Pericol pentru copii: Jucăria slime conține substanțe dănătoare


    Cunoscutele jucării antistres în formă de pastă vâscoasă, numite slime, sunt dăunătoare pentru sănătatea copiilor.

download.jpeg

Comisia Europeană a interzis recent comercializarea acestora în blocul comunitar, transmite Știri.md cu referire la unica.md.

În ţara noastră însă acestea pot fi cumpărate uşor. Medicii trag un semnal de alarmă şi atenţionează că pasta gelatinoasă are o compoziţie chimică periculoasă. Jucăria slime pentru copii este periculoasă datorită substanţei care o face elastică. 

Preţul unui slime este de doar 20 de lei, însă efectele pe care acesta le poate provoca ar putea costa scump. Unii comercianţi nu știu că jucăriile pe care le vând pot provoca intoxicaţii grave. Nici cumpărătorii nu sunt conştienţi de riscuri.

Potrivit legii, pentru a interzice vânzarea slime-urilor periculoase, Agenția pentru Protecția Consumatorilor trebuie să înregistreze cel puțin o reclamație din partea cumpărătorilor.

Până acum însă acest lucru nu s-a întâmplat. Medicii trag un semnal de alarmă şi spun că în fiecare zi câțiva copii ajung la Institutul Mamei şi Copilului după intoxicaţii cu substanțe chimice periculoase. 

De multe ori, micuţii prepară smile-uri artizanale conform reţetelor de pe Internet, folosind substanțe chimice de uz casnic. În rezultat, se aleg cu arsuri.

„În primul rând, este vorba de o arsură chimică a cavității bucale, a esofagului și a stomacului. Aceasta duce la cicatrizarea esofagului, cu îngustarea ulterioară a acestuia şi până la obstrucția completă. Copilul nu poate mânca, mâncarea nu trece prin esofag în stomac”, a spus şeful secţiei Terapie Intensivă, IMC, Mihail Maliţev.

Aceste intoxicaţii sunt deosebit de periculoase pentru copiii de până la 3 ani. O dată cu apariția simptomelor precum înroșirea gurii, lăcrimarea, anxietatea și lipsa poftei de mâncare, trebuie să consultați imediat un medic.

unica.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Iată câteva trucuri pe care să le încerci:
      Include fructe de pădure în alimentația ta
      Îmbătrânim și pielea își pierde elasticitatea din cauza unui proces numit degradarea oxidativă a ADN-ului celular, care nu poate fi oprit, dar poate fi încetinit. Consumul regulat de fructe de pădure, în special de afine, este una dintre resursele oferite de natură pentru a combate acest efect. Afinele sunt bogate în antioxidanți care combat radicalii liberi, responsabili pentru degradarea ADN-ului celular. Include cât mai des afine în alimentația ta pentru a te bucura de toate efectele benefice ale antioxidanților.
      Limitează consumul de zahăr
      Un studiu recent a descoperit faptul că un consum ridicat de zahăr accelerează procesul de îmbrătrânire. Printre efectele zahărului se numără cearcănele, deshidratarea și apariția ridurilor. Pentru a combate îmbătrânirea prematură, experții recomandă un consum cât mai mic de zahăr și evitarea alimentelor și băuturilor dulci. Dacă îți este poftă de ceva dulce, mănâncă un fruct în locul unui desert.
      Dormi pe spate
      Dacă preferi să dormi pe burtă sau pe o parte, ar trebui să-ți schimbi acest obicei. Potrivit studiilor efectuate de-a lungul timpului, obiceiul de a dormi cu fața lipită de pernă provoacă apariția unor pliuri de contact, care devin apoi riduri permanente. Iar cea mai bună soluție este prevenirea lor. Încearcă să dormi pe spate pentru a evita instalarea ridurilor adânci. Există perne special concepute care te împiedică să dormi pe spate sau pe burtă și pe care merită să le încerci.
      Verifică nivelul calciului din organism
      Cu toții știm că avem nevoie de calciu pentru a ne menține oasele rezistente și sănătoase. Dar nu sunt mulți cei care știu că acest mineral joacă un rol crucial în prevenirea îmbătrânirii premature. Un nivel adecvat de calciu în corp reduce semnele vizibile ale îmbătrânirii și te ajută să-ți păstrezi frumusețea pe măsură ce înaintezi în vârstă.
      Bea des ceai verde
      Bogat în antioxidanți, ceaiul verde ajută la repararea celulelor de piele afectate de radicalii liberi. De asemenea, datorită efectelor antiinflamatorii, reduce inflamația la nivelul pielii, care cauzează apariția iritațiilor și a zonelor înroșite. Bea zilnic ceai verde pentru a-ți menține pielea fermă și sănătoasă. De asemenea, poți folosi ceaiul verde în tratamentele de înfrumusețare. Păstrează pliculețele de ceai verde folosite și pune-le la frigider pentru câteva minute. Așază apoi pliculețele de ceai pe ochi, care te vor ajuta să reduci cearcănele și pungile de sub ochi.
      Evită băile sau dușurile lungi, cu apă fierbinte
      Apa fierbinte are un efect negativ asupra frumuseții. Îndepărtează uleiurile naturale ale pielii, care au un rol protector. Astfel cauzează uscarea excesivă a pielii, apariția prematură a ridurilor și pierderea fermității. Evită dușurile prelungite și băile cu apă fierbinte. O modalitate simplă de a-ți menține pielea și musculatura tonifiate este cea a dușurilor alternante. Alternează jeturile de apă caldă cu cele reci pentru a stimula circulația sanguină.
      Protejează-te de soare
      Razele ultraviolete joacă un rol important în accelerarea îmbătrânirii pielii. Cu cât te expui mai mult la soare fără protecție UV, cu atât pielea ta va prezenta mai devreme semnele îmbătrânirii. Folosește zilnic cremă pentru față cu SPF de cel puțin 30, indiferent de anotimp. Este important de reținut că razele UV sunt prezente pe toată durata anului, inclusiv în sezonul rece sau atunci când este înnorat. Nu este recomandat să stai la plajă ore în șir pentru a obține acel bronz la care toată lumea visează pe timp de vară. Bronzul nu este altceva decât o reacție prin care pielea încearcă să se protejeze de efectele nocive ale razelor UVA și UVB.
      Găsește modalități de a reduce stresul
      Stresul accelerează procesul de îmbătrânire a organismului. Grijile zilnice și anxietatea duc la îmbătrânirea prematură, de aceea este necesar să găsești modalități de a reduce stresul și de a te relaxa. Meditația este o formă bună de a calma gândurile care îți provoacă neliniște. Învață să meditezi și să-ți canalizezi atenția și energia asupra aspectelor pozitive din viața ta. Este utilă oricare altă activitate care te ajută să te relaxezi, fie că este vorba de sport, dans, întâlniri cu prietenii sau timp dedicat pasiunilor tale.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Actriţa în vârstă de 44 de ani, emisar special al Înaltului Comisariat pentru Refugiaţi al ONU, consideră că viitoarea generaţie trebuie să fie pregătită pentru a gestiona probleme globale şi că nu vrea să îi educe doar pe cei şase copii ai ei.
      Într-un interviu, Jolie a declarat: "Bunătatea - faţă de ei şi de ceilalţi. Este important să fii modest, să îţi cunoşti libertăţile şi lucrurile cu care ai fost binecuvântat şi să îi ajuţi pe ceilalţi. Şi mereu să îţi ştii locul, toţi suntem oameni şi supuşi greşelii. Suntem mici fragmente dintr-o lume mai mare".
      În ceea ce priveşte colaborarea cu BBC, aceasta a spus că este vorba despre o emisiune pentru copii. "Contăm pe ei, deci trebuie să le oferim informaţiile corecte şi sprijin", a spus starul.
      În ceea ce priveşte colaborarea cu BBC, aceasta a spus că este vorba despre o emisiune pentru copii. "Contăm pe ei, deci trebuie să le oferim informaţiile corecte şi sprijin", a spus starul.
      Despre colaborarea cu Amnesty International, Angelina Jolie a declarat: "Adesea, îi putem încuraja pe copiii noştri să îşi cunoască drepturile şi să vorbească deschis, dar, în alte părţi ale lumii, ei sunt răniţi sau închişi după gratii".
      În iunie, actriţa americană Angelina Jolie a devenit şi editor colaborator al publicaţiei Time, urmând să scrie lunar articole care vor aborda teme precum "strămutarea, conflictele şi drepturile omului".
      Angelina Jolie, mamă a şase copii, dintre care trei adoptaţi, a fost numită ambasador al bunăvoinţei pentru Înaltul Comisariat al ONU pentru Refugiaţi în 2001. În aprilie 2012, UNHCR a luat decizia de a-i acorda Angelinei Jolie titlul de emisar special, întrucât actriţa americană a dovedit, în cei 11 ani de când devenise ambasadoare a bunăvoinţei pentru organizaţie, un angajament excepţional faţă de cauza persoanelor refugiate. Angelina Jolie a donat în ultimii ani mai multe milioane de dolari programelor iniţiate de ONU pentru ajutorarea persoanelor refugiate din lumea întreagă.
      mediafax.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Potrivit autorilor petiției, corupția rămâne o problemă larg răspândită în sistemul educațional din Republica Moldova. „Ca urmare a activității acestui sistem infracțional de colectare a taxelor informale (estimate la 184 milioane de lei anual doar în instituțiile preșcolare din mun. Chișinău), zeci de mii de părinți ai copiilor din școlile și grădinițele Republicii Moldova sunt sistematic terorizați cu solicitări insistente de a achita bani „pentru binele copilului”. Deseori, înmatricularea copiilor într-o instituție de învățământ de stat sau eliberarea actelor de finalizare a studiilor este condiționată de achitarea cotizațiilor în „asociație”, donație de bani sau bunuri materiale”, este specificat în petiție.
      Potrivit părinților, cea mai gravă situație la acest capitol este în municipiul Chișinău și alte orașe mari ale țării, unde banii se cer sub o mulțime de pretexte, uneori chiar și pentru bunuri/lucrări care deja au fost procurate din resurse bugetare. Autorii inițiativei mai spun că persoanele, care refuză să participe la colectările de bani sau să „doneze benevol” sumele solicitate, sunt intimidate, discriminate, excluse din colectivele de părinți, sunt supuse unor tratamente degradante, inclusiv din partea angajaților instituțiilor de învățământ, ceea ce afectează inclusiv copiii.
      Inițiatorii petiției cer ca activitatea asociațiilor de părinți în școli să fie interzisă, iar directorii instituțiilor de învățământ care au primit remunerări și venituri necuvenite din banii asociaților să fie demiși.
      La începutul anului curent de studii, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a emis un ordin potrivit căruia colectarea plăților informale în sistemul educațional este interzisă.
      Anterior, CNA a demascat mai multe cazuri de corupție în domeniul educației. În total, circa 110 sesizări privind actele de corupție din instituțiile de învățământ au fost depuse la CNA în nouă luni ale anului trecut, ceea ce ar însemna că 12 cetățeni denunță lunar noi cazuri de corupție din domeniul educației. Conform datelor CNA, în nouă luni ale anului trecut, peste 60 de cadre didactice au ajuns în vizorul ofițerilor anticorupție. Totodată, potrivit datelor unui sondaj de opinie, suma plăților ilegale din instituțiile de învățământ s-ar fi dublat.
      Poți semna petiția accesând link-ul.
      moldpres.md
    • julia122997
      De julia122997
      În cadrul întrunirii s-a discutat problema prețurilor la struguri. Întrebată de unul din participanții la dezbateri cum să procedeze producătorii de struguri dacă poama este afectată de fenomene meteo extreme precum grindina și nu pot vinde, ministra a spus că se va face must pentru elevi.
      „Anul acesta va face ce s-a făcut și anul trecut. Nu știu. Noi trebuie să facem și o agricultură școlită, cărturară, pentru că s-au acordat subvenții atât pentru plantare, cât și pentru plase antigrindină, cât și pentru soiuri căutate, cât și pentru consultanță și acces pe piață. O să facem must pentru elevi, la școală. Altceva nu putem propune anul acesta”, a răspuns Mincu.
      Vedeți mai jos momentul începând cu 1:44:20.
      zugo.md
    • julia122997
      De julia122997
      Problemele de sănătate cronice sau temporare pot fi evitate dacă știi cum să te protejezi. Acest lucru devine din ce în ce mai important pe măsură ce serbezi mai multe zile de naștere. Nu înseamnă să te privezi de gustul bun sau de ceea ce îți place, ci să înveți să procedezi cu prudență pentru a te putea bucura pe deplin de tot ceea ce te înconjoară. În acest scop medicii au realizat un set de recomandări pe care le-ar formula pentru mamele lor, astfel încât să-ți fie mai ușor să te orientezi și să-ți creezi un ritm zilnic benefic. Alimentația utilă și un stil de viață cu efecte pozitive nu sunt lucruri complicate, iar dacă urmezi direcțiile trasate vei avea mereu multă energie și vei evita îmbolnăvirile.
       Iată ce sfaturi au medicii pentru mamele lor:
       1. Nu bea sucuri dietetice
      „Foarte multe persoane asociază trecerea la sucurile dietetice cu o modificare sănătoasă față de variantele cu zahăr. Problema este că există foarte multe studii care semnalează o legătură directă între aceste băuturi și creșterea în greutate, precum și un risc crescut de afecțiuni cardiovasculare, diabet sau alte afecțiuni cronice”, spune dr. Deirdre Miller, medic de familie din Kansas.
      Soluția: În loc de sucul dietetic bea apă minerală, fără îndulcitori artificiali, cu felii de lămâie, lime, portocală sau grepfrut.
       2. Protejează-te de greșelile medicilor, se întâmplă des
      „Din păcate pot interveni foarte des greșeli din partea medicilor, iar pacienții de vârste înaintate sunt cei mai vulnerabili pentru că au un organism fragil”, potrivit dr. Ariel Grobman, medic de familie din Miami.
      Soluția: „Mergi la consult cu un membru al familiei, verifică atent medicamentele care ți-au fost prescrise și întreabă de fiecare dată asistentele ce îți administrează. Cu toții avem dreptul să știm ce tratament primim și să înțelegem efectele secundare care pot apărea”, spune dr. Grobman.
       3. Evită „riscurile reziduale” de boli cardiace
      Dacă iei statine pentru a scădea nivelul de colesterol, nu trebuie să uiți că este necesar să fii în continuare vigilent pentru a-ți proteja inima. „Foarte mulți medici nu clarifică faptul că statinele nu sunt decât începutul drumului, nu finalul, în ceea ce privește prevenirea bolilor cardiace.Pacienții care iau statine pentru a ține sub control nivelul colesterolului sunt în continuare expuși riscului de accident vascular cerebral sau atac de cord”, explică dr. Robert Busch, endocrinolog din Albany.
      Soluția: „Discută în detaliu cu medicul tău pentru că există și alte terapii sau modificări ale stilului de viață care pot susține administrarea statinelor și vor accentua efectele pozitive”, spune dr. Busch.
       4. Nu ignora durerile localizate în zona șoldurilor
      „Dacă ai dureri de șold când stai jos mai mult timp sau dacă durerea se localizează în zona buzunarului drept al jeanșilor este foarte probabil să ai un risc crescut de artrită”, spune dr. Derek Ochiai, chirurg ortoped din Virginia.
      Soluția: „Nu ignora aceste dureri și mergi la un consult pentru a ți se prescrie un tratament preventiv, înainte ca durerile să se transforme în artrită”, spune dr. Ochiai.
       5. Evită pedichiura la salon
      Poate ți se pare deosebit de relaxant să-ți faci pedichiura, dar foarte multe saloane nu dezinfectează echipamentele utilizate în mod corespunzător. Dacă filtrele și scurgerile nu sunt curățate perfect între programări poți avea probleme cu negi, infecții bacteriene sau ciuperci care vor necesita medicamente și multă răbdare.
      Soluția: Alege diferite tratamente sau măști pentru picioare pe care le poți realiza acasă.
       6. Bea cele 3 băuturi utile în fiecare zi
      „În fiecare zi bea o cafea, un ceai și un pahar cu suc de rodie. Cafeaua și ceaiul reduc ritmul de îmbătrânire la nivel celular, previn cancerul, reduc riscul de accident vascular cerebral și cresc durata de viață. Compușii din sucul de rodie ameliorează starea microbiomului de la nivelul tractului digestiv, stimulând sistemul imunitar”, explică dr. William Li, nutriționist.
       7. Mănâncă soia
      „Contrar opiniei generale, soia nu favorizează cancerul de sân. De fapt, cercetările demonstrează că reduce riscurile”, spune dr. Li.
      Soluția: Consumă o cantitate moderată de soia, aproximativ 1-2 porții pe zi. Poți savura edamame, lapte de soia, tempeh sau tofu.
      eva.ro
  •