Cum scapi de frica de zbor?


    Îţi place să călătoreşti, dar frica de avion te încremeneşte, pur şi simplu, de fiecare dată? Există soluţii.

Frica de avion este o reacţie reflexă, dar pe care, cu puţină răbdare, o poţi controla. Experţii spun că există o mulţime de oameni care scapă de teamă şi ajung să călătorească cât se poate de confortabil. Tot ce trebuie să faci este să îţi controlezi gândurile negative şi să-ţi găseşti un ritual care te va ajuta să zbori liniştită până la destinaţie.
55ae0c930d46a_combatfearofflying.jpg

 

Nu te destăinui. Încearcă să îţi ţii în frâu tentaţia de a împărăşi cu persoanele de lângă tine detalii despre anxietatea ta. Vei fi prinsă în mijlocul unei discuţii care nu va face decât să îţi dea detalii şi despre experienţele neplăcute ale altor persoane, iar frica ta va deveni mai accentuată ca oricând. Dacă este deschis acest subiect de către altcineva, încearcă să îl schimbi – în acest fel nu te vei încărca şi cu grijile celor din jur.

 

Găseşte locul potrivit. Dacă te deranjează spaţiul destul de restrâns pe care îl ai la dispoziţie, rezervă-ţi un loc la ieşirea de urgenţă a avionului – acolo vei acea ceva mai mult loc. Imediat ce te-ai aşezat pe scaun, porneşte aerul condiţionat de deasupra şi lasă-l pornit. Studiile au demonstrat că aerul rece direcţionat către faţă calmează considerabil persoanele care suferă de claustrofobie. Îţi este teamă de turbulenţe? Rezervă-ţi locul pe axa avionului, deasupra aripilor, unde mişcarea este mai puţin sesizabilă.
55ae0d153ccbf_feartofly.jpg
Distrage-ţi atenţia. Fii pregătită pentru gânduri, pur şi simplu, iraţionale, pentru că nu ai cum să le eviţi. Când te urci în avion, pune-ţi la închieietura mâinii un elastic de păr. Când începi să te gândeşti la o catastrofă, trage de elastic – îţi întrerupe şirul gândurilor negative şi te aduce la realitate. Apoi, luptă cu aceste gânduri iraţionale. De exemplu, vizualizează-te ajunsă cu bine la destinaţie sau citeşte un bileţel pe care ţi l-ai lăsat în prealabil în buzunar şi pe care ai scris „Respiră. Totul va fi bine.“ Poate părea exagerat, dar chiar funcţionează.

 

Trage aer în piept. Te ajută să ştii ce se întâmplă cu tine din punct de vedere fizic atunci când te panichezi – în acest fel îţi vei aminti că este normal să treci prin aceste stări. Se poate ca inima să o ia la trap, iar respiraţia să ţi se precipite. Dacă ţi se întâmplă aşa, ţine-ţi respiraţia, numără până la trei, apoi expiră uşor numărând iar până la trei. Acel ritm alert al respiraţiei (şi superficial) îţi încarcă sângele de dioxid de carbon şi te ameţeşte. Controlul respiraţiei îţi va da senzaţia de control asupra corpului şi va diminua nivelul de adrenalină, responsabilă cu accentuarea panicii.
55ae0d311928f_1d9d8060404a1dbfc73292249a1a501c.jpg
Intervine superstiţia. Multe peroane care se tem de zbor ajung să aibă o mulţime de superstiţii: Jennifer Aniston intră totdeauna în avion cu dreptul; Megan Fox ascultă Britney Spears. (De ce? „Pentru că nu este destinul meu să mor ascultând un album semnat Britney Spears.“). Experţii spun că o amuletă norocoasă nu va diminua turbulenţele, dar poate reduce cu adevărat anxietatea. Psihologii spun că majoritatea oamenilor aflaţi în pericol îşi creează ritualuri superstiţioase. Este un fel de a lupta cu incertitudinea. Atunci când îţi inventezi un ritual sau un obicei, practic… ordonezi lucrurile. Desigur, trebuie să ţii cont şi de faptul că atunci când ritualul nu se desfăşoară conform planului, este posibil să devii şi mai agitată.





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.