Cum să te relaxezi în 5 minute? Cele mai bune soluţii antistres


    O plimbare prin parc într-o zi însorită, o oră petrecută la o cafenea împreună cu o prietenă dragă, o oră de yoga/meditaţie sau un răsfăţ complet la spa se pot număra printre cele mai eficiente soluţii antistres care ne încarcă mereu cu multă energie. Însă, ce te faci dacă ai nevoie de o deconectare rapidă pentru că nu ai mult timp la dispoziţie şi eşti foarte ocupată la muncă?

solutii-antistres.jpg

Există câteva soluţii antistres care te ajută să te relaxezi în 5 minute! Pot să pară banale la o primp vedere, însă în funcţie de preferinţele fiecăruia, anumite lucruri mărunte făcute la momentul potrivit şi care sunt exact pe placul tău te pot ajuta să te deconectezi şi să-ţi încarci "bateriile". Iată cele mai rapide şi eficiente soluţii antistres la care poţi să apelezi atunci când vrei să te relaxezi, dar nu ai mult timp la dispoziţie:

Bea o cană cu ceai verde
Ceaiul verde este o sursă excelentă de L-teanină, o substanţă care are rol calmant. Este o opţiune bună atunci când ai o stare de tensiune şi simţi că nu te mai poţi concentra. 

Mănâncă ciocolată neagră
Câteva pătrăţele de ciocolată te pot calma atunci când eşti nervoasă, deoarece reglează nivelul de cortizol (hormonuol stresului) din corp şi stabilizează metabolismul.

Masează talpa piciorului pe o minge de golf
O minge de golf poate să fie foarte utilă pentru masajul tălpilor. Dacă ai doar 5 minute de relaxare foloseşte-te de această tehnică foarte utilă! De asemenea, bilele antistres sau alte dispozitive special create pentru detensionare pot să fie utile în momentele în care ai cu adevărat nevoie de o pauză.

Mestecă gumă
Potrivit cercetărilor, se pare că mestecarea unei gume are un efect rapid asupra creierului, ajutându-te să te calmezi atunci când treci printr-o situaţia stresantă. 

Priveşte pe fereastră 5 minute
Găseşte un loc liniştit şi priveşte pe fereastră 5 minute pentru a relaxa ochii. Această mică pauză în care să priveşti relaxată pe fereastră te poate încărca de energie, în special dacă ai o privelişte pe placul tău.

Ia o gustare crocantă
Un baton crocant sau o gustare sărată şi crocantă pot să fie opţiuni foarte bune pentru a te elibera de stres.
În funcţie de gusturile tale, aceste gustări crocante s-au dovedit a avea un efect calmant atunci când sunt consumate la momentul potrivit. Chiar dacă sunt mici plăceri, acestea conferă o satisfacţie maximă şi te ajută să continui cu succes ziua de muncă.

Stai 5 minute în soare
În loc de o pauză pe care să o petreci tot în faţa monitorului, fă o scurtă plimbare afară pentru a te bucura de razele soarelui.

Numără până la zece şi înapoi
Este o soluţie antistres bună atunci când ai un interviu pentru un job sau trebuie să vorbeşti în public. Numără până la 10 şi înapoi ca să îţi distragi atenţia, concentrându-te asupra numerelor. Este un truc care funcţionează rapid şi te ajută să te calmezi puţin.

Pune capul pe o pernă
Dacă este posibil să faci acest exerciţiu în timpul zilei vei constatat efectul benefic extrem de rapid. Pune capul pe pernă timp de 5 minute şi închipuie-ţi cum ea absoarbe toate grijile tale şi te eliberează de stres.

Meditează
Există dovezi clare care arată că doar câteva minute de meditaţie în linişte pot să aibă un efect instant de calmare. De asemenea, aplică şi tehnicile de respiraţie, lăsând aerul să pătrundă adânc în abdomen pentru a ajunge la o stare de relaxare completă. 

Apă rece pe încheieturile mâinilor
Când simţi că eşti foarte stresată sau agitată poţi să foloseşti această soluţie antistres. Lasă apa rece să curgă pe încheieturile mâinilor şi umezeşte partea din spate a urechilor! Acest mic truc te va ajuta să te calmezi.

Plănuieşte următorul concediu
Gândeşte-te la locurile frumoase pe care vrei să le vizitezi şi începe să planifici fiecare pas pentru a avea o vacanţă de vis. Acest mic truc te poate ajuta să te calmezi şi să te concentrezi mai bine asupra lucrului.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Stresul, oboseala, grasimile, lipsa de hidratare, alcoolul si alimentele procesate pot fi niste factori nocivi  pentru sistemul gastrointestinal si pot duce aparitia unor probleme precum: gastrita, constipatia, diareea si ulcerul.
      De aceea, iti venim in ajutor cu cinci recomandari pentru fortificarea sistemului digestiv, pe care le poti pune in aplicare oricand!
      Consuma alimentele potrivite!
      Pentru a avea un sistem digestiv cat mai sanatos, trebuie sa fii foarte atent la ceea ce mananci. Alimentatia joaca un rol foarte important, asa meniul tau ar trebui sa fie cat mai echilibrat.
      Incearca sa consumi alimente naturale mai tari, spre exemplu morcovi cruzi, mere si castraveti, pentru care trebuie sa mesteci mai mult. Procesul de mestecare trimite anumite impulsuri catre creier, care se duc apoi catre vezica biliara si tubul digestiv. In schimb, alimentele pastoase, cum ar fi mezelurile sau hrana procesata din supermarketuri, sunt nocive pentru sucurile biliare.
      Poti include in meniul tau mai mult peste, pentru ca este bogat in omega 3, extrem  de eficient impotriva problemelor digestive. De asemenea, poti gasi omega 3 si in alte alimente, cum ar fi nucile, soia, salata verde si spirulina.

      Nutritionistii recomanda dietele cu cereale integrale, legume si fructe, pentru ca sunt bogate in fibre. Astfel de alimente previn constipatia, aparitia hemoroizilor si sindromul de intestin iritabil. Painea integrala cu seminte de in este de asemenea o alegere foarte buna, iar uleiul din seminte de in poate fi folosit in tratarea inflamatiilor tractului digestiv.  In plus, o dieta echilibrata te poate ajuta sa-ti mentii o greutate sanatoasa.
      Curele cu tarate de greu pot fi de asemenea benefice pentru sistemul digestiv, pentru ca sunt bogate in substante active, care ajuta  la imbunatatirea digestiei. Taratele de grau au efect laxativ, antiinflamator si antimicrobian, asa ca o cura de cateva saptamani poate da rezultate excelente. In plus, taratele pot fi un remediu excelent impotriva unor probleme precum anemia, epuizarea fizica, constipatia si colita. Daca doresti sa urmezi o cura, poti incerca taratele PSYLLIUM BIO, pe care le poti folosi atat la prepararea deserturilor cat si pentru detoxifierea colonului.
      Anumite studii au dovedit ca si berea poate avea un efect benefic asupra sistemului digestiv. Mai exact, berea contine fibre solubile, care pot stimula secretia de gastrina, enzime si acid gastric, iar astfel poti beneficia de un tranzit intestinal sanatos.
      Nu uita de odihna!
      In cazul in care ai avut o perioada stresanta si nu te-ai alimentat corespunzator, poti adopta un regim alimentar mai usor, care sa-i permita sistemului digestiv sa-si revina. Pe langa ceaiuri si supe, foarte importanta este si odihna. Daca organismul tau se simte obosit, ar trebui sa iti asculti corpul si sa te odihnesti, pentru ca sistemul digestiv are nevoie de o sursa de energie, pentru a functiona corespunzator.
      Fa cat mai mult sport!

      Senzatia de balonare poate fi inlaturata prin exercitii fizice, pentru ca acestea ajuta la buna functionare a sistemului digestiv si la eliminarea fecalelor. Sportul te poate ajuta sa iti mentii o greutate normala si in acelasi timp reduce stresul, care este de asemenea o cauza a problemelor digestive. Poti sa faci zilnic cateva exercitii fizice, sau sa mergi pe jos macar un kilometru, pentru a elimina toxinele.
      Hidrateaza-te!

      Pentru a evita aparitia problemelor la stomac, este recomandat sa te hidratezi cat mai des in timpul zilei. In plus, consumul de lichide poate ameliora constipatia si usureaza eliminarea scaunelor. In mod normal, o persoana ar trebui sa bea 8 pahare cu apa pe zi, pentru ca organismul depinde de rezervele de apa, pentru a supravietui. Corpul are nevoie de apa pentru a-si mentine temperatura, pentru lubrifierea articulatiilor, insa are apa are un rol important si pentru sanatatea sistemului tau digestiv, pentru ca dizolva grasimile.
      cosmopolitan.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Începând cu anul 2006, cercetătorii de la mai multe spitale şi universităţi au colaborat pentru studiul LiNA, care s-a concentrat pe stilul de viaţă şi factorii de mediu şi influenţa lor asupra riscului de alergii și boli respiratorii la nou-născuţi, iar mai târziu în viață, obezitate.
      Cercetătorii au urmărit 498 de perechi mamă-copil și pe baza informaţiilor privind mărimea şi greutatea, au determinat indicele de masă corporală al copiilor, ţinând cont de vârstă şi de sex. Femeile au completat chestionare care au inclus subiecte precum îngrijorarea şi anxietatea, tensiunea, satisfacţia generală şi satisfacerea nevoilor zilnice. Apoi au evaluat stresul perceput de mamă în timpul sarcinii şi în primii doi ani de viaţa ai copilului.
      De asemenea, s-a încercat să se vadă dacă există o legătură între greutatea copiilor şi starea mamelor. Rezultatele studiului arată că există. Dacă stresul perceput de mamă a fost ridicat în timpul primului an de viață al copilului, există o mare probabilitate ca copilul ei să aibă un indice de masă corporal mai mare în primii cinci ani de viață. „Am văzut că stresul perceput al mamei în primul an de viaţă are o legătură directă cu dezvoltarea în greutate a copilului în primii cinci ani de viaţă. Mamele stresate au un risc mai mare de a avea copii supraponderali, comparativ cu mamele relaxate”, a spus coordonatoarea studiului, Saskia Trump, de la Institute for Health Research din Berlin.

      Relația dintre stresul matern perceput în primul an de viață al copilului și creșterea indicelui de masă corporală a fost mai evidentă la fete. „Influenţa stresului matern asupra fetelor este deosebit de vizibilă”, a mai spus experta. Se pare că efectele stresului nu sunt la fel de vizibile asupra băieţilor, astfel că nu au existat urmări asupra greutăţii copiilor chiar dacă mamele au fost stresate în timpul sarcinii sau în primii doi ani de viaţă.
      Primul an de viață pare a fi o fază sensibilă și un factor caracteristic pentru tendința de a fi supraponderali. La urma urmei, mamele și copiii lor petrec de obicei primul an împreună – deci copilul are suficient timp să simtă stresul perceput de mamă și/sau comportamentul asociat. În acest timp, familiile ar trebui să acorde o atenție deosebită mamei stresate.
      tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Crutoane dulci
       
      Număr de porţii: 4 Greutatea porţiei:140 g Calorii per porţie: 500 kcal Ingrediente:
      pâine integrală 4 felii (160 g) lapte 250 ml unt de arahide 120 g ouă 2 buc. kaki 250 g ulei pentru prăjit
      1. Ouăle se bat cu lapte până se obţine o consistenţă omogenă.
      2. Feliile de pâine se înmoaie în amestec şi se lasă pentru 1-2 minute. Se întorc pe cealaltă parte pentru încă 1-2 minute ca să absoarbă amestecul.
      3. Tigaia se încinge şi se unge cu unt pentru prăjit. Dacă foloseşti o tigaie antiaderentă, ai putea încerca să nu foloseşti ulei.
      4. Crutoanele se rumenesc la foc minim până se obţine o crustă aurie – aproximativ 4-5 minute de fiecare parte. Se lasă la răcit.
      5. Kaki se taie semirondele subţiri.
      6. Crutoanele se ung cu unt de arahide peste care se aranjează frumuşel feliile de kaki.
      Cel mai mare aport de calorii în această reţetă îl asigură untul de arahide. De aceea, ar trebui folosit cu măsură pentru a reduce valoarea energetică a micului dejun.

      Crutoane săţioase
      Număr de porţii: 4 Greutatea porţiei: 200 g Calorii per porţie: 350 kcal Ingrediente:
      pâine integrală 4 felii (160 g) lapte 250 ml ouă 2 buc. roşii 1 buc. (180 g) caşcaval 4 felii (135 g) frunze de salată 4 buc. (35 g) ulei pentru prăjit
      1. Ouăle se bat cu lapte până se obţine o consistenţă omogenă.
      2. Feliile de pâine se înmoaie în amestec şi se lasă pentru 1-2 minute. Se întorc pe cealaltă parte pentru încă 1-2 minute ca să absoarbă amestecul.
      3. Roşiile se taie semirondele subţiri.
      4. Caşcavalul se taie repetând forma feliei de pâine, în caz că este necesar.
      5. Tigaia se încinge şi se unge cu unt pentru prăjit. Dacă foloseşti o tigaie antiaderentă, ai putea încerca să nu foloseşti ulei.
      6. Crutoanele se rumenesc la foc minim până se obţine o crustă aurie, câte aproximativ 4-5 minute pe fiecare parte.
      7. Pe crutoanele întoarse se pun pe rând o frunză de salată, roşiile şi caşcavalul. Se rumenesc încă 4-5 minute.

      Budincă din crutoane
      Număr de porţii: 8 Greutatea porţiei: 200 g Calorii per porţie: 230 kcal Ingrediente:
      pâine integrală 10 felii (400 g) lapte 750 ml ouă 6 buc. scorţişoară 2 linguriţe fructe de pădure 260 g unt pentru uns tava
      1. Ouăle se bat cu lapte şi scorţişoară până se obţine o consistenţă omogenă.
      2. Tava se unge cu unt.
      3. Fiecare felie de pâine se înmoaie în amestec pentru câteva secunde de fiecare parte, după care se aranjează într-o tavă dreptunghiulară pentru copt – în două straturi, câte 5 felii în fiecare.
      4. Restul amestecului se toarnă peste ele. Se pune la frigider pentru cel puţin o oră sau pe noapte.
      5. Se încălzeşte cuptorul până la 180 de grade.
      6. Budinca scoasă din frigider se presară cu fructe de pădure – ele trebuie să pătrundă şi între feliile de pâine, astfel se vor repartiza uniform. Dacă foloseşti pomuşoare congelate, mai întâi pune-le la dezgheţat.
      7. Budinca se coace aproximativ 45 de minute. Dacă începe a se arde, acoperă tava cu foaie de staniol.

      omactiv.md
    • maria981s
      De maria981s
      Un număr mare de femei suportă rutina zilnică de aplicare a machiajului. Mai întâi cremă, apoi baza de machiaj, urmează fondul de ten, rimelul, rujul și pudra. Asta dacă folosesc un machiaj cât mai simplu și natural. Femeile care poartă machiaj petrec o medie de nouă zile întregi în fiecare an din viața lor, aplicând-o.
      În cartea Drop-Dead Gorgeous, explorând efectele nocive ale produselor cosmetice, Kim Erickson e atentă la cercetarea științifică privind efectele nocive ale produselor chimice din produsele cosmetice de zi cu zi. Ea subliniază că femeile se expun la mai mult de 200 de substanțe chimice sintetice în timpul sesiunii lor de “înfrumusețare”. Daunele sunt bine documentate, dar în mare parte ignorate. Femeile care folosesc în mod regulat ruj și își reaplică pe tot parcursul zilei vor înghiți patru kilograme și jumătate de ruj în timpul vieții.
      În Brazilia, se crede că sunt mai multe reprezentante Avon decât membrii forțelor armate. Costă o grămadă de bani pentru a ține pasul cu cele mai recente produse cosmetice, iar o femeie obișnuită cheltuie aproximativ 8 mii sau 9 mii de dolari pe produse de machiaj, pe parcursul vieții. Dar, pe de altă parte, pe scurt, care este rădăcina acestei presiuni asupra femeilor pentru a ne îmbunătăți aspectul natural, în timp ce bărbații nu sunt supuși unei astfel de presiuni.

      Presiunea vine tot de la noi, lipsa de încredere a femeilor în aspectul lor natural, 15 la sută dintre femeile heterosexuale care au fost întrebate despre așa-numitele rutine de frumusețe au dezvăluit că aplică machiajul înainte ca partenerul să se trezească, cu un procent de 41 la suta spunând că se simt aiurea dacă nu se machiază.
      Presiunea din industria frumuseții este neîncetată. De la naștere până la moarte, femeile sunt bombardate cu mesaje care le spun că nu sunt suficient de frumoase așa, în mod natural. Ni s-a spus să arătăm mai tinere, mai sexy, mai înalte, mai subțiri, mai bronzate, mai ușoare, mai netede și mai bine.
      tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Colagenul joacă un rol de bază pentru a avea un ten radiant, păr strălucitor și unghii care nu se rup ușor. Înainte de a cumpăra creme scumpe care promit să reactiveze producția de colagen, este util să-ți modifici și meniul pentru că există alimente care îți vor face pielea mai fermă, restructurează aspectul părului și mențin manichiura impecabilă. Alimentația inteligentă poate stimula întinerirea și vei ocoli efectele secundare asociate cu utilizarea diferitelor produse cosmetice.
      Iată ce alimente stimulează producția de colagen în mod natural:
      1. Proteinele din carnea slabă

      Colagenul este proteina cu proporția cea mai ridicată în organismul uman, care menține pielea, părul și unghiile rezistente și frumoase. Pentru a avea mereu la dispoziție o cantitate suficientă, corpul poate utiliza proteinele din alimentație ca bază pentru a crea cantități suplimentare. „Proteinele pe care le consumăm sunt transformate în aminoacizi în timpul digestiei, iar apoi sunt asamblate sub formă de colagen. Consumă cât mai des carne slabă de pui, curcan sau porc”, recomandă dr. Libby Mills, nutriționist.
      2. Mazărea
      Legumele nu oferă de obicei cantități însemnate de proteine, cu excepția unei porții de mazăre. Fiecare 100g de mazăre conțin 8g de proteine. Dacă nu îți place să o consumi simplă o poți adăuga la salate, supe, sosuri sau chiar smoothie-uri.
      3. Quinoa
      O porție de 100g de quinoa conține 8g de proteine, esențiale pentru a susține producția constantă de colagen, precum și zinc, un mineral care facilitează conversia aminoacizilor în colagen. „Zincul și cuprul accelerează rata de conversie a aminoacizilor în colagen și sunt două minerale esențiale pentru frumusețe”, explică dr. Mills.
      4. Ardeii grași
      Proprietățile antioxidante ale vitaminei C o transformă într-un component esențial din cadrul producției de colagen. Ardeii grași, mai ales cei roșii, sunt o sursă foarte bună de vitamina C.Consumă necesarul zilnic pentru a menține hidratarea și elasticitatea pielii, luptând în mod eficient împotriva semnelor trecerii timpului, a efectelor nocive ale expunerii la soare și a stresului.
      5. Morcovii

      „Contează foarte mult ca asamblarea colagenului să aibă loc în mod complet, iar vitamina A joacă un rol de bază pentru a obține colagen de calitate superioară. Morcovii sunt o sursă foarte bună de vitamina A. Îi poți consuma simpli sau îi poți adăuga la salate, supe ori îi poți mixa cu năut pentru un plus de proteine și un humus aromat”, recomandă dr. Mills.
      6. Carnea de vită
      „Cumpără carne de vită care nu este atât de fragedă pentru că vei obține un plus de colagen, iar acest tip de fibre vor accelera procesul de conversie”, spune dr. Mills.
      7. Stridiile

      Indiferent dacă sunt proaspete sau de la conservă, stridiile conțin o cantitate ridicată de cupru, cel de-al doilea mineral esențial în cadrul procesului de creare a colagenului. „Odată cu trecerea timpului organismul nu va mai produce la fel de mult colagen sau calitatea acestuia ar putea fi diminuată ori se va degrada mai rapid. Cuprul susține în mod eficient crearea colagenului și reduce degradarea acestuia”, spune dr. Mills.
      8. Spanacul

      Conține vitamina C, vitamina A și zinc, fiind util pentru prevenirea ridurilor și a deteriorării părului. Poți pregăti spanacul după rețeta clasică sau îl poți consuma crud, la salate. Și smoothie-urile pe bază de spanac și lapte de migdale te pot revigora, sprijinind crearea de noi rezerve de colagen.
      9. Semințele de chia
      Micuțele semințe de chia conțin foarte multe proteine, fiind ideale drept topping la iaurturi sau clătite. De asemenea, poți prepara un desert sănătos alegând budinca pe bază de semințe de chia. Prăjiturile cu banane, cremele de ciocolată sau plăcinta cu mere pot fi îmbunătățite rapid din punct de vedere nutițional folosind 1-2 linguri de semințe de chia.
      eva.ro
  •