Arată ciudat, dar sunt foarte gustoase. 5 fructe exotice de care sigur nu ai auzit


    La capitolul fructe toată lumea este deschisă să le încerce, oricât de ciudat ar arăta, atât vreme cât se ştie despre ele ca fiind delicioase. Poate am auzit de ele în filme sau de pe internet, pe unele chiar le putem gusta pentru că le găsim şi la noi, însă un lucru este cert: chiar şi cele mai ciudate ca aspect şi textură pot să-ţi încânte de-a dreptul papilele gustative.

Iată câteva fructe exotice de care sigur nu ai auzit, dar care sunt recunoscute pentru gustul lor delicios:

Black sapote

fructe-exotice-ciudate (1).jpg

Este un fruct originar din Mexic, iar atunci când este copt are un gust delicios de ciocolată. Închipuie-ţi cum ar fi să mănânci un fruct cu gust de ciocolată!

Tamarillo

fructe-exotice-ciudate (2).jpg

Este originar din America de Sud, având un gust acrişor, astringent şi un miez pe care îl poţi scoate cu linguriţa.

Durian

fructe-exotice-ciudate (3).jpg

Are un miros foarte înţepător care te determină să nu încerci acest fruct, însă trebuie să treci peste acest lucru şi să-l guşti pentru că este foarte gustos.

Pitaya sau fructul dragonului

fructe-exotice-ciudate (4).jpg

Este dulceag şi crocant, descris ca fiind o combinaţie între kiwi şi pară la gust. Se consumă miezul din interior care se poate folosi şi la sucuri, smoothie-uri şi salate de fructe.

Cherimoya

fructe-exotice-ciudate (5).jpg

Este originar din America de Sud şi este o combinaţie între banană şi ananas la gust.
eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      Cele mai murdare fructe sunt căpșunele, nectarinele, merele, piersicile, perele, cireșele și strugurii. Acestea trebuie spălate în mai multe ape, recomandă medicii, transmite Știri.md cu referire la realitatea.net.
      De partea cealaltă, cele mai curate fructe sunt avocado, ananasul, papaya și fructele de mango.
      realitatea.net
    • Calandrella
      De Calandrella
      Specialistii sustin ca ciresele cu viermi pot fi mancate, iar aparitia acestora se datoreaza faptului ca nu au fost tratate cu prea multe pesticide. Ciresele bune de consum sunt cele de un rosu stralucitor si cele purpurii.
      Cu cat nuanta de rosu este mai inchisa, cu atat ciresele vor avea un gust mai dulce. Pe de alta parte, daca sunt prea coapte, s-ar putea ca fructele sa aiba deja viermi in ele. “Ciresele trebuie sa fie ferme la atingere, curate, netede, fara urme de mucegai si fara zone putrezite. Coditele  trebuie sa fie verzi si intacte. Pentru a scoate viermii din cirese trebuie sa le scoatem samburii si dupa aceea le punem intr-un castron cu apa rece. Viermii vor iesi la suprafata, iar ciresele vor fi numai bune de mancat”, explica Maria Popa.
      Pana sa se coaca ciresele, o insecta zburatoare, denumita musca cireselor, isi depuna ouale pe fructe. Cand viermii ies din ou, intra in fruct de la coada si se hranesc cu pulpa cireselor. Ciresele de mai nu prea au viermi pentru ca ouale depuse de musca de cirese inca nu au eclozat sau sunt prea mici ca sa ii vedem. Cu trecerea timpului, abudenta viermilor este mai mare. Musca cireselor se numara printre speciile familiei Tephrididae si reprezinta cel mai important daunator in ceea ce priveste cultivarea ciresilor.
      perfecte.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Ce contin fructele?
      Fructele contin cantitati mici de proteine si lipide,  dar un procent mare de apa, ceea ce le confera o valoare calorica redusa. Asadar, continand apa si carbohidrati, rezulta zaharuri. Zaharul se gaseste sub forma de fructoza care se metabolizeaza in glucoza si ofera energie creierului.
      Fructele sunt cele mai bogate in vitamine liposolubile si hidrosolubile, cum ar fi:
      Vitamina A, implicata in procesele mentinerii sistemului respirator si imbunatatirii vederii.
      Vitamina B6, reglatoare a colesterolului, mentine echilibrul psihic si inlatura stresul.
      Vitamina C, previne si trateaza infectiile, imbunatateste sistemul imunitar.
      Vitamina E,  implicata in buna functionare a glandelor sexuale si endocrine, efect anticancerigen.
      Cat zahar are fructul tau preferat?
      Fructele proaspete contin o cantitate mai mare de fibre, apa, vitamine si minerale, dar si o cantitate mai mare de zahar. Chiar daca ele contin zahar natural, este indicat sa ne monitorizam cantitatea ingerata.
      Cea mai mare cantitate de fructoza se afla in curmalele proaspete cu un procent de 23 g/portie (100g), iar cea mai mica cantitate de fructoza se gaseste in lime sau lamaia verde, adica 0,4 grame/ o bucata fruct.
      Fructele cu cea mai mare cantitate de zahar: 
      Curmalele: 23 grame/portie. Strugurii: 18 grame/portie. Bananele bine coapte: 15,6 grame/portie. Mango: 14,8 grame/portie. Ciresele: 14,6 grame/portie. Merele: 13.3 grame/portie. Ananasul: 11,9 grame/portie. Kiwi: 10,5 grame/portie. Perele: 10,5 grame/portie. Rodia: 10,1 grame/portie. Fructele cu cea mai mica cantitate de zahar (recomandate in curele de slabire):
      Lime sau lamaile verzi: 0,4 grame/portie. Capsunile: 5,8 grame/portie. Grepfrutul: 6,2 grame/portie. Smochinele proaspete: 6,9 grame/portie. Afinele: 7,3 grame/portie. Cat zahar ar trebui sa consumam pe zi?
      Consumul ridicat de zahar este corelat cu cresterea in greutate, obezitatea, diabetul de tip 2 si bolile de inima. Asociatia Americana a Inimii (AHA) precizeaza ca femeile ar trebui sa consume pe zi 25 g de zahar iar barbatii 37,5 g.
      Mananca cat mai multe fructe proaspete, de preferat pe stomacul gol, si alege-le in functie de sezon. Astfel, problemele digestive, kilogramele in plus, lipsa de energie si aspectul tern al pielii vor fi de domeniul trecutului.
      psychologies.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      In privinta capsunilor exista o contradictie in randul dieteticienilor, cand vine vorba de includerea lor in alimentatia copiilor.
      Majoritatea specialistilor considera ca e necesar sa astepti pana cand bebe are cel putin un an, inainte de a-i da capsuni, mai ales daca exista istoric de alergii in familie sau la alte alimente.
      Alti medici sustin ca e ok sa incepi sa ii dai copilului capsuni incepand cu 6 luni, momentul in care incepi si diversificarea.
      La polul opus, sunt specialistii care nu recomanda includerea capsunilor in alimentatia copilului, mai devreme de 2 ani.
      De ce nu e recomandat sa dai capsuni copiilor prea devreme
      Care e motivul pentru care capsunile sunt speciale si genereaza dezbateri? Capsunile sunt printre cei mai comuni alergeni.
      Aproximativ 8% dintre copii au cel putin o alergie alimentara.
      In cazul unor oameni, anumite proteine din capsuni pot declansa o reactie alergica, adesea manifestandu-se ca urticarie (eruptie cutanata).
      Copiii ai caror parinti sunt (inca) alergici la capsuni prezinta un mai mare risc de a fi ei insisi alergici la randul lor.
      Cum se manifesta alergia la capsuni, la copii
      Frecvent, copiii alergici la capsuni resimt senzatie de mancarime, umflare sau amorteala la nivelul gurii, buzelor, limbii, gatului.
      Urticaria, eruptie cutanata insotita de mancarimi, este si ea una din reactiile alergice posibile, in urma consumului de capsuni.
      Exista si reactii alergice severe la capsuni, ce includ varsaturi, diaree, soc anafilactic (mai rar).
      Diagnostic si tratament
      Orice reactie la consumul de capsuni trebuie mentionata medicului pediatru, deoarece se poate amplifica.
      Daca cel mic are o alergie, asigura-te ca nu mananca nici produse care ar putea contine capsuni.
      Exista totodata un mit care spune ca daca le prelucrezi termic, cum ar fi in dulceata sau gem, capsunile nu mai sunt periculoase pentru copiii ce au alergii la aceste fructe. Din pacate insa, acesta e doar un mit.
      In realitate, odata ce creste, cel mai probabil alergia la capsuni va disparea si copilul se va putea bucura in voie de capsuni.
      baby.unica.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Zaharurile
      Fructul este, in general, bogat in zahar. Daca mananci un mar mediu care aduce mai putin de 100 calorii, fructoza din fructe nu trebuie sa te preocupe. Insa, daca bei suc de mere, vei consuma 114 calorii pentru fiecare 200 ml. In vreme ce marul are 19 g de glucide, paharul de suc are 24g si se consuma mult mai rapid decat mancatul unui mar. Acelasi scenariu se repeta pentru orice fruct. Efectele zaharului asupra glicemiei tale sunt mai mari atunci cand bei suc, intrucat absorbtia zaharului nu este atenuata de fibrele continute de fructul intreg. De aceea, band suc de fructe poate da startul unei serii de probleme corelate cu glicemia si caderile de glicemie, un scenariu cu nimic mai diferit de situatiile in care mananci dulciuri.
      Fibrele
      Fibrele constituie un aspect important al dietei tale. Trebuie sa aduci corpului un aport zilnic de 20-30g de fibre pe zi. Te va ajuta sa reduci riscul contractarii diabetului de tip 2, afectiunilor cardiace si cancerului de colon. Cand consumi fructul sub forma de suc de fructe, elimini fibrele din dieta ta. In vreme ce un mar mediu intreg contine aproximativ 4g de fibre, sucul de mar contine aproape nimic. Afinele sunt un alt exemplu: 200g de afine iti aduc 4g de fibre, insa sucul nu aduce nici macar 1g de fibre.
      Satietate
      Consumul fructelor bogate in fibre produce satietate, sentimentul ca esti satula. Mestecand fructul in loc sa-l bei te face sa crezi ca acumulezi mai multe calorii, intrucat dureaza mai mult sa mananci o mana de struguri decat ti-ar lua sa bei sucul rezultat din aceeasi cantitate de struguri. Ca sa nu mai amintim ca portiile de suc de fructe sunt mai mici decat am servi fructul intreg: doar maxim 100ml de suc echivaleaza cu o portie de fructe. Cand bei 350 ml suc (un pahar mare), consumi 3 portii de fruct – ceea ce nu poate fi un avantaj cand stai cu ochii pe cantar si pe glicemie!
      Sucul poate inlocui alte lichide mai sanatoase
      Daca ai obiceiul sa bei suc de fructe, ar fi cazul sa te gandesti ca acesta ia locul altor bauturi mai sanatoase. Laptele degresat (furnizeaza calciu) si ceaiul (aduce antioxidanti) sunt alegeri mai bune. Sucul de fructe ia chiar locul apei, de cele mai multe ori. Apa nu are calorii si hidrateaza organismul mai bine decat orice alt lichid, nefiind inlocuibila cu nimic. Daca bei suc in locul apei, te poti astepta la crestere in greutate si dificultati in reglarea zaharului in sange. Pentru sanatatea ta, este mult mai bine sa ramai la mancatul fructelor intregi si consumul apei si al bauturilor sarace in zahar, sanatoase.
      Copiii
      Desi consumul fructului intreg este mult mai indicat a fi consumat in detrimentul sucului obtinut din acesta, medicii recomanda sucul de fructe si legume proaspat stoarse in cazul copiilor pentru ca acestia sa-si asigure nivelul optim de vitamina A, C, acid folic, potasiu si alti nutrienti.
      Apa, laptele si sucul din fructe si legume stoarse in casa sunt bauturile ideale pentru familia ta. Incurajeaza-i sa bea cat mai multa apa. Pentru cei mici foloseste un pahar haios sau o sticla colorata care sa le incante privirea. Celor mai marisori le poti oferi o sticla cu gradatie unde pot vedea cata apa au consumat pe parcursul zilei.
      Intodeauna strecoara minim o leguma in sucul obisnuit pe care il prepari in casa pentru familia ta. Amesteca legumele cu mere, portocale si cei mici nu-si vor dea seama ce beau. Apoi, mareste din ce in ce mai mult procentul de legume si incepe sa adaugi verdeata: patrunjel, menta, salvie, busuioc.
      Implica-i si pe cei mici in efectuarea sucului, fa din asta o activitate de familie! Consulta-i in privinta alegerii legumelor pentru sucul din ziua respectiva, lasa-i sa te ajute sa spalati bine legumele si fructele, sa le decojiti, unde e cazul. Explica-le in timp ce pregatiti sucul despre beneficiile pentru sanatate aduse de legumele din dieta voastra, despre cate portii de cruditati trebuie consumate zilnic, etc.
      mamica.ro
  •