• Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      În urma modificărilor operate, în anul curent se va elibera certificatul de calificare pentru elevii care finalizează programe de formare profesională tehnică secundară cu medii de promovare a disciplinelor mai mari sau egale cu „5” (cinci), cu calcularea mediei generale conform formulei: media generală = media de promovare a disciplinelor/modulelor de profil *0.3 + media de promovare a stagiilor de practică * 0.7, cu două zecimale, fără rotunjire, transmite Știri.md cu referire la Moldpres.
      De asemenea, se vor elibera diplome de studii profesionale pentru elevii care finalizează în acest an programe de formare profesională tehnică postsecundare cu medii de promovare a unităților de curs/stagiilor de practică mai mari sau egale cu „5” (cinci).
      Elevii care nu reușesc să finalizeze acest an de studii cu medii de promovare a disciplinelor mai mari de cinci „5”, restanțierii din anii precedenți, candidaţii restabiliţi pentru susţinerea examenului de calificare vor putea susține examenul de calificare în următoarea sesiune.
      moldpres.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Anunțul a fost făcut de Ambasada României la Chişinău într-un comunicat de presă, anunță Știri.md cu referire la Moldpres.
      Potrivit sursei citate, în anul universitar 2020-2021, va avea loc admiterea românilor de pretutindeni în învăţământul superior de stat din România, pe locuri de studii fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă, respectiv, fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă.
      „Baza legală pentru organizarea admiterii este Metodologia de școlarizare a românilor de pretutindeni în învăţământul superior de stat din România, pe locuri de studii fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă, respectiv, fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă, începând cu anul universitar 2017-2018”, indică comunicatul Ambasadei României.
      Potrivit misiunii diplomatice, informațiile privind condițiile de admitere, locurile scoase la concurs, specializările propuse, calendarul, conținutul dosarului de candidatură și modul de transmitere a acestuia se regăsesc în metodologiile elaborate de fiecare instituție de învățământ superior și sunt disponibile pe site-urile acestora.
      „Dosarele de candidatură trebuie transmise direct instituțiilor de învățământ superior, inclusiv de către candidații români de pretutindeni din Albania, Serbia, Ucraina și Macedonia de Nord”, indică sursa citată.
      Pentru informații suplimentare sau clarificări, absolvenţii sunt rugaţi  să contacteze Direcția Generală Relații Internaționale și Afaceri Europene la adresa de e-mail international@edu.gov.ro, indicând în subiect, pentru o cât mai eficientă instrumentalizare, sintagma „admitere români de pretutindeni 2020”.
      Din cauza pandemiei de COVID-19, în Republica Moldova sesiunea de Bacalaureat-2020 a fost anulată, iar diplomele de absolvire vor fi eliberate în baza mediilor anuale pe perioada studiilor de liceu.
      moldpres.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Anularea a fost aprobată de Guvern, astăzi, 3 iunie curent, la propunerea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, transmite Știri.md
      Documentul prevede anularea examenelor de calificare la finalizarea programelor de formare profesională tehnică, anul de studii 2019-2020.
      Totodată, proiectul de lege stabilește:
      - eliberarea certificatului de calificare pentru elevii care finalizează, în acest an, programele de formare profesională tehnică secundară cu medii de promovare a disciplinelor/ modulelor/ stagiilor de practică, prevăzute în Planul de învățământ, mai mari sau egale cu „5” (cinci), cu calcularea mediei generale conform formulei: Media generală = media de promovare a disciplinelor/ modulelor de profil *0.3 + media de promovare a stagiilor de practică * 0.7, cu două zecimale, fără rotunjire.
      - eliberarea diplomei de studii profesionale pentru elevii care finalizează în acest an programele de formare profesională tehnică postsecundare și postsecundare nonterțiare cu medii de promovare a unităților de curs/ stagiilor de practică prevăzute în Planul de învățământ mai mari sau egale cu „5” (cinci), cu calcularea mediei generale conform formulei: Media generală = media de promovare a unităților de curs fundamentale și de specialitate *0.4 + media de promovare a stagiilor de practică * 0.6, cu două zecimale, fără rotunjire.
      Elevii care finalizează în acest an programele de formare profesională tehnică secundară/ postsecundară/ postsecundară nonterțiară care nu reușesc să finalizeze acest an de studii cu medii de promovare a disciplinelor (unităților de curs)/ modulelor/ stagiilor de practică prevăzute în Planul de învățământ mai mari sau egale cu „5” (cinci), restanțierii din anii precedenți, candidaţii restabiliţi pentru susţinerea examenului de calificare vor putea susține examenul de calificare în următoarea sesiune, în condițiile stabilite de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.
      Decizia finală privind anularea examenelor de calificare și eliberarea actelor de studii la finalizarea programelor de formare profesională tehnică, anul de studii 2019-2020 va fi luată de către Parlamentul Republicii Moldova.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      1. Fiți alături de copil
      Prezența dvs. acționează ca un calmant asupra copilului. Ascultați-l și îndrumați-l cu bunătate, creându-i o stare de siguranță. Vorbiți încet, cu blândețe, evitați vocea dură, severă, precum și mișcările bruște, pentru a nu-l speria mai tare. Insistați ca în fiecare zi să-și pregătească temele. În fiecare zi, câte puți să repete posibilele întrebări de la examene.
      2. Ajutați-l să recunoască emoțiile trăite și să degaje în exterior energia acumulată
      În articolele precedente am descris cum să-l înveți pe copil să-și descrie emoțiile – practicați desenul, jocul pe roluri, alcătuirea istoriilor ș.a. Atunci când copilul va recunoaște emoția trăită – îi va fi mai ușor să depășească starea de stres.
      3. Acordați susținere necondiționată copilului
      Uneori, rezultatele școlare pot fi influențate de unele situații care cer implicarea nemijlocită a adultului – situațiile de abuz fizic, de bullying, deoarece doar adultul poate opri aceste acțiuni traumatizante pentru un copil. Nu uitați copilul are nevoie de acceptare, nu de critică. Mai des cuprindeți-l, sărutați-l, lăudați-l ș.a. Copilul trebuie să știe: părintele întotdeauna va fi gata să-i sară în ajutor și să-l susțină.
      4. Învățați-l tehnici simple de relaxare

      Tehnica respirației în 4 timpi Se inspiră aer timp de 4 secunde, se ține în piept tot atâtea secunde, după care se expiră aerul în timp ce se numără până la 4. Chiar dacă la început va părea destul de greu, după ce se va exersa puțin, totul va fi bine și copilul se va simți mai relaxat.
      Tehnica „Inspir – expir” Copilul va respira lent, liniştit şi profund. Spuneți-i să închidă ochii, spatele lipit de speteaza scaunului şi să numere până la 5 la inspiraţie, până la 7 – la expiraţie. Va simţi cum împreună cu ritmul respiraţiei, peste câteva minute, devine calm şi va putea începe să răspundă şi să scrie.
      Jocul „Submarinul” Poziţia iniţială – în picioare. Inspiraţie profundă. Reţine respiraţia, strângând nasul cu degetele. Se aşează ca şi cum s-ar scufunda în apă. Numără până la 5 şi, ridicându-se, deschideţi nasul şi expiră. Repetaţi ciclul de 4 ori.
      Jocul „Focul şi gheaţa” Exerciţiul include în sine alternativ încordarea şi relaxarea întregului corp. La comanda „Foc” copilul începe să se mişte intensiv cu tot corpul, mişcările pot fi oricare. La comanda „Gheaţă” copilul se oprește, înţepenește în poziţia în care l-a oprit anunţul, încordând din răsputeri tot corpul. Se repetă de câteva ori.
      Tehnici de automasaj Învățați-l pe copil tehnicile de automasaj – timp de 10 sec. să-și maseze corpul în locul unde simte încordare. Apoi spuneți-i să aşeze ambele mâini în zona umerilor şi gâtului. Arătați-i cum să apese cu degetele şi palmele zona umerilor şi gâtului. Ulterior trebuie să așeze una dintre mâini pe antebraţul celeilalte. Va strânge și frământa muşchii cu toate degetele mâinii, va masa în acest fel toată zona de sus în jos şi invers, de la cot către palmă. Repetaţi cu celălalt braţ.
      5. Învățați-l să-și controleze gândurile
      Gândurile negative, distorsionate, iraționale nu vor permite copilului să treacă peste stresul de examinare. Se recomandă învățarea optimismului, perceperea factorilor stresanți ca provocare, dar nu ca pe o catastrofă.
      Metode de a controla gândurile:
      Încercați să sustrageți atenția școlarului; propuneți-i să numere până la 10, identificând culorile într-un desen sau în copaci, sau pe fereastră, făcând puzzle-uri, citind și privind emisiuni TV, privind albumul cu fotografii, citind versuri ș.a. Învățați-l cum să-și formuleze autosugestiile – „Eu sunt calm. Eu am încredere în mine. Creierul meu lucrează bine. Gândurile mele sunt clare şi concrete. Memoria mea lucrează bine. Eu ţin minte totul! Eu simt înviorare şi am încredere în mine. Vorbirea mea este liniştită, încrezută şi nu grăbită! Mâinile mele sunt moi şi calde (când ele tremură) etc.” „Antrenament cognitiv” (Repetiţie mentală). Propuneți-i copilului să vizualizeze cea mai pozitivă evoluție a lucrurilor – cum răspunde, ce spune în primul rând, în al doilea rând, în al treilea rând, apoi – profesorul care îl felicită pentru rezultatul bun la evaluare. Tehnica „Stoparea gândurilor negative”. Tehnica presupune trei paşi extrem de simpli.             * Primul constă în conştientizarea clară a gândului negativ care induce starea de stres.
                  * Pasul următor constă în proiectarea imaginară a unui indicator de culoare roşie cu semnificaţia STOP şi în efortul de a vă spune cuvântul STOP gândurilor negative, cu cea mai mare fermitate.
                  * Al treilea pas constă în substituirea gândului negativ cu unul pozitiv, a imaginii mentale negative cu una pozitivă, plăcută.
      Râsul, zâmbetul, umorul. Învățarea și utilizarea umorului este esențială pentru sănătatea copilului. 6. Învățați-l să-și planifice timpul

      Realizează o listă cu activități și decide care sunt activitățile prioritare pentru o zi. Stabilește timpul alocat pentru fiecare activitate de realizat. Mai târziu analizează dacă a fost un timp suficient pentru pregătirea de examen. Analizează consecinţele dacă amâni anumite activităţi care trebuie realizate. Se începe cu materii sau subiecte uşoare, se continuă cu cele grele şi se lasă la sfârşit ceva plăcut; Se evită perioade de studiu maraton; Se alege un loc propice pentru învăţat; Învăţăm să spunem NU tentaţiilor – prieteni, televizor, calculator etc.; Nu trece la altă activitate decât atunci când ai finalizat-o pe cea anterioară. Fă pauze între activităţi. Nu te grăbi să treci repede de la o activitate la alta. Stabilim un program de studiu şi informăm membrii familiei în legătura cu acesta – îl afişăm. 7. Ajutați-l să respecte un stil de viață sănătos
      Sănătatea fizică este strâns legată de starea emoțională, de aceea înainte de a avea pretenții la rezultatele copilului, asigurați-vă că îi ajung forțe pentru învățătură:
      Alimentația corectă: 4-5 mese pe zi De preferat alimente vegetale, bogate în fibră, în calciu, iod, magneziu, vitamina B, carne albă; limitare la grăsimi animale, dulciuri, conservanţi; alimentele trebuie să fie proaspete sau fierte, nu prăjite sau congelate. Nu uitai de consumul a 2 litri de apă pe tot parcursul zilei. Detalii despre alimentația școlarului citiți aici.
      Igiena somnului Somnul este foarte important pentru sănătatea psihică a omului. Fiecare copil este individual, având nevoi diferite de odihnă, însă OMS recomandă pentru școlarii mici 9-12 ore de somn pe zi, iar pentru adolescenții 8-10 ore de somn.
      Găsiți timp pentru sport Dansul, sportul, înotul, artele marţiale, fitness-ul, plimbarea în aer liber – sunt câteva căi de descărcare a tensiunilor acumulate în organism. Nu le ratați chiar și în timpul examenelor.
      Ajutați-l să-și găsească un hobby Practicarea unui hobby este necesară pentru creșterea stimei de sine, pentru dezvoltarea unei competențe într-un domeniu, pentru satisfacție internă, și în final – obținerea stării de bine.
      Nu putem controla stresul, dar putem pregăti copilul pentru gestionarea lui în momentul apariției. Dacă veți aplica aceste metode sistematic, veți asigura echilibrul interior și armonia necesară pentru obținerea succesului. Reamintim că toate acestea funcționează doar într-o ambianță liniștită și plăcută în familie.
      omactiv.md
    • julia122997
      De julia122997
      Într-o fotografie postată pe rețelele de socializare apare un grup de elevi de la Colegiul Bachilleres din orașul Tlaxcala, Mexic, în sala de clasă. Elevii au capul acoperit cu cutii din carton, astfel încât să nu poată copia la examen.
      Cutiile de carton au două orificii, unul pentru ca elevii să poată vedea, iar alta pentru a putea respira.
      Metoda găsită de profesor a stârnit vii polemici pe rețelele de socializare.
      Potrivit Diario de Hidalgo, părinții au transmis de părinții elevilor, în care aceștia condamnă metodele folosite de profesor și cer să se ia măsuri împotriva acestuia.
      De asemenea, pe internauții au catalogat metoda folosită de profesor drept o încălcare a drepturilor elevilor. 
      libertatea.ro
  •