8 lucruri pe care să le înveți de la femeile puternice


    Cu siguranță vei trece prin experiențe plăcute sau dificile și toate apar pentru a-ți da ocazia să înveți ceva despre tine. Oamenii din jurul tău, mai ales femeile puternice, îți pot da lecții utile, în mod direct sau indirect despre dragoste, carieră și viață în general.

averie-woodard-319828-unsplash.jpg

Este foarte util să observi cum se comportă femeile puternice și cum reacționează în situațiile complicate nu pentru a-ți crea o imagine negativă despre tine, ci pentru a învăța să treci mai ușor peste clipele stresante fără să pierzi din vedere lucrurile care te fac fericită. Aceste lecții apar tot timpul pe parcursul vieții și trebuie să fii receptivă pentru a remarca felul în care îți poți regla emoțiile pentru a obține succesul sau pentru a avea o viață liniștită.

Iată ce poți învăța de la femeile puternice:

1. Iubește și lasă-l pe celălalt să plece

O femeie puternică știe ce înseamnă să te apropii foarte mult de cineva, iar apoi să-l lași să-și continue drumul. Va găsi întotdeauna o cale să continue, chiar dacă suferă când acea persoană nu mai face parte din viața ei. Independența și curajul îi permit să știe cum să-l lase pe celălalt să plece și să conștientizeze că vor exista mereu noi șanse de a fi fericită.

a-l-l-e-f-v-i-n-i-c-i-u-s-152932-unsplash.jpg

2. Asumă-ți riscuri

Nu se teme să facă exact ceea ce crede că este mai bine. Se poate muta într-un nou oraș pentru a începe o altă viață sau își va schimba jobul fără să clipească. Știe că merită să-și asume riscul și că va avea succes dacă persistă pe acel traseu.

3. Nu renunța după un eșec

O femeie puternică nu se teme de insucces pentru că deja a trecut prin clipe dificile. Știe că lucrurile nu merg întotdeauna perfect și este pregătită pentru toate posibilitățile. Chiar dacă dă greș după ce a dedicat timp și efort unui anumit obiectiv, nu va ezita să se ridice din nou și să-și găsească un alt scop la fel de util. A pierdut poate un job, o persoană iubită sau o ocazie unică, dar după fiecare nereușită a știut să revină la o abordare pozitivă și să-și regândească strategia.

sai-de-silva-41032-unsplash.jpg

4. Nu locui cu părinții

Femeile puternice se mută pe cont propriu destul de devreme și știu ce înseamnă să lase în urmă confortul casei părintești și să plece într-o altă țară. Au grijă de ele chiar și când familia lor este departe și conștientizează valoarea afecțiunii părinților de fiecare dată când revin pentru a-i vizita.

5. Nu te teme să fii singură

O femeie puternică a văzut multe persoane care au intrat și au ieșit din viața ei. Îi place să fie înconjurată de multe persoane, dar se simte la fel de bine și când își petrece timpul singură pentru că știe că nu este decât o stare temporară.

6. Depășește-ți zona de confort

Pentru o femeie puternică nu este nicio problemă să pășească într-o încăpere plină cu persoane pe care nu le cunoaște și se integrează imediat atmosferei și tonului conversațiilor. Va avea mereu parte de noi prieteni și experiențe care o fac optimistă și încrezătoare în forțele proprii.

brooke-cagle-157923-unsplash.jpg

7. Învinge-ți temerile

La fel ca toate celelalte persoane și femeile puternice se tem de anumite lucruri. Diferența este că ele înțeleg că temerile sunt iraționale și că trebuie să le depășească. Vor merge cu avionul chiar dacă le este frică, vor pleca din casa părintească pentru că știu că numai în acest mod se vor maturiza și vor fi mereu alături de persoanele care contează pentru ele.

8. Ai grijă de corpul tău

Fiecare femeie puternică își cunoaște organismul foarte bine. Face mișcare și are grijă să aibă o dietă sănătoasă pentru că a înțeles că acestea sunt soluțiile pentru a preveni îmbolnăvirile și a trăi mai mult.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Ce este PromoTE?
      Programul PromoTE este o platformă de activism și învățare live a drepturilor omului și a democrației destinat tinerilor. Programul include un curs de instruire cu durata de 14 luni, bazat pe învățare practică, care oferă acces la expertiza și experiența Asociației Promo-LEX.
      Participanții programului vor interacționa și vor învăța direct de la membrii echipei Promo-LEX și vor fi implicați în activitățile curente ale Asociației.
      Programul PromoTE oferă cunoștințe teoretice într-o manieră accesibilă și abilități practice de promovare a democrației și a drepturilor omului.
      Acest Program este implementat cu suportul financiar oferit de către Departamentul Justiție și Drepturile Omului al Fundației Soros-Moldova.
      Cine poate să participe?
      Tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-25 ani din Republica Moldova: elevi, studenți, tineri specialiști din diverse domenii, activiști civici, fără experiențe profesionale anterioare în domeniu, dar care sunt interesați și dispuși să învețe specificul activității de promovare și apărare a drepturile omului, activism civic și monitorizare a proceselor democratice.
      Programul include
      Un Curs Introductiv general în domeniul drepturilor omului;
      Trei Module tematice pe cele mai actuale subiecte/domenii:
      Modulul 1: Procese democratice, electorale și activism civic;
      Modulul 2: Combaterea discriminării și discursului de ură & promovarea egalității;
      Modulul 3: Combaterea torturii, relelor tratamente și a violenței în bază de gen;
      O vizită de Studiu sau o Școală de Vară;
      Mentorat: în dependență de interese și necesități, pe durata programului, participanții vor putea beneficia de asistență și mentorat în domeniile de expertiză ale Asociației Promo-LEX.
      În decursul a 14 luni, participanții vor parcurge fiecare modul, cu ajutorul trainerilor/ mentorilor și vor învăța prin: vizite de studii, discuții și dezbateri, ateliere de lucru, simulări de caz, biblioteca vie, cinemateca drepturilor omului și alte.
      Traineri / Mentori:
      Programul va fi livrat de către o echipă de Traineri/Mentori din cadrul Asociației Promo-LEX, care posedă expertiză și experiență vastă în domeniul drepturilor omului, procese electorale și democratice, activism și participare civică, monitorizare etc.;
      În cadrul Programului vor fi invitați specialiști și experți din exterior, inclusiv reprezentanți ai instituțiilor/organizațiilor naționale și internaționale.
      Durata & Perioada:
      Prima Ediție a Programului PromoTE se va desfășura în perioada Ianuarie 2019-Februarie 2020 = 14 luni;
      În total, Programul prevede 446 ore de instruire, care echivalează cu o implicare de circa 4 zile pe lună;
      Agenda și orarul detaliat al activităților Programului va fi agreat cu participanții selectați și va fi unul flexibil.
      Locația
      Activitățile de bază din cadrul Programului se vor desfășura la sediul Asociației Promo-LEX în or. Chișinău.
      Costuri:
      Participarea în cadrul Programului este gratuită;
      Promo-LEX va acoperi costurile de deplasare și cazare pentru participanții din afara mun. Chișinău, precum și alte costuri aferente.
      Ce oferă Programul PromoTE?
      o experiență unică de învățare;
      cunoștințe teoretice în domeniul drepturilor omului, procese electorale, activism civic;
      învățare interactivă prin implicarea directă în activitățile Promo-LEX (ex: ședințe de judecată; activități de monitorizare în diverse domenii; participare la organizarea diferitor evenimente publice; întâlniri de lucru cu organizații partenere, autorități, organizații internaționale; participare la realizarea campaniilor de informare etc.).
      deprinderea și exersarea abilităților practice de lucru în domeniile vizate de Program;
      interacțiune cu personalități notorii din domeniul drepturilor omului, electoral și civic din RM;
      dezvoltarea abilităților de promovare a drepturilor omului și a valorilor democratice;
      acces la resurse bibliografice și video în domeniile vizate de Program;
      înțelegerea rolului și modului de activitate a organizațiilor de apărare a drepturilor omului și promovare a democrației.
      Ce urmează după Promo-TE?
      La absolvire, participanții vor primi certificate, care vor confirma orele și temele de instruire, precum și implicarea lor în activitățile Asociației (după caz);
      După absolvirea Programului, participanții vor deveni membri ai rețelei Promo-TE, fapt ce le va oferi acces la resursele informaționale și educaționale ale Asociației; la activitățile și proiectele Asociației, precum și oportunitățile de angajare, voluntariat și instruire;
      Cunoștințele și abilitățile practice de lucru, obținute în cadrul Programului PromoTE, vor facilita implicarea absolvenților PromoTE în activități, proiecte, organizații sau instituții de apărare și promovare a drepturilor omului și a democrației.
      Cum aplici la Programul PromoTE?
      Completează online FORMULAR DE APLICARE  până pe 3ianuarie 2019, ora locală 23.50.
      Formularele incomplete sau depuse după termenul limită nu vor fi examinate.
      Evaluarea & Selectarea Participanților
      Etapa I: Evaluarea dosarelor de aplicare (în baza unei grile de punctaj de evaluare);
      Etapa 2: Interviul (direct sau online). La interviu vor fi invitate doar persoanele pre-selectate în baza rezultatelor din Etapa I.
      Pentru mai multe detalii contactați:
      Irina Corobcenco, Asistentă de Proiect
      Tel/Fax: (+373 22) 450024
      GSM (+373) 69388065
      irina.corobcenco@promolex.md
      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
      Promo-LEX este una dintre cele mai active, vizibile și eficiente organizații neguvernamentale din Republica Moldova. Este o organizație apolitică și non-profit și activează din anul 2002.
      Misiunea Promo-LEX este de a contribui la dezvoltarea democrației prin apărarea și promovarea drepturilor omului, monitorizarea proceselor democratice și promovarea activismului civic.
      Pe 10 Decembrie 2018, Asociația Promo-LEX a fost destinsă cu Premiul ONU Moldova pentru promovarea Drepturilor Omului și realizări remarcabile și consecvente de-a lungul timpului.
      youth.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Oare nu sunt acesti copii prea obedienti, prea ascultatatori sau prea tematori? Oare asa vor ramane pentru totdeauna: supusi, cu capul plecat, ascultatori, docili, pasivi si tematori? Si mai ales: putem face noi ca si parinti ceva ca sa-l “scuturam” putin sa nu cumva sa devina un copil prea suspus?
      In primul rand sa stiti ca acest “ascultat orbeste”, fara a pune sub semnul intrebarii informatia primita, e absolut normal la copii
      DACA e vorba de o autoritate,
      DACA au o anumita varsta si
      DACA le aduce beneficii.
      Cu alte cuvinte, nu m-as ingrijora deloc daca copilul meu asculta orbeste de doamna invatatoare cand are 6-7 ani – ba ca sa fiu sincera, as profita ;). Dar de ce e “normal” sa fie asa?
      In intelegerea acestor probleme ne ajuta Kohlberg, filozof si psiholog in domeniul dezvoltarii copilului si Jean Piaget. Ambii sunt cunoscuti pentru studierea dezvoltarii umane din punctul de vedere al moralitatii, adica al conceptiei despre ce este corect si ce este gresit. Daca cumva credeti ca moralitatea nu se aplica unui copil, incercati sa intrebati orice copil care va poate raspunde ce parere are despre o actiune sau alta: daca e corecta sau gresita, daca ce dreapta sau e injusta, etc. Cu toate ca raspunsurile vor varia in functie de varsta, parerile vor exista cu siguranta!
      Sa ne intorcem la ai nostri profesori de azi, Jean Piaget fiind primul. El e un psiholog-pionier in studierea dezvoltarii cognitive a copiilor, adica a modului in care copiii gandesc, percep si dobândesc intelegerea functionarii lumii in care traiesc. Cu toate ca el nu s-a ocupat specific de studierea moralitatii, totusi in munca sa a identificat doua stadii distincte in care copiii se afla in ceea ce priveste convingerea pe care o au despre ce e bine si ce e gresit. Astfel:
      copiii de pana la 10-11 ani se afla intr-un stadiu rigid, in care regulile si normele morale sunt preluate din familie sau de la alti adulti cu autoritate si sunt integrate ca atare, fara a le judeca. Copiii percep regulile ca fiind absolute si nemodificabile.
      adolescentii si adultii sunt intr-un stadiu mai flexibil, ceea ce le permite sa transforme si sa adapteze regulile astfel incat sa corespunda unui sistem propriu de valori (care poate sa se suprapuna sau nu cu un sistem impus de reguli de conduita)
      Kohlberg nu spune neaparat altceva, doar ca din doua stadii el face 6:
      copiii de pana pe la 6-7 ani se afla intr-un stadiu al ascultarii si supunerii. Frica de pedeapsa le guverneaza comportamentul, si nu ma refer neaparat la pedeapsa in sensul clasic, pedeapsa poate fi si dezaprobarea. Intrebarea esentiala in aceasta etapa ar fi: Cum trebuie sa actionez ca sa nu fiu pedepsit? copiii de 7 pana la 10 ani se afla intr-un stadiu individualist, egocentric. Intrebarea esentiala e: What’s in it for me? Adica cum sa ma comport ca sa castig recompense? Iarasi, ma refer la recompensa in sens larg – aici intra si aprobarea, incurajarea. copiii de 10-12 ani devin extrem de preocupati de statutul in grupul de prieteni, asa ca preocuparea esentiala este cum ma vad altii? Si e musai sa ma vada ca fiind Bun/ Buna. Si aici probabil o gramada dintre parinti se revolta ca Maria sau Ioana sau Paul pare a avea o influenta mai mare asupra copilului decat parintele. E perfect normal sa fie asa, asa ca decat sa va puneti contra curentului mai bine va imprieteniti la randul vostru cu Maria, Ioana si Paul. Cu putin noroc “va vor accepta” pe langa ei. copiii de 13-14 ani devin deja preocupati de ordine, datorie si lege. Orizontul lor se largeste, devin capabili sa inteleaga cum functioneaza societatea (care e guvernata de legi mai generale decat legile grupului de prieteni). Intrebarea e: ce spune legea (in sensul de reguli ale societatii in care traim) ca trebuie facut, ce e acceptat social si ce nu? mai sunt doua stadii, Kohlberg zice ca putini adulti ajung acolo, si ca majoritatea raman undeva in stadiul 4. In aceste stadii e vorba de principialitate care tine cont atat de principiile individuale cat si de regulile societatii. E un stadiu al angajamentului civic, al contributiei personale la cresterea si bunastarea morala a societatii. Trebuie sa marturisesc ca ii dau dreptate. Nu-s multi adulti aici. Mie mi se pare intelegerea acestor stadii deosebit de importanta. Traim intr-o lume in care copiii nostri sunt impinsi cat de devreme sa devina independenti, autonomi si increzatori. Devenim, ca si parinti de-a dreptul speriati daca dau cele mai mici semne de obedienta si supunere. Si incepem sa-i presam (inconstient sau nu) sa fie mai putin conformisti, sa rapunda inapoi si sa puna sub semnul intrebarii regulile.
      Cand sunt la varsta adolescentei ne revoltam că nişte ţânci cu experienţă de viaţă zero dar cu popularitate maximă au mai mare trecere la copiii noştri decât avem noi, parinţi serioşi, cu experienţă de viaţă cât cuprinde, dar popularitate minus 100. Sunt cel puţin trei motive pentru care vă revoltaţi degeaba:
      E la fel cum am incerca sa-l determinam pe copil ca primele cuvinte rostite sa nu fie mama, tata, apa, papa ci sinergia faptelor, teleenciclopedia sau rododendron. Copilul rosteste mama, tata, papa pentru ca aceste cuvinte sunt simple, astfel incat le poate rosti corect (ceea ce determina o avalansa de aplauze si postari pe FB) si au relevanta maxima la 1 an si jumatate – copilul are nevoie sa isi asigure siguranta (prin parinti) si nevoile fiziologice primare pe care le poate controla: apa si hrana.
      La fel in cazul dezvoltării morale – maturarea creierului ii permite să vadă lucrurile in doua categorii, alb sau negru, ceea ce îl sileşte să aleagă doar o variantă – astfel incât alege să se conformeze pentru ca e cel mai folositor (scapă nepedepsit).
      Nu putem alerga inainte de a invata sa mergem. Chiar daca unii invata sa mearga mai repede, altii mai tarziu, toti copiii trec prin stadiul de învăţare al mersului  inainte stadiul alergatului. Tot asa, in domeniul moralitatii – trebuie sa trecem prin stadiul inferior pentru a ajunge la cel superior.
      Nu putem crea ceva diferit fara a fi invatat initial cum se creeaza “corect”.
      Pictorii, designerii, oamenii care creează- invata niste principii de baza despre cum se amesteca culorile, cum se stabilesc proportiile, etc iar daca doresc pot sa le respecte sau nu in opera lor. Sunt sigura ca Picasso a invatat intai sa deseneze un portret normal, abia apoi a incercat sa vada cum arata daca modifica pozitia ochilor intr-o fata umana. La fel si cu moralitatea, prima data trebuie sa invatam regulile si sa le respectam, la inceput ne uitam la un adult-doi, apoi la un grup si abia apoi la o societate intreaga. De-abia dupa ce ne vom fi adaptat cu succes si vom fi invatat ce e de invatat din fiecare stadiu vom putea fi “creativi” in ceea ce priveste moralitatea.
      Bine, bine, veti zice. Hai că nu-i chiar aşa, eu am un copil de 6 ani si la noi in casa sunt 100 de reguli si copilul respecta 5%. Daca cumva credeti, ca si parinte, ca sunteti o “autoritate” pentru copilul vostru, va spun cu durere ca probabil vă înşelaţi. Stiti si voi prea bine, că e o diferenţă de la cer la pământ între regulile spuse si regulile urmate cu sfinţenie.
      Probabil aveti 100 de reguli si 120 de exceptii. Iar copilul simte şi speculează acest lucru. Adică sunt nişte “reguli” (cu ghilimele de rigoare). Nu la fel se întâmplă când vine vorba de doamna învăţătoare, de exemplu. Dacă ea spune: “toţi copiii trebuie să fie în pat la ora 20.00”, aia nu e regula, e LEGE. Pentru ca doamna invatatoare are privilegiul de a emite o regulă, fără să fie nevoită să o pună în aplicare astfel încât să existe (invariabil) şi excepţii.
      La fel şi cu televizorul sau poliţia. Dacă “poliţia” spune NU depasiti viteza de 50 km/h in localitate şi vă întâlniţi cu poliţia în timp ce zburaţi cu 100km/h prin oras o muşcati SIGUR, fara excepţii. Dacă televizorul spune ca ceralele Nesquick îi fac pe copii puternici si ARATĂ la finalul reclamei un copil puternic, apoi asa e! N-aveţi cum sa demonstrati contrariul (dar puteti submina autoritatea televizorului – ceea ce nu va recomand cand vine vorba de invatatoare si politie).
      În concluzie, nu vă mai presaţi copiii să fie altfel decat le dicteaza stadiul de dezvoltare in care se afla. Mai degrabă “profitaţi” de etapa de dezvoltare în care se află, “fraternizaţi” cu persoanele de influenţă (ca e vorba de invatatoare, de bunica, de alt adult sau chiar de voi insiva) si folositi aceasta “putere” temporară în folosul copilului vostru. Nu vă mai cicăliţi copiii dacă vor sa fie ca prietenii lor la varsta adolescentei (atâta vreme cât siguranţa lor nu e ameninţată). Aveti grija sa aiba in jurul lor prieteni care să fie o bună influenţă şi ţineti-i pe toţi aproape.
      parintecuminte.ro
  •