Elevii din clasa I vor studia o nouă disciplină – Educația Digitală


    Elevii din clasa I vor studia o nouă disciplină - Educația Digitală. Pentru predarea acesteia, profesorii din școlile din țară au primit astăzi 1850 de tablete. Cursul va fi obligatoriu pentru elevii din clasa I, iar până în clasa a șasea va fi opțional.

dig1.jpg

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Monica Babuc, a afirmat că prin lansarea noului modul „începe o nouă eră în educația din țara noastră”.

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, a declarat că utilizarea pentru studii a gadgeturilor a fost până acum complet descurajată. „Tehnologiile sunt viitorul. Copiii noștri înțeleg acest lucru încă de mici. De ceva timp societatea noastră se află într-o situație paradoxală: deși încercăm să implementăm tehnologiile informaționale în majoritatea sectoarelor, ne plângem că fiii și fiicele noastre stau permanent cu nasul în gadgeturi. De aceea, am și promovat soluții educaționale inovative, dar cu impact rapid, care să asigure calitatea cunoștințelor și abilităților IT de la vârstă timpurie”, a menționat Chiril Gaburici.

Președintele Asociației Naționale a Companiilor din Domeniul TIC, Irina Străjescu, a specificat că sectorul TIC se confruntă cu un mare deficit de specialiști și este important ca instruirea copiilor în acest domeniu să înceapă încă din primii ani de școală. „Sistemul educațional este modernizat prin aplicarea metodelor noi, inovative, prin aplicarea tehnologiilor noi, și nu interzicerea lor în școli”, a punctat sursa citată.

Lansarea modulului „Educație Digitală” încheie prima etapă a proiectului TWENTYTU. În luna iunie, Ministerul Economiei și Infrastructurii, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC (ATIC) și Centrul de Instruire și Inovații TIC-TEKWILL au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru implementarea Educației Digitale în școli și parteneriat în cadrul programului TWENTYTU. În baza acestui parteneriat, a fost ajustată curricula școlară, elaborate suporturile didactice pentru profesori și manualul digital „Educația digitală” pentru clasa întâi.

 

moldpres.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Este vorba despre Liceul Teoretic „Ion Creangă” din s. Hârbovăț, r-nul Anenii Noi; Grădinița nr. 14 din or. Cahul; Grădinița din s.Tuzara, r-nul Călărași; Grădinița nr. 5 din or. Comrat și Școala Profesională din or. Orhei.
      Astfel, Liceul Teoretic „Ion Creangă” din s. Hârbovăț, r-nul Anenii Noi va beneficia de un grant în valoare de 89,492 USD pentru instalarea sistemului de tratare a apelor și repararea blocurilor sanitare.
      Cel de-al doilea grant, în sumă de 86,965 USD, va merge către Grădinița nr. 14 din or. Cahul și va contribui la izolarea termică a pereților exteriori, repararea sistemului de ventilare și achiziționarea echipamentului pentru bucătărie. Grădinița din s.Tuzara, r-nul Călărași a obținut un grant în valoare de 67,437 USD. Proiectul prevede repararea acoperișului, izolarea termică a pereților exteriori și schimbarea ferestrelor instituției.
      Al patrulea proiect  este destinat Grădiniței nr. 5 din or. Comrat. Valoarea investițiilor pentru izolarea termică a pereților exteriori  va fi de 89,926 USD. Școala Profesională din or. Orhei, cu grantul în valoare de 90.909 USD, va reuși izolarea termică a pereților exteriori, schimbarea ușilor și ferestrelor.
      Programul „Kusanone” este un program de finanţare a proiectelor de grant-uri mici în valoare de circa 50 000 - 100 000 USD, fiecare – asistenţă nerambursabilă oferită de către Guvernul Japoniei. Programul „Kusanone” a fost lansat în țara noastră în anul 2008. Pe parcursul a 11 ani de colaborare, sistemul educațional din Republica Moldova a beneficiat de 21 proiecte de acest gen în valoare de cca 1. 626.647 USD.  
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Potrivit autorilor petiției, corupția rămâne o problemă larg răspândită în sistemul educațional din Republica Moldova. „Ca urmare a activității acestui sistem infracțional de colectare a taxelor informale (estimate la 184 milioane de lei anual doar în instituțiile preșcolare din mun. Chișinău), zeci de mii de părinți ai copiilor din școlile și grădinițele Republicii Moldova sunt sistematic terorizați cu solicitări insistente de a achita bani „pentru binele copilului”. Deseori, înmatricularea copiilor într-o instituție de învățământ de stat sau eliberarea actelor de finalizare a studiilor este condiționată de achitarea cotizațiilor în „asociație”, donație de bani sau bunuri materiale”, este specificat în petiție.
      Potrivit părinților, cea mai gravă situație la acest capitol este în municipiul Chișinău și alte orașe mari ale țării, unde banii se cer sub o mulțime de pretexte, uneori chiar și pentru bunuri/lucrări care deja au fost procurate din resurse bugetare. Autorii inițiativei mai spun că persoanele, care refuză să participe la colectările de bani sau să „doneze benevol” sumele solicitate, sunt intimidate, discriminate, excluse din colectivele de părinți, sunt supuse unor tratamente degradante, inclusiv din partea angajaților instituțiilor de învățământ, ceea ce afectează inclusiv copiii.
      Inițiatorii petiției cer ca activitatea asociațiilor de părinți în școli să fie interzisă, iar directorii instituțiilor de învățământ care au primit remunerări și venituri necuvenite din banii asociaților să fie demiși.
      La începutul anului curent de studii, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a emis un ordin potrivit căruia colectarea plăților informale în sistemul educațional este interzisă.
      Anterior, CNA a demascat mai multe cazuri de corupție în domeniul educației. În total, circa 110 sesizări privind actele de corupție din instituțiile de învățământ au fost depuse la CNA în nouă luni ale anului trecut, ceea ce ar însemna că 12 cetățeni denunță lunar noi cazuri de corupție din domeniul educației. Conform datelor CNA, în nouă luni ale anului trecut, peste 60 de cadre didactice au ajuns în vizorul ofițerilor anticorupție. Totodată, potrivit datelor unui sondaj de opinie, suma plăților ilegale din instituțiile de învățământ s-ar fi dublat.
      Poți semna petiția accesând link-ul.
      moldpres.md
    • julia122997
      De julia122997
      Specialiştii spun însă că o presiune prea mare, de la o vârstă fragedă, îi poate duce pe cei mici la epuizare, dar şi la tulburări de comportament. Psihologii recomandă cel mult două activităţi extrascolare dintre care una sportivă, şi una creativă.
      Un părinte din Cluj-Napoca este extrem de mândru de fetiţa lui de şase ani, care are 4 activităţi extraşcolare: este majoretă, dar face şi cursuri de engleză, dans contemporan şi înot.

      Reporter: Nu sunt prea multe cursuri pentru ea? Nu vă spune că e obosită?
      Sebastian Crainic, părinte: Nu. Chiar deloc. Îi plac toate.
      Reporter: De ce aţi ales să o daţi la atât de multe cursuri?
      Sebastian Crainic: Ii ocupă timpul, lăsăm televizorul, telefonul deoparte.
      Reporter: Mai are timp pentru ea?
      Sebastian Crainic: Putin. Puţin.
      Reporter: Nu e prea greu pentru tine, nu e prea obositor câteodată?
      Alexandra Crainic, elevă: Nu. Nu!
      Reporter: E în regulă?
      Alexandra Crainic: Da, foarte!
      Un alt părinte, care a fost plecat 8 ani în Marea Britanie, spune că a luat de acolo exemplul de a-şi da copilul la cât mai multe lucruri. Acum însă, când a văzut că fiica sa de 11 ani nu mai dă randament la şcoală, a hotărât să limiteze numărul opţionalelor la 3: volei, înot şi pian.
      Camelia Rachovan, părinte: “Noi părinţii avem tendinţa şi parcă e o concurenţă acerbă între părinţi mai mult, să dăm copilul la cât mai multe activităţi, să facă cât mai multe, vrem să arătăm că e cel mai bun şi mai deştept.”
      Mămică: “Eu personal îl dau ca să îi mai ocup timpul, să nu petreacă atâta timp pe telefon.”
      Psihologii spun însă că, de multe ori, copilul este aruncat într-o competiţie care tinde să devină a adulţilor şi, în timp, dezvoltă semne ale sindromului burnout, o afecţiune rezervată până acum doar celor dependenţi de muncă.
      Lenke Iuhos, psiholog: “Din păcate, de multe ori scapă acest element vital, că copilul are o vârstă. De aceea mare atenţie părinţi şi uitaţi-vă la câte activităţi alegeţi. Maximum două activităţi extra programului şcolar. Este şi o dorinţă de a ajuta copilul. Foarte bine, dar în termen lung copilul va ajunge la epuizare psihică.”
      Maria Câmpean, învăţătoare: “Există o categorie de părinţi care pune presiune asupra copiilor, pe care le asumă, activităţi care consideră că le sporesc activitatea şcolară, ceea ce la nivel mental creează o stare de disconfort”
      Delia Ciucă, medic de familie: “Sunt copii care dau semne de burn ouţ, legat de un stres şi părinţii neagă aceste semne şi spun că îi mai dăm copilului o vitamină să reziste ori nu există o vitamină care să înlocuiască relaxarea sau somnul. Unii copii devin interiorizaţi, alţii au programe serioase de sănătate. De exemplu împrumuta simptome cronice de la boli fără să fie bolnavi, tuşesc fără o cauză sau răcesc foarte des.”
      Mai grav este că, potrivit specialiştilor, în timp cei mici ajung să îşi piardă interesul pentru orice fel de activitate.
      stirileprotv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Din motive încă nelămurite, boala afectează cu preponderență anumite zone ale corpului, cum ar fi fața, picioarele, articulațiile, degetele, genunchii și organele genitale. Vitiligo nu afectează textura și celelalte calități ale pielii, ci are efect numai asupra culorii acesteia. Pe lângă petele albe, la unii bolnavi apar fire de păr alb în scalp, gene, sprâncene sau barbă.
      Tulburarea, care afectează aproximativ 1-3% din populație, este de altfel inofensivă fizic, dar poate duce la stres psihologic și stigmat social, precum și la o sensibilitate crescută la soare. Statisticile arată că circa 30% din persoanele afectate au în familie bolnavi de vitiligo.

      Recent, din cauza problemelor de sănătate, João, a plecat oficial de la muncă, dar a decis să-și găsească un hobby. Așa că, împreună cu soția sa, a început să croșeteze. Primul obiect făcut cu propriile mâini a fost op păpușă pentru nepoata sa, iar de atunci lucrările nu mai au loc pe rafturile casei. Ceea prin ce se deosebesc de celelalte păpuși este faptul că acestea sunt și ele purtătoare de Vitiligo.

      Ideea de a le da o astfel de personalitate a apărut când pe una dintre păpuși bărbatul a lipit câțiva plasturi în locul petelor albe de pe piele. João a făcut multe păpuși incluzive, ba chiar și o păpușă într-un scaun cu rotile, printre altele. Toate au fost concepute pentru a ajuta copiii să se simtă „normali” și apreciați, indiferent de ce condițiile în care ar putea trăi.

      „Petele pe care le am sunt frumoase. Ceea ce mă doare sunt defectele personalității oamenilor”, explică el în interviurile sale.
      Înțelegerea și expunerea la diferență este cea mai bună modalitate de a promova incluziunea, în timp ce combateți stigmatul social pe care îl favorizează ignoranța. João face asta doar cu noul său hobby și, în același timp, aduce un zâmbet multor copii mici în proces.

      Pentru oricine se gândește la pensionare în curând, acesta este modul ideal de a da ceva înapoi comunității!
      zugo.md
    • julia122997
      De julia122997
      Majoritatea copiilor s-au întors la școală iar mulți părinți vor experimenta din nou tortura zilnică de a-și întreba copiii adolescenți cum a fost ziua lor și să se confrunte cu tăcere. „Cum a fost la școală?” – poate suna ca o întrebare inofensivă. Dar, după cum știu părinții, adolescenții sunt adesea foarte reticenți să răspundă. S-ar putea să obțineți un răspuns monosilabic, recunoscând că v-au auzit și nimic mai mult. S-ar putea să obțineți un răspuns despre un răspuns grozav la un test bun, cine știe. Unii adolescenți chiar se enervează și își acuză părinții că sunt intruzivi, ceea ce duce apoi, inevitabil, la ceartă.
      De ce ar reacționa adolescenții atât de rău la întrebările despre școală? Este totuși, până la urmă o întrebare suficient de inofensivă, nu? Doar că, din perspectiva adolescenței, aceasta nu este o întrebare simplă, din mai multe motive, multe dintre ele având legătură cu modul în care funcționează creierul nostru.
      Școala este stresantă. Unii adulți râd superior când adolescenții susțin că sunt stresați de școală, spunând că nu este nimic stresant în a merge la școală prin comparație cu plata unei rate sau creșterea copiilor. Acest lucru nu ajută. Parcă batjocorești piciorul rupt al cuiva, deoarece al tău a fost zdrobit într-un accident industrial; piciorul rupt nu doare mai puțin, l-ai făcut doar să se simtă inferioar. De fapt, pentru nenumărați adolescenți, școala este stresantă în mod regulat, chiar dacă le place și se descurcă bine. Există cerințele academice; ore de absorbție a informațiilor noi – neinteresante în mare parte – pentru nenumărate evaluări și examene obligatorii.
      Să nu ai control asupra situației tale, să fii făcut să faci ceva ce nu vrei să faci, este foarte stresant pentru creierul uman. Oricine a fost blocat într-o slujbă nefericită și obositoare, cu nenumărate termene, va înțelege acest lucru. Creierul adolescentului suferă la fel de multe schimbări drastice precum corpul. Acest lucru apare cu numeroase consecințe. Una dintre acestea este faptul că creierul adolescent produce reacții emoționale considerabil mai puternice decât cel adult. Alta este o dorință puternică de a fi plăcut și acceptat de către semenii, împreună cu o frică intensă de respingere și jenă.
      Prin urmare, mulți adolescenți sunt preocupați la nesfârșit de a se încadra într-un tipar și de a fi plăcuți. Și acest lucru este apreciat de alți adolescenți, care se află într-o stare similară de flux emoțional. Doar că menținerea relațiilor lor existente necesită efort constant, chiar dacă nu își dau seama.
      Când tocmai am experimentat un stres grav, un lucru pe care de multe ori nu vrem să îl facem este să vorbim despre el în detalii chinuitoare. Însă asta este de foarte multe ori exact ceea ce solicită părinții atunci când întreabă „Cum a fost școala?”. În acest context, reticența extremă a adolescenților de a răspunde are mai mult sens.
      Cum să vă întrebați adolescentul despre ce s-a întâmplat la școală astfel încât acesta să își dorească să vorbească cu tine: în loc să întrebi „Cum a fost școala?”, poate întrebi „cum ești?” Întrebarea despre școală sugerează că ești preocupat doar de performanța educațională a adolescentului și nu și de starea lui de bine. Aceasta nu favorizează încrederea sau disponibilitatea de a povesti. Nu trebuie să întrebi despre școală cum intră copilul pe ușă. Încearcă initial să vorbești despre orice altceva. Oferă-i o șansă de a se dezlipi, de a se relaxa și ar putea fi mai dispus să vorbească mai târziu. În mod evident, toți părinții își doresc ca adolescenții să se descurce bine la școală, dar nu poți insista la nesfârșit că trebuie să-I placă întotdeauna la școală. Fii mai deschis și sincer în legătură cu propriile probleme pe care le-ai avut la școală, lasă-ți adolescentul să-și dea seama că aspectele neplăcute ale școlii sunt normale și de așteptat, nu ceva care te dezamăgește sau că ar trebui pedepsit pentru că unele lucruri nu-i plac.
      tabu.ro
  •