Ce să faci când mama ta este narcisistul din viața ta și nu ai cum să te îndepărtezi


    Fiecare vizită te umple de anxietate, conversațiile telefonice cu mama ta sunt foarte stresante și nu știi cum să reacționezi pentru a redresa situația? Nu este ușor să iubești pe cineva care îți alimentează anxietatea, dar nici nu ai cum să dispari din viața ei. Află părerile altor persoane aflate în aceeași situație.

worried-mom-talking-to-daughter.jpg

Din păcate există și situațiile în care narcisismul apare într-un mod neprevăzut în viața ta și nu ai cum să te distanțezi imediat și să rupi legătura cu persoana toxică. Specialiștii au reunit experiențele persoanelor care au o mamă narcisistă pentru a face lumină în cadrul acestei situații complicate, cu numeroase consecințe negative în plan emoțional.

Felul în care te tratează mama ta te poate afecta și la vârsta adultă, iar dacă ai trecut de 18 ani nu înseamnă că nu mai ai nevoie de afecțiune și sprijin. Partenerul, prietenii și restul familiei pot contribui la menținerea echilibrului tău emoțional, dar dacă narcisismul este singura reacție pe care o remarci în interacțiunea cu mama ta vei avea senzația că ai un gol în suflet sau că nu-ți poți întregi viața.

 Pentru a diminua suferința resimțită în această situație greu de rezolvat voluntarii din cadrul chestionarelor realizate împărtășesc propria experiență, sub rezerva anonimatului:

 1. „Nu pot dormi înainte de vizitele ei, mă răstesc la ceilalți membri ai familiei, iar după aceea petrec minute în șir plângând și cerându-mi scuze. Fac curat în mod radical pentru a evita orice observație și sunt convinsă că oricum voi da greș și nu-i va plăcea ceva.”

 2. „Când mă vizitează am grijă să nu fie copiii acasă pentru că au început să mă întrebe de ce bunica îmi face tot timpul observație și de ce nu mă îmbrățișează niciodată. Îl face pe tatăl meu să se simtă ciudat și îi vorbește de rău pe frații mei.”

 3. „Vizitele ei mă lasă epuizat la nivel fizic și emoțional. După ce pleacă nu simt decât tristețe. Îmi pare rău că nu am avut mama pe care mi-aș fi dorit-o și că nu mă simt iubit. O relație apropiată cu ea ar fi contat enorm pentru mine, dar nu a fost posibil.”

 4. „Le invidiez foarte mult pe mamele care se plimbă cu fiicele lor pe stradă și vorbesc despre orice, fără să evite orice semn de afecțiune.

Este foarte trist că vizitele mamei mele îmi agravează anxietatea, iar după ce pleacă mă simt descurajată și am senzația că nu voi avea niciodată succes și că nu merit să fiu iubită.”

 5. „Mă simt rușinată când le spun celorlalți că vine mama în vizită și ei se bucură pentru că se gândesc că ne vom simți bine împreună, dar de fapt eu mă tem și îmi este foarte greu să-mi pun ordine în gânduri.” 

 6. „M-am gândit la posibilitatea de a o exclude din viața mea, dar știu că nu le-aș putea explica acest lucru copiilor mei și nici nu vreau să crească fără o bunică. Totuși, este foarte greu să ții la cineva care nu face decât să-ți aducă la suprafață temerile și să te critice agresiv pentru orice gest sau privire. Uneori mă întreb dacă merită să continui.”

 7. „Mă simt vinovată pentru că nu sunt o fiică mai bună, așa cum și-ar dori să fiu și pentru că nu am reușit să fac ce a vrut ea. Îmi amintește constant că am dat greș și îmi este foarte greu să vorbesc în prezența ei.”

 8. „Mă deranjează foarte tare că mă manipulează și mă face să realizez acțiuni despre care i-am spus că vreau să le evit. Este ca și cum ironizează tot ce este important pentru mine și mă umilește constant.”

 9. „Deși îmi doresc foarte mult să am o discuție relaxată cu mama mea, interacțiunile noastre se rezumă la învinovățire, victimizare, plângeri și critici. De multe ori mi se pare o situație fără speranță să iubești un părinte narcisist. Este ca și cum sunt blocat într-un scenariu care se repetă la nesfârșit și nu am cum să ies din el. Ar trebui să fie o relație mult mai plăcută și motivantă, dar știu că lucurile nu se vor schimba niciodată.”

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Deși nu se poate nega legătura cu totul specială care se creează între o mamă și copiii ei, nu este total corect să se creadă că poate realiza singură toate acțiunile necesare pentru dezvoltarea copiilor. Mai ales în privința fetelor cercetătorii consideră că prezența tatălui nu este un factor de ignorat, ci constituie un indicator semnificativ pentru socializare și consolidarea echilibrului psihologic, dar și a stabilității financiare la vârsta adultă. 
       De ce contează atât de mult prezența tatălui la nivel emoțional?
      În cadrul unui studiu recent s-a stabilit că fetele care au o relație bună cu tatăl lor prezintă un risc mult mai redus de depresie și anxietate și rezistă mai bine în fața stresului. În plus, pot vorbi deschis despre sentimentele lor, iar acest lucru le va ajuta să stabilească relații de prietenie sau romantice de lungă durată mai târziu. Valorile și propria imagine vor avea conotații pozitive dacă se formează o relație de afecțiune cu tații. Aceștia au un rol foarte important pentru consolidarea încrederii în propriile forțe și stimularea creativității la nivel social.
       Care sunt efectele practice ale prezenței taților în viața fetelor
      Dincolo de factorii emoționali tații au un rol foarte important și din punct de vedere practic. Contează foarte mult prezența lor pentru sănătatea la nivel fizic și stabilitatea financiară prezentă și viitoare a fetelor. Potrivit specialiștilor, femeile care au avut o relație apropiată cu tatăl lor din copilărie devin mult mai stabile din punct de vedere financiar și sunt atente la starea lor de sănătate. În general, tații sunt considerați simbolul securității financiare, iar dacă se adaugă și emotivitatea și sănătatea este clar că fetele care pot avea un contact frecvent cu tații vor avea mari șanse de a avea o carieră de succes, prevenind în același timp îmbolnăvirile.
       De ce este necesar ca tații să se implice de la început?
      Pentru tații care se implică în viața copiilor din primele zile de viață legătura este mult mai puternică decât în cazul unei prezențe sporadice.Față de acum câteva decenii când nu aveau voie nici măcar să asiste la naștere, în prezent există foarte multe șanse pentru implicarea taților atât din timpul sarcinii, cât și după naștere. Pot să-și hrănească fiicele cu lapte praf, le pot legăna, le vor citi povești sau pot schimba scutece, toate aceste lucruri fortificând legătura de afecțiune.
       Cum intervine mass media în acest context
      Deși acum este posibil ca tații să fie prezenți tot timpul în viața fiicelor lor, mass media insistă încă pe imaginea lor din trecut, cea în care toate reclamele prezintă tații ca și cum nu se pot descurca pentru a avea grijă de copii. În ciuda reclamelor care continuă să sugereze că tații nu știu sau nu înțeleg ce vrea și ce are nevoie copilul, realitatea este foarte diferită. Tații au devenit mult mai receptivi, iar aceste stereotipuri nu trebuie considerate reguli.
      Și mamele contează foarte mult
      Deși se accentuează din ce în ce mai mult importanța pe care o are rolul taților în viața fetelor, nu înseamnă că mamele nu au și ele un rol esențial. Numai mamele le pot oferi fiicelor lor sfaturi esențiale despre cum să aibă succes, despre schimbările fizice prin care vor trece în diferite etape ale vieții, precum și despre bucuria de a fi mamă și de a-ți îmbrățișa copiii.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      In timp ce dormi, consumi astfel echivalentul caloriilor arse in aproximativ o ora de alergare. Expertii sustin ca un somn de calitate poate contribui la scaderea in greutate la fel de mult ca si exercitiile fizice. Daca vrei sa profiti de aceasta oportunitate, este important sa aplici aceste metode care iti pot accelera metabolismul in timp ce dormi.
      Ce sa faci inainte de culcare: sfaturi pentru slabit
      1. Alege o temperatura ambientala mai scazuta
      Expertii recomanda ca temperatura din dormitor sa varieze in jurul valorii de 18 grade Celsius pe timpul noptii. Studiile au indicat ca un mediu inconjurator mai racoros activeaza celulele de grasime care sunt responsabile pentru reglarea temperaturii corpului. Daca dormi dezbracata sau intr-o camera mai racoroasa, corpul tau incepe sa consume mai multa energie pentru a-si pastra temperatura constanta. In felul acesta, poti arde mai multe calorii pana dimineata.
      2. Bea suc de struguri
      Sucul de struguri contribuie la arderea caloriilor prin intermediul unei substante care se numeste resveratrol. Aceasta converteste grasimea alba in grasime bej, pe care corpul o foloseste pentru a-si regla temperatura in timpul somnului. Daca bei un pahar de suc de struguri inainte de culcare vei forta organismul sa scape de grasime, in loc sa o stocheze. Alege sa consumi suc proaspat, pentru a evita aportul inutil de zahar.
      3. Respecta orele de culcare si trezire
      Conform studiilor, un program de somn neregulat favorizeaza ingrasarea. In mod normal, organismul secreta melatonina, hormonul somnului, atunci cand stie ca este timpul sa mearga la culcare. Acest hormon contribuie si la activarea celulelor de grasime bej si favorizeaza procesul de ardere a caloriilor. Daca nu ai un program fix de somn, productia de melatonina va avea de suferit si calitatea somnului tau va fi afectata. Ca urmare, te vei simti obosita dimineata si iti va fi pofta de o gustare cu multe calorii. Daca vrei sa eviti acest lucru, respecta orele de culcare si trezire.
      4. Renunta la folosirea dispozitivelor mobile inainte de culcare
      Programul de somn nu este singurul care influenteaza producerea melatoninei. Folosirea excesiva a dispozitivelor electronice inainte de culcare este un alt motiv pentru care somnul poate sa fie neodihnitor. Lumina albastra a dispozitivelor electronice intarzie procesul de producere a melatoninei. De aceea iti va fi mai greu sa adormi si te vei simti mai obosita la trezire.
      5. Ia o gustare cu continut mare de proteine
      Nu e nimic gresit in a lua o gustare inainte de somn, daca respecti regulile. Alege o gustare bogata in proteine, cum ar fi un iaurt grecesc, branza degresata, carne de curcan sau unt de arahide. Acestea iti vor accelera metabolismul si vor contribui la cresterea masei musculare.
      6. Fa antrenamente de rezistenta
      Exercitiile fizice reprezinta cea mai buna metoda pentru a scapa de stres si pentru accelerarea metabolismului inainte de a merge la culcare. Antrenamentele cardio si aerobice sunt eficiente, insa antrenamentele de rezistenta, cu greutati, s-au dovedit cele mai potrivite pentru accelerarea procesului de ardere a grasimilor.
      7. Bea ceaiuri de plante
      Anumite feluri de ceai te pot ajuta sa slabesti in timp ce dormi. Scortisoara previne inflamatiile si balonarea. Menta reduce pofta de mancare si te ajuta sa sari peste gustari. Iar musetelul imbunatateste digestia si iti relaxeaza sistemul nervos.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dar înțelegi, în sfârșit, că mamei tale nu i-a fost nici pe departe ușor să-ți dea viață și poate că nu i-ai mulțumit niciodată cu adevărat pentru asta. Înțelegi că nu o dată și-a luat de la gură ca tu să ai ce mânca, în fond, și tu ai face același lucru pentru copilul tău acum. Înțelegi de ce a pus mai mult preț pe nevoile fizice decât pe cele emoționale. Sau încerci. Pentru că noi nu am prins comunismul. Noi nu am stat la cozi și nici nu am suferit de foame cu adevărat. Și atunci, da, e posibil să nu înțelegem niciodată cu adevărat de ce părinții noștri n-au fost cu adevărat atenți la nevoile noastre emoționale.
      În schimb, poate că am avut mai mult timp sau condițiile au fost prielnice pentru a conștientiza mai mult abandonul emoțional sau abuzul.
      Noi am avut mai mult timp să ne întrebăm de ce ne trăgeau de păr sau ne mai ardeau câte o palmă când nu făceam întocmai cum își doreau. Noi, generația asta tampon, am învățat cum să nu fim. Cum probabil și părinții noștri au învățat de la bunici cum să nu fie față de noi.
      Eu nu îmi voi bate copilul niciodată. Eu nu îmi voi pedepsi copilul niciodată. Eu nu îmi voi face copilul să sufere niciodată. Eu nu îmi voi compara copilul niciodată. Eu îi voi da copilului meu tot ce nu am avut eu. Eu voi avea mai multă încredere în copilul meu decât au avut părinții mei în mine. Eu nu voi sta într-o relație doar de dragul copilul. Și cât de lungă poate fi lista asta.
      Părinții noștri n-au fost perfecți. Nici bunicii probabil n-au știut să fie mai buni cu ei. Poate că nici noi nu vom reuși să fim perfecți. Poate că nici nu există astfel de părinți. Poate că există părinți și atât.
      Și apoi, spune-mi tu, indiferent câtă bătaie ai luat sau indiferent de cât de abandonat te-ai simțit, așa-i că ți-ar rămâne sufletul gol dacă ei n-ar mai fi? Buni, răi, cum o fi.
      Pe de altă parte, am spus și-o voi spune până la ultima suflare: Cu omul cel mai drag ție nu trebuie să ascunzi gunoiul sub preș. Da, știu. E dureros. Să-ți reproșeze ființa pe care o iubești cel mai mult un lucru sau un altul, poate fi la fel ca și cum te-ai duce în iad și apoi te-ai întoarce. Dar dacă asta este necesar ca să fie Rai între voi, dă-i înainte.
      I-ai spune bărbatului tău dacă te deranjează ceva la el? De ce ar trebui să fie diferit în relația părinte-copil? De ce nu ne-am dori să muncim pentru relația noastră? Să o facem mai bună decât este. Să ajungă în punctul acela ideal. 
      Părinții noștri au reproșurile lor. Noi avem reproșurile noastre. Probabil și copiii noștri vor face la fel. Nu ne naștem cu manual de utilizare și nu putem urma întotdeauna sfaturile specialiștilor. Suntem influențați. De frici, de emoții, de oboseală, de anxietate, de bani, de societate. Dar putem încerca. Putem să ne cerem scuze și ne putem deschide ochii și urechile pentru a fi mai buni.
      Putem.
      Până atunci, iartă-mă mamă. N-am știut că ți-a fost greu, cum probabil nici tu.
      doamnakovacs.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dintr-o data, si un dus devine un lux pe care de abia ti-l poti permite!
      Nu este de mirare asadar, ca majoritatea noilor mame lasa pe ultimul loc modul in care arata si deseori se neglijeaza in totalitate, fapt ce din pacate, pe termen mediu si lung, le va afecta stima de sine si relatia cu persoana iubita. Depresia post partum are deseori o legatura directa cu modul in care femeile arata in primele luni dupa nastere.
      Nu te ingrijora, pentru ca indiferent de statutul social si stilul de viata, este absolut normal sa arati obosita si la 3, 6 sau 9 luni dupa ce ai nascut, mai degraba decat sa ai o fata care radiaza de prospetime.
      Cu toate acestea, nu trebuie sa fii o martira, pentru ca nu exista prea multe statui ridicate in cinstea mamelor de pretutindeni, care se sacrifica pentru familliile lor, chiar daca ar merita acest lucru cu varf si indesat. In plus, faptul ca ai grija de tine nu inseamna ca viata ta nu se va invarti in continuare in jurul familiei tale. Nu ai nevoie de mult timp investit in tine ca sa arati mai bine, sa te simti mai bine si sa te bucuri de noua ta viata!
      Cand te uiti la tine in oglinda, trebuie sa vezi o femeie puternica si frumoasa, deoarece atunci cand te simti mai bine cu tine insati, vei dobandi incredere in tot ceea ce faci.
      Iata cateva sfaturi de frumusete, care te pot ajuta cu adevarat, mai ales ca exista cateva probleme specifice cu care se confrunta majoritatea femeilor dupa nastere. Daca data trecuta, v-am dat cateva sfaturi despre ce puteti face pentru a scapa de burtica dupa nastere, de data aceasta vom oferi cateva solutii pentru cele mai comune probleme ale tenului cu care noile mame trebuie sa se lupte in primii ani dupa nastere.
      1. Cearcane sau pungi umflate in jurul ochilor
      Acele “minunate” cercuri negre din jurul ochilor sau cearcanele, te pot face sa arati mai in varsta decat esti, mai obosita si chiar mahnita. Din pacate, daca bebelusul tau nu este exceptia de la regula, din cauza lipsei de somn, cearcanele sunt mai mult decat frecvente in cazul noilor mame. De asemenea, daca ai tendinta sa retiii apa in organism, acest lucru poate face ca ochii sa se umfle si sa ai si pungi inestetice sub ochi.
      2. Ten obosit, fara stralucire
      Lipsa de somn iti poate fura luminozitatea naturala a pielii. Ca sa iti mentii un look cat mai fresh, bea suficiente lichide pentru a-ti hidrata corpul, foloseste o crema hidratanta potrivita pentru nevoile tenului tau si nu uita sa iti exfoliezi tenul in mod regulat.
      3. Acnee, ten incarcat
      Schimbarile hormonale se pot resimti nu doar la nivelul starii emotionale, ci si a tenului. Multe mame se confrunta cu acnee sau cu ten incarcat, in conditiile in care nu aveau probleme inainte de a ramane insarcinate. Ce poti face acasa? Poti sa folosesti un produs special de curatare a pielii, de doua ori pe zi, sa incerci o exfoliere blanda si sa folosesti produse anti-acnee, care insa sunt permise de catre medic in cazul in care alaptezi.
      Indiferent de presiunea pe care o resimti pentru a fi o mama buna, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te neglijezi sau ca trebuie sa uiti de nevoile tale! Si tu contezi, si de fapt, cu cat esti mai fericita si mai impacata cu tine, cu atat vei resimti mai placut provocarile care vin la pachet cu noul tau rol.
      copilul.ro
  •