Smoothie pentru fiecare… problema


    Îți plac smoothie–urile? delectează-te cu cele mai cool combinații și folosește-le pe post de remedii pentru orice.

f1b017953f9835392024cf50d8a4b856.jpg

Istoria fructelor pasate nu-i chiar așa de „fresh” în lume: unii spun că acestea datează de pe vremea lui Mabel Stegner, cea care a publicat o carte cu rețete de smoothie preparate cu lapte, în 1940. Forma în care se regăsesc astăzi pare a fi, potrivit altora, meritul lui Steve Kuhnau, care a deschis în anii 70 primul magazin Smoothie King, devenit apoi un lanț celebru în America și Asia. Anii care s-au scurs de atunci au constituit însă un prilej pentru ca medicii, nutriționiștii și… mai toată lumea, să dezbată beneficiile amestecurilor de fructe pentru sănătate. Concluzia? Unul pe zi îți poate oferi aportul ideal de nutrienți, fibre și energie. Și uite cum devine blenderul cel mai bun prieten al tău.

Înainte de sală

image.png

Banana este un furnizor rapid de energie, în vreme ce sfecla ridică nivelul de energie și vitalitate, arată expertul în nutriție Jason Vale. Este o combinație care te ajută să „tragi” cu până la 16% mai mult la sală.

Primele semne de răceală

image.png

Acest trio este doldora de beta-caroten, de nădejde în susținerea imunității. „Beta-carotenul stimulează creșterea producției de globule albe (cele care luptă împotriva infecțiilor), întărindu-ți imunitatea”, spune Jason.

Pentru mahmureală

image.png

„Orzul verde este bogat în nutrienți ce contribuie la detoxifierea ficatului,” spune John Le Fevre, de la Frozenwheargrass.co.uk. „Gustul acestuia poate fi ușor de camuflat cu ajutorul fructelor dulci sau acre.”

După o masă copioasă

image.png

„Iaurtul ajută la eliminarea bacteriilor ce provoacă gaze, constipație și balonare,” spune Sebastian Pole, practicant Ayurveda. Ananasul și mango ajută deasemeena la digestie, grație continutului bogat în enzime.

Pentru mai multă energie

image.png

„Acest amestec verde are efect energizant imediat datorită vitaminelor B și C și magneziului, pentru a-ți oferi un start în forță în zori sau pentru a te repune pe picioare la amiază,” explică terapeutul nutrițional Naomi Mead.

Când nu poți dormi

image.png

„Bananele, fulgii de ovăz și și laptele de migdale reprezintă surse optime de aminoacizi denumiți triptofan, pe care trupul tău le transformă în acei hormoni ce induc somnul – serotonină și melatonină,” spune Naomi.

cosmopolitan.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      La temperaturi crescute, corpul este supus unui stres canicular. Ce înseamnă asta? Pe căldură, organismul face eforturi pentru a-şi scădea temperatura, iar acest lucru înseamnă eliminare de apă, dar şi de săruri minerale, pierderi care trebuie compensate prin alimentaţie. Iată de ce trebuie să mai ţii cont dacă vrei să eviţi problemele de sănătate vara asta!
      Fă-ţi plinul de fructe şi legume
      Vara, când oferta de fructe şi legume este atât de variată, este bine să profităm de ele la maximum. Cu atât sunt mai colorate, cu atât mai bine. Culorile intense sunt puse pe seama oxidanţilor conţinuţi, care, printre altele, protejează pielea de efectele nocive ale soarelui. Mizează pe fructele şi legumele care te hidratează: roşii (94% apă), ţelină (95% apă), castraveţi (96% apă), căpşuni, pepene (ambele, 92% apă), mărul (84% apă) şi caise (86% apă). Acestea nu numai că îţi potolesc setea, dar îţi oferă şi vitaminele şi mineralele de care ai nevoie.
      Pentru cei cu diabet, în contextul în care consumul de fructe creşte, e indicat să se reducă aportul de pâine, cereale, orez, cartofi şi alte alimente cu conţinut mare de glucide, compensându-se cu o mai mare pondere a legumelor în dietă.
      Sunt de preferat meniurile uşoare
      Cele mai bune pentru sezonul cald sunt meniurile uşoare. Ideale pentru micul-dejun sunt cerealele integrale, iaurtul, brânza proaspătă de vaci şi ouăle fierte, pentru prânz, supele şi ciorbele de legume cu zarzavaturi, carnea de pui, de vită şi peştele, orezul cu legume, mâncare de păstăi, iar pentru cină, salatele în diverse combinaţii (roşii şi mozzarella, de ton, orientală, cu iaurt şi castraveţi etc.) sau legumele la grătar.
      Pe caniculă, probabilitatea de apariţie a căderilor de glicemie sau de calciu este mai mare. Pentru a le evita, nu sări peste cele 3 mese şi 2-3 gustări. O altă variantă ar fi să mănânci puţin şi des: adică 4-5 porţii mai mici, consumate la un interval de 3 - 4 ore.
      Pofta de dulce ţi-o poţi potoli cu deserturi sănătoase! Un „dulce” delicios îţi poţi pregăti foarte uşor din fructul preferat, pe care îl pui într-un iaurt simplu şi îl laşi la congelator 2 ore.   
      Hidratarea, esenţială
      Primul lucru la care trebuie să te gândeşti dimineaţa este apa! Plată sau minerală, apa nu trebuie să îţi lipsească din meniul zilnic. Bea cel puţin 2,5 litri şi mai mult, dacă depui efort fizic.   
      Evită excesul de cafea, de băuturi care conţin cofeină, precum şi băuturile alcoolice, deoarece au efect diuretic, ceea ce, implicit, duce la deshidratate. În plus, alcoolul scade vigilenţa, prin urmare nu mai poate fi sesizat, de pildă, pericolul insolaţiei. În locul acestora, alege sucurile naturale din fructele şi legumele de sezon. Le poţi da prin storcătorul de fructe şi le consumi ca atare sau în combinaţie cu apă minerală.
      Grăsimile în exces, de evitat
      Este de preferat ca vara să se evite excesul de preparate bogate în grăsimi şi în proteine animale. Acestea necesită un efort mai mare pentru a fi digerate, ceea ce poate creşte uşor temperatura corpului, dând disconfort. În ceea ce priveşte proteinele, alege sortimentele slabe de iaurturi, carne şi brânzeturi. Sunt recomandate produsele cât mai puţin prelucrate industrial, deci evită conservele şi mezelurile. Dacă eşti fan al cărnii preparate la grătar, îndepărtează părţile arse ale acesteia, întrucât conţin compuşi cancerigeni.
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cu toate că este plăcut să stai la soare din când în când, razele lui puternice s-ar putea să te afecteze destul de rău, mai ales dacă nu eşti pregătită cum trebuie. Aici vorbim, evident, despre arsuri solare şi insolaţii, dar şi despre efectele pe care le va avea pentru interiorul organismului tău. Te vei simţi lipsită de puteri, fără vlagă şi cu o nevoie uriaşă de a lenevi.
      Ca să eviţi stările de oboseală şi lipsa de energie, noi îţi propunem o soluţie cât se poate de răcoritoare. Este vorba despre o băutură tonică perfectă pentru o vară fierbinte.
      Iată ingredientele de care vei avea nevoie:
      2 lămâi de mărime medie 2 castraveţi de mărime medie câteva frunze de mentă proaspătă  2l de apă plată un praf de scorţişoară câteva cuburi de gheaţă Modalitatea de preparare:
      Cu toate că seamănă cu o limonadă obişnuită, reţeta diferă. Pentru această băutură tonică este de preferat să tai lămâile în felii subţiri, pe care să le aşezi pe fundul unui vas mare din sticlă, fără a le stoarce zeama aşa cum făceai de obicei. 
      Peste ele pune frunzele de mentă tocate mărunt, castraveţii feliaţi şi praful de scorţişoară. Adaugă şi cuburile de gheaţă, apoi acoperă vasul şi lasă ingredientele să ”fermenteze” pentru aproximativ 10 minute.
      După ce a trecut acest timp, umple vasul cu apă plată, amestecă bine şi serveşte băutura alături de şi mai multă gheaţă. Poftă bună şi o vară cât mai răcoroasă!
      clickpentrufemei.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Din fericire, există o metodă mai simplă și extrem de rapidă. Și de această dată ne salvează tehnologia, iar blenderul se dovedește a fi extrem de folositor. În mai puțin de un minut vei avea o limonada delicioasă. Iată de ce ai nevoie și cum să procedezi, potrivit purewow.com:
      Ingrediente:
      - 1 lămâie
      - 2 linguri cu zahăr sau miere
      - 1 cană cu gheață
      - 2 căni cu apă rece
      Mod de preparare:
      Pasul 1: Spală foarte bine lămâia, sub jet de apă, apoi tai-o în sferturi, scoate-i sâmburii și zona albă groasă din mijloc.
      Pasul 2: Pune lămâia în blender, cu tot cu coajă, împreună cu zahărul, gheața și apa.
      Pasul 3: Pornește blenderul și lasă-l în funcțiune timp de un minut, până când limonada capătă o consistență fină.
      După cum se pare, este extrem de simplu să-ți faci o băutură delicioasă, dar și foarte sănătoasă.
      Poți adauga în limonadă frunze de mentă proaspătă, tocate mărunt, care îi vor oferi și mai multă prospețime.
      Pentru un gust răcoros și un pic înțepător, mai poți adaugă în blender câteva feliuțe de ghimbir proaspăt, curățat.
      eva.ro
  •