Nu slăbeşti? De vină poate fi creierul tău!


    Un grup de cercetători de la Universitatea din Adelaide, Australia, a descoperit o nouă cauză pentru care anumite persoane nu pot slăbi. Multe persoane, deşi fac mişcare şi ţin dietă, nu reuşesc să slăbească. Potrivit acestora, nervii gastrici, ce transmit creierului senzaţia de saţietate, încetează să mai funcţioneze corespunzător dacă mâncăm prea mult junk-food. Acestea nu au neapărat legătură cu alegerea dietei potrivite, ci cu propriul organism.

slabire-usoara-m6HQ.jpg

Creierul, un rol important

Nu doar stomacul joacă un rol important în succesul unei diete, ci şi creierul, mai exact, un hormon secretat de acesta, numit leptină, care are rolul de a inhiba pofta de mâncare şi a încuraja consumul de energie din organism. Potrivit unui studiu realizat anul trecut la Universitatea din Michigan, persoanele care au prea puţină sau prea multă leptină nu pot slăbi. Cu toate că, până în prezent, leptina a fost studiată de mai multe echipe de cercetători din întreaga lume, o soluţie viabilă pentru reglarea nivelului acestui hormon nu a fost descoperită. 

Forma corpului îţi spune şansele de reuşită

Un studiu publicat în „Journal of the American Medical Association”, în urmă cu câţiva ani, arată că succesul unei diete este influenţat şi de forma corpului, de măr sau de pară. În cazul celor care au o formă de măr, adică depun kilogramele în plus în zona taliei, realizatorii studiului recomandă o dietă din care să fie eliminaţi doar carbohidraţii simpli, precum dulciurile şi cartofii. Totodată, potrivit studiului, persoanele care au corpul în formă de pară, care depun kilogramele în plus în jurul şoldurilor, obţin rezultate bune indiferent de dietă. 

Postul şi detoxifierea ascund pericole

Deşi multă lume crede că atunci când ţine post poate să şi slăbească, există riscul să se întâmple chiar opusul. Profesorul Gregory Freund, de la Universitatea de Medicină din Illinois, susţine că postul, dar şi curele de detoxifiere pot afecta organismul în mod negativ. Studiul realizat recent de acesta arată că postul sau curele de detoxifiere scad nivelul unor celule imunitare care au o strânsă legătură cu slăbitul. Potrivit medicului, atunci când nivelul acestora este redus, există riscul să ne îngrăşăm.

one.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      Kim Larson, dietetician și speaker motivațional înregistrat la Academy of Nutrition & Dietetics, declară că: „Sunt atât de multe schimbări fizice odată cu schimbarea prefixului, dar mulți oameni sunt încă de părere că cel mai important moment este menopauza, însă lucrurile sunt mult mai complexe decât atât.” 

      Cele mai importante trei schimbări în organism sunt următoarele: 

      1. Diminuarea masei musculare

      Începând cu vârsta de 30 de ani, se pierd între 3-5 procente de masă musculară într-un deceniu. Mușchii întreținuți ard mai multe calorii, deci cu cât mai puțini ai cu atât mai puține calorii consumi.

      2. Încetinește metabolismul

      Pentru că pierzi masă musculară, metabolismul tău încetinește, adică pe măsură ce înaintezi în vârstă ai nevoie de mai puține calorii, iar excesul de calorii acumulate se vede în grăsimea depusă. În plus, dacă ai ținut diete cu efect de yo-yo și ai fost predispusă la îngrășare, ți-ai încetinit singură metabolismul de-a lungul anilor.

      3. Schimbări hormonale

      În cazul femeilor, schimbările hormonale de la menopauză contribuie la îngrășare, deoarece pe măsură de organismul pierde estrogen, se acumulează mai multă grăsime, în special abdominală. În mod clar, compoziția celulară este diferită la femei față de bărbați, dar la bărbați, testosteronul descrește odată cu trecerea anilor, ceea ce face mai evidentă creșterea în greutate.

      Procesul de îmbătrânire și creștere în greutate este unul foarte complex, așa că ai grijă de tine la orice vârstă, ca să nu existe complicații.

      De ce slăbești mai greu la 30 de ani

      Această perioadă este minunată, este aceea în care îți dorești să fii în formă mereu și să te concentrezi pe un stil de viață sănătos. Dar dacă la 20 de ani puteai să mănânci câtă pizza voiai și să bei vin până te săturai, acum îți este mai greu să faci aceste lucruri dacă vrei să-ți menții silueta. Slăbirea devine mai dificilă pentru că metabolismul este mai lent și te adaptezi cu întârziere. De asemenea, pui preț pe carieră și nu mai dormi cum și cât trebuie, dar trebuie să te preocupi și de familie și de tine însăți, așa că dacă ai deja un copil nu mai aștepta să-ți recapeți ca prin minune silueta dinainte de sarcină și dacă vrei să rămâi însărcinată nu mânca pentru doi.

      Ce se întâmplă la 40 de ani

      La 40 de ani începi să-ți pui semne de întrebare, deoarece este momentul să intri într-un stil de viață sănătos și să rămâi acolo. Dacă ți-au crescut deja copiii îți este și mai ușor să devii sedentară, din cauza faptului că te ajunge oboseala și cedezi mai des tentației de a rămâne în casă sau de a lenevi în pat. Dar înainte să faci orice, gândește-te clar dacă vrei să intri supraponderală la menopauză, deoarece apoi nu vei știi ce să mai faci. Mănâncă sănătos și menține-ți o viață de familie activă. 

      Viața la 50 de ani

      Vârsta de 50 de ani este șocantă pentru mulți oameni. Cei care nu au avut niciodată probleme de greutate întâmpină acum probleme în menținerea kilogramelor pe care le au. Chiar dacă ai atins un echilibru în viața de carieră și cea personală, organismul tău se află pe alt traseu și devine super eficient în depozitarea grăsimii. Acest lucru nu înseamnă totuși că trebuie să te dai bătută ci trebuie doar să îți ajustezi gândirea și dieta. Recomandările sunt să crești un pic activitatea fizică și să reduci numărul de calorii ingerate.

      Ce poți face

      Nu există nici o pastilă minune care să te slăbească peste noapte sau să împiedice acumularea de grăsime, dar trebuie să înveți și să aplici principiile de bază, adică să mănânci sănătos și să faci sport, la orice vârstă. Pentru a menține metabolismul la un nivel de activitate ridicat, poți face câteva lucruri care să te ajute și anume:

      1. Antrenamente de tonifiere

      Este cel mai bun mod prin care îți poți menține masa musculară și echilibrul corporal. Nu numai femeile ar trebui s-o facă ci toată lumea, deci găsește acel tip de program sportiv care să-ți placă și să te facă să te simți din ce în ce mai bine.

      2. Proteine

      Odată cu trecerea anilor, proteinele devin și mai importante, pentru că ele fac posibilă creșterea masei musculare și te ajută să nu-ți mai fie foame. Este recomandat să consumi 1-1.5 g de proteine per kilogram de corp, pe toată durata zilei, ca să ajungi să consumi la micul dejun până în 20-25 de grame.

      3. Calorii

      Trebuie neapărat să scazi numărul de calorii și chiar dacă, în general, ești o persoană activă sau mănânci deja sănătos, e bine să te gândești la câte calorii ai de fapt nevoie.
      feminis.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Orice nutriţionist ţi-ar spune să te cântăreşti cel mult o dată pe săptămână, însă dacă vrei să încerci şi varianta neconvenţională atunci îţi cumperi un cântar electronic şi începi să te urci pe el în fiecare zi. Urmărind de aproape întreg procesul de slăbire vei putea observa câte sute de grame ai pierdut, iar acest lucru te va ajuta să-ţi păstrezi motivaţia. Notează orice modificare, cât de mică, ba mai mult, anunţă “în gura mare”că eşti hotărât să slăbeşti şi că ai intrat la dietă. Astfel, pui capăt tentaţiilor din partea prietenilor şi încerci să nu te faci de râs atunci când eşti întrebat cât ai slăbit.
      Bea 8 pahare de apă în fiecare zi! Hidratarea este importantă, mai ales când eşti la cură de slăbire. Dar există şi un alt motiv, apa are efect “antifoame şi antipofte“.  Bei apă şi mănânci mai puţin, iar poftele de dulce şi mâncăruri nesănătoase scad considerabil. Fix ce îţi doreşti!
      Fără dietă la sfârşit de săptămână!
      În weekend ai voie să trişezi pentru a scăpa de starea de apatie, oboseală şi de frustrare. Toate cauzate de restricţiile alimentare din timpul săptămânii. Faptul că îţi satisfaci poftele două zile pe săptămână are rolul de a ridica moralul şi de a o lua de la capăt Lunea.
      Nu pune dieta pe primul loc!
      Pare un paradox, dar dacă vrei s-o poţi ţine o perioadă mai lungă de timp este recomandat să n-o laşi să-ţi conducă viaţa. De exemplu, dacă ai un eveniment special şi nu poţi consuma alimente sănătoase nu trebuie să te demoralizezi. Poţi recupera la sfârşitul săptămânii.
      Nu renunţa radical la toate alimentele nocive! Cu paşi mici scoţi din alimentaţie produsele care îngraşă. De exemplu, nu renunţi definitiv la dulciuri, ci treci la cele cu mai puţin zahăr, ca pe parcurs să le elimini complet.
      csid.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Chiar dacă știm principiile unei alimentații echilibrate, există multe lucruri despre nutriție și alimente pe care nu le cunoaștem. Ești preocupată să te hrănești sănătos? Atunci, probabil că ai încă multe nelămuriri pe acest subiect. Iată câteva informații care, cu siguranță, îți vor fi de folos.
      1. Ca să te răcorești, e mai bine să bei băuturi calde sau reci?
      Prin transpirație, corpul reușește să-și mențină temperatura la 37°C. Cu cât mai cald e afară, cu atât mai mult transpiri: evaporându-se, sudoarea răcorește pielea. Oamenii care trăiesc în țările calde sorb pe tot parcursul zilei ceai cald – așa se intensifică ușor transpirația, ceea ce răcorește organismul.
      În realitate, fie că bei ceva cald sau rece, cea mai bună modalitate de a rezista căldurii este să te hidratezi. Băuturile ideale sunt apa minerală, ceaiurile, sucurile de fructe sau de legume îndoite cu apă. Transpiri abundent? Atunci bea și o cană cu supă rece de legume sau de carne slabă ca să compensezi pierderile de săruri minerale.
      2. Trebuie să îndepărtezi petele verzi de pe cartofi?
      Sub coajă, în germeni și în părțile verzi ale cartofului există multă solanină. Ingerată în cantități mari, această substanță irită mucoasele și poate provoca senzație de arsură în ochi, iritații ale pielii, dureri de cap și de burtă, diaree. În cantități mici, solanina este însă inofensivă pentru adulți. Cel mai bine este ca, înainte de preparare, să îndepărtezi toate porțiunile verzi ale cartofilor și eventualii germeni. Nu le da copiilor cartofi care conțin părți verzi, întrucât cei mici au o sensibilitate crescută la solanină!
      3. Care lapte e mai bun: de vacă, de capră sau de oaie?
      Din punct de vedere nutritiv, toate tipurile de lapte conțin apă, glucide, proteine, lipide, săruri minerale și vitamine. Totuși, există diferențe notabile între laptele provenit de la diferite mamifere. Toate cele trei tipuri de lapte conțin lactoză, iar compoziția laptelui de capră este asemănătoare celui de vacă. În schimb, laptele de oaie conține cu 50% mai multe proteine și aproape de două ori mai mult calciu, fosfor, zinc și vitamine B decât alte feluri de lapte. Laptele de oaie este și mai bogat în grăsimi: 100 ml de lapte de oaie conțin 110 calorii – față de doar 70 laptele de vacă.

      4. Mezelurile din pui conțin mai puține grăsimi?
      Depinde de tipul de produs. Carnea de pui și cea de curcan sunt, în general, mai slabe, așa că preparatele obținute numai din acest tip de carne, fie că sunt sărate, afumate sau uscate, au mai puține grăsimi. Pieptul de curcan afumat, de exemplu, conține sub 2% lipide. În schimb, preparatele care pe lângă carne de pui sau curcan au și alte ingrediente ori alte tipuri de carne (cârnați, diverse mezeluri) sunt aproape la fel de bogate în grăsimi ca preparatele din porc sau vită. Dacă te preocupă procentul de grăsime dintr-un produs, verifică întotdeauna eticheta lui.
      5. Poți consuma cele cinci porții zilnice obligatorii de fructe și legume sub formă de suc?
      Fructele, dar mai ales legumele constituie baza alimentației. Ele ne furnizează vitamine, săruri minerale, substanțe vegetale, fibre și sunt totodată sărace în calorii. Recomandarea „5 fructe și legume pe zi“ se referă la cantitatea necesară (adică de cinci ori câte o porție de 150 g de fructe sau legume), dar și la varietate (să mănânci zilnic cinci tipuri diferite de fructe și legume). Diversificând, beneficiezi de un aport echilibrat de nutrienți.
      Nu poți înlocui cele cinci porții de vegetale cu un litru de suc obținut din ele: transformate în suc, fructele și legumele pierd cea mai mare parte a elementelor nutritive. Poți înlocui cel mult o porție din cele cinci cu un pahar de suc.
      6. Usturoiul e mai sănătos crud sau gătit?
      Se știe că usturoiul este excelent pentru sănătate: previne cancerul și bolile de inimă, întărește imunitatea, combate infecțiile, reduce tensiunea arterială. Un studiu recent arată că nu doar alicina are proprietăți antioxidante, ci și alți compuși sulfurați din usturoi. Ca să profiți la maximum de virtuțile usturoiului, este recomandat să-l mănânci crud (pisat) și cu regularitate. Dacă totuși îl preferi gătit, ca să-i păstrezi cât mai mult din proprietăți, zdrobește usturoiul înainte, așteaptă zece minute și abia apoi gătește-l.
      7. Alcoolul îngrașă?
      Ei bine, părerile nutriționiștilor sunt împărțite. Unii susțin că da și explică acest lucru prin faptul că alcoolul este bogat în calorii. 1 gram de alcool are 7 calorii, aproape dublu față de cele 4 calorii ale proteinelor și glucidelor. Paharul de vin cu care te delectezi la cină are în jur de 228 de calorii, cam cât o înghețată sau o felie de tort. Pare mult, nu-i așa? Totuși, numeroase studii au ajuns la concluzia că alcoolul nu îngrașă, una dintre explicații fiind că el se metabolizează diferit și, astfel, caloriile lui nu sunt asimilate.
      Dar acest lucru e valabil doar pentru vin și băuturile spirtoase. În ce privește berea, lucrurile sunt clare: ea îngrașă. Nu neapărat din cauza caloriilor pe care le conține, ci pentru că este foarte bogată în carbohidrați.

      8. Peștele e la fel de nutritiv precum carnea de vită sau de pui?
      Atât peștele, cât și carnea de pui sau cea roșie sunt cele mai bune surse de proteine și fier, dar aceste alimente de bază conțin multe alte minerale și vitamine: potasiu, fosfor, magneziu, seleniu, zinc, complexul B, vitaminele C, D, E. Peștele ne oferă aproximativ aceeași cantitate de proteine, mai puțin fier (50% din cât are carnea de vită, de exemplu), dar, spre deosebire de celelalte tipuri de carne, este bogat în grăsimi sănătoase, cum ar fi omega 3, despre care se știe că sunt minunate pentru sănătate. Ideal ar fi să mănânci pește măcar de două ori pe săptămână.     
      9. Fructele și legumele congelate sunt mai sărace în vitamine decât cele proaspete?
      Vegetalele congelate pot fi chiar mai sănătoase decât unele dintre suratele lor proaspete, vândute în supermarketuri. De ce? În primul rând, pentru că legumele și fructele care urmează a fi congelate sunt culese când sunt complet coapte, iar atunci au cei mai mulți nutrienți, pe când cele din supermarket sunt culese pe jumătate verzi. În al doilea rând, legumele și fructele destinate congelării sunt congelate la scurt timp după culegere, păstrându-și astfel mare parte a substanțelor active, pe când cele din magazine petrec zile în șir călătorind sau pe raft, expuse luminii, căldurii ori frigului, timp în care pierd mare parte a vitaminelor B și C. 
      Concluzia? Când e sezonul lor, cumpără legumele și fructele cât mai proaspete și bine coapte. Când nu e sezonul lor, optează pentru cele congelate.
      10. Poți mânca oricâte crudități vrei?
      Nu. Deși sănătoase, consumate în exces, salatele și legumele crude pot irita intestinul, provocând tulburări digestive (diaree, balonare, crampe). Specialiștii în nutriție ne sfătuiesc să consumăm maximum 100-200 g de crudități sau salate (plante cu frunze comestibile) pe zi. Din cele trei porții de legume pe care ar trebui să le consumi zilnic, doar una trebuie să fie compusă din legume crude, iar celelalte două, din legume fierte.
      11. Este mierea mai sănătoasă decât zahărul?
      Într-adevăr, mierea este mai „naturală“ decât zahărul, iar dacă este crudă și nerafinată, conține și urme de vitamine și minerale, dar în cantități mult prea mici pentru a fi considerată „sănătoasă“ din acest motiv. Și mierea, și zahărul au o valoare nutritivă limitată, întrucât aduc calorii goale, lipsite de nutrienți.
      În ce privește numărul caloriilor: o linguriță de zahăr are 16 calorii, iar o linguriță de miere 22. Consumând calorii în exces din zahăr, indiferent de sursă, se ajunge în timp la surplus de greutate, iar de aici, la o sumedenie de probleme de sănătate. Așadar, cel mai important este să reduci zahărul din alimentație, inclusiv cel sub formă de miere.
      femeia.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Când vine vorba despre cantitatea de ouă recomandată pentru a fi consumată de o persoană sănătoasă, părerile sunt mereu împărţite. Însă, potrivit mai multor cercetări se pare că nu ar există neapărat o legătură demonstrată între consumul de ouă şi creşterea riscului de boli cardiovasculare. Astfel, că dacă mănânci 2 ouă pe zi în cadrul unei diete echilibrate şi dacă eşti sănătoasă, se pare că organismul are numai de beneficiat. Un ou conţine peste 13 nutrienţi esenţiali care se regăsesc preponderent în gălbenuş. Ouăle sunt o sursă excelentă de:
      vitamine din complexul B care sunt esenţiale pentru buna funcţionare a corpului; vitamina A importantă pentru creştere şi dezvoltarea corpului; vitamina E cu rol protector împotriva cancerului şi a bolilor de inimă; vitamina D care favorizează o absorbţie mai bună a mineralelor şi are grijă de sănătatea sistemului osos; iod care este important pentru sănătatea tiroidei; fosfor care aduce o mulţime de beneficii pentru oasele şi dinţii tăi; luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi care protejează ochii de cataractă şi degenerescenţă maculară.  
      Acum că ştim câţi nutrienţi importanţi se regăsesc în ouă, iată ce se întâmplă în corp dacă mănânci 2 ouă pe zi care, potrivit specialiştilor, s-a demonstrat că ar fi un consum optim al acestui aliment:
      Creierul tău este protejat, datorită colinei
      Ouăle conţin un ingredient minune numit colină, care este o vitamină cu rol crucial pentru sănătatea creierului, după cum s-a demonstrat în urma unui studiu apărut în US National Library of Medicine National Institutes of Health. În lipsa acestei vitamine, creierul se deteriorează. Două ouă consumate pe zi furnizează o cantitate suficientă de colină.
      Ochii tăi sunt protejaţi, datorită luteinei
      Datorită conţinutului ridicat în luteină şi zeaxantină, consumul regulat de ouă aduce o mulţime de beneficii pentru sănătatea ochilor, protejând vederea de afecţiuni grave.
      Calciul se absoarbe mai bine
      Datorită conţinului ridicat de vitamina D, ouăle favorizează o mai bună absorbţie a calciului.
      Astfel că se întăreşte sistemul osos, iar dantura ta are numai de beneficiat de pe urma consumului zilnic de ouă. 
      Părul şi pielea sunt mai strălucitoare, iar ficatul este protejat
      Ouăle sunt foarte bogate în vitamina B12 care este importantă pentru sănătatea părului şi a pielii. De asemenea, potrivit specialiştilor citaţi de BrightSide, fosfolipidele din ouă ajută la eliminarea toxinelor din ficat. 
      Scade riscul de a suferi de boli cardiovasculare
      Potrivit unui studiu apărut în American Journal of Clinical Nutrition, consumul zilnic de ouă nu este asociat cu creşterea riscului de boli de inimă. Ouăle conţine acizi graşi omega-3 care scad nivelul trigliceridelor, scăzând astfel riscul de a suferi de boli de inimă. 
      Te ajută să slăbeşti
      Consumul de ouă în cadrul unei diete echilibrate ajută la slăbit. Cercetătorii au descoperit că persoanele care consumă ouă la micul dejun şi au grijă la alimentaţia lor slăbesc mult mai uşor şi mai repede, arată un studiu apărut în International Journal of Obesity. Ouăle conferă saţietate de lungă durată şi te împiedică să faci alegeri nesănătoase pe parcursul zilei, deoarece nu vei resimţi o senzaţie intensă de foame. 
      Sunt importante pentru femeile care doresc să rămână însărcinate
      Ouăle conţin mult acid folic care este important pentru o dezvoltare armonioasă a fătului şi împiedică apariţia problemelor care apar la nivelul creierului. 
      eva.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Marele avantaj vara este bogatia de fructe si legume, iar principiile alimentatiei sanatoase si echilibrate sunt mult mai usor de respectat. Nu in utimul rand caldura este un aliat care te poate ajuta sa slabesti….
      Legume si fructe
      Bazeaza-te in principal pe legume si apoi pe fructe. Raportul trebuie sa fie de 2:1 intre legume si fructe. Adauga peste gras si carne slaba si vei avea cea mai buna reteta de alimentatie sanatoasa vara. Un aport crescut de antioxidanti, vitamine si minerale, care toate se gasesc din belsug in fructele si legumele de vara, te intineresc si iti contureaza frumos silueta.
      Fiecare masa trebuie sa contina un fruct, iar la pranz si la cina este de neconceput sa nu mananci o salata si legume.
      Hidrateaza-te!
      Este esential din mai multe motive. Este cald, necesitatile hidrice sunt crescute, iar apa este un aliat de incredere care te ajuta sa-ti pastrezi silueta. Poti bea si sucuri naturale din fructe, dar cu masura. Rontaie gheata, bea apa rece (cu 10 grade mai putin decat temperatura mediului) si mananca mancarea rece. Efortul de echilibrare termica arde calorii.
      Dormi!
      Vara numarul noptilor pierdute este mult mai mare decat in anotimul rece. Dar si riscurile pe care le implica lipsa de somn sunt mult mai mari. Stie, deja toata lumea ca somnul te ajuta si sa-ti pastrezi silueta si sa slabesti, in cazul in care respecti o dieta pentru scaderea in greutate. Somnul este si calea catre frumusete, pentru ca este dovedit faptul ca lipsa de somn, nu dor ingrasa, dar si urateste.
      Mergi pe jos
      Este perioada vacantelor, a drumetiilor si a tipului petrecut in aer liber. Profita de toate acestea si inlocuieste orele plictisitoare la sala de fitness cu plimbari lungi, catarat pe munti (o ora de ascentiune usoara face cat 5 ore de fitness) si plimbari kilometrice pe malul marii, in apa pana la genunchi (mersul prin apa topeste orice urma de celulita, sustine structura osoasa si tonifica musculatura).
      femeia.ro
  •