Ce trebuie să ştiţi dacă mergeţi cu mașina în Italia, Franța sau Spania


    În multe ţări europene, lucrurile s-au schimbat după scandalul emisiilor poluante de la Volkswagen, din 2015. De exemplu, în Milano nu se mai poate circula cu maşini diesel Euro 3, în timp ce Madridul şi Parisul vor interzice din 2025 maşinile pe motorină. În Londra, șoferii care au maşini diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.

OWQ2ZDcyYzU5YmJhMWNhZjY5MDkwYzY3YzdlNTI5.thumb.jpg

În Italia, lupta cu poluarea a intrat într-o nouă fază. Există limite permanente pentru traficul din regiunile Piemont, Lombardia, Veneto și Emilia Romagna. De la începutul anului, este interzisă circulaţia în weekend pentru maşinile diesel Euro3. Asta în timp ce în cursul săptămânii, restricţia se aplică în intervalul orar 7:30 - 19:30.

În Milano, primăria are planuri mari pentru următorii ani.

Sergiu Balaban, jurnalist: „Din 2020, nu se va mai intra în Milano cu Diesel Euro 4, din 2022 cu Diesel Euro 5 şi din 2025 cu Diesel Euro 6. Vor fi şi bonusuri, sunt permise 50 de intrări în primul an de la activarea fiecărei restricţii.”

Beppe Sala, primar Milano: „Nicio decizie politică nu poate fi pe placul tuturor, dar ni se pare măsura cea mai corectă. Trebuie să precizez că eu și administrația mea ne gândim la mediu. Este o alegere politică profundă, dar milanezii vor decide dacă sunt de acord sau nu. Noi mergem înainte”.

La fel de îngrijorate sunt şi autorităţile din Franţa. Hexagonul este sufocat de maşinile pe carburanţi, care reprezintă 94% din vânzările de autoturisme. Numai în Paris circulă zilnic 600.000 de maşini, iar poluarea atinge cote îngrijorătoare.

Sebastian Perju, jurnalist: „Politicienii din Hexagon au adoptat o lege prin care vânzarea de automobile pe benzină, motorină sau gaz va fi interzisă începând cu 2040. Planul este ca până în 2050 să nu mai existe automobile care folosesc carburanţi”.

În fața poluării excesive, Londra a impus o nouă taxă. Proprietarii maşinilor pe benzină fabricate înainte de 2006 şi ai celor diesel de dinainte de 2015 vor plăti aproape 13 lire pe zi. Iar camioanele şi autobuzele vor fi taxate cu 116 lire.

Sadiq Khan, primarul Londrei: „În fiecare zi, patru londonezi, printre care şi copii, sunt spitalizaţi din cauza slabei calităţi a aerului. Adulţii au probleme de sănătate de la astm până la boli de inimă, demenţă şi cancer, având drept cauză directă calitatea aerului. Ei costă economia Londrei 3,7 miliarde de lire pe an, economia naţională - 20 de miliarde de lire pe an, deci avem o criză de sănătate publică.”

În Madrid, unul dintre oraşele europene cu cel mai ridicat nivel de dioxid de azot, mii de oameni au ieşit în stradă după o decizie controversată a primăriei. Edilul a decis să nu-i mai amendeze pe şoferii care intră în centrul oraşului cu maşini care au un nivel ridicat de poluare. Asta în contextul în care Uniunea Europeană a ameninţat statul iberic cu sancţiuni dacă nu respectă standardele de calitate a aerului.

digi24.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Momondo.ro a studiat căutările de hoteluri din 143 de orașe-capitală din întreaga lume pentru a afla care sunt locațiile care atrag cei mai mulți turiști și unde ar trebui să se aștepte la cele mai mari și cele mai mici prețuri pentru cazare. Trăsătura specifică a orașelor care primesc mulți vizitatori este posibilitatea de a caza călătorii care vin de pe alte meleaguri. Numărul hotelurilor este important, dar rata de ocupare este indicatorul cel mai potrivit pentru a măsura interesul turiștilor de pretutindeni pentru o anumită locație.
      Cea mai căutată capitala este Londra, urmată de Paris și Amsterdam. Între capitalele țărilor europene, București ocupă locul 28, fiind întrecut de Belfast (Irlanda de Nord), Cardiff (Țara Galilor) și Riga (Letonia).
      La nivel mondial, capitala țării noastre se află pe locul 61, depășind Tbilisi, capitala Georgiei, dar atrăgând mai puțini turiști decât Beirut (locul 60) sau Jakarta (locul 59).
      Primele 10 poziții din clasamentul țărilor:
      Londra (182 de euro/noapte), Paris (166 de euro/noapte), Amsterdam (189 de euro/noapte), Roma (104 euro/noapte), Berlin (112 de euro/noapte), Madrid (116 euro/noapte), Praga (112 euro/noapte), Tokyo (143 de euro/noapte), Copenhaga (194 de euro/noapte), Bangkok (94 de euro/noapte).
      Capitalele cu cele mai mici prețuri pentru cazare:
      Turiștii sunt atrași și de prețurile reduse care pot spori valoarea bugetului lor. Printre cele 5 orașe cu media prețurilor hotelurilor cea mai mică sunt și capitale vizitate de turiști români din ce în ce mai mult în ultimii ani: Vientiane (Laos) și Phnom Penh (Cambodgia). Dintre cele europene, cele mai accesibile din punctul de vedere al costurilor cazării sunt Ankara (51 de euro/noapte), Kiev (58 de euro/noapte) și Chișinău (64 de euro/noapte).
      Prețul mediu al unei nopți de cazare în București în 2019 este de 84 de euro, astfel țara noastră se clasează pe locul 30 al celor mai ieftine capitale din lume, fiind puțin mai accesibilă decât Buenos Aires (85 de euro/noapte) dar mai scumpă decât Minsk (80 de euro/noapte) sau Moscova (77.5 de euro/noapte).

      Cele mai scumpe orașe analizate sunt Monaco (415 de euro/noapte), Nassau – Bahamas (337 de euro/noapte) și Victoria – Seychelles (279 de euro/noapte).
      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      Noua lege, adoptată de parlament la 12 iulie, dublează amenzile pentru diferite situaţii de încălcare a normelor traficului rutier, între care mersul pe contrasens, depăşirea vitezei de 50 km pe oră în zonele rezidenţiale, trecerea pe roşu la semafor, urcatul la volan în stare de ebrietate şi conducerea maşinii fără permis sau cu permisul suspendat.
      Amenzile sunt dublate şi pentru cei care refuză testarea pentru alcool sau droguri, precum şi pentru cei care părăsesc locul unui accident soldat cu victime, morţi sau răniţi, dar chiar şi pentru contravenţii mai puţin grave, cum ar fi nepurtarea centurii de siguranţă sau condusul cu telefonul mobil în mână.
      Noile reguli le permit autorităţilor să confişte temporar vehiculele celor care nu se află la prima abatere, iar în unele cazuri chiar să retragă definitiv carnetul de conducere.
      Potrivit Eurostat, în 2016 în Croaţia s-au înregistrat 73 de decese în evenimente rutiere la un milion de locuitori, comparativ cu media de 50 în Uniunea Europeană.
      digi24.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Avertizarea vine din partea Poliției Republicii Moldova.
      Pentru a vă asigura propria viață atunci când călătoriți cu o mașină de ocazie, Poliția vine cu următoarele recomandări:
      - Întotdeauna este de preferat un mijloc de transport în comun care, deși nu este la fel de comod, este mult mai sigur.
      - Evitați să vă urcați într-o mașină de ocazie singur. Întotdeauna găsește un tovarăș de drum.
      - Nu plecați de acasă fără să vă anunțați familia unde mergeți atunci când faceți autostopul.
      - În scopul anticipării unor incidente neplăcute, după ce v-ați urcat în mașină, transmiteți un mesaj cu atributele de identificare ale automobilului (numărul de înmatriculare, marca, culoarea) unei persoane din familie sau care vă așteaptă la destinație.
      - Menționați, de asemenea, locul de unde ai fost preluat și ora la care ați pornit la drum.
      - Optați să vă așezați pe scaunul din dreapta față a mașinii, dacă acest loc e liber! Deseori ușile din spate nu se pot deschide din interior, având încuietori speciale pentru a-i împiedica pe copii să le deschidă accidental.
      - Păstrați dispozitivul mobil într-un loc accesibil, iar în cazurile de urgență să puteți apela un contact de încredere predefinit sau tasta SOS care ar furniza locația exactă.
      - Nu oferiți informații personale șoferului care a binevoit să vă conducă până la destinație, cum ar fi: adresa domiciliului, numărul de telefon etc.
      - Purtați un obiect inofensiv pentru viața și sănătatea dumneavoastră, dar care vă  oferă un plus de siguranță în situațiile periculoase.
      - Evitați să urcați într-un automobil în care se află o singură persoană. Cea mai sigură variantă ar fi ca în mașină să fie o familie cu copii sau un cuplu.
      - Atenție la traseul urmat de șofer. Dacă se abate de la cel inițial, indiferent de motiv, rugați-l să oprească și coborâți rapid din mașină.
      - Nu vă urcați în mașina oricui. Refuzați un șofer dacă abordarea acestuia nu este cea potrivită.
      - Evitați să vă deplasați cu mașinile de ocazie pe durata nopții, însă, dacă v-ați  pomenit în asemenea situație imprevizibilă, fiți  prudenți  și asigurați-vă propria siguranță.
      - Inisistați pe faptul că sunteți  așteptați de urgență la capătul traseului pentru a induce faptul că lipsa voastră se va observa imediat.
      - Dacă conducătorul auto nu-ți inspiră încredere pe perioada deplasării sau te simți în pericol, solicită respectuos un popas și cere ajutorul Poliției la 112 sau oamenilor din preajmă.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      În acest sens vă îndeamnăm să vă delectați cu farmecul orașului prin prisma a 14 fotografii realizate de tânăr, în timpul șederii sale în Tokio.














      Mai multe lucrări, găsiți pa pagina de Instagram a tânărului.
      diez.md
  •