5 plante care te fac să strălucești


    Plantele sunt uimitoare atunci când le pui în slujba frumuseţii. Substanţele lor active ajută la îmbunătăţirea texturii pielii şi aduc strălucire.

Eficiente şi naturale, ele ne ajută să îngrijim tenul într-un mod agreabil, rapid şi sănătos. Cine are spațiu poate chiar să cultive câteva plante medicinale, un fel de grădină a frumuseţii. Iată cele mai bune plante pe care să le ai mereu la îndemână!

Muşeţel

plante-medicinale.jpg
Conţine o substanţă campioană la întinerirea pielii. Aduce luminozitate şi strălucire, culoare uniformă şi calm. Ideal pentru pielea sensibilă, muşeţelul este un bun tămăduitor pentru orice tip de piele.

Cum îl foloseşti: prepară un ceai de muşeţel şi lasă-l să se răcească, apoi curăţă cu el tenul. Specialist în iluminare, muşeţelul are şi efecte asupra ridurilor fine, cearcănelor şi pungilor.

Salvie

lavanda-fiore.jpg
Este o plantă cu mare putere antioxidantă, o veritabilă armă împotriva ridurilor, dar acţionează şi ca un astringent natural de excepție pentru tenul gras, predispus la acnee. Este, de asemenea, bogată în vitamina A şi calciu, elemente cu rol important în regenerarea celulară. Prin acţiunea sa de îmbunătățire a circulaţiei, ceaiul de salvie e bun contra căderii părului. 

Cum îl foloseşti: pentru a da strălucire pielii şi a stimula regenerarea ei, pregăteşte  un ceai de salvie şi, după ce s-a răcit, foloseşte-l în loc de apă tonică. Pentru îngrijirea părului, e nevoie de cel puţin un litru de ceai, pe care îl foloseşti după clătire.

Mentă

132e903cf7b0885457e4c12c3b3cada5.png
Este un veritabil leac pentru acnee, ajută la diminuarea excesului de grăsime, calmează inflamaţia şi reduce bacteriile.

Cum o foloseşti: prepară un ceai şi curăţă faţa cu el pentru un plus de strălucire. Dacă ai coşuri, zdrobeşte 2-3 frunze, pune pasta rezultată pe leziuni şi las-o să se usuce.

Cimbru

false.png

Este cel mai eficient remediu antibacterian şi contra petelor de pe piele.

Cum îl foloseşti: prepară o infuzie şi foloseşte-o în locul apei tonice pentru a trata acneea sau aplică pentru 5-10 minute comprese reci pe faţă pentru a reduce petele pigmentare. De asemenea, poţi adăuga în infuzia de cimbru argilă și obții o mască de purificare şi iluminare a tenului.

Rozmarin

rozmarin-2.jpg
Şi el are efect astringent şi antibacterian, însă este şi un bun hidratant al pielii şi stimulează producţia de colagen, îmbunătăţind elasticitatea. Este bogat în minerale care protejează pielea şi o purifică, rezultatul fiind un ten mai neted şi mai luminos.

Cum îl foloseşti: ai nevoie de ulei de rozmarin sau de suc obţinut prin zdrobirea frunzelor proaspete de rozmarin. Se adaugă 2-3 picături în puţină apă pentru a prepara un astringent natural ori în demachiant sau în crema de zi, pentru întinerirea pielii.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Scapă de pistrui în timp record, iată câteva metode
      Kiwi și căpșuni. Este știut faptul că antioxidanții din kiwi protejează pielea, iar proprietățile din căpșune acționează ca exfolianți naturali. Așadar, cu un piure dintr-un kiwi și 1-2 căpșune aplicat de 2-3 ori pe săptămână, sigur reușești să-ți estompezi pistruii. Aplică piureul pe pistrui și lasă-l să acționeze timp de 30 de minute, apoi clătește cu apă.
      Ulei de argan. Înainte de a aplica uleiul de argan, curăță fața cu apă micelară. după ce aceasta s-a uscat complet, masează cu 2-3 picături de ulei de argan zona cu pistrui până ce acesta este absorbit complet în piele. Este important să nu speli fața după aceea. Rămâi așa peste noapte. Proprietățile uleiului de argan ajută la atenuarea pistruilor, precum și la protejarea feței împotriva efectelor negative ale razelor solare.
      Uleiul de avocado. Dacă ești fană avocado, iată că acesta nu este folositor doar pe interior, ci și pe exterior. Uleiul de avocado are proprietăți benefice pentru piele, în special pentru atenuarea pistruilor. Este suficient să aplici câteva picături pe pistrui și să lași să acționeze. Repetă această metodă zilnic.
      Sucul de lămâie. Proprietățile naturale ale sucului de lămâie acționează precum un înălbitor. Așadar, cu ajutorul unei dischete demachiante din bumbac, aplică sucul de lămâie pe pistrui , lasă-l să acționeze maxim un sfert de oră, apoi clătește cu apă.
      Pentru ca aceste proprietăți să își facă treaba eficient și într-un timp scurt, este musai să repetați procedurile zilnic sau nu mai puțin de 2-3 ori pe săptămână.
      kfetele.ro
    • julia122997
      De julia122997
      1.Mănâncă regulat 
      Chiar dacă cei din jur mănâncă în fugă, pe birou sau iau gustări nesănătoase, nu este un motiv să faci la fel. Asigură-te că îți aloci măcar o jumătate de oră pentru pauza de prânz și că mă mănânci măcar un fel de mâncare caldă, fie că ieși la masă cu colegii sau că îți aduci ceva de acasă ce poți încălzi la microunde.
      2. Fă mișcare 
      Statul pe scaun dăunează sănătății așa că profită de orice ocazie pentru a te ridica de la birou și a face mișcare. Du-te și umple-ți sticla cu apă, vorbește față în față cu un coleg în loc să îl suni pe interior, fă o plimbare scurtă în jurul clădirii când ai timp liber. Astfel, nu numai că vă vei arde calorii dar îți vei reîmprospăta mintea și te vei relaxa.
      Un alt truc este parchezi mai departe decât de obicei sau să urci pe scări în loc să iei liftul.
      3. Protejează-ți ochii
      Dacă petreci mult timp la calculator, ochii tăi sunt supra solicitați. Distanța dintre ochi și ecran trebuie să fie de o lungime de braț. Trebuie să fii capabilă să citești ceea ce se află pe ecran de la acea distanță. Dacă nu o poți face, atunci pur și simplu mărește dimensiunea fontului.
      4. Hidratează-te
      Atunci când te afli la birou, este ușor să uiți să bei suficientă apă. Cel mai frecvent motiv pentru care mulți oameni se simt obosiți sau demotivați în jurul orei trei după-amiaza este că sunt deshidratați.
      Ar trebui să bei cel puțin 10 pahare de apă în timpul unei zile, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate din acestea trebuie să fie băute în timpul petrecut la serviciu. Pentru a fi sigură că nu uiți. îți poți seta telefonul să îți amintească la fiecare jumătate de oră. Ia o scurtă pauză, bea apă și apoi întoarce-te la treabă.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Comunici cu cei din jur mai ales prin intermediul feței: prin vorbe, priviri, mimică. De aceea, este imposibil să te ascunzi atunci când ai probleme cu dinții. În acest caz, problemele de sănătate se transpun și în probleme estetice. Pentru a nu fi pusă în situația de a te feri să zâmbești, este bine să iei în calcul câteva recomandări pentru a-ți menține dantura sănătoasă și frumoasă. 
      1.Vizitează periodic medicul stomatolog
      Nu trebuie să ajungi la medic doar când durerea de dinți devine insuportabilă sau după ce dantura ta și-a pierdut în totalitate culoarea naturală, pentru că s-ar putea ca atunci să fie prea târziu. O vizită periodică la medicul stomatolog, de exemplu, o dată la șase luni, te poate scuti de complicații ulterioare, deoarece le vei putea preveni. De asemenea, în urma controlului stomatologic, vei afla dacă ai vreo infecție încă nedepistată, vreun început de carie sau orice altă problemă și o vei putea trata la timp, înainte ca situația să se agraveze. Poți profita de această vizită pentru a cere sfaturi și recomandări medicului, întrucât este persoana cea mai în măsură să îți ofere informații sigure pentru sănătatea ta și a danturii tale. Astfel, te vei putea bucura de niște dinți sănătoși, care să te facă să fii mereu cu zâmbetul pe buze. 
      2. Evită anumite alimente și consumă produse la temperatură moderată
      Alimentele care afectează cel mai mult dinții sunt cele acide: dulciuri, citrice, băuturi carbogazoase etc. Acestea, prin descompunere, produc acizi care distrug calciul din smalț și favorizează formarea cariilor. Nici vinul și cafeaua nu trebuie consumate în exces deoarece afectează culoarea dinților. Și deasemenea, nicotina din țigări este una din substanțele cunoscute pentru că duce la îngălbenirea lor, pentru că se depune pe dinți; în plus, poate provoca apariția cariilor, motiv pentru care dantura este afectată și de fumat. Trebuie să ai grijă și la temperatura alimentelor pe care le consumi. De preferat este să nu consumi produse foarte reci sau fierbinți, ci la o temperatură moderată. În caz contrar, extremele afectează smalțul dinților, iar efectul imediat resimțit este durerea. Mai ales persoanele care suferă de sensibilitate dentară simt acest efect, deoarece stratul de smalț care le acoperă dinții nu este suficient de gros pentru a-i proteja. Consumarea alimentelor la o temperatură moderată te va scuti de dureri de dinți și de scăderea rezistenței acestora pe viitor. 
      3. Spală-te pe dinți după fiecare masă și schimbă-ți periodic periuța
      Este destul de greu să te poți spăla pe dinți de fiecare dată după ce mănânci pentru că uneori iei masa în oraș, alteori la serviciu. O idee bună este să ai mereu la tine o periuță de dinți și un tub mic de pastă, dar dacă ți se pare foarte complicat, măcar dimineața și seara este obligatoriu să faci asta, pentru a îndepărta resturile de mâncare care îți vor afecta, în timp, dinții. 
      Asociația Dentară recomandă, în general, înlocuirea periuței de dinți la aproximativ trei-patru luni, atunci când aceasta prezintă semne de uzură. Dar sunt și cazuri când este bine ca periuța să fie schimbată mai repede: dacă, de exemplu, ai fost răcită, pentru că germenii care ți-au provocat îmbolnăvirea vor rămâne pe ea. Înlocuind-o, eviți să continui să te expui acestora și să te îmbolnăvești din nou. De asemenea, periuțele de dinți ale copiilor este bine să fie schimbate mai des decât cele ale adulților, pentru că ei au dinții mai sensibili și mai predispuși la probleme dentare. 
      unica.ro
    • julia122997
      De julia122997
      O cina sanatoasa inseamna o cina care aduna toate vitaminele si mineralele in farfurie, si care nu exagereaza in grasimi, carbohidrati, sare. In plus, cantitatile pe care ni leasezam pe farfurie in prag de seara, inainte de culcare, nu trebuie nici ele neglijate. Carbohidratii si proteinele nu trebuie sa depaseasca insumat 200 de grame. Pe de alta parte, legumele, mai ales daca sunt consumate crude, pot fi servite in orice cantitate. Un exemplu de farfurie ideala pentru cina ar fi: 120 g de carne preparata termic la gratar sau in cuptor, 80 g de carbohidrati - sub forma de orez, cartofi, paste si 200 g de salata sau muraturi sau aceeasi carne alaturi de 200 g de legume preparate termic.
      Desigur ca modul acesta de a servi cina in fiecare seara devine plictisitor, oricat de gustos ar fi totul. Asa ca avem nevoie de un meniu cat mai diversificat. Ideile de mai jos te vor ajuta, nu numai sa diversifici cinele in familie cu preparate noi si sanatoase, ci si sa iti stimulezi propria imaginatie si sa vii chiar tu cu idei noi si gustoase. Iar fiecare dintre aceste idei poate fi pusa in practica si finalizata in mai putin de 30 de minute, daca ai toate ingredientele la indemana si putina iscusinta in bucatarie.
      Briosele si tartele   

      Suna oarecum nepotrivit, nu-i asa? Cum sa servesti briose sau tarte la cina? Poate ca desert. Insa, da, poti face asta, transformand briosele si tartele intr-o cina sanatoasa, aspectuoasa, usor de mancat si de adorat de intreaga familie. Exista multe optiuni de preparare a lor. Ingredientele lor principale sunt faina, oul si lapte sau lapte batut. Practic, acestea ingrediente de baza le poti amesteca cu ingredientele preferate de familie: masline, sunca, bacon, cascaval si tot in ele poti "ascunde" ingrediente mai putin favorite precum broccoli, spanac, dovlecei, conopida.
      Pastele

      Italienii ne-au adus bucuria si diversitatea pastelor. Usor de preparat, ele pot fi asociate cu cele mai diverse sosuri si, este imposibil, sa existe vreo persoana care sa nu le aprecieze. Fierberea unor paste nu necesita mai mult de 10 minute. Un sos mai complicat, precum cel pentru paste carbonarasau bolognese, poate fi preparat in 30-40 de minute. Insa exista retete si mai rapide, care pot oferi pastelor un gust deosebit, precum un sos de smantana cu unt si cascaval afumat, sau un amestec de crema de branza, cu bucati de gorgonzola, cu dovlecei pe gratar sau cu spanac si rosii uscate la soare, daca tineti post.
      Salatele

      Orice nutritionist, daca il intrebi, iti va spune ca cina ideala este reprezentata de salate, care pot fi servite, nu neaparat in modul clasic de frunze verzi si legume crude, ci si ca un amestec de proteine si vitamine si chiar si carbohidrati. Desigur, trebuie sa ne ferim de salatele grele, care implica maioneza, precum salata boeuf, insa putem combina cartofii cu masline, ceapa si carne la gratar intr-o salata orientala reinterpretata, sau paste, cuscus sau orez alaturi de alte ingrediente delicioase. Salatele au si un alt mare avantaj: se prepara foarte repede.
      Pestele 

      Pestele este cu siguranta cea mai sanatoasa si rapida sursa de proteine pentru cina. DE fapt, mai mult, el contine proteine de calitate ridicata si alte nutrimente esentiale, putine grasimi saturate si, cel mai important, acizi grasi Omega 3. De asemenea, pe langa proteine pestele contine seleniu, iod si zinc; seleniul este un antioxidant puternic care apara organismul de toxine (inclusiv de cancer), iodul este esential pentru un metabolism sanatos iar zincul ajuta sistemul imunitar sa lupte impotriva agentilor patogeni (raceala si gripa). Pestele gras (somon, pastrav, macrou, hering si sardine) contine cantitati mari de vitamina A si D. Vitamina A este necesara pentru sanatatea pielii si a ochilor, iar vitamina D pentru a ajuta corpul sa absoarba calciul in procesul de crestere a oaselor. Alege specii care se pragtesc usor, fileurisi evita speciile care sunt bogate in mercur, precum: rechin, peste-spada, macrou, biban dungat, lufar, biban de mare chilian, biban auriu, peste-pion rosu, macrou spaniol din Golful Mexic si stiuca din Marile Lacuri.
      Poti prepara pestele atat la cuptor, cat si pe gratar sau la abur. Practic, in toate cazurile nu iti ia mai mult de 20 de minute sa fie gata. Diferenta de gust este data de mirodeniile pe care le folosesti. La cuptor se asorteaza bine cu praz sau/si usturoi si cu capere si putin ulei de masline. La gratar este bine sa il lasi necondimentat, dar sa il tii in putina zeama de lamaie cu sare inainte de gatire. La abur, aseaza-l langa legumele preferate si lasa-l sa absoarba aroma lor.
      Carnea de pui sau de curcan

      Carnea de pui sau de curcan are un continut scazut de colesterol si se prepara usor si repede. Astfel, acestea doua devin principalele noastre recomandari de carne daca vrei sa prepari o cina rapida. Este bine de stiut ca proteinele care provin din surse animale, precum carnea sunt denumite complete, deoarece contin toti cei 9 aminoacizi esentiali. De asemenea, avem nevoie de aproximativ 1g de proteina pentru fiecare kilogram pe care il cantarim, iar recomandarile specialistilor este ca sursa principala de proteine sa fie carnea, un consum de aproximativ 120 g de carne pe zi fiind ideal. Cele mai rapide modalitati de preparare a carnii de pasare sunt la gratar sau, daca alegi carne tocata, poti face chiftelute, tot pe gratar. Hamburgerii, chiar daca nu suna tocmai sanatos, sunt o optiune grozava daca alegi ingredienete sanatoase: chiftelute de curcan facute pe gratar, salata, legume, un sos usor de smantana, putin bulion, o felie de cascaval si deliciul este gata.
      Fructele de mare

      Fructele de mare constituie o delicatesa plina de nutrimente, si, desi la noi nu le gasim intotdeauna in stare proaspata, chiar si congelate pot sa ofere preparatelor un gust aparte. Sanatoase, cu putine calorii dar cu multe nutrimente, fructele de mare pot fi preparate in cele mai diverse moduri si in cel mai scurt timp. Intra si ele pe lista noastra drept candidate ale unei cine rapide. Fructele de mare sunt bogate in vitamina B12, fier potasiu si magneziu, precum si alte minerale necesare organismului. Contin si acizi grasi omega 3 care sunt considerate grasimi sanatoase. Sunt o sursa ideala de proteine, intaresc sistemul imunitar si sunt ideale pentru sanatatea sistemului nervos. Pentru un plus de savoare, prepara sosuri din humus, teriyaki sau marinara. Stropeste-le cu zeama de lamaie sau condimente cum sunt: marar, chimen, coaja de lamaie, usturoi, turmeric si piper. Pentrupreparare rapida le poti pune pe gratar sau in cuptorul incins, pe hartie de copt si stropite cu putin ulei de masline.
      Ciupercile

      Si ciupercile pot fi preparate rapid, si tot ele sunt si o sursa importanta de proteine. Pot reprezenta atat garnitura unei fripturi cat si un preparat de sine statator. Nutrimentele pe care le contin sunt diferite de cele ale legumelor oferind majoritatea vitaminelor de tip B, in special riboflavina (B2), niacina (B3), acid pantoteic si biotina, dar din pacate dispun de cantitati mici de vitamina A sau C. Ciupercile reprezinta si o sursa de fibre alimentare si potasiu (o singura ciuperca Portabella poate contine mai mult potasiu decat o banana), zinc si seleniu, dar si de vitamina D sau fier, constituind veritabile surse de vitamine si minerale. 100 g de ciuperci contin 0 grasimi, sare in cantitati reduse si intre 35-100 kJ/100 g, in functie de soi. Un aspect interesant este faptul ca au in compozitie aproximativ 90% apa. Rapid ciupercile pot fi gatite sub forma de piure si se asociaza cu cereale sau in combinatie cu morcov, dovlecel, ceapa, rosii, vinete, dar poti fi preparate rapid si pe gratar, fierte si adaugate in salate sau in tocanite.
      Legumele

      Recomandarea general valabila este de a consuma cel putin doua portii de legume zilnic, o portie reprezentand ½ cana de legume crude, gatite sau tocate sau 1 cana de legume cu frunze. Daca vrei o preparare rapida, iti recomandam sa folosesti legumele cu frunze verzi, precum sparanghelul, broccoli, spanac, varza de Burxelles, care se fierb foarte repede. Poti folosi, de asemenea, si alte legume care se prepara repede precum dovlecel, vinete, conopida, ardei gras, anghinare, cartofi. Desigur, exista si optiunea legumelor congelate sau la conserva. cele congelate se prepara ca si cele proaspete, iar cele la conserva, majoritatea poti fi consumate ca atare, dar folosite si in mancare, si au un timp de preparare mai rapid.
      Orezul

      Orezul este un aliment emblematic pentru mai mult de jumatate din populatia globului, reprezentand sursa energetica de origine alimentara predominanta pe planeta. Orezul este in mod uzual spalat inainte de fi gatit pentru a indeparta amidonul in exces; se efectueaza de mai multe ori operatiunea pana cand apa devine clara (se imbunatateste gustul si textura sa). Recomandarea noastra este sa il pui la inmuiat dimineata, pentru ca seara la cina sa reduci timpul lui de preparare. Orezul poate fi gatit prin fierbere sau la abur si absoarbe apa in timpul prepararii (metoda absorbtiei); se recomanda in acest sens sa fie utilizata o cantitate de apa similara volumului de orez. Daca este fiert rapid, se poate utiliza mai multa apa care va fi scursa inainte de a servi (metoda nu este indicata la orezul fortifiat). Exista si aparate speciale de gatit orezul care simplifica operatiunea. Il poti combina si cu alte legume, cu ciuperci sau cu orice tip de carne. Retetele cu orez sunt numeroase si gustoase si, pentru ca in ultima vreme au aparut multe soiuri diferite, care au un timp redus de preparare, chiar si de 10 minute, reprezinta una dintre optiunile ideale pentru o cina rapida.
      Cuscusul

      Nou-intrat in bucataria romaneasca, cuscusul sau couscous, este originar din Tunisia, Algeria, Libia si Egipt. El reprezinta, de fapt, niste granule mici, rotunde, din faina de grau dur, care sunt preparate foarte rapid. Unele produse se prepara in 3-4 minute, turnand apa fierbinte peste el, altele necesita fierbere de aproximativ 10-12 minute. La o cana de cuscus se foloseste o cana de apa. 1 cana reprezinta o portie de cuscus. Oricum ar fi preparat, cuscusul este foarte versatil, pentru ca poate fi folosit ca si garnitura, simplu sau alaturi de legume, poate fi folosit in salate sau, chiar si in prepararea deserturilor.
      Tu ce vei pregati diseara la cina?
      qbebe.ro
  •