Leacuri pentru mahmureală care chiar funcționează


    Dacă ți s-a întâmplat vreodată să te trezești mahmur după o seară în care ai petrecut, deja știi despre durerile de cap, problemele cu stomacul, frisoanele, oboseala și incapacitatea de a te mișca, ce apar dimineața. Iar în acel moment îți dorești să te simți mai bine.

leacuri-pentru-mahmureala.jpg

Cu toate că nu există o modalitate care să te ajute să faci aceste probleme să dispară prin minune, există câteva leacuri pentru mahmureală care chiar funcționează. Iată care sunt acestea!

4 leacuri pentru mahmureală

1. Culcă-te la loc

S-ar putea ca somnul să te ajute să calmezi cele mai rele simptome ale mahmurelii, mai ales atunci când simți că nici nu te poți da jos din pat. Indiferent de ce alte efecte are alcoolul asupra organismului tău, întreruperile ciclului de somn te pot face să te simți mai rău a doua zi și îți provoacă perturbări cognitive. Cu toate acestea, fără mâncare și apă, nu vei avea parte de cel mai liniștit somn. Asigură-te că bei apă, mănânci și mergi la baie înainte de a merge înapoi la culcare.

2. Fă mișcare

Pare un lucru imposibil, mai ales când încerci să te reculegi după o noapte în care ai petrecut. Însă chiar și o plimbare te poate ajuta să te simți mai bine, însă asigură-te că te hidratezi. Specialiștii în sănătate sunt de părere că ar trebui să faci exerciții fizice atunci când ești mahmur, pentru a permite toxinelor să iasă din corp prin transpirație.
Însă evită antrenamentele grele și mănâncă micul dejun înainte de a face orice altceva.

3. Ia vitamine

Restabilirea echilibrului de electroliți cu ajutorul apei te poate ajuta să previi și să reduci simptomele mahmurelii. Poți lua suplimente de vitamine atunci când consumi alcool, precum și în dimineața de după. Dacă iei vitamina B6, vei putea să atenuezi, de asemenea, mahmureala. Această vitamină se regăsește în suplimente alimentare, carne de pasăre, pește, cartofi și fructe precum bananele și prunele.

4. Hidratează-te

Consumul băuturilor fără alcool reprezintă un pas esențial în ameliorarea deshidratării care are loc în organism atunci când bei prea mult alcool. Dacă bei alcool atunci când ești mahmur, nu vei face decât să amâni simptomele, dar nu le vei elimina. Pe lângă apă simplă, poți bea și apă de cocos, de exemplu, deoarece alcoolul te deshidratează și duce la pierderi de zahăr, sare și alți nutrienți, pe care trebuie să îi înlocuiești cât mai curând posibil. Și asigură-te și că bei suficientă apă de-a lungul unei zile.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Încerci să adormi dar te gândești constant la problemele apărute sau la greșelile pe care este posibil să le fi făcut? Cu cât îți este mai greu să adormi, cu atât vei merge la culcare mai tensionat și anticipând deja o noapte agitată. Cum ai putea să fii relaxat și să te refaci după o zi dificilă când ești deja stresat la gândul că vei sta treaz până aproape de orele dimineții?
      „De fiecare dată când o persoană suferă de anxietate, sistemul nervos va fi activat și este foarte greu să poți dormi în această stare. Acesta este și motivul pentru care multe persoane stau în pat și se uită cum trece timpul noaptea fără să reușească să adoarmă. Vor cu disperare să se odihnească și simt o oboseală intensă, dar nu pot adormi”, explică dr. Amy Serin, neuropsiholog. 
      Somnul profund necesită o stare de calm, iar încercarea de a elimina anxietatea folosind uleiuri esențiale, tehnici pentru gândirea pozitivă sau simplul numărat nu au mereu rezultatul dorit. Problema este că pe măsură ce te îngrijorezi mai tare vei dormi mai greu și cu cât dormi un interval mai scurt, cu atât se accentuează emoțiile negative. 
      „Insomnia este una dintre cele mai problematice consecințe ale anxietății având în vedere faptul că lipsa somnului contribuie direct la agravarea acestei afecțiuni. Modificarea stilului de viață, schimbarea alimentației, sprijinul psihologic și, în unele cazuri, medicamentația adecvată, vor favoriza revenirea la un echilibru necesar pentru a crea din nou starea de odihnă”, explică dr. Marissa Long, psiholog din California.
      Iată cum poți îndepărta îngrijorarea care te ține treaz:

      1. Scrie toate gândurile negative
      Este o modalitate utilă de a te elibera de griji înainte să mergi la culcare. „Rezervă-ți 5-10 minute și notează toate gândurile negative care îți trec prin minte.Încercuiește sau subliniază lucrurile asupra cărora trebuie să te concentrezi a doua zi astfel încât să nu simți o nevoie constantă să-ți reamintești ceva ce nu trebuie să uiți”, spune dr. Long.
      2. Nu te uita mereu la ceas
      Dacă te îngrijorează chiar faptul că nu dormi destul în niciun caz nu este util să verifici mereu cât este ceasul. „Nu lăsa niciun ceas la vedere și nici nu te concentra asupra ideii că vei fi obosit când te scoli a doua zi. Pune și telefonul mobil cu fața în jos pentru a nu vedea ora și nici lumina produsă de notificări”, recomandă dr. Helen Odessky, psiholog din Chicago.
      3. Părăsește camera dacă nu poți dormi
      Poate pare ilogic, dar există un punct de la care încercarea prea intensă de a adormi te va ține treaz. „Cu cât stai mai mult în pat fără să reușești să adormi, cu atât va crește anxietatea. În plus, data viitoare când mergi la culcare îți vei reaminti cât de greu a fost și va fi și mai complicat să te odihnești”, explică dr. Kimberly Fenn, profesor de psihologie de la Universitatea din Michigan. Astfel, dacă stai prea mult vei crea o conexiune negativă între pat și anxietate. Dacă au trecut 20 de minute și nu ai reușit să adormi este recomandat să părăsești camera și să faci altceva până simți că ți se face somn.

      4. Nu te sui în pat dacă nu vrei să dormi
      Nu este indicat nici să stai în pat înainte de ora de culcare dacă vrei să ai o șansă mai bună de a adormi rapid. Dacă te culci foarte devreme probabil vei avea parte de mai multe ore de agitație, așa că nu te te băga în pat decât cu cel mult 30 de minute mai devreme în fiecare zi. Cu cât ești mai obosit, cu atât este mai sigur că vei adormi ușor și vei asocia patul cu ideea de relaxare și odihnă, în loc să te îngrijorezi de îndată ce pui capul pe pernă. 
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Dacă nu îți reglezi reacțiile la stres ai putea exacerba efectele nedorite și orice provocare sau moment tensionat vor deveni mai greu de depășit. Nu agrava dificultățile din jurul tău pentru că te pot afecta la nivel fizic și psihologic.
      Iată ce reacții trebuie să eviți în clipele stresante:
      1. Consumi prea multă cafeină
      Multe persoane consumă cafeină zilnic, după cum poți observa când te uiți la rândurile de la Starbucks sau dacă numeri câte persoane comandă băuturi tip cola. Deși o ceașcă de cafea consumată ocazional nu îți va face rău, trebuie să știi că această substanță poate provoca dependență. 
      Dependența de cafeină se evidențiază prin obiceiul de a consuma băuturi cu această substanță pentru a te putea trezi dimineața, consumul susținut toată ziua pentru a evita epuizarea, plus insomnia apărută seara care te face să te scoli obosit, să ai nevoie din nou de cafeină și să fii prins într-un cerc vicios. Pe măsură ce acest ciclu se repetă tot mai des cafeina va ajunge să afecteze și nivelul de stres. Dacă ți se pare un scenariu foarte familiar, este momentul să iei măsuri pentru a reduce cantitatea consumată sau chiar a elimina cafeina din meniul tău.

      2. Fumezi o țigară
      Pentru fumători o țigară poate părea modalitatea perfectă de a neutraliza stresul. Când ești stresat vei avea impresia că ai mare nevoie de o țigară pentru a te calma, iar renunțarea la fumat poate părea imposibilă în situațiile dificile. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că din cauza obiceiului format precum și a dependenței și mixului de factori sociali și psihologici, renunțatul la fumat este la fel de greu precum procesul de eliminarea heroinei din organism. Din păcate știm cu toții că țigările te pot costa foarte mult, atât din punct de vedere financiar, cât și al sănătății și, având în vedere faptul că fumatul alimentează stresul în loc să-l reducă, ar fi cazul să-ți creezi o strategie pentru a reduce numărul de țigări.

      3. Bei mult alcool
      De multe ori un pahar cu vin te poate ajuta să te relaxezi la finalul unei zile aglomerate și majoritatea medicilor confirmă beneficiile vinului roșu pentru protecția inimii. Cu toate acestea, numărul excesiv de pahare poate cauza o varietate de probleme de sănătate, exacerbând în cele din urmă stresul pe termen lung. Dacă ai probleme când trebuie să reduci numărul de pahare sau dacă ți se pare că aceasta este singura soluție pentru a gestiona stresul, trebuie neapărat să găsești și alte modalități de a te relaxa și a reduce tensiunea acumulată.
      4. Cheltuiești fără măsură
      Printre modalitățile de reducerea a tensiunii create de stres se numără și cumpărăturile, în încercarea de a umple un gol la nivel emoțional. Deși este foarte bine să-ți iei câte un lucru special din când în când, nu este deloc în regulă să cheltuiești mult pe lucruri de care nu ai nevoie cu adevărat. Pe termen lung ai putea adăuga stresul financiar celorlalte probleme, precum și sentimentul de vinovăție plus dezordinea din casă.

      5. Mănânci pentru a te calma sau a te consola
      Consumată ocazional înghețata este o modalitate delicioasă de a contra stresul, dar dacă devine un gest automat de fiecare dată când ai probleme ai putea adăuga kilograme în plus, care vor contribui la o imagine negativă de sine, accentuând efectele negative la nivel psihologic. 
      Un meniu nepotrivit te poate face să reacționezi ineficient în fața stresului pentru că vei avea parte de fluctuațiile glicemiei și tot ce se întâmplă ți se va părea copleșitor. Învață să gătești folosind ingrediente utile și nu ține alimente hipercalorice la îndemână, mai ales dacă știi că atunci când ești stresat nu vei fi atent la numărul de calorii.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Chiar dacă este foarte plăcut să petreci timp alături de copiii tăi seara, înainte să vă odihniți, trebuie să ții cont și ce consumă pentru a evita să adoarmă greu sau să se trezească des în timpul nopții. Opțiunile sănătoase, în locul surselor majore de zahăr și calorii, vor favoriza somnul liniștit și dezvoltarea armonioasă a celor mici.
      „În timp ce dorm sistemul lor osos se dezvoltă, iar creierul procesează toate informațiie primite în acea zi. Alimentele cu mulți nutrienți sunt ideale pentru un somn odihnitor”, potrivit dr. Nancy Farrell, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică. Sfatul bunicilor referitor la un pahar cu lapte cald încă funcționează pentru că produsele lactate conțin triptofan, aminoacidul care crește producția de serotonină și creează starea de somnolență. Potrivit noilor indicații, efectul va fi și mai intens dacă vei combina laptele cu biscuiți graham, un sandviș cu unt de arahide sau o porție de cereale. Poți alege și o felie de brânză cu iaurt și fructe de pădure, dar ține minte că nu este un desert. Dacă vrei să le dai copiilor ceva dulce, oferă-le desertul la finalul cinei.
      Contează și ora la care servești această gustare pentru copii. Este ideal să le dai ceva consistent cu maximum o oră înainte de ora de culcare. În acest mod va putea avea loc digestia și nici nu se va amâna ora de culcare pentru că cel mic folosește foamea drept pretext. În cazul mai este foarte puțin până la culcare spune-i că este deja foarte târziu și că mâine va putea să-și aleagă ce mănâncă seara.
      Iată ce tehnici sunt recomandate pentru a crea gustări sănătoase înainte de culcare pentru copii: 
      1. Nu trebuie să reprezinte o metodă de a evita cina
      Este un lucru foarte important mai ales când copiii sunt mai mici, iar ora de culcare poate fi la 1-2 ore după cină. Unii copii s-ar putea folosi de această gustare înainte de culcare pentru a evita cina care conține alimente care nu îi atrag. În cazul în care masa de seară conține un preparat nou sau ingrediente care nu sunt tocmai pe placul lor se gândesc că vor primi iaurt și biscuiți după o oră, așa că nu mai fac niciun efort de a gusta ce ai pregătit.Vor părea foarte mofturoși, iar părinții se vor stresa.
      Soluția: Asigură-te că la cină există pe masă și alimente care îi plac copilului, astfel încât să poată alege mereu o garnitură dacă nu îi place felul principal. De asemenea, ai grijă ca toate gustările să conțină alimente care pot forma mesele principale cum sunt fructele, legumele sau cerealele integrale, în loc de batoanele cu mult zahăr, prăjiturile sau jeleurile cu arome diferite. O variantă puțin mai drastică este să păstrezi cina pe care nu a atins-o și să i-o oferi mai târziu când se așteaptă să primească gustarea înainte de culcare. La început ar putea refuza, dar treptat i se va face foame și va accepta bucuros cina pe care o refuzase cu 30 de minute înainte.
      2. Nu trebuie să conțină prea mult zahăr
      Meniul copiilor conține deja un plus de zahăr, așa că nu este cazul că mai adaugi ceva la ultima gustare înainte de culcare. Ar putea fi un stimulent pentru copil ca să mănânce mai puțin la cină dacă știe că va primi ceva dulce mai târziu.
      Soluția: Analizează meniul copilului și gândește-te ce lipsește. Dacă nu a mâncat fructe după-amiaza oferă-i o banană înainte să se culce. Dacă nu i-au plăcut legumele de la cină oferă-i felii de morcov crud cu chips-uri rumenite la cuptor. În cazul în care nu a consumat cereale este util să-i dai o felie de pâine integrală cu unt de arahide. 
      3. Nu trebuie să fie o metodă de a obține mai mult timp cu tine
      În unele cazuri copiilor nu le este foame cu adevărat înainte să se culce, dar își doresc foarte mult să petreacă 20 de minute în plus cu părinții.
      Soluția: Petrece cât mai mult timp posibil cu cei mici pentru a nu-i determina să recurgă la acest truc doar pentru a simți că au parte de atenția ta. 
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Denumirea cerealelor cu nuanță de perlă provine de la asemănarea cu perlele de rău. Este curios faptul că anterior, terciul din orz era considerat o delicatesă, pe care și-l permiteau doar persoanele sus-puse. Fiert după o rețetă specială pe lapte, terciul de orz era una dintre bucatele preferate ale lui Petru I.
      Beneficiile crupei de orz
      În zadar multe gospodine au înlăturat crupele de orz pe planul doi. Ele conțin multe substanțe hrănitoare, necesare organismului pentru o bună funcționare.
      Orzul fiert este numit terciul frumuseții, pentru că acesta conține multă lizină – aminoacizii, care participă activ la sintetizarea colagenului. Este cunoscut că anume acesta contribuie la menținerea elasticității tenului, prevenind formarea ridurilor. Un alt motiv de a include urgent în meniu terciul din orz - cantitatea mare de vitamine din grupul B, A, PP și E.
      Consumul regulat al terciului din crupe de orz ajută nu doar la menținerea frumuseții tenului, dar și la reducerea greutății! Produsul sățios are puține calorii și conține fibre , necesare pentru activitatea normală a intestinului, precum și proteine.
      Rețeta terciului pe lapte
      Ingrediente:
      1 pahar de crupe de orz decorticat 1 l de apă 1 l de lapte Modul de preparare
      Înmuiați crupele în apă și lăsați-le pe noapte.
      Spălați crupele și turnați lapte călduț. Încălziți pînă la fierbere, apoi acoperiți cratița cu capacul și fierbeți la baia cu abur timp de 3 ore.
      În această perioadă de timp, terciul capătă o culoare bej și gust de lapte. Să nu vă sperie durata pregătirii: participarea voastră va fi necesară doar la prima etapă, mai departe terciul fierbe singur. 
      noi.md
    • maria981s
      De maria981s
      Copiilor le place sa simta, sa atinga, sa guste lucruri noi, mai ales cand fac parte din imperiul “interzis”, unde nu au voie sa calce prea des. Afla cum il poti implica pe pici in treburile tale zilnice din bucatarie, astfel incat sa va distrati impreuna printre condimente si ingrediente. “Bucataria nu e un loc de joaca pentru copii!”. Asa iti spunea mama pe cand erai mica, nu-i asa? Nu e complet gresit, dar ai putea sa gasesti o cale prin care sa ii implici si pe micii bucatari in pregatirea mesei, fara sa se atinga de aragaz sau cutite. Vor invata, astfel, sa aprecieze munca pe care tu o depui in fiecare zi cand gatesti pentru ei, iar cei mofturosi vor fi incantati sa manance ceea ce au preparat cu manutele lor. Vor fi mandri ca au participat la ceva pentru toata familia, vor capata incredere in ei si isi vor dezvoltata atentia si creativitatea.
      Inainte sa va puneti sortul si sa incepeti sa amestecati arome, tine minte ca un copil trebuie supravegheat in permanenta in bucatarie si trebuie sa adaptezi retetele si treburile la varsta lui.
      1. Pregateste din timp o zi in bucatarie cu piticii 
      Alegeti o zi in care tu ai toate treburile facute si nu te grabesti sa pregatesti masa. Ar fi bine sa ai deja mancare, pentru ca ceea ce gatiti impreuna s-ar putea sa nu poata fi servit la masa. Nu face curat inainte, pentru ca vei avea o multime de spalat si strans in urma uraganului care va invada bucataria ta. Scoate la inaintare ustensile si ingrediente care nu il pot pune in pericol pe copil: linguri de lemn, castroane si farfurii de plastic, telul, un cutit de plastic sau unul de intins untul (care nu are varf sau lama ascutite), cana gradata, sorturile si multe prosoape curate.
      2. Alege sarcini potrivite varstei
      O mana de ajutor in bucatarie e mereu binevenita, chiar si de la un copil. Trebuie insa sa stii ce sa il pui sa faca daca nu vrei sa te incurce si sa iti stea in cale tocmai cand ai ridicat oala fierbinte de pe aragaz.

      Micutii de 2-3 ani:
      • pot sa spele fructe sau legume intr-un lighean cu apa;
      • pot sa te ajute sa rupi frunzele de la salata;
      • sa puna sare sau piper;
      • sa amestece cu manutele in aluatul de paine.
       Micutii de 3-4 ani:
      • pot sa toarne ulei sau apa atunci cand ai nevoie in reteta;
      • pot sa amestece cu lingura aluatul pufos;
      • pot sa intinda putin unt pe paine (si pe masa!);
      • pot sa framante cu tine cozonac sau pizza.
      Daca au mai crescut putin ii poti pune la treburi un pic mai grele. Sa stoarca o lamaie, sa paseze cartofi pentru piureul lor cu o furculita, sa bata cu telul un ou pentru o omleta gustoasa sau sa unga tava cu margarina.

      3. Pune-l la treaba cu folos
      Sunt cateva activitati pe care orice pusti, mai mare sau mai mic, va fi incantat sa le faca in bucatarie pentru tine si care nu presupun manuirea unor ustensile periculoase.
      • Pune-l pe cel mic sa aseze masa, sa puna fata de masa, sa aduca servetelele si sa aseze farfuriile pe care tu i le-ai dus;
      • Pune-l sa scoata alimentele din frigider, daca poate ajuge la ele;
      • Sa te anunte cat e ceasul si sa te tina la curent cu cate minute mai are de stat friptura la cuptor (e un exercitiu bun pentru copii pentru a invata sa se descurce pe cadranul ceasului);
      • Sa scoata din camara sau din frigider ingredinetele de care ai nevoie: 5 cartofi, 4 rosii, doi morcovi si o ceapa (e un exercitiu bun daca vrei sa il inveti sa numere);
      • Sa strangeti masa impreuna, sa stearga vasele dupa ce le speli sau sa le aseze la loc in dulap.
      4. Gatiti feluri delicioase, dar usor de preparat

      Nu incerca sa faci din piciul tau un mic Jamie Oliver. Nu e nevoie sa pregatiti un meniu complicat si feluri de mancare aratoase. Copiii se vor bucura oricum pentru simplul fapt ca fac treaba alaturi de tine.
       Incercati sa preparati impreuna:
      • Aluat de paine de casa. S-ar putea sa nu creasca sau sa nu fie prea gustoasa, dar fii sigura ca o va manca cu pofta;
      • Sandvisuri colorate. Lasa-i pe copii sa unga painea, sa adauge feliile de branza, rosii si piept de curcan. se vor bate pe ele;
      • Salata de fructe. alege banane si capsune pe care le poate taia usor cu un cutit de plastic, portocale si grapefruit pe care le poate rupe singur in felii si struguri pe care ii poate adauga bob cu bob. Micutul va fi fericit daca ii dai si un tub de frisca ca sa isi poata decora salata;
      • Iaurt cu fructe, nuci si miere. Lasa-l sa isi amestece singur ingredientele intr-un bol.
      Vezi si cum convingem copiii sa manance fructe si legume. Nu uitati ca inainte sa treceti la treaba, trebuie sa va spalati bine pe maini si sa repetati instructiunile de mai multe ori. Luati de valul noii activitati, copiii vor uita repede cate linguri de zahar i-ai rugat sa toarne in castronul unde tu bati albusul!
      perfecte.md
  •