Ce trăsături au în comun oamenii foarte inteligenți


    Inteligența este capacitatea de a învăța, de a înțelege, de a dezvolta opinii rezonabile sau judecăți rezonabile. Există diferite tipuri de inteligență, cum ar fi cea emoțională, logică, interpersonală și chiar muzicală.

battle-black-blur-260024.jpg

Potrivit studiilor, aceeași persoană ar putea avea un nivel diferit de inteligență în funcție de domeniu. Cu alte cuvinte, cineva ar putea fi un geniu absolut al matematicii, dar incapabil să interacționeze cu oamenii. Anumite trăsături corelate cu inteligența sunt selectate de evoluție, deoarece acest lucru permite unei specii să supraviețuiască în perioadele de tranziții / dezastre, să creeze sau să cucerească noi habitate. Dar este vorba doar despre gene și evoluție? Cât de importanți sunt factorii precum familia, educația, mediul social și comportamentul părinților? Nu există o listă completă a tuturor factorilor care influențează inteligența. Dar există anumite caracteristici pe care oamenii foarte inteligenți le au în comun. Iată câteva dintre acestea!

Trăsăturile pe care le au în comun oamenii foarte inteligenți

1. Curiozitatea

Potrivit unui studiu realizat în 2016, există o legătură dintre nivelul de inteligență din copilărie și dorința de a dobândi experiență la vârsta adultă. Timp de 50 de ani, cercetătorii care au realizat studiul au analizat oamenii născuți în Marea Britanie. Aceștia au concluzionat că acei copii care au avut un IQ mai ridicat la vârsta de 11 ani au fost mai interesați să aibă o experiență nouă la vârsta de 50 de ani decât ceilalți.

adorable-blur-bookcase-261895.jpg

2. Creativitatea

Einstein spunea că imaginația este mai importantă decât cunoașterea. Persoanele foarte inteligente sunt remarcabil de creative. De exemplu, imaginația creativă a lui Einstein a făcut posibilă dezvoltarea teoriei relativității. Totul a început când s-a gândit cum ar fi să parcurgi un fascicul de lumină. Creativitatea este, de asemenea, o formă de inteligență. Atunci când suntem deschiși și creativi, putem să vedem cu ușurință noi perspective.

3. Asumarea riscurilor

Asumarea riscurilor poate fi un semn al inteligenței ridicate. Potrivit unei cercetări finlandeze realizate în 2015, oamenii care au curajul de a-și asuma riscuri sunt mai deștepți.Participanții la studiu au fost supuși unui test de conducere. Aceștia trebuia să treacă pe lumina galbenă a semaforului sau să aștepte ca lumina să devină roșie. Oamenii de știință care au realizat studiul au ajuns la concluzia că persoanele care au luat decizii riscante în timpul experimentului aveau mai multă materie albă în creier, care este asociată cu capacitatea cognitivă.

4. Abilitatea de a recunoaște când nu știu ceva

Oamenii inteligenți nu se tem să spună că nu sunt familiarizați cu ceva. Un studiu a demonstrat că oamenii care nu sunt atât de inteligenți tind să-și supraestimeze abilitățile. De exemplu, studenții care au avut cele mai proaste rezultate la un examen au supraestimat numărul de întrebări la care au răspuns corect cu aproape 50%. În același timp, cei care avut note mari au subestimat numărul de răspunsuri corecte pe care le-au dat.

business-commerce-composition-6213.jpg

5. Petrecerea timpului singuri

Un studiu realizat în 2016 a ajuns la concluzia că oamenii foarte inteligenți se simt mai bine dacă socializează mai rar. Oamenii de știință care au condus studiul au folosit teoria fericirii savanei și au avut 15.000 de participanți la studiu. În primul rând, aceștia au descoperit că persoanele care locuiesc în locații mai dens populate se simt mai puțin mulțumite de viața lor. Cu cât densitatea populației este mai mare în jurul lor, cu atât sunt mai puțin fericite. În al doilea rând, au descoperit că persoanele cu mai mulți prieteni apropiați sunt mai fericite. Dar nu a fost și cazul oamenilor inteligenți. Efectul densității populației asupra satisfacției de viață a fost, prin urmare, de două ori mai mare asupra indivizilor cu un IQ scăzut decât pentru persoanele cu un IQ ridicat. Indivizii mai inteligenți au fost mai puțin mulțumiți de viață dacă au socializat mai des cu prietenii lor. 

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator Русич

Postat

Какое отношение фауна Бессарабии имеет к интеллекту?

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Constant

Postat

Куда нам до Русичей: 5vqhR5oirYI.jpg

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Performanța acestuia a fost consemnată de Cartea Recordurilor Guinness, transmite Știri.md cu referire la Playtech.
      Cu doar câteva ore înainte de a împlini frageda vârstă de 13 ani, Jackson Oswalt a reușit să fuzioneze doi atomi de deuteriu într-un reactor de fuziune pe care l-a construit – în casa părinților săi. 
      De acum e oficial că intră în istorie prin această reușită, citează Playtech.
      Potrivit lui Jackson, el a fost singura persoană care a lucrat la reactor atât în etapa de proiectare, cât și în cea de producție. „Temperatura în cuptorul meu variază, dar este de aproximativ o sută de milioane de grade (Kelvin)”, a spus Jackson în clipul Guinness World Records care însoțește anunțul.
      „Am reușit să folosesc electricitatea pentru a accelera doi atomi de deuteriu împreună, astfel încât să se contopească într-un atom de heliu 3 (izotop), care eliberează, de asemenea, un neutron care poate fi folosit pentru a încălzi apa și pentru a transforma un motor cu aburi care, la rândul său, produce electricitate”, a explicat el în clip.
      Jackson a fost inspirat de Taylor Wilson, care deținea recordul anterior la vârsta de 14 ani. Construirea unui reactor de fuziune DIY – deși nu unul care poate genera mai multă energie decât ai pus în el, un sfânt graal în rândul cercetătorilor în domeniul energiei – este o sarcină provocatoare, dar realizabilă.
      „Au fost câteva momente în timpul proiectului în care am avut câteva rezerve”, a recunoscut mama lui Jackson. „Cu siguranță că m-am documentat înainte să-l las să construiască așa ceva”. Ea a adăugat, de asemenea, că „ fiul său a făcut o treabă extraordinară”.
      playtech.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Laptele matern – primul aliment inteligent

      Orice medic pediatru va recomanda cu insistenta mamei sa-si alapteze copilul. O serie de studii facute sub egida OMS au demonstrat – in sustinerea campaniei dusa de Organizatia Mondiala a Sanatatii – ca un copil care este alaptat cel putin in primele sase luni de viata va avea un coeficient de inteligenta cu de la trei pana la opt unitati mai mare decat un bebe care nu primeste lapte matern.
      Daca copilul este alimentat conform recomandarilor pediatrilor pana la doi ani, iar diversificarea este inceputa dupa sase luni, timp in care copilul primeste doar lapte matern, coeficentul de inteligenta a sporit, in mai mult de 60 la suta din cazuri cu pana la 10 unitati. Suficient cat sa se faca diferenta intre inteligent si mediocru.
      Proteinele, secretul memoriei

      Proteinele fac parte din structura neurotransmitatorilor cerebrali. Fara un aport ridicat de proteine, calitatea si cantitatea acestora scade. Scade capacitatea de invatare, calitatea memoriei se reduce, scade imaginatia, inventivitatea si creativitatea. Proteinele sunt cel mai bine asimilate la masa de dimineata si la masa de pranz. Pranzul copiilor trebuie sa contina o cantitate mare de proteine. Un aport suficient de proteine reduce stresul, imbunatateste capacitatea de concentrare, intarzie aparitia oboselii.
      In concluzie, pranzul copilului trebuie sa contina carne cu proteina de buna calitate, preparata adecvat varstei, dar si elementele care sa sustina nevoile energetice ale copilului – zaharuri si grasimi. O pulpa de pui la cuptor alaturi de o portie de fasole verde si cateva linguri de smanatana sunt pranzul ideal. Plus o bucata de ciocolata pentru necesarul de zaharuri si un plus de energie. Sau o bucata de muschi de vaca, cu legume usor calite si o budinca de orez cu dulceata sunt solutia perfecta pentru un pranz al scolarului mic.
      O alimentatie echilibrata si pe o educatie alimentara care sa inceapa din momentul in care „bebe inca suge de la sanul mamei lui”. Nu are justificare excesul de grasimi, de dulce si de fainoase rafinate: biscuiti, paine. Cereale integrale, orez, malai in forma cea mai apropiata de starea lor naturala sunt hrana cea mai buna.
      Grasimi sanatoase pentru un creier activ

      Creierul contine 60 la suta grasime, iar o treime din aceasta provine din alimentatie. Celebra Omega 3 este secretul creierului viu, activ, care oboseste greu si care este capabil de eforturi de concentrare sustinute. Schema ideala este compusa din uleiuri vegetale cat mai putin prelucrate tremic, ulei de masline si de porumb in detrimentul celui de floarea soarelui, mai ales ca urmare a continutului mai ridicat de Omega 3 din primele doua. Peste gras de doua ori pe saptamana si uleiuri vegetate in fiecare zi in detrimentul celor de origine animala sau a celor continute in lactate grase, branzeturi si unt. Lactatele concentrate – unt si branza – trebuie sa aiba o concentratie de grasimi de maximum 60 la suta in cazul untului si 20 la suta la branzeturi pentru a fi alimente bune. Este de dorit ca un copil scolar sa consume peste de doua ori pe saptamana, iar cantitatea de unt sa nu depaseasca 50 de grame pe zi.
      Creierul iubeste dulciurile de calitate

      Pentru functionarea normala, creierul are nevoie de zaharuri. Sunt principala sursa de energie. Pentru a functiona normal, celulele cerebrale au nevoie de un aport constat de glucide. Dar asta nu inseamna insa ciocolata si zahar. Inseamna cereale integrale, legume uscate, fructe, care aduc un aport de zaharuri de buna calitate.
      Dulciurile concentrate au un efect contrar. Aduc un aport rapid de energie, dar cresc concentratia de insulina din sange si scad glicemia ceea ce induce senzatia de foame, asa ca efectele pe termen lung sunt un metabolism lent, obosit si tendinta spre obezitate.
      Micul dejun este masa dulce. Cereale, miere, si zaharuri sanatoase, rezultate din fructe si lactate. In nici un caz dulciuri rafinate, in nici un caz paine alba si unt. Poate paine neagra din faina integrala, putin unt si miere!. Consumul de zaharuri dupa ora 18.00 care pot aduce tulburari de somn, prin faptul ca energia pe care o degaja nu lasa creierul sa mearga la culcare.
      Vitamine si minerale pentru protectie
      Stie toata lumea ca vitaminele sunt indispensabile, dar prea putina lume stie cat de delicate sunt aceste combinatii chimice si cat de repede se degradeaza la contactul cu mediul. Un mar ras are cu 25 la suta mai putine vitamine decat unul pe care il speli si il mananci direct, fara sa-l tai. Un dovlecel fiert are cu 75 la suta mai putine calitati decat unul facut salata. Spanacul fiert pierde pana la 80 la suta din vitamine. Sucul de portocale isi injumatateste calitatile la o ora dupa ce a fost stors
      In plus vitaminele „grase”, din grupul B, indispensabile unei bune dezvoltari si functionari a creierului.
      Nu neglijati sucul de portocale de dimineata si grasimile sanatoase de la pranz , iar in ceea ce priveste mineralele, fierul, calciul, zincul si magneziul sunt principalele. Verdeturile, legumele crude sunt indispensabile, iar regula celor cinci fructe si legume pe zi trebuie sa fie aplicata fiecarui scolar.
      Meniul campionilor

      Pentru ca toata pledoaria sa aiba valoare, iata doua meniuri ideale, pentru inspiratia mamelor si bunicilor.
      Dimineata: un ou tare, cereale si lapte sau iaurt, suc de fructe sau cereale, fructe uscate, migdale, nuci si lapte si/sau suc de fructe.
      Pranz: salata de cruditati, somon si cartofi natur, budinca cu fructe, fructe proaspete sau supa de carne, legume fierte in abur si muschi de vita sau carne de pui la cuptor si fructe proaspete.
      Cina: iaurt, salata si carne (peste sau pui) sau lactate (branza cu smantana si mamaliga), salata de legume si compot.
      femeia.ro
    • Marry15
      De Marry15
      Știe cineva de Școala de calcul mintal Soroban Moldova (Школа устного счета Соробан Молдова)? Am citit mai multe despre aritmetica mintală și aș vrea să-mi dau copilul la lecții la ei. Aș avea nevoie de câteva păreri despre atmosfera de acolo, despre profesori. Sau cei ai căror copii au frecventat lecțiile de calcul mintal spuneți câteva impresii, chiar ajută mult la îmbunătățirea atenției, memoriei și reușitelor școlare? 
    • Calandrella
      De Calandrella
      Ca sa fim de la inceput bine intelesi, astazi nu vreau sa-ti vorbesc despre cei care se afla intr-o pozitie de conducere si care au ca sarcina de lucru sa ii controleze pe ceilalti. Nu. Astazi vreau sa-ti vorbesc despre cei care incearca sa ii controleze pe ceilalti pentru ca asa vor ei si nu pentru ca asa li se cere. Pentru placerea de a se simti puternici, importanti, deasupra.
      Cum apare dorinta de a-i controla pe ceilalti?
      Oare ce ii face pe unii sa isi dedice energia si timpul pentru a le dirija viata celorlalti? Care sa fie radacinile acestei dorinte? Iata intrebari la care cu siguranta nu exista un singur raspuns. Probabil ca fiecare are propria istorie prin care a ajuns sa-si doreasca asta, propria ratiune de a-si justifica aceasta tendinta.
      De cele mai multe ori, observ aceasta dorinta la copiii care sunt mai dominatori si care descopera cat de multe beneficii au cand ceilalti fac ce le spun ei. Pentru ca le place pozitia de putere din grup si pentru ca se simt capabili sa conduca ei isi investesc energia ca sa isi mentina acest loc privilegiat.
      Alteori, nu tendinta de dominare cat plasarea din intamplare intr-o pozitie de putere (cel mai mare dintre frati,cel mai destept sau mai fortos dintre copii) duce la exersarea controlului si la descoperirea beneficiilor acestora.
      Am intalnit dorinta accentuata de a-i controla pe ceilalti si la cei care, simtindu-se slabi sau inferiori au ajuns sa creada ca lumea se imparte in cei ce conduc si cei ce se supun. Pentru ei nu exista relatii egale ci doar relatii in care unul este pe o pozitie de superioritate iar ceilalti il indura, sperand in acelasi timp sa-i ia locul.
      Am vazut si copii care au ajuns la aceasta dorinta in urma unor experiente profunde de instabilitate, haos sau imprevizibil. Copii care au trait situatii dramatice (disparitia brusca a cuiva drag, despartiri, schimbari majore de mediu, etc) si s-au simtit depasiti de situatie. Sentimentele accentuate de nesiguranta pe care le-au experimentat atunci stau la baza unei nevoi imperioase de ordine si control. Acesti copii doresc sa controleze tot (propria persoana, pe cei din jur, situatia din exterior), in speranta ca totul va fi previzibil si sigur si ca in sfarsit se vor simti in siguranta si linistiti.
      Oricare ar fi calea prin care au ajuns aici, cei care simt nevoia sa-i controleze pe ceilalti invata si exerseaza cateva strategii de mentinere a controlului.
      Ce fac cei care vor sa-i controleze pe ceilalti?
      Ii fac pe ceilalti dependenti. Daca reusesc sa-i aiba la mana pe ceilalti, creand o relatie de dependenta, controlul asupra lor este aproape asigurat. Ca sa obtina acest lucru ei ofera cadouri, fac favoruri, ii indatoreaza sau, la extrem, ii santajeaza pe ceilalti.
      Ies in evidenta. In functie de calitatile pe care le au, cei ce vor sa ii controleze pe ceilalti ies in evidenta fie prin ideile lor (sustinandu-si punctul de vedere, argumentand, expundu-si cat mai articulat opiniile), fie prin emotiile lor (fiind expresivi, dramatici, jucand teatru), fie prin forta fizica sau corp (prin postura, tonul vocii, miscarile corpului, etc). Astfel, ei incearca sa ii impresioneze pe ceilalti si sa ii castige ca adepti.
      Manipuleaza. Manipularea poate veni in toate formele: poate fi subtila, cum ar fi inducerea unor ganduri, formularea unor cereri indirecte, convingerea celuilalt sau directa, ajungandu-se pana la santaj, amenintare sau abuz.
      Ii invinovatesc pe ceilalti. Putine emotii ne tin mai legati de ceilalti decat sentimentul de vinovatie. Cei ce se simt vinovati se simt datori sa le recastige bunavointa celor carora le-au gresit si le permit acestora sa ii dirijeze catre scopurile lor. Invinovatirea se poate face direct, prin evidentierea defectelor si a greselilor sau prin victimizare (uite cat de mult sufar din cauza ta).
      Le scad celorlalti increderea in sine. Criticismul, intimidarea, umilirea, toate se incadreaza in aceasta categorie. Evidentierea defectelor si slabiciunilor are ca scop sa-l faca pe celalalt sa se simta prost cu propria persoana. Si, cu cat cineva este mai nesigur pe sine cu atat ii va fi mai greu sa isi sustina pozitia. Iar cel care nu e stapan pe sine este mult mai usor de manipulat si controlat.
      Si uite asa, perfectionandu-si aceste strategii, cei cu nevoia de control devin mai puternici, mai eficienti. Insa aceasta reusita este doar pe termen scurt, pentru ca pe termen lung, nimeni nu doreste sa fie controlat. Oricat de docili si rabdatori ai fi, cei controlati nu vor suporta la nesfarsit sa renunte la una dintre nevoile lor de baza, si anume nevoia de independenta. Asa ca ei fie se razvratesc, fie pleaca, fie, daca nu au de ales, devin pasivi, apatici sau deprimati.
      Nu stiu daca ai simtit pana acum din tonul meu ce mult dezaprob nevoia de a-i controla pe ceilalti! Daca am fost prea subtila, iti spun direct: mi se pare una din cele mai toxice dorinte! Hai sa iti spun de ce:
      In primul rand pentru ca satisfacerea acestei dorinte se face cu pretul stirbirii autonomiei celuilalt. Controlul presupune devierea celuilalt de la drumul lui si incercarea de a-l indrepta catre propriul nostru drum. Cred cu tarie ca nimeni nu ar trebui sa renunte la propriile scopuri pentru a le urma pe ale altcuiva. In mod normal ar trebui sa protejam independenta celuilalt, sa ii respectam deciziile (chiar daca noua ni se pare ca nu sunt bune), sa il ajutam sa simta ca e pe propriul drum.Iar scuza ca noi stim mai bine de ce are nevoie celalalt nu este decat una din strategiile de aparare a nevoii de control.
      In al doilea rand, cred ca cei care vor sa ii controleze pe ceilalti cred ca scopul scuza mijloacele, si apeleaza deseori la metode cel putin nocive de a-si atinge scopul: manipulare, intimidare,minciuna, dezinformare, discreditare, amenintare, santaj, etc. Ca sa isi poata mentine controlul ei incearca sa zadarniceasca orice incercare a celor controlati de a deveni independenti, de a creste si de a se maturiza.
      Apoi, cred ca dorinta de a-i controla pe ceilalti este de fapt o mare iluzie. Nu putem controla cu adevarat pe nimeni! In multe privinte, nu ne putem controla nici macar pe noi insine! Sigur, exista control pe termen scurt, insa pe termen lung aceasta este o dorinta care nu poate fi pe deplin satisfacuta niciodata, asadar e o risipa de timp si energie.
      Nu in ultimul rand, cred ca nevoia de control urateste relatiile dintre oameni.  Nu exista egalitate intr-o relatie de control, ci doar o incercare a unuia de a-i fi superior celuilalt. Nu exista respect adevarat, ci doar o atitudine de superioritate, si credinta ca unul stie mai bine decat celalalt. Nu exista intimitate si autenticitate, ci doar etalare de forta. Este un tip de relatie dorit de unul si tolerat de celalalt, in care unul se simte bine cu pretul stagnarii celuilalt.
      Asadar, cand vad pe cineva care incepe sa-si dezvolte nevoia de control a celorlalti il observ, ma intristez si apoi incerc sa-l ajut. Cum fac asta? Pai controlandu-i emotiile, gandurile si comportamentele, normal!
      psihologpentrucopii.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Lista se bazeaza pe o cercetare dintr-o carte din 2016 semnata de Antoine van Agtmael si Fred Bakker, si numita „The Smartest Places on Earth”.
      Aceste locuri sunt:
      -Silicon Valley, unde se gasesc Stanford, Universitatea din California si Calteh, iar oamenii activeaza in domenii precum cele care au legatura cu IT-ul, bio-stiinta, masinile electrice sau gadgeturi;
      -Cambridge (Massachusetts), unde se gasesc MIT si Harvard, iar oamenii activeaza in domenii precum bio-stiinta si stiinta robotilor;
      -Austin, unde se afla Universitatea Texas si se activeaza in domeniul computerelor, bio-stiinta sau stiinta materialelor;
      -Research Triangle Park (RTP) este cel mai mare parc de cercetare din lume, localizat langa Durham, Raleigh si Chapel Hill. Aici se afla universitatile Duke, UNC si NC State si se studiaza bio-stiinta, stiinta materialelor, printre altele;
      -Albany, unde se gaseste SUNY (University at Albany) si Rensselaer Polytechnic Institute (RPI), unde se studiaza despre semiconductori.
      -Portland, unde se afla Oregon Health & Science University ai caror cercetatori studiaza bio-stiinta
      -Eindhoven, unde se afla Universitatea de Tehnologie, unde se studiaza despre semiconductori si stiinta materialelor;
      -Lund-Malmo, gazda a Universitatii din Lund, unde se analizeaza stiintele naturale si stiinta materialelor;
      -Oulu este orasul in care se gaseste universitatea cu acelasi nume si unde se studiaza tot ce e nou in materie de wirelles sau instrumente medicale;
      -Dresden, unde se afla institutul Max Palck, unde se studiaza despre semiconductori;
      -Zurich, aici e Institutul Federal Elvetian de Tehnologie din Zurich (ETH Zurich) care se ocupa cu stiinta naturala.

      -Akron, zona in care se afla Universitatea Akron si Kent State, si unde se studiaza stiinta materialelor si despre polimeri;
      -Minneapolis-St.Paul este locul in care se gaseste Universitatea din Minnesota, unde se studiaza bio-stiinta si dezvoltarea dispozitivelor medicale;
      caplimpede.ro
  •