Cu 17 pasi mai aproape de fericire


    Nu uita ca mai fericita inseamna mai sanatoasa si mai tanara. Daca vei tine cont de regulile noastre, vei fii cu 17 pasi mai aproape de fericire.

18544abbbc22efd56fa5f4d0887dcfa7.jpg

1. Mai intai zambeste
Oricine are zile proaste; te-ai suit pe cantar si ai constatat ca esti nefericita posesoare a trei kilograme in plus fata de greutatea ideala? Ai primit o amenda de parcare? Te-ai uitat in oglinda si ai remarcat ca cearcanele te fac sa pari cu 8 ani mai in varsta, vecinul de sus ti-a inundat dormitorul proaspat zugravit, cainele a facut pipi in casa? Lista poate continua la nesfarsit.

Ce e de facut? Pentru a revigora buna dispozitie, uneori ajunge pur si simplu sa iei aerul unei femei fericite. Prin urmare, zambeste! Unde mai pui ca surasul este contagios. Aproape din reflex, cei din jurul tau iti vor raspunde, la randul lor, cu un zambet. Este un cerc virtuos. Cercetatorii au demonstrat ca zambetul are efect calmant si usor euforizant.

505590.jpg

2. Apoi razi de-a binelea!
Un lucru e sigur. Cand te uiti la un film care te face sa razi in hohote, te simti scaldata in buna dispozitie si toate problemele cotidiene par mici si atat de departe. Iar daca ziua se anunta complet compromisa, scoate la bataie artileria grea, clasicii nemuritori ai genului: Chaplin, Stan si Bran, Mel Brooks, Benny Hill. Rasul descatuseaza, dezinhiba, relaxeaza si „se ia”. Si, pentru a-l cita pe John Travolta in rolul ingerului Michael din filmul cu acelasi nume „Rasul este calea spre iubirea adevarata”.

3. Inceteaza sa-l mai cauti pe Fat-Frumos
Asta cand vine vorba de iubirea adevarata. De ce acest sfat sententios? Simplu. Pentru ca, daca vanatoarea de „jumatati” te-ar face fericita, acest lucru l-ar sti multe inaintea ta – si n-ai mai avea pe cine „vana”.

Din pacate, de cele mai multe ori, ajungi la vorba bunicii: cu cat cauti mai abitir, cu atat nici c-ai sa gasesti. Poti iesi in oras cu barbati, dar nu trebuie sa te rezumi la a-l cauta cu disperare pe EL, jumatatea ta, barbatul vietii tale. Pentru a-l gasi pe acesta, trebuie sa fii deschisa la aventuri, sa cunosti oameni si sa te situezi mai degraba in registrul practic decat in cel al teoriei.

4. Si daca ai merge la shopping?
Stim; barbatii vor spune ca noi, femeile, cautam si gasim tot felul de pretexte pentru a iesi in oras si a ne achizitiona o noua pereche de pantofi. Dar nu e vina noastra; antreaga comunitate stiintifica internationala a ajuns la concluzia ca, atunci cand iti cumperi cate ceva, motorul bunei dispozitii e la turatie maxima!

Mersul la targuieli este un adevarat dispozitiv de declansare a satisfactiei si a placerii. Din nefericire, efectul sau este destul de instabil, fiindca stim toate foarte bine ca satisfacerea unei dorinte nu poate fi o buna reteta pentru o fericire durabila.

Trebuie asadar sa fii constienta ca a-ti cheltui banii pe tot felul de capricii este o activitate limitata ca timp si ca efect. De aceea, trebuie sa ai mereu in vedere combinarea ei cu alte preocupari ce induc starea de bine.

507051.jpg5. Plateste-ti datoriile
Credit pentru aparatura electrocasnica, datorii fata de rude sau prieteni, restanta la plata intretinerii… Si daca, pentru revigorarea fericirii proprii, ai incepe prin a rambursa sumele pe care le datorezi – spre fericirea altora!? Reducerea datoriilor financiare ajuta la reducerea stresului si a anxietatii. Acesta poate fi, prin urmare, un preambul la fericire, dar nu fericirea in sine. In orice caz, achitarea datoriilor te-ar ajuta sa dormi mai linistita noaptea si sa ramai in relatii bune cu cei din jur.

6. Ia pozitie, reactioneaza
„Sa nu ne enervam, sa ne razbunam”, spunea personajul cel mai controversat din serialul texan ce facea deliciul serilor anterevolutionare. A te razbuna pentru micile umilinte cotidiene o fi oare una dintre cheile de acces spre fericire?

Trebuie precizat ca aceasta este o chestiune de dozare, de pastrare a unui echilibru. Umilintele repetate si supusenia poate nu au adus nimanui fericirea; insa cei care au indurat multe de-a lungul timpului reactioneaza uneori cu exces de agresivitate si de violenta si trec de la o emotie negativa la alta, fapt ce reprezinta un comportament toxic.

In concluzie, personajul amintit la inceput nu este un bun exemplu. Ce-i de facut? Psihologii ne vin in ajutor. „Cand ceva nu merge, trebuie sa reactionezi imediat si sa anchei cat mai repede capitolul.” Cultura fericirii consta in a face curatenie in jurul tau, in a smulge buruienile zi de zi, fara antarziere. Nu trebuie neaparat sa le si arunci in gradina celui ce le-a plantat.

7. Ridica ochii catre cer
Nu numai cand iti merge prost trebuie sa inalti privirea catre cer – la propriu si la figurat. In primul rand, pentru ca vezi apoi tot ce te inconjoara dintr-un alt unghi si ai impresia ca preiei controlul asupra situatiei. Apoi pentru ca, atunci cand esti deprimata, tinzi sa ne cocosezi, infunzi capul antre umeri si, ca un gest reflex, lasi privirea in pamant.

507066.jpg

Cand privesti cerul si cladirile inalte din jurul tau, pozitia ta se schimba si, o data cu ea, si moralul. Aici ar fi locul sa pomenim de religie; credinta aduce seninatate – e incontestabil ca zambetul unei maicute nu e contrafacut, nu e imagine de imortalizat pe pelicula turistilor hamesiti de inedit; e pur si simplu fericire.

Credinciosii sunt beneficiarii unor legaturi sociale importante (componenta esentiala a fericirii), sunt angajati intr-un sistem elevat de valori spirituale, au domolit angoasa mortii… Desigur, secretul sta in evitarea extremismelor, caci nici un integralist religios si nici un ateu absolut nu sant mai fericiti decat credinciosii moderati.

8. Alege un fetis
N-ai zice ca esti superstitioasa… Dar parca tot nu-ti vine sa treci pe sub o scara; si porti in portofel o moneda de 5 bani gasita la intrarea in facultate, alaturi de un trifoi cu patru foi presat in agenda. A, si cristalul de cuart vindecator, atarnat de un fir deasupra patului!

Nu ne fac explicit si imediat bine; dar nu ne fac rau. Si atunci, de ce sa nu te lasi purtata de magia… magiei, lasand deoparte rationamentele. Daca tu crezi, atunci se va intampla ce-ti doresti – dar nu inainte de a fi tu insati gata sa primesti!

9. Zugraveste-ti apartamentul. Cu mana ta!
Care este legatura dintre fericire, o bidinea si o galeata cu vopsea? Munca manuala, pur si simplu salvatoare. Numeroase studii au demonstrat ca este mult mai usor sa-ti ridici moralul actionand, decat adancindu-te an ganduri.

Pentru a da fericirii tale un nou suflu, mergi pe jos, fa sport, stai de vorba cu oamenii, renoveaza-ti apartamentul, apuca-te de gradinarit si nu mai reflecta atat la nemurirea sufletului. Atingerea unui obiectiv concret care te pune in valoare si implicarea intr-o activitate reprezinta o sursa de buna dispozitie.

10. Lasa masinile sa treaca
In loc sa reversi un val de injuraturi si ocari asupra primului sofer care forteaza prioritatea, ar fi mult mai bine sa cultivi emotiile pozitive si sa lasi de la tine. Cu moderatie. Bunavointa si amabilitatea sunt un teren fertil pentru fericire.

509058.jpgExista studii care demonstreaza ca, daca adormi noaptea gandindu-te la gesturile pozitive pe care le-ai putea face (sa lasi sa treaca o masina, de exemplu), nivelul multumirii de sine creste simtitor. Iti garantam ca e mai sanatos decat sa adormi gandindu-te la nenorocitul care „ti-a taiat fata”.

11. Munceste fluierand
Este frumos si placut sa fii fericita in viata privata, dar la ce bun, cand e mult, mult mai scurta decat viata profesionala? Prin urmare, pentru a fi fericita per total, trebuie sa fii fericita la serviciu. Multi oameni, atunci cand sunt intrebati despre elementele care-i fac sa se simta fericiti, vorbesc despre amplinirea profesionala.

Cum ajungi la asa ceva? Exista patru premise cruciale: sa lucrezi intr-o ambianta placuta, sa faci o munca din care sa inveti mereu cate ceva, sa ai sentimentul ca esti bun in meseria ta si sa simti ca munca iti este apreciata.
12. Vorbeste despre lucruri pozitive
O pana de cauciuc, aparitia unui cos pe frunte, defectarea masinii de spalat… Fiecare ne confruntam cu propria-ne portie de probleme cotidiene. Dar de aici pana la a vorbi despre asta cat e ziua de lunga, e… cale la fel de lunga! Trebuie sa comentezi lucrurile neplacute doar atat cat este necesar; apoi, gaseste politetea si intelepciunea sa schimbi subiectul.

13. Cultiva busuioc
Nu, nu este un nume de cod pentru „cele sapte frunzulite” halucinogene sau un indemn de a creste asa ceva intr-un colt discret al balconului. A da viata (busuiocului, spre exemplu) este un lucru extrem de benefic si plin de satisfactii. Exista in gradinarit un mecanism destul de primitiv, o legatura stransa cu natura.

509876.jpg

De altfel, reprezentarile Paradisului in toate culturile lumii sunt gradinile, nicidecum castelele. Exista o legatura foarte puternica ce ne face sa asociem fericirea cu apropierea de natura. Cand ceri cuiva sa-ti descrie o imagine linistitoare, aproape intotdeauna iti va descrie un tarm de mare, un lac cu nuferi, o lunca plina de flori, un deal impadurit.

14. Nu-ti compara fericirea cu a celorlalti
In ciuda a ceea ce publicitatea si societatea noastra de consum incearca sa realizeze, armonizarea fericirilor este un lucru imposibil. O verisoara adora sa traiasca cu un batran bancher cu portmoneul doldora? Aceasta e fericirea ei. O colega este innebunita dupa petrecerile mondene si danseaza pana la epuizare in cluburi? Asta e fericirea ei.

Poate pentru tine fericirea este o casa in afara orasului si o gradina plina de flori. Orice ar fi, nu incerca sa copiezi, pentru ca nu-ti va iesi. Cine a spus „Fericirea este un lucru atat de intim, incat, pentru a-l atinge, trebuie sa-l inventezi”? Cei de la Sony…

15. Adopta un catelus (sau o pisica, un papagal, pesti)
Daca un tip atletic, cu ochi albastri si inima nu prea zburdalnica nu ne poate oferi mare bucurie, cum ar putea un catelus cu ochi sticlosi sau un porcusor de Guineea sa ne faca fericite? Ei bine, este posibil. Pentru ca animalele alunga energiile negative din casa, raspandesc bucurie si iubesc neconditionat.

Atentie insa! Anumite persoane se inconjoara de animale din lipsa de altceva. Asa nu! Cainele este cel mai bun prieten al omului si-i implineste acestuia viata, atat timp cat nu este un substitut al relatiilor interumane. (Am priceput. Dam jos catelusul din pat pentru a-l reprimi pe tipu’ atletic, cu ochi albastri).

526561.jpg16. Traieste clipa
Zi de zi, esti inconjurata de mici motive de bucurie. Dar nu micile momente de bucurie alcatuiesc marile momente de fericire!? Prin urmare, nu le rata si profita din plin de ele. Sunt aici, la indemana ta.

O ora petrecuta cu prietenii la o terasa, un compliment din partea unui coleg cu privire la gustul tau desavarsit in materie de vestimentatie, o baie cu spuma, seara, cand vii franta de la serviciu. Fericirea anseamna sa-ti dai seama pe loc de ceea ce-ti poate oferi un moment de satisfactie, bunastarea constienta.

17. S-o lasam mai moale cu fericirea!
Ca vorbim de asta de la inceputul articolului; fericire in sus, fericire in jos. Ce-ar fi sa nu ne mai gandim atat la asta? In fond, mai exista si alte lucruri in viata. Sa acceptam deci si perioadele de plictiseala, de nefericire, de nostalgie… Toate trebuie sa-si gaseasca loc in viata noastra. Este adevarat, nefericirea nu ne aduce fericirea, dar conduce spre ea.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Problemele cotidiene ne acaperează zilele și adesea suntem nervoși, irascibili în orice moment și uităm să ne bucurăm de fiecare moment, acest lucru afectându-ne și sănătatea, chiar dacă rareori ne dăm seama de acest lucru.
      Este momentul să faci mici schimbări în viața ta dacă vrei să fii mai sănătoasă și mai fericită și noi îți propunem 5 lucruri pe care le poți încerca.
      1. Ține un jurnal
      Acest lucru te va ajuta mai mult decât îți imaginezi. Încearcă să îți notezi în fiecare dimineață lucrurile pentru care ești recunoscătoare, precum și ce așteptări ai de la ziua respectivă. În felul acesta îți începi programul într-o notă pozitivă și, totodată, poți nota și cele mai importante lucruri pe care le ai de făcut, fiindu-ți mult mai ușor să ai o evidență.
      La finalul zilei verifică câte lucruri ai reușit să faci și încearcă să îți exprimi recunoștința în scris pentru tot ceea ce ai obținut. Deși pare un lucru mic, în timp vei vedea că starea ta de spirit se va îmbunătăți.
      2. Mănâncă liniștită micul dejun
      Ce-ar fi dacă nu ai mai aștepta până la weekend să te bucuri de micul dejun așa cum se cuvine. Pregătește-ți un bol cu cereale și fructe și savurează în liniște aceste momente. Încearcă să nu faci și alte activități în acest timp, adică nu-ți verifica e-mailul, conturile de social media și așa mai departe. Faptul că îți rezervi 15 minute în fiecare dimineață te va ajuta să fii mai relaxată și mai calmă întreaga zi.
      3. Privește lucrurile dintr-un alt unghi
      Ia fiecare problemă ca pe o provocare și nu ca pe o pedeapsă. Bucură-te pur și simplu că te poți trezi dimineața și că mergi la locul de muncă unde vei avea șansa să faci ceea ce îți place. În plus, încearcă să privești totul ca pe o experiență prin care poți învăța mai multe și despre cei din jur.
      4. Mergi la timp la medic
      Da, poate părea un lucru de la sine înțeles, însă de cât timp nu ai mai făcut un control ca la carte, exact atunci când a trebuit? Amintește-ți că sănătatea ta, atât fizică, cât și psihică, este cea mai importantă, deoarece fără aceasta nu poți face nimic din ceea ce îți propui, așadar asigură-te că îți stabilești cu adevărat prioritățile așa cum trebuie.
      5. Meditează
      Oferă-ți timp să stai în liniște absolută și să te gândești la corpul tău. Încearcă să fii recunoscătoare pentru faptul că reușești să faci atât de multe lucruri și gândește-te cât de puternică ești pentru că ai reușit să treci peste o mulțime de momente dificile din viața ta.Poți medita atât dimineața, cât și seara, și chiar și cinci minute îți vor aduce schimbări în atitudine.
      elle.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Primul raport a fost realizat în anul 2012. De atunci și până acum lucrurile s-au schimbat mult. Vă propunem mai jos să vedeți cum a evoluat nivelul fericirii în țara noastră, conform acestor rapoarte, în ultimii cinci ani.
      #2019 – Moldova s-a clasat pe locul 71
      #2018 – Moldova s-a clasat pe locul 67
      #2017 – Moldova s-a clasat pe locul 56
      #2016 – Moldova s-a clasat pe locul 55
      #2015- Moldova s-a clasat pe locul 52
      Așadar, observăm că în ultimii cinci ani țara noastră a scăzut cu 19 poziții în acest clasament mondial. Sunt mai mulți factori, probabil, care îi fac pe moldoveni să devină mai nefericiți. Voi cum credeți coincide acest clasament cu nivelul fericirii din Moldova și care sunt acei factori care ne fac să fim mai triști?
      diez.md
    • maria981s
      De maria981s
      Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Ohio au realizat o listă de 821 de cuvinte care exprimau emoție și le-au tradus apoi în diferite limbi, inclusiv spaniolă, chineză mandarină, farsi și rusă. Aceste cuvinte au fost introduse în cele mai populare motoare de căutare online. Echipa a reușit să strângă aproximativ 7,2 milioane de imagini cu expresii faciale din toate culturile.
      Folosind algoritmi de calculator, cercetătorii au stabilit că fața umană are 16.384 de expresii faciale unice, combinând diferiți mușchi în moduri diferite. În ciuda multitudinii de expresii care sunt posibile să le aibă chipul omului, cercetătorii au descoperit că numai 35 sunt recunoscute ușor.
      Aceasta poate fi o dovadă a modului în care oamenii se bucură. „Fericirea acționează ca un adeziv social și are nevoie de complexitatea diferitelor expresii faciale; dezgustul este doar… dezgust.”, a declarat profesorul Aleix Martinez, unul din autorii studiului, potrivit Daily Mail.

      Într-un alt studiu, cercetătorii de la UC Berkeley (California) au descoperit că oamenii îşi mişcă muşchii faciali pentru a exprima 21 de categorii de emoţii. Până în prezent, cercetătorii şi-au limitat studiile la recunoaşterea a şase emoţii elementare: bucurie, tristeţe, frică, furie, surpriză şi dezgust. După ce au rugat 800 de participanți să-și exprime emoțiile pe care le-au simțit în timpul vizionării a 30 de videoclipuri scurte, experții au determinat că pe lângă cele 6 emoții elementare, omul simte și confuzie, romantism, nostalgie, dorință sexual[, etc.
      Lista completă de emoții este: admirație, adorație, apreciere estetică, amuzament, anxietate, venerație, stângăcie, plictiseală, calm, confuzie, dorință, dezgust, empatie, fascinație, invidie, încântare, frică, spaimă, interes, veselie, nostalgie, romantism, tristețe, satisfacție, dorință sexuală, simpatie, izbândă.
      tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      „Draga mea, în curând vom deveni părinți”


      „Dragă mea, nu plânge. Ăsta e doar un film”
      „Dragul meu, nu plânge. Ăsta e fotbal”


      „Apoi ea spune că nu ține minte sfârșitul filmului”

      „Ai luat totul necesar? Da.”
      „Ești sigur că ai luat totul necesar?. Întocmai.”
      „Nu-mi pot găsi lenjeria. Eu cred că am uitat-o.”

      „Ce drăguț”






      diez.md
    • maria981s
      De maria981s
      Uğur spune că ideea i-a venit după ce a observat cât de greu le este sirienilor să facă lucruri obișnuite, care fac parte din rutina zilnică a altor oameni. Să facă duș sau cumpărături este pentru ei un adevărat lux, ceea ce pentru alții este o normalitate. 
      Mai jos puteți vedea câteva dintre creațiile sale.
      zugo.md
  •