15 lucruri pe care nu trebuie să le faci în străinătate


    Fiecare țară are propriile tradiții și este foarte important să le iei în calcul dacă vei călători spre destinații variate. Află ce lucruri nu trebuie să faci în diferite țări pentru a avea parte de o vizită productivă sau de un sejur relaxant fără să încalci regulile de politețe.

300_uroki-grecheskogo-1.jpg

Mergi într-o excursie cu prietenii, planifici o vacanță de vis cu familia sau ai întâlniri de afaceri în locuri diferite? Este foarte util să știi ce lucruri sau gesturi trebuie să eviți când te afli în diferite țări pentru a nu părea nepoliticos și a da un ton pozitiv fiecărei interacțiuni cu persoanele care locuiesc acolo. Dacă ții cont de aceste reguli ți-ai putea face prieteni noi mai ușor și te vei integra în atmosfera locală, având amintiri plăcute din vacanțe plus mult succes în plan profesional. 

Iată ce lucruri trebuie să eviți, în funcție de țara în care te afli: 

1. Ucraina

Nu da niciodată flori în număr par pentru că în majoritatea țărilor din Europa slavă acest tip de aranjamente florale este utilizat pentru înmormântări. 

2. Franța

Nu vorbi și nici nu pune întrebări despre bani pentru că este considerat un subiect foarte nepoliticos.

3. Noua Zeelandă

Nu claxona pentru că se consideră că este o insultă la adresa altui șofer. Este, totuși, acceptabil să claxonezi pentru a-i atrage atenția altui șofer când semaforul este verde și nu înaintează.

4. Italia

Nu comanda cappuccino la restaurante. Deși poți face acest lucru chelnerii vor fi surprinși pentru că italienii obișnuiesc să bea cappuccino la micul dejun.

5. Ungaria

Ciocnitul paharelor atunci când se face un toast este un obicei care datează de mult timp, dar de obicei se evită acest gest când este vorba despre halbe de bere.

6. Germania

Nu felicita niciodată pe cineva pentru ziua de naștere înainte de data respectivă.Există superstiția potrivit căreia dacă faci acest lucru persoana respectivă nu va trăi până la acea dată.

7. Kenya

Nu fi primul care folosește prenumele în cadrul unei conversații. Așteaptă ca interlocutorul să îți spună pe numele mic mai întâi.

8. Chile

Manierele din timpul mesei sunt foarte importante. Nu mânca niciodată cu mâna.

9. Singapore

Manierele legate de alimente contează și aici foarte mult. Nu mânca în mijloacele de transport în comun, nu hrăni păsările, nu arunca gunoaie pe stradă și nu scuipa.

10. Mexic

Nu te ofensa când auzi diferite glume pentru că localnicii nu încearcă decât să fie amuzanți.

11. Norvegia

Nu întreba diferite persoane dacă merg la biserică pentru că o mare parte a populației nu face acest lucru.

12. Turcia

Nu folosi gestul caracteristic pentru „ok” pentru că este considerat obscen.

13. Irlanda

Nu încerca să le imiți accentul pentru că locuitorii din Irlanda consideră că nu au deloc un accent diferit și li se va părea jignitor ceea ce faci.

14. Marea Britanie

Nu întreba ce salariu are fiecare persoană, vei fi considerat nepoliticos.

15. Japonia

Regula de bază este să ți se ofere cele mai bune servicii, așa că nu va fi nevoie să lași bacșiș. În funcție de situație gestul tău ar putea fi considerat o insultă. Majoritatea restaurantelor japoneze cer clienților să plătească la casă, în loc să lase banii pe masă pentru chelner.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Din păcate există și situațiile în care narcisismul apare într-un mod neprevăzut în viața ta și nu ai cum să te distanțezi imediat și să rupi legătura cu persoana toxică. Specialiștii au reunit experiențele persoanelor care au o mamă narcisistă pentru a face lumină în cadrul acestei situații complicate, cu numeroase consecințe negative în plan emoțional.
      Felul în care te tratează mama ta te poate afecta și la vârsta adultă, iar dacă ai trecut de 18 ani nu înseamnă că nu mai ai nevoie de afecțiune și sprijin. Partenerul, prietenii și restul familiei pot contribui la menținerea echilibrului tău emoțional, dar dacă narcisismul este singura reacție pe care o remarci în interacțiunea cu mama ta vei avea senzația că ai un gol în suflet sau că nu-ți poți întregi viața.
       Pentru a diminua suferința resimțită în această situație greu de rezolvat voluntarii din cadrul chestionarelor realizate împărtășesc propria experiență, sub rezerva anonimatului:
       1. „Nu pot dormi înainte de vizitele ei, mă răstesc la ceilalți membri ai familiei, iar după aceea petrec minute în șir plângând și cerându-mi scuze. Fac curat în mod radical pentru a evita orice observație și sunt convinsă că oricum voi da greș și nu-i va plăcea ceva.”
       2. „Când mă vizitează am grijă să nu fie copiii acasă pentru că au început să mă întrebe de ce bunica îmi face tot timpul observație și de ce nu mă îmbrățișează niciodată. Îl face pe tatăl meu să se simtă ciudat și îi vorbește de rău pe frații mei.”
       3. „Vizitele ei mă lasă epuizat la nivel fizic și emoțional. După ce pleacă nu simt decât tristețe. Îmi pare rău că nu am avut mama pe care mi-aș fi dorit-o și că nu mă simt iubit. O relație apropiată cu ea ar fi contat enorm pentru mine, dar nu a fost posibil.”
       4. „Le invidiez foarte mult pe mamele care se plimbă cu fiicele lor pe stradă și vorbesc despre orice, fără să evite orice semn de afecțiune.
      Este foarte trist că vizitele mamei mele îmi agravează anxietatea, iar după ce pleacă mă simt descurajată și am senzația că nu voi avea niciodată succes și că nu merit să fiu iubită.”
       5. „Mă simt rușinată când le spun celorlalți că vine mama în vizită și ei se bucură pentru că se gândesc că ne vom simți bine împreună, dar de fapt eu mă tem și îmi este foarte greu să-mi pun ordine în gânduri.” 
       6. „M-am gândit la posibilitatea de a o exclude din viața mea, dar știu că nu le-aș putea explica acest lucru copiilor mei și nici nu vreau să crească fără o bunică. Totuși, este foarte greu să ții la cineva care nu face decât să-ți aducă la suprafață temerile și să te critice agresiv pentru orice gest sau privire. Uneori mă întreb dacă merită să continui.”
       7. „Mă simt vinovată pentru că nu sunt o fiică mai bună, așa cum și-ar dori să fiu și pentru că nu am reușit să fac ce a vrut ea. Îmi amintește constant că am dat greș și îmi este foarte greu să vorbesc în prezența ei.”
       8. „Mă deranjează foarte tare că mă manipulează și mă face să realizez acțiuni despre care i-am spus că vreau să le evit. Este ca și cum ironizează tot ce este important pentru mine și mă umilește constant.”
       9. „Deși îmi doresc foarte mult să am o discuție relaxată cu mama mea, interacțiunile noastre se rezumă la învinovățire, victimizare, plângeri și critici. De multe ori mi se pare o situație fără speranță să iubești un părinte narcisist. Este ca și cum sunt blocat într-un scenariu care se repetă la nesfârșit și nu am cum să ies din el. Ar trebui să fie o relație mult mai plăcută și motivantă, dar știu că lucurile nu se vor schimba niciodată.”
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Conform structurii anului școlar 2019-2020, elaborată de Ministerul Educației, elevii vor avea în acest an patru vacanțe. Prima pe listă este vacanța de toamnă. Aceasta va începe pe 26 octombrie și va dura până pe 3 noiembrie, în total nouă zile.
      Durata anului de studii este de 33 de săptămâni în învăţământul primar și de 35 de săptămâni în învăţământul gimnazial şi liceal, repartizate pe semestre relativ egale. 

      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      In timp ce dormi, consumi astfel echivalentul caloriilor arse in aproximativ o ora de alergare. Expertii sustin ca un somn de calitate poate contribui la scaderea in greutate la fel de mult ca si exercitiile fizice. Daca vrei sa profiti de aceasta oportunitate, este important sa aplici aceste metode care iti pot accelera metabolismul in timp ce dormi.
      Ce sa faci inainte de culcare: sfaturi pentru slabit
      1. Alege o temperatura ambientala mai scazuta
      Expertii recomanda ca temperatura din dormitor sa varieze in jurul valorii de 18 grade Celsius pe timpul noptii. Studiile au indicat ca un mediu inconjurator mai racoros activeaza celulele de grasime care sunt responsabile pentru reglarea temperaturii corpului. Daca dormi dezbracata sau intr-o camera mai racoroasa, corpul tau incepe sa consume mai multa energie pentru a-si pastra temperatura constanta. In felul acesta, poti arde mai multe calorii pana dimineata.
      2. Bea suc de struguri
      Sucul de struguri contribuie la arderea caloriilor prin intermediul unei substante care se numeste resveratrol. Aceasta converteste grasimea alba in grasime bej, pe care corpul o foloseste pentru a-si regla temperatura in timpul somnului. Daca bei un pahar de suc de struguri inainte de culcare vei forta organismul sa scape de grasime, in loc sa o stocheze. Alege sa consumi suc proaspat, pentru a evita aportul inutil de zahar.
      3. Respecta orele de culcare si trezire
      Conform studiilor, un program de somn neregulat favorizeaza ingrasarea. In mod normal, organismul secreta melatonina, hormonul somnului, atunci cand stie ca este timpul sa mearga la culcare. Acest hormon contribuie si la activarea celulelor de grasime bej si favorizeaza procesul de ardere a caloriilor. Daca nu ai un program fix de somn, productia de melatonina va avea de suferit si calitatea somnului tau va fi afectata. Ca urmare, te vei simti obosita dimineata si iti va fi pofta de o gustare cu multe calorii. Daca vrei sa eviti acest lucru, respecta orele de culcare si trezire.
      4. Renunta la folosirea dispozitivelor mobile inainte de culcare
      Programul de somn nu este singurul care influenteaza producerea melatoninei. Folosirea excesiva a dispozitivelor electronice inainte de culcare este un alt motiv pentru care somnul poate sa fie neodihnitor. Lumina albastra a dispozitivelor electronice intarzie procesul de producere a melatoninei. De aceea iti va fi mai greu sa adormi si te vei simti mai obosita la trezire.
      5. Ia o gustare cu continut mare de proteine
      Nu e nimic gresit in a lua o gustare inainte de somn, daca respecti regulile. Alege o gustare bogata in proteine, cum ar fi un iaurt grecesc, branza degresata, carne de curcan sau unt de arahide. Acestea iti vor accelera metabolismul si vor contribui la cresterea masei musculare.
      6. Fa antrenamente de rezistenta
      Exercitiile fizice reprezinta cea mai buna metoda pentru a scapa de stres si pentru accelerarea metabolismului inainte de a merge la culcare. Antrenamentele cardio si aerobice sunt eficiente, insa antrenamentele de rezistenta, cu greutati, s-au dovedit cele mai potrivite pentru accelerarea procesului de ardere a grasimilor.
      7. Bea ceaiuri de plante
      Anumite feluri de ceai te pot ajuta sa slabesti in timp ce dormi. Scortisoara previne inflamatiile si balonarea. Menta reduce pofta de mancare si te ajuta sa sari peste gustari. Iar musetelul imbunatateste digestia si iti relaxeaza sistemul nervos.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Noua lege, adoptată de parlament la 12 iulie, dublează amenzile pentru diferite situaţii de încălcare a normelor traficului rutier, între care mersul pe contrasens, depăşirea vitezei de 50 km pe oră în zonele rezidenţiale, trecerea pe roşu la semafor, urcatul la volan în stare de ebrietate şi conducerea maşinii fără permis sau cu permisul suspendat.
      Amenzile sunt dublate şi pentru cei care refuză testarea pentru alcool sau droguri, precum şi pentru cei care părăsesc locul unui accident soldat cu victime, morţi sau răniţi, dar chiar şi pentru contravenţii mai puţin grave, cum ar fi nepurtarea centurii de siguranţă sau condusul cu telefonul mobil în mână.
      Noile reguli le permit autorităţilor să confişte temporar vehiculele celor care nu se află la prima abatere, iar în unele cazuri chiar să retragă definitiv carnetul de conducere.
      Potrivit Eurostat, în 2016 în Croaţia s-au înregistrat 73 de decese în evenimente rutiere la un milion de locuitori, comparativ cu media de 50 în Uniunea Europeană.
      digi24.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dintr-o data, si un dus devine un lux pe care de abia ti-l poti permite!
      Nu este de mirare asadar, ca majoritatea noilor mame lasa pe ultimul loc modul in care arata si deseori se neglijeaza in totalitate, fapt ce din pacate, pe termen mediu si lung, le va afecta stima de sine si relatia cu persoana iubita. Depresia post partum are deseori o legatura directa cu modul in care femeile arata in primele luni dupa nastere.
      Nu te ingrijora, pentru ca indiferent de statutul social si stilul de viata, este absolut normal sa arati obosita si la 3, 6 sau 9 luni dupa ce ai nascut, mai degraba decat sa ai o fata care radiaza de prospetime.
      Cu toate acestea, nu trebuie sa fii o martira, pentru ca nu exista prea multe statui ridicate in cinstea mamelor de pretutindeni, care se sacrifica pentru familliile lor, chiar daca ar merita acest lucru cu varf si indesat. In plus, faptul ca ai grija de tine nu inseamna ca viata ta nu se va invarti in continuare in jurul familiei tale. Nu ai nevoie de mult timp investit in tine ca sa arati mai bine, sa te simti mai bine si sa te bucuri de noua ta viata!
      Cand te uiti la tine in oglinda, trebuie sa vezi o femeie puternica si frumoasa, deoarece atunci cand te simti mai bine cu tine insati, vei dobandi incredere in tot ceea ce faci.
      Iata cateva sfaturi de frumusete, care te pot ajuta cu adevarat, mai ales ca exista cateva probleme specifice cu care se confrunta majoritatea femeilor dupa nastere. Daca data trecuta, v-am dat cateva sfaturi despre ce puteti face pentru a scapa de burtica dupa nastere, de data aceasta vom oferi cateva solutii pentru cele mai comune probleme ale tenului cu care noile mame trebuie sa se lupte in primii ani dupa nastere.
      1. Cearcane sau pungi umflate in jurul ochilor
      Acele “minunate” cercuri negre din jurul ochilor sau cearcanele, te pot face sa arati mai in varsta decat esti, mai obosita si chiar mahnita. Din pacate, daca bebelusul tau nu este exceptia de la regula, din cauza lipsei de somn, cearcanele sunt mai mult decat frecvente in cazul noilor mame. De asemenea, daca ai tendinta sa retiii apa in organism, acest lucru poate face ca ochii sa se umfle si sa ai si pungi inestetice sub ochi.
      2. Ten obosit, fara stralucire
      Lipsa de somn iti poate fura luminozitatea naturala a pielii. Ca sa iti mentii un look cat mai fresh, bea suficiente lichide pentru a-ti hidrata corpul, foloseste o crema hidratanta potrivita pentru nevoile tenului tau si nu uita sa iti exfoliezi tenul in mod regulat.
      3. Acnee, ten incarcat
      Schimbarile hormonale se pot resimti nu doar la nivelul starii emotionale, ci si a tenului. Multe mame se confrunta cu acnee sau cu ten incarcat, in conditiile in care nu aveau probleme inainte de a ramane insarcinate. Ce poti face acasa? Poti sa folosesti un produs special de curatare a pielii, de doua ori pe zi, sa incerci o exfoliere blanda si sa folosesti produse anti-acnee, care insa sunt permise de catre medic in cazul in care alaptezi.
      Indiferent de presiunea pe care o resimti pentru a fi o mama buna, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te neglijezi sau ca trebuie sa uiti de nevoile tale! Si tu contezi, si de fapt, cu cat esti mai fericita si mai impacata cu tine, cu atat vei resimti mai placut provocarile care vin la pachet cu noul tau rol.
      copilul.ro
  •