Nu slăbeşti? De vină poate fi creierul tău!


    Un grup de cercetători de la Universitatea din Adelaide, Australia, a descoperit o nouă cauză pentru care anumite persoane nu pot slăbi. Multe persoane, deşi fac mişcare şi ţin dietă, nu reuşesc să slăbească. Potrivit acestora, nervii gastrici, ce transmit creierului senzaţia de saţietate, încetează să mai funcţioneze corespunzător dacă mâncăm prea mult junk-food. Acestea nu au neapărat legătură cu alegerea dietei potrivite, ci cu propriul organism.

slabire-usoara-m6HQ.jpg

Creierul, un rol important

Nu doar stomacul joacă un rol important în succesul unei diete, ci şi creierul, mai exact, un hormon secretat de acesta, numit leptină, care are rolul de a inhiba pofta de mâncare şi a încuraja consumul de energie din organism. Potrivit unui studiu realizat anul trecut la Universitatea din Michigan, persoanele care au prea puţină sau prea multă leptină nu pot slăbi. Cu toate că, până în prezent, leptina a fost studiată de mai multe echipe de cercetători din întreaga lume, o soluţie viabilă pentru reglarea nivelului acestui hormon nu a fost descoperită. 

Forma corpului îţi spune şansele de reuşită

Un studiu publicat în „Journal of the American Medical Association”, în urmă cu câţiva ani, arată că succesul unei diete este influenţat şi de forma corpului, de măr sau de pară. În cazul celor care au o formă de măr, adică depun kilogramele în plus în zona taliei, realizatorii studiului recomandă o dietă din care să fie eliminaţi doar carbohidraţii simpli, precum dulciurile şi cartofii. Totodată, potrivit studiului, persoanele care au corpul în formă de pară, care depun kilogramele în plus în jurul şoldurilor, obţin rezultate bune indiferent de dietă. 

Postul şi detoxifierea ascund pericole

Deşi multă lume crede că atunci când ţine post poate să şi slăbească, există riscul să se întâmple chiar opusul. Profesorul Gregory Freund, de la Universitatea de Medicină din Illinois, susţine că postul, dar şi curele de detoxifiere pot afecta organismul în mod negativ. Studiul realizat recent de acesta arată că postul sau curele de detoxifiere scad nivelul unor celule imunitare care au o strânsă legătură cu slăbitul. Potrivit medicului, atunci când nivelul acestora este redus, există riscul să ne îngrăşăm.

one.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Există o metodă încercată care a ajutat oamenii să piardă în greutate pe o bază consistentă - consumul de fructe și legume. Există dovezi valide care arată că un consum regulat de portocale te poate ajuta să slăbești. Poți să faci acest lucru, dar nu ar fi mai ușor să faci un suc și să ai parte de nutriția necesară mai ușor? Există sucuri detox care pot face exact acest lucru. De asemenea, te pot ajuta să scapi de orice senzație de greutate care apare după ce ai mâncat prea multe zile alimente care nu sunt sănătoase. Iată câteva sucuri detox care te pot ajuta să slăbești!
      1. Suc de portocale cu morcov

      Această rețetă este simplă și ușoară, are puține ingrediente, care sunt ușor de găsit. De asemenea, este un suc pe care îl poți oferi și copiilor, deoarece are legume ascunse în el. Ingredientele de care ai nevoie sunt:
      - o portocală medie curățată și tăiată
      - trei morcovi medii curățați
      - jumătate de ananas mic tăiată în bucăți mai mici
      Poți adăuga toate aceste ingrediente în storcător și vei avea parte de un suc hrănitor, care te va ajuta să slăbești.
      2. Suc de portocale cu ghimbir

      Această rețetă de suc de portocale cu ghimbir poate fi gata în mai puțin de cinci minute, dar o poți lăsa și la frigider pentru câteva minute dacă preferi sucul rece. În plus, acest suc este ușor de făcut la blender dacă nu ai un storcător. Ingredientele de care ai nevoie pentru această băutură sunt:
      - patru portocale mici curățate
      - o rădăcină mică de ghimbir
      - îndulcitorul tău preferat
      Este o idee bună să adaugi mai întâi ghimbirul și ulterior portocalele. Apoi strecoară părțile pe care nu le-a pasat blenderul și adăugă îndulcitorul.
      3. Suc de portocale cu lime

      Aceasta este o altă rețetă ușoară de suc detox. Doza mare de vitamina C nu îți va dăuna. Poți curăța și felia fructele, după care le poți adăuga într-un storcător dacă îți este la îndemână. Dar poți stoarce fructele și de mână. Iată lista de ingrediente:
      - două căni cu suc de portocale (6-8 portocale întregi)
      - 1 lingură de zeamă de lime (aproximativ jumătate de lime)
      De asemenea, poți adăuga un vârf de cuțit de sare dacă dorești. Unor persoane le place să adauge gheață în sucurile naturale. Este alegerea ta.
      4. Suc verde

      Dacă ai analizat metoda de detoxifiere prin sucuri, sigur ai auzit și despre sucul verde. Acesta reprezintă o combinație de multe legume cu frunze verde închis, care îți oferă numeroase substanțe nutritive. Unele persoane o beau astfel, însă poți adăuga și fructe, cum ar fi portocalele, pentru a-i da un gust mai bun. Ingredientele din această băutură sunt:
      - două portocale
      - o lămâie
      - un măr verde
      - o cană de spanac baby
      - o frunză de varză kale
      Dacă ești curajos, poți renunța la fructele care îndulcesc acest suc, dar nu va fi la fel de bun la gust. Asigură-te că acestea sunt curățate și că toate sunt tăiate în bucăți mici, apoi adaugă-le în blender și bucură-te de beneficiile pe care le aduce acest suc natural sănătății tale.
      Aceste rețete îți vor oferi câteva idei pentru a folosi portocalele dacă vrei să slăbești. Aceste fructe conțin o cantitate bogată de vitamina C, care stimulează sistemul imunitar. De asemenea, acestea te pot ajuta să te hidratezi și îți oferă un plus de energie, ambele efecte ajutându-te și să combați poftele alimentare mai ușor.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Dar cercetătorii nu au găsit dovezi puternice care să susțină această teorie. Ei merg mai degrabă pe ipoteza conform căreia persoanele care iau micul dejun consumă mai multe calorii pe parcursul zilei și cântăresc puțin mai mult decât persoanele care omit să ia masa dimineața.
      Experții spun însă că un mic dejun sănătos poate fi o sursă excelentă de calciu și fibre. S-a demonstrat, de asemenea, că îmbunătățește capacitatea de concentrare, în special la copii.  Să nu mai amintim că micul dejun te încarcă de energie, menține inima sănătoasă și întărește sistemul imunitar.
      Persoanele care nu iau masa de dimineața,consumă mult mai multe alimente grase în restul zilei, potrivit cercetătorilor efectuate de-a lungul timpului. Dacă vrei să mănânci mai puțin la prânz și seara și să nu mai poftești după alimente dulci, consumă la micul dejun proteine de calitate superioară,legume și fructe.

      Dar nouă cercetare, care a revizuit rezultatele a 13 studii separate privind consumul micului dejun, modificarea greutății și consumul de energie, a găsit puține dovezi ca să susțină aceste opinii. Constatările echipei de cercetare de la Universitatea Monash (Australia) sugerează că obiceiul de a sări peste micul dejun ar putea fi de fapt o metodă bună de a reduce aportul zilnic de calorii.
      Specialiștii  au descoperit că persoanele care iau micul dejun consumă în general mai multe calorii spre deosebire de cei care preferă să sară peste prima masă a zilei care nu au avut un apetit mai mare după-amiaza.

      Ce înseamnă un mic dejun sănătos?
      Pentru un boost de energie – încearcă un terci cu mere și  scorțișoară sau pâine integrală prăjită cu iahnie de fasole (recomandarea BBC) Pentru proteine – omletă cu spanac și pâine prăjită sau un iaurt grecesc slab cu fructe și nuci Ceva ușurel – smoothie din fructe sau banană și spanac  ori pâine prăjită cu pastă de avocado Cercetătorii susțin totuși că trebuie să mai studieze facă micul dejun ajută sau nu în dietele pentru slăbit. tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Kelley Robinson s-a îngrășat 50 de kilograme după nașterea celui de-al doilea copil. Ajunsese să aibă probleme atât de serioase cu mâncarea încât a apelat chiar și la pastile. Acela a fost momentul când iubitul ei, antrenor de fitness, a decis să intervină. 
      "La început, a fost foarte greu. Am vrut să renunț, nu mi-a plăcut absolut deloc. Însă am continuat și am început să fac schimbări și în dietă", a declarat ea.
      Tot atunci și-a dat seama că îi este mult mai simplu să-și controleze caloriile cu ajutorul semipreparatelor. Da. ați auzit bine!

      Deși a ales astfel de preparate rapide, ea a renunțat la carbohidrați, lactate și la preparatele nesănătoase. Încet, încet a făcut din sport o pasiune. 
      „Sunt un iepuraș de sală acum, este de neimaginat! Mă duc de câte ori am o secundă și îmi place. Mă trezesc mult mai devreme decât copiii și lucrez timp de o oră. Mă duc la sală de cel puțin șase ori pe săptămână și mă asigur că fac o îmbinare între cardio și greutăți”, a povestit Kelley Robinson.
      clickpentrufemei.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Pierderea în greutate presupune un întreg proces în care trebuie să înveți să iei cele mai potrivite decizii în ceea ce privește alimentația și efortul fizic. Transformând aceste practici în obiceiuri, vei observa schimbări semnificative atât asupra aspectului exterior, cât și a modului în care te simți. Fiecare decizie, oricât de mică ar părea, contribuie la schimbările pe care ți le dorești.
      Iată ce sfaturi au nutriționiștii pentru acelea dintre noi care vor să piardă câteva kilograme:
      Evită consumul de zahăr și carbohidrați simpli
      Proteinele, carbohidrații complecși precum fasole, quinoa, orez, dar și grăsimi sănătoase precum ulei de cocos, avocado, nuci și semințe, ajută la echilibrarea nivelului de zahăr din corp, eliminând pofta de dulciuri. Adaugă în alimentația ta aceste produse și fii atentă la schimbările care se produc.
      Dormi mai mult Cercetările arată că fiecare oră de somn înainte de 00:00 echivalează cu două ore de odihnă după acest interval. Mergi mai devreme la culcare și te vei trezi mai odihnită. Hormonii precum testosteronul se aprovizionează în timpul somnului, ceea ce înseamnă că duc la accelerarea metabolismului atât pentru femei, cât și pentru bărbați.
      Mănâncă legume
      Consumă cât mai multe legume în stare proaspătă, de exemplu castraveți. Aceștia conțin multă apă, ce este foarte ușor absorbită de organism, hidratându-l în profunzime. De asemenea, ajută la accelerarea metabolismului.
      Comandă-ți cumpărăturile Dacă ai posibilitatea, fă o listă de cumpărături și roagă pe cineva să ți le aducă direct acasă. În acest fel, nu vei mai fi tentată să cumperi alimente în cantități mari, de care nu ai nevoie și pe care vei ajunge să le arunci.
      Antrenează-te cel puțin 20 de minute în fiecare zi
      Împarte-ți timpul în așa fel încât să poți face și exerciții. Un antrenament de 20-30 de minute pe zi este suficient pentru a-ți obișnui organismul să fie activ.
      Redu consumul de alcool După cum probabil că știi, alcoolul conține calorii. Nutriționiștii recomandă moderație în privința alcoolului, așa că ai acest lucru în vedere când te gândești câte pahare cu vin vei consuma la cină.
      Renunță la dressing-ul pentru salată Dressing-urile de salată pot conține calorii pe care nu vrei să le adaugi la cantitatea zilnică recomandată, așa că, pentru o variantă mai sănătoasă, alege să storci puțină lămâie proaspătă sau lime.
      Mănâncă în cantități mici
      Nu trebuie să renunți complet la alimentele care îți plac, ci să înveți cum să le consumi în cantități mici. 
      Nu sări peste mese Când sari peste mese dereglezi echilibrul nivelului de zahăr din sânge. Astfel, ajungem să-i facem rău corpului, apelând la metode nesănătoase de slăbire. Cele trei mese pe zi sunt esențiale pentru un organism puternic.
      Setează-ți obiective pe care le poți atinge Nu încerca să slăbești cinci kilograme pentru evenimentul special de peste două săptămâni. Fă schimbări mici, acestea vor avea un impact rezistent în timp. Pierderea rapidă în greutate nu este sănătoasă și va avea un efect foarte scurt.
      elle.ro
    • maria981s
      De maria981s
      "Sunt mândră de felul în care arăt și am împărtășit aceste fotografii pentru a inspira alte mame și pentru a le demonstra că este bine să te preocupi și de tine în timpul și după naștere", a explicat ea. 
      Tânăra mamă a doi copii a dezvăluit că are un stil de viață sănătos și că face foarte mult sport.  

      "Chiar și în timpul sarcinii am fost foarte activă. Am făcut sport chiar și de 5 ori pe săptămână, fie la sală sau simple plimbări. Exercițiile aduc numai beneficii atât sănătății fizice, cât și pshice. Chiar și o plimbare de 10 minute îți poate însenina ziua", a adăugat ea.  
      Iar la șase săptămâni de la naștere, după ce a primit acceptul medicului, ea și-a reluat activitatea la sală. "Mă simt foarte bine de când am reluat antrenamentul", a scris tânăra în dreptul fotografiilor postate pe Instagram.
      Ea nu a rămas cu kilograme în plus, ci cu un exces de piele.

      Acesta are și un sfat pentru proaspetele mămici: să-și accepte corpul așa cum este și să uite de ceea ce era înainte să nască.  
      "Corpul se schimbă complet după ce aduci pe lume un copil, indiferent că vorbim despre șolduri mai late, mai multă piele sau o cicatrice. Însă este foarte imporrtant să fii mândră de faptul că trupul tău a adus pe lume o viață", a spus ea. 
      clickpentrufemei.ro
  •