Vinetele, ideale în toate regimurile de slăbit


    Vinetele au foarte puţine calorii, fiind incluse în toate regimurile de slăbit şi în dieta de purificare o organismului. Cercetătorii au analizat diferite soiuri de vinete şi au constatat că intensitatea gustului lor amar este direct proporţională cu conţinutul de compuşi fenolici, cu puternică activitate antioxidantă. Nouă însă, occidentalilor, nu ne plac alimentele amare şi de aceea specialiştii încearcă să modifice genetic vinetele, pentru a fi mai dulci, fără a-şi pierde capacităţile antioxidante.

vinete_cu_ulei_de_nuca_02_08286900.JPG

Vinetele: avantaje pentru sănătate

  • Stimulentă. Vânăta stimulează ficatul, vezica biliară, pancreasul, intestinele, splina, rinichii şi inima, calmând tulburările acestora.
  • Antioxidantă. Vânăta este apreciată pentru antioxidanţii săi: acizi fenolici (acid clorogenic=, pigmenţi antioxidanţi de tipul antocianinelor ( aflaţi îndeosebi la coajă) şi nasunină, prezentă îm soiurile cu coaja închisă la culoare.
  • Remineralizantă. Această legumă are un conţinut mare de potasiu (260 mg la 100 de g) şi puţin sodiu (maximum 3 mg). Concentraţia celorlalte minerale este, de asemenea, interesantă: magneziu, zinc, mangan, cupru. Vânăta conţine şi vitaminele A, B6, C şi E.

vinete.jpg

Vânăta: beneficii nutriţionale

Vânăta este antioxidantă,  mai ales dacă nu o curăţăm de coajă, şi foarte slab calorică, dar are capacitatea puţin dorită de a absorbi uleiul ca un burete. Faptul că este săţioasă şi gustul ei pronunţat o fac interesantă pentru vegetarieni şi pentru orice persoană care vrea să mănânce mai puţină carne.

Vinetele:  cum le alegem

Coaja trebuie să fie netedă şi lucioasă ( nuanţa mată sau înceţoşată indică lipsa de prospeţime), iar sepalele să aibă culoarea verde.

Vinetele: cum le consumăm

Preparate cu ulei de măsline şi usturoi, vinetele sunt incluse în celebrul regim mediteraneean, despre care se spune că este benefic pentru sănătate şi că măreşte speranţa de viaţă. Pot fi mâncate înăbuşite, coapte, prăjite sau fripte la grătar. Încercaţi-le şi crude, sunt foarte gustoase, iar, din punct de vedere nutritiv, este preferabil aşa.

Mature. Indiferent că le mâncaţi crude sau gătite, trebuie să fie ajunse la maturitate, bine coapte. Altefel, conţin solanină, o substanţă care în doză mică este inofensivă, dar în cantităţi mari devine toxică.

  • 100 de g de vinete oferă:
  • 35 kcal
  • 0, 83 g proteine
  • 0, 23 g lipide
  • 8, 7 g glucide
  • 2, 5 g fibre
  • Index glicemic: 20

DSC_0764-1920x850.jpg

Vinetele: cum le păstrăm

Vinetele nu se păstrează bine în frigider. Mâncaţi-le la scurt timp după recoltare.

Fibre. Fibrele din vinete sunt sunt compuse din protopectine, pectine şi celuloză. Solubile fiind, pectinele şi protopectinele conferă la copt o textură moale. Este cunoscut rolul fibrelor, care intensifică activitatea bacteriilor benefice din intestinul gros, stimulându-i contracţiile şi accelerând astfel tranzitul reziduriilor alimentare şi evacuarea scaunelor. Lichidele prezente fac ca fibrele (precum celuloza) să devină vâscoase, facilitând eliminarea.  Bogată în fibre, vânăta oferă o puternică senzaţie de saţietate graţie volumului crescut, cu un aport energetic suplimentar limitat, un atu pentru cei preocupaţi de greutatea lor corporală.

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.