Cele patru momente ale zilei în care trebuie să bei apă pentru a-ți menține sănătatea


    Știm deja că apa este vitală pentru buna funcționare a organismului, dar nutriționiștii ne atenționează că nu contează doar câtă apă bem, ci și când o bem.

femeie-care-bea-apa.jpg

Apa este cel mai bun hidratant, cel mai bun energizant, iar dacă o cosumi corect, te poți bucura de o sănătate de fier în fiecare zi. Iată care sunt cele mai bune momente în care trebuie să bei apă:

1. Imediat după ce te-ai trezit
Două pahare de apă băute dimineața, pe stomacul gol, te ajută să îți activezi organele interne și metabolismul. Este important pentru că, în mod uzual, corpul este deshidratat după somn. Dacă ai dormit opt ore, înseamnă că nu ai băut lichide timp de opt ore. Mai mult, acest obicei simplu ajută la sănătatea colonului, reglează digestia și îmbunătățește capacitatea organismului de a asimila nutrienți.

2. Înainte de fiecare masă
Nu uita să bei un pahar de apă cu 30 de minute înainte de masă. Acest obicei ajută digestia, iar tu vei mânca mai puțin pentru că deja te simți mai plin și, astfel, îți vei menține greutatea la cel mai bun nivel. O regulă foarte importantă spune să nu consumi niciodată apă în timpul mesei pentru că afectează digestia, ci doar la o oră după masă. Astfel, vei preveni constipația și vei ajuta fibrele să pătrundă mai ușor în sistemul digestiv.

3. Înainte de duș
Un pahar e apă băut înainte de a intra la duș va avea efectul scăderii tensiunii arteriale prin dilatarea vaselor de sânge.

4. Înainte de culcare
În timpul nopții intervine deshidratarea, însă un pahar de apă băut înainte de culcare va reduce acest efect. Se reduce, de asemenea, riscul de accidente vasculare și infarct, mai ales că cel din urmă se produce în special dimineața tocmai din cauza îngroșării sângelui ca urmare a deshidratării.

unica.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Încerci să adormi dar te gândești constant la problemele apărute sau la greșelile pe care este posibil să le fi făcut? Cu cât îți este mai greu să adormi, cu atât vei merge la culcare mai tensionat și anticipând deja o noapte agitată. Cum ai putea să fii relaxat și să te refaci după o zi dificilă când ești deja stresat la gândul că vei sta treaz până aproape de orele dimineții?
      „De fiecare dată când o persoană suferă de anxietate, sistemul nervos va fi activat și este foarte greu să poți dormi în această stare. Acesta este și motivul pentru care multe persoane stau în pat și se uită cum trece timpul noaptea fără să reușească să adoarmă. Vor cu disperare să se odihnească și simt o oboseală intensă, dar nu pot adormi”, explică dr. Amy Serin, neuropsiholog. 
      Somnul profund necesită o stare de calm, iar încercarea de a elimina anxietatea folosind uleiuri esențiale, tehnici pentru gândirea pozitivă sau simplul numărat nu au mereu rezultatul dorit. Problema este că pe măsură ce te îngrijorezi mai tare vei dormi mai greu și cu cât dormi un interval mai scurt, cu atât se accentuează emoțiile negative. 
      „Insomnia este una dintre cele mai problematice consecințe ale anxietății având în vedere faptul că lipsa somnului contribuie direct la agravarea acestei afecțiuni. Modificarea stilului de viață, schimbarea alimentației, sprijinul psihologic și, în unele cazuri, medicamentația adecvată, vor favoriza revenirea la un echilibru necesar pentru a crea din nou starea de odihnă”, explică dr. Marissa Long, psiholog din California.
      Iată cum poți îndepărta îngrijorarea care te ține treaz:

      1. Scrie toate gândurile negative
      Este o modalitate utilă de a te elibera de griji înainte să mergi la culcare. „Rezervă-ți 5-10 minute și notează toate gândurile negative care îți trec prin minte.Încercuiește sau subliniază lucrurile asupra cărora trebuie să te concentrezi a doua zi astfel încât să nu simți o nevoie constantă să-ți reamintești ceva ce nu trebuie să uiți”, spune dr. Long.
      2. Nu te uita mereu la ceas
      Dacă te îngrijorează chiar faptul că nu dormi destul în niciun caz nu este util să verifici mereu cât este ceasul. „Nu lăsa niciun ceas la vedere și nici nu te concentra asupra ideii că vei fi obosit când te scoli a doua zi. Pune și telefonul mobil cu fața în jos pentru a nu vedea ora și nici lumina produsă de notificări”, recomandă dr. Helen Odessky, psiholog din Chicago.
      3. Părăsește camera dacă nu poți dormi
      Poate pare ilogic, dar există un punct de la care încercarea prea intensă de a adormi te va ține treaz. „Cu cât stai mai mult în pat fără să reușești să adormi, cu atât va crește anxietatea. În plus, data viitoare când mergi la culcare îți vei reaminti cât de greu a fost și va fi și mai complicat să te odihnești”, explică dr. Kimberly Fenn, profesor de psihologie de la Universitatea din Michigan. Astfel, dacă stai prea mult vei crea o conexiune negativă între pat și anxietate. Dacă au trecut 20 de minute și nu ai reușit să adormi este recomandat să părăsești camera și să faci altceva până simți că ți se face somn.

      4. Nu te sui în pat dacă nu vrei să dormi
      Nu este indicat nici să stai în pat înainte de ora de culcare dacă vrei să ai o șansă mai bună de a adormi rapid. Dacă te culci foarte devreme probabil vei avea parte de mai multe ore de agitație, așa că nu te te băga în pat decât cu cel mult 30 de minute mai devreme în fiecare zi. Cu cât ești mai obosit, cu atât este mai sigur că vei adormi ușor și vei asocia patul cu ideea de relaxare și odihnă, în loc să te îngrijorezi de îndată ce pui capul pe pernă. 
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Dacă nu îți reglezi reacțiile la stres ai putea exacerba efectele nedorite și orice provocare sau moment tensionat vor deveni mai greu de depășit. Nu agrava dificultățile din jurul tău pentru că te pot afecta la nivel fizic și psihologic.
      Iată ce reacții trebuie să eviți în clipele stresante:
      1. Consumi prea multă cafeină
      Multe persoane consumă cafeină zilnic, după cum poți observa când te uiți la rândurile de la Starbucks sau dacă numeri câte persoane comandă băuturi tip cola. Deși o ceașcă de cafea consumată ocazional nu îți va face rău, trebuie să știi că această substanță poate provoca dependență. 
      Dependența de cafeină se evidențiază prin obiceiul de a consuma băuturi cu această substanță pentru a te putea trezi dimineața, consumul susținut toată ziua pentru a evita epuizarea, plus insomnia apărută seara care te face să te scoli obosit, să ai nevoie din nou de cafeină și să fii prins într-un cerc vicios. Pe măsură ce acest ciclu se repetă tot mai des cafeina va ajunge să afecteze și nivelul de stres. Dacă ți se pare un scenariu foarte familiar, este momentul să iei măsuri pentru a reduce cantitatea consumată sau chiar a elimina cafeina din meniul tău.

      2. Fumezi o țigară
      Pentru fumători o țigară poate părea modalitatea perfectă de a neutraliza stresul. Când ești stresat vei avea impresia că ai mare nevoie de o țigară pentru a te calma, iar renunțarea la fumat poate părea imposibilă în situațiile dificile. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că din cauza obiceiului format precum și a dependenței și mixului de factori sociali și psihologici, renunțatul la fumat este la fel de greu precum procesul de eliminarea heroinei din organism. Din păcate știm cu toții că țigările te pot costa foarte mult, atât din punct de vedere financiar, cât și al sănătății și, având în vedere faptul că fumatul alimentează stresul în loc să-l reducă, ar fi cazul să-ți creezi o strategie pentru a reduce numărul de țigări.

      3. Bei mult alcool
      De multe ori un pahar cu vin te poate ajuta să te relaxezi la finalul unei zile aglomerate și majoritatea medicilor confirmă beneficiile vinului roșu pentru protecția inimii. Cu toate acestea, numărul excesiv de pahare poate cauza o varietate de probleme de sănătate, exacerbând în cele din urmă stresul pe termen lung. Dacă ai probleme când trebuie să reduci numărul de pahare sau dacă ți se pare că aceasta este singura soluție pentru a gestiona stresul, trebuie neapărat să găsești și alte modalități de a te relaxa și a reduce tensiunea acumulată.
      4. Cheltuiești fără măsură
      Printre modalitățile de reducerea a tensiunii create de stres se numără și cumpărăturile, în încercarea de a umple un gol la nivel emoțional. Deși este foarte bine să-ți iei câte un lucru special din când în când, nu este deloc în regulă să cheltuiești mult pe lucruri de care nu ai nevoie cu adevărat. Pe termen lung ai putea adăuga stresul financiar celorlalte probleme, precum și sentimentul de vinovăție plus dezordinea din casă.

      5. Mănânci pentru a te calma sau a te consola
      Consumată ocazional înghețata este o modalitate delicioasă de a contra stresul, dar dacă devine un gest automat de fiecare dată când ai probleme ai putea adăuga kilograme în plus, care vor contribui la o imagine negativă de sine, accentuând efectele negative la nivel psihologic. 
      Un meniu nepotrivit te poate face să reacționezi ineficient în fața stresului pentru că vei avea parte de fluctuațiile glicemiei și tot ce se întâmplă ți se va părea copleșitor. Învață să gătești folosind ingrediente utile și nu ține alimente hipercalorice la îndemână, mai ales dacă știi că atunci când ești stresat nu vei fi atent la numărul de calorii.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Data: 17 martie 2019
      Ora: 15:00
      Locaţie: Smart Start Kids Academy, str. Nadejda Russo 2/2, or. Chişinău (Miriam).

      La eveniment se va vorbi despre:
      - Procedurile de îngrijire și înfrumusețare compatibile și incompatibile cu alăptarea (masaj, tatuaj ș.a.);
      - Sportul în timpul alăptării. Când putem începe să-l pacticăm, cum și cât se permite;
      - Alimentația unei mame care alăptează. Exemplu de dietă;
      - Cum stoarcem laptele dacă avem nevoie să lipsim de acasă. Cât și cum îl păstrăm, cum îl oferim lui bebe;
      - Tratamentele, procedurile, intervențiile și manipulările medicale permise în timpul alăptării. Cum și unde verificăm compatibilitatea.
      Iar antrenoarea Fit Mami, Miha Galbura va arăta cum să verificați diastaza recti și cu ce exerciții începem sportul după naștere.

      Eveniment în LIMBA RUSĂ prezentare în română şi traducere la solicitare.

      Evenimentul și locația BABY FRIENDLY :)
      Așa că vă așteptăm împreună cu bebelușii voștri!

      Parteneri: Ушастый Нянь, Smart Start Kids Academy, OM Kids, Fit Mami, PrimulSens, Molfix Moldova, Vibrucol, Equilibra Moldova Baby, Burtici.md.
      Parteneri informaționali: Mama.md, Targul Mamicilor {Fermecate}, TIRGUL MAMICILOR NON-STOP (MOLDOVA), Ask a MOM, Dear Woman.
      Pentru rezervări și informații despre bilete - sunați 069 11 61 86

      _________________________________________________

      Приглашаем будущих мам и мам с малышами на семинар о Здоровье, Красоте и Спорте во время кормления грудью с консультантом по грудному вскармливанию и соучередителем Mămica Alăptează - Ольгой Гутюм.

      Мероприятие на русском языке (с переводом и материалами на румынский - по необходимости).

      Дата: 17 марта 2019
      Начало: 15:00
      Адрес: Smart Start Kids Academy, ул. Надежда Руссо 2/2, г. Кишинев (Miriam).

      Будем говорить о том:
      - как питание мамы влияет на состав молока;
      - как похудеть и какую диету можно держать во время кормления грудью;
      - что делать маме, если она заболела, какие процедуры, обследования разрешены во время лактации, как понять безопасно ли лечение мамы для малыша;
      - салонные процедуры: косметология, волосы, ногти, татуаж, ботокс, пилинг, лифтинг, массаж, сауна и другое;
      - спорт во время кормления грудью, когда можно начинать, как сделать это правильно во время лактации;
      - а если все таки надо оставить сцеженное молоко для ребенка? Kак эффективно сцедить и как хранить молоко.
      Также, на семинаре будет присутствовать тренер Fit Mami, Miha Galbura, которая покажет всем желающим как проверить состояние мышц после родов и с каких упражнений начинать занятия спортом после родов.

      Мероприятие и место BABY FRIENDLY
      Ждем вас вместе с малышами!

      Партнеры мероприятия: Ушастый Нянь, Smart Start Kids Academy, OM Kids, Fit Mami, PrimulSens, Molfix Moldova, Vibrucol, Equilibra Moldova Baby, Burtici.md.
      Информационный партнер: Mama.md, Ask a MOM, TIRGUL MAMICILOR NON-STOP (MOLDOVA), Targul Mamicilor {Fermecate}, Dear Woman.

      Информацию о билетах и бронирование - по телефону - 069116186.
    • maria981s
      De maria981s
      Dacă la 30 de ani îți făceai primele griji și te gândeai la produsele cu proprietăți anti-aging, pe măsură ce te apropii de 40 de ani, este momentul să iei mult mai în serios acest lucru.
      La 40 de ani, pielea noastră se reface mai greu față de durată aceluiași proces la 20 de ani, adică ciclul se transformă din 20 de zile în 45 de zile, în medie. Astfel, vindecarea rănilor se produce mai greu, acest lucru fiind valabil chiar și în cazul acneei, care poate apărea și la această vârstă. În plus, razele soarelui, precum și poluarea, ți-au afectat țesutul și probabil ai primele riduri în zona frunții și a ochilor.
      Acest lucru este perfect normal, însă dacă vrei să ai mai multă grijă de pielea ta, este recomandat să începi să folosești aceste produse, dacă nu o faci deja.
      1. Un gel de curațare hidratant
      Curățarea este un pas la care nu trebuie să renunți, indiferent de decada în care te afli. Este indicat să faci acest lucru atât dimineața, cât și seara înainte de culcare pentru a scăpa de impurități, acestea fiind vinovate adesea de blocarea porilor. În plus, trebuie să te asiguri că te demachiezi foarte bine în fiecare zi.
      2. Un serum antioxidant
      Tenul tău trebuie să fie protejat mereu, așadar este bine să folosești antioxidanți. Cel mai simplu este să aplici un serum cu ingrediente potrivite, care îți vor ajuta pielea să se refacă mai ușor. Folosind un astfel de produs, tenul tău va fi mai luminos și va fi mai protejat de factorii externi, precum poluare și raze UV.
      3. Retinol
      Dacă la 30 ani abia făceai cunoștință cu acest ingredient, el nu ar trebui să lipsească din rutina ta de îngrijire la 40 de ani. De-a lungul timpului, numeroase studii au demonstrat că acest retinoizii pe care îi aplici local (vitamina A) ajută la reducerea ridurilor fine prin protejarea producției de colagen. În plus, retinolul ajută la îmbunănățirea texturii tenului și a hiperpigmentării.
      4. O cremă hidratantă potrivită
      Crema hidratantă trebuie folosită la orice vârstă, însă în funcție de fiecare decadă în care te afli, aceasta are și diferite proprietăți. Astfel, dacă la 20 de ani cauți o cremă simplă, la 40 îți trebuie o cremă foarte hidratantă, care are și ingrediente menite să reducă liniile fine, de exemplu coenzima Q10.
      5. Cremă cu factor de protecție solară
      Acest produs este, la fel în cazul cremei hidratante, obligatoriu indiferent de vârstă. Deoarece razele UV sunt mai dăunătoare ca niciodată, este momentul să ai grijă de pielea ta și nu doar pentru a evita apariția prematură a ridurilor, ci și pentru a te proteja de cancerul de piele. Dacă ai o piele cu imperfecțiuni, alege un produs care conține și zinc. În plus, trebuie să folosești obligatoriu cu cremă cu SPF dacă aplici acizi sau retinol.
      6. Cremă de ochi specifică problemelor tale
      La 40 de ani este indicat să folosești o cremă de ochi specială pentru problemele tale. Astfel, trebuie să cauți un produs care combate ridurile fine și cearcănele, având astfel nevoie de ingrediente speciale. Sunt indicate cremele care conține peptide și antioxidanți.
      elle.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Ne-au încântat tinerețea cu talentul lor și au cucerit inimile a milioane de femei din generații diferite. Astăzi unii nu mai sunt printre noi, alții au îmbătrânit, dar nu și-au pierdut farmecul. Chiar dacă au câteva decenii iar frunțile lor sunt mai brăzdate de apăsarea timpului, acești tipi celebri și din cale afară de arătoși continuă se se țină bine. Un lucru e sigur - sunt frumuși, puternici și deștepți, combinație care astăzi se găsește mai greu.










      eva.ro
  •