Statistici alarmante: Numărul copiilor obezi va crește cu 100 de milioane până în 2030


    Numărul copiilor suferind de obezitate va crește cu 100 de milioane până în 2030, până la 250 de milioane, iar printre cauze se numără o promovare agresivă a alimentelor de tip „junk” și politici ineficiente ale guvernelor în ceea ce privește prevenirea acestei tulburări.

obesidade-infantil.jpg

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), doar una din zece țări are până la 50% șanse să atingă obiectivul impus de a nu înregistra o creștere a ratei acestei tulburări în rândul copiilor, în perioada 2010 – 2025.

Mai mult, șansele a 156 din cele 191 de țări studiate coboară sub 10%, potrivit World Obesity Federation, care a compilat noile date în primul Atlas al Obezității Infantile.

De obicei, copiii obezi devin adulți suferind de obezitate, tulburare care este asociată cu maladii ce scurtează durata vieții, printre care boli cardiace și diabet de tipul II.

Specialiștii spun că o creștere a numărului de copii suferind de obezitate va fi o povară și mai mare pentru serviciile de sănătate publică. Această creștere demonstrează un eșec al guvernelor de a respecta și proteja dreptul copiilor la o stare bună a sănătății, spune Donna Ryan, președinte al federației.

Unele țări au o rată scăzută a obezității, dar nu vor scăpa tendințelor, iar altele au niveluri moderate sau mari și nu fac nimic pentru a stopa fenomenul. Iar această tulburare afectează deopotrivă țările sărace și pe cele bogate.

Specialiștii estimează că, până în 2030, vor fi 62 de milioane de persoane obeze cu vârsta între 5 și 19 ani în China, 27 de milioane în India, 17 milioane în SUA.

Federația a calculat și un scor de risc în ceea ce privește o criză a obezității în următorul deceniu pentru cele 191 de state studiate. Cele mai mari scoruri – maximum 11 puncte – sunt înregistrate de unele insule din Pacific, precum Cook și Palau, și în Puerto Rico, iar Noua Zeelandă are 10,5 puncte.

În ceea ce privește bebelușii – copiii cu vârsta sub un an -, Ucraina înregistrează cel mai mare procent, 26%, în timp ce în Insulele Cook 40,7% dintre persoanele cu vârste între 5 și 19 ani sunt obeze. În SUA, un sfert dintre persoanele cu vârste între 5 și 19 ani sunt obeze.

În România, se estimează că, până în 2030, 493.687 de copii și adolescenți vor fi obezi, dar specialiștii subliniază că în țara noastră există reglementări în ceea ce privește promovarea alimentelor pentru copii și politici pentru a reduce inactivitatea fizică și dietele nesănătoase. Totuși, România are 1% probabilități de a atinge obiectul OMS de a nu înregistra o creștere a ratei obezității infantile în perioada 2010 – 2025.

Potrivit specialiștilor, 20% dintre copiii supraponderali în 2030 vor suferi de obezitate severă și este posibil să aibă nevoie de ajutor medical specializat, precum chirurgie bariatrică. Același procent riscă instalarea diabetului de tip II încă din copilărie, iar, ca adulți, maladii precum cancerul și boli cardiace.

Potrivit lui Louise Baur, medic pediatru și profesor la Universitatea din Sydney, Australia, ambasador contra obezității infantile pentru federație, fenomenul, care a debutat la mijlocul anilor 1980, este și o consecință a creșterii utilizării alimentelor gata preparate, a mijloacelor de transport motorizat, a sedentarismului – a scăzut numărul copiilor care merg pe bicicletă sau se plimbă – și a folosirii ecranelor (computere, tablete etc.).

mediafax.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Pe de o parte, ne înspăimântă accesul la atât de multă informație, acces care se datorează în cea mai mare parte tehnologiei. Pentru că, de multe ori prea multe informații, mai ales cele false și prezentate fără grijă față de partea emoțională a copilului, le pot distorsiona realitatea, percepțiile pe care le au despre lume, despre sine și relațiile cu familia.
      Pe de altă parte, ne bucură că pot avea acces rapid la informaţiile despre corpurile cereşti, de exemplu, atunci când sunt interesați de astfel de informații. Sau faptul că ne pot găsi pe noi mult mai ușor decât înainte.
      Cât este de important să fim atenţi și să vedem lucrurile din perspectiva copilului?
      Odată cu deschiderea porților de comunicare, cum ar fi rețelele de socializare, YouTube, motoarele de căutare, mailul, mesageria instant, apar și multe oportunități pentru copiii noștri.
      William Powers, autorul cărții de succes Hamlet’s BlackBerry – Buidling a good life in the digital age a făcut analogia lumii conduse de tehnologie cu o cameră imensă în care fiecare persoană poate fi atinsă de vecinul său în orice moment. În această cameră, oamenii își adresează constant întrebări și își povestesc despre viața lor de zi cu zi. Este aproape imposibil să nu fii conectat în mod constant cu cei din jur, decât atunci când te deconectezi total de lumea virtuală.
      Nu este o surpriză că şi copiii au devenit utilizatori pasionaţi, din moment ce și noi, adulții, devenim ne lăsăm captivați de tehnologie și suntem obișnuiți să ţinem legătura cu rudele, prietenii, să ne plătim facturile, să facem cumpărăturile și să cunoaştem oameni noi online.
      Dependenţă sau interes sporit?
      Cu cât copiii integrează tehnologia mai mult în viața lor, cu atât părinții se îngijorează de efectele ei asupra vieții copiilor. Un avantaj al folosirii ecranelor de la o vârsta mică este că multe din meseriile disponibile pe piața muncii sunt în domeniul tehnologiei, în acest fel copiii pregătindu-se de mici pentru acest viitor.
      Pe de altă parte, unii specialişti susțin că majoritatea copiilor captivaţi de tehnologie devin inadaptați social, nerecunoscători și cu o sănătate care lasă de dorit.
      Astfel, apar mai multe întrebări: Care este răspunsul corect? Cu tehnologie sau fără? Dacă da, cât de multă?
      Răspunsul la aceste întrebări vine după ce luăm în calcul avantajele și dezavantajele utilizării tehnologiei digitale, după ce experimentăm alternativele și vedem care este cea potrivită dezvoltării copiilor noștri.
      A numi tehnologia bună sau rea va rezolva dilema părinților?
      Este important echilibrul între timpul petrecut online şi cel în care copilul este deconectat de toate dispozitivele.
      Timpul petrecut online devine sănătos şi productiv atunci când este diversificat cu alte activităţi distractive, de dezvoltare a capacităţilor intelectuale şi fizice, lectură şi socializare, nu încurcă somnului. Când copiii folosesc ecranele, ei accesează şi urmăresc conținut de calitate.
      Înainte de a decide dacă stă prea mult timp online:
      Aflați întâi de toate ce face copilul online
      Discutând despre activitatea lui online, puteţi afla şi despre problemele lui. De exemplu, poate este hărţuit de cineva sau are complexe şi îşi găseşte refugiul în lumea virtuală. Acolo îşi poate crea o identitate diferită de cea reală.
      Stabiliţi reguli de utilizare
      Unde: de exemplu, la recreaţia mare sau în timpul activităţilor specifice; acasă – da, în stradă sau în maşină - nu
      Când: de exemplu, orele de masă exclud utilizarea oricărui tip de ecran: TV, telefon sau nu folosesc dispozitivele de dimineaţă, înainte de şcoală sau până la finalizarea sarcinilor
      Cum: de exemplu, pentru a face animaţii sau pentru a verifica o tehnică de fotografiere; pentru temele pentru acasă, dar nu pentru a juca Candy Crush sau Minecraft
      Cât timp: După ce aţi stabilit ce trebuie să facă online, oferiți-i posibilitatea să estimeze timpul de care are nevoie. De ex. – 1 oră pentru a căuta informații pentru temele pentru acasă. În acest timp el va folosi internetul doar pentru a-și face temele. După ce termină temele pentru acasă, are o oră pentru jocuri online.
      Stabiliți ,,sancțiuni” pentru încălcarea regulilor
      Stabiliți împreună cu copilul aceste sancțiuni într-un mod pozitiv. Spre exemplu, acasă - dacă depășește durata prezenței online, a doua zi, îi reduceţi limita de la 1 ora la - 30 min. Important: copilul trebuie implicat în procesul de negociere, pentru că asta îl va responsabiliza. Consecinţele nerespectării acestor reguli trebuie să fie neapărat aplicate. Dacă părintele „nu se ţine de cuvânt”... regulile nu vor fi respectate niciodată.
      Copiii, în special până la vârsta adolescenţei, pot folosi tehnologia digitală sub supravegherea părinților și a cadrelor didactice ca un supliment al educației tradiționale, nu ca o alternativă a acesteia. Studiile arată că toți copiii învață la viteze uluitoare atunci când folosesc și tehnologia în cadrul unor limite bine stabilite.
      În aceste condiţii, încurajăm cu încredere participarea activă a părinților în programul digital pe care îl au copiii.
      siguronline.md
    • julia122997
      De julia122997
      Lista cu cadouri pe care fetița de zece ani le dorește de Crăciun cuprinde 26 de articole. 
      Printre obiectele cerute de fetiță se numără un iPhone 11, un iepure, o pereche de sandale Gucci, o poșetă marca Chanel, o cameră GoPro, diverse obiecte vestimentare, păpuși și altele. 
      În plus, micuța a specificat pe lista pentru Crăciun că vrea și 4.000 de dolari.
      Lista a fost făcută publică pe Twitter de tatăl fetiței. „Fetița mea de 10 ani trebuie să fi înnebunit cu această listă de Crăciun”, a scris bărbatul în drepturl postării pe care a făcut-o pe Twitter. 

      Postarea a stârnit o mulțime de comentarii în mediul online.
      libertatea.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Într-un video pentru „Vlogul unei mame feministe”, Andronache a discutat cu părinții despre educație sexuală. În timp ce unii părinți au spus că le-ar explica științific copiilor săi modul prin care aceștia au apărut pe lume, alții au optat pentru evitarea subiectului sau explicații „magice”.
      „E o relație frumoasă, normală, care trebuie să existe la o anumită perioadă a vieții”, a explicat sexul unul dintre respondenți.
      Alții însă ar amâna răspunsul sau l-ar evita complet.
      Întrebați cum ar prezenta diferențele dintre băieți și fete, mai mulți moldoveni au spus că fetițele „sunt gingașe, blânde, preferă să poarte rochițe și să se joace cu păpuși”, iar băieții „poartă pantaloni, sunt mai bărbați”. Unul dintre cei chestionați a comparat fetița cu o floare, iar băiatul cu o albină.
      „Majoritatea celor intervievați se sfiesc să discute cu copiii sexul și sexualitatea, ar evita la maxim astfel de discuții sau ar schimba subiectul”, spune Alina Andronache. Potrivit ei, mulți părinți încă optează pentru povești, atunci când explică apariția copiilor pe lume.
      „Trebuie să înțelegem că este o miciună, iar copiii vor afla adevărul și nu vor mai avea încredere în părinți, evitând chiar ei subiectul”, consideră activista.
      Vedeți toate răspunsurile în video de mai jos:
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Educatoarea spune că i-a lăsat în grijă ajutorului ei, iar, în grupele numeroase, asemenea incidente sunt inevitabile.
      Părintele vrea să o dea în judecată pentru neglijență. Iar cei de la Direcția Educație nu au venit deocamdată cu o reacție.
      Incidentul a avut loc acum două săptămâni. Peste o oră după ce și-a lăsat copilul de cinci ani la grădiniță, Olga Adamachi a fost telefonată să revină în instituție pentru că acesta s-a lovit la cap.
      Părinte: “Copilul s-a împiedicat de covoraș și a căzut cu fruntea în scăunel. Alt copil mi-a spus că s-a jucat și a fost împins de alt băiețel. El îmi spune că s-a pornit dădaca și s-a speriat”.
      Părintele acuză educatoarea de neglijență.
      “Au rămas nesupravegheați, au rămas în grija dădacei de 18 ani”.
      Aceasta mai spune că în grădiniță nu este medic care să le acorde primul ajutor micuților.
      Directoarea grădiniței: “Avem asistent medical, e în concediu, dar revine în decembrie”.
      Din fotografiile făcute de aceasta imediat după accident, se vede o fisură adâncă pe fruntea copilului. Ulterior, băiețelul a suportat o intervenție chirurgicală.
      Părinte: “Copilul necesită îngrijire medicală încă 30 de zile. Ni s-a spus să mergem să facem analize la cap. Copilul plânge noaptea și spune că se poate să plecăm în altă țară, nu vreau să merg la această grădiniță. A devenit mult mai sensibil după acest caz”.
      După cele întâmplate, Olga Adamachi a depus o plângere la Direcția Educație. În prezent educatoarea nu face ore în grupa respectivă.
      Educatoare: “Incidentele sunt inevitabile, într-un număr de 38 de copii. Nu e bine ce se întâmplă, dar se întâmplă”.
      Părintele spune că între timp, administrația instituției ar monta părinții împotriva ei, lucru respins de aceștia.
      Părinte: “Ea a pus toți părinții împotriva mea. Mi-a spus că cum mi-am permis să merg și să-i stric autoritatea la Direcție”.
      Directoarea grădiniței: “Are sancțiune disciplinară, mustrare”.
      Deocamdată cei de la Direcția Educație nu ne-au răspuns la telefon pentru comentarii.
      Olga Adamachi spune că va merge în instanța de judecată. În noiembrie anul trecut, un părinte a înregistrat în aceeași instituție cum un ajutor de educator strigă și lovește copiii. 
      Ulterior angajata a fost demisă din funcție.
      protv.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ultima care a declarat acest lucru este chiar Miley Cyrus, care nu își dorește un copil, din cauza problemelor pe care le are planeta, dar ca ea mai sunt și alții:
       Dolly Parton

      Helen Mirren

      Oprah Winfrey

      Renée Zellweger

      Winona Ryder

       Kim Cattrall

      Jennifer Aniston

       Liza Minnelli

      Ellen DeGeneres

      myzutv.ro
  •