UNICEF: Japonia are cei mai sănătoși copii din lume


    Un raport al Fondului Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), publicat marţi, plasează Japonia pe primul loc la sănătate infantilă, cu o rată scăzută de mortalitate şi un număr foarte mic de copii subponderali.

fcbb45f27c463a08beed959bb2f4e2bb7e2419d3.jpg

Japonia dispune de indicatori excelenţi pentru nutriţie şi sănătatea copiilor săi, menţinând în acelaşi timp un indice foarte scăzut al obezităţii. Secretul său? Prânzul luat la şcoală.

Ea are de asemenea cea mai mică rată de obezitate în rândul copiilor dintre cele 41 de ţări dezvoltate ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). 

Potrivit experţilor, la această situaţie contribuie mai mulţi factori, între care atenţia specială acordată de japonezi sănătăţii, controalele medicale periodice organizate pentru copii şi, mai ales, rolul cheie al prânzului şcolar. 

„Mesele de prânz stabilite de nutriţionişti sunt servite în toate şcolile primare şi în majoritatea colegiilor din Japonia”, a declarat Mitsuhiko Hara, medic pediatru şi profesor la Universitatea Kasei Gakuin din Tokyo. 

Gustările de acasă nu sunt permise Masa de prânz este obligatorie, iar gustările aduse de elevi nu sunt permise. În majoritatea şcolilor, mesele de prânz nu sunt gratuite, însă sunt puternic subvenţionate. 

Fiecare masă este calibrată pentru a avea aproximativ 600-700 kilocalorii repartizate în mod echilibrat între glucide, carne şi legume. 

Un prânz luat la o şcoală din regiunea Gunma (centru) oferă o idee: orez cu peşte la grătar şi o farfurie cu spanac şi germeni de soia, servite cu supă miso de porc, toate însoţite de lapte şi prune. 

„Prânzul şcolar este conceput pentru a aduce elementele nutritive care tind să lipsească din mesele consumate acasă”, a declarat un oficial al Ministerului Educaţiei, Mayumi Ueda.

”Cred că acest lucru contribuie la echilibrul nutriţional necesar copiilor”, a mai spus ea. Aceste mese de prânz nu servesc doar la hrănirea copiilor, ci şi la educarea lor. 

„Există şi un anunţ audio difuzat zilnic la şcoală pentru a explica nutrienţii din prânzul zilei şi reprezintă o modalitate bună de a educa copiii”, a spus Hara. 

Guvernul studiază nutriţia şi obiceiurile alimentare în fiecare an şi foloseşte rezultatele acestor anchete pentru a adapta prânzurile şcolare, a adăugat ea. 

Prânzul la școală, o tradiție veche Practica prânzurilor şcolare a început în Japonia în 1889, când boluri de orez şi peşte la grătar erau distribuite copiilor săraci din prefectura Yamagata, în nordul arhipelagului. 

Programul s-a extins în restul ţării după cel de-al Doilea Război Mondial pentru a combate malnutriţia infantilă într-o perioadă de gravă penurie alimentară. 

Rezultatele apar clar în statistici: Japonia are una dintre cele mai mici rate de mortalitate infantilă, iar proporţia copiilor supraponderali sau obezi cu vârste cuprinse între 5 şi 19 ani este de 14,42%, cu mult mai mică decât în majoritatea celorlalte ţări dezvoltate. 

Conform acestui ultim criteriu, Statele Unite se situează în fruntea clasamentului UNICEF cu 41,86%, Italia cu 36,87% şi Franţa cu 30,09%.

libertatea.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator boom

Postat

la noi in sloli clasele 1 mincare de 7 lei 0.30 euro ce mincare sanatoasa , de unde sa avem natiune sanatoasa

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Wito

Postat

la majoritatea gimnaziilor și liceelor din Moldova clasele 5-12 deloc nu mai servesc nici un prânz dar au câte 6-7 lecții +cercuri , ș.a. activități - de care sănătate poate fi vorba ?

 

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Concurentele au între 3 și 14 ani. La etapa națională acestea au defilat în ținute casual, s-au întrecut la talent. au ieșit pe podium în costume sportive și în rochii de seară. Miroslava Iasibas, Sofia Raimicher, Olivia-Carmen Prado și Andreea Lozan vor defila pe podiumul din SUA vara viitoare și vor lupta pentru coronița de Miss.

      La etapa internațională acestea vor defila în costume tradiționale, în rochii de seară, dar și își vor demonstra talentele.




      zugo.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ultima care a declarat acest lucru este chiar Miley Cyrus, care nu își dorește un copil, din cauza problemelor pe care le are planeta, dar ca ea mai sunt și alții:
       Dolly Parton

      Helen Mirren

      Oprah Winfrey

      Renée Zellweger

      Winona Ryder

       Kim Cattrall

      Jennifer Aniston

       Liza Minnelli

      Ellen DeGeneres

      myzutv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un copil reprezintă un pas extrem de important în viața oricărui cuplu. Însă, înainte de a face acest pas, trebuie să fii convinsă de faptul că tu și partenerul tău aveți o conexiune puternică și vă puteți dedica unui copil.
      Iar cum noi suntem la curent cu tot ceea ce fac vedetele de la Hollywood, anul acesta putem spune că extrem de multe cupluri au devenit părinți. Fie că vorbim de actori, cântăreți, fotomodele sau chiar membrii ai familei regale, anul 2019 a fost unul extrem de emoționant pentru fiecare dintre ei.
      Așadar, iată 14 cupluri de vedete care au devenit părinți în anul 2019:
      1. Meghan Markle și Prințul Harry

      În luna mai a anului 2019, Meghan Markle și Prințul Harry au devenit părinți pentru prima dată. Meghan Markle a născut la mai puțin de un an de la căsătoria lor. Fiul lor, Archie Harisson, i-a însoțit și în turneul regal din Africa pe care cei doi l-au făcut în luna septembrie.
      2. Blake Lively și Ryan Reynolds

      Blake Lively și Ryan Reynolds au devenit pentru a treia oară părinți în urmă cu câteva săptămâni. Cei doi mai au doi copii, pe James, în vârstă de patru ani, și pe Inez, în vârstă de doi ani.
      3. Kim Kardashian și Kanye West

      În luna mai, Kim Kardashian a devenit mamă pentru a patra oară. De această dată, ea și rapperul Kanye West au apelat la o mamă surogat. Kim Kardashian și Kanye West mai au trei copii, pe North, Chicago și Saint.
      4. Ricky Martin și Jwan Yosef

      La sfârșitul lunii octombrie, Ricky Martin și soțul lui, Jwan Yosef, au devenit părinți pentru a patra oară. Cei doi mai au împreună doi gemeni, Valentino și Matteo, dar și o fiică, pe nume Lucia.
      5. Miranda Kerr și Evan Spiegel

      Tot în luna octombrie a devenit mamă pentru a treia oară și Miranda Kerr. Ea și Evan Spiegel, CEO și co-fondator Snapchat, mai au împreună un copil, pe Hart Spiegel. Miranda Kerr mai are un copil din căsătoria cu Orlando Bloom, pe Flynn Christopher Bloom, în vârstă de opt ani.
      6. Jamie Dornan și Amelia Warner

      Actorul Jamie Dornan, cunoscut pentru rolul său din Fifty Shades of Grey, și soția sa, cântăreața Amelia Warner, au devenit anul acesta părinți pentru a treia oară. Cei doi mai au împreună două fiice, pe Dulcie și Elva.
      7. Shay Mitchell și Matte Babel

      Shay Mitchell a devenit pentru prima oară mamă în urmă cu o lună. Ea și partenerul ei au devenit părinții unei fetițe. Shay a fost extrem de sinceră și a recunoscut faptul că în 2018 a suferit un avort spontan.
      8. Keira Knightley și James Righton

      Keira Knightley și James Righton au devenit părinți pentru a doua oară în urmă cu aproape trei luni. Cei doi mai au împreună o fetiță, pe Edie, în vârstă de patru ani.
      9. Amy Schumer și Chris Fischer

      Amy Schumer și Chris Fischer au devenit părinți pentru dată în luna mai a anului 2019. Ea a anunțat într-un mod inedit faptul că este însărcinată. Mai precis, Amy a făcut anunțul pe contul de Instagram al prietenei sale, Jessica Yellin, scriind că este însărcinată pe o listă de candidați la alegerile electorale din Statele Unite.
      10. Richard Gere și Alejandra Silba

      Richard Gere și soția sa, Alejandra, au devenit părinți pentru a doua oară la începutul anului. Recent, cei doi au anunțat că vor deveni părinți pentru a treia oară. Richard Gere mai are un copil, pe Homer, în vârstă de 18 ani, cu fosta sa soție, Carey Lowell.
      11. Jessica Simpson și Eric Johnson

      Jessica Simpson și Eric Johson au devenit părinți pentru a treia oară în luna mai. Cântăreața și soțul său mai au împreună o fiică, pe Maxwell Drew, în vârstă de șase ani, și un fiu, Ace Knute, în vârstă de cinci ani.
      12. Gordon și Tana Ramsay

      În luna aprilie, Gordon și Tana Ramsay au devenit părinți. Cei doi mai au împreună patru copii, pe Megan în vâstă de 21 de ani, Matilda în vârstă de 17 ani, și doi gemeni, Jack și Holly în vârstă de 19 ani.
      13. Amber Rose și Alexander Edwards

      În luna octombrie, Amber Rose a devenit mamă pentru a doua oară. Ea mai are un băiețel, pe Sebastian Taylor Thomaz, dintr-o relație anterioară pe care a avut-o cu Wiz Khalifa.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Micuța recită o poezie emoționantă în care îi roagă pe conducătorii auto să nu urce băuți sau obosiți la volan. Video-ul a devenit viral, sensibilizând mii de internauți.
      unica.md
    • julia122997
      De julia122997
      Un mic dejun sănătos ar trebui să includă alimente bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care să te energizeze și să te mențină sătulă pentru mai mult timp. Alimentele nepotrivite consumate la micul dejun pot provoca slăbiciune, foame, crește riscul diferitelor boli și pot duce la creșterea în greutate. Lista noastră conține 7 feluri de mâncare și produse care nu merită consumate la micul dejun dacă dorești să eviți consecințele de mai sus.
      Cereale

      Fulgii au puține substanțe utile organismului – în cea mai mare parte sunt făcute din făină fină, care nu conține fibre și substanțe nutritive esențiale, și, în același timp, crește brusc nivelul de glucoză și insulină din sânge. Mai mult ca atât, cerealele conțin mult zahăr, iar zahărul în cantități mari poate duce la obezitate, boli cardiovasculare și nu doar.
      Pancake și vafe

      Îți place să comanzi clătite sau vafe în timpul brunch-ului cu prietenele? Te sfătuim să schimbați acest obicei. Cert este că, clătitele și vafele sunt făcute din făină premium – potrivit oamenilor de știință, o astfel de făină poate provoca diabet de tip II și obezitate. În plus, clătitele și vafele sunt adesea servite cu sirop de porumb, care poate crește, de asemenea, riscul de diabet.
      Pâine cu margarină

      În majoritatea soiurilor de pâine se conțin puțini nutrienți, puține fibre și o mulțime de carbohidrați rapidzi – ceea ce înseamnă că o astfel de pâine poate ridica foarte rapid nivelul zahărului în sânge. Creșterea zahărului din sânge, la rândul său, duce la eliberarea insulinei și, după un timp scurt, te vei simțiți din nou flămândă și vei mânca mai mult decât trebuie. În ceea ce privește margarina, conține „grăsimi trans” – cel mai dăunător tip de grăsime care poate duce la boli cardiovasculare.
      Brioșe

      Brioșele sunt făcute din făină fină, ulei vegetal rafinat, ouă și zahăr. Singurul ingredient sănătos din această listă sunt ouăle. Iar restul ingredientelor sunt dăunătoare organismului. Iar dacă brioșele sunt acoperite deasupra cu un topping dulce – acest lucru crește conținutul de calorii al tortului și, desigur, conținutul de zahăr din acestea.
      Suc de fructe

      Dacă dorești să începeți ziua în mod sănătos, nu începe cu suc de fructe. Majoritatea sucurilor conțin mult zahăr, adesea în acestea se adaugă sirop de porumb – așa cum am menționat deja, aceste componente pot duce la diabet, obezitate și multe alte consecințe neplăcute. Vestea proastă este că, chiar și sucul de fructe proaspăt stors are mult zahăr. Sucurile sunt, de asemenea, dăunătoare, deoarece sunt absorbite foarte repede și duc astfel la o creștere rapidă a glicemiei. Drept urmare, la scurt timp după micul dejun s-ar putea să vă simțiți obosiți și flămânzi.
      Batonașe din granola

      Deși batonașele de granola conțin cereale integrale, acestea sunt în cantități mici, deci conținutul de fibre este scăzut. Dar zahărul în aceste produse este în doze mari. Pe lângă zahăr, batonașele de granola mai pot conține sirop de porumb. Iată de ce o astfel de gustare poate poate duce la probleme de sănătate.
      Iaurtul degresat

      Iaurtul grecesc natural cu fructe de pădure este o opțiune excelentă pentru un mic dejun sănătos. Dar la iaurtul degresat cu îndulcitor ar fi mai bine să renunți. Lipsa de grăsimi sănătoase transformă astfel de iaurturi într-un desert deloc benefic pentru sănătatea ta.
      ea.md
  •