Arată ciudat, dar sunt foarte gustoase. 5 fructe exotice de care sigur nu ai auzit


    La capitolul fructe toată lumea este deschisă să le încerce, oricât de ciudat ar arăta, atât vreme cât se ştie despre ele ca fiind delicioase. Poate am auzit de ele în filme sau de pe internet, pe unele chiar le putem gusta pentru că le găsim şi la noi, însă un lucru este cert: chiar şi cele mai ciudate ca aspect şi textură pot să-ţi încânte de-a dreptul papilele gustative.

Iată câteva fructe exotice de care sigur nu ai auzit, dar care sunt recunoscute pentru gustul lor delicios:

Black sapote

fructe-exotice-ciudate (1).jpg

Este un fruct originar din Mexic, iar atunci când este copt are un gust delicios de ciocolată. Închipuie-ţi cum ar fi să mănânci un fruct cu gust de ciocolată!

Tamarillo

fructe-exotice-ciudate (2).jpg

Este originar din America de Sud, având un gust acrişor, astringent şi un miez pe care îl poţi scoate cu linguriţa.

Durian

fructe-exotice-ciudate (3).jpg

Are un miros foarte înţepător care te determină să nu încerci acest fruct, însă trebuie să treci peste acest lucru şi să-l guşti pentru că este foarte gustos.

Pitaya sau fructul dragonului

fructe-exotice-ciudate (4).jpg

Este dulceag şi crocant, descris ca fiind o combinaţie între kiwi şi pară la gust. Se consumă miezul din interior care se poate folosi şi la sucuri, smoothie-uri şi salate de fructe.

Cherimoya

fructe-exotice-ciudate (5).jpg

Este originar din America de Sud şi este o combinaţie între banană şi ananas la gust.
eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Alimentele pe care le-am ales sunt cele care nu trebuie să îți lipsească din alimentație în vara asta, dar și în restul anului, deoarece au o mulțime de beneficii, de la menținerea pielii sănătoase, până la îmbunătățirea digestiei sau a sistemului imunitar.
      1. Afine
      Afinele conțin o mulțime de antioxidanți care te ajută în ceea ce privește îmbunătățirea sănătății și prevenirea procesului dăunător al celulelor. Potrivit studiilor, afinele sunt bune și pentru stimularea memoriei și capacității creierului. În plus, le poți folosi în smoothie-uri, iaurt sau alături de semințe și alte fructe. 
      2. Roșii
      Roșiile sunt extrem de delicioase și excelente pentru aceste luni în care avem parte de temperaturi ridicate. Conțin licopen, un antioxidant care ajută la menținerea sănătății pielii și reduce riscul bolilor de inimă. Sunt extrem de ușor de inclus în alimentație, cum ar fi în salate sau sosuri.
      3. Semințe de in
      Semințele de in sunt cu adevărat uimitoare când vine vorba despre beneficiile asupra sănătății noastre. Sunt bogate în acizi grași omega-3, ajută sistemul digestiv și mențin nivelul normal al colesterolului. Pot fi adăugate în cereale, salate, smoothie-uri și deserturi.
      4. Mentă
      Menta este un remediu excelent când vine vorba de diferite probleme cu stomacul, fie că vorbim de greață, indigestie sau sindromul colonului iritabil. Menta conține uleiuri care sunt cunoscute pentru lupta împotriva cancerului. O poți adăuga în diferite băuturi, ceaiuri sau salate.
      5. Pepene roșu
      Pepenele roșu are o mulțime de beneficii datorită conținutul ridicat de apă. Acesta este bogat în antioxidanți, te ajută în prevenirea bolilor sistemului cardiovascular și menține nivelul de hidratare din organism. 
      6. Avocado
      Avocado este un aliment extrem de sănătos, fiind bogat în grăsimi monosaturate, aminoacizi, acid folic și vitamine. Te poate ajuta să elimini toxinele din organism, să îți îmbunătățești digestia, dar are efecte și anti-îmbătrânire. Este delicios în salate și poate fi consumat și ca o gustare între mese.
      7. Ardei gras
      Ardeiul gras conține carotenoizi, fibre, vitamina C și are efecte antioxidante. Pe lângă acestea, nici nu are foarte multe calorii, mai exact are 31. Îl poți mânca proaspăt în salate sau pe grătar, pentru o aromă mai crocantă.
      8. Cireșe
      Cireșele au un conținut ridicat de vitamine, nutrienți și antocianină, un antioxidant puternic care te ajută să elimini toxinele din organism, reduce inflamatațiile și calmează durerile articulare. Fie că le mănânci proaspete, în sucuri sau plăcinte, important e să te bucuri de beneficiile lor.
      9. Piersici
      Piersicile au vitamina C, B6 și potasiu, care e esențial în reglarea tensiunii arteriale. Datorită faptului că are vitamina C, oferă pielii tale strălucirea de care are nevoie, mai ales vara. Sunt delicioase, mai ales proaspete, dar și în diferite combinații cu alte fructe sau chiar în plăcinte.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Mască antirid din caise
      În combinație cu alte ingrediente, caisele pot fi o excelentă opțiune pentru a combate ridurile. Încearcă un preparat cosmetic în care amesteci caise cu ulei de măsline și miere.
      Ingrediente:
      2 sau 3 caise bine coapte o lingură de miere organică o lingură de ulei de măsline Cum se prepară și se aplică:
      Curăță coaja caiselor, scoate sâmburii și pune-le într-un bol sau în mixer. Toarnă peste ele mierea și uleiul de măsline și amestecă până obții o pastă cremoasă. Aplic-o pe zonele cu riduri, atât de pe față, cât și de pe decolteu sau gât. Lasă să acționeze 15-20 de minute, apoi clătește cu apă rece din abundență. Fă acest tratament de două sau de trei ori pe săptămână!
      Mască tonifiantă din pepene roșu
      Pepenele roșu este cunoscut pentru proprietățile hidratante, tonice și astringente în industria frumuseții. Este atât de ușor de folosit, cu beneficii atât de mari, încât chiar trebuie să-l încerci. Poți aplica pe tenul curat sucul proaspăt de pepene sau pur și simplu să iei o bucată rece și să o treci pe toată fața și pe gât și decolteu. Lași să acționeze 10-15 minute și apoi clătești bine. Vei simți pielea proaspătă, tonifiată și plină de energie. De asemenea, dacă ai tenul uscat, amestecă sucul de pepene proaspăt cu un pic de miere organică și aplică masca pe față. Pielea va deveni moale și catifelată, după ce lași să acționeze un sfert de oră și clătești cu apă din abundență.
      Cremă de față din zmeură
      Dacă vrei să redai prospețimea tenului și să alungi de pe față oboseala și semnele îmbătrânirii, alege să-ți prepari o cremă-mască din zmeură. Profită de această perioadă, când găsești în piețe zmeură proaspătă. Ține minte că această cremă trebuie aplicată imediat ce ai preparat-o și nu trebuie ținută la frigider. De asemenea, ai nevoie de ingrediente proaspete.
      Ingrediente:
      6-8 boabe de zmeură proaspete o linguriță de miere o linguriță sau jumătate de lapte (cât să se formeze o pastă) Mod de preparare și de aplicare:
      Zdrobește zmeura, toarnă laptele și mierea și amestecă până formezi o pastă omogenă. Aplic-o pe față, evitând zona din jurul ochilor. După 15 minute, clătește cu apă caldă până cureți și cea mai mică urmă. Îți vei simți tenul proaspăt și catifelat.
      libertateapentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Din lista următoare, poţi consuma tot ceea ce doreşti:
      Alimente picante
      Ardeiul iute este o sursă excelentă de vitamine A, C, B6, K1 şi de minerale, precum potasiu şi cupru. Substanţa activă din ardeiul iute, numită capsaicină, este cea care conferă gustul înţepător ardeiului şi, implicit, ne ajută să transpirăm mai mult. Iar corpul îşi reglează temperatura şi începe să se răcorească atunci când transpiră. Dar consumul de ardei iute nu doar că îţi răcoreşte organismul. Ultimele studii au arătat că poate reduce rata mortalităţii cauzată de bolile cardiovasculare.
      Alimente bogate în apă
      În general, apa are multe beneficii pentru sănătate, iar două dintre cele mai importante roluri ale sale sunt acelea că hidratează organismul şi că ajută la reglarea temperaturii corporale atunci când transpiri. Dar asta nu înseamnă că trebuie să consumi apa doar în stare lichidă. Există numeroase fructe și legume cu ajutorul cărora te poți hidrata chiar mai bine.
      Fructe cu conţinut mare de apă
      Pepenele roşu – 154 g de pepene roşu conţin în jur de 118 ml de apă. Mai pune la socoteală faptul că pepenele roșu este sărac în calorii, fiind însă o sursă importantă de fibre, de vitamine (A şi C) şi de minerale (magneziu). Are un conţinut remarcabil de antioxidanţi, printre care şi licopen, pigmentul natural care dă culoarea roşiatică fructelor. Aantioxidanții au rolul de a proteja celulele împotriva radicalilor liberi şi de a reduce apariţia inflamaţiilor în organism.  Datorită aportului mare de fibre, specialiştii recomandă să consumi pepenele roşu în prima parte a zilei pentru a evita să ai probleme cu digestia. Pepenele galben – dintr-o porţie de 177 g de pepene galben poţi obține în jur de 120 ml de apă. Fructul este o sursă excelentă de betacaroten, de fibre, de vitamine (C, K, B3, B7) şi de minerale, precum potasiu, calciu, magneziu, fosfor, zinc. Atunci când alegi un pepene galben, cumpără unul care nu are coajă verde, ci este galben sau portocaliu deschis, cu o formă simetrică. Roşia – o roşie medie are aproximativ 94% apă în compoziţia sa. Acest fruct este bogat în betacaroten, vitamine (C, complexul B, K), minerale (magneziu, potasiu, mangan) şi are un conţinut scăzut de grăsimi, de fibre şi de calorii. De exemplu, 240 ml de suc de roşii conservat acoperă mai mult de jumătate din doza zilnică recomandată de vitamina C, iar sursa de betacaroten reprezintă 22% din doza recomandată de vitamina A în organism. Roşia este o sursă excelentă de licopen. Căpşunile – 100 de g de căpşuni au 90% conţinut de apă. Are nutrimente importante, cum ar fi vitaminele C şi B9, mangan şi potasiu. Totodată, căpşunile sunt sărace în calorii, dar aduc un aport excelent de fibre şi de antioxidanţi. Le poţi consuma nepreparate termic atât ca atare, cât și sub formă de smoothie sau mousse. Piersica – alt fruct sărac în calorii, dar bogat în fibre şi în apă (aproximativ 90% din compoziţia ei). Ajută organismul să se hidrateze şi îi aduce un aport important de vitamine (A, B3, C, E, K) şi de minerale (potasiu, cupru, mangan). În plus, piersica este bogată în antioxidanți, astfel că va proteja organismul împotriva îmbătrânirii şi a diferitelor afecţiuni. Legume cu conţinut mare de apă
      Castravetele – din punct de vedere culinar, castravetele este o legumă care se adaugă la diverse reţete, printre care şi cea de supă rece. Are un conţinut bogat de apă, reprezentând 95-96% din compoziţie. Dintre toate legumele bogate în apă, castravetele are cel mai scăzut aport de calorii şi este o sursă importantă de vitamine C şi K, de fibre, de proteine şi de minerale, cum ar fi magneziu, potasiu şi mangan. Nu în ultimul rând, conține antioxidanți importanţi care ajută în lupta împotriva radicalilor liberi, reducând şansele de apariţie a bolilor cronice. Salata romană şi iceberg – în general, legumele cu frunze verzi conţin undeva la 80 – 95% apă, ceea ce le face foarte ușor de digerat. Atât salata romană, cât şi cea iceberg au un conţinut ridicat de apă, de până la 95% din compoziţie, şi sunt surse bogate de acid folic (vitamina B9), esenţial în alimentaţia femeilor însărcinate deoarece previne defectele la naştere (ale creierului şi ale măduvei spinării fătului). Sunt sărace în calorii şi aduc un aport eficient de fibre. Dovlecelul – este o legumă de sezon care aduce multe beneficii organismului. Are în jur de 93-94% conţinut de apă, fiind totodată o sursă bună de vitaminele A, C, K şi minerale, cum ar fi potasiu, magneziu şi mangan. Dovlecelul aduce un aport important de antioxidanţi, printre care şi luteina şi zeaxantina – două substanţe care previn apariţia problemelor de vedere. Ţelina – are în compoziţie 95% apă, ceea ce va ajuta corpul să se hidrateze mai bine. Ca şi celelalte legume bogate în apă, ţelina poate ajuta în lupta cu kilogramele în plus, mai ales că este şi săracă în calorii. Ţelina este bogată în vitamina K şi în potasiu, iar consumul poate preveni apariţia bolilor de inimă sau osoase. Varza – are un conţinut scăzut de calorii, dar bogat în fibre, în apă (aprox. 90%) și nutrimente, precum vitamina C, vitamina K şi folați. De exemplu, varza kale este o legumă cu frunze de culoare verde închis, având o doză mare de vitamina A, C și K. De asemenea, conține calciu, fibre, proteine și acizi grași esenţiali Omega 3. Fructe bogate în vitamina C
      Pe lângă faptul că îmbunătăţesc sistemul imunitar, alimentele cu conţinut bogat de vitamina C ajută la dilatarea vaselor de sânge şi, pe cale de consecință, la apariţia transpiraţiei – acel mecanism prin care se se răcoreşte organismul.
      Portocala – este o sursă importantă de apă (87-88%), vitamina C, acid citric şi de alţi antioxidanţi. Consumul regulat de portocale poate preveni formarea pietrelor la rinichi datorită conţinutului de acid citric, care dizolvă compușii pe bază de calciu.
      Grepfrutul – are în compoziţie 88% apă şi este o sursă excelentă de vitaminele A şi C, potasiu şi folați. Unele studii au arătat cum introducerea acestui fruct în alimentaţie poate ajuta la pierderea în greutate, la reducerea nivelului de colesterol, a tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge.
      sodelicious.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Însă, la fel ca în cazul oricărui aliment, nu trebuie să exagerezi și să acorzi atenție cantității zilnice. De asemenea, nu ar trebui să le elimini din alimentație pentru că lipsa lor va fi înlocuită de alte alimente nesănătoase. Iar, dacă ești atentă la numărul de calorii, atunci îți vom spune că există câteva fructe care conțin sub 50 de calorii și pe care trebuie să le consumi mai des.
      1. Căpșuni

      Căpșunile sunt unele dintre cele mai delicioase fructe și sunt ideale pentru un mic dejun sănătos. Dacă le mănânci în combinație cu iaurt sau alte cereale, pot fi o opțiune excelentă de desert cu puține calorii, dar potrivit pentru o alimentație echilibrată. În plus, căpșunile sunt o sursă foarte bună de vitamina C. Alege să consumi căpșuni care sunt mai închise la culoare pentru că acelea sunt cele mai dulci. O cană de căpșuni are 49 de calorii.
      2. Kiwi

      Un singur kiwi conține 42 de calorii, fiind o gustare rapidă și sănătoasă între mese. Kiwi poate reduce nivelul ridicat de colesterol, conține vitamina C și foarte multe fibre, ceea ce înseamnă că îți va menține senzația de sațietate cât mai mult timp. 
      3. Portocale

      Și portocalele sunt o sursă excelentă de vitamina C, care te va ajuta să ai un sistem imunitar puternic. O portocală de dimensiuni mai mici conține 45 de calorii.
      4. Clementine

      O singură clementină are 40% din cantitatea zilnică recomandată de vitamina C și conține 35 de calorii. Poți combina clementinele cu ușurință în salatele de fructe.
      5. Mure

      Murele au un conținut ridicat de antioxidanți, fibre și vitamina K – o vitamină solubilă în grăsimi, esențială pentru coagularea sângelui și benefică pentru sănătatea oaselor, potrivit unui studiu din 2015. Un sfat ar fi să adaugi mure în fulgii de ovăz pentru un plus de aromă, dar și pentru o senzație de sațietate îndelungată. O ceașcă medie de mure conține aproximativ 41 de calorii.
      6. Rodie

      Poate că nu este cel mai dulce fructe, însă rodia este o sursă foarte bună de antioxidanți și vitamine. În semințele de rodie se regăsesc polifenoli, care sunt o categorie de antioxidanți foarte puternici. O treime de ceașcă de rodie conține 32 de calorii.
      7. Cireșe

      Cireșele sunt foarte sănătoase pentru că pot scădea riscul bolilor inflamatorii, precum artrita, bolile cardiovasculare, diabetul și cancerul, potrivit unui studiu din martie 2018 din Nutrients. Sunt bogate în vitamine și antioxidanți și jumătate de cană de cireșe conține 48 de calorii.
      8. Ananas

      Ananasul are foarte multe minerale, fibre și vitamine. Este puțin mai bogat în zaharuri naturale față de alte fructe, dar asta face ca ananasul să fie perfect pentru deserturile care au mai puține calorii. Conține 86% apă, ceea ce însemnă că îți va menține nivelul optim de hidratare. O jumătate de cană de ananas are 41 de calorii.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Este semnalul de alarmă pe care îl trag în această perioadă reprezentanţii autorităţii sanitar-veterinare.
      Asta mai ales că majoritatea fructelor şi legumelor provin din export şi sunt cultivate în extrasezon.
      Este foarte important în această perioadă să fim atenţi la ceea ce consumăm. Potrivit datelor ANSVSA, cartoful este leguma cea mai plină de chimicale, iar mărul, cel mai nociv fruct. Asta pentru că, din testele efectuate, cel puţin un tip de pesticide a fost găsit în 98% din mostre.
      Dintre alimentele nesigure mai amintesc nectarinele, piersicile, strugurii, roşiile şi castraveţii. La celălalt pol, legumele şi fructele care conţin cele mai puţine pesticide sunt: avocado, porumb, ananas, varză, ceapă, sparangel sau vinete.
      Ca să vă faceţi o idee, vă dau un exemplu: strugurii, roşiile şi lămâile conţin între două şi şapte pesticide, potrivit ANSVSA.
      Aşadar, specialiştii recomandă ca înainte de consum să le spălaţi bine cu apă călduţă, iar unde este cazul să îndepărtaţi coajă. Este recomandat chiar să evitaţi consumul celor cultivate în extrasezon, pentru că atunci se folosec cele mai multe substanţe chimice.
      Cel mai des fructele şi legumele conţin imazalil, un pesticid periculos pentru sănătate. este o substanţă autorizată în 24 de ţări, iar limita admisă este de 5 miligrame pe kilogram la citrice.
      stirileprotv.ro
  •