Cum se face cafeaua oparita și ce avantaje are


    Există nenumărate tipuri de cafele și cafenele care mai de care unde poți încerca unele din cele mai bune preparate. Însă în momentul în care îți faci singură cafeaua, poți încerca și o tehnică ce ți se poate părea neobișnuită la început. Este vorba despre cafeaua opărită. Iată cum poți face și tu acest tip de cafea și ce avantaje există!

962796l-640x0-w-3cf4573f.jpg

Metodă de preparare pentru cafeaua opărită

Nu vei avea nevoie de alte ingrediente decât folosești în mod normal pentru cafea. Cu alte cuvinte, vei folosi cafea măcinată, eventual zahăr dacă preferi o cafea mai dulce, și apă. Se adaugă cafeaua măcinată într-o cană, se pune apă la fiert într-un ibric și se toarnă apa fiartă peste cafeaua din cană. Se amestecă ușor și se lasă pentru câteva minute să se așeze zațul la fundul cănii. 

De ce ar trebui să alegi cafeaua opărită?

Unii specialiști sunt de părere că acest tip de cafea este mai bun decât cafeaua fiartă. În momentul în care încălzești treptat cafeaua, sunt eliberați doi compuși - gasol și cafestol - care transformă cafeaua într-un produs mai bun la gust, dar nesănătos, după cum afirmă doctorul nutriționist Alina Jiletcovici. Principalul vinovat al acestui proces este reprezentat de creșterea grăsimilor din sânge.
În momentul în care alegi un cappucino, moccacino sau frappé, mai ales din cele care se regăsesc la cutie în majoritatea supermarketurilor, există riscul creșterii valorilor tensiunii și apariției diabetului. 

De asemenea, este recomandat să eviți pe cât de mult se poate zahărul, înlocuindu-l cu îndulcitori naturali, precum mierea. Sfatul specialiștilor vine și în ceea ce privește consumarea unui pahar cu apă în timpul cafelei, pentru a nu te deshidrata.

Nu exagera când vine vorba de consumul de cafea. Una sau două căni de cafea pe zi te poate ajuta să obții beneficii pentru sănătatea ta. Cafeaua este un diuretic foarte bun și conține antioxidanți, în același timp reușind să-ți îmbunătățească starea de concentrare, atenția și vigilența. Însă toate aceste efecte au loc pe termen scurt, pentru câteva ore. Dacă exagerezi, mușchiul inimii poate avea probleme.

Un alt beneficiu al cafelei opărite este faptul că nu vei avea de spălat decât cana de cafea după ce savurezi acest deliciu lichid. Cine nu și-ar dori să aibă mai puține vase de spălat, mai ales dimineața, când ne pregătim pentru o nouă zi?

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dar, te-ai gândit că poate unele lucruri din rutina ta nu sunt benefice? Poți începe de astăzi să faci câteva schimbări:
      1. Nu mai amâna alarma telefonului
      Trebuie să recunoaștem că suntem obișnuiți să facem asta, dar dacă ne facem un obicei din a ne trezi imediat, fără a mai amâna alarma, va fi mult mai bine pentru starea noastră de sănătate. De fiecare dată când vei amâna alarma pentru câte 5 minute, vei începe un nou ciclu de somn care va fi întrerupt. Din moment ce acest ciclu va fi întrerupt, când te vei trezi te vei simți mult mai obosită.
      2. Încetează să mai faci dușuri fierbinți și lungi
      Cu siguranță că plăcerea este mare în momentul în care stai 15 minute sub dușul fierbinte, dar aceste dușuri sunt mult prea relaxante pentru dimineața. Acest gen de dus îți va încetini bătăile inimii și te va face să vrei să te așezi iar în pat sau să te relaxezi. Încearcă să faci dușuri scurte și nu foarte fierbinți, pentru a te pregăti pentru o nouă zi.
      3. Nu mai bea cafea
      Evident că nu trebuie să renunți la cafea. Doar la cea de dimineață. Cafeaua este indicată a se consuma începând cu ora 9:30. Dacă vei bea cafeaua mai devreme, îți va încetini producția de cortizol din organism, un hormon esențial pentru menținerea mai multor funcții ale corpului uman.
      4. Nu îți mai prepara micul dejun dimineața
      Pentru a economisi timp, pregătește-ți micul dejun de seara. Vei salva timp și energie. Îți poți pregăți clătite, un ou fiert chiar și cereale. Vei fi putea dormi mai mult și fără grija că trebuie să îți pregătești micul dejun.
      5. Nu îți mai verifica e-mailul sau rețelele de socializare
      Dacă stai în pat imediat cum te-ai trezit și te apuci să îți verifici email-ul, nu vei face altceva decât să pierzi timpul. Lasă-le pentru mai târziu și pregătește-te, altfel riști ca timpul tău să fie mult mai limitat. Știu că tentația este mare, dar mai poate aștepta.
      6. Nu te mai stresa cu îmbrăcămintea
      Pregătește-ți de seară hainele pe care vrei să le porți în următoarea zi. Dacă faci asta dimineața, pierzi foarte mult timp, iar dacă te hotărăști ce vrei să porți vei observa că rochia pe care o dorești nu este călcată și poți întârzia.
      Poți să fii mai eficientă și să te pregăteșți pentru o nouă zi fără grabă. Încearcă sfaturile noastre.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un mic dejun sănătos ar trebui să includă alimente bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care să te energizeze și să te mențină sătulă pentru mai mult timp. Alimentele nepotrivite consumate la micul dejun pot provoca slăbiciune, foame, crește riscul diferitelor boli și pot duce la creșterea în greutate. Lista noastră conține 7 feluri de mâncare și produse care nu merită consumate la micul dejun dacă dorești să eviți consecințele de mai sus.
      Cereale

      Fulgii au puține substanțe utile organismului – în cea mai mare parte sunt făcute din făină fină, care nu conține fibre și substanțe nutritive esențiale, și, în același timp, crește brusc nivelul de glucoză și insulină din sânge. Mai mult ca atât, cerealele conțin mult zahăr, iar zahărul în cantități mari poate duce la obezitate, boli cardiovasculare și nu doar.
      Pancake și vafe

      Îți place să comanzi clătite sau vafe în timpul brunch-ului cu prietenele? Te sfătuim să schimbați acest obicei. Cert este că, clătitele și vafele sunt făcute din făină premium – potrivit oamenilor de știință, o astfel de făină poate provoca diabet de tip II și obezitate. În plus, clătitele și vafele sunt adesea servite cu sirop de porumb, care poate crește, de asemenea, riscul de diabet.
      Pâine cu margarină

      În majoritatea soiurilor de pâine se conțin puțini nutrienți, puține fibre și o mulțime de carbohidrați rapidzi – ceea ce înseamnă că o astfel de pâine poate ridica foarte rapid nivelul zahărului în sânge. Creșterea zahărului din sânge, la rândul său, duce la eliberarea insulinei și, după un timp scurt, te vei simțiți din nou flămândă și vei mânca mai mult decât trebuie. În ceea ce privește margarina, conține „grăsimi trans” – cel mai dăunător tip de grăsime care poate duce la boli cardiovasculare.
      Brioșe

      Brioșele sunt făcute din făină fină, ulei vegetal rafinat, ouă și zahăr. Singurul ingredient sănătos din această listă sunt ouăle. Iar restul ingredientelor sunt dăunătoare organismului. Iar dacă brioșele sunt acoperite deasupra cu un topping dulce – acest lucru crește conținutul de calorii al tortului și, desigur, conținutul de zahăr din acestea.
      Suc de fructe

      Dacă dorești să începeți ziua în mod sănătos, nu începe cu suc de fructe. Majoritatea sucurilor conțin mult zahăr, adesea în acestea se adaugă sirop de porumb – așa cum am menționat deja, aceste componente pot duce la diabet, obezitate și multe alte consecințe neplăcute. Vestea proastă este că, chiar și sucul de fructe proaspăt stors are mult zahăr. Sucurile sunt, de asemenea, dăunătoare, deoarece sunt absorbite foarte repede și duc astfel la o creștere rapidă a glicemiei. Drept urmare, la scurt timp după micul dejun s-ar putea să vă simțiți obosiți și flămânzi.
      Batonașe din granola

      Deși batonașele de granola conțin cereale integrale, acestea sunt în cantități mici, deci conținutul de fibre este scăzut. Dar zahărul în aceste produse este în doze mari. Pe lângă zahăr, batonașele de granola mai pot conține sirop de porumb. Iată de ce o astfel de gustare poate poate duce la probleme de sănătate.
      Iaurtul degresat

      Iaurtul grecesc natural cu fructe de pădure este o opțiune excelentă pentru un mic dejun sănătos. Dar la iaurtul degresat cu îndulcitor ar fi mai bine să renunți. Lipsa de grăsimi sănătoase transformă astfel de iaurturi într-un desert deloc benefic pentru sănătatea ta.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Cartofii sunt recomandați pentru că amidonul din cartofi scade colesterolul. Cartofii sunt bogați în minerale.
      Roșiile pot fi și ele consumate dimineața, deoarece îmbunătățesc digestia consumate la micul dejun. Roșiile accelerează metabolismul.
      Ciocolata neagră conține antioxidanți care te mențin tânără mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă.
      Merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge.
      Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.
      Iaurt nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea. Portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită.
      Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane.
      Nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă.
      Orezul este bogat în carbohidrați îți dă energie pentru întreaga zi.
      Carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli; Carnea se digeră în 4-6 ore poate afecta sistemul digestiv.
      Bananele pot afecta în mod negativ digestia.
      Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.
      Iaurtul ajută digestia potolește pofta de „a ronțăi” ceva înainte de culcare.
      Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate.
      Merele cresc aciditatea stomacului. Roșii Pectina este greu de digerat seara; Pectina și acidul oxalic pot determina balonare.
      Cartofii conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate.
      libertatea.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ai observat că te dor tot timpul încheieturile sau spatele ori ești mereu epuizat, chiar dacă nu a trecut nici măcar jumătate din zi? Nu ignora aceste simptome pentru că pot semnala lipsa de vitamina D. Chiar dacă pare simplu să mergi să stai la soare programul încărcat, diferitele responsabilități familiale, perioadele de recuperare sau spitalizare pot face dificilă obținerea unei doze utile din această vitamină. Consecințele unei carențe persistente de vitamina D vor fi fragilizarea oaselor, creșterea riscului de fracturi și durerile cronice.  
      Iată ce gustări vor preveni efectele negative, menținând un nivel optim de vitamina D:
       1. Smoothie cu pepene și căpșuni
      Iată o băutură răcoritoare, cu o savoare cremoasă și consistentă. Ingredientul cheie care crește conținutul de vitamina D este iaurtul, iar de îndată ce vei gusta vei simți aromele fructelor și vei realiza că este foarte simplu să înlocuiești chiar și o masă principală cu acest smoothie când ești foarte ocupat.
      Ingrediente:
      100g de căpșuni congelate; o lingură de miere; 100g de miez de pepene (galben sau verde), tăiat cubulețe; 200ml de iaurt grecesc simplu; 2 linguri de semințe de chia. Cum se prepară:
      Amestecă toate ingredientele cu blenderul, apoi toarnă smoothie-ul într-o cană. Presară migdale mărunțite deasupra și savurează.
       2. Parfait cu iaurt
      Straturile de iaurt, nuci crocante, cereale și fructe vor stopa poftele alimentare și te vor cuceri imediat cu gustul irezistibil. Această rețetă are un conținut redus de carbohidrați și te ajută să-ți reconturezi silueta în timp ce obții o doză importantă de vitamina D.
      Ingrediente:
      250ml de iaurt simplu; ½ măr verde, tăiat cubulețe; ½ ananas, tăiat cubulețe; 2 pere, tăiate cubulețe; 7 kiwi; 3 linguri de semințe de rodie; ½ cană de goji; o portocală; 100ml suc de guava; 5 linguri de fulgi de secară; 6 linguri de semințe de floarea soarelu; 6 linguri de nuci mărunțite. Cum se prepară:
      Amestecă toate fructele într-un bol, apoi adaugă sucul de guava.Alege un borcan cu diametru mare și pune un strat de iaurt, apoi un strat de fructe, apoi un strat de fulgi de secară. Continuă cu un alt strat de iaurt, apoi adaugă nucile. Pune straturi alternative de iaurt și fructe până termini, iar la final realizează un topping crocant din semințele de floarea soarelui. Dă la rece 2 ore, apoi servește.
       3. Salată de ciuperci cu ardei iute
      Ciupercile sunt o sursă importantă de vitamina D, fiind un ingredient versatil pentru sandvișuri, salate, tocănițe sau supe. Testează această salată apetisantă, ușor picantă, cu un sos cremos, care poate fi consumată în orice moment al zilei pentru a obține energie suplimentară.
      Ingrediente:
      2 cepe roșii, tăiate solzi; un ardei iute, tăiat mărunt; 2 căni de ciuperci, tăiate felii subțiri; 2 linguri de frunze de coriandru; o lingură de ulei de măsline; o lingură de semințe de chimen; 2 linguri de oțet de mere; ¼ cană de iaurt grecesc; ¼ linguriță de sare. Cum se prepară:
      Pune uleiul într-o tigaie și adaugă semințele de chimen. Lasă 2 minute la foc mic, apoi pune ardeiul iute, ceapa, sarea și ciupercile. Lasă la foc mediu 10-15 minute și amestecă tot timpul. După acest interval pune amestecul într-un bol. Lasă la răcit, apoi adaugă coriandrul, oțetul și iaurtul. Dă la frigider o oră, apoi servește presărat cu mărar proaspăt.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ingrediente: 
      fructe de mare ceapă usturoi ouă brânză telemea ulei de măsline smântână pătrunjel Mod de preparare: 
      În primul rând, va trebui să dezgheți fructele de mare, să separi gălbenușurile de albușurile ouălor și să toci mărunt ceapa și usturoiul. Usturoiul se rumenește în uleiul de măsline și apoi, în același ulei, se pun fructele de mare și ceapa. Peste acestea se adaugă smântâna amestecată cu gălbenușurile și se amestecă rapid timp de 1-2 minute. La final, după ce ai oprit focul, adaugă telemeaua tăiată cubulețe și pătrunjelul tocat mărunt. Sarea și piperul le poți adăuga după gust.
      ea.md
  •