Ce beneficii are trecerea la ora de iarnă?


    În weekend-ul următor, în noaptea de 26 spre 27 octombrie, vom trece la ora de iarnă. Ora 04.00 va deveni ora 03.00. Beneficiul este evident: vom dormi mai mult dimineața!

2163036.jpeg

De asemenea, ne vom bucura de mai multă lumină naturală pe parcursul activităților întreprinse în prima jumătate a zilei.

Există însă și efecte adverse. Potrivit specialiștilor, modificarea orei afectează în special persoanele care suferă de depresie și cele care au probleme emoționale.

Statele Uniunii Europene trebuie să decidă dacă vor rămâne permanent la ora de vară sau la ora de iarnă şi din anul 2021 hotărârea trebuie pusă în practică. Conform specialiştilor, organismul uman se adaptează la ora de iarnă în circa 15 zile.

Țările europene care decid să menţină permanent ora de vară vor efectua ultima schimbare în ultima duminică din martie a anului 2021. Iar cei care decid să adopte ora de iarnă vor schimba ultima oară ceasurile în ultima duminică a lunii octombrie din 2021.

Majoritatea specialiștilor susțin alegerea orei de vară, în ideea că o oră de lumină în plus va conduce la scăderea numărului de accidente rutiere, va reduce consumul de energie și va scădea rata infracționalității: majoritatea accidentelor și a infracțiunilor se petrec pe întuneric.

unica.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator Parastasu matii

Postat

Licrati mai mult si cu asta sa finisat beneficiile

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Combinația dintre vitaminele A, K, B1, B2, B3, B5, B6 și mineralele utile cum sunt magneziul, cuprul, fierul și fosforul din sucul de roșii asigură beneficii importante pentru frumusețe și sănătate. În loc să iei foarte multe suplimente, mai bine îndreaptă-te spre un pahar de suc de roșii pentru a elimina imperfecțiunile și a avea multă energie.
      Iată ce avantaje vei obține dacă transformi sucul de roșii în băutura ta preferată, potrivit eva.ro
      1. Crește imunitatea și protejează ochii
      Sucul de roșii este o sursă foarte bună pentru vitaminele A și C, care sunt nutrienții esențiali pentru fortificarea sistemului imunitar, ameliorarea vederii și prevenirea afecțiunilor oculare. Aceste două vitamine contribuie și la fortificarea dinților și a sistemului osos.
      2. Ține colesterolul sub control
      Consumul frecvent de suc de roșii asigură prevenirea colesterolului crescut și îi reduce nivelul în cazul în care deja ai depășit valoarea normală. Favorizează eliminarea colesterolului „rău” de tip LDL din organism. De asemenea, conține niacină sau vitamina B3, care stabilizează nivelul colesterolului.
      3. Favorizează atingerea greutății ideale
      Un alt beneficiu important al sucului de roșii este faptul că accelerează slăbirea. Menține un nivel optim de hidratare, iar conținutul redus de sodiu previne retenția de apă și reduce apetitul sau senzația de oboseală. Creează o rezervă esențială de nutrienți și calorii, care mențin procesele metabolice chiar și în contextul unor diete drastice pentru eliminarea kilogramelor în plus.
      4. Stimulează digestia
      Constipația este una dintre problemele cel mai des întâlnite în rândul persoanelor de vârsta a treia. În loc să iei laxative mai bine bea un pahar de suc de roșii pe stomacul gol pentru a elimina acest inconvenient. Fibrele din sucul de roșii protejează ficatul, reglează digestia, previn crampele și acumularea gazelor intestinale.
      5. Descompune homocisteina
      Datorită conținutului ridicat de vitamina B6 sucul de roșii poate susține în mod eficient capacitatea organismului de a descompune homocisteina în molecule inofensive.
      Homocisteina este un compus care poate deteriora structura vaselor de sânge, cauzând boli cardiace.
      6. Detoxifică organismul
      Sucul de roșii conține clor și sulf, accelerând procesul de eliminare a toxinelor din organism. Rinichii și ficatul sunt organele care neutralizează substanțele nocive din corp, iar doza de clor și sulf din această băutură naturală le protejează de infecții. Pentru a realiza o detoxifiere completă a organismului nu este nevoie decât să bei un pahar de suc de roșii în fiecare dimineață.
      7. Tratează acneea și reglează producția de sebum
      Acest suc este util și în lupta împotriva acneei. Neutralizează decolorarea pielii cauzată de cicatricile lăsate de coșuri, previne apariția leziunilor și accelerează vindecarea celor existente. De asemenea, reduce dimensiunea porilor și stopează luciul inestetic cauzat de producția excesivă de sebum.
      8. Energizează tot organismul
      Sucul consistent este o sursă excelentă de antioxidanți, care elimină radicalii liberi din organism. În acest mod un simplu pahar de suc de roșii te ajută să-ți menții aspectul tânăr, să previi ridurile și să ai mereu multă energie. Renunță la cafea în favoarea acestei băuturi și nu vei avea nimic de regretat.
      9. Tratează părul deteriorat și intensifică strălucirea șuvițelor
      Vitaminele și fierul din componența sucului de roșii adaugă vitalitate, volum și strălucire părului. De asemenea, tratează eficient mătreața și elimină senzația de arsură sau de mâncărime de la nivelul scalpului. Nu trebuie decât să aplici suc de roșii pe tot scalpul și pe lungimea părului după ce te-ai clătit de șampon, să-l lași să acționeze 4-5 minute, apoi să-l clătești cu apă rece, la fel ca pe un balsam.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cercetătorii de la Spitalul Universitar din Lausanne, Elveția, au studiat asocierea dintre frecvența și durata unui pui de somn și riscul de complicații ale bolilor cardiovasculare fatale și non-fatale.
      Urmărind 3.462 de persoane cu vârste cuprinse între 35 și 75 de ani timp de aproape cinci ani, oamenii de știință elvețieni au descoperit că cei care au tras un pui de somn ocazional – o dată sau de două ori pe săptămână, între cinci minute până la o oră – au avut 48% mai puține șanse să sufere de un atac de cord, accident vascular cerebral sau insuficiență cardiacă decât cei care nu au dormit deloc.
      58% dintre persoanele studiate nu dormiseră deloc în timpul zilei, circa unu din cinci (19%) au spus că au tras un pui de somn în timpul zilei o dată sau de două ori pe săptămână, iar circa unu din 10 (12%) dormiseră în timpul zilei în trei până la cinci zile. Aproximativ 11% dintre respondenţi dormiseră în timpul zilei de şase până la şapte ori pe săptămână.
      În perioada de monitorizare de cinci ani au fost consemnate în rândul participanţilor 155 de evenimente cardiovasculare, precum infarct şi accident vascular cerebral.
      Studiul de observație a descoperit că nicio asociere nu a apărut pentru o frecvență mai mare sau pentru o durată mai mare.
      „Subiecţii care dormeau în timpul zilei o dată sau de două ori pe săptămână au avut un risc mai mic de evenimente asociate bolilor cardiovasculare, în timp ce nu a fost identificată nicio asociere în funcţie de o frecvenţă mai mare a somnului sau de durată”, a declarat doctor Nadine Häusler din cadrul Spitalului Universitar din Lausanne.
      „Mulţi dintre noi ar putea să dorească să tragă câte un pui de somn de 40 de minute, însă este nevoie de mai multe dovezi înainte de a putea spune că somnul regulat în timpul zilei ajută la reducerea riscului de infarct sau accident vascular cerebral”, a precizat Vanessa Smith de la British Heart Foundation.
      Naveed Sattar, profesor de Medicină Metabolică la Universitatea din Glasgow, este de părere că cei care trag un pui de somn o dată sau de două ori pe săptămână au un stil de viață sănătos sau organizat, dar că cei care dorm zilnic la prânz sunt probabil mai bolnavi.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Încetinește procesul de îmbătrânire
      Vitamina C este un antioxidant puternic și poate împiedica acțiunea radicalilor liberi asupra organismului. În timp, acumularea radicalilor liberi în organism poate fi periculoasă și poate duce la accelerarea procesului de îmbătrânire, dar și la apariția bolilor cardiovasculare, a artritei sau a cancerului.
      Îmbunătățește circulația sangvină
      Câteva studii au dovedit că vitamina C, consumată în doze mici, poate contribui la dilatarea vaselor de sânge și poate preveni afecțiuni precum tensiunea arterială, atacul de cord sau angina pectorală. Este de obicei recomandată persoanelor care suferă de insuficiență cardiacă sau hipertensiune arterială.
      Tratează afecțiunile pielii
      Vitamina C poate fi un ajutor de nădejde pentru reducerea ridurilor și îmbunătățirea elasticității pielii. Din acest motiv, ea se regăsește frecvent în cremele hidratante pentru ten și corp. De asemenea, vitamina C reprezintă un factor esențial în producția de colagen, o proteină care se găsește în țesuturile conjunctive ale corpului. Astfel, vitamina C ajută la accelerarea procesului de vindecare a rănilor, de la zgârieturi minore, la răni mai adânci, arsuri sau fracturi.
      Ameliorează astmul și problemele căilor respiratorii
      Având un rol antioxidant și antihistaminic, vitamina C ameliorează crizele de astm și îmbunătățește funcționarea plămânilor și a căilor respiratorii. Dozele zilnice de vitamina C influențează producția de histamină, acea substanță care produce inflamațiile în cazul bolnavilor de astm. De asemenea, mai multe studii au demonstrat că vitamina C reduce bronhoconstricția care apare atunci când depunem efort fizic intens, în urma căruia ne confruntăm cu stări de tuse și respirație îngreunată.
      Ajută la scăderea colesterolului
      Nivelul ridicat al colesterolului din sânge poate duce la apariția mai multor afecțiuni grave în organism, însă acesta poate fi ținut sub control cu ajutorul consumului de vitamina C. Ea stimulează conversia colesterolului în săruri biliare, care pot fi eliminate mai ușor din organism.
      Reduce stresul
      Creierul este atacat de o mulțime de factori dăunători, iar sistemul nervos este mereu afectat de stres și efectele sale nocive. De aceea, este important să îți protejezi organismul și sistemul nervos, printr-un consum zilnic de vitamina C.
      Așadar, consumul de vitamina C contribuie la regenerarea țesuturilor, întreținerea articulațiilor și a vaselor de sânge și protejează organismul de afecțiunile cardiovasculare și de problemele respiratorii. Vitamina C se găsește într-o mulțime de fructe și legume, cum ar fi portocale, lămâi, kiwi, pepene, spanac, mazăre, varză și conopidă. 
      femeia.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Beneficiile ar proveni din polifenoli, compuși care sunt mai puțin găsiți la vinul alb, bere sau cidru, spune echipa King’s College London. Un pahar de vin roșu timp de o săptămână a fost suficient pentru a face diferența, dar cercetătorii spun că descoperirile nu sunt o scuză pentru un exces. Polifenolii, cum ar fi resveratrolul din pielea strugurilor roșii, sunt micronutrienți despre care se crede că au proprietăți benefice și acționează ca un combustibil pentru microbii utili care trăiesc în interiorul intestinului nostru.
      Flora intestinală conține trilioane de bacterii și alte microorganisme, iar această comunitate de microbi „prietenoși” ne ajută să ne menținem sănătoși.
      Cercetătorii au arătat că mici modificări ale microbiotei noastre, care ne poate face mai susceptibili la boli precum sindromul de colon iritabil, boli de inimă și obezitate și poate chiar să ne afecteze starea de spirit și sănătatea mentală sunt cauzate de stilul nostru de viață, precum și a unor diete și tipuri de medicamente. Toate acestea pot deranja ecosistemul intestinal fin echilibrat.
      Studiul, publicat în revista Gastroenterology, a analizat mii de oameni care trăiesc în Marea Britanie, SUA și Olanda. Participanții au fost întrebați despre dieta lor și cât de mult și ce tip de alcool beau de obicei. Microbiota intestinală a consumatorilor de vin roșu a fost mai diversă decât cei care nu consumau vin roșu. Consumul ocazional – un pahar pe săptămână sau în două săptămâni – părea să fie suficient. Niciunul dintre participanți nu a fost recunoscut ca făcând excese de alcool. Cercetătorii spun că un consum exagerat nu este recomandat și ar avea, probabil, un efect negativ asupra bacteriilor din intestine, precum și asupra sănătății generale a unei persoane.
      „Acesta este un studiu de observație, deci nu putem dovedi că efectul pe care îl vedem este cauzat de vinul roșu”, spune Caroline Le Roy, cercetătoare în cadrul studiului. „Dacă trebuie să alegeți astăzi o băutură alcoolică, vinul roșu este varianta optimă, deoarece pare că poate exercita un efect benefic asupra organismului și a microbilor intestinali, care, la rândul lor, pot ajuta la ținerea sub control a greutății și la scăderea riscului de boli de inimă”, a adăugat ea.
      Nu trebuie să bei în fiecare zi și totuși este recomandat să consumi alcool cu moderație, spune experta.
      „Rezultatele acestui studiu sunt interesante, iar efectele dietei noastre asupra bacteriilor din intestinul nostru sunt o zonă cu adevărat interesantă a științei. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări înainte de a face concluzii ferme despre aportul de vin roșu și modificările florei intestinale și dacă acest lucru poate duce la beneficii tangibile pentru sănătate”, este de părere și Alex White, expert  în nutriție la British Nutrition Foundation.
      „Trebuie amintit că nivelurile ridicate de aport de alcool sunt legate de un risc crescut de o serie de probleme de sănătate, inclusiv unele tipuri de cancer, boli de inimă, accident vascular cerebral și boli hepatice, și că pentru a menține riscurile pentru sănătate de la alcool la un nivel scăzut, se recomandă ca adulții să nu bea mai mult de 14 unități pe săptămână în mod regulat.”, a mai spus el.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dieta Rina este recomandată și de unii medici nutriționiști și cardiologi în cazul celor care suferă de boli cardiovasculare. Conform acestora, dieta Rina are beneficii în reglarea ratei metabolismului.
      Acest regim a fost conceput de un sportiv american și presupune o combinație exactă a anumitor alimente, cu rezultate vizibile încă din primele zile de regim. Mai exact, dieta Rina presupune ca regimul alimentar să fie bazat pe disocierea alimentară, ceea ce înseamnă că într-o zi se consumă un sigur tip de aliment.
      Aşa cum am menţionat mai sus, regimul se bazează pe disocierea alimentară, astfel că într-o zi se poate consuma numai un tip de alimente, cum ar fi proteinele, de exemplu, iar la micul dejun doar fructe.
      Alimentele permise în dieta Rina se încadrează în următoarele patru categorii:
      Proteinele: carne de pui, peşte, vită, carne de porc, brânză, lapte, ouă, etc
      Amidonul: soia, orez, linte, fasole uscată, fulgi de soia, năut, cartofi, etc
      Carbohidraţii: făina albă, făina de grâu integral, făina de hrişcă, făina de porumb, spachete, lasagna, cuscus, fidea, etc
      Vitaminele: numai fructe şi legume
      Dieta Rina – reguli generale
      Micul dejun. Pe durata celor 90 de zile de regim alimentar special, singurul lucru neschimbat va rămâne micul dejun. Acesta va fi compus mereu din fructe, fie că sunt proaspete, uscate sau oleaginoase, legume proaspete sau semințe, în diverse combinații. În plus, la micul dejun se poate consuma ceai sau cafea (neîndulcite).
      Ziua 1 – ziua proteinelor. După micul dejun, masa de prânz trebuie să conțină carne roșie la grătar, carne de pui sau curcan fiartă, pește . Exemple: 3 felii de piept de pui gătite la cuptor sau 3 ouă fierte. Per total, prânzul trebuie să conțină cel puțin 200 de grame de alimente cu proteine. Pe lângă carne sau brânzeturi, la prânz se poate adăuga o salată condimentată cu sare, piper sau diverse ierburi aromatice, însă fără ulei. Tot la prânz sunt permise pastele sau o supă cu o felie de pâine. Cina va consta mereu în același meniu ca la prânz, doar că într-o cantitate mai mică. În plus, de pe listă se va tăia pâinea și supa.
      Ziua 2 – ziua legumelor. Dacă micul dejun îl știm deja, prânzul va consta de data ceasta în legume gătite fie la cuptor, fie la aburi, peste care se poate adăuga un sos de roșii și verdețuri. Cina, după cum am spus anterior, va consta în aceleași alimente ca la prânz, doar că într-o cantitate mai mică.
      Ziua 3 – ziua carbohidraţilor. Micul dejun ca de obicei, iar la prânz avem de ales dintre paste cu sos de roșii, pizzza cu sos de roșii sau roșii proaspete, mozzarella, prăjituri, îngheţată, ciocolată neagră,etc. La cine se va respecta regula de alimente de la prânz, dar într-o cantitate mică.
      Ziua 4 – ziua fructelor şi vitaminelor. În a patra zi de dieta Rina singurele alimente permise sunt cele de la micul dejun, respectiv fuctele, legumele și semințele. Partea bună în această zi este că nu există o cantitate maximă impusă.
      Dieta Rina – programul meselor
      Ca în orice dietă, este important să fie respectat programul de masă, în așa fel încât metabolismul să funcționeze la capacitate maximă. Astfel, există trei perioade ce trebuie respectate cu strictețe:
      1. Perioada de purificare. Între 4 dimineața și până la prânz se mănâncă fructe și legume prospete la interval de două ore.
      2. Perioada de ingestie. Începând cu ora prânzului și până la ora 20:00, nu contează cantitatea de alimente ingerate, ci mai degrabă combinarea corectă a acestora, precum și intervalul de timp dintre mese.
      3. Perioada de digestie. De la 20:00 și până la 4 dimineața nu se mai consumă niciul fel de aliment.
      Pentru ca dieta Rina să funcționeze și să aibă rezultatele dorite este necesar să fie respectat meniul disociat amintit mai sus. Zilele descrise anterior se vor repeta întocmai, fără a schimba ordinea. În plus, se recomandă un consum cât mai mare de apă.
      alistmagazine.ro
  •