Interzicerea avortului poate avea consecințe grave asupra sănătăţii femeii


    Femeile cărora li se refuză accesul la un avort sunt susceptibile de a dezvolta probleme de sănătate pe termen lung, sugerează o nouă cercetare. Studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea din California, a constatat că femeile ale căror cereri au fost respinse au raportat rate mai mari de durere cronică în cei cinci ani după ce au căutat să facă un avort decât cele cărora li s-a permis întreruperea sarcinii în primul sau al doilea trimestru.

avort-1.jpg

Lucrarea oamenilor de știință americani s-a bazat pe datele a aproximativ 900 de femei care au solicitat un avort în SUA, între anii 2008 și 2010. Printre participante s-au aflat și femei care s-au apropiat sau au depășit limita gestațională pentru afectuarea unui avort – care diferă în funcție de regiune sau stat în SUA – precum și cele care au făcut o întrerupere de sarcină în primul și al doilea trimestru. În total, 328 de femei au făcut un avort în primul trimestru, 383, în al doilea trimestru și 163 au fost refuzate. Fiecare femeie a furnizat informații despre dureri, afecțiuni cronice și starea generală de sănătate la începerea studiului și de două ori pe an în următorii cinci ani.

La începutul studiului, 20% dintre femeile care au făcut un avort în primul trimestru au descris starea de sănătate de dinainte de sarcină drept „bună sau rea”. În comparație, 17,5% dintre cele care au făcut un avort în al doilea trimestru și aproximativ 18% dintre cele ale căror cereri le-au fost refuzat au spus același lucru. După cinci ani de observație, aproximativ 20% dintre femeile care au avut un avort în oricare dintre stadiile de sarcină au raportat o stare de sănătate „bună sau proastă”.

Cu toate acestea, printre femeile cărora li s-a refuzat un avort și care au dat naștere, procentul celor care au spus că sănătatea lor este „bună sau proastă” a crescut la 27%. Potrivit cercetătorilor, femeile au născut au raportat rate mai mari de afecțiuni cronice, inclusiv dureri de cap, dureri articulare, astm și colesterol mărit. Între timp, două dintre femeile cărora li s-a refuzat cererea de avort au murit din cauze medicale, despre care Lauren Ralph, co-autorul studiului, a spus că „decesul lor ar fi putut fi evitat dacă aceste femei ar avea acces la îngrijirea medicală pe care o căutau”. „Studiul nostru demonstrează că avortul nu este în detrimentul sănătății femeilor, dar refuzul accesului la avort este”, a spus Ralph.

Dincolo de complicațiile implicate de sarcină și naștere, cum ar fi sângerarea excesivă, diabetul gestational și hipertensiunea gestațională, Ralph a adăugat că implicațiile financiare și stresul care pot apărea ca urmare a refuzului unui avort ar putea, de asemenea, să aibă un impact negativ asupra sănătății unei femei.

tabu.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui cardiolog renumit din Mexic, Enrique C. Morales Villegas, este vorba despre mâncarea mexicană. Doctorul spune că aceasta este mai periculoasă chiar și decât cea de tip fast-food.
      „Aceasta este o combinație de hrana prajită, mâncare nesănatoasă și băuturi răcoritoare”, spune cardiologul despre pericolul cumulat pe care mâncarea mexicană îl reprezintă.
      Villegas consideră că vina ar purta-o concepția despre viață a oamenilor, întrucât aceștia se concentrează mai mult asupra confortului.
      „Oamenii mănâncă prea mult în fiecare zi, se uită multe ore la televizor, petrec două ore în fața calculatorului și fac mai puțin de 10 minute de activitate fizică”, a descris el stilul de viață al mexicanilor.
      Specialistul propune ca guvernul țării sale să măsoare parametrii de sănătate pentru toți tinerii de 18 ani din Mexic. Astfel, colesterolul, tensiunea arterială și indicele de masă corporală ar trebui măsurate la fiecare trei ani, conform recomandării cardiologului mexican.
      Conform unui sondaj, în Mexic, obezitatea afectează 73% dintre femei, 69% dintre bărbați și 35% dintre adolescenți.
      zugo.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Comisia Europeană a interzis recent comercializarea acestora în blocul comunitar, transmite Știri.md cu referire la unica.md.
      În ţara noastră însă acestea pot fi cumpărate uşor. Medicii trag un semnal de alarmă şi atenţionează că pasta gelatinoasă are o compoziţie chimică periculoasă. Jucăria slime pentru copii este periculoasă datorită substanţei care o face elastică. 
      Preţul unui slime este de doar 20 de lei, însă efectele pe care acesta le poate provoca ar putea costa scump. Unii comercianţi nu știu că jucăriile pe care le vând pot provoca intoxicaţii grave. Nici cumpărătorii nu sunt conştienţi de riscuri.
      Potrivit legii, pentru a interzice vânzarea slime-urilor periculoase, Agenția pentru Protecția Consumatorilor trebuie să înregistreze cel puțin o reclamație din partea cumpărătorilor.
      Până acum însă acest lucru nu s-a întâmplat. Medicii trag un semnal de alarmă şi spun că în fiecare zi câțiva copii ajung la Institutul Mamei şi Copilului după intoxicaţii cu substanțe chimice periculoase. 
      De multe ori, micuţii prepară smile-uri artizanale conform reţetelor de pe Internet, folosind substanțe chimice de uz casnic. În rezultat, se aleg cu arsuri.
      „În primul rând, este vorba de o arsură chimică a cavității bucale, a esofagului și a stomacului. Aceasta duce la cicatrizarea esofagului, cu îngustarea ulterioară a acestuia şi până la obstrucția completă. Copilul nu poate mânca, mâncarea nu trece prin esofag în stomac”, a spus şeful secţiei Terapie Intensivă, IMC, Mihail Maliţev.
      Aceste intoxicaţii sunt deosebit de periculoase pentru copiii de până la 3 ani. O dată cu apariția simptomelor precum înroșirea gurii, lăcrimarea, anxietatea și lipsa poftei de mâncare, trebuie să consultați imediat un medic.
      unica.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ai observat că alegerile celui mic se focalizează pe chips-uri, produse din făină albă, dulciuri și prăjeli? Este momentul să iei măsuri pentru a preveni riscurile pentru sănătate, dar trebuie să procedezi subtil pentru a nu elimina brusc toate aromele care îi plac. Chiar dacă tu știi deja care sunt beneficiile legumelor și fructelor proaspete, precum și ale produselor lactate sau ale fripturii slabe, cel mic va avea nevoie de o perioadă de adaptare și nu este util să încerci să faci prea multe schimbări simultan.
      Potrivit specialiștilor, aproximativ 60% dintre copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani au un meniu deficitar în nutrienți și numai 20% dintre ei consumă cele 5 porții de fructe și legume recomandate zilnic. În plus, 10% din totalul de calorii este reprezentat de produse de tip fast food. 
      De unde ar trebui să începi?
      Este indicat să avansezi cu pași mici spre meniul ideal pentru ca și copilul tău să ajungă să aprecieze gustul natural, fără un exces de zahăr sau sare. Îi poți oferi în continuare câte o prăjitură sau o brioșă, dar asigură-te că alături pui și felii de fructe sau nuci crude. 
      Iată cum trebuie să procedezi timp de 5 săptămâni pentru a crea un meniu benefic pentru copilul tău:
      Prima săptămână: adaugă o porție de fructe în fiecare zi
      Majoritatea copiilor adoră cerealele și vor mânca un castron mare înainte de a pleca la școală sau a merge la joacă. Nu îi interzice acest lucru, dar oferă-i o porție de fructe înainte de bolul de cereale. Dacă tocmai s-a sculat și îi este foame precis va accepta o jumătate de banană, 5-6 felii de portocală sau un bol mic de zmeură ori mure. În continuare îl poți lăsa să-și aleagă cerealele preferate. De asemenea, copilul tău nu va avea nimic împotrivă dacă amesteci fructe de pădure cu micul dejun clasic, dar nu exagera. 
      Fă o schimbare și nu îi mai oferi prăjituri cu lapte după ce se întoarce de la școală. Prepară un smoothie cu ingrediente naturale. Amestecă în blender o cană de suc de portocale, ½ banană, ½ cană de iaurt simplu și 10 căpșuni proaspete. O altă variantă este să-i adaugi fructe și la masa de prânz pe care o ia la școală.Poți încerca merele, perele, strugurii sau piersicile.
      A doua săptămână: adaugă o porție de legume în fiecare zi
      Dacă mai sunt doar 5 minute până la ora cinei poți servi un aperitiv format din broccoli, cartofi dulci sau o salată de crudități. Copiilor le plac de obicei boabele de mazăre și porumb congelate, așa că merită să testezi această variantă. În loc de chips-uri sau alune prăjite dă-i copilului rondele crocante de morcov, boabe de strugure sau roșii uscate cu ulei de măsline.
      Nu uita că legumele pot fi consumate și pe cale lichidă, în cadrul unui smoothie.
      A treia săptămână: adaugă o băutură sănătoasă în fiecare zi
      În loc să lași copilul să plece de acasă cu o sticlă de suc cu mult zahăr, mai bine alege sucul natural de fructe sau laptele semidegresat. O sticlă de suc acidulat conține aproximativ 10 lingurițe de zahăr și 150 de calorii, așa că este mai util să creezi o variantă acidulată benefică, combinând în părți egale suc de fructe cu apă minerală.
      A patra săptămână: adaugă o gustare sănătoasă în fiecare zi
      Între micul dejun și masa de prânz oferă-i copilului un mix de fructe confiate și nuci, iaurt sau boabe de strugure. Sunt alternative delicioase pentru prăjituri sau chips-uri. Poți opta și pentru popcorn preparat acasă, cu puțină sare sau batoane granola, cu ingrediente naturale și unt de arahide.
      A cincea săptămână: adaugă un aliment cu un conținut foarte ridicat de fibre în fiecare zi
      Analizează cu atenție conținutul cerealelor de la micul dejun și înlocuiește ambalajele atractive, care pot ascunde mult zahăr adăugat, cu fulgi integrali de secară, grâu sau hrișcă. Pentru o schimbare treptată nu elimina brusc marca de cereale care îi place copilului, ci înjumătățește porția și adaugă fulgi de cerale integrale, crescând treptat proporția de ingrediente naturale. Pentru a menține gustul dulce poți adăuga miere sau zahăr brun.
      Utilizează orez integral, roșu sau negru pentru felurile de mâncare preferate ale copilului și optează pentru pastele din grâu dur când alegi rețete noi.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Iată care sunt principalele modificări:
      Metabolismul: Scade cu 2% pe decadă. Sistemul osos: scade cu 1% pe an din momentul în care ați împlinit 30 de ani Libidoul: este în scădere din cauza stresului ridicat și a schimbărilor hormonale. Stresul: în general ridicat din cauza grijilor pentru copii, părinți, sănătate, carieră și situația financiară. Depresia: mai bine acum decât mai târziu. Dacă respectați, preventiv, 8 obiceiuri, nu veți avea probleme cu schimbările care apar. Vă veți păstra sănătatea, veți fi plină de energie și împlinită.
      1. Luați micul dejun în fiecare dimineață
      Nutriționiștii sunt de acord că micul dejun este esențial pentru scăderea în greutate și menținerea metabolismului ridicat. Un studiu a demonstrat că femeile care luau un mic dejun consistent pierdeau cu 21% mai mult în greutate, după 8 luni, comparativ cu 4.5% pentru femeile care urmau o dietă scăzută în carbo-hidrați. Consumatoarele de mic dejun consistent continuă să slăbească, chiar dacă, per total consumă mai multe calorii, în timp ce cealaltă categorie începe să ia în greutate după 4 luni.
      Motivul: O masă consistentă este mai potrivită dimineața, când metabolismul este mai ridicat, iar pe dealtă parte previne pofta puternică de mâncare care apare atunci când cantitatea de zahăr din sânge scade.
      2. Creșteți metabolismul 
      Antrenamentul intesiv timp de 6 luni îmbunătățește metabolismul în perioadele de repaus. Așadar, veți arde mai multe calorii chiar și când stați comod pe canapea.
      Bonus: Efortul fizic ajută sistemul osos și menține echilibrul organismului. Încercați să faceți zilnic, minim 30 de minute de sport.
      3. Creșteți consumul de calciu și vitamina D
      Amândouă sunt esențiale pentru articulații. Asociația de Osteoporoză recomandă consumul zilnic de alimente bogate în Calciu și Vitamina D, pe care le găsiți, în special în lactate și somon. La sfatul medicului puteți completa cu vitamine, dacă este cazul.
      4. Exersați controlul stresului
      O inimă calmă și sănătoasă bate mai repede când inspirați și mai încet când expirați. Stresul însă, împiedică acest ritm natural și aduce modificări nesănătoase pentru organism, cum ar fi: creșterea presiunii sangvine, mai puțină energie către creier, libidou scăzut. De fapt, stresul vă îmbătrânește mai repede.
      Pentru a menține inima într-un ritm sănătos, inspirați pe nas timp de 4 bătăi ale inimii și expirați timp de 8 bătăi, cel puțin de două ori pe zi sau ori de câte ori simțiți presiune.
      5. Creșteți consumul de proteine
      Consumați alimente cu toți aminoacizii necesari pentru a asigura proteinele de care organismul are nevoie pentru o funcționare optimă. Aveți nevoie de 150 gr de proteine la fiecare masă. Cele mai bune surse sunt: peștele, ouăle, quinoa. Dar nu renunțați total la carbohidrați. Cresc starea de bine prin producerea de serotonină din creier. Cel puțin de două ori pe zi încercați să creșteți starea de spirit, pentru a ține depresia departe de voi.
      6. Fiți aventuroase cu partenerul
      Încercați ceva nou, și nu doar în dormitor. Când sunteți îndrăgostite nivelul dopaminei crește foarte mult. Activități precum seri dansante sau evadatul într-o mică vacanță neprogramată stimulează libidoul. Același efect îl au și jucăriilor sexuale.
      7. Ieșiți în oraș cu prietenele
      Timpul petrecut cu prietenele reduce stresul, crește stima de sine și vă face mai iubitoare cu partenerul atunci când ajungeți acasă. Femeile cu viață socială activă, cu carieră, care fac parte din organizații de voluntariat au o presiune sanguină mai scăzută, risc scăzut pentru diabet și boli cardiace.
      8. Mergeți regulat la controlul medical 
      Pentru creșterea stării de sănătate, mergeți periodic la medic. Nu neglijați următoarele analize de rutină:
      Examen oftalmologic: O dată la 2-4 ani Analize de sânge: O dată la 2 ani Testul Papanicolau și control ginecologic: Anual Tiroida: O dată la 5 ani Mamografie: O dată pe an, maxim la 2 ani Glucoza din sânge: O dată la 3 ani, începând cu 45 de ani. femeide10.ro
  •