A fost lansată aplicația gratuită cu povești audio


    Te-ai săturat să tot repeți aceeași poveste seară de seară celui mic? Acum o poate spune cineva în locul tău, iar voi să adormiți împreună, cuprinși. Soluția vine de la o aplicație care și-a propus ca părinții să savurează împreună cu picii cele mai dulci povești în format audio – Povești Dulci. „E simplu: descarcă aplicația gratuit, alege povestea și pornește călătoria”.

Снимок экрана 2020-01-16 в 11.jpg

Autorii aplicației, Zahăr Domnița, notează: „Am cules cele mai dulci și dragi povești pe care le-ai citit vreodată, le-am adus la microfon și iată-le aici, sunt la dispoziția ta și a piciului tău. E simplu să le asculți: descarcă aplicația gratuit, alege povestea, apasă play și începe călătoria alături de vocile cunoscute care le citesc: Tania Cerga, Angela Gonța, Nata Albot, Tamara Berzoi și Ala Buhnă.

Cum sună poveaștile poți vedea aici:

Degețica

 

Prichindel

Alba ca zăpada și cei 7 pitici

Bambi

Peter Pan

Căsuța din pădure

Motanul încălțat

Cei 3 purceluși

Povestea bradului de Crăciun

Ursul păcălit de vulpe

Google Playhttp://bit.ly/35VmXua

App Storehttps://apple.co/30m2rl6

ea.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator vecin

Postat

Scrieti denumirea aplicației. Epoca de piatra

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator Sanitar

Postat

Nu v-as recomanda sa caliciti copilul cu tematica si modul dulceag al acestor povesti.

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Concluzia nu este una nouă, dar autorii acestui studiu, cercetătorii de la Spitalul de pediatrie din Cincinnati, au venit cu argumente clare, obţinute prin intermediul imagisticii prin rezonanţă magnetică.
      Acesta este primul studiu care furnizează şi dovezi neurobiologice ale beneficiilor potenţiale ale cititului şi ale efectului negativ pe care îl au ecranele asupra dezvoltării creierului preşcolarului.
      "Este important, pentru că organul se dezvoltă cel mai rapid în primii cinci ani de viaţă", a spus coordonatorul studiului, medicul John Hutton.
      "Copiii care au parte de mai multe experienţe care îi stimulează, ce ajută creierul să se organizeze, vor avea un avantaj uriaş atunci când vor ajunge la şcoală", a spus Hutton. "Şi este din ce în ce mai dificil pentru copii să recupereze, dacă rămân în urmă la şcoală", a mai spus acesta.
      La studiu au participat 47 de copii sănătoşi, cu vârste cuprinse între trei şi cinci ani, care nu mergeau la grădiniţă.
      Materia cenuşie din creier conţine majoritatea celulelor care comandă corpului ce să facă. 
      Substanţa albă este ţesutul cu aspect albicios ce face parte din sistemul nervos central (măduva spinării şi encefal) şi conţine axonii, respectiv prelungirile celulelor ner­voase şi celulele ţesutului interstiţial numit nevroglie, care are rol de hrănire şi protecţie. 
      Sustanţa albă este importantă pentu că asigură influxul nervos de la un centru nervos la altul sau între un centru nervos şi un nerv. 
      Creşterea nivelului de substanţă albă şi organizarea acesteia sunt extrem de importante pentru capacitatea creierului de a comunica cu restul organismului, mărind capacitatea de a învăţa şi asigurând o bună funcţionalitate. 
      Fără un sistem de comunicare bine dezvoltat, capacitatea de procesare a creierul încetineşte şi are de suferit.
      În cazul copiilor care erau expuşi la ecrane mai mult de o oră pe zi, zonele responsabile de învăţare în materia albă erau subdezvoltate şi mai puţin organizate.
      La naştere, numărul neuronilor este cel mai mare comparativ cu restul vieţii, iar, în funcţie de stimuli - comunicare, iubire, îmbrăţişare, plimbat, citit -, conexiunile între neuroni sunt întărite, spune Hutton. În lipsa unor stimuli, neuronii mor, a mai spus acesta. 
      Chiar dacă se modifică şi învaţă la toate vârstele, ceea ce se întâmplă în primii cinci ani ai vieţii este hotărâtor pentru dezvoltarea creierului.
      În afară de imaginile creierului obţinute prin rezonanţă magnetică, participanţii la studiu au fost supuşi unor teste cognitive.
      Copiii care aveau acces la ecrane mai mult de o oră zilnic au avut rezultate mai proaste în ceea ce priveşte la testele cognitive, inclusiv privind limbajul expresiv şi capacitatea de a numi rapid obiecte.
      Ecranele interferează, de altfel, cu toate activităţile copiilor, de la jocul cu jucării la folosirea imaginaţiei, joaca afară etc.
      Hutton spune că mai degrabă este important cititul în sine, regulat, decât tipul de poveste. Acesta sfătuieşte părinţii să nu mai caute cartea perfectă, ci pur şi simplu să le citească celor mici regulat.
      Cum îi stârneşti copilului interesul pentru cărţi şi citit? The National Institute for Literacy din SUA are câteva sugestii:
      1) Începe de la naştere prin a-i vorbi copilului şi a răspunde gângurelilor
      2) Cântă melodia "Alfabetul" (ABC)
      3) Stimulează copilul să îşi folosească imaginaţia, să inventeze poveşti şi să pună multe întrebări despre acele istorii inventate
      4) Alege cărţi cu personaje interesante, citeşte cu voci diferite pentru personaje
      5) Pune copilul să repete cuvintele noi
      6) Cel mai important lucru este să te bucuri de experienţa cititului alături de el
      mediafax.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ca şi cum această artă nu ar fi suficient de dificilă, unii artişti în domeniu folosesc unghiile drept o pânză pe care să picteze. Ideile prezentate sunt dovada vie că o imagine valorează cât o mie de cuvinte.


      Iată idei de manichiură din care să te inspiri dacă vrei să încerci ceva ieşit din comun!











      eva.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Aplicația a fost creată de un tată care avea îngrijorări apărute pe fondul lipsei răspunsurilor, iar aplicație de telefon practic obligă copilul să răspundă la mesaje, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.
      Acesta și-a dat seama că, dacă copilul său nu are acces la toate celelalte funcții de pe telefon, subit este capabil să răspundă unui mesaj. Dacă asta nu e suficient, aplicația îți permite să pornești și o alarmă pe telefonul odraslei, iar aceasta se va opri doar după aceasta răspunde. Alarma funcționează fără probleme și dacă telefonul este mod silențios.
      ”ReplyASAP face mesajele imposibil de ratat, deoarece mesajele importante nu ar trebui să fie omise”, a declarat Nick, creatorul aplicației. Acesta pare că s-a săturat ca fiul său să-i ignore mesajele, atunci când îl întreabă dacă a ajuns cu bine la adresa pe care i-a indicat-o.
      Aplicația a reușit să se facă destul de căutată după lansarea din 2018. Aceasta e disponibilă în magazinul Google Play, de unde a fost descărcată de aproximativ 75.000 de ori. Din păcate, ReplyASAP este disponibilă doar pentru telefoanele cu Android momentan, însă o versiune pentru iPhone-uri ar urma să sosească în curând.
      playtech.ro
    • maria981s
      De maria981s
      1. Darul dintr-o scrisoare de Crăciun
      „Mama mea mi-a spus această poveste din timpul primului Război Mondial. În 1917, în apropierea Crăciunului, mama nu avea de gând să sărbătorească deloc pentru că fratele ei Archie era dat dispărut și se credea că fusese împușcat pe front. Oamenii din oraș glumeau pe seama poștașului spunând că mereu citește toate felicitările care sosesc cu trenul, iar în seara de Crăciun și-a justificat pe deplin reputația. Familia mea i-a fost mereu recunoscătoare pentru că, în loc să aștepte ca felicitările să fie trimise după ziua de Crăciun, a sunat-o pe bunica mea și i-a spus că Archie este prizonier și că i-a trimis o scrisoare în care îi spunea că se simte bine. Mama mi-a spus că a fost cel mai frumos Crăciun, iar Archie s-a întors acasă după aceea și a trăit până la 90 de ani”, spune Kay Johnson, din Dakota de Sud. 
      2. Monedele au făcut diferența
      „Cu mulți ani în urmă, pe când nu câștigam decât câțiva cenți pe oră, cei trei copii ai mei au spus că vor să primească biciclete de Crăciun. Începând din ianuarie am pus deoparte 3 biciclete și am plătit pentru ele tot anul, dar cu o săptămână înainte de Crăciun tot mai aveam de plătit 14 dolari. În sâmbăta de dinaintea Crăciunului fiul meu Rick m-a întrebat de cât mai am nevoie, iar după ce i-am spus și-a spart pușculița. La început nu am crezut că poate să aibă 14 dolari, dar după ce a numărat mi-a spus că are 15 dolari și că îmi dă 1 dolar bonus ca să iau benzină și să merg să aduc bicicletele acasă. Mereu am crezut că a fost un miracol de Crăciun, iar atmosfera din acel an a fost cu totul specială”, povestește Dot Williams, din Georgia.
      3. Moșul ne-a găsit pe drum
      „În 1961, în preajma Crăciunului, eram cu familia în drum spre Seattle pentru că primisem o nouă repartizare.Ne-am cazat la un hotel din Watertown, Dakota de Sud. Nu era un moment prielnic pentru a călători cu cei mici și credeam că vor fi dezamăgiți de un astfel de Crăciun. Copiii erau deja îngrijorați dacă Moșul va reuși să ne găsească în timp ce călătoream. Tocmai ne duceam cu mașina în centru la un magazin, când la intersecție am dat peste un Moș Crăciun. Ne-a făcut cu mâna ca să ne oprim, a venit la mașină, a băgat capul pe geam și le-a spus copiilor că tocmai se gândea unde să-i găsească. Cei mici au fost încântați și s-au asigurat că Moșul știe la ce hotel stăm. Este posibil ca Moșul să fi observat după numărul de înmatriculare că venim din alt stat, dar oricare ar fi fost motivul, Crăciunul din 1961 a fost unul memorabil pentru copiii noștri”, spune Dave Grinstead, din Washington.
      4. Soarta ne-a aruncat un brad în cale
      „În 1958, în apropierea Crăciunului, le-am spus copiilor noștri de 3 și 4 ani că vom avea un brad frumos decorat și că va arăta cu totul special. În ajunul Crăciunului, când plecam de la brutăria pe care tocmai o cumpărasem după ce numărasem toate chitanțele și făcusem curat, ne îndreptam liniștiți spre casă când deodată ne-am amintit că nu cumpărasem un brad de Crăciun. Am căutat un vânzător, dar nu mai era nimeni.
      La aproximativ 1km de casă, am oprit mașina pentru să semaforul era roșu, iar o rafală puternică de vânt a intrat pe fereastra mașinii și am simțit că ceva lovește fața mașinii. Soțul meu s-a dus să vadă despre ce era vorba și s-a întors cu un brad mare, apărut ca prin minune. Ne-am dus la magazinul de la colț care avea o reclamă pentru brazi și i-am întrebat cât trebuie să le plătim pentru brad, dar ne-au zis că anul acela nu vând brazi. A fost ca un miracol și nici până astăzi nu știm de unde a apărut bradul. A fost cel mai frumos brad din toți anii și nu vom uita această întâmplare magică”, spune Gertrude Albert, din Pennsylvania.
      eva.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Cititul este de asemenea posibil sa intensifice calitatea relatiei parinte-copil prin faptul ca incurajeaza interactiunile reciproce – un flux de comunicare continuu intre copil si parinte. Mai este cu siguranta la fel de important faptul ca aceasta activitate asigura o buna parte a zilei pentru socializare si joaca.
      Parintii primesc de multe ori carti si aud de la multi specialisti in sanatate si educatie ca cititul povestilor este esential pentru sustinerea dezvoltarii copilului, scrie site-ul sciencealert.com.
      Insa apar multe intrebari pentru parintii preocupati de cresterea copiilor lor. Sunt toate cartile facute la fel de bine facute pentru lectura la comun cu copilul? Conteaza ce alegi sa citesti? Sunt diferite cele mai bune carti pentru bebelusi de cele mai bune pentru copii?
      Pentru a ghida parintii in crearea unei experiente de citit copiilor lor cu voce tare, de inalta calitate, laboratorul de cercetare al psihologului american Lisa S. Scott, profesor la Universitatea din Florida, a intreprins o serie de studii asupra invatarii la copii.
      Unul din obiectivele studiului a fost intelegerea in ce masura lectura insotita si asistata  de parinte este importanta pentru dezvoltarea creierului si a comportamentului.
      Pe scurt, rezultatele sunt previzibile: cu cat e mai mare numarul cartilor citite si timpul petrecut citind, cu atat sunt mai mari beneficiile de dezvoltare la copii lor de 4 ani.
      Aceasta descoperire importanta este una dintre primele care estimeaza beneficiile lecturii impartasite inca din momentele de inceput ale copilariei. Mai este mult de studiat insa despre cum unele carti ar putea in mod natural conduce la interactiuni de calitate superioara si invatare sporita.
      Copii si carti in laborator
      In investigatiile sale, profesorul Lisa S. Scott a urmarit comportamentul copiilor din a doua jumatate a primului an de viata. Acesta a observat ca atunci cand parintii le arata copiilor carti cu fete si obiecte numite individual, invata mai mult, generalizeaza ceea ce invata in noi situatii si afiseaza raspunsuri cerebrale mai specializate.
      Aceste rezultate sunt in contrast cu efectele lecturii cartilor fara etichete sau marcatori care sa individualizeze imaginile, sau al cartilor care aveau aceeasi eticheta generica sub fiecare imagine din carte. Invatarea prematura in copilarie a fost de asemenea asociata cu beneficii care se prelungesc pana la 4 ani in copilaria tarzie.
      Cea mai recenta contributie a profesorului Lisa S. Scott la aceasta serie de studii a fost finantata de National Science Foundation si a aparut in publicatia Child Development.
      Pentru inceput, profesorul Lisa S. Scott a adus copii de 6 luni in laborator, unde a putut vedea cata atentie investesc in personajele unei povestiri pe care nu le-au mai vazut pana atunci. Au fost folosite masuratori ca electroencefalograma pentru masurarea raspunsurilor cerebrale.
      Copii purtau o casca din plasa formata de 128 de senzori detectori, care permiteau specialistilor sa inregistreze electricitatea naturala emisa de scalp cat timp creierul functioneaza. Le-au fost masurate raspunsurile neuronale cata vreme copiii erau atenti la imaginile afisate pe ecranul unui computer
      Aceste masuratori ne pot indica ce stiu copii si daca acestia pot face sau nu diferenta intre personajele pe care le vad.
      Cercetatorii au urmarit de asemenea concentrarea privirii cu tehnologie de urmarire a miscarilor oculare pentru a vedea pe ce parti ale personajelor se concentreaza si pentru cat timp.
      Informatiile pe care le-au strans la primul test au servit drept punct de pornire,
      Voluntarii au fost impartiti in trei grupuri. Un grup de parinti a citit copiilor carti cu povesti care contineau 6 personaje individual numite pe care nu le mai vazusera inainte.
      Unui alt grup i-au fost date aceleasi carti de povesti dar in loc de separarea individuala a personajelor, a fost folosita o eticheta inventata si generala care sa se refere la toate personajele.
      In cele din urma, pentru al treilea grup de comparatie copiilor nu le-au fost citit nimic specific pentru studiu.
      Dupa ce au trecut trei luni, familiile s-au intors in laborator pentru masurarea atentiei copiilor la personajele povestilor citite. S-a dovedit ca doar cei care au primit carti cu personaje diferentiate si marcate individual au intensificat atentia in comparatie cu vizita initiala.
      Activitatea cerebrala a copiilor a aratat de asemenea cum copii care au invatat cu etichete individuale erau capabili sa distinga intre personaje individuale. Aceste efecte nu s-au facut remarcate la copii din grupul de comparatie care a folosit etichete generale.
      Aceste descoperiri sugereaza ca folosirea etichetelor individuale pentru invatarea despre lumea inconjuratoare devine accesibila copiilor foarte mici si ca lectura impartasita este un instrument eficient pentru dezvoltarea copilului in primul an de viata.
      Imagini personalizate pentru efect maxim

      Si ce inseamna rezultatele de laborator pentru parintii care vor sa maximizeze beneficiile intervalului de citit povesti copiilor?
      Nu toate cartile sunt alcatuite la fel. Cartile pe care parintii ar trebui sa le citeasca copiilor de 6 si 9 luni vor fi probabil diferite de cele pe care le vor citi celor de doi ani, care vor fi la randul lor diferite de cele potrivite pentru copii de 4 ani care se pregatesc sa citeasca pe cont propriu.
      Cu alte cuvinte, pentru a ajunge la beneficiile lecturii impartasite in copilarie, trebuie sa le citim micutilor cartile potrivite la momentul potrivit.
      Gasirea cartilor care separa individual personajele poate duce la o experienta de lectura de calitate superioara si la rezultate in invatare si beneficii in dezvoltarea creierului. Fiecare copil este unic, asa ca parintii ar trebui sa gaseasca carti care sa-l intereseze pe copil.
      ”Fiica mea iubeste Cartile cu Pat Iepurasul, la fel si povestile cu animale, cum ar fi Dear Soo. Daca numele nu erau trecute in carte, le inventam pur si simplu”, spune Lisa Scott.
      E posibil ca personajele cu nume inclus in carti sa sporeasca masura in care parintele e nevoit sa vorbeasca. Stim ca se le vorbim copiilor este important pentru dezvoltarea lor, a adaugat aceasta.
      ”Deci, parinti ai copiilor, adaugati cititul impartasit al cartilor la rutina voastra zilnica si numiti personajele din cartile pe care le cititi. Vorbiti copiilor vostrii de devreme, indrumati-i cat de des prin aceasta uimitoare lume noua si lasati timpul dedicat povestilor sa va ajute”, concluzioneaza profesorul american.
      superbebe.ro
  •