Care sunt motivele principale ale căderii părului la femei


    Aproape jumătate dintre femei se confruntă cu episoade de cădere a părului până la vârsta de 40 de ani.

jennifer-lawrence-nightmare-alley.jpg

Există mai multe motive care pot duce la căderea părului:

1. Stresul

În general, stresul de zi cu zi nu afectează părul, dar un șoc fizic sau emoțional, sau stresul puternic care se întinde pe o perioadă mai lungă de timp poate duce la căderea părului. Motivul este că foliculii încetează să mai producă fire noi pentru o perioadă de timp. De aceea, căderea părului poate apărea chiar și la câteva luni după evenimentul stresant. Din fericire, părul va crește din nou odată cu trecerea peste perioada respectivă, deci este recomandat să îți ocupi timpul cu activități relaxante.

2. Nașterea unui copil

După naștere, nivelurile de estrogen scad din nou la normal, ceea ce cauzează pierderea părului pentru câteva luni. Acesta este un lucru normal iar părul ar trebui să își revină cam până într-un an de la naștere.

3. Probleme tiroidiene

Hipotiroidia sau hipertiroidia duc la căderea părului din cauză că foliculii nu primesc resursele necesare pentru a produce fire de păr. Dacă acesta este cazul, doctorul ar trebui să îți prescrie un medicament pentru a rebalansa hormonii, ceea ce te va ajuta și cu problema părului.

4. Coafura și styling-ul

Prinderea părului în coadă, coc și împletituri poate duce la rărirea lui. Dacă părul este prins zilnic în coadă sau aranjat într-un fel în care stă prea strâns, în timp, acest lucru poate duce la căderea lui, purtând numele de alopecie de tracțiune. Și bigudiurile electrice sau alte produse care implică încălzirea excesivă a părului îl afectează. Cea mai bună soluție este să alegi coafuri mai lejere, iar dacă îți prinzi părul să nu fie foarte strâns.

5. Alimentație necorespunzătoare

Căderea părului din cauza alimentației poate surveni fie din faptul că nu mănânci cât trebuie, fie că mănânci cât trebuie, dar nu ce trebuie. Alimentația care duce lipsă de vitamine precum fierul și magneziul, dar și bolile de alimentație precum anorexia afectează părul. Pentru a rezolva problema, este recomandat să ai o dietă bogată în proteine și vitamine.

6. Anemia

Anemia este alt motiv care duce la căderea părului. Lipsa de fier poate fi rezolvată printr-o dietă bogată în alimente ce conțin fier, cum ar fi spanacul sau carnea roșie. Este recomandat să consulți un medic în legătură cu deficiența de fier.

7. Genetica

Căderea părului poate apărea și dacă a existat această situație la unul dintre părinți. Soluțiile în acest caz sunt produsele precum monoxidil-ul, care opresc căderea părului și îl întăresc, sau intervențiile chirurgicale.

8. Anumite medicamente

Anumite medicamente, precum Warfarin, folosit pentru subțierea vaselor de sânge, sau steroizii anabolizanți favorizează căderea părului.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Cauzele pentru care părul se rărește
      Potrivit medicului dermatolog Michelle Blaisure, specializat în tricologie, principala cauză de rărire a părului atât la bărbați, cât și la femei, este alopecia androgenetică. Acest lucru înseamnă că poți moșteni gene de la mama sau tatăl tău care determină rărirea părului, fiind astfel aproape imposibil de evitat. „Aproximativ 60-70 la sută dintre bărbați vor avea părul mai rar până la vârsta de 60 de ani. 20% dintre femei moștenesc această genă, dar în cazul femeilor, căderea părului poate fi influențată și de unele tulburări hormonale”, declară medicul, citat de stylecaster.com.
      Căderea excesivă a părului este de obicei unul dintre primele semne care arată că există un dezechilibru în organism. Iar dacă îți „maltratezi” părul prinzându-l în cozi strânse, cocuri sau împletituri, devii și mai predispusă la rărirea părului.

      Căderea părului este un efect secundar al unui număr mare de afecțiuni, în special în cazul femeilor. Iată care sunt cele mai comune:
      Predispoziția genetică
      Acest lucru înseamnă că ai moștenit o sensibilitate față de un hormon numit dihidrotestosteron (DHT). DHT face ca părul să devină mai mic și mai subțire. Bărbații de obicei rămân complet fără păr în zona creștetului, în timp ce femeile se confruntă cu rărirea accentuată a părului. În ambele cazuri, este posibil să apară și microinflamații la nivelul foliculilor, manifestate sub forma umflăturilor, roșelii și iritației.
      Afecțiuni ale glandei tiroide
      Căderea părului mai poate fi un semn că glanda tiroidă, care este situată la nivelul gâtului și secretă hormoni ce reglează metabolismul, produce o cantitate mică de hormoni. Efectele hipotiroidismului sunt păr uscat, casant și căderea excesivă. Pe de altă parte, hipertiroidismul, atunci când tiroida produce prea mult hormon tiroidian, cauzează căderea părului și un scalp gras.
      Consumul insuficient de proteine
      Apare de obicei în cazul persoanelor vegane din cauza lipsei de vitamina B12, pe care organismul o preia din alimente de origine animală. „Proteinele din plante nu oferă vitamina B12 și acestea trebuie combinate pentru ca organismul să poată folosi corect toți aminoacizii de care are nevoie pentru a funcționa normal. Căderea părului poate apărea și dacă mănânci prea multe proteine și prea puțini carbohidrați”, spune medicul.
      Afecțiunile autoimune
      Inflamația care provoacă pierderea părului apare din cauza unei serii de afecțiuni. Printre acestea se numără diabetul de tip 2 (caz în care organismul nu mai controlează nivelul zahărului din sâmge), lupusul (care apare atunci când corpul își atacă propriile țesuturi și organe) sau sindromul ovarelor polichistice (caz în care nivelul ridicat de hormoni masculini provoacă un dezechilibru).
      Alopecia areata este o afecțiune autoimună care provoacă inflamarea foliculilor de păr din cauza faptului că organismul atacă celulele de păr. Apare de obicei sub forma unor zone în care părul cade complet, iar în cazuri mai grave duce la căderea totală a părului de pe cap și față, fiind cunoscută ca alopecia totalis, sau a părului de pe întreg corpul, numită alopecia universalis.
      Alte cauze de inflamație a scalpului care pot duce la căderea părului sunt seboreea, psoriazisul sau foliculita.

      Ce poți face pentru a preveni căderea părului
      Schimbă dieta
      Dacă unele afecțiuni necesită un tratament adecvat, așa cum sunt medicamente prescrise de medici specialiști, există moduri în care să reduci riscul de a te confrunta cu rărirea părului. Este vorba despre schimbare stilului de viață și, în special, a dietei.
      „Descoperim tot mai multe despre importanța unor intestine sănătoase. Intestinele stabilesc aproximativ 70% din imunitatea organismului, astfel că o alimentație variată, bogată în alimente cu mulți nutrienți, precum probiotice, legume și grăsimi sănătoase ne ajută să repopulăm intestinele cu bacterii bune, esențiale pentru sănătate, inclusiv pentru sănătatea părului”, spune medicul.
      Mai exact, ar trebui să reduci zahărul și alimentele procesate din dietă. Medicul recomandă regula 20/80, care înseamnă că ar trebui să mănânci alimente sănătoase în 80% din timp pentru ca organsimul să facă față restului de 20 de procente în care consumi alimente fără nutrienți (pocesate sau fast food).
      Mănâncă cel puțin o dată pe săptămână somon sălbatic sau carne de vită hrănită cu iarbă pentru a beneficia de acizii grași omega 3 în formă naturală. Dacă ești vegetarian, poți lua acest nutrient din semințe de in sau suplimente cu ulei de pește.
      Dormi suficient
      Somnul este esențial pentru majoritatea proceselor desfășurate în organism, inclusiv creșterea sănătoasă a părului. Fiecare persoană ar trebui să doarmă între 7 și 8 opt ore pe noapte. De asemenea, învață să te relaxezi. Stresul este o altă cauză care poate determina căderea părului în cazul femeilor. Mergi pe jos, ascultă muzică și fă mișcare.
      Schimbă ritualul de înfrumusețare
      Părul tău este mai puțin predispus să se rupă sau să cadă dacă îl tratezi cu blândețe. Renunță la extensii, cozile și împletiturile strânse. Dacă rădăcinile părului tău sunt permanent în tensiune, riști să te confrunți cu căderea părului cunoscută drept alopecie de tracțiune.
      În ceea ce privește îngrijirea, ar trebui să te speli pe cap cel puțin de două ori pe săptămână. Pe măsură ce bacteriile se înmulțesc, acestea determină apariția unor probleme ale scalpului care cauzează apoi căderea părului.
      Nu în ultimul rând, dacă observi o rărire accentuată a părului trebuie să mergi la specialist, medicul dermatolog fiind expertul care te poate îndruma către cele mai bune remedii și tratamente, în funcție de problemele care au determinat căderea părului în cazul tău.
      eva.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Caderea parului de dupa nastere nu este permanenta si nu determina aparitia locurilor goale la nivelul scalpului. In general, aceasta cadere ar trebui sa se opreasca la cateva luni dupa nastere. De obicei, caderea parului incepe dupa nastere, nu in timpul sarcinii. Daca observi inca din timpul sarcinii ca podoaba capilara ti se imputineaza pe zi ce trece e posibil sa fie vorba despre un deficit de minerale sau vitamine, despre care ar trebui sa discuti cu medicul tau.
      Aproximativ 90% dintre firele de par iti cresc in acelasi timp, iar 10% se afla in faza de repaus. O data la 2-3 luni, firele de par care s-au aflat in repaus cad si permit altora sa creasca, astfel regenerandu-se podoaba capilara. Cresterea cantitatii de hormoni secretati in organism in timpul sarcinii impiedica caderea parului aflat in faza de repaus, insa dupa nastere, nivelul hormonal revine la valorile normale, ceea ce inseamna ca parul revine la ciclul normal.
      Asadar, toate firele de par care ar fi trebuit sa cada in timpul sarcinii insa nu au facut-o din cauza schimbarilor hormonale, vor cadea in primele luni dupa sarcina. Ceea ce inseamna ca aceasta cadere a parului este temporara si nu e nevoie de tunderea podoabei capilare.
      Dupa nastere, 60% din firele de par pe care le ai in cap pot intra in faza de repaus, pentru ca apoi sa cada. Caderea parului se opreste dupa cateva luni, iar firele de par se regenereaza si proaspata mamica isi va recapata podoaba capilara de dinainte de nastere.
      Alte probleme care ar putea cauza caderea parului la femei
      Caderea parului ar putea fi declansata de orice alta problema care ar putea cauza un dezechilibru al nivelului de estrogen din organism:
      Oprirea administrarii pilulelor contraceptive Avortul Intreruperea de sarcina Dezechilibrele hormonale Cum previi si tratezi caderea parului in timpul sarcinii si dupa nastere
      Exista o serie de lucruri pe care le poti face pentru a preveni, dar si pentru a ameliora caderea parului cauzata de sarcina si schimbarile hormonale ce se petrec datorita acesteia.
      Discuta cu medicul care iti monitorizeaza sarcina despre aceasta problema – acesta este cel in masura sa depisteze daca este vorba despre deficit de minerale sau vitamine ori daca este normal. Evita coafurile precum coada de cal, impletiturile sau buclele, care iti agreseaza parul si faciliteaza caderea acestuia. Adopta o dieta bogata in fructe si legume, care contin flavonoizi si antioxidanti ce ofera protectie foliculilor de par si stimuleaza cresterea parului. Foloseste un sampon si un balsam de par care contine biotina si siliciu. Daca iti usuci parul cu foehnul, seteaza temperatura minima. Nu iti peria parul atunci cand e ud intrucat acesta este mai fragil si se va rupe cu usurinta. Maseaza-ti scalpul cu miscari delicate atunci cand iti speli podoaba capilara, pentru a stimula circulatia sanguina la nivelul radacinilor firelor de par. doc.ro
    • Liberty
      De Liberty
      Buna ziua!
      Pe la mijlocul/sfirsitul lui iulie a inceput sa-mi cada parul in cantitate mult mai mare. In urma a unui sir de analize (detaliate mai jos), medicul endocrinolog mi-a prescris un tratament cu Iodofol, Vamelan, Lamevit si Selencor, care ar trebui sa rezolve problema cu TSH crescut din august pina acum. Spuneti-mi va rog, ce probleme observati din analizele mele? Trebuie sa ma consult cu vreun alt medic specialist? Imi sunt strict necesare toate aceste preparate? caci Lamevit este contraindicat la nefrita, iar eu trec un curs de lecuire la rinichi (am terminat cu Nefrosten si acum iau Biozar). Am 29 de ani, 170cm inaltime, 53kg.
       
      USG glanda tiroida (14-Aug-2013): marita difuz, contur net, L.drept - 21x14x46mm, L.sting-21x14x45mm, Istmul 5mm. Situata tipic. Tesutul glandular neomogen cu mai multe formatiuni transsonice, ce nu exclude focar de infectie, unele calcinate fine. Se recomanda consultatia ORL (am trecut consultatia si medicul a zis ca totul este in regula).
       
      Analize hormoni:
      15-Aug-2013:
      T3     1.17, norma 0.8-1.9
      T4     7.5,   norma 5.0-13
      TSH   0.5,  norma 0.5-4.6
      02-Oct-2013 (26 zi a ciclului):
      FSH               27.5,  norma 1.3-10
      LH                 4.8,    norma 0.7-24.0
      Estradiol       78.0,   norma 77-277
      Progesteron 12.7,   norma 8-78
      Testosteron  0.6,     norma 0.1-.07
      17-Oct-2013:
      FT4              11.8,   norma 11.5-23
      TSH               2.6,   norma  0.4-4.0
      Anti-TPO       84.0, norma 0-100
       
      Comentariul: vara consumam multa Aqua Uniqa iodata, dar acum beau mult ceai si foarte putina apa, poate fi vreo legatura? La moment parca simt un deranj foarte usor la nivelul gitului (sub barbie) - poate mi se pare sau e legat de altceva? Nu este umflat.
       
      Analize fier:
      15-Aug-2013: Fier  9.3, norma 8.9-32
      17-Oct-2013: Fier 17.6, norma 9.0-30.4
       
      Comentariu: intre aceste 2-a examenari, am depus efort sa consum mai multe produse bogate in fier. Vara am fost mai continuu in stare anemica (posibil din motiv ca preferam sa consum aproape doar legume, caci imi plac), care acum mi-a trecut si ma simt mai plina de energie.
       
      Alte analize de singe:
      15-Aug-2013:
                Hemoglobina 141,    norma 120-140
      Eritrocite        4.76,   norma 3.7-4.7
      Leucocite       4.7,    norma 4.0-9.0
      Neutrofille nesegmentate 1, norma 1-6
      Neutrofile segmentate 55,    norma 47-72
      Eozinofile       6,       norma 0.5-5
      Limfocite        34,     norma 19-37
      Monocite        4,       norma 3-11
      Viteza de sedimentare a hematiilor 2, norma 2-15
      WBC  4.7 x 103/ul
      LY      1.7 x 103/ul
      MO     0.4 x 103/ul
      GR  -  2.6 x 103/ul
      LY%   36.8%
      MO%  7.8%
      GR%   55.4%
      RBC    4.76 x 106/ul
                Hgb     14.1 g/dl
      HCT     37.9%
      MCV    79.6 fl
      MCH    29.6 pg
      MCHC + 37.2 g/dl
      RDW   + 16.3%
      PLT     251 x 103/ul
      PCT    0.208 %
      MPV   - 8.3 fl
      PDW  + 15.6 fl
      17-Oct-2013:
      Proteina totala     75.6, norma 64-83
      Creatinina            76.0, norma 53-115
      Glucoza                  4.6, norma 3.8-5.8
      Proba cu timol        3.3, norma 0-4
      ALAT                    11.9, norma 0-40
      ASAT                    21.1, norma 0-40
      Colesterol total       5.1, norma 3.6-5.2
      Trigliceride             0.9, norma 0.44-1.88
      B-lipoproteine         38, norma 35-55
      Calciu                  2.16, norma 2.15-2.58
      Magneziu             0.99, norma 0.7-1.04
      protrobina            89%, norma 90-105
       
      Multumesc!
  •