Salată caldă cu paste penne şi legume


    Zilele reci de toamnă te pot indispune, însă îţi propunem să-ţi oferi un moment de răsfăţ şi să încerci această salată caldă cu paste penne şi legume. Se prepară uşor, e delicioasă şi, în plus, e sănătoasă.

Pasta-Salad-with-Tomatoes-and-Corn-01082018.jpg

Ingrediente necesare:

- 300 de grame de paste penne
- un dovlecel
- două vinete de mărime medie
- doi ardei roşii copţi
- 300 de grame de roşii cherry
- trei cepe mici
- doi căţei de usturoi
- câţiva bulgări de mozarella
- o lingură de ulei de măsline extra virgin
- o lingură de cimbrişor mărunţit
- câteva frunze de busuioc proaspăt
- sare şi piper, după gust

Mod de preparare:

Spală bine vinetele şi dovleceii, după care taie-le în felii de grosime de circa o jumătate de centimetru. Taie, de asemenea, şi ardeii în fâşii subţiri, iar apoi curăţă cepele şi toacă-le mărunt.

Ulterior, într-o tigaie, pune la încins uleiul, adaugă usturoiul şi ceapa şi căleşte-le uşor. Ai grijă să nu se ardă, iar apoi scoate-le pe o farfurie. În uleiul rămas, prăjeşte dovleceii, iar apoi, schimbă uleiul şi rumeneşte vinetele.

Când ai terminat, căleşte roşiile întregi, bine spălate. Când s-au înmuiat, fărâmiţează şi scurge-le.

Adaugă din nou celelalte legume în tigaie, condimentează cu sare şi piper, adaugă ş cimbrişorul şi lasă totul la călit. Aşteaptă 20 de minute, adaugă şi roşiile şi mai lasă totul la fiert timp de cinci minute.

Între timp, fierbe pastele penne conform instrucţiunilor de pe ambalaj. Nu uita să adaugi un praf de sare, iar apoi, când sunt gata, pune-le într-un bol, stropeşte-le cu ulei de măsline şi adaugă legumele fierte. Adaugă bulgării de mozzarella şi frunzele de busuioc.

Consumă salata caldă.

Poftă bună!

clickpoftabuna.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Rețeta 1: Tort cald cu ciocolată și zmeură, după rețeta lui Nigella Lawson
      Este o rețetă care îți ia circa o oră, dar îți oferă multe senzații gustative, mai ales dacă ești un amator înflăcărat al deserturilor. Ai nevoie de următoarele ingrediente, exact în cantitățile prevăzute (cel mai potrivit ar fi să folosește un cântar):
      185 de grame de făină; O linguriță rasă de praf de copt; Un vârf de sare; 30 de grame de cacao; 250 de grame de ciocolată amară Heidi (75% concentrație de cacao); 95 de grame de zahăr alb; 95 de grame de zahăr brun; 250 de grame de unt; O lingură de lichior de portocale; 185 de ml de apă; 185 de ml de cafea; 250 de grame de zmeură.
      Pașii rețetei:
      1. Cerne făina prin sită, adaugă praful de copt și vârful de sare, amestecând ingredientele. După amestecare, integrează praful de cacao.
      2. Într-o cratiță pune 250 de grame de ciocolată amară Heidi, 95 de grame de zahăr alb, 95 de grame de zahăr brun, 250 de grame de unt și o lingură de lichior de portocale. Adaugă apa și cafeaua. Pune compoziția pe foc mic până când se topesc toate ingredientele și se obține consistența unui sirop.
      3. Unge o formă de copt, preferabil cu diametrul de 21 de cm.
      4. Când sosul de ciocolată este gata, încorporează-l în mixul de făină și cacao.
      5. Bate separat două ouă și adaugă-le în întreaga compoziție. Amestecă fin totul.
      6. Toarnă jumătate din compoziție în forma de coptură. Adaugă zmeura. Acoperă totul cu restul compoziției.
      7. În cuptor, tortul se coace la 180 de grade, timp de 40 de minute. Pe raftul de jos adaugă o tavă suplimentară pentru cazul în care va curge puțin din compoziție.
      8. După ce îl scoți din cuptor, lasă-l 15 minute să se odihnească, apoi îl tai și-l servești alături de câteva bile de înghețată de vanilie și un pahar de vin roșu.
      Rețeta 2: Antricot de porc caramelizat cu pere și ceapă roșie
      Această rețetă o să vă satisfacă papilele gustative, pentru că oferă nu doar sațietate, ci și o multitudine de gusturi și senzații noi. În plus, este extrem de ușor de făcut, luându-ți puțin timp.
      Ai nevoie de:
      Două felii de antricot sau cotlet de porc, preferabil cu os; Trei pere medii; O ceapă roșie mare; Două fire de coriandru; Mix de legume congelate pentru wok, la garnitură; Sare, piper.
      Pașii rețetei:
      1. Curăță ceapa și taie-o julien.
      2. Taie în felii medii perele.
      3. Mărunțește firele de coriandru.
      4. Într-o tigaie preîncălzită adaugă o lingură cu ulei de măsline și aranjează ceapa, perele și coriandrul.
      5. Asezonează carnea cu sare și piper. Aranjeaz-o în tigaie alături de pere și ceapă.
      6. Într-o tigaie separată pune ulei de măsline și pregătește mixul de legume congelate.
      7. Aranjează compoziția finală pe platouri albe și servește-o alături de un vin spumant.
      Rețeta 3: Pizza cu chorizo, dovlecel și busuioc
      Italienii au descoperit de foarte mult timp care este rețeta fericirii: pizza și dragostea. De aceea, o pizza pregătită în casă poate deveni piesa de rezistență a cinei tale romantice.
      Ai nevoie de următoarele ingrediente:
      165 de ml de apă; Trei-patru grame de drojdie uscată; ¼ linguriță de zahăr; 200 de grame de făină; 50 de grame de griș; ¼ linguriță de sare; O ceapă albă mică; Doi-trei căței de usturoi; O bucățică de unt; Frunze de busuioc, după dorință; O conservă de roșii decojite; Sare, piper, zahăr brun; Un dovlecel; 75 de grame de salam chorizo; 100 de grame de mozarella.
      Pașii rețetei:
      1. Într-un bol aparte amestecă apa, drojdia uscată și zahărul brun.
      2. În alt vas adaugă făina albă, grișul și sarea. Amestecă, astfel încât făina să se îmbogățească cu oxigen.
      3. Încorporează amestecul de apă, drojdie și zahăr brun în compoziția cu făină.
      4. Amestecă aluatul în vas, după care frământă-l pe masă circa 10 minute, până când va deveni elastic. Pune-l înapoi în vas și acoperă-l cu folie alimentară până prepari sosul.
      5. Taie ceapa cubulețe. Mărunțește usturoiul. Pune-le într-un vas cu puțin ulei de măsline și un cubuleț de unt. Când se înmoaie ceapa, pune frunzele de busuioc. Tu alegi câte să fie. Peste un minut adaugă deasupra roșiile din conservă. Asezonează totul cu sare, piper și zahăr brun. Lasă compoziția pe foc mic până devine de o consistență mai groasă (circa 12-15 minute). La final trebuie s-o treci prin blender.
      6. În două tăvi pentru rolă pui folie de aluminiu, pe care o ungi cu ulei de măsline și o presori cu griș.
      7. Împarți aluatul în două părți și îl întinzi nițel. Nu este neapărat să aibă o formă geometrică fixă.
      8. Taie rondele subțiri dovlecelul, salamul și mozarella.
      9. Încinge cuptorul la 240 de grade, cu ventilarea pornită. Între timp, aluatul se odihnește în tăvi câteva zeci de minute.
      10. Unge aluatul cu sos, aranjează dovlecelul, mozarella și frunzele de busuioc.
      11. La final asezonezi cu ulei de măsline, sare și piper.
      12. Pizza se va coace în opt-10 minute la 230 de grade, cu ventilarea pornită. Servește-o cu un vin alb.
      Cu siguranță, aceste trei rețete se pot transforma într-o frumoasă tradiție de Ziua Îndrăgostiților, pe care să o repetați de fiecare dată, împreună.
      zugo.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Biscuiţi cu ciocolată, susan şi nuci
      Ingrediente:
      300 g făină 70 g amidon de porumb 60 g cacao 2 linguriţe rase praf de copt 250 g unt moale 82% grăsime 3 gălbenuşuri 150 g zahăr 100 g nuci mărunţite 2-3 linguri susan Mixează untul moale cu zahărul şi cu gălbenuşurile până ce obţii o cremă omogenă. Separat, amestecă făina cu cacaua, cu amidonul şi cu praful de copt, apoi cerne-le printr-o sită deasă. Adaugă mixul de făină şi cacao în crema de unt, nucile, susanul şi frământă până ce obţii un aluat moale şi compact, apoi înveleşte-l în folie alimentară. Pune aluatul în frigider, pentru 30 de minute. Dupa acest interval, scoate aluatul de la rece, întinde-l pe blatul de lucru şi decopează forme rotunde de biscuiţi. Aşază-i apoi pe o tavă cu hârtie de copt şi coace-i la 175 °C pentru aproximativ 15 minute.

      Floricele cu gem
      Ingrediente:
      250 g făină 2 gălbenuşuri 70 g zahăr 120 g unt coaja rasă de la 1 lămâie zahăr tos, pentru presărat deasupra gem, după preferinţă Cerne făina. Fă o gropiţă în mijloc şi pune gălbenuşurile, untul rece, zahărul şi coaja de lămâie. Amestecă şi frământă un aluat omogen. Înveleşte-l apoi în folie alimentară şi lasă-l în frigider 30 de minute.Încinge cuptorul la 170 °C. Întinde aluatul şi decupează forme de flori sau după preferinţă. Pune hârtie de copt într-o tavă, aşază formele de aluat, presară zahăr tos şi lasă-le în cuptor 10-15 minute până când se rumenesc frumos. Pune un strat de gem pe un biscuite, aşază deasupra altul şi presează uşor.

      Biscuiţi cu lămâie
       
      Ingrediente:
      250 g făină 220 g zahăr 160 g unt moale 2 ouă la temperatura camerei coaja de la 2 lămâi 1 linguriţă esenţă de vanilie 1 linguriţă praf de copt 1 praf de sare Mixează untul şi zahărul până când obţii o textură cremoasă. Adaugă apoi câte un ou şi continuă să mixezi. Pune esenţa de vanilie, coaja de lămâie şi mai amestecă puţin.Încorporează apoi făina, sarea, praful de copt şi amestecă până ce vei obţine un aluat fără cocoloaşe. Întinde aluatul pe blatul de lucru înfăinat. Decupează forme rotunde, apoi aşază-le într-o tavă cu hârtie de copt.  Pune tava la cuptorul preîncălzit la 190 °C, pentru 10-12 minute sau până când marginile devin aurii. Scoate biscuiţii din cuptor, lasă-i să se răcească complet şi serveşte-i cu ceai şi lâmâie.  
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Din lista următoare, poţi consuma tot ceea ce doreşti:
      Alimente picante
      Ardeiul iute este o sursă excelentă de vitamine A, C, B6, K1 şi de minerale, precum potasiu şi cupru. Substanţa activă din ardeiul iute, numită capsaicină, este cea care conferă gustul înţepător ardeiului şi, implicit, ne ajută să transpirăm mai mult. Iar corpul îşi reglează temperatura şi începe să se răcorească atunci când transpiră. Dar consumul de ardei iute nu doar că îţi răcoreşte organismul. Ultimele studii au arătat că poate reduce rata mortalităţii cauzată de bolile cardiovasculare.
      Alimente bogate în apă
      În general, apa are multe beneficii pentru sănătate, iar două dintre cele mai importante roluri ale sale sunt acelea că hidratează organismul şi că ajută la reglarea temperaturii corporale atunci când transpiri. Dar asta nu înseamnă că trebuie să consumi apa doar în stare lichidă. Există numeroase fructe și legume cu ajutorul cărora te poți hidrata chiar mai bine.
      Fructe cu conţinut mare de apă
      Pepenele roşu – 154 g de pepene roşu conţin în jur de 118 ml de apă. Mai pune la socoteală faptul că pepenele roșu este sărac în calorii, fiind însă o sursă importantă de fibre, de vitamine (A şi C) şi de minerale (magneziu). Are un conţinut remarcabil de antioxidanţi, printre care şi licopen, pigmentul natural care dă culoarea roşiatică fructelor. Aantioxidanții au rolul de a proteja celulele împotriva radicalilor liberi şi de a reduce apariţia inflamaţiilor în organism.  Datorită aportului mare de fibre, specialiştii recomandă să consumi pepenele roşu în prima parte a zilei pentru a evita să ai probleme cu digestia. Pepenele galben – dintr-o porţie de 177 g de pepene galben poţi obține în jur de 120 ml de apă. Fructul este o sursă excelentă de betacaroten, de fibre, de vitamine (C, K, B3, B7) şi de minerale, precum potasiu, calciu, magneziu, fosfor, zinc. Atunci când alegi un pepene galben, cumpără unul care nu are coajă verde, ci este galben sau portocaliu deschis, cu o formă simetrică. Roşia – o roşie medie are aproximativ 94% apă în compoziţia sa. Acest fruct este bogat în betacaroten, vitamine (C, complexul B, K), minerale (magneziu, potasiu, mangan) şi are un conţinut scăzut de grăsimi, de fibre şi de calorii. De exemplu, 240 ml de suc de roşii conservat acoperă mai mult de jumătate din doza zilnică recomandată de vitamina C, iar sursa de betacaroten reprezintă 22% din doza recomandată de vitamina A în organism. Roşia este o sursă excelentă de licopen. Căpşunile – 100 de g de căpşuni au 90% conţinut de apă. Are nutrimente importante, cum ar fi vitaminele C şi B9, mangan şi potasiu. Totodată, căpşunile sunt sărace în calorii, dar aduc un aport excelent de fibre şi de antioxidanţi. Le poţi consuma nepreparate termic atât ca atare, cât și sub formă de smoothie sau mousse. Piersica – alt fruct sărac în calorii, dar bogat în fibre şi în apă (aproximativ 90% din compoziţia ei). Ajută organismul să se hidrateze şi îi aduce un aport important de vitamine (A, B3, C, E, K) şi de minerale (potasiu, cupru, mangan). În plus, piersica este bogată în antioxidanți, astfel că va proteja organismul împotriva îmbătrânirii şi a diferitelor afecţiuni. Legume cu conţinut mare de apă
      Castravetele – din punct de vedere culinar, castravetele este o legumă care se adaugă la diverse reţete, printre care şi cea de supă rece. Are un conţinut bogat de apă, reprezentând 95-96% din compoziţie. Dintre toate legumele bogate în apă, castravetele are cel mai scăzut aport de calorii şi este o sursă importantă de vitamine C şi K, de fibre, de proteine şi de minerale, cum ar fi magneziu, potasiu şi mangan. Nu în ultimul rând, conține antioxidanți importanţi care ajută în lupta împotriva radicalilor liberi, reducând şansele de apariţie a bolilor cronice. Salata romană şi iceberg – în general, legumele cu frunze verzi conţin undeva la 80 – 95% apă, ceea ce le face foarte ușor de digerat. Atât salata romană, cât şi cea iceberg au un conţinut ridicat de apă, de până la 95% din compoziţie, şi sunt surse bogate de acid folic (vitamina B9), esenţial în alimentaţia femeilor însărcinate deoarece previne defectele la naştere (ale creierului şi ale măduvei spinării fătului). Sunt sărace în calorii şi aduc un aport eficient de fibre. Dovlecelul – este o legumă de sezon care aduce multe beneficii organismului. Are în jur de 93-94% conţinut de apă, fiind totodată o sursă bună de vitaminele A, C, K şi minerale, cum ar fi potasiu, magneziu şi mangan. Dovlecelul aduce un aport important de antioxidanţi, printre care şi luteina şi zeaxantina – două substanţe care previn apariţia problemelor de vedere. Ţelina – are în compoziţie 95% apă, ceea ce va ajuta corpul să se hidrateze mai bine. Ca şi celelalte legume bogate în apă, ţelina poate ajuta în lupta cu kilogramele în plus, mai ales că este şi săracă în calorii. Ţelina este bogată în vitamina K şi în potasiu, iar consumul poate preveni apariţia bolilor de inimă sau osoase. Varza – are un conţinut scăzut de calorii, dar bogat în fibre, în apă (aprox. 90%) și nutrimente, precum vitamina C, vitamina K şi folați. De exemplu, varza kale este o legumă cu frunze de culoare verde închis, având o doză mare de vitamina A, C și K. De asemenea, conține calciu, fibre, proteine și acizi grași esenţiali Omega 3. Fructe bogate în vitamina C
      Pe lângă faptul că îmbunătăţesc sistemul imunitar, alimentele cu conţinut bogat de vitamina C ajută la dilatarea vaselor de sânge şi, pe cale de consecință, la apariţia transpiraţiei – acel mecanism prin care se se răcoreşte organismul.
      Portocala – este o sursă importantă de apă (87-88%), vitamina C, acid citric şi de alţi antioxidanţi. Consumul regulat de portocale poate preveni formarea pietrelor la rinichi datorită conţinutului de acid citric, care dizolvă compușii pe bază de calciu.
      Grepfrutul – are în compoziţie 88% apă şi este o sursă excelentă de vitaminele A şi C, potasiu şi folați. Unele studii au arătat cum introducerea acestui fruct în alimentaţie poate ajuta la pierderea în greutate, la reducerea nivelului de colesterol, a tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge.
      sodelicious.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pentru sos de caramel 
      250 g zahăr 120 ml smântână lichidă 35% grăsime  40 ml apă 2 linguri unt 1 praf de sare Pentru blat 
      150 g biscuiţi simpli Pentru cremă 
      400 g cremă de brânză 400 g smântână lichidă 35% grăsime 1 linguriţă esenţă de vanilie   3 linguri zahăr vanilat  1-2 linguri sos de caramel  Pentru decor 
      topping de caramel, de ciocolată şi nuci Mod de preparare 
      Pentru blat, pui biscuiţii într-o pungă de plastic şi cu ajutorul unui sucitor, sfărâmi biscuiţii. Într-o tavă rotundă detaşabilă, cerni biscuiţii şi îi presezi bine cu mâna sau cu o spatulă. Dai deoparte.  Pentru sos, topeşti zahărul cu apa într-o cratiţă, la foc mediu şi amesteci până ce zahărul s-a caramelizat. Dai cratiţa deoparte, apoi torni smântâna lichidă şi adaugi untul cu un praf de sare. Amesteci până ce untul s-a topit.  Pentru cremă, adaugi într-un bol mare crema de brânză, sosul de caramel, smântâna lichidă, zahărul vanilat şi esenţa de vanilie. Cu ajutorul unui mixer de mână, amesteci până obţii o textură cremoasă şi omogenă.  Peste blat, pui crema şi o nivelezi cu ajutorul unei spatule. Decorezi cu topping de caramel şi de ciocolată şi, dacă doreşti, cu nuci mărunţite. Dai cheesecake-ul la frigider peste noapte.  clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Bucătăria de altădată avea, însă, şi extravaganţele sale. În timp ce mama, bunica sau mătuşa ne aştepta acasă cu cremă de zahăr ars, cornuleţe umplute cu rahat, gomboţi, salam de biscuiţi, prăjitura televizor sau albă-ca-zăpada, noi ne delectam la cofetărie cu savarine, amandine, jofre, diplomat, casată sau profiterol. Şi totuşi, parcă niciun dulce nu întruchipează mai bine copilăria decât laptele de pasăre.
      O reţetă de... legendă
      Se spune că păsările paradisului îşi hrăneau puii cu laptele lor, iar, când omul a ajuns să-l guste, nicio boală şi nicio armă nu l-a mai putut răpune. În folclorul românesc, se spune chiar că: "O fi împărat, o avea totul, dar nu a gustat lapte de pasăre". Se pare că expresia vine de la grecii antici. În scrierile sale, Strabon povestea că poeţii de demult slăveau fertilitatea insulei Samos, din Marea Egee, deoarece acolo se afla Raiul, de unde izvorea laptele de pasăre.
      Dând timpul mai înainte, desertul fabulos, zis şi insule plutitoare, îşi are originea în bucătăriile franceze, unde maeştrii culinari au avut ideea de a face gogoşi de bezea frumos aşezate pe o cremă de lapte şi ouă. Apoi ruşii au dus fantezia şi mai departe. Cofetarul Vladimir Mihailovici Guralnic a creat primul tort de lapte de pasăre, desert pe care l-a brevetat în 1982. Iar moldovenii de peste Prut au pus laptele de pasăre în bomboane!
      La noi, cu mici variaţiuni, reţeta a rămas clasică.
      Ingrediente:
      400 ml lapte • 4 ouă • 200 g zahăr • 1 pliculeţ zahăr vanilat • 1 lingură făină • coaja de la o lămâie bio (fără ceară) • ciocolată albă rasă sau caramel (opţional).
      Preparare:
      Se separă gălbenuşurile de albuşuri. Albuşurile se bat spumă, cu un praf de sare, pentru a se întări mai bine. Apoi se adaugă, puţin câte puţin, jumătate din zahăr, bătând în continuare până când zahărul se topeşte. Într-un castron, se bat gălbenuşurile cu zahărul rămas şi cu făina până când se obţine o compoziţie omogenă şi cremoasă. În acelaşi timp, se pune laptele la fiert, într-o cratiţă, adăugându-se zahărul vanilat. Când laptele începe să fiarbă, se dă focul mic şi, folosind o lingură, se formează bulgări din compoziţia de albuş, care se introduc în laptele fierbinte. Bulgării se întorc de pe o parte pe cealaltă, până când se întăresc, după care se scot într-o strecurătoare. După ce sunt gata toţi bulgăraşii, se strecoară laptele, se lasă un pic la răcorit şi se adaugă în el, puţin câte puţin, crema de gălbenuşuri. Se amestecă bine, apoi se pune compoziţia din nou pe foc mic, amestecându-se continuu, până când capătă consistenţă. Se lasă la răcit, după care se adaugă bulgării de albuş şi se decorează cu ciocolata albă, caramel sau orice altceva îţi pofteşte inima. mama.md
  •