votcă sau alt tip de alcool
      „Ideea că alcoolul din diferite rețete se evaporă ca urmare a căldurii degajate în timpul gătitului nu este decât un mit. Preparatul final va avea între 45 și 85% din alcoolul utilizat, în funcție de metoda folosită. Dacă îți este foarte poftă mai bine împarte preparatul cu o altă persoană pentru a gusta mai puțin”, recomandă dr. Ward.
      - comandă mai des somon sălbatic, cu garnitură de cartofi copți și spanac
      „Somonul are un conținut redus de mercur, plus multe proteine și Omega-3. Este ideal să-l combini cu spanac și cartofi copți pentru a crea un mix de vitamine care-ți dă multă energie și susține dezvoltarea optimă a bebelușului”, spune dr. Largeman-Roth.
      - comandă mai des piept de pui la grătar și cușcuș din grâu integral
      Vei obține multe proteine și fibre, fiind o cină care previne depășirea necesarului de calorii fără să-ți impui restricții. Gustul delicios te va convinge să alegi această variantă din ce în ce mai des.
       3. Deserturi
      - comandă mai rar cremă cu fructe de pădure
      În cazul în care are asociată denumirea „zabaglione” este mai bine să uiți complet de această opțiune deoarece este preparată cu ouă aproape crude și vin. Cere să ți se pregătească un amestec din frișcă, fructe de pădure și înghețată (dar nu înghețată de casă pentru că poate conține ouă crude).
      - comandă mai des prăjitură cu ciocolată
      Precis nu te va deranja deloc să apelezi la acest desert. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că mamele care consumă prăjituri cu ciocolată în timpul sarcinii au copii mai fericiți, așa că nu ezita când citești meniul.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un aspect interesant pe care acest studiu l-a scos la iveală este că un consum prea mic de acești nutrienți a fost asociat cu un procent de peste 45% de decese din cauza bolilor de inimă, a accidentelor vasculare și a diabetului de tip 2.
      În anul 2012 au fost înregistrate 702,308 de decese în SUA. Cercetătorii au estimat că 45,4% din acestea au fost asociate cu un aport sub-optimal de următoarele alimente și nutrienți:
      1. Nuci și semințe (8.5%)
      2. Omega-3 din produse marine (7.8%)
      3. Legume (7.6%)
      4. Fructe (7.5%)
      5. Cereale integrale (5,9%)
      6. Grăsimi polinesaturate în locul grăsimilor saturate sau carbohidrați (2.3%)
      Consumate în exces, următoarele alimente au fost asociate cu 45% din decesele cardiovasculare:
      – sodiu (9.5%)
      – carne procesată (8.2%)
      – băuturi îndulcite cu zahăr (7.4%)
      Alimente care trebuie incluse în dietă:
      Nuci și semințe: 30 g pe zi – le puteți consuma la gustarea de la amiază sau le puteți adăuga în salate sau în bolul cu cereale. Produse marine: 340 g pe săptămână – în cursul săptămânii puteți consuma sandvișuri cu ton sau sardine, pește copt în cuptor sau pe gril cu legume. Legume: 5 porții pe zi (1 porție înseamnă 1 cană de legume crude sau ½ cană de legume gătite) – consumați legumele pe cât se poate în stare crudă, sau fierbeți-le la aburi. Fructe: 4 porții pe zi (1 porție înseamnă 1 fruct proaspăt mediu) – mâncați fructe la fiecare masă sau între mese; și fructele congelate sunt bune. Cereale integrale: 4 porții pe zi (1 porție înseamnă 1 felie de pâine integrală sau ½ cană de cereale integrale gătite); le puteți consuma sub formă de terci, le puteți adăuga în pâine sau găti în loc de orez alb (mei, quinoa, hrișcă). Grăsimi polinesaturate: înlocuiți cel puțin 11% din caloriile din grăsimile saturate sau carbohidrați cu calorii din grăsimi polinesaturate (echivalentul a 2 linguri de ulei sănătos pentru o persoană care consumă 1.800 de calorii pe zi). Reduceți consumul acestor alimente/nutrienți:
      -sodiu: sub 2.000 mg pe zi
      -produse din carne procesată: 0 g pe zi
      -sucuri și alte băuturi îndulcite cu zahăr: 0 ml pe zi
      lataifas.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Grețurile matinale sunt extrem de deranjante în timpul sarcinii, fiind legate de creșterea nivelurilor hormonale și intensificarea percepției mirosurilor din jurul tău. „În cele 9 luni de sarcină organismul tău se folosește de mirosuri pentru a evalua siguranța pentru bebeluș. Problema este că poți ajunge să nu tolerezi nici măcar friptura de pui la grătar”, explică dr. Miriam Erick, nutriționist.
      Din fericire exită măsuri pe care le poți lua pentru a reuși să-ți revii. Nu te gândi că este mai bine să nu mănânci deloc la începutul zilei pentru că nu vei face decât să-ți agravezi starea. În plus, bebelușul tău are nevoire de o doză optimă de vitamine și minerale pentru a se dezvolta armonios.
      Iată cum trebuie să procedezi pentru a reduce sau elimina grețurile matinale: 
      1. Mănâncă devreme
      Este indicat să ai o cutie cu biscuiți sau sărățele pe noptieră și să guști 2-3 de îndată ce te trezești pentru a preveni starea de greață. „Voma și greața se manifestă mult mai rapid pe stomacul gol. Contează și ce fel de biscuiți alegi. Cu cât sunt mai sărați, cu atât efectul benefic va fi mai evident. În plus, pacientele mele îmi spun des că tot ce este sărat le place foarte mult când sunt însărcinate. Probabil că după cele 9 luni te vei întreba de ce te atrăgeau atât de mult sărățelele, dar cu siguranță vor favoriza o stare de echilibru în plan digestiv”, spune dr. Erick.
       2. Alege totul cât mai rece
      Pentru a combate greața încearcă să mănânci cât mai des preparate reci. Orice fel de mâncare cald sau fierbinte va intensifica percepția aromelor și va crește riscul de vomă.
       3. Nu uita de lămâie
      Este esențial să ai mereu o lămâie la îndemână. O poți mirosi pentru a te simți reconfortată, poți pune câteva felii în apa pe care o bei sau poți consuma direct sucul proaspăt dacă simți că grețurile devin foarte puternice.Dacă ești plecată de acasă toată ziua este bine să-ți iei la tine o sticlă cu suc de lămâie pentru a-l folosi în momentul în care intervin simptomele neplăcute.
       4. Nu ceda în fața dulciurilor
      „Consumul excesiv de zahăr va exacerba durerile de spate din timpul sarcinii pentru că inflamează terminațiile nervoase. În loc să alegi prăjituri, gogoși sau torturi cu multă cremă mai bine optează pentru 4-5 pătrățele de ciocolată neagră, cu cel puțin 70% cacao. Este un deliciu care nu îți va face rău și contribuie la prevenirea senzației de greață”, potrivit dr. Hooman Melamed, chirurg ortoped din Beverly Hills.
       5. Realizează combinația potrivită de vitamine
      „Pe măsură ce abdomenul tău devine din ce în ce mai proeminent centrul de gravitație al corpului se mută spre partea din față, crescând riscul de lezare a coloanei vertebrale. Meniul zilnic are un rol important pentru protecția organismului deoarece există alimente care reduc durerile musculare și inflamațiile care cauzează inclusiv grețurile matinale”, explică dr. Melamed. Consumă nuci și semințe pentru a obține acizi grași de tip Omega-3, morcovi și frunze de spanac pentru o doză utilă de vitamina A și cartofi dulci sau banane pentru a-ți reface rezervele din complexul de vitamine B.
       Iată ce variante trebuie să alegi dimineața pentru a ține sub control tendința de greață din timpul sarcinii:
      - ceai, bomboane sau jeleuri cu ghimbir;
      - băuturi carbogazoase fără îndulcitori artificiali;
      - biscuiți și sărățele cu sare grunjoasă;
      - lămâie;
      - ceai de mentă, de piersici, de mușețel sau de zmeură;
      - batoane proteice;
      - pâine prăjită;
      - iaurt degresat;
      - chips-uri de cartofi rumenite la cuptor.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Schimbările la nivelul pielii
      Se spune că dacă ești însărcinată cu o fetiță, pielea ta va deveni mai grasă. În schimb, o sarcină cu un băiat îți va face pielea mai ternă. Oricum ar fi, schimbări vor exista și sunt normale în această perioadă a vieții.
      Acnee
      Orice femeie însărcinată va oberva că i se întâmplă lucuri ciudate. Legat de credința de mai sus, efectul unui ten mai gras se vede prin apariția coșurilor. Prin urmare, dacă îți apar coșuri, sigur vei avea o fată. Dacă nu te trezești brusc precum o adolescentă la pubertate, mulțumește-i băiețelului din burtă.
      Strălucirea
      Faptul că în timpul sarcinii femeile au o strălucire aparte este acceptat de mai toată lumea. Totuși, există superstiția potrivit căreia doar dacă ești însărcinată cu un băiat vei fi cu adevărat luminoasă.
      Linia neagră
      Tuturor femeilor le apare o linie neagră pe burtică, uneori mai accentuată, alteori mai palidă. Dacă aceasta se oprește deasupra buricului este semn că vei avea o fetiță, iar dacă se continua mai jos este băiat.
      Testul cu bicarbonat de sodiu
      Despre acest test, se spune că are o acuratețe de 80%. Este foarte simplu de făcut. Trebuie doar să amesteci două lingurițe de bicarbonat de sodiu cu urina ta. Dacă sfârâie, vei avea băiat, dacă nu se întâmplă nimic, e fată.
      Textura părului 
      Orice sex ar avea copilul, părul mamei va suferi niște transformări. Din bătrâni este credința că un păr moale și tern anunță nașterea unei fete, pe când un păr gros și strălucitor a unui băiat.
      Părul de pe corp
      Femeia gravidă care se confruntă cu o pilozitate accentuată, poartă în pântece un băiat. Dacă lucrurile rămân neschimbate, atunci va avea o fată.
      Creșterea în greutate
      Femeile care se îngrașă în timpul sarcinii mai mult în zona abdomenului și a bazinului vor naște băieți. Cele care devin rotofeie peste tot sunt mame de fete.
      Temperatura picioarelor
      Dacă observi că ai picioarele mai reci decât de obicei, cel mai probabil vei avea un băiețel. În cazul în care nu observi nicio schimbare a temperaturii tălpilor, este posibil să fii însărcinată cu o fată.
      Creșterea piciorului
      În timpul sarcinii multe femei se plâng de faptul că le crește piciorul. Uneori, după naștere revin la dimensiunea obișnuită, alteori schimbarea este definitivă. Dacă trebuie să vă cumpărați pantofi cu jumătate de număr mai mari, superstițiile spun că sunteți mamă de băiat.
      Poftele
      Cel mai des predicțiile cu privire la sexul copilului au în centrul lor poftele mamei. Aparent, dorința de a mânca dulce e semn că va veni o fetiță, iar cea de sărat, un băiat.
      Poziția burții
      Femeile însărcinate sunt adeseori măsurate din priviri după care vine verdictul: ”e fată pentru că ai burta în sus” sau ”e băiat că e burta lăsată”.
      Dureri de cap
      Chiar și durerile de cap pot fi semne ale genului copilului pe care îl porți în pântece. Băieții sunt cei care e produc mamelor migrene încă din burtă, în timp ce fetele nu dau niciun fel de astfel de semn.
      Poziția de somn
      În general, gravidele nu pot să mai doarmă pe nicio parte, dar specialiștii în prezicerea sexului copilului în funcție de orice detaliu spun că dacă alegeți partea stângă, veți avea un băiat. Somnul pe partea dreaptă se traduce prin apariția unei fete.
      Culoarea mameloanelor
      Indiferent de preziceri, sânii suferă transformări majore în perioada cât sunteți însărcinată. Totuși, dacă aureola din jurul sfârcurilor nu-și schimbă culoarea, veți avea o fetiță, iar dacă se închide la culoare, veți fi mamă de băiat.
      Dimensiunea sânilor
      Una dintre părțile frumoase ale sarcinii este că sânii cresc. Dar, dacă dreptul devine mai mare, prezice nașterea unui băiat. Sânul stâng mărit, e semn că este fetiță.
      Stângăcie
      Felul în care te comporți în timpul sarcinii e un mod de a prezice sexul copilului. Un bebeluș băiat te va face să fii mai zăpăcită decât ești de obicei, pe când o fetiță te va lăsa să funcționezi ca e obicei.
      totuldespremame.ro
  •