Izolare la domiciliu? Cum să faci din carantină un proces din care să ieși câștigată


    Izolare la domiciliu nu sună prea grozav? Angajatorul te-a trimis să lucrezi de acasă, tocmai ca să te protejeze.

pexels-photo-935743.jpeg

Nu mai intri în contact cu mulțimile din mijloacele de transport în comun, nu riști să iei virusul de la cineva de la serviciu. Nici ieșirile în oraș nu sunt o idee grozavă, tocmai din același motiv al expunerii. Multe mall-uri și-au redus programul, cluburi s-au închis, restaurantele și barurile sunt goale. Viața ta socială s-a schimbat brusc. Până și Guvernul și Parlamentul se află în izolare la domiciliu. În acest context este necesară o reorganizare și schimbare de optică.

Izolare la domiciliu: casa ta – spațiul tău de siguranță

Trecem peste proviziile însemnate de conserve, carne de pus la congelator, hârtie igienică, orez și paste. Știm cu toții că rafturile magazinelor seara sunt goale și imaginea asta în sine creează anxietate. Dar tocmai în acest demers de izolare la domiciliu, fă din căminul tău cel mai confortabil și mai sigur loc de pe pământ. Ca un cocon în care să te simți bine, protejat. Mulți vor spune că pasul 1 este dezinfectarea. Ok, fă-o. Cu ocazia asta poate rearanjezi și mobila cum îți doreai demult, dar nu aveai timp. Aduci o notă de noutate! Seara creează o atmosferă intimă cu lumină difuză. Uită de toate becurile aprinse și lasă o veioză sau un lampadar. Care este camera în care petreci cel mai mult timp? Sufrageria? Ea trebuie să fie epicentrul comodității. Folosește cu încredere multe pernuțe, pături pufoase, savurează cu plăcere un ceai bun sau o ciocolată caldă.

Izolare la domiciliu și autoanaliză

Pentru cei singuri poate fi un test legat de relația cu propria persoană. Cât de bine te simți numai tu cu tine? Ești introvert sau ai mereu nevoie de oameni în jur? Acești oameni și ieșirile te ajută să fugi de gândurile și problemele tale? Ei bine, solitudinea este necesară. Avem timp să facem pace cu diverse aspecte ale vieții noastre, să le analizăm, să ne repoziționăm față de anumite scopuri sau relații.

pexels-photo-269155.jpeg

Izolare la domiciliu vs. singurătate

Locuiești singură? Poți vorbi la telefon cu cei dragi, prin mesaje, iar mai toți prietenii au grupuri pe Whatsapp sau Messenger-ul de Facebook. Cine te împiedică să fii mereu în contact cu ei, chiar și online? În plus, ai nevoie de această conectare emoțională. Iată o situație când social media are un impact pozitiv. Însă, mare atenție, filtrează toate acele știri care îți bombardează wall-ul, în special dacă te știi anxioasă.

Locuiești cu iubitul? Acum aveți mai mult timp pentru voi doi! Ai copii? După ce ai închis laptopul, tu și partenerul tău de viață jucați-vă cu cei mici. Nu mai pierzi minim 2 ore în trafic, 1 oră dimineața cu pregătirile pentru birou, deci ai 3 ore câștigate pe care le poți folosi cu succes pentru familie.

Activități artistice sau culturale

Caută pe internet și vei găsi o mulțime de muzee care oferă gratuit tururi virtuale. Piese de teatru se joacă cu sala goală, dar sunt transmise online pentru spectatori. Aici e necesar să cumperi bilet. Dar poate ai un teanc de cărți care așteptau demult să fie citite. Filme de care nu aveai timp, conferințe tentante, hobby-uri indoor pe care le amânai. Cochetezi cu pictura? Excelent! Este o formă de art-terapie, adevărată relaxare pentru vremuri încărcate de tensiune. Îți place să gătești? Izolarea la domiciliu îți permite să încerci tot felul de rețete, să-ți descoperi sau perfecționezi talentul culinar. Ești extrem de obosită? E foarte ok să nu faci nimic, doar pur și simplu să te odihnești. În esență folosește timpul pe care îl ai, și contextul actual, pentru a-ți încărca bateriile. Stay safe!

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Nucleele nu sunt celule musculare, ci centre de control a celulelor, care construiesc şi susţin fibrele musculare.
      Potrivit studiului, publicat în anul 2008 de Frontiers in Physiology, nucleele suplimentare, care se formează în timpul antrenamentului, se păstrează chiar şi atunci când celulele musculare se usucă fiind neutilizate sau încep să se descompună. Posibil că pentru toată viaţa.
      Descoperirea memoriei musculare denotă că, în timpul carantinei sau, de exemplu, a unei boli de durată, se poate pierde masa musculară, dar nucleele nu dispar. Iată de ce odată ce vei reveni la antrenamente, îţi vei recupera forma rapid. Cu cât mai multe nuclee vei reuşi să formezi, cu atât mai rapidă va fi recuperarea.

      Cu toate acestea, pe timp de carantină vă recomand:
      1. Peste o zi efectuează un antrenament uşor cu propria greutate – flotări, genuflexiuni, fandări, scândura etc.
      2. O dată sau de două ori pe săptămână se recomandă un antrenament cardio cu intensitate medie, dansuri de exemplu.
      3. Îmbunătăţeşte zi de zi flexibilitatea şi mobilitatea articulaţiilor. 
      omactiv.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cu ratele sale scăzute de mortalitate şi de transmitere a COVID-19, Cipru se promovează drept o destinaţie "sigură" şi "se angajează să asigure îngrijirea turiştilor testaţi pozitiv în timpul sejurului şi a apropiaţilor lor", transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.
      Într-o scrisoare trimisă tur-operatorilor şi companiilor aeriene, ministerele Afacerilor Externe, Transporturilor şi Turismului au prezentat în detaliu măsurile sanitare şi protocoalele introduse pentru garantarea siguranţei turiştilor. 
      Guvernul promite să acopere cheltuielile de cazare, de hrană şi pentru îngrijirile medicale ale vizitatorilor, dacă aceștia vor contracta virusul pe insulă. Călătorii nu vor suporta decât "costul transferului la aeroport şi al zborului de repatriere".
      Guvernul a estimat că numărul turiştilor va scădea cu aproape 70% în acest an, din cauza pandemiei. În 2019, insula a primit aproape patru milioane de vizitatori, care i-au adus încasări de 2,68 miliarde de euro.
      Pe 9 iunie, Cipru își va redeschide aeroporturile pentru zborurile provenite din 13 ţări "cu risc scăzut", ca măsură de relaxare anti-COVID.
      Vizitatorii care vor intra în țară între 9 şi 19 iunie vor trebui să aibă asupra lor un certificat care să dovedească faptul că au fost testate negativ pentru COVID-19. Iar din 20 iunie, certificatul nu va mai fi necesar și alte șase țăr, printre care Elveţia şi Polonia, vor fi adăugate listei care este publicată săptămânal.
      digi24.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Evident, nu vorbim despre schimbări dramatice care se întâmplă în corpul tău, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.
      Totuși, e bine de știut că statul în interior pe durate mari de timp poate avea efecte asupra ta la nivel fizic, dar și la nivel psihic.
      Cele mai multe schimbări au legătură, în primul rând, cu stilul sedentar „impus” de izolarea la domiciliu și alimentația din această perioadă. Felul în care mănânci și cantitatea de mișcare pe care o faci sunt cam cei mai importanți factori care îți influențează sănătatea.
      Linda Pescatello, profesor de kinesiologie (disciplină care se bazează pe conexiunea dintre corp și neurologie), e de părere că nu contează dacă te afli înăuntru sau afară, dacă nu ai un comportament de viață sănătos.
      Dacă trăiai deja nesănătos și înainte de pandemie, izolarea n-a făcut decât să accelereze aceste tendințe. Asta pentru că ai fost blocat în interior, fără prea multe lucruri de făcut.
      Cum te afectează sedentarismul
      Pentru că n-ai mai mers la serviciu sau la școală, dar și pentru că nu ai mai avut voie la sală sau să alergi în parc în perioada de izolare, cel mai probabil, ți-ai petrecut majoritatea timpului stând jos, de cele mai multe ori, cu o felie de pizza sau o băutură nesănătoasă în mână.
      Prea mult stat jos și prea puțin exercițiu fizic creează un amestec toxic, care are un impact negativ și asupra sănătății noastre metabolice, spune Neville Owen, cercetător și profesor de Health Sciences, a cărui cercetare se concentrează pe consecințele negative pe care inactivitatea fizică și comportamentul sedentar le au asupra sănătății.
      Dacă adaugi la asta și un comportament alimentar nesănătos, problemele care pot apărea sunt multiple.
      „Dacă ne întrebăm ce se va întâmpla cu corpurile noastre în timpul izolării, cred că trebuie să analizăm ce facem în timpul acesteia, pentru a ghici potențialele schimbări.
      Dacă nu facem exerciții fizice pe parcursul mai multor luni de zile rămase acasă, este foarte probabil să adăugăm grăsimi, să ne reducem capacitatea cardiorespiratorie și să reducem masa musculară”, spune Arch Mainous, profesor de Health Services Research.
      Ulf Ekelund, profesor de activitate fizică și sănătate, spune că efectele pe care izolarea le va avea asupra sănătății publice viitoare sunt greu de prevăzut.
      Totuși, e posibil ca în cazul acelor indivizi care sunt inactivi fizic, efectele dăunătoare asupra sănătății să fie mai grave decât în cazul celor care sunt activi fizic în mod regulat.
      Obiceiurile alimentare proaste din izolare
      Pe durata izolării, oamenii au consumat mult mai multă mâncare și băuturi nesănătoase decât ar face-o în mod obișnuit. După cum știm, o alimentație nesănătoasă afectează corpul din mai multe puncte de vedere.
      Iar combinația unui obicei alimentar nepotrivit cu o perioadă îndelungată petrecută fără activitate fizică este și mai periculoasă.
      O calitate slabă a dietei, creșterea în greutate asociată și inactivitatea fizică pe perioade îndelungate pot face ca pancreasul să nu-și mai poată îndeplini principalul scop: controlarea nivelului glicemiei.
      Acest lucru, împreună cu o capacitate redusă a mușchilor noștri (care se micșorează și devin mult mai puțin eficienți, din cauza inactivității) să transforme glucoza din sânge în „combustibil”, dublează riscul dezvoltării diabetului de tip 2 și bolilor de inimă.
      Problemele psihice care pot apărea
      Experții spun că e de așteptat ca pandemia să amplifice problemele psihice. Sănătatea mentală se poate deteriora rapid în boli mintale, chiar și la persoanele fără un diagnostic prealabil. Într-un an obișnuit, una din cinci persoane suferă o boală mintală.
      Anul acesta, aceste numere ar putea urca mult mai sus, spune Jennifer Heisz, profesor de kinesiologie.
      Aceasta spune că echipa sa de cercetători a ajuns la concluzia că șase săptămâni de stres psihologic cronic pot duce la simptome ale depresiei.
      E clar că pandemia se desfășoară deja de mai bine de șase săptămâni.
      Heisz spune că, probabil, vom observa o creștere a bolilor psihice induse de stres, care se va agrava pe măsură ce pandemia continuă, pentru că lucrurile sunt incerte pentru oameni.
      playtech.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Decizia a fost aprobată de Comisia Națională Extraordinară pentru Sănătate Publică.
      „Reluarea, începând cu data de 01 iunie 2020, a activităţii pieţelor din or. Chișinău și or. Bălți. Activitatea piețelor comerciale pe întreg teritoriul Republicii Moldova se va realiza în conformitate cu Instrucțiunea cu privire la măsurile de prevenire a infecției COVID-19 în cadrul piețelor comerciale”, se arată în comunicat, transmite Știri.md.
      Totodată, cumpărătorii și vânzătorii vor fi nevoiți să respecte măsurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Folosirea acestora pe un timp îndelungat, poate duce la apariţia unor probleme de ordin dermatologic. În aceste condiţii, specialiştii au câteva sfaturi pentru a integra cât mai corect acest accesoriu în viaţa de zi cu zi.
      "Sub mască este umiditate, este căldură şi sunt bacterii pe care le expirăm. Respectiv pot aparea erupţii şi se poate acutiza acneea. Îndemnăm doamnele să nu utilizeze creme foarte grase şi cantităţi mari de fond de ten sau, în general să evite fondul de ten, pentru a evita acutizarea unor dermatite", a menționat Veronica Vîzdoagă, cosmetolog.
      De asemenea, specialiştii îndeamnă femeile să nu folosească rujuri, ci doar balsam de hidratare pentru a preveni uscarea buzelor.
      "Este foarte important să se aleagă tipul de mască individual. Posibil să fie o mască cusută handmade care ar putea fi mult mai naturală şi ar putea evita apariţia alergiilor", a explicat Veronica Vîzdoagă, cosmetolog.
      În ciuda acestor probleme, specialiştii spun că în această perioadă nu trebuie să renunţăm la măşti.
      "Vă îndemnăm să purtaţi masca de protecţie în locurile publice, pentru că asta v-ar putea salva de la o eventuală infectare cu noul tip de coronavirus", a precizat Eugen Gorgos, medic dermatolog.
      Medicii atrag atenţia că măştile ar putea duce la deshidratare şi insolaţie în sezonul cald. Asta pentru că împiedică aerul rece să ajungă în organism, fapt care duce la creşterea temperaturii corporale, mai ales deasupra gâtului şi reţin aerul umed, astfel că oamenii uită să se hidrateze.
      În context, un antreprenor japonez a găsit o soluţie pentru sezonul cald. Mai exact, a confecţionat măşti cu "aer condiţionat" pentru a ușura purtarea acestora.
      publika.md
  •