O bunicuță de 97 de ani i-a uimit pe toţi cu forma sa fizică de invidiat


    La vârsta de 75 de ani, americanca Phyllis Sues a început să practice gimnastica aeriană, la 80 de ani - yoga, iar la 90 a realizat primul salt cu paraşuta. Acum are 97 de ani şi dansează cu pasiune tango argentinian, sare coarda, face lejer şpagatul, stă în cap şi nu crede că face ceva incredibil.

la-1545944082-vgu43de9cn-snap-image.jpg

"Viaţa mea a fost ca un vis, dar apoi m-am trezit."

În tinereţe, Phyllis Sues a fost balerină, apoi dansatoare pe Broadway. La 50 de ani a devenit femeie de afaceri. Totul s-a schimbat când Phyllis a împlinit 75 de ani. Anume atunci i-a venit ideea să practice gimnastica aeriană. Pur şi simplu şi-a spus că poate să o facă şi a făcut-o. Chiar dacă a fost balerină, până la vârsta de 75 de ani nu încercase nimic asemănător. Cu toate acestea, a început să se descurce de minune şi să realizeze acrobaţii complicate.

Lui Phyllis i-a plăcut să înoate împotriva curentului. La 75 de ani a decis să-şi schimbe total stilul de viaţă.

"Viaţa mea înainte de 75 de ani a fost mai mult ca un vis, după care m-am trezit. Am dorit să fiu activă, să învăţ ceva nou. Am decis că fiecare zi este o viaţă nouă şi că fiecare zi ar trebui să fie luminoasă.”

 

Îndrăgostită de dans, fitness şi yoga

Femeia a recunoscut că nu s-a gândit vreodată să practice yoga, să sară coarda sau să danseze tango argentinian, ci toate aceste hobby-uri au găsit-o la un moment dat.

„Mi-a luat o viaţă întreagă ca să-mi placă de mine aşa cum sunt acum. Yoga, tango-ul şi săriturile cu coarda m-au găsit din întâmplare când viaţa mea se ducea spre apusul soarelui. Dar nu, s-a dovedit a fi răsăritul! Acum fac doar ceea ce-mi cere trupul şi sufletul ”, a explicat femeia pe contul ei de Instagram.

Nu există restricţii importante în dieta femeii. Phyllis mănâncă des, dar porţii mici. Şi niciodată greutatea sa nu a depăşit 50 kg, iar în ultimele două decenii a fost de 45 kg.

O carte cu sfaturi

La începutul anului 2020, Phyllis şi-a lansat propria carte pe care a început-o acum cinci ani. Iniţial a fost întitulată ,,Douăzeci de sfaturi cum să-ţi schimbi viaţa”, după care numărul de sfaturi a ajuns la 22, iar titlul s-a schimbat în ,, My Trip to a Healthy, Active 96”(Călătoria mea către Sănănate, Activ 96)

Iată câteva sfaturi/recomandări din partea lui Phyllis pentru o viaţă activă:

1. Să nu spui niciodată că nu ai suficient timp sau nu ai puterea necesară să fii activ, este o scuză.
2. În al doilea rând: nu este niciodată prea târziu să-ţi schimbi viaţa.
3. În viaţă trebuie să ai un anumit program, o disciplină.
4. Nu staţi pe loc: mişcaţi-vă, ascultaţi, studiaţi, faceţi ceva util, dar nu staţi.
5. Amintiţi-vă că organismul nostru are abilităţi unice, iar dacă aveţi grijă de el, vă va permite să trăiţi o viaţă lungă şi luminoasă.

clickpentrufemei.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Inițiativa Covax a OMS – mecanismului pentru accesul echitabil la vaccin al tuturor țărilor – va putea obține câteva sute de milioane de doze până la jumătatea anului următor, astfel că toate cele 170 de țări înscrise „vor primi ceva”, a declarat Soumya Swaminathan, șefa cercetătorilor de la OMS, transmite Știri.md cu referire la stirileprotv.ro.
      Însă numărul dozelor de vaccin distribuite va fi prea mic pentru a elimina necesitatea distanțării sociale și a purtării măștii. Acest lucru va fi posibil abia când va fi atins obiectivul de 2 miliarde, ceea ce se va întâmpla la sfârșitul anului 2021.
      „Modul în care oamenii își imaginează că în ianuarie vom avea vaccinuri pentru întreaga lume și lucrurile vor începe să revină la normal – nu așa funcționează”, a spus ea.
      Soumya Swaminathan a explicat că estimează că un vaccin ar putea apărea la mijlocul lui 2021, iar în prima parte a anului vor apărea primele rezultate ale testelor.
      stirileprotv.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Rory Curtis, acum în vârstă de 30 de ani, avea doar 22 de ani atunci când s-a trezit din comă fără să mai aibă habar de potențialul său ca atacant la academia Manchester United. Un accident teribil, petrecut la locul lui de muncă, în domeniul construcțiilor, l-a făcut să deraieze de pe drumul pe care și-l croia în viață.
      De fapt, când a deschis ochii, după ce a fost șase zile în comă, Rory Curtis credea că are vârsta de șase ani.
      În plus, a purtat o conversație în limba franceză, fluent, cu o asistentă medicală. După această conversație, capacitatea lui de a vorbi franceză s-a pierdut. Tatăl lui a aflat că familia Curtis are origini în Normandia - ceea ce a făcut câteva persoane să susțină că "mintea unui om poate deține informații transmise de la generații anterioare".
      "Credeam că am şase ani, că bunicii mei sunt în viaţă, întrebam unde e căţeluşul pe care îl avusesem când eram mic. Apoi credeam că am 8 ani, 10 ani, 12 ani, eram foarte dezorientat, am trecut prin mai multe etape. Mama mea a trebuit să îmi povestească multe chestii. Îmi amintesc că multe maşini au intrat în spate şi în lateral, apoi a venit un elicopter. Aveam un dialect neobişnuit pentru cineva care învaţă franceză, era mai degrabă obişnuit celor nativi. Mi-a luat şase-opt luni să revin la o aşa zisă normalitate. Viaţa e scurtă, vreau să o trăiesc, vreau să mă bucur, să râd. E păcat că a fost nevoie de aşa ceva ca să pot realiza cât de mult înseamnă viaţa", a povestit Curtis pentru BBC.
      De asemenea, o perioadă, Curtis ar fi crezut că este actorul Matthew McConaughey și s-ar fi agitat pe patul de spital, din cauză că ar fi fost convins că "trebuie să meargă la filmări".
      În prezent, Rory Curtis este frizer, în propriul lui salon, şi spune că a trecut peste traumele accidentului din 2012 soldat cu multiple fracturi şi cu leziuni cerebrale.
      N-a fost o luptă ușoară. Mama lui a trebuit să îi aducă aminte tot felul de lucruri și a fost nevoit să țină un jurnal, din 15 în 15 minute, ca să își aducă aminte detalii precum faptul că a făcut deja un duș sau a luat deja prânzul.
      Spre uimirea medicilor, care nu au crezut că el va reveni la normal, Rory Curtis s-a recuperat complet, într-un an. Ba chiar a mai jucat și fotbal semiprofesionist, în sezonul 2013 – 2014, cu echipa Stourport.
      Tânărul a primit un tratament experimental cu progesteron – în cadrul unui studiu numit Synapse - propus de cercetătorii din domeniul neurologiei. Totuși, un neurolog care s-a ocupat de cazul lui Rory Curtis a spus că recuperarea lui s-a datorat genelor lui și condiției fizice bune.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      De aceea este atât de important să recunoști principalele simptome ale dezechilibrelor hormonale:
      Apariția bruscă a acneei
      Coșurile și punctele negre apar atunci când porii sunt blocați cu celule moarte, sebum și impurități. O cauză este îngrijirea incorectă a pielii sau prezența anumitor bacterii pe piele. Însă de multe ori se întâmplă ca acneea să fie cauzată de tulburări hormonale. Prezența coșurilor sau a comedonelor în special în zona bărbiei indică anumite tulburări hormonale.
      Dureri de cap frecvente
      Potrivit medicilor endocrinologi, motivul pentru care te confrunți des cu apariția durerilor de cap ar putea fi nivelul scăzut al estrogenului. Estrogenul este principalul hormon feminin care este produs în ovare și care influențează procesul metabolic de la nivelul creierului.
      Un nivel prea ridicat sau prea scăzut de estrogen poate să ducă la apariția migrenelor sau a stărilor de spirit negative.
      Depresie și stări de spirit alternante
      Un alt simptom al schimbărilor hormonale care apar odată cu apariția premenopauzei este depresia. Atunci când nivelul estrogenului scade, te poți confrunta cu stări de spirit negative, tristețe nejustificată, apatie și lipsa de interes pentru activități care altădată ți-ar fi adus plăcere.
      Insomnie
      Insomnia ar putea fi un simptom al nivelului scăzut de progesteron. Progesteronul are un efect natural de calmare. Te poate ajuta să te relaxezi, să te calmezi și îți poate regla somnul. Schimbări ale nivelului de progesteron duc la apariția insomniei.
      Transpirație abundentă
      Bufeurile și transpirația abundentă se numără printre simptomele comune ale dezechilibrului hormonal. Apar în special în perioada de premenopauză și menopauză, fiind un simptom al nivelului scăzut de estrogen. Aceste simptome sunt un semnal de alarmă care indică instalarea prematură a menopauzei.
      Senzație permanentă de oboseală
      Dacă te simți obosită tot timpul, chiar și dimineața când te trezești, ar putea fi un semn al tulburărilor hormonale. Medicii de la Universitatea Maryland din Statele Unite avertizează că oboseala cronică poate fi cauzată de dezechilibre ale hormonilor tiroidieni.
      Fluctuații de greutate
      În cazul în care te confrunți cu tulburări hormonale, metabolismul ar putea avea de suferit iar rezultatul este creșterea în greutate.
      De exemplu, niveluri ridicate de estrogen, cortizol sau insulină și un nivel scăzut de testosteron ar putea să ducă la acumularea de grăsime în zona abdomenului. Iar un nivel scăzut al hormonilor tiroidieni scade rata metabolismului și duce la creșterea în greutate.
      Căderea părului
      Căderea excesivă a părului poate fi cauzată de dezechilibre ale hormonilor tiroidieni, ai insulinei sau testosteronului. Atunci când femeile au un nivel mult prea ridicat de testosteron, se pot confrunta cu apariția alopeciei. Anumiți compuși ai testosteronului pot ataca foliculii de păr, ceea ce duce la căderea părului. Testosteronul este principalul hormon masculin, iar acesta este motivul pentru care bărbații se confruntă mult mai des decât femeile cu calviția.
      Probleme digestive
      Constipația este o altă problemă des întâlnită în cazul femeilor. Un studiu efectuat la Universitatea din Texas a demonstrat că un nivel ridicat al estrogenului influențează flora bacteriană de la nivelul intestinelor și duce astfel la tulburări ale tranzitului intestinal.
      Probleme de memorie și dificultăți de concentrare
      Problemele de memorie și dificultățile de concentrare pot fi cauzate de numeroși factori, printre care și tulburările hormonale precum nivelul scăzut de estrogen și cortizol. Unele studii au arătat că nivelul scăzut de estrogen poate cauza probleme de memorie, dificultăți de concentrare și senzație de gândire în ceață. Iar nivelul redus al cortizolului influențează memoria pe termen scurt.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Tratament pentru unghii cu sare și tinctură de iod
      Iodul are un efect benefic asupra unghiilor, reușind să le întărească și să le facă mai puternice. Dar un alt efect la fel de important este efectul dezinfectant al tincturii de iod.
      Aceasta omoară bacteriile și ciupercile care ar putea ataca unghiile fragile. Pune două linguri cu sare și o jumătate de linguriță cu tinctură de iod în 200 ml de apă caldă și amestecă până când sarea s-a dizolvat. Bagă mâinile în soluția obținută și ține-le la înmuiat timp de 15 minute. Clătește-te apoi cu apă curată. Tinctura îți va colora puțin pielea, de aceea ar trebui să faci acest tratament seara sau în weekend, pentru ca nuanțarea să se estompeze.
      Mască pentru unghii cu miere și lămâie
      Amestecă puțină zeamă de lămâie cu miere. Aplică amestecul direct pe ughii și lasă să acționeze timp de 30 de minute.
      Poți să-ți acoperi mâinile cu mănuși din latex pentru ca soluția să se mențină pe unghii și să fie mai eficientă. Această mască este excelentă pentru unghiile care se rup ușor, dar și pentru cele îngălbenite. Lămâia redă albul unghiilor, eliminând pigmenții galbeni, iar mierea hrănește și protejează unghiile de bacteriile nocive, datorită efectului său antibacterian și antifungic.
      Mască pentru unghii cu piper roșu
      Amestecă o jumătate de lingură cu piper roșu măcinat cu puțină apă. Aplică pe unghii și pune-ți o pereche de mănuși din latex.
      Lasă amestecul să acționeze timp de câteva ore. Acest tratament va stimula creșterea unghiilor datorită faptului că intensifică circulația sanguină, oferind astfel unghiilor nutrienții necesari pentru a crește. Spală-te foarte bine pe mâini după folosirea acestui tratament!
      Mască pentru unghii cu miere și ulei de cocos
      Dacă unghiile tale sunt uscate și se descuamează, ai nevoie de un tratament intens hidratant. Uleiul de cocos și mierea sunt ingredientele perfecte pentru a rezolva problema unghiilor și a cuticulelor uscate. Amestecă o lingură cu miere și o lingură cu ulei de cocos. Aplică pe unghii, pune-ți o pereche de mănuși din latex și lasă tratamentul să acționeze peste noapte.
      Nu doar că îți va ajuta unghiile să devină mai puternice, dar le va reda strălucirea naturală.
      Tratament cu zeamă de lămâie pentru unghii îngălbenite
      Unghiile se pot îngălbeni din cauza acumulării de pigmenți din ojă, în special din cele de culori închise. Zeama de lămâie are capacitatea de a elimina acești pigmenți blocați în fibrele de cheratină, proteina care formează unghiile. Stoarce zeama unei lămâi într-un bol, scufundă unghiile în bol și așteaptă timp de 15 minute. Clătește-te cu apă călduță. Folosește întotdeauna un o bază protectoare pentru unghii înainte de a aplica o ojă colorată, pentru a preveni îngălbenirea unghiilor.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Şcolile sportive oferă ajutor multilateral instituţiilor extraşcolare şi de învăţământ la organizarea practicării în masă a culturii fizice şi a activităţilor sportive de întremare în ramurile de sport practicate, astfel contribuind la formarea identităţii personale, sociale în afara orelor de curs. În instituțiile sportive din Municipiul Chișinău se practică în 46 secții sportive 23 ramuri de sport, unde sunt antrenați circa 6129 elevi, dirijați de circa 300 profesori – antrenori. Orele de antrenament se desfășoară gratuit, conform orarului stabilit.
      Iată lista acestor instituții, cu adresele fizice și numerele de contact:
      Școala Sportivă „Speranța”este amplasată pe str. Ion Creangă 47/2 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022) 746553. 
      În 72 grupe de instruire se practică 3 ramuri de sport: gimnastică (ritmică sportivă, artistică ), lupte (greco-romană,liberă și judo), jocuri (baschet și volei) întrunind un număr de 874 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în săli și pe terenul instituției sportive, precum și în unele săli din instituțiile secundar general.
      Şcoala Sportivă Specializată nr. 2 de handbal este amplasată pe str. Melesteu, 21 în sectorul Botanica, telefonul de contact (022) 354762). 
      În 29 grupe de instruire se practică proba handbal întrunind un număr de 404 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în sala și pe terenul instituției sportive precum și în unele săli din instituțiile secundar general.
      Şcoala Sportivă Specializată de atletism nr.3 este amplasată pe Bulevardul Grigore Vieru, 11, în sectorul Râșcani, telefonul de contact (022)22157). 
      În 39 grupe de instruire se practică atletismul cu trei secţii: alergări, sărituri şi aruncări întrunind un număr de 357 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit pe stadionul „Dinamo” şi la Manejul de atletism, în perioada de iarnă.
      Școala de fotbal pentru copii de la 3 ani Tracia, cu filiale în 4 sectoare ale Chișinăului, telefonul de contact – 069279777, Site: Tracia.md. 
      Tracia este o rețea de școli de fotbal care antrenează copii de la vârste timpurii. Începând cu 3 ani. Metoda de predare este inspirată din fotbalul olandez. Copiii au parte de o socializare și disciplinare eficientă.
      În anul 2019 rețeaua numără 120 de tineri fotbaliști în 4 locații diferite (Botanica, Telecentru, Buiucani, Ciocana). Iar în scurt timp se planifică extinderea prin toate sectoarele orașului Chișinău. 

      Şcoala Sportivă Specializată de polo pe apă nr.4 „Gh. Osipov” este amplasată pe strada Miron Costin 24/1 în sectorul Râșcani, telefonul de contact (022) 441013.
      În 44 grupe de instruire se practică proba polo pe apă întrunind un număr de 649 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit (în bazinul instituției sportive).
      Școala Sportivă nr. 6 este amplasată pe strada I. Pelivan, 30 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022)746688.
      În 52 grupe de instruire se practică probele de Taekwondo WTF, înot și polo pe apă întrunind un număr de 642 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în sala sportivă și bazinul școlii precum și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.
      Şcoala Sportivă Specializată de Șah şi Joc de Dame nr.7 este amplasată pe strada Vasile Lupu, 14 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022592880).
      În 32 grupe de instruire se practică probele de șah și jocul de dame întrunind un număr de 386 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în școală și în unele instituții de învăţământ secundar general.
      Şcoala Sportivă nr. 8 este amplasată pe strada Nicolae Costin, 63 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022516972).
      În 22 grupe de instruire se practică probele de înot, badminton și tenis de masă întrunind un număr de 343 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în bazinul școlii și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.
      Școala Sportivă Specializată de înot și fotbal nr. 11 este amplasată pe strada Aleco Russo,57 în sectorul Ciocana, telefonul de contact (022331343).
      În 27 grupe de instruire se practică probele de înot și fotbal întrunind un număr de 440 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în bazinul instituției și pe terenul de fotbal al sectorului Ciocana.
      Școala Sportivănr.12 din or. Vadul lui Vodă este amplasată pe strada Nistreanu, 27 din orașul Vadul lui Vodă, telefonul de contact (022416058).
      În 36 grupe de instruire se practică probele sportive la volei, fotbal, box, lupte libere, aerobică sportivă întrunind un număr de 445 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în săli și pe terenul instituției sportive precum și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.

      Școala sportivă nr.13 din or. Cricova este amplasată pe strada Cricova Nouă 2 din orașul Cricova, telefonul de contact (022453093).
      În 33 grupe de instruire se practică probele sportive la fotbal, karate-do tradiţional, lupte libere și volei, întrunind un număr de 438 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în săli și pe terenul de fotbal al instituției.
      Școala sportivă Specializată de polo pe apă „Delfin” este amplasată pe strada Șciusev, 96 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022)234763.
      În 31 grupe de instruire se practică proba polo pe apă întrunind un număr de 430 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în bazinul Școlii sportive specializate de polo pe apă nr. 4 „Gh. Osipov” și Școlii sportive nr.6.
      Școala Sportivă Specializată de haltere este amplasată pe strada Vasile Lupu, 23 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022)715224.
      În 32 grupe de instruire se practică probele de haltere și iahting întrunind un număr de 163 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în sala specializată de haltere și la baza de iahting de la lacul Ghidighici.
      Școala Sportivă de scrimă este amplasată pe strada Armeană, 43 în sectorul Centru, telefonul de contact (022)275040.
      În 15 grupe de instruire se practică proba de scrimă (floretă și rapiră) întrunind un număr de 151 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în sala sportivă specializată de scrimă a Manejului de atletism precum și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.
      ea.md
  •