Slăbeşte rapid cu salate de legume


    Dieta cu salata contine legume multe si colorate cu sosuri gustoase care totusi nu au un aport caloric foarte mare, ceea ce inseamna ca te ajuta sa slabesti, dar si sa mananci sanatos.

rabstol_net_salad_33.jpg

Salatele despre care iti vorbeam, sunt constituite in mare masura din legume, si contin vitamine, minerale si fibre care te ajuta sa obtii senzatia de satietate.

Contin si proteine, slabe in grasimi, aflate in carnea de peste sau de pui preparata la gratar sau in fructele de mare. Salatele constituie un deliciu vizual caracterizat de o mare varietate de forme, culori si texturi. Acest fapt nu este intamplator, avand in vedere ca apetitul este intr-o stransa legatura cu aspectul mancarii.

Atunci cand tinem o dieta, este foarte important sa avem senzatia ca nu suntem restrictionate sa mancam doar anumite alimente. Alt avantaj al acestei diete este acela ca putem manca atat cat vrem, fara sa ne abtinem. In niciun caz nu vom egala de exemplu o portie de paste. In acest fel, deducem un alt avantaj major al curei acesteia, si anume faptul ca avem voie sa mancam pe saturate, fara ca apoi sa incercam sentimentul de vinovatie.

Ca sa adopti aceasta dieta, e nevoie sa mananci salate de cel putin 3 ori pe saptamana la inceput, tinzand catre o portie zilnic, dupa ce te obisnuiesti cu ritmul impus de acest nou tip de alimentatie. Rolul benefic al acestei diete este acela de a te ajuta sa slabesti, dar nu numai; iti va scadea si nivelul colesterolului, iar ritmul cardiac se va normaliza.

Cum prepari o salata gustoasa si sanatoasa?

1. Incepe cu legumele

Cu cat mai multe culori, cu atat mai bine. Alege legume verzi cum ar fi napi, frunze de varza, ardei verzi, rosii si castraveti, telina, ceapa verde, spanac, mazare sau fasole verde. Alege o salata cu frunze carnoase si asorteaza doua parti de frunze de salata cu o parte legume tocate.

2. Adauga proteine

Salatele sunt o modalitate foarte buna de a nu arunca resturile de pui la gratar care au ramas de la cina. Proteinele din carnea alba sunt indicate alaturi de bucatele de tofu si legume. Proteinele care se pot pune in salata se gasesc in:

30-1376594253.jpg- conserve de legume (fasole verde, fasole bruna, fasole uscata); spalati-le bine inainte de a le adauga la salata.
- fasiute de carne de pui la gratar sau de carne rosie. Daca preferi salata calda, le poti incalzi un pic in cuptorul cu microunde sau chiar gati pe moment.
- cubulete de tofu marinate. Se gasesc de obicei in borcane, marinate cu ulei de masline. Daca preferi sa le marinezi acasa, cumpara tofu natur si adauga sosul de ulei de masline in toata salata.
- conserve de ton, preferabil nemarinate, cu 0% grasime.
- branza (presarata deasupra salatei, la sfarsit, fara sare).

3. Pune si cereale

Pastele, in marea lor varietate de forme si culori, sunt o alegere foarte indicata pentru salata. Cel mai bine ar fi ca ele sa fie din grau sau pe baza de orez. Daca totusi ai retineri in ceea ce priveste pastele, poti sa mananci o felie de paine din secara in loc.

4. Alege un sos gustos si sanatos

Uleiul de masline este cel mai potrivit. Poti pune cat de mult vrei, deoarece el nu ingrasa si te si ajuta sa scapi de colesterol. De asemenea, poti sa adaugi si un pic de otet de mere diluat in apa.

5. Delicii la alegere

O mana de nuci sau de alune nesarate, fructe proaspete sau deshidratate, fulgi de porumb, toate sunt permise.

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Apa, în primul rând
      Ştim cu toţii cât de importantă este apa pentru organism, dar ea joacă  un rol esenţial şi în modul în care arată pielea. Celulele pielii, ca majoritatea celulelor din corp, sunt formate în mare parte din apă (aproximativ 70%) şi, atunci când ea lipseşte, apar problemele, cum ar fi pielea uscată, subţire şi aspră, spentru că scade producţia de colagen şi de elastină – proteinele tegumentului. Este recomandat să bem 2 litri de apă pe zi, dar cantitatea poate fi diferită dacă practicăm sport sau transpirăm excesiv. Mai mult, renunţă la băuturile pe bază de cofeină deoarece provoacă deshidratare.
      Curăţarea
      Foloseşte un ulei-tratament pentru faţă, cu efect de curăţare şi de tonifiere asupra pielii. Uleiurile curăţă delicat tenul şi acţionează ca ser pentru a tonifia şi detoxifia pielea obosită şi demineralizată, având o compoziţie naturală. Mai mult, uleiul este perfect pentru tipurile de ten normal, uscat sau matur, dar şi pentru pielea sensibilă din jurul ochilor.

      Exfolierea
      Exfolierea este necesară pentru menţinerea pielii sănătoase. Ea constă în îndepărtarea celulelor moarte şi a murdăriei prezente pe piele, care nu dispar dacă te speli numai cu apă. Mai mult, îi oferă pielii o strălucire delicată. Foloseşte un gomaj pe bază de uleiuri organice, pe care-l aplici într-un strat subţire pe faţă.
      Mască hidratantă
      Un alt mod prin care-ţi poţi îngriji pielea: aplică o mască pentru faţă, cu efect hidratant şi de curăţare intensă. Acest produs hidratează instantaneu şi restabileşte aspectul radiant al pielii, eliminând şi impurităţile din pori.

      Îngrijirea corpului
      Pielea corpului are şi ea nevoie de îngrijire, motiv pentru care trebuie să foloseşti anumite produse care să menţină hidratarea şi catifelarea tegumentului. Pe lângă ritualul de zi cu zi mai poţi folosi produse destinate îngrijirii. Loţiunea pe bază de ulei de nucă de cocos sau ulei de măsline şi extract de aloe vera poate fi o soluţie.
      Îngrijirea mâinilor
      Mâinele sunt cele mai expuse factorilor externi, sănătatea lor fiind afectată în timp, asta dacă nu se iau măsuri de precauţie. Şi, pentru că pielea mâinilor este la fel de sensibilă ca cea a feţei, este recomandat să foloseşti în fiecare zi produse specifice, crema fiind cea mai populară. Optează întotdeauna pentru creme nutritive şi hidratante care lasă pielea catifelată şi suplă.
      Pentru a evita problemele dermatologice şi pentru a încetini procesul de îmbătrânire alege să-ţi îngrijeşti pielea cu produse destinate tipului de piele pe care-l ai.
      csid.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Pentru a fi sanatosi si a avea energie, copiii, asemeni adultilor, trebuie sa bea multa apa; cantitatea de lichide necesare zilnic difera in functie de varsta, insa este bine sa stii ca atat legumele, cat si fructele contin apa si contribuie la doza zilnica recomandata de lichide, impreuna cu laptele, dar pentru ca ele contin si nutrienti precum calciu si Vitamina C, zahar si grasimi, cantitatea acestora trebuie limitata.
      Cata apa trebuie sa bea un copil zilnic
      Majoritatea adultilor isi asigura necesarul zilnic recomandat de lichide, care este de aproximativ 2 litri, din mesele si bauturile consumate in mod normal pe parcursul unei zile obisnuite; orice bauturi, inclusiv cele cu cofeina, contribuie la cantitatea de lichide necesara zilnic corpului .
      Copiii cu varste de pana la 8 ani au nevoie de mai putine lichide decat un adult sau decat copiii mai mari, insa recomandarea este aceeasi si pentru ei – ar trebui sa bea lichide la fiecare masa si de fiecare data cand le este sete.
      Copiii cu varste intre 4 si 8 ani, indiferent daca sunt baieti sau fete, trebuie sa consume aproximativ 1 litru de lichide pe zi.
      Copiii cu varste intre 9 si 13 ani, trebuie sa consume 1,7 l de lichide (in cazul fetitelor) sau 1,9 l de lichide (in cazul baieteilor).
      Pentru adolescentele cu varste intre 14 si 18 ani, doza zilnica recomandata de lichide este de 1,9 l, iar pentru adolescentii de aceeasi varsta, 2.6 litri zilnic.
      In zilele foarte calduroase, sau atunci cand copilul tau depune activitati fizice sutinute, pentru a compensa apa pierduta prin transpiratie, doza zilnica recomandata de apa creste, pentru a suplimenta aceasta pierdere; in functie de greutatea copilului, se recomanda intre 100 si 500 de ml de apa la fiecare 20 de minute, atunci cand copilul face exercitii fizice viguroase.
      Ce alte lichide sunt recomandate pentru hidratarea copilului
      Apa: apa, de la robinet sau imbuteliata, este cea mai buna sursa de hidratare pentru copilul tau; daca este rece, sau daca o bea dintr-un recipient mai deosebit, este posibil ca prichindelul sa bea o cantitate mai mare de fiecare data cand ii este sete; apa nu trebuie sa ii lipseasca, fie la gradinitia, la scoala, la antrenamente, sau in tabere.
      Laptele: pentru copii cu varste de peste 2 ani, laptele cu un continut mai redus de grasime este recomandat de specialisti, deoarece pana la aceasta varsta, cel mic are nevoie de grasimi pentru dezvoltarea creierului; pentru cei cu varste intre 2 si 8 ani, 500 de ml de lapte zilnic este doza indicata, in timp ce pentru copiii mai mari si adolescenti, cantitatea necesara creste la 700 de ml zilnic.
      Sucul natural de fructe trebuie limitat la 120-180 de ml zilnic pentru copiii cu varste pana la 6 ani, in timp ce copiii mai mari pot bea pana la 350 de ml de suc de fructe; este bine sa stii ca un suc cu continut integral de fructe contine zahar, insa nu si fibrele din fructul intreg.
      Apa minerala, sifonul si bauturile energizante nu sunt recomandate copiilor, deoarece contin calorii, cafeina si alte suplimente, care nu sunt sanatoase.
      copilul.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      În loc să ne eliberăm de astfel de sentimente negative, le închidem în noi. Iar emoțiile negative reprimate provoacă tensiuni în corp, care se manifestă sub forma unor dureri aparent fără cauză, sunt de părere specialiștii psychologytoday.com, transmite Știri.md cu referire la eva.ro. 
      Se numesc dureri psihosomatice și te poți confrunta cu ele fără să știi care este adevărata cauză. Iată cum afectează emoțiile negative reprimate corpul și ce dureri pot provoca:
      Zona lombară - Furie
      Zona inferioară a spatelui este locul în care se manifestă tensiunea provocată de furia reprimată. Pentru a o elimina, trebuie să înveți să îți exprimi constructiv frustrările și să rezolvi pe moment conflictele cu ceilalți. Nu este ușor să faci asta, dar după ce înveți să transformi furia într-o forță creatoare, îți poți schimba radical viața. Învață să transformi furia în asertivitate, să o exprimi constructiv, nu distructiv.
      Stomacul și intestinele - Frică
      Atunci când te temi, stomacul și intestinele sunt în tensiune. Probabil ai observat că atunci când îți este teamă de ceva, ai o senzație de gol în stomac. Cu cât negi și reprimi teama mai mult, cu atât mai puternic se va manifesta fizic, prin durere. Începe prin a conștientiza ceea ce îți provoacă teamă. Iar pe măsură ce vorbești despre temerile tale, vei reuși să estompezi tensiunea fizică la nivelul intestinelor și a stomacului.
      Inima și pieptul - Tristețe
      Atunci când durerea din piept nu este provocată de nicio afecțiune, stresul poate fi responsabil. Durerea emoțională reprimată poate cauza senzația de durere în piept și în zona inimii. Se poate întâmpla în cazul celor care refuză să recunoască faptul că au fost răniți profund de o persoană apropiată, celor care au trecut prin despărțiri dureroase sau pierderea unei persoane dragi. Dacă nu recunoști deschis că suferi și îți reprimi sentimentele, vei resimți presiunea prin durere fizică în zona pieptului.
      Migrene - Pierderea controlului
      Pentru persoanele obsedate să dețină întotdeauna controlul, senzația că lucrurile nu se desfășoară așa cum și-ar dori se poate manifesta sub forma durerilor de cap. Nu toate dificultățile din viață se rezolvă deținând complet controlul. Uneori, capacitatea de a accepta situația așa cum este poate fi mult mai valoroasă. Acceptă lucrurile pe care nu le poți schimba și vei scăpa de tensiunea imensă care îți provoacă migrene.
      Dureri de gât și umeri - Griji și responsabilități
      Dacă încerci să duci prea multe griji și responsabilități pe umerii tăi, te vei confrunta cu dureri și tensiune în această zonă. În loc să ceri ajutorul, ai tendința de a face totul singur. Iar acest lucru duce la apariția durerii în zona gâtului și a umerilor. Învață să delegi, să ceri ajutor și să decizi ce merită cu adevărat făcut și ce nu. Împarte responsabilitățile cu ceilalți.
      Oboseală - Resentimente 
      Resentimentul îți stresează întreg corpul și îți face mai mult rău decât oamenii față de care ai emoții negative.
      Dând vina pe alții, făcând pe victima și retrăind la infinit momente neplăcute din trecut nu faci altceva decât să te adâncești în emoții negative care te epuizează fizic și psihic. Resentimentele te împiedică să te bucuri de prezent și să beneficiezi de oportunitățile care îți apar în cale. Când îți concentrezi gândurile și emoțiile asupra celor care ți-au greșit, le permiți să te rănească și mai mult, la infinit. În loc să faci asta, învață să ierți și să mergi mai departe.
      Insensibilitate - Traumă
      Când suntem copleșiți de un eveniment, avem tendința de a ne amorți sentimentele. Este modalitatea psihicului de a depăși durerea sau pericolul. Evenimentele traumatizante nu sunt întotdeauna cele care ne pun viața în pericol, ci pot fi rezultatul unui pericol real sau imaginat, sau a unui istoric de abuz sau neglijare în copilărie. Cu timpul, dacă nu înveți să înfrunți trauma, amintirea ei se va manifesta asupra corpului tău. Prin urmare, îți ascunzi sentimentele atunci când te simți vulnerabil, îți este imposibil să ai încredere în ceilalți, situațiile nesigure îți cauzează confuzie și te fac să te blochezi. Primul pas de a te elimina de traumă este acela de a recunoaște puterea pe care o are asupra ta și de a cere ajutor de specialitate.
      Dificultăți de respirație - Anxietate
      Dificultățile de respirație, atacurile de panică și senzația de sufocare apar de obicei în cazul persoanelor anxioase. Se întâmplă în cazul celor care își reprimă tristețea. Nu vor să plângă și să-și manifeste tristețea apărută în urma unui eveniment nefericit. În schimb, țin totul în ei, își reprimă sentimentele și se concentrează asupra altor lucruri. Dar atunci când îți blochezi lacrimile este ca și cum ți-ai ține respirația. Eliberarea sentimentelor de tristețe prin plâns este precum o doză proaspătă de oxigen. Te eliberează și îți dă senzația de ușurare.
      Probleme cu vocea și gâtul - Opresiune
      Persoanelor oprimate nu le este permis să aibă o voce. Dacă ai crescut într-o atmosferă opresivă, exprimarea opiniilor și nevoilor era un lucru periculos. De asemenea, în acest caz ai în interiorul tău un critic aspru. Drept urmare, la maturitate ai devenit un adult care are tendința de a-și reprima sentimentele. Când simți că trebuie să vorbești, te reîntorci la comportamentele din copilărie și îți reprimi vocea. Acest conflict interior se manifestă prin probleme legate de voce și gât. Folosirea unui jurnal în care să scrii tot ceea ce ai de spus te poate ajuta să-ți eliberezi vocea și să elimini criticul din tine care îți judecă fiecare acțiune.
      Insomnia - Schimbări radicale
      Atunci când trec prin evenimente care le schimbă radical viața, fie că sunt pozitive sau negative, oamenii se confruntă cu insomnie. Teama de necunoscut este cea care provoacă tulburări ale somnului. Iar pentru a putea să scapi de ele, pune-le pe hârtie sau vorbește despre ele cu persoane apropiate. După ce ți le scoți din minte, vei putea să ai un somn odihnitor.
      eva.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Multe dintre ele, însă, exagerează cu slăbitul și își pun organismul în pericol. În acest caz, e bine să știi cum se calculează indicele de masă corporală. (IMC), transmite Știri.md.
      Cum se calculează indicele de masă corporală?
      Formula e cât se poate de simplă: 
      Astfel, greutatea (kg) / înălțime (m)2. 
      De exemplu: O femeie cu greutatea de 55 kg și 1,65 m, va avea un IMC de 55/(1,65 x 1,65) = 55/2,7225 = 20,2. După vârsta de 20 de ani, IMC se calculeaza la fel pentru toate persoanele.
      La copii și adolescenți se ține cont de vârstă și sex, calculul fiind mai complicat. 
      Un indice de 18,5 la adulți indică subponderabilitate. 
      Indicele între 18,5 si 24,9 apreciază greutatea ca fiind între limitele normale. 
      Între 25 și 29,9 se ridică semnale de alarmă, persoana fiind supraponderală. 
      Cu cât este mai mare indicele, cu atât mai periclitată este sănătatea.
      Un bătrân va avea mai multă grăsime decât un tânăr. 
      Atleții și sportivii au un IMC mai mare datorită mesei musculare, nu a grăsimii.
      Valori IMC:
      18,49 sau mai puțin – Subponderal.
      Între 18,50 și 24,99 – Greutate normală.
      Între 25,00 și 29,99 – Supraponderal.
      Între 30,00 și 34,99 – Obezitate (gradul I).
      Între 35,00 și 39,99 – Obezitate (gradul II).
      40,00 sau mai mult – Obezitate morbidă.
      stiri.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Moldova este pe primul loc în lume la decesele provocate de cirozele hepatice, iar indicii morbidităţii prin hepatite cronice de origine virală sunt încă înalţi: circa 31 mii de bolnavi cu hepatite virale cronice şi 4,5 mii de pacienţi cu ciroze hepatice, precizează Mariana Avricenco, medic specializat pe tratamentul bolilor contagioase la Spitalul Clinic Republican de Boli Infecţioase „Toma Ciorbă” din Chişinău, transmite Știri.md cu referire la zdg.md.
      Deşi hepatita virală nu prezintă simptome clare, medicul Avricenco menţionează că în faza acută a bolii apare astenia, icterul sclerelor şi tegumentelor, febra, greţurile, voma, senzaţia de greutate în hipocondrul drept, urina fiind brună la culoare. Mariana Avricenco, medic specializat în tratamentul bolilor infecţioase, precizează că îmbolnăvirea cu hepatită virală are loc prin contact cu sângele contaminat, de la instrumente nesterile sau în urma unor relaţii sexuale neprotejate cu persoane infectate. „Nu există vaccin contra VHC. Singurele metode de profilaxie sunt monitorizarea testelor sângvine, precauţie în manevrarea produselor de sânge şi sterilizarea corectă a instrumentarului chirurgical şi stomatologic. Profilaxia contra VHD este vaccinarea contra VHB”, subliniază Avricenco.
      Citește întregul articol în Ziarul de Gardă.
      zdg.md
  •