A uimit o lume întreagă: O femeie din SUA a învățat să piloteze cu picioarele


    O femeie din Arizona, Statele Unite ale Americii, a uimit o lume întreagă și a devenit o sursă de inspirație pentru mii de oameni, după ce s-a învățat să piloteze cu picioarele.

colaj-2.jpg

Pentru Jessica Cox este ceva obișnuit să își folosească picioarele pentru a face diferite activități, precum dans, taekwondo, înot sau chiar pilotaj. Femeia s-a născut fără mâini și chiar după trei decenii, a rămas un mister de ce braţele ei nu s-au dezvoltat în uterul mamei.

„Mama mea a avut o sarcină normală. Apoi, în ziua în care m-am născut a fost un şoc pentru părinţii mei, în special pentru mama, care a fost devastată când doctorul i-a spus: Bebeluşul tău nu are niciun braţ”, a povestit femeia.

Cu toate acestea, Cox nu s-a simțit niciodată limitată în a progresa, iar familia a fost cea care a susținut-o cel mai mult în toate pornirile sale.

190424150122-13-jessica-cox-super-169.jpg

Cât despre pilotaj, femeia spune: „Fac cu picioarele ce alţi piloţi pot să facă cu mâinile”. Aceasta mai recunoaște că prima sa experiență în acest domeniu a speriat-o:

„Pilotul m-a adus în faţa avionului. Şi-a luat mâinile de pe manetă şi m-a lăsat pe mine să efectuez zborul. Chiar dacă ceva ne sperie, este important să facem faţă şi să trecem peste”, mărturisește Jessica Cox. 

Tânăra este absolventă a Universității din Arizona, iar imediat după finalizarea studiilor a început cursuri pentru a deveni pilot. Bineînțeles că, cazul său unical a necesitat multă răbdare și dedicație din partea instructorilor săi.

jessica-cox.jpg

Am avut mai mulţi instructori de zbor şi asistenţi de-a lungul cursurilor mele, deci au fost trei ani de proces pentru a reuşi să depăşeşc greşelile pe care le făceam”, a spus Cox.

Mai mult decât atât, o importanță majoră o are avionul pe care-l pilotează, întrucât acesta trebuie să fie compatibil cu abilitățile ei.

8wt2512---jessica-cox-main.jpg

În anul 2008, Jessica Cox a fost certificată de Administraţia Aviaţiei Federale pentru a putea pilota un Ercoupe, avion sport de mici dimensiuni, transmite Adevarul.

În ceea ce privește primii săi ani de viață, femeia spune că a avut o copilărie absolut normală și a fost implicată în activități extracuriculare.

„De la lecţii de dans, la taekwondo, până la lecţii de înot şi de modeling, în fiecare zi după şcoală aveam câte o activitate de făcut”, a zis ea.

maxresdefault.jpg

Deși de multe ori a fost discriminată din cauza problemei sale, Cox a mers înainte și și-a schimbat percepția.

„Niciodată nu am făcut conexiunea asta înainte. Acum, pur şi simplu mă gândesc că picioarele mele sunt mai bune”, a mai adăugat Jessica Cox.

Femeia este un adevărat exemplu, întrucât pe lângă pilot, aceasta mai este deținătoarea a trei centuri negre în taekwondo şi a călătorit în mai mult de 20 de ţări ca speaker motivaţional.

zugo.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Calandrella
      De Calandrella
      În momentul în care nevoia se manifestă, apare o incitare implacabilă, imaginația este acaparată și – dacă, totuși, printr-o rezistență voluntară, persoana încearcă să scape de această influență nefastă – inconștientul se opune deciziei luate, folosind redutabilele sale mijloace. Mai întâi, este vorba chiar despre forța cumulată a impulsurilor repetate de a satisface respectiva deprindere (adică de energia deosebită a automatismelor), iar apoi despre perturbarea provocată de ideea fixă din sfera conștientului, spre care se vor îndrepta tentativele de capitulare.
      În general, dezvățarea, ca și învățarea, este percepută ca fiind o activitate dificilă. Atât timp cât un comportament poate fi învăţat, în egală măsură el poate fi şi dezvăţat – căci, precum se spune, orice învăţ are şi dezvăţ. Fiecare comportament are anumite antecedente şi anumite consecinţe. Probabil, cea mai importantă întrebare pe care ne-o adresăm, când avem de gând să ne dezvățăm de ceva, sună astfel: „Care este răsplata?” A ne dezvăța de un obicei, de o deprindere cu care am fost învățați, presupune a avea o motivație foarte puternică. Dacă lumea noastră interioară nu va lucra pozitiv în acest sens, drumul către dezvăț va fi anevoios și nici nu va duce la rezultatul dorit. Ne vom chinui, ne vom frustra, vom pune presiune asupra noastră și nu ne vom dezvăța, chiar dacă știm că acel obicei ne creează numai probleme. Legea efectului și legea exercițiului au o mare importanță, atunci când vine vorba de dezvățare. Legea efectului înseamnă că tăria legăturii dintre o situaţie şi un răspuns creşte, dacă asocierea este urmată de o stare satisfăcătoare, şi scade, dacă asocierea este urmată de o stare nesatisfăcătoare. Legea exerciţiului  sugerează că tăria legăturii dintre o situaţie şi un răspuns creşte lent, odată cu repetarea asocierii acestora. Controlul emoțional este important atât pentru învățare, cât și pentru dezvățare.
      Iată câteva etape necesare pentru controlul emoțional, în cazul dezvățării:
      • Cultivarea unei atitudini pozitive față de dezvăț.
      • Diminuarea intensității trăirilor conflictuale în situații de dezvăț.
      • Conștientizarea raportului dintre dorința de dezvăț și trăirea unor emoții ca anxietatea și frustrarea.
      • Recunoașterea stresului (receptivitate la semnalele care indică stresul).
      • Modificarea gândurilor automate (analizarea argumentelor pro și contra respectivelor gânduri; configurarea unor modalități de a face față în cazul în care eșuăm în dorința de a ne dezvăța de un anumit comportament).
      Printre factorii personali care pot influența procesul de dezvățare intră imaginea de sine și nivelul realizărilor anterioare. 
      „Analfabeții secolului XXI nu vor fi cei care nu știu să scrie și să citească, ci aceia care nu pot învăța, dezvăța și reînvăța.” –  Alvin Toffler 
      Pași de urmat, atunci când dorim să ne dezvățăm de un anumit comportament sunt:
      • Proiectează inteligibil ceea ce trebuie dezvăţat.
      • Setează obiective realiste.
      • Caută motivație și autocontrol.
      • Posedă o autentică forţă predictivă (intuiție în privința viitorului).
      • Gândește soluţii strategice de rezolvare a problemelor.
      • Păstrează tonusul intern bun.
      • Vizualizează efectul pozitiv.
      Bill Lucas, expert internațional în  domeniul educației continue, autor și coautor a peste 20 de cărți, prezintă zece moduri în care ne putem stimula motivația:
      1. Oferiți-vă o recompensă. În felul acesta, vă veți simți bine, vi se vor confirma realizările de până acum și veți dori să continuați.
      2. Încetați activitățile curente și efectuați exerciții fizice. Pentru a funcționa bine, creierul are nevoie de foarte mult sânge oxigenat. Simpla ridicare în picioare eliberează un supliment de 20%.
      3. Faceți o pauză. O schimbare de mediu vă ajută să vedeți situația în mod diferit.
      4. Verificați dacă vedeți tabloul de ansamblu. Creierul încearcă întruna să stabilească noi conexiuni, așa încât, dacă îi oferiți din timp tabloul de ansamblu, are timp să interpreteze informațiile.
      5. Găsiți un mod de a divide problema în fragmente mai mici. Creierului îi este mai ușor să abordeze problemele mari, dacă sunt divizate în componente mai mici.
      6. Încercați să priviți contextul și din alt unghi. Vă poate fi de folos vizualizarea rezultatului dorit.
      7. Sărbătoriți rezultatele. Gândurile pozitive despre succesul demersului vă vor ajuta să continuați.
      8. Găsiți o sursă de amuzament. Există studii care arată că, atunci când râdem, creierul eliberează endorfine, care acționează în direcția relaxării.
      9. Cereți ajutorul unui prieten. Două minți sunt mai bune decât una singură.
      10. Întocmiți o listă cu toate modurile în care ați abordat anterior o situație asemănătoare. Creierului îi plac tiparele, așa că procedând astfel l-ați putea ajuta să facă o conexiune nouă. 
      „Provocarea pe care o reprezintă dependențele este aceea de a găsi înlocuitori hrănitori care să-ți îndeplinească nevoile subtile și profunde de iubire, stimă de sine și sens al vieții. După ce ai înțeles că experiențele tale sunt metabolizate în substanță a minții și a trupului tău, poți începe să faci alegeri conștiente, pentru a-ți transforma experiențele astfel încât să-ți transformi viața. Experiențele tale senzoriale sunt poarta către farmacia ta interioară. Folosește-le, pentru a trezi chimia naturală a sănătății și a fericirii din tine.” – David Simon & Deepak Chopra 
      Avem darul liberului arbitru. A trăi conștient și echilibrat necesită o comunicare clară între minte și suflet. Uneori simțim nevoia să încetinim ritmul, alteori ni se pare că batem pasul pe loc. Putem învăța cum să ne simțim confortabil fără să fim dependenți de mâncare, tutun, alcool, relații. Putem învăța acest lucru dezvățându-ne de programările interioare care ne sabotează, dezvățându-ne să mai punem presiune pe noi înșine. 
      Prin cultivarea stării de pace interioară, putem schimba aspectele exterioare ale vieții. Motivația, credința, încurajarea și vizualizarea sunt ingredientele care ne pot ajuta să scapăm de dependențe.
      paginadepsihologie.ro
       
    • Calandrella
      De Calandrella
      1. Pregăteşte totul de cu seară
      Rutina matinală într-adevăr va fi mai plăcută dacă vei avea lucrurile pregătite din timp. Înainte de a te relaxa în pat, acordă câteva minute pregătirilor pentru dimineaţa zilei de mâine. Notează toate detaliile proiectelor curente, întrebări sau probleme care te deranjează. Astfel, vei cunoaşte cu ce va trebui să te ocupi a doua zi. Totodată, poţi decide de ce lucruri vei avea nevoie la serviciu sau la studii:  pregăteşte-ţi prânzul, pentru a avea dimineaţa liberă. Alege-ţi outfit-ul seara. Cu astfel de lucruri mecanice, îţi vei uşura considerabil pregătirile de dimineaţă.
      2. Dormi suficient de mult
      Dimineaţa şi ziua depind de cât de bine ai dormit. Pentru majoritatea somnul ideal cuprinde 7-8 ore, deşi sunt şi excepţii. Organismele noastre sunt programate biologic pentru somn din moment ce afară se face noapte, respectiv, decorează-ţi dormitorul astfel în cât să ai parte de linişte şi întuneric.
      3. Nu amâna alarma
      Toţi facem greşeala asta, iar apoi sărim ca pe jar şi fugim pentru a reuşi măcar necesarul. Trezeşte-te odată cu primul sunet al alarmei. Nu-i permite corpului să lenevească şi să-ţi răpească din timp.

      4. Trezeşte-te devreme
      Programează-ţi alarma pentru un timp mai devreme decât de obicei. În aşa mod, îţi rezervi timp pentru pregătiri. Prioritatea este să eviţi graba şi haosul, ce doar îţi vor ridica nivelul de stres.
      5. Planifică-ţi dimineaţa
      Planifică tot ce vrei să faci dimineaţa şi nu te abate de la grafic. Fă sport, citeşte ştirile principale, prepară-ţi un dejun sănătos, aleargă puţin, ieşi la plimbare cu câinele. Indiferent de activitatea fizică aleasă, asta îţi va îmbunătăţi circulaţia sangvină şi te va trezi mai bine.

      6. Bea apă
      În timpul somnului ai luat o pauză de 8 ore fără apă şi mâncare, corpul tau are nevoie de asta. Însă, nu te grăbi să serveşti cafeaua. Începe-ţi dimineaţa cu un pahar de apă plată pentru a-ţi activa metabolsimul. Asta îţi va pregăti organismul pentru întreaga zi.
      7. Acordă timp meditaţiei
      Cincispezece minute pentru meditaţii îţi va da posibilitatea să-ţi începi ziua calmă şi împlinită. Te vei relaxa şi te vei simţi mai motivată. Acum nu mai ai frică de problemele rutinale.
      8. Sună o persoană dragă
      Începe-ţi dimineaţa, sunând o persoană dragă, o rudă sau un prieten. Aşa te vei acorda pe o notă mai pozitivă. Totodată îţi vei bucura interlocutorul. O astfel de discuţie matinală te va face să apreciezi cu adevărat momentele.
      devorbacutine.eu
       
  •