Ce beneficii are trecerea la ora de iarnă?


    În weekend-ul următor, în noaptea de 26 spre 27 octombrie, vom trece la ora de iarnă. Ora 04.00 va deveni ora 03.00. Beneficiul este evident: vom dormi mai mult dimineața!

2163036.jpeg

De asemenea, ne vom bucura de mai multă lumină naturală pe parcursul activităților întreprinse în prima jumătate a zilei.

Există însă și efecte adverse. Potrivit specialiștilor, modificarea orei afectează în special persoanele care suferă de depresie și cele care au probleme emoționale.

Statele Uniunii Europene trebuie să decidă dacă vor rămâne permanent la ora de vară sau la ora de iarnă şi din anul 2021 hotărârea trebuie pusă în practică. Conform specialiştilor, organismul uman se adaptează la ora de iarnă în circa 15 zile.

Țările europene care decid să menţină permanent ora de vară vor efectua ultima schimbare în ultima duminică din martie a anului 2021. Iar cei care decid să adopte ora de iarnă vor schimba ultima oară ceasurile în ultima duminică a lunii octombrie din 2021.

Majoritatea specialiștilor susțin alegerea orei de vară, în ideea că o oră de lumină în plus va conduce la scăderea numărului de accidente rutiere, va reduce consumul de energie și va scădea rata infracționalității: majoritatea accidentelor și a infracțiunilor se petrec pe întuneric.

unica.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator Parastasu matii

Postat

Licrati mai mult si cu asta sa finisat beneficiile

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Interdicția respectivă a început în perioada când nu existau metode eficiente de tratament și de prevenire a transmiterii HIV de la mamă la copil. Problema a fost relevată în anul 2018, în cadrul analizei legislației naționale în domeniul HIV, efectuată de PNUD Moldova și UNAIDS, când Asociația Obștească, „Inițiativa Pozitivă” a început să lucreze asupra unui șir de chestiuni din acest raport.
      În anul 2019, organizația non-guvernamentală „Mamele pentru viață”, a comunicat publicului larg despre un caz, când unei femei HIV pozitive i-a fost refuzat serviciul de fertlizare in vitro. În acest context, cele două organizații s-au adresat Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, unde, în luna decembrie 2019, a fost creat un grup de lucru care a elaborat amendamentele necesare în ordinile ministerului. 
      Președinta Asociației Obștești „Mamele pentru viață”, Irina Belevțova, susține că trăiește cu HIV de 21 de ani și a trecut și ea prin momentul în care a fost nevoită să se împace cu gândul că nu va mai putea avea copii niciodată. 
      „Femeile care trăiesc cu HIV, pe lângă toate fricile legate de statutul lor, trec și printr-un proces complicat de autostigmatizare, iar faptul că sistemul medical din Moldova nu este întotdeauna de partea lor și încearcă să le ia șansa de a avea copii, nu le ajută deloc. Eu le înțeleg pe aceste femei, știu prin ce trec ele. Asta m-a motivat cel mai mult să mă implic și să depun tot efortul, ca femeile care trăiesc cu HIV să poată avea copii”, spune Belevțova.
      Directorul general al Asociației Obștești „Inițiativa Pozitivă”, Ruslan Poverga a menționat că „acesta este un caz când oamenii nu au tăcut, asociațiile obștești s-au autosesizat și au căutat soluții, iar autoritățile au ascultat și au soluționat problema”.
      În Republica Moldova, conform datelor estimate de Centrul Sănătatea Reproducerii și Genetica Medicală, 20% din numărul total de cupluri de vârstă reproductivă suferă de o formă sau alta de infertilitate, iar pentru 2,5% dintre femei, fertilizarea in vitro poate fi singura posibilitate de a mai avea copii. 
      agora.md
    • julia122997
      De julia122997
      Lapte degresat
      Laptele degresat, fără grăsimi a făcut ravagii în anii 90, când dietele cu conținut scăzut de grăsimi erau în vogă. Iar studiile arată că, grăsimea crește pofta de mâncare.
      Lapte integral
      Spre deosebire de laptele degresat, laptele integral are conținutul de grăsime intact. Deși o cană de lapte integral conține cinci grame de grăsimi saturate, aceasta poate face parte dintr-un regim alimentar sănătos.
      De asemenea, prăjiturile și brioșele făcute cu lapte integral tind să nu se usuce la fel de mult și să aibă o textură mai fină.
      Lapte fără lactoză
      Produsele lactate fără lactoză sunt o opțiune excelentă pentru persoanele care sunt intolerante la lactoză. Laptele fără lactoză conține toate elementele componente benefice (cum ar fi calciul și alți nutrienți) care se găsesc în laptele obișnuit.
      Lapte de migdale
      Unul dintre cele mai populare tipuri de lapte pe bază de plante de pe piață, laptele de migdale este semnificativ mai scăzut în calorii, grăsimi și proteine decât laptele de vacă. Este mai bogat în vitamine și minerale, în special vitamina E.
      Deși îl poți folosi la gătit și la coacere, laptele de migdale are o aromă și o textură mai scăzute decât laptele de vacă.
      Laptele de caju
      La fel ca laptele de migdale, laptele de caju are un conținut scăzut de calorii și grăsimi. El este asemenea, o sursă bună de grăsimi polinesaturate, vitamina, A și vitamina E.
      Cu o textură bogată în nuci, cremoasă, laptele de caju este un adaos excelent la smoothie-uri.
      Lapte de ovăz
      Cunoscut pentru textura sa cremoasă și aroma sa plăcută, laptele de ovăz câștigă din ce în ce mai mult teren.
      Deși conține mai multe calorii decât multe alte tipuri de lapte pe bază de plante, aduce, de asemenea, un aport mai mare în proteine. Textura sa cremoasă provine de la numărul mai mare de carbohidrați existent din laptele de ovăz, care oferă și o cantitate suplimentară de fibre.
      Mulțumită aromei și texturii mai puternice a laptelui de ovăz, a devenit un lapte popular bazat pe plante în magazinele de cafea.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Poate fi foarte dificil sau chiar imposibil pentru o femeie să rămână însărcinată în mod natural după vârsta de 50 de ani, dar cu ajutorul noilor tratamente de reproducere asistată ar putea fi un vis realizabil. În general sarcina la 50 de ani presupune recurgerea la fertilizarea in vitro, iar șansa de a avea un copil este de aproximativ 1%.
      Ce avantaje are sarcina la 50 de ani?
      Femeile care au ajuns la vârsta de 50 de ani nu trebuie neapărat să renunțe la dorința de a avea un copil, ci chiar există efecte benefice ale unei sarcini în această etapă din viață:
      1. Femeile de peste 50 de ani au mai multă experiență și stabilitate financiară
      În acest interval de vârstă este mult mai probabil ca o femeie să aibă o viață stabilă și să fi ajuns la un nivel salarial confortabil, cu economii substanțiale.Când vine vorba despre cheltuielile asociate cu sarcina și cu îngrijirea bebelușului nu va fi foarte complicat să se descurce și va avea fonduri suficiente. De asemenea, o femeie de 50 de ani are o stare emoțională stabilă, are experiență de viață și se acceptă așa cum este, cu defecte și calități.
      2. Copiii cu mame mai în vârstă au realizări importante
      Copiii care se nasc după o sarcină la o vârstă mai înaintată au tendința de a fi stângaci. Structura specifică a creierului unei persoane stângace oferă o gamă foarte largă de posibilități, crescând șansa de a avea realizări substanțiale de-a lungul vieții.În cadrul studiilor de specialitate s-a constatat că peste 90% dintre copiii cu mame mai în vârstă au rezultate excelente la școală.
      3. Femeile care nasc mai târziu trăiesc mai mult
      Potrivit specialiștilor, nașterea la o vârstă înaintată poate prelungi durata de viață, ajungându-se la o speranță de viață de 80-90 de ani. Acest lucru se întâmplă pentru că genele care le permit femeilor în cauză să susțină sarcina și să nască mai târziu întârzie și procesul de îmbătrânire care crește riscul de îmbolnăviri.
      Riscurile și complicațiile asociate cu sarcina la 50 de ani

      Deși numărul de femei care rămân însărcinate și nasc după 50 de ani a crescut în ultimii ani trebuie cunoscute și riscurile pentru mame și copii.
      Iată care sunt complicațiile care pot apărea:
      1. Cancerul
      Femeile mai în vârstă care recurg la tratamente de fertilitate pentru a rămâne însărcinate au un risc ridicat de cancer la sân. Potrivit specialiștilor, administrarea hormonilor suplimentari poate interacționa negativ cu procesul normal de îmbătrânire a celulelor de la nivelul sânilor.
      2. Probleme cu inima
      Stresul și presiunea la care este supusă inima femeilor de peste 50 de ani ca urmare a sarcinii au fost adesea comparate cu participarea la maraton la o vârstă înaintată. Cu cât femeia are o vârstă mai ridicată, cu atât pot apărea mai multe complicații.Începând cu vârsta de 40 de ani se accentuează riscul de preeclampsia, care crește proporțional cu trecerea timpului.
      3. Placenta previa
      Riscul apariției acestei complicații în timpul sarcinii este foarte mare după 50 de ani, fiind caracterizată prin creșterea placentei în zona inferioară a uterului și blocarea totală sau parțială a deschiderii colului uterin. Consecințele pot fi nașterea prematură și hemoragiile vaginale severe.
      4. Riscuri pentru bebeluș
      Bebelușii cu mame de peste 50 de ani au un risc crescut de boli cardiace și malformații. De asemenea, se pot naște înainte de termen.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Sauna cu infraroșu folosește lumina pentru a produce căldură. Spre deosebire de varianta tradițională, nu încălzește aerul din jurul tău, ci utilizează energia electromagnetică pentru a încălzi direct corpul. „Această variantă eficientă de saună pătrunde rapid în țesuturi și încălzește organismul uman înainte de a acționa asupra aerului”, explică dr. Vivian Eisenstadt, terapeut specializat. Potrivit specialiștilor, numai 20% din căldura emisă de sauna cu infraroșu va ajunge în aer, iar restul de 80% se va regăsi în interiorul corpului.
      Iată care sunt principalele beneficii pe care ți le asigură sauna cu infraroșu:
      1. Reducerea stresului
      Principalul beneficiu asociat cu utilizarea saunei cu infraroșu este neutralizarea stării emoționale negative cauzate de stresul acumulat acasă ori la serviciu. Mediul cald, liniștea care te înconjoară și lipsa diferitelor lucruri care îți distrag atenția transformă sauna cu infraroșu în remediul ideal pentru stimularea circulației sângelui și creșterea producției de endorfine.Acești compuși acționează ca un analgezic natural și îți vor da o stare de optimism tot restul zilei.
      2. Diminuarea durerilor musculare și relaxarea intensă
      Acest tip de saună relaxează mușchii și reduce intensitatea durerilor care îi afectează. De asemenea, sauna tratează durerile cauzate de artrită sau inflamații și te revitalizează după antrenamentele foarte solicitante.
      În timpul saunei crește temperatura corpului, ceea ce cauzează dilatarea vaselor de sânge și intensificarea ritmul circulației, fiind stimulat procesul de vindecare și refacere a tuturor țesuturilor. Este recomandat să folosești acest tratament dacă practici sport de performanță sau pentru a elimina tensiunea acumulată la nivelul mușchilor și a neutraliza acidul lactic.
      3. Evacuarea toxinelor din organism
      Majoritatea persoanelor nu transpiră în fiecare zi. Transpirația abundentă are, însă, multiple beneficii pentru sănătate. Prin acest proces se elimină substanțele nocive care pot stagna în organism și crește capacitatea rinichilor de a filtra sângele în mod optim.
      Pe măsură ce căldura din sânge se apropie de suprafața pielii, sistemul nervos va trimite semnale spre glandele sudoripare. Transpirația are rolul de a răcori corpul și conține 99% apă. Sauna cu infraroșu asigură, însă, o transpirație profundă, care reduce nivelul de plumb, cupru, zinc, nichel, mercur și alte elemente chimice care se acumulează în corp în urma activităților zilnice.
      4. Vindecarea pielii și reducerea ridurilor
      Sauna de acest tip este și secretul pielii sănătoase și revitalizate. Transpirația curăță pielea pentru că elimină stratul de celule moarte și dă un aspect întinerit, mult mai proaspăt.Prin intermediul saunelor vei putea elimina bacteriile de la suprafața pielii, iar curățarea porilor va face pielea mult mai catifelată, fără să aplici cantități mari de creme sau seruri faciale.
      În cadrul studiilor realizate s-a constatat că sauna cu infraroșu stopează deteriorarea colagenului, care are drept rezultat lăsarea pielii și apariția ridurilor.Vei combate și acneea sau descuamarea tenului.
      5. Tratarea insomniei
      Folosirea frecventă a saunei cu infraroșu favorizează un somn profund și liniștit. Calmul și producția crescută de endorfine ameliorează semnificativ calitatea orelor de odihnă și previn somnul agitat sau întrerupt.
      6. Accelerarea procesului de slăbire
      Transpirația și încălzirea corpului vor stimula organismul să ardă mai multe calorii. Sauna cu infraroșu accelerează circulația sângelui, elimină excesul de sodiu, combate retenția de apă și te ajută să-ți reconturezi corpul așa cum îți dorești. În același timp dă un impuls util metabolismului care se menține mai multe ore, fiind o soluție eficientă pentru a ajunge mai rapid la greutatea ideală.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      În majoritatea zilelor copiii mănâncă și stau jos foarte multe ore uitându-se la televizor, testând jocuri video sau folosind diferite dispozitive electronice. Acest scenariu explică și numărul tot mai mare de cazuri de obezitate infantilă, care favorizează hipertensiunea arterială, diabetul și bolile cardiace. Contează foarte mult să te orientezi spre câteva sporturi potrivite pentru copii până în 7 ani pentru a-i transmite celui mic bucuria mișcării și a-l ajuta să descopere cât de distractiv și captivant poate deveni sportul care îi place. 
      Copiii au foarte multă energie și este esențial să o consume prin intermediul sportului pentru a menține un ritm optim de dezvoltare a organismului. Nu te lăsa prins în capcana unui program aglomerat la serviciu, care te face să-i cumperi copilului dispozitive electronice și să-l lași să stea mereu acasă, ci monitorizează-i activitatea pentru a te asigura că face zilnic mișcare și este sănătos. Analizează activitățile propuse și ajută-ți copilul să devină mai alert, în loc să fie absorbit de tehnologie și mediul online. Vei pune bazele unui stil de viață benefic până la vârsta adultă.
      Iată principalele sporturi potrivite pentru copii până în 7 ani:
      1. Înotul
      Este un sport pe care copiii îl pot începe la vârsta de 2-5 ani, care îi va ajuta să uite de teama de înălțimi sau de apă. Odată învățat nu se va uita. Înotul este foarte util pentru dezvoltarea abilităților copilului de a se descurca singur, fără să concureze cu nimeni altcineva.
      Cum îți ajută copilul: Înotul ameliorează funcționarea plămânilor copiilor pentru că îi învață să-și controleze respirația când sunt în apă. De asemenea, asigură coordonarea între mișcări și creșterea masei musculare datorită mișcărilor specifice.
      2. Mersul pe bicicletă (ciclismul)
      Majoritatea copiilor vor fi încântați să aibă o bicicletă, mai ales dacă are culoarea lor preferată, așa că nu pierde ocazia de a transforma entuziasmul celui mic într-o activitate benefică. Mersul cu bicicleta poate începe între 2 și 5 ani și va crea un sentiment de libertate, independență și bucurie pentru propriile realizări. Mergeți cu bicicleta împreună pentru a-i da un exemplu practic despre plăcerea acestui sport pe termen lung.
      Cum îți ajută copilul: Primul lucru pe care îl va învăța copilul când merge cu bicicleta va fi atenția la drum și la celelalte vehicule. Îi va crește și rezistența fizică. În plus, va deveni mai calm, disciplinat, răbdător și va avea o imagine pozitivă despre propria persoană.Mersul cu bicicleta ameliorează coordonarea între reflexe și mișcări, stimulează mușchii din zona picioarelor, îmbunătățește echilibrul, previne obezitatea și optimizează funcțiile inimii.
      3. Alergarea
      Este o activitate care devine din ce în ce mai populară, având în vedere numărul în creștere de curse de maraton. Este un sport ideal pentru copii, începând cu intervalul de vârstă 2-5 ani. Costurile sunt foarte reduse, vizând în primul rând încălțămintea confortabilă, iar mișcarea va deveni un stimulent mult mai important decât televizorul.
      Cum îți ajută copilul: Alergarea crește puterea de concentrare, îmbunătățește rezistența fizică și masa musculară și protejează inima. Antrenamentele frecvente vor asigura funcționarea optimă a sistemului imunitar și vor proteja plămânii, reducâd riscul de gripă și răceală în orice sezon.
      4. Mersul pe jos
      Poate nu consideri că mersul pe jos este un sport în sine, dar să știi că a fost încadrat între cele mai utile activități fizice pentru copii. 
      Cum îți ajută copilul: Dacă vei face plimbări lungi împreună cu cel mic vă veți apropia în timp ce respirați aer curat. De asemenea, îl poți învăța să aprecieze frumusețea naturii din jur, iar mișcarea va fortifica mușchii de la nivelul picioarelor, va preveni obezitatea și va ameliora echilibrul.
      5. Gimnastica
      Iată un sport olimpic din ce în ce mai atractiv pentru copii. Antrenorii specializați îi pot dezvălui copilului tău secretele gimnasticii și este posibil să-i descopere un talent aparte. Se recomandă începerea gimnasticii de la vârsta de 6 ani.
      Cum îți ajută copilul: Gimnastica ameliorează echilibrul și flexibilitatea. Copilul tău va deveni foarte agil și va fi încurajat să nu se teamă de obstacole pentru că știe că poate face orice își propune.
      6. Tenisul
      Jucătorii de tenis precum Rafael Nadal sau Roger Federer au inclus tenisul pe harta internațională a sporturilor, iar această activitate care stimulează spiritul competitiv atrage din ce în ce mai mulți copii. Tenisul este recomandat începând cu vârsta de 6 ani.
      Cum îți ajută copilul: Cel mic va învăța să calce cu atenție și să ia decizii rapide, în mișcare. Încurajează copilul să-și creeze o strategie pentru a câștiga și să învețe tehnica mișcărilor. Vor crește forța brațelor și acuratețea mișcărilor, fiind stimulate funcțiile inimii.
      eva.ro
  •