10 sfaturi realiste pentru un mariaj de succes


    Vremurile s-au schimbat, iar succesul unei căsnicii moderne se raportează acum la eforturile depuse de ambele părţi. Asta înseamnă că există reguli universale pe care fiecare partener trebuie să le urmeze. 

bride-couple-groom-70737.jpg

Care sunt sfaturile pentru o căsnicie de succes?

1. Nu transforma social media într-un consilier marital

Cea mai sigură cale de a submina puterea căsniciei tale este de a cere opinia unei persoane aleasă la întâmplare. Una este să mergi la un consilier marital de încredere în mod privat şi alta este să îţi spui problemele pe Internet şi să aştepţi ajutor. Nimeni nu te cunoaşte suficient de bine pentru a-ţi oferi un sfat valabil. Căsătoriile nu sunt salvate în secţiunea de comentarii. 

2. Comunicați, comunicați, comunicați

Exisă un adevărat universal pentru toate relaţiile care nu s-a schimbat în timp: comunicarea este cheia. Trebuie să ştii că partenerul tău nu are abilităţi de citire a minţii. Nevoile, dorinţele şi opiniile voastre sunt toate lucruri pe care le ştiţi doar voi şi la care nimeni nu poate ajunge decât dacă le spui cu voce tare. Bucuraţi-vă de ideea de a vă pune gândurile în cuvinte reale. Când se întâmplă ceva în relaţia ta, nu te aştepta ca partenerul să ştie de ce reacţionezi aşa. Singura persoană care ştie eşti tu!

3. Nu formaţi un trio cu telefonul 

adult-airport-apparel-993607.jpg

Pune-ţi telefonul deoparte şi concentrează-te asupra persoanei cu care ai ales să îţi petreci viaţa. 

4. Nu te atinge de telefonul partenerului

De ce oamenii se tem atât de mult de intimitate? Confidenţialitatea nu este un inamic, este un drept sacru al tuturor adulţilor. Soţul tău are dreptul la intimitate şi la fel şi tu. Dacă acest lucru te face să te simţi inconfortabil sau dacă ai motive să crezi că partenerul ascunde ceva de tine, voi doi trebuie să purtaţi o discuţie serioasă despre temelia încrederii în căsnicia voastră. Există probleme mai mari aici, nu trebuie să vă dovediţi că nu aveţi nimic de ascuns pentru a vă justifica dreptul la intimitate. 

5. Mergi la culcare şi furios/oasă

Furia este o emoţie incomodă, iar acest lucru nu se schimbă dacă eşti implicat într-o relaţie. Ideea de a merge la culcare în orice stare emoţională, alta decât euforia şi fericirea, este total absurdă. Această mentalitate provine din teama că relaţia nu e suficient de puternică pentru a rezista unei confruntări.Oferă-ţi libertatea de a fi supărat pe partenerul tău şi oferă-i şi acestuia acelaşi drept. Dimineaţa, lucrurile ar putea sta cu totul altfel!

6. Poliamoria este sănătoasă

Oamenii sunt fiinţe emoţionale complexe, iar greutatea acestor sentimente este prea mare pentru a fi dusă de o singură persoană. Fiecare partener are nevoie de prieteni şi nu numai de împlinire personală. Nu este un semn de putere a căsniciei dacă partenerul are responsabilitatea de a fi totul. În cele din urmă, vei vedea că acest lucru va fi o povară. Fii o soţie sau un soţ bun şi construiţi-vă relaţii de prietenie în afara căsniciei. 

7. Auto-perfecţionarea vă va întări căsnicia

accusation-anger-angry-984950.jpg

Oamenii se află într-o stare constantă de evoluţie. Persoana cu care te-ai căsătorit nu va fi aceeaşi după 5, 10 sau 15 ani de relaţie. Şi nici tu nu vei mai fi. Îmbrăţişează aceste schimbări şi veţi creşte împreună. Dacă alegi să stai pe loc, vei căpăta resentimente privind cum partenerul tău continuă să crească. Până la urmă, el va găsi pe altcineva care să facă parte din povestea lui.

8. Nu te uita singur/ă la serialul vostru preferat

Acest lucru ar putea părea absurd, însă este destul de important pentru cuplurile moderne. Când vă puneţi de acord să începeţi un serial împreună, faceţi cumva o mică promisiune. Această activitate, ca şi altele pe care le faceţi împreună, reprezintă o legătură unică nedefinită dintre soţi. Este un exemplu ciudat, dar extrem de serios cu privire la asumarea angajamentului unul faţă de celălalt. Arată că eşti de încredere, ţinându-te de cuvânt chiar şi în cazul celor mai mici şi mai prosteşti promisiuni. 

9. Să fii kinky e un lucru bun

beautiful-couple-flirting-807978.jpg

Poate că acesta nu e punctul tău forte, dar nu asta e important. Ceea ce e important este să-ţi identifici latura ta perversă pe care nu ai împărtăşit-o nimănui şi, apoi, să i-o dezvălui soţului sau soţiei. Astfel se va crea o legătură profundă şi durabilă. 

10. Învaţă să îţi ceri scuze 

Să spui că îţi pare rău este o abilitate dobândită care arată două lucruri. În primul rând, nu-ţi pui mândria mai presus de sentimentele partenerul de viaţă. În al doilea rând, eşti capabil să recunoşti că nu eşti perfect. 

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Când vine vorba despre căsătorie, majoritatea oamenilor se gândesc la nuntă în loc de anii lungi şi, adesea, provocatori ai noii vieţi începute în doi. 

      Bineînţeles, o căsătorie trainică şi frumoasă se construieşte. Nu te poţi căsători aşteptând ca totul să funcţioneze perfect de la sine. Este nevoie de muncă asiduă, dăruire, afecţiune şi respect reciproc pentru a crea o relaţie care să dureze o viaţă!
      Cu toate acestea, există câteva semne care îţi pot arăta că mariajul tău va dura pentru totdeauna:
      Ai avut o nuntă cu mulţi invitaţi
      Conform studiilor, cuplurile care au o nuntă cu mai mult de 200 de invitaţi au de 12,5 ori mai puţine şanse de divorţ decât cuplurile care aleg o nuntă restrânsă şi intimă. Deci, dacă ai avut o nuntă mare, acesta ar putea fi un semn că mariajul tău e de lungă durată.
      Amândoi aveţi stabilitate financiară
      Conform sondajelor, cuplurile căsătorite sunt cu 51% mai puţin susceptibile să divorţeze dacă veniturile cumulate sunt stabile. În timp ce banii nu pot cumpăra dragostea, cu siguranţă ajută cuplurile să evite multe dispute financiare care pot conduce spre divorţ. 
      Sunteţi deschişi unul faţă de celălalt
      Să îţi pui sufletul pe tavă şi să îţi expui vulnerabilităţile în faţa partenerului de viaţă nu este un lucru uşor. Dar, te ajută să înveţi mai multe şi să îl cunoşti mai bine pe cel de lângă tine. Dacă tu şi partenerul tău vă simţiţi confortabil să discutaţi deschis unul cu celălalt, atunci este un semn că mariajul vostru poate dura pentru totdeauna.
      Te concentrezi asupra binelui în locul răului
      Să te gândeşti la lucruri negative despre partenerul tău te determină să te concentrezi mai mult pe neplăcerile şi lipsurile existente în relaţie.Dar, nimeni nu este perfect! Dacă îl priveşti într-o manieră pozitivă, îţi vei orienta atenţia către calităţile sale şi către ceea ce face bun în relaţie. Asta poate uşura cu mult şi contribuie la o căsătorie de lungă durată.
      V-aţi întâlnit mult timp înainte de a vă căsători
      Conform unui studiu, cei care au fost iubiţi cel puţin 3 ani înainte de a se căsători au cu 39% mai puţine şanse de a divorţa. Cercetarea sugerează că mai mult timp petrecut împreună înainte de căsătorie permite unui cuplu să se cunoască mai bine şi ajută la o planificare eficientă a vieţii în doi.
      Aţi plecat în luna de miere
      Conform cercetărilor, cuplurile care merg în luna de miere direct după ce s-au căsătorit au cu 41% mai puţine şanse de a divorţa mai târziu în viaţă. Luna de miere ajută cuplul să se elibereze de tot stresul acumulat cu planificările nunţii, permiţându-i să se reconecteze şi să înceapă mariajul cu dreptul.
      Nu-ţi pasă de aparenţe
      În timp ce unii oameni consideră că aspectul fizic şi bogăţia sunt factori importanţi în alegerea unui partener, cercetările sugerează că partenerii care se concentrează mai mult pe frumuseţea interioară decât pe aspectul exterior şi bogăţie sunt cu 50% mai puţin susceptibili să divorţeze.
      Vorbiţi aceeaşi limbă, "limba iubirii"
      Modul în care cuplurile comunică prezice rata de succes a relaţiei şi a căsătoriei. Când doi indivizi se află într-o relaţie de multă vreme, încep să cunoască obiceiurile celuilalt şi chiar încep să vorbească aceeaşi "limbă". Acest lucru face ca petrecerea multor ani împreună să fie o experienţă mult mai plăcută. 
      Certurile sunt corecte
      Certurile sunt fireşti în orice cuplu, căsătorit sau nu. Vor apărea conflicte care au nevoie de rezolvare. Când certurile sunt corecte şi ambii parteneri se concentrează pe conflictul respectiv în loc să ţipe unul la celălalt, acesta este un semn al unei căsătorii sănătoase care va dura.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Așadar, află că turmericul este unul dintre cele mai benefice condimente, care are o mulțime de proprietăți și efecte pozitive asupra organismului nostru. Turmericul se mai poate găsi și sub denumirea de șofran indian. Culoarea specifică a turmericului, și anume acel galben aprins, este dată de curcumina.
      Turmericul este folosit drept condiment pentru mai multe preparate, însă el este și un colorant alimentar. Dacă ești adepta preparatelor condimentate, atunci în mod cert îți va plăcea și turmericul deoarece gustul lui este piperat și ușor amar. Pe lângă faptul că poate fi folosit în diferite preparate, pudra de turmeric poate fi folosită și în ameliorarea diferitelor afecțiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau chiar acnee.
      Astfel, iată care sunt motivele pentru care ar trebui să îl încerci și să îl incluzi în dietă:
      1. Susține sistemul imunitar
      Dacă ai probleme cu sistemul imunitar, află că poți folosi turmericul în acens sens. Poți face o pastă de turmeric, formată din apă, pudră de turmeric, dar și condimente, precum sare și piper. Curcumina, compusul din turmeric, are proprietăți puternic antiinflamatoare.
      2. Are un efect antiinflamator
      În cazul în care te confrunți cu diferite afecțiuni, iritații sau leziuni, poți folosi turmericul datorită efectului său antiinflamator. Conform specialiștilor, turmericul este un puternic antioxidant, reducând inflamațiile și ameliorând bolile gastroinflamatorii.
      3. Previne stările de anxietate
      Cu tot stresul cotidian, stările de anxietate pe care le avem par să se intensifice. Datorită efectului antioxidant pe care turmericul îl are, el ameliorează stările de anxietate. Îl poți include în diferite preparate drept condiment, dar și în smoothie-uri.
      4. Calmează durerile
      Durerile articulare pot fi extrem de deranjante, mai ales dacă nu găsești nicio soluție care să le amelioreze. Pudra de turmeric îmbunătățește mobilitatea articulațiilor. În același timp, calmează și durerile premenstruale și, pe lânga asta, nu determină apariția unor reacții adverse.
      5. Ameliorează afecțiunile pielii
      Dacă te confrunți cu acnee, diverse coșuri sau mici imperfecțiuni, poți folosi turmericul pentru ameliorarea acestor afecțiuni. Mai exact, poți folosi pasta de turmeric, aplicată local pe zonele afectate sub formă de mască pentru a ameliora acesta afecțiuni. Turmericul mai poate fi folosit și pentru vindecarea rănilor, leziunilor sau a tăieturilor.
      6. Ajută la arderea grăsimilor
      Te confrunți cu câteva kilograme în plus și nu mai știi ce anume ar trebui să faci? Ei bine, dacă ești în această situație, turmericul este o soluție la îndemână pe care ar trebui să o incluzi în dieta pe care o urmezi. Turmericul are beneficii în ceea ce privește scăderea nivelului de lipoproteine din organism. 
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      În octombrie 2017, Stephen Paddock a ucis 58 de persoane la un festival de muzică country, transmite Știri.md cu referire la Stirileprotv.ro.
      Acum în vârstă de 29 de ani, Chantal Melanson a reușit să scape cu viață, datorită unui tânăr pe care îl cunoscuse cu doar o zi în urmă.

      ”La început am crezut că sunt doar focuri de artificii”, a spus Austin Monfort, un american care acum are 24 de ani. El a protejat-o pe fată cu propriul corp și a scos-o din zona unde avea loc concertul.
      ”M-am simțit în siguranță. Voiam să rămân alături de el”, a spus Chantal. Fiecare și-a continuat viața, dar și-au transmis mesaje în permanență. Iar, la trei ani distanță, relația lor s-a transformat în căsătorie.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Imaginează-ţi o zi perfectă. Un festin cu toate acele bunătăţi pe care le adori şi care-ţi amintesc de copilărie, ca plăcinta cu carne a bunicii, prăjitura cu vişine a mamei, pâine la cuptor… Dar, oare, cum ar fi ziua perfectă a corpului tău? Te-ai întrebat vreodată? În afară de faptul că nu şi-ar dori să depăşeşti cele 2000 de calorii, pentru că l-ai pune la prea multă muncă de procesare şi depozitare, are nevoie de carbohidraţi, cei sănătoşi, oferiţi de cereale integrale, de exemplu, de proteine, pentru a putea să recupereze după o zi de muncă sau activităţi fizice şi, neapărat, de multe vitamine şi minerale din fructe şi legume.
      Dar, nu-i poţi servi meniul cum doreşti, corpul tău procesează diferit alimentele şi băuturile în funcţie de momentul zilei. Iată care este orarul şi lista cu “bunătăţile” la care visează organismul tău.
      Micul dejun 8 – 10
      Cereale integrale
      Conţin betaglucan şi fibre care te ajută să-ţi pui pe roate metabolismul, dar nu mai au acelaşi efect benefic dacă sunt consumat după micul dejun. Au multe calorii, se digeră dificil, se absorb mai greu în organism (de acolo şi senzaţia de saţietate) şi te vei simţi prea plină când te vei duce la culcare.
      Mezeluri
      Evident, cel mai bine ar fi dacă ţi-ai face chiar tu preparate din carne, dar dacă nu-ţi place să stai prin bucătărie, învaţă să citeşti etichetele şi cumpără numai mezelurile care sunt procesate tehnologic cel mai puţin sau deloc. Organismul procesează alimentele grele cel mai bine dimineaţa, aşa că acum e momentul să te înfrupţi. La cină, însă, încearcă să nu mănânci salam, cârnaţi sau pastrame – sunt prea grele pentru această oră.
      Lactate
      Pot fi consumate în orice moment al zilei – de exemplu, iaurt cu cereale dimineaţa, brânză la prânz şi lapte seara, ca să-ţi dea “poftă” de somn. Încearcă să nu mănânci prea multe totuşi, se pot face depuneri de calciu pe oase, şi alege lactate de oaie, capră sau bivoliţă şi mai puţin pe cele de vacă – pot crea intoleranţe (erupţii pe piele, probleme digestive etc.).

      Gustări 10 -12. 15 – 17
      Fructe
      Le poţi mânca cu cereale şi lapte la micul-dejun, şi apoi pe post de gustări între mese, dar cu mare grijă: serveşte un singur tip de fruct, nu le mixa şi nu le mânca niciodată imediat după masă, ci mai aşteaptă două ore ca să digere meniul săţios de la prânz.
      Sucuri de fructe
      Încearcă să le bei fără pulpă – vitaminele se prind de fibre, iar organismul nu le mai asimilează la fel de eficient. Cât despre ora la care să le bei, ideal ar fi dimineaţa, pentru maximum de energizare şi detoxifiere, iar mai apoi pe post de gustare între mese, dar sub nicio formă seara – fermentează, te balonează şi nu te mai lasă să dormi.
      Nuci şi seminţe
      Au multe grăsimi monosaturate şi polisaturate, dar şi nutrienţi care înfrumuseţează pielea, dându-i strălucire. Le poţi mânca oricând pe timpul zilei, dar reducât cât poţi de mult cantitatea pentru cină – îngrasă rău.
      Prânz – 12 – 14
      Carne
      Păzeşte-te pe cât poţi de porc – e foarte greu, are prea multe grăsimi şi puţini nutrienţi de care organismul ar beneficia. Nici carnea de vită nu “stă” mai bine – are un nivel ridicat de colesterol şi, chiar dacă nu e la fel de nocivă precum carnea de porc tot nu trebuie consumată de mai mult de două ori pe săptămână. Axează-ţi dieta pe carne de pasăre şi peşte, cele mai sănătoase. Alege somonul când vine vorba de peşte – este o sursă bogată în Omega 3 şi vitamina D, esenţiale dacă stai mai mult prin birou şi mai puţin afară.
      Pâine
      Încearcă să te rezumi la şase felii de pâine pe zi şi, dacă poţi, mănâncă mai multe dimineaţa (2-3) şi doar una la masa de seară. Evident, preferabil este să fie integrală, nu albă, pentru că doar aşa îi dai organismului carbohidraţii buni de care are nevoie.
      Cina 18 – 20
      Legume
      Nutriţioniştii recomandă trei porţii de legume pe zi, pentru ca organismul să-şi extragă necesarul de fibre şi vitamine. O idee bună ar fi ca la fiecare masă să nu uiţi să introduci în meniu şi o legumă – orice.
      Orez, cuşcuş, porumb fiert
      Energizează şi te ajută să-ţi menţii greutatea stabilă pentru că reglează tranzitul intestinal şi scad glicemia.
      Găteşte roşiile (pe grătar sau în mâncare) şi serveşte-le aşa cel puţin de 3 ori pe săptămână. Conţin o substanţă, licopen, despre care nutriţioniştii cred că te păzeşte împotriva cancerului.
      Şi, când să beau…?
      Bea între 2 şi 3 litri de lichide în fiecare zi (aici intră ceai, apă, lapte), după masă, nu înainte – o să-ţi stare de saţietate, vei mânca prea puţin şi vei compensa seara, înainte de culcare.
      Un pahar cu apă călduţă, băut cu 30 de minute înainte de micul dejun pune în mişcare metabolismul şi detoxifiază. Ceaiul este plin de antioxidanţi şi are extrem de puţine calorii – bea 2-3 căni pe zi.
      Ai grijă la băuturile cu multe calorii, ca smoothie-urile, băuturile carbogazoase sau cafelele cu lapte. Limitează-te la 2-3 astfel de delicii pe săptămână, iar alcool tot două pahare pe săptămână.
      cosmopolitan.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Te culci cu părul ud? Iată ce ar trebui să știi!

      Ideea că te poți îmbolnăvi dacă te culci cu părul ud pare a proveni din vechile concepții că umezeala și frigul pot provoca apariția unei răceli. Deși această idee persistă, a fost combătută acum mult timp. Este adevărat că este mult mai probabil să răcești în tipul iernii, dar acest lucru are legătură cu modul în care virușii se înmulțesc și se răspândesc. Nu poți scăpa de a-ți fi frig.
      Un alt zvon despre părul ud este cel conform căruia bacteriile dăunătoare vor coloniza perna. Bacteriile și virusurile care cauzează bolile nu apar spontan, așa că nu te vei îmbolnăvi dacă vei dormi pe o pernă umedă timp de o noapte. Dar există o excepție posibilă. Unele cercetări au arătat că pernele fabricate în special din materiale sintetice pot conține forme de mucegai și ciuperci care declanșează alergii. Aceste microorganisme se simt bine în mediile umede, la fel ca acarienii de praf.
      Nu există dovezi conform cărora persoanele care dorm cu părul ud ar avea mai multe simptome ale alergiilor sau astmului bronșic. Orice preocupare privind părul umed este prin urmare teoretică. Dacă te trezești cu nasul înfundat, cu mâncărimi la nivelul ochilor, probleme de respirație sau alte simptome ale alergiilor și astmului, ar trebui să îți speli pernele și fețele de pernă în apă fierbinte, cel puțin o dată pe săptămână, pentru a reduce expunerea la eventualii factori iritanți.
      Când vine vorba de sănătatea părului și a pielii, pot exista și alte motive legitime de îngrijorare cu privire la părul ud.În general, se crede că nu este bine pentru păr să te culci cu el umed. De-a lungul timpului, apa poate degrada stratul exterior de protecție al foliculului de păr, care se numește cuticulă. Odată ce acea cuticulă se descompune, apa poate pătrunde și provoca deteriorări. Daunele pot duce la rupturi, precum și la pierderea strălucirii și elasticității firelor de păr.

      Dar trebuie să reții că aproape tot ce îi faci părului, de la periaj la uscare, vopsire și expunere la soare, îl poate deteriora. Deși poate că nu este optim să dormi cu părul ud, folosirea balsamului poate ajuta la repararea firelor de păr. 
      Același lucru este valabil și pentru eventualele probleme de piele care ar putea apărea de la culcatul cu părul ud. Dacă dormi într-o parte sau pe burtă, părul umed dintre pernă și pielea feței tale poate provoca o iritație. De asemenea, deoarece apa din păr se evaporă, scalpul sau fața s-ar putea usca.
      Dar mulți oameni dorm cu părul ud și nu par să aibă probleme. În unele cazuri, părul umed poate fi de ajutor pentru un somn mai bun. Cercetările au arătat că această răcire a capului pe timp de noapte ajută la calmarea activității metabolice a creierului în moduri care promovează somnul odihnitor.
      S-ar putea să existe unele riscuri mici asociate cu mersul la culcare cu părul ud. Dar dintre toate grijile pe care ți le poți face pentru sănătate, aceasta nu ar trebui să îți deranjeze somnul liniștit.
      eva.ro
  •