Din 1 aprilie părinții pot depune actele pentru înscrierea copiilor în clasa întâi. De ce documente este nevoie


    Părinții care au copii de vârstă școlară îi pot înscrie în clasa I începând cu 1 aprilie. Despre asta a anunțat Ministerul Educației printr-un comunicat de presă.

din-1-aprilie-parintii-pot-depune-actele-pentru-inscrierea-copiilor-in-clasa-intai--de-ce-documente-este-nevoie-1490706704.jpg

Astfel în perioada 1 aprilie - 23 iunie se va desfășura prima etapă de înscriere a copiilor în clasa I pentru anul de studii 2017-2018.

Actele urmează a fi depuse în instituțiile de învățământ din districtul școlar sau în alte districte, în limita locurilor disponibile.

Conform Metodologiei de înscriere a copiilor în clasa l, toţi copiii care au împlinit vârsta de 7 ani până la începutul anului şcolar, sunt înscriși obligatoriu, fără probe de concurs, în clasa I. Copiii care nu au împlinit vârsta de 7 ani până la începutul anului şcolar pot fi înscrişi în clasa I, dacă instituţia dispune de locuri. În clasele cu profil de arte şi sport, înscrierea în clasa I poate avea loc în baza unor probe de aptitudini specifice profilului.

Pentru a-și înscrie copiii la școală părinții vor depune la instituția de învățământ o cerere, la care vor anexa fotocopii ale certificatului de naştere al copilului,buletinului de identitate al părintelui care confirmă apartenenţa la districtul instituţiei (domiciliul/reşedinţa).

De asemenea, vor fi prezentate fişa medicală perfectată până la data înscrierii în clasa I (Trimitere - extras, formular nr. 0,27/e), 2 fotografii ale copilului (3x4cm), precum și raportul despre dezvoltarea fizică, socio-emoţională, cognitivă, a limbajului şi comunicării, dezvoltării capacităţilor şi aptitudinilor de învăţare la finele grupei pregătitoare sau decizia comisiei raionale/municipale de şcolarizare cu referire la maturitatea şcolară. Pentru copiii care au frecventat grupa pregătitoare raportul despre dezvoltarea fizică, socio-emoţională, cognitivă va fi prezentat până la începutul anului de studii.

Conform orarului aprobat de Ministerul Educației, în perioada 1 aprilie - 19 iunie va avea loc depunerea și completarea actelor de înscriere a copiilor în clasa I în instituţia de învăţământ din districtul şcolar.

În perioada 10  - 25 mai vor fi organizate  probele de aptitudini specifice profiluluipentru copiii din districtul şcolar respectiv (în instituţiile cu clase de profil aprobate de organul local de specialitate în domeniul învăţământului şi coordonate cu Ministerul Educaţiei) şi vor fi anunţate rezultatele probelor.

Pentru copiii din alte districte școlare probele vor fi organizate în perioada 25 mai - 2 iunie.

Pe locurile rămase libere în clasele cu profil, în perioada 5-9 iunie se vor organiza probe pentru copiii din alte districte școlare.

În perioada 20 - 21 iunie se va face confirmarea (validarea) înscrierii copiilor în instituţia de învăţământ din districtul şcolar, iar pe data de 23 iunie, în instituţiile de învăţământ şi pe site-ul organului de specialitate în domeniul învăţământului va fi afișat numărul de locuri rămase libere după înscrierea copiilor din districtul şcolar respectiv.

A doua etapă de înscriere (pentru copiii care nu au reușit să fie școlarizați în prima etapă) va avea loc în perioada 1-24 august. Pe data de 25 august va fi validată și afișată lista finală a copiilor înscriși în clasa I.

De menționat că în perioada 23-30 martie 2017 fiecare instituție de învățământ organizează Ziua ușilor deschise.

unimedia.info





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Până nu demult, Renat era într-o instituţie de învățământ special, cu componentă rezidenţială, iar mimica şi gesturile erau singurele forme de comunicare pe care le cunoştea. A ajuns acolo la vârsta de 9 ani, după ce părinţii lui au tot căutat, zadarnic, soluţii ca să îl integreze într-o şcoală din comunitate. 
       „Am acceptat cu mare greu să plece de acasă, dar ne gândeam că acolo va învăţa să vorbească şi vom putea comunica mai uşor cu el”, spune Lilia Mocanu, mama lui Renat. Aşteptările părinţilor au fost însă, înşelate. 
      În instituţia în care a ajuns băiatul, comunicarea verbală era înlocuită în totalitate de gesturi şi mimică. Mama lui afirmă că aparatele auditive, care ar fi trebuit să îi ajute pe copii să înveţe să vorbească, nu erau folosite niciodată. Astfel, Renat nu doar că nu şi-a dezvoltat vorbirea, ci a adoptat un stil de mimică şi gesturi care nu este conform cu limbajul internaţional. În consecinţă, acum el nu poate comunica nici măcar cu alte persoane cu probleme de auz. 
      Cât a stat în instituţie, mama îl vizita foarte des, iar la fiecare sfârşit de săptămână îl lua acasă. După şase ani de despărţiri continue, Renat a refuzat să se întoarcă la internat. Astfel că, în următoarele câteva luni a fost înscris în şcoala din satul Mândâc, raionul Drochia. Totodată, tânărul a început a frecventa de 2-3 ori pe săptămână Serviciul raional de asistenţă psihopedagogică Drochia, unde beneficia de asistenţa unui logoped. Mama spune că zilele în care venea la centru erau o sărbătoare pentru el, iar în scurt timp a început deja a articula primele cuvinte şi chiar propoziţii. 
      Încurajaţi de succesele pe care le înregistra copilul, părinţii lui Renat au decis să se mute cu traiul în centrul raional, pentru a fi mai aproape de serviciile de reintegrare de care are nevoie copilul lor. Astfel, de la 1 septembrie curent, adolescentul a ajuns elev în clasa a VIII-a la una din cele mai mari instituţii de învăţământ din raion, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, iar în paralel continuă activităţile cu logopedulul Serviciului raional de asistență psihopedagogică.
      Programul şcolar a fost adaptat la necesităţile copilului 
      La şcoală, Renat învaţă după un program educaţional individualizat, adaptat la necesităţile lui. De exemplu, la lecţia de Limba și literatura română, în timp ce colegii săi de clasă fac analiza complexă a unei opere literare, adolescentul rezolvă propria sarcină, care derivă din tema lecției, dar este simplificată.
      Cadrul didactic de sprijin, Lilia Istrati, îi este alături la disciplina Matematică şi Limba și literatura română română, dar și în afara lor, îl încurajează şi îl ajută la teme. Despre succesele lui Renat vorbeşte şi Diana Doschinescu, logoped, Serviciul raional de asistență psihopedagogică Drochia. 
      „S-a produs o schimbare radicală. Când a venit la noi, el nu putea articula practic niciun cuvânt. Acum încearcă să vorbească şi îi reuşeşte destul de bine. Din jocurile de pe calculator a învăţat limba engleză, iar matematică e disciplina şcolară care îi place cel mai mult”, spune specialista. 
      Cadrele didactice au fost instruite pentru a asigura o integrare cu succes
      Înainte de venirea lui Renat în liceu toate cadrele didactice au fost instruite de specialiştii de la Serviciul de asistență psihopedagogică, astfel ca fiecare profesor să poată contribui eficient la incluziunea lui şcolară, ne spune directorul instituţiei, Sergiu Vrabie. Fiecare profesor cunoaşte gesturile elementare prin care poate comunica cu adolescentul, iar atunci când acestea nu sunt suficiente scriu sarcinile sau întrebările pe foaie, iar Renat le citeşte şi îndeplineşte. 
      „Copii şi profesorii l-au primit foarte bine. Nu am avut probleme sau rezistenţă din partea altor părinţi care au copii în clasa în care învaţă Renat. El s-a integrat rapid, are mulţi prieteni, îi place fotbalul”, spune managerul şcolar. 
      De curând, Renat a obţinut prin donaţie un amplificator de sunete cu ajutorul căruia va comunica mult mai eficient cu colegii şi profesorii. Aparatul care îl va ajuta să înceapă a vorbi mult mai explicit, constă dintr-un microfon, pe care îl ţine în mână profesorul şi un amplificator care se află la Renat. Spre deosebire de aparatele auditive care dublează toate sunetele şi celui care îl poartă îi vine greu greu să le diferenţieze, sistemul diminuează celelalte sunete şi copilul aude mai mult vocea profesorului. 
      Prima probă a echipamentului s-a produs la lecţia de Limbă și literatură română. Tamara Sajin, profesoară, şi-a exprimat încrederea că de acum înainte lecţiile vor fi mult mai interesante pentru Renat: „Va avea posibilitatea să înveţe limba română pe viu, va auzi cuvintele, o să-mi poată răspunde, va fi mult mai uşor”. 
      Ceilalți profesori din Drochia spun că venirea lui Renat în liceu este benefică nu doar pentru el, ci şi pentru restul elevilor din clasă. Datorită lui, aceştia invață zilnic lecția prieteniei și toleranței. 
      În afară de Renat în liceu mai învaţă alţi 12 copii cu dizabilităţi, dintre care cinci au dizabilităşi de auz. Și ceilalţi copii cu deficiențe de auz sunt pe deplin integraţi în colectivitate şi comunică liber cu profesorii şi elevii deoarece au fost obişnuiţi de mici să poarte aparatul auditiv şi au învăţat să vorbească.
      Moldova a realizat progrese majore în domeniul educației inclusive în ultimii ani. În prezent, în instituțiile de învățământ general, există 971 centre de resurse pentru educația incluzivă și peste 989 cadre didactice de sprijin care asistă copiii și elevii cu cerințe educaționale speciale în procesul de incluziune. Ca rezultat al acestor eforturi, circa 10 mii de copii cu cerințe educaționale speciale învață în prezent în școlile generale, în timp ce numărul de copii cu dizabilități în școli auxiliare și speciale a scăzut considerabil. 
      Eforturile tuturor celor implicați în munca de incluziune a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituțiile de învățământ general din Republica Moldova au fost discutate miercuri, 5 decembrie 2018, în cadrul Conferinței Naționale „Asigurarea dreptului la educație a copiilor cu dizabilități”. 
    • sahmd
      De sahmd
      Stimati parinti!
      "Academia Națională de Șah din Moldova"
      vă felicită cu Ziua Orașului, și oferă daruri copiilor dvs.!
      Doar 3 zile! 
      La 11,12, și 13 octombrie 2018!
      La cumpărarea unui abonament - 
      -cadou un certificat de 200 lei, și o colecție
       de probleme logice de șah pentru copii !
       Sunați la 022 222646, sau înregistrați-vă pe
      www.produse.sah.md!
      Cadouri numai 3 zile!
      __________________________________________
      Уважаемые Родители! 
      "Национальная Шахматная Академия Молдовы" 
      поздравляет Вас с "Днем Города"!
      Мы приготовили подарки для Ваших детей!
      Только в эти 3 дня! 
      11/10,12/10 и 13 октября 2018г.
      При покупке курса обучения шахматам,
      вы получаете для ребенка в подарок:
      премию на 200 лей и сборник занимательных
      упражнений и шахматных задач!
      Позвоните! 022 222646, или зарегистрируйтесь на сайте:
      www.produse.sah.md!

      Внимание! Подарки только 3 дня!
    • Calandrella
      De Calandrella
      Bărbatul s-a prezentat la spital cu febră și dureri greu de suportat, la nivelul brațului stâng. Cu 12 ore înainte de debutul durerilor, acesta mâncase pește crud, scrie The New England Journal of Medicine.
      La consultul medical, doctorii au văzut că bărbatul avea o vezică (bășică) de 3,5/4,5 centimetri pe mâna stângă. Medicii de la Chonbuk National University Medical School l-au operat de urgență. Chiar și așa, leziunile de la nivelul pielii s-au transformat rapid în țesut necrotic. După 25 de zile, doctorii s-au văzut nevoiți să-i amputeze mâna, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.
      Testele au scos la iveală că bărbatul fusese infectat cu Vibrio Vulnificus, o bacterie care trăiește în apa marină, din aceeași familie cu cea care provoacă holera. Se poate lua direct din apă sau din alimentație, cel mai des din pește crud. Stridiile sunt în special periculoase.
      Chiar dacă cazurile de infectare cu această bacterie sunt rare, multe cazuri rămân neraportate. În SUA, mor anual 100 de oameni din cauza acestei bacterii.
       
      digi24.ro
    • sahmd
      De sahmd
      Doriți să vă învățați copiii să gândească logic?
      Să se exprime creativ, și să aibă succes?
      Invităm copiii de la 5 la 12 ani, la cursuri de instruire a șahului!
      De la 01 la 30 octombrie, Academia Națională de Șah
      anunță acțiunea de toamnă ”Bucuroși, la școală”!
      Cumpărând în octombrie un abonament pentru copii pentru studierea șahului,
       primiți un cadou garantat la alegere:
      •        ”Probleme logice și distractive de șah”,
      •        ”Arta tacticii de șah”,
      •        ”Strategie de șah”,
      •        Sau un joc multimedia dezvoltativ interactiv !
      Rezolvând probleme și schițe de șah, copilul Dumneavoastră
      își va ridica nivelul de joc de câteva ori, și-și va întări calitatea cunoștințelor primite !
      Telefonați la 022 222 646, sau înregistrați-vă la www.produse.sah.md
      și primiți cadouri plăcute, și utile!
      ___________________________________________________________
      Вы хотите научить своих детей логически мыслить?
      Творческому самовыражению и успеху!
      Приглашаем детей от 5 до 12 лет на курсы обучения шахматам!
      «Национальная Шахматная Академия» с 1 октября по 30 октября 2018 года
      объявляет oсеннюю акцию «С радостью в Школу!»
      Приобретая в октябре детский абонемент на обучение шахматам вы получаете
      гарантированный подарок на выбор:
      -  “Занимательные логические шахматные задачи”
      -  “Искусство шахматной тактики»
      -  “Шахматная стратегия и этюды”
      -  или мультимедийную интерактивную развивающую программу!
      Решая шахматные задачи и этюды, Ваш ребенок в несколько раз
      повысит уровень игры и закрепит качество полученных знаний!
      Звоните 022 222646 или регистрируйтесь: www.produse.sah.md
      И получите приятные и полезные подарки!
    • Calandrella
      De Calandrella
      Potrivit ministrului Educației, Culturii și Cercetării, suportul electronic și ghidul pentru studierea „Educației digitale” sunt interactive și oferă modalități diferite de a transmite informațiile necesare într-un mod atractiv și stimulativ, oferind posibilitatea de a descoperi diverse instrumente și resurse care vor facilita procesul de predare-învățare.
      Monica Babuc a adăugat că ministerul își propune ca proiectul „Educația digitală” să devină obligatoriu cel puțin până în clasa a VI-a.

      La 14 iunie curent a fost semnat Memorandumul de Înțelegere privind dezvoltarea educației digitale în învățământul general între Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Ministerul Economiei și Infrastructurii, Asociația Națională a Companiilor din domeniul TIC și Instituția Publică Centrul de Instruire și Inovații TIC - TEKWILL.
      Urmare a acestui acord au fost elaborate curriculumul, suportul electronic și Ghidul pentru elevi și cadre didactice în clasa I, a fost consolidată biblioteca virtuală www.smartedu.md, au fost colectate fonduri pentru procurarea a 1850 de tablete digitale în suportul fiecărui învățător de clasa I din întreaga republică, care au fost înmânate astăzi șefilor Organelor Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului.
      Modulul „Educația digitală” a fost introdus pentru prima dată în acest an de studii, la solicitarea părinților, profesorilor și copiilor, fiind obligatoriu pentru elevii claselor a I-a și opțional pentru cei din clasele a II-a - a VI-a. În anul de studii 2018-2019 acest modul va fi studiat de 34.642 elevi.

      „Trebuie să învățăm copiii să fie utili și productivi atunci când vor crește. Noi trebuie să ne creștem copiii pentru realitatea viitorului, nu tendințele trecutului”, a afirmat ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.
      La eveniment a participat și ambasadorul Republicii Populare Chineze la Chișinău, Zhang Yinghong, dar și președintele Asociaţiei Naţionale a Companiilor din Domeniul TIC, Irina Străjescu.
       
      agora.md
  •