Turte de cartofi (rețetă de post)


    Postul nu mai este deloc complicat nici chiar înainte de Paști. Încearcă această rețetă savuroasă, care se prepară repede și care arată excelent!

chiftele-de-post-cu-cartofi-si-orez-la-cuptor.jpg

Ingrediente:

• 6-7 cartofi albi

• 1 morcov potrivit

• 1-2 fire de ceapă

• 50 g măsline feliate

• 1 lingură de ulei sau margarină

• mălai, verdeață, sare, piper

Mod de preparare:

Fierbe cartofii în coajă. Curăță-i după ce s-au răcorit cât să nu te frigă.

Dă morcovul pe răzătoarea mică, taie fin ceapa, măslinele, verdeața.

Fă piure din cartofi, încorporează morcovul ras tras la tigaie cu puțin ulei, ceapa verde, măslinele, verdeața și un praf de sare și piper proaspăt măcinat.

Adaugă margarina sau uleiul în compoziția de legume și modelează turte potrivit de groase. Dă-le apoi prin mălai cernut și așază-le într-o tavă tapetată cu hârtie de copt unsă cu puțin ulei. Dă la cuptor 20-25 de minute. Întoarce-le la jumătatea timpului. Servește-le cu salată verde.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente: 
      25 frunze de varză acră 200 g ciuperci 200 g orez 1 ceapă 5 linguri bulion sare piper 1 lingură mărar tăiat fin 2 linguri ulei frunze de pătrunjel Mod de preparare:
      Încingi uleiul şi căleşti ceapa mărunţită. Când devine sticloasă, pui ciupercile spălate şi tăiate fin. Potriveşti gustul de sare şi piper, laşi 5 minute şi adaugi orezul spălat în mai multe ape. Pui 2 linguri de bulion şi mărarul. Ţii pe foc până scade zeama şi dai vasul deoparte.
      Tai fin 5 frunze de varză şi le aşezi pe fundul cratiţei pe care o vei da la cuptor. Umpli restul frunzelor cu compoziţia şi le aşezi în cratiţă. Torni apă clocotită amestecată cu 3 linguri de bulion şi aşezi vasul pe foc, ţii câteva clocote şi îl dai la cuptor. Le ţii până se rumenesc uşor, iar varza este fiartă. Le serveşti, dacă vrei, cu frunze de pătrunjel tăiate.
      clickpoftabuna.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Clătite de post, rețetă simplă

      Ingrediente clătite de post:
       250 g făină  200 ml apă minerală  3 linguri ulei  un plic zahăr vanilinat  un praf sare  o lingură zahăr  ulei pentru prăjit  gem, după gust Preparare clătite de post:

      Alege un castron încăpător. Pune în el făina, sarea, zahărul, zahărul vanilat și amestecă bine de tot toate ingredientele uscate.
      Adaugă peste ingredientele de clătite de post de mai sus ulei. Amestecă bine de tot.
      Adaugă apoi apa minerală, amestecând pentru a nu se forma cocoloașe. Ai grijă ca aluatul să fie omogen și potrivit de gros. Dacă nu curge, mai pune apă minerală.
      Toată compoziția se dă la frigider pentru 30 de minute.
      Se scoate din frigider și se unge tigaia cu ulei. Se coc toate clătitele pe ambele părți, până sunt aurii.
      Se pun pe o farfurie și se vor umple cu gem, la alegere. Puteți pune și fructe proaspete sau presăra zahăr tos. Poftă bună!
      clickpentrufemei.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Ingrediente:
      • 250 g făină
      • 130 ml apă
      • ½ linguriță de sare
      Pentru umplutură:
      • 500 g cartofi albi
      • 4-5 cepe
      • 3-4 linguri de ulei
      • sare, piper
      Mod de preparare:
      Amestecă ingredientele pentru aluat și frământă-le cel puțin 10-15 minute. Înfășoară coca în folie și las-o deoparte o jumătate de oră.
      Între timp, fierbe în apă cu sare cartofii tăiați în cuburi. Toacă ceapa și rume-nește-o în 3-4 linguri de ulei. Pasează cartofii scurși, adaugă jumătate din ceapa călită, sare și piper proaspăt măcinat. Întinde aluatul și taie-l cu un pahar. Așază umplutură de cartofi în mijlocul cercului și împăturește, apoi presează bine marginile ca să se lipească. Lasă colțunașii 10-15 minute să se zvânte. Pune pe foc o oală cu apă cu sare. Când apa dă în clocot, pune colțu-na-șii, fierbe-i 7-10 minute și scoate-i cu spumiera într-un castron. Presară restul de ceapă călită și servește-i.
      femeia.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Adele a fost diagnosticată, în urmă cu un an, cu endometrioză, boală care i-a adus într-un timp foarte scurt aproape 10 kilograme în plus. După mai multe vizite la medic, a decis să urmeze postul intermitent.
      După ce că eram bolnavă, să mă mai văd şi grăsuţă era prea mult pentru mine, şi singura dietă care mi se potrivea şi în care aveam încredere era aceasta, să stau cât mai multe ore doar cu apă, ca un post negru, că de fapt asta este - Adele Chirica
      O dietă tot mai populară
      Postul intermitent presupune înteruperea alimentării cu produs alimentar pentru o anumită perioadă fie 14 ore, fie 16 ore sau chiar mai aspru, 22 de ore. În acele ore se mănâncă tot 2-3 mese, la interval de o oră, se consumă alimentele tot integrale, adică mâncăm pâine, dar o mâncăm integrală, se mănâncă carne, peşte, dar nu prăjite, se mănâncă şi un desert, se are în vedere şi puţină mişcare şi se consumă un pahar cu vin fără probleme. - Lygia Alexandrescu, medic nutriționist


      Studiile au arătat că postul intermitent reduce valorile colesterolului şi ale concentraţiilor de insulină din organism. Cei care au ţinut un astfel de regim spun că au avut o stare psihică mai bună. Cu toate acestea, este important ca anumite categorii de persoane să nu ţină o astfel de dietă.
      Dieta se ţine doar cu acordul medicilor
      Postul intermitent nu este însă recomandat tinerilor sub 18 ani, femeilor însărcinate sau care alăptează, persoanelor care suferă de diabet sau celor care au boli gastrointestinale.

      Dieta este populară şi printre vedetele de peste Ocean. Printre ele Beyonce, Nicole Kidman sau Jennifer Lopez.
      Atenţie, însă, înainte de a trece la această dietă este important să consultați un medic. Un specialist poate stabili dacă starea de sănătate vă permite să țineți acest regim alimentar.
      timpul.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Printre produsele de post cu substanţe chimice dubioase se numără tofu cu clorură de calciu (soluţie care se foloseşte la îndepărtarea gheţei de pe şosele).Sau spre exemplu, avertizează specialiștii, consumul frecvent de margarină poate duce la mărirea ficatului, a rinichilor, la infarct miocardic şi accident vascular cerebral.
      Același studiu arată că unu din două produse de post comercializate la noi în țară conţin acid citric, unu din patru produse conţin metabisulfit de sodium, unu din 5 produse conţin câte doi conservanţi, 1 din 6 produse conţin caragenan, 1 din 8 produse conţin clorură de calciu, 1 din 10 produse conţin monoglutamat de sodiu. Numai 10% din produsele analizate nu conţin aditivi alimentari.

      Coloranții și conservanții afectează sănătatea sistemului osos
      Pe lângă cele enumerate anterior, mai sunt din păcate, numeroase substanțe pe care le regăsim în astfel de produse și pe care trebuie să nu le include în alimentație.  Spre exemplu E 120- este roşu carmin. El se regăseşte şi în alimentele de post deoarece dă o culoare plăcută creând senzaţia că acel aliment este ceva proaspăt, dar el este obţinut prin extracţie cu anumite substanţe şi este de origine animală, se extrage dintr-o insectă care creşte pe cactus. Îl vom regăsi în pateurile vegetale. 

      Tot în pateurile vegetale vom găsi din plin şi caragenan, un agent de îngroşare obţinut din alge marine, vom găsi fosfaţi care dezechilibrează balanţa calciu-fosfor şi poate să ne pericliteze sănătatea sistemului osos, dar şi sănătatea rinichilor . De asemenea, trebuie să ne ferim să exagerăm cu  îndulcitorii alături de care vom găsi coloranţi chimici de sinteză, substanţe conservante care împreună cu alţi agenţi din alimente să ne producă disbioză, adică să ne distrugă echilibrul microflorei din colon.
      libertateapentrufemei.ro
  •