5 mituri despre sarcină pe care orice femeie trebuie să le cunoască


    Când te hotărăști că vrei să faci un copil și te pregătești să rămâi însărcinată, toată lumea începe să te bombardeze cu sfaturi: ce, când și cum trebuie să faci ca să concepi mai repede și chiar să determini sexul copilului.

leandro-cesar-santana-182618-unsplash.jpg

Dacă sfaturile acestea nu vin de la doctori, este posibil ca prietenii tăi să se înșele și să îți împărtășească mituri despre sarcină. Iată câteva din cele mai populare astfel de mituri și explicația acestora, astfel încât tu să fii cât mai bine informată și să iei deciziile potrivite: 

1. Dacă nu rămâi însărcinată după primele luni, este o problemă Când foloseai mijloace de contracepție, probabil îți petreceai mult timp îngrijorându-te că vei rămâne însărcinată din greșeală, iar acum este o surpriză că acest lucru nu se întâmplă instant. Conform National Health Service, aproximativ 84% din cupluri reușesc să facă un copil într-un interval de un an după ce și-au propus asta. Deci nu te îngrijora până nu atingi acest termen. Totuși, este mereu o idee bună să consulți un doctor care te poate ajuta cu analize și sfaturi.

2. Ca să rămâi însărcinată, trebuie să întreții relații sexuale după ce ovulezi Dacă vrei să rămâi însărcinată, trebuie să întreții relații sexuale începând cu două zile înainte de ovulație, precum și în momentul procesului. Spermatozoizii pot trăi în sistemul reproductiv al femeii până la șase zile, în schimb oul trebuie fertilizat în 12-24 de ore de la eliberare. Pentru a crește șansele unei sarcini, este important să știi când este perioada ta de ovulație. O poți afla prin mai multe metode: folosind un calculator pentru perioada fertila, analiza mucusului cervical sau măsurarea temperaturii bazale.

3. Nu poți rămâne însărcinată după vârsta de 40 de ani Este adevărat că femeile devin mai puțin fertile după vârsta de 35 de ani, indiferent de starea lor de sănătate. După vârsta de 40 de ani, crește riscul de a pierde sarcina și poate dura mai mult până reușești să rămâi însărcinată. În ciuda acestor riscuri, nu este imposibil să faci copii și după ce ai trecut de patru decenii de viață. Poți rămâne însărcinată chiar dacă ai intrat în perioada de perimenopauză. Doar la finalul menopauzei nu mai există șanse să faci un copil pe cale naturală.

4. Vârsta bărbatului nu contează când încerci să rămâi însărcinată Poate ai auzit povești despre celebrități care au reușit să fie tați și după vârsta de 60 de ani. Însă aceste cazuri sunt excepții. Chiar dacă bărbații nu trec printr-un proces biologic asemănător cu menopauza, aceștia devin mai puțin fertili odată cu înaintarea în vârstă, conform unui studiu publicat în Reviews in Urology. Dacă bărbatul trece de vârstă de 40 de ani, poate dura mai mult până să rămâi însărcinată și există riscul de pierdere a sarcinii. În plus, poate crește și riscul ca fătul să aibă anumite boli precum autism sau schizofrenie. 

5. Mijloacele contraceptive provoacă infertilitate Mijloacele contraceptive te ajută să previi o sarcină nedorită doar în timpul utilizării. Indiferent de tipul acestora – anticoncepționale, sterilet – după întreruperea utilizării, acestea nu te vor împiedica să rămâi însărcinată. Dacă ai avut ciclul regulat când foloseai anticoncepționale, este posibil ca după ce încetezi să le mai folosești, să se deregleze. Asta se întâmplă pentru că pastilele au creat un ciclu regulat artificial, dar nu afectează în niciun mod fertilitatea. Indiferent dacă îți dorești un copil sau nu, este important să cunoști toate informațiile corecte despre ovulație, fertilitate și sarcină. Astfel, vei reuși să iei deciziile potrivite când și dacă va veni momentul să aduci pe lume un copil.

libertatea.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Tatiana Nastas 
      Prezentatoare PRO TV și soțul ei, Augustin, vor deveni părinți pentru prima oară. Cei doi sunt în așteptarea unei fetițe care urmează să vina pe lumea în această luna!

      Katalina Rusu 
      Interpretă Katalina Rusu și soțul ei, Andrei Croitoru, au făcut marele anunt in ziua în care au împlinit un an de căsnicie. Cei doi vor fi părinții unei fetițe. 

      Cristy Rouge 
      Cristy Rouge și soțul ei, Gheorghii, s-au căsătorit în luna aprilie a anului trecut. În această toamnă, interpreta și femeia de afaceri a anunțat că așteaptă un copil, postând pe pagina ei de Instagram o poză în care apare însărcinată în 30 de săptămâni. „O mică minune – fericire, dar cea mai mare pentru noi, în interiorul meu”, a scris aceasta în dreptul imaginii. 

      Tany Vander 
      Nutritionista s-a dovedit a fi destul de discretă în ceea ce ține de cele mai importante aspecte din viață ei. Astfel, s-a căsătorit în secret și nici despre sarcină nu s-a grăbit să le vorbească fanilor săi. Abia după ce urmăritorii i-au remarcat burtica de graviduta, Tany a confirmat că așteaptă un copil. 

      Svetlana Sainsus
      Cu vești bune ne-a bucurat și cofondatoarea caritate.md, care în această toamnă a anunțat că e însărcinată și va deveni mamă unei fetițe. 
       „Dragii mei, după ultima postare primesc mesajele voastre calde. Suntem deja măricei și ne-ați observat, nu ne mai putem ascunde. Va mulțumesc enorm tuturor pentru felicitări. Atunci când pare că Dumnezeu îți ia ceva, de fapt, El îți da în schimb mult mai mult... știe ce face, când și de ce. Atunci când medicii îți taie aripile și speranțele, El ți le dăruie și te face să înțelegi că există minuni. Poate din acest motiv am ales și îmi dedic viață salvând oameni, copii cărora nu li s-a dat nicio șansa... pentru că din propria experiență știu și vreau că fiecare din noi să țină minte acest lucru important-nimeni, nici cel mai renumit medic nu poate spune ce șansa are omul la viață sau va avea el sau nu copii, nimeni nu are dreptul să ne taie visurile! Doar Dumnezeu știe și el decide pentru toți. Mereu am crezut în ciudă tuturor "diagnosticurilor" că voi avea copii, îi vedeam imaginar cum arată, le simțeam mirosul, le auzeam glasul, am crezut și Dumnezeu mi-a demonstrat că nu în zadar. Va cuprind cu drag. Visurile se împlinesc, atunci când cu adevărat crezi în ele”. 

      Irina Kovalsky (Tarasiuk) 
      Interpretă așteaptă o fetiță și e în culmea fericirii, această va deveni mamă pentru a treia oară.   
      perfecte.md
    • julia122997
      De julia122997
      Atunci când pleci la drum, gândul de a-l ține în siguranță pe viitorul tău copil te va însoți în permanență. Din acest motiv, unele viitoare mămici evită să mai conducă, speriate de riscurile la care se expun în timpul acestei activități.
      Totuși, nu există motiv de îngrijorare. Dacă îți iei toate măsurile de precauție și îți pregătești mașina în mod corespunzător, vei putea să pleci la drum sigură pe tine și liniștită că totul va fi în regulă. În cele ce urmează, îți oferim patru sfaturi care să-ți asigure o experiență sigură de condus atunci când ești însărcinată.
      1. Înclină scaunul pe spate
      Atunci când ești însărcinată, trebuie să te poziționezi cât mai departe de volan și este necesar să ai o postură ușor aplecată, pentru a nu pune presiune pe abdomen și pe vezica urinară și pentru a nu afecta sarcina.
      Dacă ești mai scundă iar noua poziție la volan îți face dificilă acționarea pedalelor, nu poți decât să dai scaunul mai în față sau să te interesezi dacă pedalele mașinii tale se pot ajusta. În cazul în care acest lucru nu este posibil, ar trebui să profiți de faptul că familia ta se va mări cu încă un membru și să alegi deja o mașină mai spațioasă, cu pedale ajustabile.
      2. Poartă o centură de siguranță specială
      Chiar dacă legea nu le obligă pe femeile gravide cu o sarcină vizibilă să poarte centura de siguranță, sunt foarte multe viitoare mămici care aleg să o poarte oricum, pentru a fi protejate în cazul unui incident nefericit.
      Dacă ești însărcinată și vrei să porți centura, află că există o metodă de a o așeza, astfel încât să nu-ți pui sarcina în pericol. În primul rând, trebuie să te asiguri că partea orizontală (de jos) a centurii este poziționată sub burtică, încât să nu pună presiune pe aceasta. Partea oblică va trebui să treacă în diagonală, peste piept, fără a prinde burtica.
      3. Intră și ieși corespunzător din mașină
      Când ești însărcinată, modul în care intri și cobori din mașină se schimbă foarte mult. Având în vedere că nu mai ai aceeași mobilitate și că trebuie să nu pui presiune foarte mare pe burtă și pe spate, este necesar să înveți o tehnică specială de urcare și de coborâre din autoturism.
      La intrarea în mașină, va trebui să te așezi pe scaunul șoferului cu picioarele încă afară și să te lași ușor pe spate, iar apoi va trebui să-ți tragi picioarele în mașină. Pentru a ieși, scoate un picior, pentru a avea un punct de sprijin și lasă-te ușor pe spate în timp ce scoți și cel de-al doilea picior. Astfel, nu vei mai pune presiune foarte mare pe burtică.
      4. Evită să porți haine groase la volan
      Chiar dacă este iarnă și este frig, când ești însărcinată va trebui să renunți la hainele foarte groase. Acest lucru este recomandat pentru a te asigura că centura de siguranță te va proteja corespunzător.
      Dacă porți haine groase, centura nu va putea să te cuprindă în totalitate în cazul unui incident neprevăzut, așa că te vei expune la riscuri suplimentare.
      Alte lucruri de care să ții cont
      Atunci când intri în mașină, asigură-te că nu dai drumul imediat la aerul condiționat, deoarece gazele acumulate în mașină pot fi periculoase pentru bebeluș. Deschide ferestrele cât de des poți și ține-le așa în primele minute de mers.
      De asemenea, încearcă să menții o viteză constantă în timpul mersului și evită să iei viraje bruște pentru a evita răul de mișcare, fenomen apărut destul de des în cazul femeilor însărcinate.
      În cazul deplasărilor mai lungi, nu uita să ai la tine mâncare și apă suficientă, dar și șervețele umede. Amintește-ți că acum ai două persoane de hrănit și de hidratat, așa că atunci când ți-e foame sau sete, nu ar trebui să ignori senzația.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Deși uneori nu ai cum să nu cedezi în fața poftelor alimentare din timpul sarcinii ar fi bine să încerci să mănânci cât mai multe salate pentru a evita impactul negativ asupra stării de sănătate a bebelușului. În cadrul unui studiu realizat de oamenii de știință de la Clinica din Cleveland s-a constatat că femeile care preferă meniuri dense din punct de vedere caloric și cu foarte multe grăsimi pot transmite numeroase riscuri bebelușilor. 
      Cercetarea a fost efectuată în colaborare cu o echipă de la Universitatea din Virginia pentru a se putea evalua consecințele dietei viitoarelor mame asupra riscului de astm, prelucrare deficitară a lipidelor și metabolizarea ineficientă a glucozei de către organismul bebelușilor. 
      „Dacă se dorește reducerea cazurilor de astm, diabet și obezitate este esențial să se intervină chiar din timpul sarcinii și din primele luni de viață ale copilului”, a spus dr. Giovanni Piedimonte, de la Centrul de Pediatrie Pulmonară al Clinicii din Cleveland. „Orice dietă care nu are un conținut echilibrat de carbohidrați, proteine și lipide poate avea consecințe negative pe termen lung pentru făt. Este foarte important să se conștientizeze că vitaminele sunt esențiale”, a continuat acesta.
      Sarcina și sănătatea bebelușului
      Pentru a putea formula concluziile cercetătorii au observat șoarecii, a căror dietă au modificat-o în timpul sarcinii. „Modificarea conținutului de grăsimi și lipide al meniului din timpul sarcinii a fost suficientă pentru a schimba dramatic structura plămânilor fătului. Căile respiratorii au devenit extrem de sensibile la orice substanță iritantă în contextul unui meniu cu un exces de grăsimi și calorii de-a lungul sarcinii, iar caloriile și lipidele au fost transmise fătului prin intermediul placentei. S-a observat în mod clar modificarea profilului metabolic al organismului fătului”, a explicat dr. Piedimonte.
      Studiul a identificat și o legătură între dieta mamelor și greutatea bebelușilor la naștere. „Copiii care se nasc după o sarcină care a implicat un meniu cu foarte multe calorii vor fi de obicei mai mici. Greutatea lor este mai redusă, dar concentrația de grăsimi este mult mai ridicată. Pe termen lung vor deveni supraponderali și vor avea un risc ridicat de diabet.Este clar că profilul metabolic al fiecărui bebluș este legat direct de meniul care s-a consumat în timpul sarcinii”, a spus dr. Piedimonte.
      Starea bebelușului tău reflectă ce ai consumat în cele 9 luni
      Potrivit autorilor studiului, viitoarele mame trebuie să fie atente atât la cantitatea de alimente, cât și la tipul de preparate consumate. „În prezent aproape 40% dintre copii sunt obezi sau supraponderali, iar motivul poate fi consumul de produse care conțin sirop de porumb cu fructoză în timpul sarcinii. Este foarte util ca viitoarele mame să se consulte cu un nutriționist pentru că este foarte ușor să consume prea mulți carbohidrați sau lipide, afectând metabolismul fătului”, spune dr. Piedimonte.
      O dietă utilă pentru bebelușul tău
      Având în vedere faptul că majoritatea femeilor însărcinate nu vor avea timpul sau resursele necesare pentru a beneficia de sfaturile unui nutriționist dr. Dawn Lerman a indicat câteva reguli utile care previn efectele negative.
      În primul rând trebuie să faci o distincție între grăsimile nocive și cele sănătoase. „Nucile, semințele de chia și cele de in, avocado și fisticul conțin grăsimi benefice și trebuie să reprezinte aproximativ 25% din totalul de calorii la nivel de zi. În acest mod vei asigura dezvoltarea optimă a creierului fătului”, explică dr. Lerman.
      Cu toate acestea, chiar și grăsimile sănătoase trebuie consumate cu moderație. O porție înseamnă o jumătate de avocado sau 30g de nuci ori semințe. „Contează foarte mult să creezi un meniu echilibrat consumând cantități egale de proteine, carbohidrați și legume. Evită orice aliment procesat pentru că nu va reprezenta decât calorii inutile, un exces de zahăr și grăsimi. O femeie însărcinată trebuie să consume 6 mese mici pe zi și fiecare dintre ele trebuie să conțină o sursă de proteine. În niciun caz nu trebuie să mergi zilnic la fast food, dar poți mânca înghețată o dată pe spătămână. Pentru a fi mereu motivată imaginează-ți că ai bebelușul lângă tine și i-ai da ce mănânci. Dacă te-ai uita la el i-ai da o bucată uriașă de brânză, cartofi prăjiți sau chips-uri? Nu ai prefera să aibă un meniu variat și gustos care să-l facă mai puternic?” spune dr. Lerman.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Este vorba de art. 2, al. (1) al Convenției colective de nivel național, nr. 2 din 2 iulie 2004, în care scrie că angajatorul este obligat să acorde femeilor însărcinate timp liber pentru trecerea examenelor medicale prenatale, din contul orelor de muncă.
      De asemenea, Codul muncii prevede că, la solicitarea femeii însărcinate, angajatorul este obligat să stabilească ziua sau săptămâna de muncă parțială, la prezentarea certificatului medical care confirmă că aveți nevoie de aceasta. Totuși, retribuirea muncii în astfel de cazuri se va efectua proporțional timpului lucrat sau în funcție de volumul sarcinilor îndeplinite.
      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      După o zi obositoare la serviciu sau în care nu te-ai simțit foarte bine precis vrei doar să te relaxezi luând o cină delicioasă într-o atmosferă plăcută. Restaurantele sunt opțiuni pozitive pentru a evita gătitul dacă nu ai foarte multă energie și nu trebuie să crezi că orice masă luată în oraș trebuie să fie un compromis pentru sănătate. În perioada în care ești însărcinată este necesar un grad mai ridicat de prudență, dar poți consuma în continuare preparate apetisante, care îți furnizează nutrienții esențiali pentru tine și bebelușul tău.
       Iată ce poți comanda la cină data viitoare când ieși în oraș:
       1. Aperitive
      - evită ceviche cu fructe de mare
      „Poate că știi deja că trebuie să eviți preparatele tip sushi, dar ai realizat că un ceviche conține tot pește crud?”, avertizează dr. Frances Largeman-Roth, nutriționist.  De asemenea cuvintele „carpaccio” și „crudo” din orice meniu trebuie să te avertizeze că acel preparat nu a fost pregătit la cuptor sau la grătar, reprezentând un risc de infecție în timpul sarcinii. Și „sashimi” sau „tartar” indică tot ingrediente crude.
      - evită feliile de prosciutto cu legume sau fructe
      Sigur că sună mai bine decât să spui șuncă și felii de pepene, dar prosciutto este în continuare o variantă de carne crudă. Nu poate face parte din meniul tău.
      - comandă uneori mozarella proaspătă cu felii de roșie și busuioc 
      Majoritatea variantelor de mozarella proaspătă provin din lapte pasteurizat, dar nu poți fi complet sigură ce variantă utilizează restaurantul. „Dacă nu ți se poate arăta un pachet sau chelnerul nu este sigur ce să-ți răspundă mai bine evită această brânză”, spune dr. Largeman-Roth.
      - comandă mai des cocteil de creveți
      Creveții din acest preparat sunt bine gătiți, dar asigură-te că au temperatura potrivită când ajung pe farfuria ta.
       2. Feluri principale
      - comandă mai rar pește spadă cu salsa de mango
      „Peștele spadă are un conținut ridicat de mercur, așa că ar fi bine să-l eviți complet în timpul sarcinii”, spune dr.Elizabeth Ward, nutriționist. Alege păstrăvul de apă dulce sau somonul sălbatic în locul lui pentru a obține doza necesară de acizi grași de tip Omega-3.
      - comandă mai rar penne cu sos de votcă sau alt tip de alcool
      „Ideea că alcoolul din diferite rețete se evaporă ca urmare a căldurii degajate în timpul gătitului nu este decât un mit. Preparatul final va avea între 45 și 85% din alcoolul utilizat, în funcție de metoda folosită. Dacă îți este foarte poftă mai bine împarte preparatul cu o altă persoană pentru a gusta mai puțin”, recomandă dr. Ward.
      - comandă mai des somon sălbatic, cu garnitură de cartofi copți și spanac
      „Somonul are un conținut redus de mercur, plus multe proteine și Omega-3. Este ideal să-l combini cu spanac și cartofi copți pentru a crea un mix de vitamine care-ți dă multă energie și susține dezvoltarea optimă a bebelușului”, spune dr. Largeman-Roth.
      - comandă mai des piept de pui la grătar și cușcuș din grâu integral
      Vei obține multe proteine și fibre, fiind o cină care previne depășirea necesarului de calorii fără să-ți impui restricții. Gustul delicios te va convinge să alegi această variantă din ce în ce mai des.
       3. Deserturi
      - comandă mai rar cremă cu fructe de pădure
      În cazul în care are asociată denumirea „zabaglione” este mai bine să uiți complet de această opțiune deoarece este preparată cu ouă aproape crude și vin. Cere să ți se pregătească un amestec din frișcă, fructe de pădure și înghețată (dar nu înghețată de casă pentru că poate conține ouă crude).
      - comandă mai des prăjitură cu ciocolată
      Precis nu te va deranja deloc să apelezi la acest desert. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că mamele care consumă prăjituri cu ciocolată în timpul sarcinii au copii mai fericiți, așa că nu ezita când citești meniul.
      eva.ro
  •