Elevii și pedagogii așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală


    Pentru elevi, părinți, pedagogi și manageri școlari, exercițiul de învățare online a fost însoțit de achiziții și descoperiri noi, de creativitate și comunicare eficientă, a contribuit la consolidarea autonomiei învățării, la dezvoltarea abilităților de muncă independentă, la promovarea unei culturi a încrederii și a stării de bine.

schoolistock_72721127_large.jpg

Totuși, atât elevii, cât și pedagogii simt nevoia de interacțiune în medii reale și așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală. Sunt concluziile unui studiu sociologic realizat de către Institutul de Politici Publice, cu susținerea financiară a Programului de Sprijinire a Educației al Fundațiilor pentru o Societate Deschisă, oferită prin intermediul Fundației Soros-Moldova, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Rezultatul studiului mai arată că circa 15% din elevi nu se implică în mod activ în activitățile online și nu îndeplinesc sarcinile propuse de profesori și doar o mică parte din cadrele didactice au propus elevilor să completeze jurnalele reflexive, rugându-i să noteze atât succesele și dificultățile apărute zilnic sau săptămânal, cât și starea lor emoțională.

În cadrul studiului s-a constatat că elevii, părinții și cadrele didactice și-au îmbunătățit substanțial abilitățile digitale, fapt ce a contribuit la diversificarea modalităților de interacțiune profesor-elev și școală-familie.

Potrivit unui sondaj desfășurat în ultimele două săptămâni, doar 40% din cei circa 34 de mii de elevi respondenți afirmă că ei participă la lecțiile desfășurate online și doar 76% din ei îndeplinesc sarcinile individuale ce le sunt propuse. Deși ponderea cadrelor didactice care desfășoară lecții online este semnificativă, constituind 70% din cele peste 3.000 de cadre didactice participante la sondaj, doar 20% din ele afirmă că propun elevilor în calitate de activități de învățare realizarea de proiecte și portofolii.

În cadrul discuțiilor de grup, elevii au menționat că în cazul învățării online, în comparație cu învățământul organizat în clasă, depun un efort mai mare, sunt mai creativi, pot afla mai multe despre metodele moderne de învățare; comunică mai mult cu părinții; își structurează mai realist activitățile; produc conținuturi digitale mai originale și se străduiesc să comunice mai des cu profesorii lor.

Cadrele didactice, fiind puse să activeze în condițiile specifice învățământului online, s-au arătat foarte receptive la nevoile elevilor, au diversificat activitățile de învățare propuse elevilor, orientându-le la interesele individuale ale fiecăruia din ei.

Scopul studiului a fost de a analiza eficiența și eficacitatea învățământului online în condițiile stării de urgență și identificarea unor soluții ce ar putea contribui la îmbunătățirea acestuia. Studiul sociologic poate fi consultat pe pagina www.ipp.md, la rubrica „Publicații".

stiri.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      În cadrul unui proiect internaţional, ei au reciclat într-un mod inedit obiecte de birotică şi le-au dăruit copiilor cu nevoi speciale de la Grădiniţa "Regina Maria" din raionul Ialoveni. 
      Aceasta este prima grădiniţă din Republica Moldova care a încurajat educaţia incluzivă.
      Elevii au donat 20 de suporturi pentru cărţi şi creioane, realizate din obiecte reciclabile: carton, ziare vechi şi borcănaşe din aluminiu.
      Activitatea lor este parte a unui proiect internaţional, în care participă 11 ţări.
      În semn de mulţumire, copiii de la Grădiniţa "Regina Maria" au întâmpinat elevii cu un spectacol muzical.
      Gimnaziul cu profil teatral "Ion Luca Caragiale" este parte a proiectului e-twining din luna noiembrie 2019. 
      Proiectul îşi propune să consolideze şi să dezvolte reţelele şcolare printr-o schemă de înfrăţire între şcoli, care ar permite tuturor instituţiilor de învăţământ pre-universitar europene să creeze parteneriate pedagogice.
      tvrmoldova.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui comunicat, ministerul nu a dispus o asemenea ordine, iar informațiile privind recuperarea materialelor din semestrul II începând cu luna septembrie, sunt niște falsuri, transmite Știri.md.
      „Ministerul Educației, Culturii și Cercetării atenționează reprezentanții organelor locale de specialitate din domeniul învățământului, managerii instituțiilor de învățământ general, profesional tehnic și superior, elevii, studenți și părinții, despre apariția în spațiul public a unui demers FALS (nr. de înregistrare 04/1-09/2058 din 01.04.2020) privind recuperarea orelor din semestrul II al anului de studii 2019-2020, începând cu data de 01.09.2020.
      Reiterăm că conform Metodologiei privind continuarea la distanţă a procesului educațional în condiții de carantină pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal (aprobată prin ordinul nr. 351/2020), Regulamentului-cadru de organizare a învăţământului profesional tehnic în perioada în care accesul în instituţii este restricţionat (aprobat prin ordinul nr. 350/2020) și Recomandărilor-cadru de organizare a activităţilor didactice în sistem online în instituţiile de învăţământ superior, pe perioada suspendării procesului educaţional în sălile de studii (aprobate prin ordinul nr. 366/2020), procesul educațional se desfășoară la distanță, pe perioada stării de urgență pe întreg teritoriul Republicii Moldova, declarată de către Parlamentul Republicii Moldova, în perioada 17 martie – 15 mai 2020”, a concretizat Ministerul Educației.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ministrul Educației, Corneliu Popovici a încurajat tinerii să vorbească despre provocările cu care se confruntă în cadrul instituțiilor de învățământ, ca împreună să fie identificate soluții pentru rezolvarea acestora.  
      Elevii participanți au menționat că își doresc deschidere din partea profesorilor pentru discuții despre bunăstare emoțională, siguranță, relații interpersonale. De asemenea, ei își doresc ca dascălii să le accepte ideile și să-i încurajeze să sesizeze anonim cazuri de bullying. 
      Evenimentul a fost organizat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării în colaborare cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului, Asociația Obștească Educație pentru Dezvoltare, și cu suportul Fundației Liechtenstein Development Service în perioada 22-24 ianuarie 2020.
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Conceptul cursului a fost elaborat de un grup de conferențiari universitari, doctori în științe biologice de la Catedra de biologie moleculară și genetică umană.
      Programul online, poate fi accesat pe platforma MOODLE . „Cursurile la distanță în Biologie vor fi un suport pentru liceeni în susținerea examenului de bacalaureat, admiterea la facultățile unde biologia este obiect de profil și participarea la olimpiade. Totodată, acestea pot servi drept suport adițional pentru profesorii de biologie prin familiarizarea cu metode noi de predare la distanță și de evaluare a cunoștințelor elevilor”, menționează Igor Cemortan, șeful Catedrei de biologie moleculară și genetică umană.
      Noul program este sistematizat în baza curriculumului liceal la disciplina Biologie. Fiecare compartiment include:
      material teoretic; materiale ilustrative; teste de autoevaluare; sistematizate în patru niveluri cognitive: cunoaștere și înțelegere, aplicare, analiză și sinteză și evaluare. Lucrările de evaluare propuse vor oferi participanților posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile de gândire critică referitor la ceea ce au studiat. Actualmente se elaborează un compendiu și o colecție de peste 800 de teste de autoevaluare.
      Programul va demara în februarie și va continua până în luna mai 2020. Persoanele care vor finaliza cu succes cursul on-line în Biologie vor primi certificate de participare, în cadrul Zilei Ușilor Deschise la USMF „Nicolae Testemițanu”, organizată tradițional în luna mai.
      „Aplicarea cursului online, bazat pe metode interactive de învățare la distanță și autoevaluare, va facilita însușirea și ridicarea nivelului de  cunoștințe la biologie, susținerea cu brio a examenului de bacalaureat, admiterea la facultățile de Medicină, Farmacie, Stomatologie și obținerea performanțelor la olimpiade”, a declarat Igor Cemortan.
      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      În perioada 15 august – 1 septembrie 2019, Centrul Internațional de Expoziții MOLDEXPO va găzdui Târgul articolelor pentru școală TÂRGUL ȘCOLAR, ediția a VII-a — o cifră semnificativă, deoarece la 7 ani copilul merge la şcoală, păşind în lumea mare a cunoştinţelor. Şi acest tîrg de la Moldexpo a crescut frumos, bucurîndu-se, pe bună dreptate, de autoritatea şi dragostea participanţilor şi vizitatorilor.
      Pentru că totdeauna ne străduim să oferim cele mai bune condiţii de desfăşurare a activităţii comerciale. Am amenajat spaţii pentru cumpărături, dar şi de odihnă şi distracţii pentru vizitatori, care sunt în cea mai mare parte copii şi tineri, însoţiţi de părinţi.  

      TÂRGUL ȘCOLAR este locul, unde puteți găsi articole de calitate pentru elevii de toate vârstele, ofertele incluzând produse străine și autohtone la cele mai bune prețuri. În acest an circa 100 de companii își vor expune produsele.  
      TÂRGUL ȘCOLAR este cel mai mare târg școlar din Chișinău. Doar aici, pe un singur spațiu, vizitatorii vor avea posibilitatea de a cumpăra totul pentru școală. 

      Ne pregătim de școală împreună! 
      Vă așteptăm la TÂRGUL ȘCOLAR 2019! 
      Program: 15 august - 1 septembrie, 10:00 — 18:00 
      Partener media - mama.md
      На Moldexpo открывается ярмарка школьных товаров 
      Близится 1 сентября и, как обычно, август становится сезоном подготовки к новому учебному году. Традиционно в этот период МВЦ «MOLDEXPO» приглашает детей и их родителей вместе подготовится к школе. 

      С 15 августа по 1 сентября 2019 года в Международном выставочном центре MOLDEXPO пройдет Ярмарка школьных товаров и принадлежностей SCHOOL FAIR, которая организуется уже семь лет подряд – это значимое число, так как в семь лет ребенок идет в школу, вступая в великий мир знаний. И ярмарка SCHOOL FAIR стала значимым событием, радуя нас своим авторитетом и популярностью среди участников и посетителей. Мы всегда стремимся предоставлять отличные условия для коммерческой деятельности, организовав удобные места для покупок, а также для отдыха и развлечений для посетителей. 

      Школьная ярмарка - это место, где можно найти качественные товары для школьников всех возрастов от отечественных и иностранных производителей по приемлемым ценам. В этом году свою продукцию на выставке представят около 100 компаний. 
      SCHOOL FAIR является самой большой официальной ярмаркой школьных товаров в Кишиневе. Только здесь посетители получают уникальную возможность найти все необходимое для школьников на одной площадке. 

      Готовимся к школе вместе! 
      Ждем вас на SCHOOL FAIR 2019! 
      Работаем ежедневно: 15 августа - 1 сентября, с 10:00 до 18:00 
      Медиапартнер: mama.md
       
  •