Plaja sălbatică cu apă turcoaz de pe litoralul românesc


    Amatorii de plaje sălbatice se duc mai mereu la Vadu sau Corbu și neglijează, deseori, Tuzla. Mica localitate poate fi destinația perfectă de vacanţă. Plaja are nisip fin, iar apa este verde-turcoaz.

12943334.jpg

Pescarii locului te îmbie mereu cu peștii proaspăt prinși, iar farmecul locului este chiar liniștea de aici, transmite Ştiri.md cu referire la Digi24.

Culoarea turcoaz a mării şi liniştea sunt principalele motive pentru care turiştii vin la plajă aici în Tuzla.

Oamenii din toate colţurile ţării, sau chiar din străinătate ajung aici cu un singur scop: să se relaxeze şi să audă doar murmurul valurilor. Acest cuplu de tineri, din Polonia, a ajuns în ţara noastră să exploreze locurile mai puţin cunoscute de pe litoral.

Martina, turistă: Facem autostopul. Venim din Polonia şi am fost în câteva ţări, Croaţia, Muntenegru şi acum România. Este un loc minunat, apa este caldă şi totul este grozav, oamenii sunt primitori.

Stanislav, turist: Apa, curată şi caldă. Aş putea înota aici în fiecare zi.

Vizitatorii dornici de relaxare se pot caza fie în casele localnicilor, cu până la 100 de lei pe noapte, fie direct pe plajă, la cort, unde nu plătesc nimic.

Turist: Verdeaţa, nu e aglomeraţie mare, e frumos, natura, vorba aia. Azi e şi marea liniştită.

Turist: Stăm la cort, ne autogospodărim şi ce să vă spun în linii generale cam aşa ceva. Apa e bună, nisipul e bun, lumea e destul de liniştită.

Plaja de la Tuzla este încă un loc virgin, cu apă curată, vegetaţie, stânci şi barăci de pescari unde oaspeţii sunt primiţi cu braţele deschise. Este o atracţie din ce în ce mai căutată de oamenii care îşi doresc o atlfel de vacanţă la malul mării.

Cristian Bărhălescu, agent de turism: Sunt plaje care atrag foarte tare turiştii străini dar şi români deopotrivă care îşi doresc altceva decât turismul tradiţional şi sunt foarte accesibile, dar care oferă acea linişte, acea satisfacţie a unor locuri pe care le descoperă mai puţini şi nu aglomeraţia şi îngrămădeala plajelor cu şezlonguri multe cu umbrele, cu beach baruri, cu zgomot.

La pescăriile de pe plajă, puteţi mânca peşte proaspăt, iar o porţie costă între 10 şi 30 de lei, în funcţie de preferinţe. Oaza de linişte atrage anual aproximativ 3.000 de turişti. Tuzla se află exact la jumătatea distanţei dintre Constanţa şi Mangalia, pe DN39. Plaja este la o distanţă de aproximativ 5 kilometri faţă de drumul principal, iar ca să ajungeţi acolo, trebuie să parcurgeţi un drum anevoios, neasfaltat.

digi24.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Participarea la diferite activități din sfera profesională sau legate de responsabilitățile familiale te poate stresa, iar supărarea și agitația vor face mult mai dificilă luarea deciziilor și orientarea în situații complexe. Dacă vei adopta și tu principalele obiceiuri care te vor face o persoană mai calmă propuse de bustle.com vei reuși să întâmpini fiecare conflict sau stare emoțională neprevăzută cu optimism și creativitate.
      „Deși este adevărat că anumite părți ale stării de dispoziție sunt prestabilite, există foarte multe aspecte pozitive care pot fi învățate. Din moment ce învățăm să ne supărăm este clar că putem învăța și cum să fim mai calmi”, a declarat dr. Gretchen Kubacky pentru bustle.com.
      Fiecare persoană reacționează diferit în fața situațiilor dificile, dar obiceiurile potrivite îți vor oferi baza necesară pentru a te ocupa de fiecare aspect care necesită analiză și compararea alternativelor fără să ai parte de acumularea stresului și a supărării.
      Iată care sunt principalele obiceiuri care te vor face o persoană mai calmă: 
      1. Exersează starea de mindfulness
      Indiferent dacă alegi să meditezi sau să faci plimbări în natură, starea de mindfulness te va ajuta să diminuezi semnificativ anxietatea și stresul. Te vei concentra pe momentul prezent și nu vei permite minții să călătorească tot timpul spre trecut sau viitor, analizând în mod inutil lucruri care nu se întâmplă chiar acum.
       
      2. Respiră adânc
      În cadrul studiilor de specialitate s-a demonstrat că abilitatea de concentrare exclusivă asupra ritmului respirației combate stresul și perioadele încărcate cu emoții negative. Este foarte util să-ți începi fiecare zi cu exerciții de respirație care te vor ajuta să te concentrezi mai ușor și să-ți reordonezi prioritățile.
       
      3. Gândește-te bine înainte să reacționezi
      „O regulă folositoare este să te gândești la un mesaj text, la un email sau la o discuție timp de 24 de ore înainte de a răspunde. În acest mod îți acorzi intervalul necesar pentru a-ți procesa reacția la nivel psihologic și îți vei trasa mai clar poziția printr-un răspuns bine formulat. Dacă vei trimite răspunsul prea devreme sunt mari șanse să regreți ce ai scris”, potrivit dr.Rhona Milrad, terapeut.
       
      4. Odihnește-te suficient
      Somnul este mult mai important decât crezi pentru menținerea calmului. După o noapte nedormită sau de somn agitat vei fi mai irascibil, te vei enerva din cauza aspectelor minore și vei fi vulnerabil în fața stresului. Fă tot posibilul pentru a-ți asigura un somn profund și liniștitor și vei vedea că și calmul va apărea fără să faci eforturi speciale.
       
      5. Reglează-ți așteptările
      Potrivit specialiștilor, nu contează atât de mult dacă lucrurile merg foarte bine, ci este mai important ca totul să decurgă mai bine decât te aștepți. Persoanele calme nu sunt dependente de anumite rezultate, ci învață să facă tot ce pot, iar apoi să accepte efectul obținut.
       
      6. Evită substanțele care îți pot agrava agitația
      Limitează strict consumul de cafeină și folosirea tutunului sub orice formă. Va fi mult mai probabil să te enervezi din orice dacă le folosești des.
       
      7. Scrie în jurnal
      Este foarte util să ai mereu la tine un jurnal în care să-ți notezi gândurile și emoțiile care te preocupă. Când le așterni pe hârtie le oferi un alt loc în care să rămână, în loc să le depozitezi tot timpul în mintea ta. Un jurnal va neutraliza depresia, anxietatea și stresul acumulat și te poate ajuta să recunoști tipurile de situații care îți declanșează stările emoționale negative pentru a le putea gestiona eficient. 
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Spațiul de odihnă nu este compatibil cu telefonul mobil. Aceasta este concluzia studiilor realizate de specialiști, care te avertizează să-l ții cât mai departe de acest spațiu. De fiecare dată când iei telefonul mobil în dormitor favorizezi odihna insuficientă, afecțiunile oculare sau durerile. Precis nu vrei să te trezești epuizat sau să te doară spatele când încerci să te odihnești, așa că merită să aplici sfaturile oamenilor de știință pentru a-ți proteja organismul.
      Iată de ce nu trebuie să ții telefonul mobil în dormitor:
      1. Vei adormi mai greu
      Lumina albastră emisă de ecranul telefonului suprimă producția de melatonină, hormonul creat de glanda pineală care reglează somnul. Organismul produce melanină în mod natural în timpul nopții, dar lumina albastră a telefonului mobil va afecta negativ această funcție.Este recomandat să atașezi un filtru de lumină albastră la ecranul telefonului dacă îl vei folosi seara pentru a crește cantitatea de lumină galbenă. Cu o oră înainte de a merge la culcare trebuie să eviți să privești în ecranul telefonului mobil pentru a crea condițiile optime pentru un somn liniștit și profund.
      Telefonul nu va face decât să-ți stimuleze mintea și să te facă mai alert, o combinație nefavorabilă pentru odihnă. Nu este bine nici să începi să folosești telefonul dacă nu poți adormi pentru că vei agrava problema. Alege orice altă activitate care te relaxează și care nu presupune privitul într-un ecran. Poți testa câteva exerciții de yoga sau poți asculta melodii la radio.
      2. Îți poți deteriora vederea
      Telefoanele mobile emit un nivel ridicat de lumină albastră care poate deteriora retina dacă te expui la ea seara sau noaptea pentru că nu mai este echilibrată de lumina naturală.Dacă vei continua să faci acest lucru pe termen lung s-ar putea manifesta degenerescența maculară sau chiar orbirea.
      3. Vei avea un somn agitat și întrerupt
      Chiar dacă ai reușit să adormi telefonul mobil aflat în dormitor va avea un impact negativ asupra calității somnului. Este foarte probabil să te trezești des în timpul nopții dacă ai privit în ecranul telefonului înainte de a te culca, mai ales dacă îl ții pe o noptieră, lângă pat. În cadrul studiilor de specialitate utilizarea telefoanelor mobile în pat a fost corelată cu reducerea fazei REM a somnului. Această etapă a odihnei este cea care asigură refacerea organismului și joacă un rol critic pentru păstrarea amintirilor pe termen lung, stimularea creativității și rezolvarea problemelor complexe.
      4. Ar putea apărea durerile de spate
      În momentele în care te uiți la telefon din pat îți forțezi corpul într-o poziție incomodă, care afectează alinierea gâtului cu restul corpului și exercită o presiune crescută asupra terminațiilor nervoase localizate la nivelul coloanei vertebrale și gâtului.
      Dacă te doare spatele în timp ce folosești telefonul mobil în dormitor, nu poți îndoi gâtul sau îți amorțesc degetele nu ignora aceste simptome. Este posibil să dispară a doua zi, dar dacă vei continua să-ți cauzezi aceste dureri timpul de vindecare se va prelungi până în momentul în care vor deveni permanente.
      De asemenea, oamenii de știință au demonstrat că folosirea telefonului în pat reduce cu până la 30% capacitatea sistemului respirator.O cantitate mai redusă de oxigen poate afecta negativ funcțiile tuturor organelor.
      5. Îți va scădea capacitatea de concentrare
      Folosirea telefonului în pat va provoca și o scădere semnificativă a capacității de concentrare a doua zi. Potrivit studiilor realizate, persoanele care utilizează telefonul mobil înainte de a merge la culcare se trezesc mai greu dimineața și nu au senzația că au dormit bine sau că au energie suficientă. 
      De asemenea, se concentrează mult mai greu tot restul zilei. Persoanele care citesc o carte înainte de a se odihni se trezesc revigorate și gata de acțiune, așa că schimbă-ți obiceiurile și nu alimenta cercul vicios care îți poate pune în pericol perfomanțele fără să bănuiești.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      "M-au susţinut şi m-au ajutat. Doamna Cristina şi doamna Alina m-au ajutat să intru la şcoală. să mă aranjez la cămin."

      La Centrul de Resurse şi Suport pentru Tineri activează un pedagog, un asistent social, un jurist şi un psiholog. De serviciile acestor specialişti pot beneficia persoanele care au între 16 şi 23 de ani.

      "Lucrăm cu ei pe partea asta socio-profesională. Ajutăm copilul să înţeleagă ce specialitate i se potriveşte, ce doreşte el. să găsească instituţia unde se învaţă această specialitate. Până la urmă îi asistăm chiar şi la depunerea actelor", a spus Angela Cahulea pedagog social Centrul de resurse şi suport pentru tineri.

      Printre tinerii care au beneficiat de serviciile acestui centru în perioada de probă a fost şi Pavel Gheleţchi. Băiatul spune că specialiştii de aici l-au ajutat să se înscrie la Colegiul Pedagocic "Alexei Mateevici" din Capitală.

      "În acest centru veneam odată în săptămână, sâmbăta sau în timpul săptămânii când puteam. Sunt o mulţime de copii care nu au suport, ies din sistemele de îngrijire la vârsta de 18 ani şi ei n-au cine să-i ajute. Sunt o mulţime de probleme pe care ei singuri nu pe pot rezolva", a spus  Pavel Gheleţchi student.

      Printr-o experienţă similară a trecut şi Vasile Tudorache din raionul Ialoveni.

      "M-au ajutat să-mi fac temele pentru acasă. Îmi dădeau multe idei dacă aveam probleme în societate sau nu ştiam ce să fac mai departe. Întrebam şi mă ajutau cu sfaturi", a spus Vasile Tudorache elev la Şcoala Profesională nr.2.

      Cel de-al doilea serviciu lansat astăzi este locuinţa socială asistată, care le asigură tinerilor un loc de trai timp de un an şi jumătate. Odată ajunşi aici vor fi ajutaţi să-şi găsească un loc de muncă.

      "Aici tinerii se adresează din propria iniţiativă. Este vorba despre un apartament cu două camere pentru două persoane. Primele două luni, beneficiarii nu vor achita pentru facturile de întreţinere.Îl ajutaţi şi la lucru să se încadreze ca să aibă de unde achita facturile? Bineînţeles, Ulterior de unde achita facturile", a spus Cristina Bordei manager Centrul de resurse pentru tineri.

      Serviciile au fost lansare de Primăria Capitalei cu suportul unui proiect finanțat de Uniunea Europeană. Totuși, în acest an, municipalitatea va cheltui jumătate de milion de lei pentru salariile angajaților centrului. Anual, aproximativ 100 de adolescenţi din Chişinău ies din sistemele de îngrijire socială . 
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Mergi într-o excursie cu prietenii, planifici o vacanță de vis cu familia sau ai întâlniri de afaceri în locuri diferite? Este foarte util să știi ce lucruri sau gesturi trebuie să eviți când te afli în diferite țări pentru a nu părea nepoliticos și a da un ton pozitiv fiecărei interacțiuni cu persoanele care locuiesc acolo. Dacă ții cont de aceste reguli ți-ai putea face prieteni noi mai ușor și te vei integra în atmosfera locală, având amintiri plăcute din vacanțe plus mult succes în plan profesional. 
      Iată ce lucruri trebuie să eviți, în funcție de țara în care te afli: 
      1. Ucraina
      Nu da niciodată flori în număr par pentru că în majoritatea țărilor din Europa slavă acest tip de aranjamente florale este utilizat pentru înmormântări. 
      2. Franța
      Nu vorbi și nici nu pune întrebări despre bani pentru că este considerat un subiect foarte nepoliticos.
      3. Noua Zeelandă
      Nu claxona pentru că se consideră că este o insultă la adresa altui șofer. Este, totuși, acceptabil să claxonezi pentru a-i atrage atenția altui șofer când semaforul este verde și nu înaintează.
      4. Italia
      Nu comanda cappuccino la restaurante. Deși poți face acest lucru chelnerii vor fi surprinși pentru că italienii obișnuiesc să bea cappuccino la micul dejun.
      5. Ungaria
      Ciocnitul paharelor atunci când se face un toast este un obicei care datează de mult timp, dar de obicei se evită acest gest când este vorba despre halbe de bere.
      6. Germania
      Nu felicita niciodată pe cineva pentru ziua de naștere înainte de data respectivă.Există superstiția potrivit căreia dacă faci acest lucru persoana respectivă nu va trăi până la acea dată.
      7. Kenya
      Nu fi primul care folosește prenumele în cadrul unei conversații. Așteaptă ca interlocutorul să îți spună pe numele mic mai întâi.
      8. Chile
      Manierele din timpul mesei sunt foarte importante. Nu mânca niciodată cu mâna.
      9. Singapore
      Manierele legate de alimente contează și aici foarte mult. Nu mânca în mijloacele de transport în comun, nu hrăni păsările, nu arunca gunoaie pe stradă și nu scuipa.
      10. Mexic
      Nu te ofensa când auzi diferite glume pentru că localnicii nu încearcă decât să fie amuzanți.
      11. Norvegia
      Nu întreba diferite persoane dacă merg la biserică pentru că o mare parte a populației nu face acest lucru.
      12. Turcia
      Nu folosi gestul caracteristic pentru „ok” pentru că este considerat obscen.
      13. Irlanda
      Nu încerca să le imiți accentul pentru că locuitorii din Irlanda consideră că nu au deloc un accent diferit și li se va părea jignitor ceea ce faci.
      14. Marea Britanie
      Nu întreba ce salariu are fiecare persoană, vei fi considerat nepoliticos.
      15. Japonia
      Regula de bază este să ți se ofere cele mai bune servicii, așa că nu va fi nevoie să lași bacșiș. În funcție de situație gestul tău ar putea fi considerat o insultă. Majoritatea restaurantelor japoneze cer clienților să plătească la casă, în loc să lase banii pe masă pentru chelner.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Șeful Serviciului informare și comunicare al ANSP, Olesea Croitor, a menţionat că toate cele trei cazuri au fost înregistrate în municipiul Chișinău, la copii cu vârste cuprinse între unu și doi ani.
      Micuţii sunt nevaccinaţi, iar unul dintre ei a revenit recent din România. Cazurile se află în proces de investigare.
      Teritoriile afectate de rujeolă de la 1 ianuarie 2019 pînă în prezent sînt: Chișinău – 43 cazuri, Drochia – 18 cazuri, Ocnița – 6, Ialoveni – 2, Briceni – 1 caz, Edineț – 1 caz, Ştefan Vodă – 1 caz și Glodeni – 1 caz.
      Potrivit datelor ANSP, numărul cazurilor de rujeolă înregistrate în R. Moldova a ajuns la 414, dintre care 341 în 2018. O creștere semnificativă a numărului de îmbolnăviri a fost atestată în luna august 2018, fiind înregistrate 239 de cazuri confirmate.
      Rujeola este o maladie extrem de contagioasă şi se răspândește rapid. Primul semn al infecţiei este febra înaltă, care se menține 1-7 zile. Erupţiile generalizate apar după 3-4 zile de la debutul febrei. Pneumonia este cauza cea mai frecventă de deces în rujeolă.
      unica.md
  •