Detoxifierea după Paşte: o necesitate pentru fiecare dintre noi!


    An de an, zilele de Paşti sunt pentru cei mai mulţi dintre noi un prilej de răsfăţ culinar prelungit, care însă îşi pune imediat amprenta asupra sănătăţii şi chiar a siluetei.

Cine nu s-a putut abţine de la ouă, drob, pască, vin, friptură de miel, cozonac şi a ajuns să mănânce mai mult decât şi-a propus, probabil că acum se simte obosit, lipsit de energie, apatic şi cu un nivel scăzut de concentrare.

 

Totodată, consumul excesiv de pască, prăjituri ori prea mulţi iepuraşi de ciocolată creşte nivelul de zahăr din sânge, iar toxinele rezultate în urmă consumului mare de zahăr se îndreaptă către piele şi pot duce la apariţia acneei şi a tenului tern.

 

De aceea, organismul are nevoie de cel puţin o cură de detoxifiere pe an, care să stimuleze funcţia ficatului, splinei şi bilei, oferind un timp de răgaz sistemului digestiv. Astfel e un moment bun să profitaţi de această perioada pentru a va îmbunătăţi starea generală de sănătate şi a scapă de toxinele acumulate în ultima perioada.

 

Poate nu ştiaţi, dar ficatul este principalul organ care se ocupă de reglarea grăsimilor şi filtrarea substanţelor nutritive din alimente, motiv pentru care funcţionarea acestuia la parametri normali ajută la recuperarea energiei vitale şi la arderea grăsimilor.

 

5728532d71750_detox.jpg
Ce să mâncaţi pentru a va reveni în formă

 

Pentru a va ajuta organismul să se recupereze după festinul de Paşti, dar şi pentru întreţinerea siluetei în prag de sezon estival, va puteţi începe ziua cu un pahar de apă în care aţi stors puţină zeamă de lămâie. Veţi resimţi imediat efectul sau tonic, de energizare, dar şi de stimulare a sistemului digestiv. Apoi luaţi un mic dejun slab în calorii, care să conţină iaurt cu cereale integrale, ori o salată de legume şi un ou fiert.

 

Nu e obligatoriu să deveniţi vegetarian o perioada că să urmaţi o cură de detoxifiere, dar e indicat să includeţi la mesele de peste zi cât mai multe fructe şi legume colorate, bogate în fibre şi antioxidanţi precum ceapă, morcovi, ridichi, castraveţi, astfel încât să înlocuiţi alimentele care „stresează” ficatul, că de exemplu carnea roşie sau paştele făinoase şi să va păstraţi totuşi energia.

 

De asemenea, pentru stimularea metabolismului, n-ar strica să renunţaţi la cafea, alcool şi ceai negru în favoarea a 2 litri de apă pe zi ori a câtorva căni de ceai verde, alb sau alt sortiment care va place: rooibos, mentă, salvie, tei, echinacea, urzică, trifoi roşu, urzică. Puteţi opta în egală măsură şi pentru sucurile proaspete de sfeclă, morcovi şi mere.

 

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.