Cum ne dam seama daca ciresele pe care ne pregatim sa le cumparam au viermi in ele si cum ii eliminam: metoda cea mai simpla


    Ciresele sunt printre fructele de care ne putem bucura doar vara. Pe langa faptul ca sunt delicioase, sunt si bogate in vitamine, minerale si antioxidanti. Multi se feresc sa le consume, pentru ca multe ar putea avea viermi.

cherries-close-up-delicious-175727.jpg

Specialistii sustin ca ciresele cu viermi pot fi mancate, iar aparitia acestora se datoreaza faptului ca nu au fost tratate cu prea multe pesticide. Ciresele bune de consum sunt cele de un rosu stralucitor si cele purpurii.

Cu cat nuanta de rosu este mai inchisa, cu atat ciresele vor avea un gust mai dulce. Pe de alta parte, daca sunt prea coapte, s-ar putea ca fructele sa aiba deja viermi in ele. “Ciresele trebuie sa fie ferme la atingere, curate, netede, fara urme de mucegai si fara zone putrezite. Coditele  trebuie sa fie verzi si intacte. Pentru a scoate viermii din cirese trebuie sa le scoatem samburii si dupa aceea le punem intr-un castron cu apa rece. Viermii vor iesi la suprafata, iar ciresele vor fi numai bune de mancat”, explica Maria Popa.

Pana sa se coaca ciresele, o insecta zburatoare, denumita musca cireselor, isi depuna ouale pe fructe. Cand viermii ies din ou, intra in fruct de la coada si se hranesc cu pulpa cireselor. Ciresele de mai nu prea au viermi pentru ca ouale depuse de musca de cirese inca nu au eclozat sau sunt prea mici ca sa ii vedem. Cu trecerea timpului, abudenta viermilor este mai mare. Musca cireselor se numara printre speciile familiei Tephrididae si reprezinta cel mai important daunator in ceea ce priveste cultivarea ciresilor.

perfecte.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Este semnalul de alarmă pe care îl trag în această perioadă reprezentanţii autorităţii sanitar-veterinare.
      Asta mai ales că majoritatea fructelor şi legumelor provin din export şi sunt cultivate în extrasezon.
      Este foarte important în această perioadă să fim atenţi la ceea ce consumăm. Potrivit datelor ANSVSA, cartoful este leguma cea mai plină de chimicale, iar mărul, cel mai nociv fruct. Asta pentru că, din testele efectuate, cel puţin un tip de pesticide a fost găsit în 98% din mostre.
      Dintre alimentele nesigure mai amintesc nectarinele, piersicile, strugurii, roşiile şi castraveţii. La celălalt pol, legumele şi fructele care conţin cele mai puţine pesticide sunt: avocado, porumb, ananas, varză, ceapă, sparangel sau vinete.
      Ca să vă faceţi o idee, vă dau un exemplu: strugurii, roşiile şi lămâile conţin între două şi şapte pesticide, potrivit ANSVSA.
      Aşadar, specialiştii recomandă ca înainte de consum să le spălaţi bine cu apă călduţă, iar unde este cazul să îndepărtaţi coajă. Este recomandat chiar să evitaţi consumul celor cultivate în extrasezon, pentru că atunci se folosec cele mai multe substanţe chimice.
      Cel mai des fructele şi legumele conţin imazalil, un pesticid periculos pentru sănătate. este o substanţă autorizată în 24 de ţări, iar limita admisă este de 5 miligrame pe kilogram la citrice.
      stirileprotv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
      2 cotlete de porc 3 mere mici, în coajă 3 pere mici, în coajă 10 cireşe congelate 3 linguri unt 1 lingură smânână 1 linguriţă pudră de scorţişoară 2 linguriţe zahăr brut 2 linguriţe piper boabe 40 - 50 ml oţet de mere 100 ml bere lagăr sare, după gust piper,  după gust 1 frunză rozmarin, pentru decor Speli fructele şi carnea. Marinezi cotletele de porc cu sare şi piper din belşug. Dai deoparte. 
      Topeşti 2 linguri de unt într-o tigaie adâncă şi prăjeşti cotletele la foc mediu maximum 3 minute pe fiecare parte, până se rumenesc. 
      Aşezi carnea pe o farfurie şi laşi deoparte. 
      În aceeaşi tigaie topeşti untul rămas şi adaugi fructele cu tot cu coajă. După aproximativ 5 minute, adaugi zahărul brut, scorţişoara şi piperul boabe continuând să amesteci la foc mediu. 
      Stopeşti cu oţetul de mere şi completezi cu berea lager. Întorci cotletele în tigaie şi le mai coci aproximativ 4 - 5 minute pe fiecare parte în funcţie de cât de fraged doreşti fiecare cotlet. 
      Decorezi cu rozmarin şi serveşti cald. 
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Se distruge însă extrem de ușor în contact cu lumina. Dar și dacă tăiați fructele ori legumele. Vegetalele din supermarket nu o conțin.
      Nu există episod de viroză, mai ales în plin sezon, în care tratamentul să nu fie completat de recomandarea de a lua vitamina C. Din tot felul de surse, inclusiv din alimentație. 
      E bine să știm totuși că vitamina C din frunze, fructe ori legume se distruge la 24 de ore după recoltare.
      Corpul uman nu poate să producă Vitamina C, de aceea are nevoie să și-o ia din surse exterioare. Consumă cantități uriașe în timpul efortului fizic, dar și în perioadele cu infecții. 
      Cantitățile mari sunt metabolizate când sunteți supuși stresului psihic ori chimic, ceea ce înseamnă poluarea făcută de mașini ori țigări.
      Spre exemplu, o singură țigară determină organismul uman să consume 25 de mg de Vitamina C. Această în condițiile în care necesarul zilnic este de 100 de miligrame.
      De unde o luăm iarna? Din frunze proaspete, dar nu din legume și fructe care stau în raft.
      Mihaela Bilic, medic nutritionist: „Vitamina C la 48 de ore de la cules scade la mai puțin de jumătate și atunci important e să mâncăm legume congelate, murate, gătite. Aduc mai mult decât Vitamina C în organismul nostru.”
      Dacă aveți fructe care se mențin și iarna, mere ori pere, nu le luați această vitamină prin tăiere în felii. Mărul ori para de iarnă se consumă ca atare.
      Ion Ion, Facultatea de Chimie Aplicată: „Vitamina C este un compus organic care se oxidează foarte ușor. Când ați tăiat un măr, se oxidează imediat. Produsul oxidat nu mai e bun.”
      Dragoș Peteu, medic homeopat: „Toată lumea e convinsă că lămâile au multă Vitamina C. Nu e cea mai bogată sursă de Vitamina C. Lămâia are mult acid citric. Viitamina să fie din surse naturale: măceșe, cătină.”
      Măceșele conservate în miere, cătina conservată în miere conțin și iarna cea mai mare concentrație de Vitamina C.
      Dar și mierea consumată ca atare poate aduce indispensabila vitamină.
      stirileprotv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente (6 porţii)
      285 g de iaurt grecesc, cu puţină grăsime sau deloc 1 linguriţă miere 60 g unt de arahide, plus 2 linguri 25 g afine Preparare:
      1. Într-un bol, adăugaţi iaurtul grecesc şi mierea şi amestecaţi până se combină.
      2. Transferaţi 6 linguri de amestec în 6 forme de brioşă.
      3. Băgaţi la microunde untul de arahide timp de 15 secunde. Se pune o lingură de unt de arahide înmuiat peste fiecare lingură de iaurt.
      4. Presăraţi afine peste untul de arahide şi apăsaţi uşor.
      5. Se congelează până devin gustări solide din iaurt şi unt de arahide, aproximativ 2 ore.
      Vedeți în video de mai jos ce trebuie să faceți pas cu pas:
      Poftă bună!
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Îl vei pune în căni şi îl vei servi ca atare musafirilor sau familiei. Ai grijă să faci destule porţii, căci mai mult ca sigur vor mai cere câte una!
      Ingrediente:
      1 ou mare sau 2 mici 3 linguri ulei 3 linguri lapte cu 1,5% grăsime 1 fiolă esenţă de vanilie 1/4 ceaşcă zahăr 1/4 făină 100 g fructe de pădure Preparare:
      Vei obţine patru sau şase căni, în funcţie de cât de mari sunt acestea. Începe prin a le unge cu puţin ulei. La alegere, poţi folosi unt. Ia un recipient înalt şi bate oul spumă, în care vei adăuga şi uleiul. Amestecă apoi laptele cu zahărul, până se topeşte şi adaugă esenţa de vanilie. În timp ce amesteci, pune şi făina, dar nu pe toată odată, ci în pulbere. Mixează până când obţii un amestec omogen.
      În cănile unse cu ulei sau unt, toarnă în mod egal compoziţia. Pune cănile pe rând în cuptorul cu microunde şi lasă-la 1 minut şi 30 de secunde, maximum 2 minute. Lasă-le la răcit jumătate de oră, apoi adaugă toppingurile preferate sau fructe, precum zmeură, afine sau mure.
      clickpentrufemei.ro
  •