Câtă mișcare fizică trebuie să facă un copil


    Mulți părinți își pun întrebarea câtă mișcare trebuie să facă copilul lor și care este distanța optimă pe care ar trebui să o alerge pentru ca sportul să-i aducă doar beneficii. Mama.md va încerca să vă ofere un răspuns. Cu toate acestea, trebuie să menționăm că nu există o formulă exactă. Totul depinde de pregătirea fizică și emoțională a fiecărui copil în parte. Este important ca părintele să simtă de ce are nevoie acesta și cât de mult efort este în stare să depună.

Chiar dacă nu sunt anumite standarde sau limite, specialiștii au convenit asupra unor distanțe de alergare recomandate copiilor, în funcție de vârsta acestora.

0d413b451221d51f498b5c544b6f.jpg

Pentru copiii de până la 5 ani sunt recomandate evenimente scurte, de la o sută de metri până la 800 m. 
Pentru copiii de la 5 ani până la 8 ani se pot lua în calcul evenimente între 1 şi 3 km.
De la 8 până la 12 ani puteţi lua în calcul evenimente până în 5 km.
Între 13 și 15 ani deja se pot orienta pentru distanţe până în 10 km.
După 16 ani se pot duce până la semimaraton (21km).
Iar de la 18 ani chiar la maraton (42km).

Există și anumite recomandări în ceea ce ține de durata antrenamentelor pentru copiii de diferită vârstă. Copiii trebuie să facă activitate fizică zilnic, începând cu două ore când sunt mici și ajungând la exerciții și antrenamente de o oră când devin adolescenți. Aceasta este limita de jos, pe când maxima depinde de fiecare copil și de pregătirea fizică a acestuia.

Totuși, atunci când este vorba despre antrenamente intensive, acestea ar trebui să fie desfășurate de câteva ori pe săptămână, astfel încât copilul să nu se suprasolicite și să îi rămână timp pentru alte ocupații care să-l dezvolte.

La fel de important este ca activitățile fizice să fie cât mai variate, începând cu alergatul, înotul, ciclismul, până la cățărat, gimnastică și dans, pentru a dezvolta diferite grupuri de mușchi și pentru a forma diferite deprinderi. Este recomandat să măriți timpul antrenamentului treptat. Dacă piciul Dvs este abia la primele încercări, începeți de la câteva minute de exerciții, după care, cu fiecare dată, dedicați tot mai mult timp activităților fizice, creând un program de mișcări tot mai variat.

5992.jpg

Totuși, în primul rând, copilul trebuie să facă atât sport cât îi aduce satisfacție. Imediat ce părintele își forțează copilul să facă mai multă mișcare decât acesta vrea sau poate, el se va opune și mai mult sau, mai grav, va prinde un gust amar pentru sport și nu va mai vrea să-l practice pe viitor.

Dacă sunteți pregătiți deja pentru competiții adevărate, lăsați copilul Dvs să participe la cursa pentru copii Kids Run Day, care va avea loc pe 30 septembrie, în cadrul Maratonului Internațional Chișinău. Distanțele sunt adaptate categoriilor de vârstă și sunt menite să pună în valoare viteza micilor sportivi. Înregistrarea aici.

Какое расстояние рекомендуется пробегать ребенку

Многие родители задаются вопросом о том, сколько нужно двигаться их ребенку и какая оптимальная дистанция, которую он должен пробежать, для того чтобы спорт приносил только пользу. Mama.md постарается ответить на этот вопрос. Но следует отметить, что единой формулы не существует. Всё зависит от физической и эмоциональной подготовки каждого ребенка в отдельности. Важно, чтобы родитель чувствовал, какая нагрузка необходима ребенку и сколько усилий он готов приложить.

Несмотря на то, что не существует определенных стандартов и ограничений, специалисты сошлись во мнении относительно некоторых беговых дистанций, рекомендованных детям согласно их возрасту.

running-kids-1024x600.jpg

Для детей до 5-ти лет рекомендуются короткие забеги, от ста до 800 м. 
Дети от 5-ти до 8-ми лет могут участвовать в забегах от 1 до 3 км.
С 8-ми до 12-ти лет дети могут пробегать дистанцию до 5 км.
В возрасте от 13-ти до 15-ти лет, дети могут участвовать в забегах до 10 км.
После 16-ти лет допускается участие в полумарафоне (21 км).
А с 18-ти лет даже в марафоне (42 км).

Существуют также определенные рекомендации относительно продолжительности детских тренировок в зависимости от возраста. Дети должны упражняться ежедневно, начиная с двух часов в раннем возрасте, постепенно переходя к часовым тренировкам в подростковом возрасте. Это минимальное количество часов, максимальное же зависит от особенностей каждого ребенка и его физической подготовки.

Всё же, если речь идет об интенсивных тренировках, они должны проводиться несколько раз в неделю, чтобы ребенок не подвергался слишком большим нагрузкам и у него оставалось время для других развивающих занятий.

Также важно, чтобы виды физических нагрузок были как можно более разнообразными, начиная с бега, плавания, велоспорта, заканчивая лазанием, гимнастикой и танцами, чтобы развивались разные группы мышц и чтобы сформировались различные навыки. Рекомендуется повышать длительность тренировок постепенно. Если Ваш ребенок только начинает осваиваться в мире спорта, начните с небольшой разминки, после чего, с каждым разом, посвящайте всё больше времени физическим упражнениям, создавая более разнообразную спортивную программу.

sportivnaya-straxovka-dlya-detej-plyusy-i-minusy.jpg

Не забывайте о том, что ребенок должен заниматься спортом ровно столько, сколько это приносит ему удовольствие. Как только родитель начинает принуждать ребенка делать больше упражнений, чем он хочет или может, ребенок начинает всё больше сопротивляться и, в худшем случае, разочаровывается в спорте и больше не хочет заниматься им в будущем. 

Если вы уже готовы к настоящим соревнованиям, позвольте своему ребенку участвовать в детском забеге Kids Run Day, который состоится 30 сентября, в рамках Кишиневского Международного Марафона. Дистанции приспособлены для каждой возрастной категории и нацелены на то, чтобы маленькие спортсмены смогли показать насколько быстро они бегают. Регистрация по ссылке.





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.