Metoda de 30 de minute care te ajută să faci curățenie mai ușor


    Te enervează faptul că îți petreci o bună parte din weekend făcând curățenie? Nu ești singura. Cele mai multe persoane au obiceiul de a amâna curățenia pentru zilele libere. Dar poate fi frustrant să muncești în loc să te relaxezi în weekend.

black-woman-vacuuming.jpg

Gemma Bray, specialistă în organizare și curățenie, cunoscută pe Instagram drept the_organised_mum, a creat o metodă simplă și eficientă de a face curățenie astfel încât să-ți eliberezi weekendul. Metoda sa, numită The Organised Mum Method (TOMM), are la bază o idee simplă: trebuie să faci curățenie timp de 30 de minute în fiecare zi într-una din camere. Este un truc eficient, pe care specialista l-a descris în trei etape.

Nivelul 1

Există activități pe care trebuie să le faci zilnic pentru a-ți menține casa curată. Acestea nu se încadrează în programul de 30 de minute dedicat curățeniei și este vorba în special de lucruri elementare, pe care oricum le făceai: spălatul și ștersul vaselor, spălatul rufelor, ordonarea jucăriilor sau curățarea bucătăriei după ce gătești.

Nivelul 2

Fiecare zi este dedicată unei camere din locuința ta, în care vei petrece 30 de minute făcând curat. Nu trebuie să faci absolut tot pentru că te vei reîntoarce la acea cameră peste o săptămână. Dar pe măsură ce revii iar și iar la fiecare cameră, casa ta va deveni tot mai curată și îți va fi apoi tot mai ușor să faci curățenie.

Nivelul 3

Fiecare zi de vineri este dedicată treburilor pe care le faci mai rar, precum să cureți cuptorul, să aspiri sub mobilă. În acest fel te asiguri că treburile mai dificile, care necesită mai multă atenție, nu vor rămâne nefăcute.

Metoda propusă de Gemma Bray a devenit rapid extrem de populară pe rețelele de socializare. Gemma a strâns peste 160.000 de fani pe Instagram și va lansa o carte despre The Organised Mum Method.

"Faptul că este o modalitate accesibilă de a face curățenie i-a atras pe oameni. Nu costă nimic să încerci - toate sfaturile mele sunt gratuite și produsele de curățenie sigur le ai deja în casă. Prin urmare, poți începe imediat", spune specialista.

Pe pagina sa Instagram s-a format o adevărată comunitate, iar postările motivaționale publicate de Gemma îi încurajează pe fanii săi să păstreze programul de curățenie.

"Este minunat să știu că mii de oameni fac curat în living în fiecare luni.Este eliminată monotonia de a face curat pentru că simt că suntem cu toții implicați", declară Gemma.

Iată câteva trucuri dezvăluite de specialistă:

  • Împarte timpul în jumătate

"Dacă nu ai timp să faci curățenie 30 de minute, împarte în două părți a câte 15 minute", spune Gemma. Iar în zilele în care vii târziu de la serviciu sau ești foarte obosită, alege camerele mai ușor de curățat, precum holul.

  • Fă pași mărunți

Poate fi tentant să continui după ce au trecut cele 30 de minute, dar încearcă să păstrezi acest interval. "Probabil vei fi entuziasmată la început, dar dacă începi cu un ritm prea alert, există riscul să te epuizezi curând și să renunți pentru că îți pierzi motivația", declară specialista.

  • Prioritizează

Înainte de a porni cronometrul, strânge produsele de curățenie de care ai nevoie. Începe cu treburile urgente și lasă-le la final pe cele mai puțin importante. Iar când au trecut cele 30 de minute, oprește-te. Casa ta va deveni mai curată în fiecare săptămână și în curând te vei încadra în cele 30 de minute.

  • Scopul nu trebuie să fie perfecțiunea

Perfecțiunea este dușmanul eficienței. "Metoda TOMM nu este despre perfecțiune, ci este o modalitate realistă de a face curățenie care te ajută să faci tot ce ai de făcut într-un mod eficient. Astfel îți rămâne mai mult timp pentru activități plăcute. Nu te pierde în detalii", spune Gemma.

  • Stabilește ordinea camerelor în funcție de programul tău

Tu știi cel mai bine care sunt zilele tale mai aglomerate și care sunt mai libere. Lasă camerele în care ți se pare mai dificil să faci curățenie pentru zilele în care știi că nu vei fi foarte obosită. 

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Din păcate există și situațiile în care narcisismul apare într-un mod neprevăzut în viața ta și nu ai cum să te distanțezi imediat și să rupi legătura cu persoana toxică. Specialiștii au reunit experiențele persoanelor care au o mamă narcisistă pentru a face lumină în cadrul acestei situații complicate, cu numeroase consecințe negative în plan emoțional.
      Felul în care te tratează mama ta te poate afecta și la vârsta adultă, iar dacă ai trecut de 18 ani nu înseamnă că nu mai ai nevoie de afecțiune și sprijin. Partenerul, prietenii și restul familiei pot contribui la menținerea echilibrului tău emoțional, dar dacă narcisismul este singura reacție pe care o remarci în interacțiunea cu mama ta vei avea senzația că ai un gol în suflet sau că nu-ți poți întregi viața.
       Pentru a diminua suferința resimțită în această situație greu de rezolvat voluntarii din cadrul chestionarelor realizate împărtășesc propria experiență, sub rezerva anonimatului:
       1. „Nu pot dormi înainte de vizitele ei, mă răstesc la ceilalți membri ai familiei, iar după aceea petrec minute în șir plângând și cerându-mi scuze. Fac curat în mod radical pentru a evita orice observație și sunt convinsă că oricum voi da greș și nu-i va plăcea ceva.”
       2. „Când mă vizitează am grijă să nu fie copiii acasă pentru că au început să mă întrebe de ce bunica îmi face tot timpul observație și de ce nu mă îmbrățișează niciodată. Îl face pe tatăl meu să se simtă ciudat și îi vorbește de rău pe frații mei.”
       3. „Vizitele ei mă lasă epuizat la nivel fizic și emoțional. După ce pleacă nu simt decât tristețe. Îmi pare rău că nu am avut mama pe care mi-aș fi dorit-o și că nu mă simt iubit. O relație apropiată cu ea ar fi contat enorm pentru mine, dar nu a fost posibil.”
       4. „Le invidiez foarte mult pe mamele care se plimbă cu fiicele lor pe stradă și vorbesc despre orice, fără să evite orice semn de afecțiune.
      Este foarte trist că vizitele mamei mele îmi agravează anxietatea, iar după ce pleacă mă simt descurajată și am senzația că nu voi avea niciodată succes și că nu merit să fiu iubită.”
       5. „Mă simt rușinată când le spun celorlalți că vine mama în vizită și ei se bucură pentru că se gândesc că ne vom simți bine împreună, dar de fapt eu mă tem și îmi este foarte greu să-mi pun ordine în gânduri.” 
       6. „M-am gândit la posibilitatea de a o exclude din viața mea, dar știu că nu le-aș putea explica acest lucru copiilor mei și nici nu vreau să crească fără o bunică. Totuși, este foarte greu să ții la cineva care nu face decât să-ți aducă la suprafață temerile și să te critice agresiv pentru orice gest sau privire. Uneori mă întreb dacă merită să continui.”
       7. „Mă simt vinovată pentru că nu sunt o fiică mai bună, așa cum și-ar dori să fiu și pentru că nu am reușit să fac ce a vrut ea. Îmi amintește constant că am dat greș și îmi este foarte greu să vorbesc în prezența ei.”
       8. „Mă deranjează foarte tare că mă manipulează și mă face să realizez acțiuni despre care i-am spus că vreau să le evit. Este ca și cum ironizează tot ce este important pentru mine și mă umilește constant.”
       9. „Deși îmi doresc foarte mult să am o discuție relaxată cu mama mea, interacțiunile noastre se rezumă la învinovățire, victimizare, plângeri și critici. De multe ori mi se pare o situație fără speranță să iubești un părinte narcisist. Este ca și cum sunt blocat într-un scenariu care se repetă la nesfârșit și nu am cum să ies din el. Ar trebui să fie o relație mult mai plăcută și motivantă, dar știu că lucurile nu se vor schimba niciodată.”
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      In timp ce dormi, consumi astfel echivalentul caloriilor arse in aproximativ o ora de alergare. Expertii sustin ca un somn de calitate poate contribui la scaderea in greutate la fel de mult ca si exercitiile fizice. Daca vrei sa profiti de aceasta oportunitate, este important sa aplici aceste metode care iti pot accelera metabolismul in timp ce dormi.
      Ce sa faci inainte de culcare: sfaturi pentru slabit
      1. Alege o temperatura ambientala mai scazuta
      Expertii recomanda ca temperatura din dormitor sa varieze in jurul valorii de 18 grade Celsius pe timpul noptii. Studiile au indicat ca un mediu inconjurator mai racoros activeaza celulele de grasime care sunt responsabile pentru reglarea temperaturii corpului. Daca dormi dezbracata sau intr-o camera mai racoroasa, corpul tau incepe sa consume mai multa energie pentru a-si pastra temperatura constanta. In felul acesta, poti arde mai multe calorii pana dimineata.
      2. Bea suc de struguri
      Sucul de struguri contribuie la arderea caloriilor prin intermediul unei substante care se numeste resveratrol. Aceasta converteste grasimea alba in grasime bej, pe care corpul o foloseste pentru a-si regla temperatura in timpul somnului. Daca bei un pahar de suc de struguri inainte de culcare vei forta organismul sa scape de grasime, in loc sa o stocheze. Alege sa consumi suc proaspat, pentru a evita aportul inutil de zahar.
      3. Respecta orele de culcare si trezire
      Conform studiilor, un program de somn neregulat favorizeaza ingrasarea. In mod normal, organismul secreta melatonina, hormonul somnului, atunci cand stie ca este timpul sa mearga la culcare. Acest hormon contribuie si la activarea celulelor de grasime bej si favorizeaza procesul de ardere a caloriilor. Daca nu ai un program fix de somn, productia de melatonina va avea de suferit si calitatea somnului tau va fi afectata. Ca urmare, te vei simti obosita dimineata si iti va fi pofta de o gustare cu multe calorii. Daca vrei sa eviti acest lucru, respecta orele de culcare si trezire.
      4. Renunta la folosirea dispozitivelor mobile inainte de culcare
      Programul de somn nu este singurul care influenteaza producerea melatoninei. Folosirea excesiva a dispozitivelor electronice inainte de culcare este un alt motiv pentru care somnul poate sa fie neodihnitor. Lumina albastra a dispozitivelor electronice intarzie procesul de producere a melatoninei. De aceea iti va fi mai greu sa adormi si te vei simti mai obosita la trezire.
      5. Ia o gustare cu continut mare de proteine
      Nu e nimic gresit in a lua o gustare inainte de somn, daca respecti regulile. Alege o gustare bogata in proteine, cum ar fi un iaurt grecesc, branza degresata, carne de curcan sau unt de arahide. Acestea iti vor accelera metabolismul si vor contribui la cresterea masei musculare.
      6. Fa antrenamente de rezistenta
      Exercitiile fizice reprezinta cea mai buna metoda pentru a scapa de stres si pentru accelerarea metabolismului inainte de a merge la culcare. Antrenamentele cardio si aerobice sunt eficiente, insa antrenamentele de rezistenta, cu greutati, s-au dovedit cele mai potrivite pentru accelerarea procesului de ardere a grasimilor.
      7. Bea ceaiuri de plante
      Anumite feluri de ceai te pot ajuta sa slabesti in timp ce dormi. Scortisoara previne inflamatiile si balonarea. Menta reduce pofta de mancare si te ajuta sa sari peste gustari. Iar musetelul imbunatateste digestia si iti relaxeaza sistemul nervos.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dintr-o data, si un dus devine un lux pe care de abia ti-l poti permite!
      Nu este de mirare asadar, ca majoritatea noilor mame lasa pe ultimul loc modul in care arata si deseori se neglijeaza in totalitate, fapt ce din pacate, pe termen mediu si lung, le va afecta stima de sine si relatia cu persoana iubita. Depresia post partum are deseori o legatura directa cu modul in care femeile arata in primele luni dupa nastere.
      Nu te ingrijora, pentru ca indiferent de statutul social si stilul de viata, este absolut normal sa arati obosita si la 3, 6 sau 9 luni dupa ce ai nascut, mai degraba decat sa ai o fata care radiaza de prospetime.
      Cu toate acestea, nu trebuie sa fii o martira, pentru ca nu exista prea multe statui ridicate in cinstea mamelor de pretutindeni, care se sacrifica pentru familliile lor, chiar daca ar merita acest lucru cu varf si indesat. In plus, faptul ca ai grija de tine nu inseamna ca viata ta nu se va invarti in continuare in jurul familiei tale. Nu ai nevoie de mult timp investit in tine ca sa arati mai bine, sa te simti mai bine si sa te bucuri de noua ta viata!
      Cand te uiti la tine in oglinda, trebuie sa vezi o femeie puternica si frumoasa, deoarece atunci cand te simti mai bine cu tine insati, vei dobandi incredere in tot ceea ce faci.
      Iata cateva sfaturi de frumusete, care te pot ajuta cu adevarat, mai ales ca exista cateva probleme specifice cu care se confrunta majoritatea femeilor dupa nastere. Daca data trecuta, v-am dat cateva sfaturi despre ce puteti face pentru a scapa de burtica dupa nastere, de data aceasta vom oferi cateva solutii pentru cele mai comune probleme ale tenului cu care noile mame trebuie sa se lupte in primii ani dupa nastere.
      1. Cearcane sau pungi umflate in jurul ochilor
      Acele “minunate” cercuri negre din jurul ochilor sau cearcanele, te pot face sa arati mai in varsta decat esti, mai obosita si chiar mahnita. Din pacate, daca bebelusul tau nu este exceptia de la regula, din cauza lipsei de somn, cearcanele sunt mai mult decat frecvente in cazul noilor mame. De asemenea, daca ai tendinta sa retiii apa in organism, acest lucru poate face ca ochii sa se umfle si sa ai si pungi inestetice sub ochi.
      2. Ten obosit, fara stralucire
      Lipsa de somn iti poate fura luminozitatea naturala a pielii. Ca sa iti mentii un look cat mai fresh, bea suficiente lichide pentru a-ti hidrata corpul, foloseste o crema hidratanta potrivita pentru nevoile tenului tau si nu uita sa iti exfoliezi tenul in mod regulat.
      3. Acnee, ten incarcat
      Schimbarile hormonale se pot resimti nu doar la nivelul starii emotionale, ci si a tenului. Multe mame se confrunta cu acnee sau cu ten incarcat, in conditiile in care nu aveau probleme inainte de a ramane insarcinate. Ce poti face acasa? Poti sa folosesti un produs special de curatare a pielii, de doua ori pe zi, sa incerci o exfoliere blanda si sa folosesti produse anti-acnee, care insa sunt permise de catre medic in cazul in care alaptezi.
      Indiferent de presiunea pe care o resimti pentru a fi o mama buna, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te neglijezi sau ca trebuie sa uiti de nevoile tale! Si tu contezi, si de fapt, cu cat esti mai fericita si mai impacata cu tine, cu atat vei resimti mai placut provocarile care vin la pachet cu noul tau rol.
      copilul.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Vedeta americană a dezvăluit într-un eseu pe care l-a scris pentru ediţia din septembrie a revistei Elledin Marea Britanie că își învață cele 3 fiice să recunoască importanța prioritizării dezvoltării mentale în fața aspectului fizic. Angelina Jolie susţine că „nu există nimic mai atractiv – ai putea spune chiar încântător – decât o femeie cu o voință independentă și opinii proprii”.
      „De multe ori le spun fiicelor mele că cel mai important lucru pe care îl pot face este să-și dezvolte spiritul. Puteți pune întotdeauna o rochie frumoasă, dar nu contează ce porți dacă spiritul tău nu este puternic”, este de părere Angie.
      Pe de altă parte, Jolie explică nevoia de mai multe „femei rele” în lume, aducând în discuție stereotipurile de gen din jurul femeilor puternice. „De ce se cheltuiește atât de multă energie pentru a menține femeile într-o poziție secundară?”, scrie Jolie, definind astfel de femei „victime ale nedreptății și abuzurilor”. Actrița refuză să urmeze regulile și codurile pe care nu crede că sunt cele mai bune nici măcar pentru ei înșiși sau familiile lor. Ea le descrie drept persoane „care nu renunță la vocea și drepturile lor, chiar cu riscul morții, al închisorii sau al respingerii de către familie și comunitate”.
      Cunoscută pentru activismul în probleme legate de refugiaţi, drepturile femeilor sau protejarea naturii, Angelina Jolie este încă din 2001 ambasador al bunăvoinţei pentru ONU.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Orice mămică a întâmpinat măcar o dată dificultăți la alăptare, iar dacă ești o mămică începătoare, șansele să ai încă nedumeriri legate de hrănirea la sân a bebelușului sunt mari. Nu este nici greu și nu trebuie să fie nici inconfortabil sau dureros să-ți alăptezi bebelușul, iar sfaturile de mai jos îți vor arăta ce ai de făcut.
      Unul dintre cele mai utile lucruri pentru mămicile care alăptează. Va deveni confortabil și pentru bebe, dar și pentru tine
      Un prim sfat de la consultanții în lactație este să folosești o astfel de pernă de alăptatpentru a avea o poziție cât mai confortabilă și pentru ca ora mesei să fie la fel de plăcută și pentru bebe, și pentru tine. Perna de alăptat a fost gândită special pentru ca mămicile să aibă o poziție confortabilă când alăptează, dar și pentru a oferi copilului un suport comod, așa încât să se bucure din plin de masă. Acestă pernă este un lucru care nu poate să-i lipsească niciunei proapsete mămici care își dorește să alăpteze copilul cât mai mult timp.
      Poziția corectă de alăptat și cum trebuie să așezi copilul
      Poziția corectă de alăptare și cea în care șansele ca bebe să mănânce bine este așezarea copilului cu nasul în dreptul sfârcului (nu cu gurița, pentru că astfel se va întinde, va deschide gurița și va mânca mai bine) și burtica lui pe burtica ta. De asemenea, bebelușii vor mânca mai bine dacă vor avea piciorușele spirjinite de brațul tău, de brațul fotoliului sau orice altceva, acest lucru le oferă un plus de siguranță.
      Nu face niciodată această greșeală, chiar dacă pare logic să procedezi așa
      Una dintre cele mai întâlnire greșeli ale mămicilor care alăptează este să împingă (chiar și ușor) capul copilului spre sân atunci când îl hrănesc. Acest lucru îl va determina pe micuț să opună oarecare rezistență și să provoace iritații la nivelul sânului. De asemenea, în loc să ții mâna pe capul celui mic, mai bine o pui pe ceafă.
      Nu folosi suzeta în primele săptămâni
      Suzeta poate întârzia apariția senzației de foame, iar copilul nu va mai mânca atunci când încerci să-l alăptezi. Recomandarea specialiștilor în lactație este să nu îi oferi suzeta în primele săptămâni de viață, ci abia apoi.
      Achiziționează o pompă pentru sân
      Pompa pentru sân este absolut necesară mămicilor și nu este nici pe departe un articold de care se pot lipsi. Mămicile cu experiență știu că această pompă le poate elibera de durere atunci când sânii se umplu de lapte, dar cel mic nu mănâncă. Pompa previne și dezvoltarea mastitei, fiind de un real ajutor pentru orice mamă. Desigur, ea ajută și în cazul în care mama are nevoie de o mică pauză, îi poate lăsa copilului laptele în biberon și ea poate să își ia binemeritatul moment de respiro. Laptele se depozitează în congelator în recipiente de câte o porție.
      Copilul nu are nevoie de mai mult lapte matern pe măsură ce crește
      Dacă îți alăptezi copilul, trebuie să știi că el va avea nevoie de aproximativ aceeași cantitate de lapte de la o lună până după 6 luni. În cazul laptelui matern nu se aplică aceeași regulă ca în cazul laptelui praf, iar în jurul varstei de o luna își va seta un necesar de lapte, pe care îl va menține până la jumătate de an. Așadar, dacă cel mic nu mănâncă la două luni mai mult decât la o lună, nu ai niciun motiv de îngrijorare.
      mami.ro
  •