Arată ciudat, dar sunt foarte gustoase. 5 fructe exotice de care sigur nu ai auzit


    La capitolul fructe toată lumea este deschisă să le încerce, oricât de ciudat ar arăta, atât vreme cât se ştie despre ele ca fiind delicioase. Poate am auzit de ele în filme sau de pe internet, pe unele chiar le putem gusta pentru că le găsim şi la noi, însă un lucru este cert: chiar şi cele mai ciudate ca aspect şi textură pot să-ţi încânte de-a dreptul papilele gustative.

Iată câteva fructe exotice de care sigur nu ai auzit, dar care sunt recunoscute pentru gustul lor delicios:

Black sapote

fructe-exotice-ciudate (1).jpg

Este un fruct originar din Mexic, iar atunci când este copt are un gust delicios de ciocolată. Închipuie-ţi cum ar fi să mănânci un fruct cu gust de ciocolată!

Tamarillo

fructe-exotice-ciudate (2).jpg

Este originar din America de Sud, având un gust acrişor, astringent şi un miez pe care îl poţi scoate cu linguriţa.

Durian

fructe-exotice-ciudate (3).jpg

Are un miros foarte înţepător care te determină să nu încerci acest fruct, însă trebuie să treci peste acest lucru şi să-l guşti pentru că este foarte gustos.

Pitaya sau fructul dragonului

fructe-exotice-ciudate (4).jpg

Este dulceag şi crocant, descris ca fiind o combinaţie între kiwi şi pară la gust. Se consumă miezul din interior care se poate folosi şi la sucuri, smoothie-uri şi salate de fructe.

Cherimoya

fructe-exotice-ciudate (5).jpg

Este originar din America de Sud şi este o combinaţie între banană şi ananas la gust.
eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Consideri că prichindelul tău nu mănâncă suficiente fructe? Și eu la fel. Mai mult, conform Centrului de control al afecțiunilor din America, 60% dintre copii mănâncă mai puțin decât doza zilnică recomandată de fructe.
      Fructele sunt în mod natural sărace în calorii, bogate în fibre și încărcate cu vitamine și minerale cruciale pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a copiilor. În cazul în care copilul tău suferă de constipație, susține Dr. Simona Pecec, medic specialist pediatru, remediul ar putea veni din fructe. Un studiu publicat în 2010 a evidențiat faptul că acei copii cărora nu le plac fructele și legumele au de 13 ori mai multe șanse de a suferi de constipație.
      Cum îl poți face pe copilul tău să mănânce mai multe fructe? Simplul fapt că îi spui că este bine pentru sănătatea lui și că dacă va mânca va scăpa de constipație, nu va fi de prea mult ajutor. Mai mult, cu cât vei insista pe subiectul mâncat fructe, cu atât el le va respinge mai tare. Iată câteva tehnici ce ar putea fi de folos atunci când vrei să-l determini pe cel mic să mănânce fructe:
      1.      Mâncați împreună fructe. Dacă îți iei gustarea de fructe în fața copilului tău, cel mic ar putea deveni brusc interesat de ceea ce mănânci și s-ar putea să-ți ceară. Astfel, apetitul lui pentru fructe și legume ar putea să crească. Nu spunem neapărat că va funcționa, însă nu pierzi nimic dacă încerci, iar atunci când mănânci un măr în fața lui, nu ar strica să scoți și niște sunete de satisfacție.
      2.      Nu renunța! Mulți copii resping alimentele noi pentru că se tem să le încerce, nu pentru că nu le place gustul. Nu renunța! S-ar putea să fie nevoie de mai multe de 10 ocazii în care să-i prezinți copilului fructul înainte ca el să-l accepte.
      3.      Feliază fructele. Există copii care acceptă mai repede fructele feliate decât fructele întregi. Într-un studiu efectuat în  cantinele a 14 școli elementare din SUA, acelea care ofereau merele feliate copiilor, au avut vânzări cu 71% mai mari decât cele care le dădeau copiilor merele întregi.
      4.      Folosește stikerele. Stickerele sunt atât de simple, dar extrem de puternice. Dacă pui un stiker interesant, cu personajul preferat al copilului pe fructul pe care vrei să-l mănânce, s-ar putea să ai surprize. Cercetătorii de la Cornell Univeristy au făcut un studiu și au oferit unui număr de 208 copii cu vârste între 8 și 11 ani o prăjiturică sau un măr pe care era lipit un stiker cu Elmo (faimosul personaj din Muppets Show). De două ori mai mulți copii au ales mărul în detrimentul prăjiturii.
      5.      Lasă-l să-și aleagă singur fructele. Deși nu este la fel de interesant ca atunci când culegeți fructele din copac, îl poți lăsa pe cel mic să participe la procesul de alegere a fructelor din supermarket sau din piață. Faptul că se implică în aceste activități casnice îi face să se simtă importanți și astfel vor fi mult mai entuziasmați când vor trebui să le mănânce.
      6.      Amestecă fructele. Oferă-i copilului fructe într-o varietate de forme și texturi. Oferă-i copilului fructe proaspete, congelate, deshidratate sau uscate, precum și suc natural, proaspăt stors din fructe.
      7.      Găsește variante amuzante de a servi fructele. Poți face înghețată din piure de fructe, poți combina iaurtul cu ciocolată și cu fructe, sau poți face figurine din fructe. Lasă-ți imaginația liberă și găsește modalități în care poți face farfuria copilului extrem de atrăgătoare.
      De câte fructe are nevoie zilnic un copil?

      Copiii au nevoie de două, trei porții de fructe în fiecare zi conform medicilor pediatri și nutriționiști. Copilul trebuie să mănânce aproape la fiecare masă fructe, indiferent de forma și textura lor.
      Pentru copiii între 1 și 3 ani, o porție înseamnă: O jumătate de fruct fiert sau copt, congelat sau conservat O jumătate de fruct proaspăt 60 – 100 ml suc proaspăt de fructe Pentru copiii între 4 și 6 ani, o porție de fructe înseamnă: O jumătate de fruct fiert sau copt, congelat sau conservat O jumătate de fruct proaspăt 100 ml suc proaspăt de fructe Pentru copiii între 7 și 10 ani, o porție de fructe înseamnă: Un fruct mic fiert sau copt, congelat sau conservat Un fruct proaspăt 150 ml suc proaspăt de fructe totuldespremame.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Cele mai murdare fructe sunt căpșunele, nectarinele, merele, piersicile, perele, cireșele și strugurii. Acestea trebuie spălate în mai multe ape, recomandă medicii, transmite Știri.md cu referire la realitatea.net.
      De partea cealaltă, cele mai curate fructe sunt avocado, ananasul, papaya și fructele de mango.
      realitatea.net
    • Calandrella
      De Calandrella
      Specialistii sustin ca ciresele cu viermi pot fi mancate, iar aparitia acestora se datoreaza faptului ca nu au fost tratate cu prea multe pesticide. Ciresele bune de consum sunt cele de un rosu stralucitor si cele purpurii.
      Cu cat nuanta de rosu este mai inchisa, cu atat ciresele vor avea un gust mai dulce. Pe de alta parte, daca sunt prea coapte, s-ar putea ca fructele sa aiba deja viermi in ele. “Ciresele trebuie sa fie ferme la atingere, curate, netede, fara urme de mucegai si fara zone putrezite. Coditele  trebuie sa fie verzi si intacte. Pentru a scoate viermii din cirese trebuie sa le scoatem samburii si dupa aceea le punem intr-un castron cu apa rece. Viermii vor iesi la suprafata, iar ciresele vor fi numai bune de mancat”, explica Maria Popa.
      Pana sa se coaca ciresele, o insecta zburatoare, denumita musca cireselor, isi depuna ouale pe fructe. Cand viermii ies din ou, intra in fruct de la coada si se hranesc cu pulpa cireselor. Ciresele de mai nu prea au viermi pentru ca ouale depuse de musca de cirese inca nu au eclozat sau sunt prea mici ca sa ii vedem. Cu trecerea timpului, abudenta viermilor este mai mare. Musca cireselor se numara printre speciile familiei Tephrididae si reprezinta cel mai important daunator in ceea ce priveste cultivarea ciresilor.
      perfecte.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Ce contin fructele?
      Fructele contin cantitati mici de proteine si lipide,  dar un procent mare de apa, ceea ce le confera o valoare calorica redusa. Asadar, continand apa si carbohidrati, rezulta zaharuri. Zaharul se gaseste sub forma de fructoza care se metabolizeaza in glucoza si ofera energie creierului.
      Fructele sunt cele mai bogate in vitamine liposolubile si hidrosolubile, cum ar fi:
      Vitamina A, implicata in procesele mentinerii sistemului respirator si imbunatatirii vederii.
      Vitamina B6, reglatoare a colesterolului, mentine echilibrul psihic si inlatura stresul.
      Vitamina C, previne si trateaza infectiile, imbunatateste sistemul imunitar.
      Vitamina E,  implicata in buna functionare a glandelor sexuale si endocrine, efect anticancerigen.
      Cat zahar are fructul tau preferat?
      Fructele proaspete contin o cantitate mai mare de fibre, apa, vitamine si minerale, dar si o cantitate mai mare de zahar. Chiar daca ele contin zahar natural, este indicat sa ne monitorizam cantitatea ingerata.
      Cea mai mare cantitate de fructoza se afla in curmalele proaspete cu un procent de 23 g/portie (100g), iar cea mai mica cantitate de fructoza se gaseste in lime sau lamaia verde, adica 0,4 grame/ o bucata fruct.
      Fructele cu cea mai mare cantitate de zahar: 
      Curmalele: 23 grame/portie. Strugurii: 18 grame/portie. Bananele bine coapte: 15,6 grame/portie. Mango: 14,8 grame/portie. Ciresele: 14,6 grame/portie. Merele: 13.3 grame/portie. Ananasul: 11,9 grame/portie. Kiwi: 10,5 grame/portie. Perele: 10,5 grame/portie. Rodia: 10,1 grame/portie. Fructele cu cea mai mica cantitate de zahar (recomandate in curele de slabire):
      Lime sau lamaile verzi: 0,4 grame/portie. Capsunile: 5,8 grame/portie. Grepfrutul: 6,2 grame/portie. Smochinele proaspete: 6,9 grame/portie. Afinele: 7,3 grame/portie. Cat zahar ar trebui sa consumam pe zi?
      Consumul ridicat de zahar este corelat cu cresterea in greutate, obezitatea, diabetul de tip 2 si bolile de inima. Asociatia Americana a Inimii (AHA) precizeaza ca femeile ar trebui sa consume pe zi 25 g de zahar iar barbatii 37,5 g.
      Mananca cat mai multe fructe proaspete, de preferat pe stomacul gol, si alege-le in functie de sezon. Astfel, problemele digestive, kilogramele in plus, lipsa de energie si aspectul tern al pielii vor fi de domeniul trecutului.
      psychologies.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      In privinta capsunilor exista o contradictie in randul dieteticienilor, cand vine vorba de includerea lor in alimentatia copiilor.
      Majoritatea specialistilor considera ca e necesar sa astepti pana cand bebe are cel putin un an, inainte de a-i da capsuni, mai ales daca exista istoric de alergii in familie sau la alte alimente.
      Alti medici sustin ca e ok sa incepi sa ii dai copilului capsuni incepand cu 6 luni, momentul in care incepi si diversificarea.
      La polul opus, sunt specialistii care nu recomanda includerea capsunilor in alimentatia copilului, mai devreme de 2 ani.
      De ce nu e recomandat sa dai capsuni copiilor prea devreme
      Care e motivul pentru care capsunile sunt speciale si genereaza dezbateri? Capsunile sunt printre cei mai comuni alergeni.
      Aproximativ 8% dintre copii au cel putin o alergie alimentara.
      In cazul unor oameni, anumite proteine din capsuni pot declansa o reactie alergica, adesea manifestandu-se ca urticarie (eruptie cutanata).
      Copiii ai caror parinti sunt (inca) alergici la capsuni prezinta un mai mare risc de a fi ei insisi alergici la randul lor.
      Cum se manifesta alergia la capsuni, la copii
      Frecvent, copiii alergici la capsuni resimt senzatie de mancarime, umflare sau amorteala la nivelul gurii, buzelor, limbii, gatului.
      Urticaria, eruptie cutanata insotita de mancarimi, este si ea una din reactiile alergice posibile, in urma consumului de capsuni.
      Exista si reactii alergice severe la capsuni, ce includ varsaturi, diaree, soc anafilactic (mai rar).
      Diagnostic si tratament
      Orice reactie la consumul de capsuni trebuie mentionata medicului pediatru, deoarece se poate amplifica.
      Daca cel mic are o alergie, asigura-te ca nu mananca nici produse care ar putea contine capsuni.
      Exista totodata un mit care spune ca daca le prelucrezi termic, cum ar fi in dulceata sau gem, capsunile nu mai sunt periculoase pentru copiii ce au alergii la aceste fructe. Din pacate insa, acesta e doar un mit.
      In realitate, odata ce creste, cel mai probabil alergia la capsuni va disparea si copilul se va putea bucura in voie de capsuni.
      baby.unica.ro
  •